Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.304 din 1 septembrie 2004  privind modelul si continutul formularelor si documentelor utilizate in activitatea de inspectie fiscala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.304 din 1 septembrie 2004 privind modelul si continutul formularelor si documentelor utilizate in activitatea de inspectie fiscala

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 828 din 8 septembrie 2004
În temeiul dispoziţiilor <>art. 26 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere prevederile art. 98, art. 102 alin. (7) şi (8), precum şi ale <>art. 196 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã modelul şi conţinutul formularelor utilizate în activitatea de inspecţie fiscalã, reglementatã prin titlul VII "Inspecţia fiscalã" din <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, dupã cum urmeazã:
- Aviz de inspecţie fiscalã - anexa 1.a;
- Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Aviz de inspecţie fiscalã" - anexa 1.b;
- Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare şi pãstrare a formularului "Aviz de inspecţie fiscalã" - cod 14.13.07.18 - anexa 1.c;
- Ordin de serviciu nr. ... - anexa 2.a;
- Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Ordin de serviciu" - anexa 2.b;
- Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare şi pãstrare a formularului "Ordin de serviciu" - cod 14.13.04.18 - anexa 2.c;
- Notã explicativã - anexa 3.a;
- Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Notã explicativã" - anexa 3.b;
- Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare şi pãstrare a formularului "Notã explicativã" - cod 14.13.01.18 - anexa 3.c;
- Invitaţie - anexa 4.a;
- Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Invitaţie" - anexa 4.b;
- Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare şi pãstrare a formularului "Invitaţie" - cod 14.13.05.18 - anexa 4.c;
- Proces-verbal - anexa 5.a;
- Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Proces-verbal" - anexa 5.b;
- Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare şi pãstrare a formularului "Proces-verbal" - cod 14.13.22.18/1 - anexa 5.c;
- Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri - anexa 6.a;
- Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri" - anexa 6.b;
- Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare şi pãstrare a formularului "Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri" - cod 14.13.22.18/2 - anexa 6.c;
- Proces-verbal de sigilare/desigilare - anexa 7.a;
- Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Proces-verbal de sigilare/desigilare" - anexa 7.b;
- Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare şi pãstrare a formularului "Proces-verbal de sigilare/desigilare" - cod 14.13.22.18/3 - anexa 7.c.
Anexele 1.a-7.c fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Se aprobã modelul şi conţinutul minimal ale documentului "Declaraţie" pe care contribuabilul este obligat sã o dea la sfârşitul inspecţiei fiscale/controlului, prezentatã în anexa 8.a care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 3
Formularele prevãzute la art. 1 şi documentul menţionat la art. 2 se completeazã conform instrucţiunilor prevãzute în anexele 1.b-8.b care fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 4
Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, utilizare şi pãstrare a formularelor prevãzute la art. 1 şi 2 sunt stabilite în anexele 1.c-8.c care fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 5
Direcţia generalã de inspecţie fiscalã, Direcţia generalã de colectare a creanţelor bugetare, Direcţia generalã de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor, Direcţia economicã şi administrativã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti şi Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili, precum şi Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei din Ministerul Finanţelor Publice vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 6
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 1 septembrie 2004.
Nr. 1.304.

ANEXA I.a

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE

AGENŢIA NAŢIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Direcţia Generala ---------------
Nr. --------/zz.ll.




AVIZ DE INSPECŢIE FISCALA

Denumire contribuabil:
..............................................................
Cod identificare fiscala ...............,
Domiciliul fiscal: localitatea: ..........., b-dul/str. ........,
nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ....., ap. ......, judeţ/sector,
cod postal ..........

Domnului/Doamnei Administrator/Director general



Avem onoarea sa va informam ca incepand cu data de ....... veţi face obiectul unei inspecţii fiscale, având ca obiective:
- verificarea ansamblului declaraţiilor fiscale si/sau operaţiunilor relevante pentru inspecţia fiscala pentru:
a) impozitul ............ pe perioada ...............
b) taxa ................ pe perioada ................
c) contribuţii sociale ......... pe perioada .............
d) alte venituri ale bugetului general consolidat ....... pe perioada .....

- verificarea modului de organizare si conducere a evidentei fiscale si contabile.
Pentru buna desfãşurare a inspecţiei fiscale, va rugam sa pregãtiţi, pentru a fi puse la dispoziţia organelor de inspecţie fiscala, toate documentele contabile si fiscale si alte elemente justificative relevante pentru stabilirea situaţiei fiscale.
Totodatã, in termen de 5 zile de la primirea prezentului aviz, va rugam sa va prezentaţi la compartimentul cu atribuţii de evidenta pe plãtitori din cadrul organului fiscal in a cãrei raza teritoriala aveţi domiciliul fiscal, pentru remedierea eventualelor erori materiale din evidenta fiscala.
In mãsura in care contabilitatea dumneavoastrã este informatizata urmeazã sa asiguraţi ansamblul informaţiilor, datelor si documentelor arhivate in format electronic precum si aplicaţiile informatice cu ajutorul cãrora s-au intocmit.
Pe parcursul controlului aveţi dreptul de a beneficia de asistenta de specialitate si/sau juridica.
Va transmitem alãturat, pentru informarea dumneavoastrã, un exemplar al Cartei drepturilor si obligaţiilor contribuabilului pe perioada desfãşurãrii inspecţiei fiscale.
Inspecţia fiscala se va desfãşura cu respectarea prevederilor Codului fiscal, Codului de procedura fiscala si a altor reglementari legale in materie, precum si a prevederilor Codului etic al inspectorului de control fiscal.
Menţionam ca aveţi posibilitatea de a solicita, o singura data, amânarea datei de începere a inspecţiei fiscale pentru motive justificate.
Prezentul Aviz de inspecţie fiscala a fost emis in baza Titlului VII, <>art. 98 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata.
Dupã data începerii inspecţiei fiscale, nu se mai pot depune declaraţii rectificative pentru impozitele, taxele, contribuţiile si alte venituri ale bugetului general consolidat, aferente perioadelor supuse inspecţiei.
Va asiguram de întreaga noastrã colaborare pe parcursul, desfãşurãrii inspecţiei fiscale.

CONDUCĂTORUL ACTIVITĂŢII DE INSPECŢIE FISCALA
Funcţia, Nume, Prenume, Semnãtura
Stampila


Persoana de contact: ............ Telefon: .............




Cod 14.13.07.18


ANEXA 1.b

Instrucţiuni de completare si utilizare a formularului
"Aviz de Inspecţie fiscala"

Reprezintã documentul prin care organele de inspecţie fiscala instiinteza contribuabilul in legãtura cu inspecţia fiscala care urmeazã sa se efectueze la acesta. In avizul de inspecţie se vor nominaliza impozitele, taxele , contribuţiile si alte venituri ale bugetului generai consolidat care fac obiectul inspecţiei, precum si perioada supusa controlului pentru fiecare tip de impozit, taxa, contribuţie si alte venituri ale bugetului general consolidat.
Se întocmeşte de cãtre organele de inspecţie fiscala si se transmite contribuabilului, care urmeazã a face obiectul unei inspecţii fiscale generale sau parţiale, înainte cu 30 zile pentru marii contribuabili si cu 15 zile pentru ceilalţi contribuabili, de începerea efectuãrii acesteia. Un exemplar se transmite si organului fiscal in a cãrui raza teritoriala se afla sediul /domiciliul fiscal al contribuabilului.
Avizul de inspecţie fiscala se întocmeşte de echipa care va efectua inspecţia fiscala, se avizeazã de şeful de serviciu coordonator al echipei si se semneazã de cãtre conducãtorul activitãţii de inspecţie fiscala sau de alta persoana împuternicita in acest sens.
Se întocmeşte in trei exemplare originale din care:
- exemplarul unu se va trimite contribuabilului prin posta cu confirmare de primire sau prin inmanare directa cu semnãtura si data de primire pe exemplarul doi;
- exemplarul doi va fi reţinut in cadrul unitãţii fiscale si înmânat echipei de inspecţie fiscala care va efectua inspecţia fiscala, urmând a fi anexat la Raportul de inspecţie fiscala.
- exemplarul trei va fi transmis organului fiscal in a cãrui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului.


ANEXA 1.c

Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare si
pãstrare a formularului "Aviz de inspecţie fiscala" cod 14.13.07.18

1. Denumire: Aviz de inspecţie fiscala
2. Cod: 14.13.07.18;
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tipãrire: se tipãreşte pe o singura fata. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
5. Se difuzeazã: gratuit
6. Se utilizeazã: de cãtre organele fiscale pentru înştiinţarea contribuabilului de începerea inspecţiei fiscale;
7. Se întocmeşte: in 3 exemplare, de organul fiscal de inspecţie fiscala;
8. Circula:
- exemplarul 1 la contribuabil;
- exemplarul 2 la organul fiscal care va efectua inspecţia fiscala;
- exemplarul 3 la organul fiscal cu atribuţii de gestiune a declaraţiilor si a dosarului fiscal in a cãrui raza teritoriala se afla domiciliu fiscal al contribuabilul;
9. Se arhiveazã :
- exemplarul 1, la contribuabil;
- exemplarul 2, la Raportul de inspecţie fiscala/proces verbal;
- exemplarul 3, la organul fiscal cu atribuţii de gestiune a declaraţiilor si a dosarului fiscal in a cãrui raza teritoriala se afla domiciliu fiscal al contribuabilul;

ANEXA 2.a

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

Direcţia Generala ................



ORDIN DE SERVICIU nr. ...........

Dl/D-na ......................................................
...............................................................
având funcţia de .............................................
este delegat(a) pentru efectuarea*1) .........................
...............................................................
...............................................................
la contribuabilul: ............................................
...............................................................
Cod identificare fiscala: ....................................
Domiciliul fiscal: ............................................
...............................................................

Data începerii inspecţiei fiscale: .............................
Se legitimeazã cu legitimaţia de inspecţie fiscala nr.: ........




CONDUCĂTORUL ACTIVITĂŢII DE INSPECŢIE FISCALA,
Funcţia, Nume, Prenume, Semnãtura
Stampila



Data: ...............
------------
*1) Se va înscrie obiectul inspecţiei fiscale

Cod 14.13.04.18

ANEXA 2.b

Instrucţiuni de completare si utilizare a formularului
"Ordin de serviciu"

Reprezintã documentul prin care organele de inspecţie fiscala sunt împuternicite se efectueze inspecţia fiscala/controlul la contribuabilul nominalizat.
Ordinul de serviciu se întocmeşte de echipa care va efectua inspecţia fiscala, se avizeazã de şeful de serviciu coordonator al echipei si se semneazã de cãtre conducãtorul activitãţii de inspecţie fiscala sau de alta persoana împuternicita in acest sens.
Se întocmeşte intr-un exemplar pentru echipa de inspecţie fiscala/control sau pentru fiecare inspector fiscal in parte, atunci când este folosit pentru deplasare/delegare in teritoriu.


ANEXA 2.c

Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare
si pãstrare a formularului "Ordin de serviciu" cod 14.13.04.18

1. Denumire: Ordin de serviciu
2. Cod: 14.13.04.18;
3. Format: A5/t1
4. Caracteristici de tipãrire:
- se tipãreşte pe o singura fata. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
5. Se difuzeazã: gratuit
6. Se utilizeazã: de cãtre organele fiscale pentru:
- a nominaliza organele de inspecţie care vor efectua inspecţia fiscala/controlul
- nominalizarea contribuabilului supus inspecţiei fiscale/controlului;
- stabilirea datei de începere a inspecţiei fiscale;
7. Se intocmeste: intr-un exemplar, de cãtre organul fiscal de inspecţie fiscala;
8. Circula: numai la organele de inspecţie/control
9. Se arhiveazã la:
- organul de inspecţie fiscala, ca anexa la Raportul de inspecţie fiscala/proces verbal;

ANEXA 3.a


NOTA EXPLICATIVA

Subsemnatul(a) ..................... având calitatea de ...... la ....
de la data de .../.../... domiciliat in .... judeţul/sector ... bdul/str.
...., nr. ..., bloc ..., sc. .., et. ..., ap. .., telefon .... legitimat cu
BI/CI/Pasaport seria ...., nr. ..., eliberat de ..., la data de ../.../..,
CNP ........ la întrebãrile puse de ..........., având funcţia de .........
in cadrul Ministerului Finanţelor Publice, Agenţia Naţionala de Administrare
Fiscala - Direcţia (Generala) .......... in baza art. 91, alin. (3), lit. c)
din <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala,
republicata, dau urmãtoarele explicaţii:

1. Întrebare: .....................................................
...................................................................
...................................................................
...................................................................
1. Rãspuns:
...................................................................
...................................................................
...................................................................
2. Întrebare:
...................................................................
...................................................................
...................................................................
2. Rãspuns:
...................................................................
...................................................................
...................................................................
3. Daca mai aveţi ceva de adãugat? ...............................
...................................................................
...................................................................

Data si semnãtura

Data in fata noastrã
ORGANE DE INSPECŢIE FISCALA
Nume, prenume, nr. legitimaţie inspecţie fiscala
Semnãtura


Cod 14.13.01.18



ANEXA 3.b

Instrucţiuni de completare si utilizare a formularului
"Nota explicativa"

Reprezintã documentul prin care, organele de inspecţie fiscala, pot solicita explicaţii scrise, reprezentantului sau oricãrui angajat al contribuabilului, care sa contribuie la stabilirea unor elemente relevante din activitatea contribuabilului, ce pot influenta inspecţia fiscala. Solicitarea de explicaţii scrise se va face in timpul inspecţiei fiscale, ori de cate ori acestea sunt necesare pentru clarificarea si definitivarea constatãrilor privind situaţia fiscala a contribuabililor;
Întrebãrile vor fi formulate in mod clar, concis si concret, pentru a da posilbiiitate unor rãspunsuri la obiect;
În cazul in care persoana in cauza refuza sa rãspundã la întrebãri, organele de inspecţie fiscala vor transmite întrebãrile printr-o adresa scrisa, înregistrata la contribuabil, stabilind un termen util de cel puţin 5 zile lucratoare pentru formularea rãspunsului.
În toate cazurile, explicaţiile la întrebãrile puse de organele de inspecţie fiscala se vor da in scris prin "nota explicativa".
Refuzul de a rãspunde la întrebãri va fi consemnat in Raportul de inspecţie fiscala/procesul verbal de control, anexandu-se o copie dupã adresa de comunicare.
Nota explicativa se intocmente in doua exemplare din care:
- exemplarul unu va fi anexat la Raportul de inspecţie fiscala/ Procesul verbal de control.
- exemplarul doi va rãmâne la persoana care a dat explicaţii


ANEXA 3.c


Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare
si pãstrare a formularului "Nota explicativa" cod 14.13.01.18

1. Denumire: Nota explicativa
2. Cod: 14.13.01.18;
3. Format: A4/t1 (poate avea un numãr variabil de pagini)
4. Caracteristici de tipãrire: se tipãreşte pe o singura fata. Se poate edita si cu ajutorul tehnicii de calcul.
5. Se difuzeazã: gratuit
6. Se utilizeazã: de cãtre organele fiscale pentru a clarifica unele aspecte constatate in activitatea de inspecţie fiscala/control;
7. Se întocmeşte: in 2 exemplare, de persoana nominalizata de organele de inspecţie pentru a rãspunde la intrebari;
8. Circula:
- exemplarul 1 la organul fiscal care efectueazã inspecţia fiscala,
- exemplarul 2 la persoana nominalizata sa rãspundã la întrebãri;
9. Se arhiveazã la:
- exemplarul 1, anexa la Raportul de inspecţie fiscala/proces verbal;
- exemplarul 2, la contribuabil.


ANEXA 4.a

(ordin 1304)

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Directia Generala .................
Nr. ........./ zz.ll.

INVITAŢIE

Domnului (Doamnei) .................., in calitate de .......... al ............
Va informam ca in data ......... organe de inspecţie fiscala din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscala - Direcţiei Generala ............... s-au deplasat la domiciliul fiscal/sucursala/filiala/punct de lucru al ...... de la adresa ......... in vederea*1): ............................................................
Inspecţia fiscala/controlul nu s-a putut efectua, drept pentru care, in baza <>art. 49 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, va invitam in data de ........, ora ....... la sediul Direcţiei Generale ......, adresa ........, camera ......., telefon ....... in vederea efectuãrii inspecţiei fiscale/controlului, ocazie cu care veţi prezenta, conform <>art. 54 si 91 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicata, urmãtoarele documente: ...................................
.....................................................................
.....................................................................
.....................................................................
Neprezentarea, in condiţiile de mai sus, constituie contravenţie conform <>art. 189, alin. 1 lit. c din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, se sancţioneazã cu amenda conform art. 189, alin. 2, lit. a) din acelaşi act normativ, cu excepţia cazului in care nu sunt întrunite elementele constitutive ale unei infracţiuni.

CONDUCĂTORUL ACTIVITĂŢII DE INSPECŢIE FISCALA,
Funcţia, Nume, Prenume, Semnãtura
Stampila

Persoana de contact: dl/dna. ......... tel. ........
------------
*1) Se înscrie obiectul acţiunii:
- prezentãrii de înscrisuri in conformitate cu <>art. 54 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicata;
- efectuãrii unei cercetãri la fata locului in conformitate cu <>art. 55 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicata;
- efectuãrii unei inspecţii fiscale conform <>art. 91 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicata.


Cod 14.13.05.18


ANEXA 4.b

Instrucţiuni de completare si utilizare a formularului
"Invitaţie"

Reprezintã documentul prin care un contribuabil este invitat la sediul organului de inspecţie fiscala in vederea efectuãrii unei acţiuni conform cu <>art. 49, 54 si 91 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata;
Se întocmeşte in cazurile când acţiunea nu a putut fi efectuata la domiciliul fiscal al contribuabilului si nici intr-un loc stabilit de comun acord cu contribuabilul.
Se întocmeşte de cãtre echipa desemnata pentru efectuarea inspecţiei fiscale si se aproba de cãtre coordonatorul unitãţii de inspecţie fiscal sau de alte personae împuternicite in acest sens.
Se întocmeşte in doua exemplare:
- exemplarul unu va fi remis contribuabilului, prin posta cu confirmare de primire sau inmanat personal reprezentantului societãţii cu menţiunea pe exemplarul doi a calitãţii reprezentantului, datelor de identificare (BI/CI/pasaport nr., serie, domiciliu), data si semnãtura.
- exemplarul doi va fi reţinut de echipa de inspecţie si va fi anexat raportului de inspecţie fiscala/procesului verbal de control


ANEXA 4.c


Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de
utilizare si pãstrare a formularului "Invitaţie" cod 14.13.05.18

1. Denumire: Invitaţie
2. Cod: 14.13.05.18;
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tipãrire: se tipãreşte pe o singura fata. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
5. Se difuzeazã: gratuit
6. Se utilizeazã: de cãtre organele fiscale pentru înştiinţarea contribuabilului de a se prezenta la sediul inspecţiei fiscale;
7. Se întocmeşte: in 2 (doua) exemplare, de cãtre organul de inspecţie, fiscala;
8. Circula:
- exemplarul 1 la contribuabil;
- exemplarul 2 la organul fiscal care va efectua inspecţia fiscala/controlul;
9. Se arhiveazã:
- exemplarul 1, la contribuabil;
- exemplarul 2, anexa la Raportul de inspecţie fiscala/ procesul verbal

ANEXA 5.a

(ordin 1304)


PROCES VERBAL*1)
(ziua ... luna ... anul ... )

CAP. I.
Subsemnaţii*2) ..................... având funcţia de ............. in
cadrul Agenţiei Naţionale de Adminstrare Fiscala - Direcţia Generala ...../
......, în baza Titlului VII din <>Ordonanţe Guvernului nr. 92/2003 - privind
Codul de procedura fiscala, republicata, a legitimaţiilor de inspecţie
fiscala nr. ....... şi a Ordinului de serviciu nr. ...../...... am efectuat,
în perioada ........., un control inopinat/control încrucişat/ o cercetare
la fata locului, in vederea*3) ........................................
.......................................................................
.......................................................................
.......................................................................
la .................., cu domiciliul fiscal in localitatea ...........
bdul/str. ..... nr. .... bl. .... sc. .... et. ...., ap. ... judeţ/sector
......., codul de identificare fiscala .........
Contribuabilul are ca obiect principal de activitate*4) ..................
Controlul s-a desfãşurat*5) ......................................., unde
contribuabilul sus menţionat are*6) ....................................
Contribuabilul este reprezentat de*7) ..................................,
in calitate de ...........................................................

CAP. II.
Constatãri:
Urmare controlului efectuat au rezultat urmãtoarele: (constatãri,
consecinţe, responsabilitãţi, masuri dispuse):
1. Descrierea faptei
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................


*1) Se va intocmi numai in cazul controlului inopinat, incrucisat si
pentru constatarea unor situaţii faptice existente la un moment dat
(art. 55). Nu are ca rezultat întocmirea deciziei de impunere. Se anexeazã
la Raportul de inspecţie fiscala.
*2) Nume, prenume organe de inspecţie fiscala
*3) Denumirea exacta a tematicii si perioada supusa controlului
*4) Denumire si clasificare cod CAEN a obiectului de activitate desfãşurat
*5) Adresa punctului de lucru, sucursalei, subunitãţii
*6) Menţionarea felului de sediu secundar (punct de lucru, sucursala,
subunitate)
*7) Nume, prenume, funcţie, date identitate, CNP


Cod 14.13.22.18/1

........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
2. Prevederile legale încãlcate:
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
3.Consecinţe:
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
La terminarea controlului au fost restituite toate actele şi documentele
puse la dispoziţia organelor de inspecţie fiscala, cu excepţia celor
reţinute pentru care s-a întocmit proces verbal de ridicare de înscrisuri.
Prezentul proces-verbal s-a întocmit în ....... exemplare, înregistrate
in Registrul unic de control sub nr. ......., din care un exemplar a fost
lãsat contribuabilului, iar ........ exemplare au fost luate de organele
de inspecţie fiscala.

ORGANE DE INSPECŢIE FISCALA, ADMINISTRATOR
Nume, Prenume, Semnãtura (DIRECTOR GENERAL),
Nume, Prenume, Semnãtura
Stampila


Cod 14.13.22.18/1


ANEXA 5.b

Instrucţiuni de completare si utilizare a formularului
"Proces-verbal"

Cap. I
1. Procesul verbal reprezintã actul de control care se întocmeşte de cãtre organele de inspecţie fiscala numai in cazul controlului inopinat, încrucişat, in cazul efectuãrii, in condiţiile legii, a unei cercetãri la fata locului (<>art. 55 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata) sau pentru consemnarea unor fapte, in timpul inspecţiei fiscale, care pot întruni elementele constitutive ale unei infracţiuni.
Nu are ca rezultat întocmirea unei decizii de impunere.
2. Câmpurile libere din cadrul formularului se vor completa dupã cum urmeazã:
1. data (zi, luna, an) la care s-a intocmit procesul verbal;
2. numele si prenumele organelor de inspecţie fiscala care efectueazã controlul.
3. se va preciza denumirea exacta a obiectului controlului si perioada supusa verificãrii.
4. denumirea obiectului de activitate si clasificarea codul activitãţii conform clasificãrii CAEN.
5. se va preciza adresa punctului de lucru, sucursalei, subunitãţii la care s-a desfãşurat controlul, daca acesta a avut loc in alt loc decât domiciliul fiscal, precum si modul de deţinere al spaţiului unde se desfãşoarã activitatea.
6. se va preciza tipul sediului secundar (punct de lucru, sucursala, subunitate)
7. se va inscrie numele si prenumele, funcţia, datele de identitate, CNP precum si calitatea acestuia in cadrul societãţii.

Cap. II
1. Constatãrile controlului vor fi prezentate clar si concis, fãrã detalieri inutile astfel incat sa rezulte motivul de fapt si temeiul de drept care au stat la baza fundamentãrii fiecãreia. Se vor nominaliza, acolo unde legea prevede, persoanele fãcute responsabile de faptele constatate. De asemenea se vor inscrie masurile operative dispuse contribuabilului pentru respectarea prevederilor legale in materie.
In susţinerea constatãrilor se vor prezenta copii dupã documente justificative; registre, balanţe de verificare, declaraţii fiscale, situaţii privind starea de fapt constatata si efectele juridice produse. In cazul in care din control au rezultat elementele constitutive ale unei infracţiuni prevãzute de legea penala se va prezenta si punctul de vedere al persoanei fãcuta responsabila, care va fi anexat la procesul verbal. Daca este cazul, in situaţiile in care, din control au rezultat elementele constitutive ale unei infracţiuni prevãzute de legea penala constatãrile se vor consemna intr-un proces verbal separat.
Se va prezenta in sinteza si punctul de vedere al reprezentantului legal al contribuabilului sau al persoanei împuternicita de acesta, fata de constatãrile organului de inspecţie, numai atunci când aceasta are o opinie contrara si o prezintã in scris in timpul controlului. Organele de inspecţie fiscala vor analiza cu obiectivitate punctul de vedere al contribuabilului si, in funcţie de concluzii, vor inscrie in procesul verbal argumentele cu care se combate fiecare din aspectele prezentate in scris de cãtre contribuabil. Punctul de vedere al organului de inspecţie fiscala fata de argumentele aduse de contribuabil va fi consemnat cu precizarea prevederilor legale in domeniu si fundamentate pe analiza datelor înscrise in procesul verbal.
Pentru faptele care sunt sancţionate contravenţional organele de inspecţie fiscala vor intocmi, separat, in conformitate cu dispoziţiile legale in vigoare, proces verbal de constatare si sancţionare a contravenţiilor.
Punctul de vedere in scris al reprezentantului legal al contribuabilului sau al persoanei împuternicita de acesta se va anexa la procesul verbal
Constatãrile organelor de inspecţie fiscala rezultate in urma unei acţiuni de control inopinat, încrucişat sau de cercetare la fata locului se pot finaliza cu propunerea, de a se programa efectuarea unei inspecţii fiscale parţiale sau generale la contribuabilul care a fãcut obiectul controlului.
3. Semnarea procesului verbal. Procesul verbal se semneazã de cãtre organele de inspecţie fiscala, reprezentantul legal al contribuabilului, persoanele rãspunzãtoare, funcţia deţinuta, precum si de eventualii martori in prezenta cãrora s-a efectuat controlul.
Procesele verbale se incheie in cel puţin trei exemplare, din care:
- exemplarul unu rãmâne la organul de inspecţie fiscala care a efectuat controlul;
- exemplarul doi se transmite la organul fiscal in a cãrui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului.
- exemplarul trei rãmâne la contribuabil.
Procesele verbale incheiate ca urmare a unor solicitãri fãcute de organe abiltate ale statului, se vor intocmi in patru exemplare, din care un exemplar, împreuna cu anexele, se va inainta instituţiei care a solicitat verificarea;
Procesele verbale in care sunt consemnate costatari care ar putea intruni elemente constitutive ale unei infracţiuni, in condiţiile prevãzute de legea penala, vor fi semnate de organele de inspecţie si de cãtre contribuabilul supus inspecţiei, cu sau fãrã explicaţii ori obiectiuni din partea contribuabilului. In cazul in care cel supus controlului refuza sa semneze procesul-verbal, organul de inspecţie fiscala va consemna despre aceasta in procesul-verbal.
In toate cazurile, procesul-verbal va fi comunicat contribuabilului.


ANEXA 5.c

Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de
utilizare si pãstrare a formularului "Proces-verbal" cod 14.13.22.18/1

1. Denumire: Proces-verbal
2. Cod: 14.13.22.18/1;
3. Format: A4/t2 (poate avea un numãr variabil de pagini)
4. Caracteristici de tipãrire:
se editeazape ambele fete. Se poate edita si cu ajutorul tehnicii de calcul.
5. Se difuzeazã: gratuit
6. Se utilizeazã: de cãtre organele fiscale pentru consemnarea unor fapte ca urmare a unui control inopinat, încrucişat sau pentru o cercetare la fata locului sau pentru consemnarea unor fapte care întrunesc elementele constitutive ale unei infracţiuni;
7. Se întocmeşte: in 3 sau 4 exemplare, funcţie de tipul de control efectuat;
8. Circula:
- exemplarul 1 la organul fiscal care a efectuat controlul;
- exemplarul 2 la organul fiscal cu atribuţii de gestiune a declaraţiilor si a dosarului fiscal, in a cãrui raza teritoriala contribuabilul are declarat domiciliul fiscal;
- exemplarul 3, la contribuabil;
- exemplarul 4 (dupa caz), încheiat in cazul in care sunt consemnate elementele constitutive ale unei infracţiuni prevãzute de legea penala sau care a fost încheiat pentru consemnarea unor fapte a cãror verificare a fost solicitat de organele abilitate ale statului se va înainta organelor de cercetare penala sau instituţiei care a solicitat verificarea.
9. Se arhiveazã la:
- exemplarul 1, la Raportul de inspecţie fiscala;
- exemplarul 2, la dosarul fiscal al contribuabilului.
- exemplarul 3, la contribuabil

ANEXA 6.a


PROCES-VERBAL
DE RIDICARE/RESTITUIRE DE ÎNSCRISURI



Subsemnaţii .............................. având funcţia de ............
in cadrul Ministerului Finanţelor Publice, Agenţia Naţionala de Administrare
Fiscala - Direcţia generala .................. în baza art. 54 alin. (3),
din <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala,
republicata, a legitimaţiilor de inspecţie fiscala nr. ........... şi a
Ordinului de serviciu nr. ...../..... am ridicat/restituit de la ..........
...........................................................................
.........................................................................*1)
in prezenta .............................................................*2)
urmãtoarele (documente, inscrisuri etc.): ..................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
Menţionam ca pentru documentele ridicate s-au lãsat copii certificate de
organul de inspecţie fiscala si un reprezentant legal al societãţii.
Prezentul proces-verbal, înregistrat la contribuabil sub nr. ... din ...,
s-a încheiat in doua exemplare, din care unul a fost lãsat la contribuabil
iar unul a fost luat de organele de inspecţie fiscala.


Organe de inspecţie fiscala*3) Reprezentant contribuabil*4)
Nume, Prenume, Semnãtura Nume, Prenume, Funcţia, Semnãtura
Stampila

------------
*1) denumire contribuabil, domiciliu fiscal, cod identificare fiscala
*2) nume, prenume, funcţia, calitatea reprezentantului contribuabilului
*3) nume, prenume, funcţie
*4) nume, prenume, funcţie, adresa, date identitate, CNP

Cod 14.13.22.18/2


ANEXA 6.b

Instrucţiuni de completare si utilizare a formularului
"Proces-verbal de ridicare /restituire de înscrisuri"

Se completeazã de cãtre organele de inspecţie fiscala cu ocazia ridicãrii/restituirii de documente. Se inscriu numele si prenumele organelor de inspecţie fiscala, funcţia, si numãrul legitimaţiei de inspecţie fiscala.
"Documente/înscrisuri": se vor descrie pe scurt documentele ridicate/restituite prin prezentarea urmãtoarelor date: tipului seria, numãr, conţinut, numãr de file, registre, carnete, bucãţi, etc.
Documentele sau actele se anexeazã in original când sunt considerate fictive sau asupra cãrora exista suspiciuni ca sunt fictive, precum si când exista indicii ca s-ar urmãri sustragerea sau distrugerea lor de cei interesaţi. In acest caz se lasã contribuabilului controlat copii confirmate de un reprezeentant legal al acestuia si de organul de inspecţie fiscala.
Se completeazã in doua exemplare din care un exemplar pentru organul de inspecţie fiscala si un exemplar pentru contribuabil.


ANEXA 6.c


Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare si
pãstrare a formularului "Proces-verbal
de ridicare/restituire de înscrisuri" cod
14.13.22.18/2

1. Denumire: Proces verbal de ridicare/restituire de înscrisuri
2. Cod: 14.13.22.18/2;
3. Format: A4/t1 (poate avea un numãr variabil de pagini)
4. Caracteristici de tipãrire:
se tipãreşte pe o singura fata. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
5. Se difuzeazã: gratuit
6. Se utilizeazã: de cãtre organele fiscale pentru ridicarea/restituirea de înscrisuri;
7. Se întocmeşte: in 2 exemplare, de organul fiscal de inspecţie fiscala;
8. Circula:
- exemplarul 1 la organul fiscal care efectueazã inspecţia fiscala/controlul;
- exemplarul 2 la contribuabil;
9. Se arhiveazã la:
- exemplarul 1, la Raportul de inspecţie fiscala/procesul verbal de control;


ANEXA 7.a


PROCES VERBAL DE SIGILARE/DESIGILARE
(încheiat astãzi ....*1) in ....*2)

Subsemnaţii ......................., având funcţia de ........- .......
in cadrul Ministerului Finanţelor Publice, Agenţia Naţionala de Administrare
Fiscala - Direcţia Generala .........., in baza Titlului VII din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003 - privind Codul de procedura fiscala, republicata,
a legitimaţiilor de inspecţie fiscala nr. ...... şi a Ordinului de serviciu
nr. ..../... astãzi ..... in prezenta ........*3) având funcţia de .......,
la .....*4) posesor al B.I./CI/Pasaport seria ..., nr. .... eliberat de ....
la data .... cu domiciliul in localitatea .......... bdul/str. ...., nr. ...,
bloc ...., sc. ...., et. ...., ap. .... judeţ/sector ........ am procedat la
sigilarea urmãtoarelor: .................................................*5)
............................................................................
...........................................................................
Cele sigilate aparţin .................................................*6)
din .....................................................................*7)
Sigilarea a fost determinata de ........................................
..........................................................................
........................................................................*8)
A fost aplicat sigiliul ..............................................*9)
..........................................................................
In conformitate cu prevederile art. 243 Cod penal, înlãturarea sau
distrugerea sigiliului constituie infracţiune si se pedepseşte conform legii.
Prezentul proces-verbal a fost întocmit in doua exemplare din care un
exemplar a fost predat ..................*10) domiciliat(a) in ........*11)
posesor al B.I./CI/Pasaport seria .... nr. ...., având calitatea de ......
la ............... .


*1) ziua, luna, anul, ora
*2) localitatea
*3) nume si prenume
*4) denumirea contribuabilului
*5) spatii, imobile, bunuri, valori, mãrfuri, documente etc.
*6) denumirea contribuabilului
*7) adresa completa
*8) se invoca motivul sigilãrii
*9) nr. si caracteristicile sigiliului aplicat
*10) numele si prenumele
*11) adresa completa

Cod 14.13.22.18/3

ORGANE DE MARTORI REPREZENTANTUL
INSPECŢIE FISCALA ASISTENŢI CONTRIBUABILULUI
(nume, prenume, semnãtura) (nume, prenume, (nume, prenume, CNP,
adresa) funcţie,semnãtura)

(B.I./CI/Pasaport seria ... nr. ..., CNP ...
eliberat de ......, la data......)

Astãzi ..... ora ....... s-a procedat la desigilarea urmãtoarelor:
........................................................................
........................................................................
........................................................................
dupã verificarea prealabila a sigiliului aplicat care a fost gãsit intact.
(in orice alta situaţie se va preciza starea sigiliului)

ORGANE DE MARTORI REPREZENTANTUL
INSPECŢIE FISCALA ASISTENŢI CONTRIBUABILULUI
(nume, prenume, semnãtura) (nume, prenume, (nume, prenume, CNP,
adresa) funcţie,semnãtura)


(B.I./CI/Pasaport seria ... nr. ..., CNP ...
eliberat de ......, la data......)

Cod 14.13.22.18/3



ANEXA 7.b

Instrucţiuni pentru completarea si utilizarea formularului
"Proces-verbal de sigilare/desigilare"

Se întocmeşte de cãtre organele de inspecţie fiscala in situaţiile in care exista indicii ca in locurile de producţie, depozitare, comercializare se gãsesc bunuri sau produse a cãror provenienţa nu este legala sau a cãror fabricaţie este interzisa de lege sau se produce fãrã autorizaţie, iar acţiunea de inspecţie fiscala nu poate fi finalizata, urmând a fi continuata in ziua lucratoare urmãtoare.
Se poate utiliza si in situaţia in care exista posibilitatea ca documentele si actele necesare inspecţiei fiscale sa fie sustrase, distruse ori nu se poate face un inventar al documentelor in vederea reţinerii acestora.
In situaţia in care nu este prezent un reprezentant al contribuabilului sigilarea/ desigilarea se efectueazã in prezenta unor martori asistenţi.
Se întocmeşte in doua exemplare din care un exemplar se lasã reprezentantului legal al contribuabilului supus inspecţiei fiscale sau deţinãtorului spaţiului sigilat, iar celalalt exemplar se retine de echipa de inspecţie fiscala si se anexeazã la actul de inspecţie fiscala.
Desigilarea se consemneazã, in ambele exemplare, de regula de aceeaşi echipa de inspecţie fiscala, care a aplicat sigiliul.


ANEXA 7.c


Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare si
pãstrare a formularului "Proces-verbal
de sigilare/desigilare" cod 14.13.22.18/3

1. Denumire: Proces verbal de sigilare/desigilare
2. Cod: 14.13.22.18/3;
3. Format: A4/t2
4. Caracteristici de tipãrire:
- se tipãreşte fata/verso;
- se poate edita si cu ajutorul tehnicii de calcul.
5. Se difuzeazã: gratuit
6. Se utilizeazã: de cãtre organele fiscale pentru sigilarea/desigilarea unor incinte ale contribuabilului supus inspecţie fiscale/controlului;
7. Se întocmeşte: in 2 exemplare, de organul fiscal de inspecţie fiscala;
8. Circula:
- exemplarul 1, la organul fiscal care efectueazã inspecţia fiscala/controlul;
- exemplarul 2, la contribuabilul supus inspecţiei fiscale/controlului sau la deţinãtorul legal al incintei sigilate.
9. Se arhiveazã la:
- exemplarul 1, la Raportul de inspecţie fiscala/ procesul verbal;
- exemplarul 2, la contribuabil.

ANEXA 8.a


DECLARAŢIE

Subsemnatul(a) ............. domiciliat(a) in localitatea ..........
b-dul./str. .........., nr. ......., bl. ...., sc. ....., et. ...., ap. ....
judeţul/sectorul ....... CNP ......... posesor al C.I./B.I./pasaport -
seria ...... nr. ....., eliberat de ......., la data de .........., in
calitate de administrator/imputernicit legal al ......... cu domiciliul
fiscal in localitatea .............. b-dul/str. ....... nr. .......,bl. ...,
sc. ....., et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ......., cod identificare
fiscala ........., declar pe propria rãspundere, in baza art. 102, alin. (8)
din <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 - privind Codul de Procedura Fiscala,
republicata, sub sancţiunea faptei de fals in declaraţii, prevãzuta de
art. 292 din Codul penal urmãtoarele:


1. - am pus la dispoziţia organelor de inspecţie fiscala toate documentele si informaţiile solicitate pentru desfãşurarea inspecţiei fiscale si rãspund de exactitatea, realitatea si legalitatea acestora.
2. - documentele puse la dispoziţia organelor de inspecţie fiscala au fost restituite in totalitate la finalizarea inspecţiei fiscale, cu excepţia celor pentru care s-a întocmit proces-verbal de ridicare de înscrisuri.
3. Alte aspecte de declarat: .......................................
......................................................................
Drept pentru care am dat prezenta declaraţie, întocmita in doua exemplare, din care un exemplar a rãmas in posesia mea si un exemplar a fost predat echipei de inspecţie fiscala.


Data.


Nume si prenume,
Semnãtura


ANEXA 8.b

Instrucţiuni de completare si utilizare a formularului "Declaraţie"

Se întocmeşte si semneazã de cãtre administratorul sau împuternicitul legal al societãţii, la finalizarea inspecţiei fiscale, in baza <>art. 102, alin. (8) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata.
Persoana care da aceasta Declaraţie poate accepta sau nu elementele din declaraţie care sunt prevãzute la punctele 1 - 5.
La punctul 6 poate declara orice alte aspecte in legãtura cu obiectul inspecţiei fiscale.
Se întocmeşte in doua exemplare din care:
- un exemplar va fi anexat la Raportul de inspecţie fiscala/proces-verbal
- exemplarul doi rãmâne la contribuabil.


ANEXA 8.c

Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare si pãstrare a
documentului "Declaraţie"

1. Denumire: Declaraţie;
2. Cod:
3. Format: A4/t1 (poate avea un numãr variabil de pagini)
4. Caracteristici de tipãrire:
se tipãreşte pe o singura fata. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
5. Se difuzeazã: gratuit
6. Se utilizeazã: de cãtre reprezentantul legal al contribuabilului;
7. Se întocmeşte: in 2 exemplare, de organul fiscal de inspecţie fiscala;
8. Circula:
- exemplarul 1, la organul fiscal care efectueazã inspecţia fiscala/controlul;
- exemplarul 2, la contribuabil;
9. Se arhiveazã la:
- exemplarul 1, la Raportul de inspecţie fiscala/Proces-verbal;
- exemplarul 2, la contribuabil.
----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016