Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.297 din 3 octombrie 2012  de aplicare a prevederilor art. 7 alin. (14) din Ordonanta Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012 si art. IX din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 47/2012 pentru modificarea si completarea unor acte normative si reglementarea unor masuri fiscal-bugetare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.297 din 3 octombrie 2012 de aplicare a prevederilor art. 7 alin. (14) din Ordonanta Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012 si art. IX din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 47/2012 pentru modificarea si completarea unor acte normative si reglementarea unor masuri fiscal-bugetare

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 687 din 4 octombrie 2012

    În baza prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 7 alin. (14) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012 şi ale art. IX alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 47/2012 pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare,

    viceprim-ministrul, ministrul finanţelor publice, emite următorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobă redistribuirea între judeţe a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale, rămase neutilizate pe anul 2012, potrivit art. 7 alin. (12) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, potrivit anexei nr. 1.
    ART. 2
    (1) Sumele prevăzute în anexa nr. 1 se alocă pentru:
    a) achitarea obligaţiilor de plată prevăzute la art. 7 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012;
    b) achitarea arieratelor înregistrate în contabilitatea spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale rezultate din relaţii cu operatori economici furnizori de bunuri, servicii şi lucrări, inclusiv cu operatorii economici care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat.
    (2) În înţelesul prezentului ordin, arieratele înregistrate în contabilitatea spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale sunt numai arieratele aferente cheltuielilor care pot fi finanţate din bugetele locale.
    (3) Sumele alocate unităţilor administrativ-teritoriale în condiţiile alin. (1) vor fi utilizate pentru stingerea obligaţiilor fiscale prevăzute la art. 7 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012.
    ART. 3
    (1) Sumele alocate pentru destinaţiile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a) se utilizează potrivit normelor metodologice prevăzute în anexa nr. 2.
    (2) Sumele alocate pentru destinaţiile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. b) se utilizează potrivit normelor metodologice prevăzute în anexa nr. 3.
    ART. 4
    Se aprobă Cererea privind solicitarea de sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2012, repartizate conform prevederilor art. 7 alin. (14) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4.
    ART. 5
    Se aprobă Situaţia obligaţiilor de plată către operatorii economici furnizori de bunuri, servicii şi lucrări şi/sau către operatorii economici care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat, prevăzuţi la art. 7 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 5.
    ART. 6
    Se aprobă Acordul încheiat pentru stingerea obligaţiilor de plată/fiscale conform prevederilor art. 7 alin. (4) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 6.
    ART. 7
    Se aprobă Acordul încheiat pentru stingerea obligaţiilor de plată/fiscale conform prevederilor art. 7 alin. (4) lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 7.
    ART. 8
    Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 9
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                               Viceprim-ministru,
                         ministrul finanţelor publice,
                                Florin Georgescu

    Bucureşti, 3 octombrie 2012.
    Nr. 1.297.


    ANEXA 1

                                      SUME
                 defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru
               echilibrarea bugetelor locale, rămase neutilizate
     pe anul 2012, redistribuite între judeţe, pentru achitarea arieratelor

                         - mii lei -
 ┌────┬────────────────┬─────────────┐
 │Nr. │ Judeţul │ Suma │
 │crt.│ │ repartizată │
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 1 │ALBA │ 704,58│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 2 │ARAD │ 8.373,74│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 3 │ARGEŞ │ 1.699,44│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 4 │BACĂU │ 10.900,57│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 5 │BIHOR │ 14.555,71│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 6 │BISTRIŢA-NĂSĂUD │ 5.502,84│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 7 │BOTOŞANI │ 2.073,00│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 8 │BRAŞOV │ 4.212,78│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 9 │BRĂILA │ 497,05│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 10 │BUZĂU │ 4.168,14│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 11 │CARAŞ-SEVERIN │ 13.417,29│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 12 │CĂLĂRAŞI │ 651,04│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 13 │CLUJ │ 3.879,05│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 14 │CONSTANŢA │ 18.839,68│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 15 │COVASNA │ 795,28│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 16 │DÂMBOVIŢA │ 5.192,38│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 17 │DOLJ │ 2.898,01│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 18 │GALAŢI │ 143,67│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 19 │GIURGIU │ 3.769,31│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 20 │GORJ │ 8.067,39│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 21 │HARGHITA │ 1.350,00│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 22 │HUNEDOARA │ 11.889,03│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 23 │IALOMIŢA │ 206,19│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 24 │IAŞI │ 4.023,17│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 25 │ILFOV │ 29.143,96│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 26 │MARAMUREŞ │ 3.390,56│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 27 │MEHEDINŢI │ 6.262,88│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 28 │MUREŞ │ 7.892,15│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 29 │NEAMŢ │ 5.195,62│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 30 │OLT │ 1.705,85│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 31 │PRAHOVA │ 805,85│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 32 │SATU MARE │ 1.256,33│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 33 │SĂLAJ │ 1.178,32│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 34 │SIBIU │ 2.375,75│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 35 │SUCEAVA │ 10.579,57│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 36 │TELEORMAN │ 16.377,77│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 37 │TIMIŞ │ 33.632,73│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 38 │TULCEA │ 1.343,02│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 39 │VASLUI │ 6.257,87│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 40 │VÂLCEA │ 16.485,18│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ 41 │VRANCEA │ 3.805,50│
 ├────┼────────────────┼─────────────┤
 │ │TOTAL: │ 275.498,25│
 └────┴────────────────┴─────────────┘



    ANEXA 2

                               NORME METODOLOGICE
               de utilizare a sumelor alocate pentru destinaţiile
                   prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a) din
        Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr.
            1.297/2012 de aplicare a prevederilor art. 7 alin. (14)
               din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la
           rectificarea bugetului de stat pe anul 2012 şi art. IX din
                 Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 47/2012
             pentru modificarea şi completarea unor acte normative
                  şi reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare

    ART. 1
    (1) În vederea determinării cuantumului sumei care se alocă fiecărei unităţi administrativ-teritoriale pentru achitarea obligaţiilor de plată prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a) din Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 1.297/2012 de aplicare a prevederilor art. 7 alin. (14) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012 şi art. IX din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 47/2012 pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, denumit în continuare ordin, aceasta prezintă direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene în a căror rază teritorială îşi are sediul, până la data de 10 octombrie 2012, Cererea privind solicitarea de sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2012, repartizate conform prevederilor art. 7 alin. (14) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, denumită în continuare cerere, întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ordin.
    (2) Cererea va cuprinde suma care se solicită pentru achitarea obligaţiilor de plată prevăzute la art. 7 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012.
    (3) Cererea se depune însoţită de următoarele documente:
    a) certificatele de atestare fiscală aferente operatorilor economici prevăzuţi la art. 7 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012, pentru care se solicită stingerea obligaţiilor fiscale;
    b) Situaţia obligaţiilor de plată către operatorii economici furnizori de bunuri, servicii şi lucrări şi/sau către operatorii economici care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat, prevăzuţi la art. 7 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, denumită în continuare situaţia obligaţiilor de plată, întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5 la ordin;
    c) acordurile încheiate pentru stingerea obligaţiilor de plată/fiscale conform prevederilor art. 7 alin. (4) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, întocmite potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6 la ordin, şi/sau acordurile încheiate pentru stingerea obligaţiilor de plată/fiscale conform prevederilor art. 7 alin. (4) lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, întocmite potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 7 la ordin, denumite în continuare acorduri.
    (4) Certificatele de atestare fiscală se emit de organul fiscal competent, în conformitate cu prevederile art. 112 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură fiscală, la solicitarea unităţilor administrativ-teritoriale, în condiţiile prevăzute la art. 7 alin. (7) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012. În certificatele de atestare fiscală sunt cuprinse obligaţiile fiscale principale şi accesorii, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte sume datorate bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat sau bugetelor fondurilor speciale, stabilite prin declaraţii şi/sau decizii emise de organele fiscale competente, comunicate conform art. 44 din Codul de procedură fiscală.
    (5) Acordurile se încheie cu fiecare operator economic faţă de care unitatea administrativ-teritorială/instituţiile publice finanţate integral din bugetul local are/au obligaţii de plată, distinct pentru stingerea obligaţiilor fiscale prevăzute la art. 7 alin. (4) lit. a) şi, respectiv, pentru stingerea obligaţiilor fiscale prevăzute la art. 7 alin. (4) lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012, şi vor conţine obligatoriu următoarele elemente, care sunt corelate cu datele înscrise în certificatele de atestare fiscală:
    a) în cazul acordurilor prevăzute în anexa nr. 6 la ordin:
    a1) obligaţiile de plată ale unităţii administrativ-teritoriale/instituţiilor publice finanţate integral din bugetul local către operatorii economici furnizori de bunuri, servicii şi lucrări şi/sau către operatorii economici care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat, care vor face obiectul cererii;
    a2) obligaţiile fiscale restante ale operatorilor economici furnizori de bunuri, servicii şi lucrări şi/sau ale operatorilor economici care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat, care vor face obiectul cererii;
    a3) suma care face obiectul cererii şi care trebuie să fie egală cu sumele prevăzute la lit. a1) şi a2);
    b) în cazul acordurilor prevăzute în anexa nr. 7 la ordin:
    b1) obligaţiile de plată ale unităţii administrativ-teritoriale/instituţiilor publice finanţate integral din bugetul local către operatorii economici care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat, care vor face obiectul cererii;
    b2) sumele datorate de operatorii economici care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat altor operatori economici care înregistrează obligaţii fiscale restante, care vor face obiectul cererii;
    b3) obligaţiile fiscale restante ale operatorilor economici care au de încasat sume restante de la operatorii economici care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat, care vor face obiectul cererii;
    b4) suma care face obiectul cererii şi care trebuie să fie egală cu sumele prevăzute la lit. b1), b2) şi b3).
    (6) Răspunderea pentru respectarea prevederilor art. 7 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 şi pentru stabilirea obligaţiilor de plată care fac obiectul cererilor depuse revine ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale.
    ART. 2
    (1) Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene înregistrează în ordinea primirii cererile depuse de unităţile administrativ-teritoriale potrivit art. 1 alin. (1). În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea cererilor, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene analizează şi verifică cel puţin următoarele:
    a) dacă cererea este însoţită de documentele prevăzute la art. 1 alin. (3);
    b) dacă cererea şi documentele anexate acesteia sunt întocmite şi respectă prevederile art. 7 alin. (3)-(18) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 şi ale prezentelor norme metodologice;
    c) dacă suma din cerere corespunde cu totalul sumelor din acorduri;
    d) dacă suma din cerere corespunde cu totalul obligaţiilor fiscale către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale din acorduri şi din certificatele de atestare fiscală;
    e) în cazul acordurilor prevăzute în anexa nr. 6 la ordin se verifică dacă suma stabilită prin acord este mai mică sau egală cu:
    - suma obligaţiilor de plată ale unităţii administrativ-teritoriale/instituţiilor publice finanţate integral din bugetul local către operatorul economic furnizor de bunuri, servicii şi lucrări şi/sau către operatorul economic care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat, cu care s-a încheiat acordul;
    - suma din certificatul de atestare fiscală al operatorului economic furnizor de bunuri, servicii şi lucrări şi/sau al operatorului economic care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat, cu care s-a încheiat acordul;
    f) în cazul acordurilor prevăzute în anexa nr. 7 la ordin se verifică dacă suma stabilită prin acord este mai mică sau egală cu:
    - suma obligaţiilor operatorului economic care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat faţă de operatorii economici ale căror obligaţii fiscale se sting;
    - suma datorată de unitatea administrativ-teritorială/ instituţiile publice finanţate integral din bugetul local către operatorul economic care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat;
    - suma din certificatele de atestare fiscală ale operatorilor economici care au de încasat sume de la operatorul economic care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat.
    (2) Pentru cererile pentru care a fost acordat avizul ca urmare a îndeplinirii condiţiilor prevăzute la alin. (1), direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene repartizează sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2012 pe unităţi administrativ-teritoriale, prin decizie a directorului executiv, cu încadrarea în sumele aprobate în anexa nr. 1 la ordin. Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene vor transmite unităţilor Trezoreriei Statului la care îşi au deschise conturile unităţile administrativ-teritoriale copii ale deciziilor directorului executiv însoţite de copii ale cererilor şi certificatelor de atestare fiscală aferente acestora, în prima zi lucrătoare de la aprobarea deciziilor.
    (3) Pentru cererile pentru care sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (1), dar nu mai există sume de repartizat la nivelul sumei pentru care s-a întocmit cererea, se vor aloca sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale, la nivelul sumei de repartizat disponibile.
    (4) Cererile pentru care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (1), precum şi cele pentru care nu mai există sume de repartizat se restituie unităţilor administrativ-teritoriale, împreună cu documentaţia aferentă.
    (5) Unităţile administrativ-teritoriale cărora le-au fost restituite cererile ca urmare a neîndeplinirii condiţiilor prevăzute la alin. (1) pot depune o nouă cerere în cadrul termenului prevăzut la art. 1 alin. (1).
    (6) În limita sumelor repartizate potrivit alin. (2), unităţile administrativ-teritoriale prezintă unităţilor Trezoreriei Statului la care îşi au conturile deschise documentele prevăzute la art. 7 alin. (10) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012. Sumele care se achită în contul obligaţiilor fiscale ale operatorilor economici se virează de către unităţile administrativ-teritoriale şi, respectiv, instituţiile publice finanţate integral din bugetul local în contul 50.86.10 "Disponibil pentru stingerea creanţelor fiscale, conform art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012", codificat cu codul de identificare fiscală al operatorilor economici ale căror obligaţii fiscale se sting, deschis la unităţile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale competente în administrarea operatorilor economici respectivi.
    (7) Ordinele de plată prin care se achită obligaţiile fiscale la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale se întocmesc de către unităţile administrativ-teritoriale şi, respectiv, instituţiile publice finanţate integral din bugetul local, în termenul prevăzut la art. 7 alin. (10) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012, conform prevederilor Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 246/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind utilizarea şi completarea ordinului de plată pentru Trezoreria Statului (OPT), cu modificările şi completările ulterioare. În ordinele de plată, în rubricile "Plătitor" şi "Cod de identificare fiscală" al plătitorului se vor înscrie denumirea şi, respectiv, codul de identificare fiscală ale unităţii administrativ-teritoriale sau ale instituţiei publice finanţate integral din bugetul local care dispune plata, în rubricile "Beneficiar" şi "Cod de identificare fiscală" al beneficiarului se vor înscrie denumirea operatorului economic ale cărui obligaţii fiscale se achită şi, respectiv, codul de identificare fiscală al acestuia, iar în rubrica "Cod IBAN beneficiar" se înscrie codul IBAN aferent contului prevăzut la alin. (6).
    (8) La data primirii ordinelor de plată, unităţile Trezoreriei Statului verifică următoarele:
    - întocmirea acestora potrivit prevederilor alin. (7);
    - sumele din ordinele de plată, care trebuie să fie egale sau inferioare sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2012, repartizate conform prevederilor alin. (2);
    - sumele din ordinele de plată, care trebuie să se încadreze în creditele bugetare aprobate în bugetele locale majorate în condiţiile art. 7 alin. (10) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 şi în creditele bugetare deschise şi repartizate cu această destinaţie.
    (9) Ordinele de plată pentru care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (8) se restituie unităţilor administrativ-teritoriale, care au obligaţia de a le reface în prima zi lucrătoare de la primirea acestora.
    (10) Ordinele de plată pentru care sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (8) se transmit cu adresă organelor fiscale, împreună cu copii ale certificatelor de atestare fiscală, în vederea confirmării acestora.
    (11) Organele fiscale competente, în ziua primirii documentelor prevăzute la alin. (10), comunică unităţilor Trezoreriei Statului, prin adresă scrisă, în ordinea primirii acestora, dacă sumele care fac obiectul ordinelor de plată corespund creanţelor fiscale existente la data primirii documentelor, respectiv dacă acestea sunt egale sau mai mici decât creanţele fiscale. În cazul în care organele fiscale competente constată că sumele care fac obiectul documentelor de plată prezentate de unităţile administrativ-teritoriale sunt mai mari decât obligaţiile fiscale actualizate, acestea restituie unităţilor Trezoreriei Statului documentele primite, indicând în adresa de restituire care sunt erorile constatate.
    (12) În cazul în care organele fiscale competente în administrarea operatorilor economici ale căror obligaţii fiscale se sting se află în alte judeţe decât cele în care se află unităţile Trezoreriei Statului la care au fost depuse documentele prevăzute la alin. (10), acestea vor fi transmise spre confirmare, scanate, prin organele fiscale în cadrul cărora funcţionează unităţile Trezoreriei Statului. Adresa de confirmare/Adresa de restituire se remite unităţii Trezoreriei Statului de organul fiscal competent în administrarea operatorului economic, scanată, în cadrul aceleiaşi zile, prin organul fiscal de la care au fost primite documentele respective.
    (13) În ziua primirii documentelor prevăzute la alin. (11) şi (12) de la organele fiscale, unităţile Trezoreriei Statului vor proceda astfel:
    a) pentru ordinele de plată confirmate de organele fiscale, virează suma corespunzătoare în contul de venituri ale bugetelor locale 21.11.02.06 "Veniturile bugetului local - Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale", concomitent cu decontarea ordinelor de plată respective;
    b) restituie cu adresă unităţilor administrativ-teritoriale ordinele de plată care nu au fost confirmate de organele fiscale, împreună cu o copie a adresei în care au fost identificate erorile constatate, în scopul refacerii acestora. Ordinele de plată refăcute de unităţile administrativ-teritoriale/instituţiile publice finanţate integral din bugetul local se depun în termenul prevăzut la art. 7 alin. (11) lit. e) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012.
    ART. 3
    (1) Unităţile Trezoreriei Statului transmit în sistem informatic organelor fiscale sumele încasate zilnic în contul 50.86.10 "Disponibil pentru stingerea creanţelor fiscale, conform art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012", în scopul distribuirii acestora în contul obligaţiilor fiscale prevăzute la art. 7 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012.
    (2) Distribuirea în conturile corespunzătoare de venituri bugetare a sumelor încasate în contul 50.86.10 "Disponibil pentru stingerea creanţelor fiscale, conform art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012" se efectuează de organele fiscale în sistem informatic, cel târziu în prima zi lucrătoare de la încasarea acestora. Organele fiscale vor înştiinţa contribuabilii în legătură cu obligaţiile fiscale stinse potrivit prevederilor alin. (1), în termen de 10 zile de la efectuarea distribuirii sumelor.
    ART. 4
    Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene comunică Ministerului Finanţelor Publice cuantumul sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale repartizate şi neutilizate până la data de 30 octombrie 2012 de către unităţile administrativ-teritoriale, inclusiv cele nerepartizate pe unităţile administrativ-teritoriale.
    ART. 5
    Înregistrarea în contabilitatea operatorilor economici a stingerii creanţelor de natură comercială şi a obligaţiilor fiscale restante, potrivit procedurii aprobate prin prezentele norme metodologice, se efectuează pe baza copiilor de pe extrasele de cont şi de pe documentele de plată, care se transmit acestora de unităţile administrativ-teritoriale, şi a înştiinţărilor primite de la organele fiscale prevăzute la art. 3 alin. (2).


    ANEXA 3

                               NORME METODOLOGICE
          de utilizare a sumelor alocate pentru destinaţiile prevăzute
                    la art. 2 alin. (1) lit. b) din Ordinul
              viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice,
          nr. 1.297/2012 de aplicare a prevederilor art. 7 alin. (14)
                            din Ordonanţa Guvernului
            nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat
         pe anul 2012 şi art. IX din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
            nr. 47/2012 pentru modificarea şi completarea unor acte
             normative şi reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare

    ART. 1
    (1) În vederea determinării cuantumului sumei care se alocă fiecărei unităţi administrativ-teritoriale pentru achitarea obligaţiilor de plată prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. b) din Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 1.297/2012 de aplicare a prevederilor art. 7 alin. (14) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012 şi art. IX din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 47/2012 pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, denumit în continuare ordin, aceasta prezintă direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene în a căror rază teritorială îşi au sediul, până la data de 10 octombrie 2012, Cererea privind solicitarea de sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2012 repartizate conform prevederilor art. 7 alin. (14) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, denumită în continuare cerere, întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ordin. Cererile aferente obligaţiilor de plată ale spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale se întocmesc distinct de cererile prevăzute în anexa nr. 2 la ordin.
    (2) Cererea va cuprinde suma care se solicită pentru achitarea obligaţiilor de plată ale spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale prevăzute la art. IX alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 47/2012 pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare.
    (3) Cererea se depune însoţită de următoarele documente:
    a) certificatele de atestare fiscală aferente operatorilor economici prevăzuţi la art. 7 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, pentru care se solicită stingerea obligaţiilor fiscale;
    b) situaţia obligaţiilor de plată către operatorii economici furnizori de bunuri, servicii şi lucrări şi/sau către operatorii economici care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat, prevăzuţi la art. 7 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, denumită în continuare situaţia obligaţiilor de plată, întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5 la ordin;
    c) acordurile încheiate pentru stingerea obligaţiilor de plată/fiscale conform prevederilor art. 7 alin. (4) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, întocmite potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6 la ordin, şi/sau acordurile încheiate pentru stingerea obligaţiilor de plată/fiscale conform prevederilor art. 7 alin. (4) lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, întocmite potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 7 la ordin, denumite în continuare acorduri. Acordurile aferente obligaţiilor de plată ale spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale se întocmesc distinct de acordurile prevăzute în anexa nr. 2 la ordin.
    (4) Certificatele de atestare fiscală se emit de organul fiscal competent, în conformitate cu prevederile art. 112 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură fiscală, la solicitarea unităţilor administrativ-teritoriale, în condiţiile prevăzute la art. 7 alin. (7) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012. În certificatele de atestare fiscală sunt cuprinse obligaţiile fiscale principale şi accesorii, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte sume datorate bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat sau bugetelor fondurilor speciale, stabilite prin declaraţii şi/sau decizii emise de organele fiscale competente, comunicate conform art. 44 din Codul de procedură fiscală.
    (5) Acordurile se încheie de unităţile administrativ-teritoriale cu fiecare operator economic faţă de care spitalele publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale au obligaţii de plată, distinct pentru stingerea obligaţiilor fiscale prevăzute la art. 7 alin. (4) lit. a) şi, respectiv, pentru stingerea obligaţiilor fiscale prevăzute la art. 7 alin. (4) lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012, şi vor conţine obligatoriu următoarele elemente, care sunt corelate cu datele înscrise în certificatele de atestare fiscală:
    a) în cazul acordurilor prevăzute în anexa nr. 6 la ordin:
    a1) obligaţiile de plată ale spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale către operatorii economici furnizori de bunuri, servicii şi lucrări şi/sau către operatorii economici care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat, care vor face obiectul cererii;
    a2) obligaţiile fiscale restante ale operatorilor economici furnizori de bunuri, servicii şi lucrări şi/sau ale operatorilor economici care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat, care vor face obiectul cererii;
    a3) suma care face obiectul cererii şi care trebuie să fie egală cu sumele prevăzute la lit. a1) şi a2);
    b) în cazul acordurilor prevăzute în anexa nr. 7 la ordin:
    b1) obligaţiile de plată ale spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale către operatorii economici care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat, care vor face obiectul cererii;
    b2) sumele datorate de operatorii economici care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat altor operatori economici care înregistrează obligaţii fiscale restante, care vor face obiectul cererii;
    b3) obligaţiile fiscale restante ale operatorilor economici care au de încasat sume restante de la operatorii economici care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat, care vor face obiectul cererii;
    b4) suma care face obiectul cererii şi care trebuie să fie egală cu sumele prevăzute la lit. b1), b2) şi b3).
    (6) Răspunderea pentru respectarea prevederilor art. 7 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 şi ale art. 2 alin. (2) din ordin şi pentru stabilirea obligaţiilor de plată care fac obiectul cererilor depuse revine ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale.
    ART. 2
    (1) Direcţiile generaleale finanţelor publice judeţene înregistrează în ordinea primirii cererile depuse de unităţile administrativ-teritoriale potrivit art. 1 alin. (1). În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea cererilor, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene analizează şi verifică cel puţin următoarele:
    a) dacă cererea este însoţită de documentele prevăzute la art. 1 alin. (3);
    b) dacă cererea şi documentele anexate acesteia sunt întocmite şi respectă prevederile art. 7 alin. (3)-(18) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 şi ale prezentelor norme metodologice;
    c) dacă suma din cerere corespunde cu totalul sumelor din acorduri;
    d) dacă suma din cerere corespunde cu totalul obligaţiilor fiscale către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale din acorduri şi din certificatele de atestare fiscală;
    e) în cazul acordurilor prevăzute în anexa nr. 6 la ordin se verifică dacă suma stabilită prin acord este mai mică sau egală cu:
    - suma obligaţiilor de plată ale spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale către operatorul economic furnizor de bunuri, servicii şi lucrări şi/sau către operatorul economic care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat, cu care s-a încheiat acordul;
    - suma din certificatul de atestare fiscală al operatorului economic furnizor de bunuri, servicii şi lucrări şi/sau al operatorului economic care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat, cu care s-a încheiat acordul;
    f) în cazul acordurilor prevăzute în anexa nr. 7 la ordin se verifică dacă suma stabilită prin acord este mai mică sau egală cu:
    - suma obligaţiilor operatorului economic care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat faţă de operatorii economici ale căror obligaţii fiscale se sting;
    - suma datorată de spitalul public din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale către operatorul economic care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat;
    - suma din certificatele de atestare fiscală ale operatorilor economici care au de încasat sume de la operatorul economic care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat.
    (2) Pentru cererile pentru care a fost acordat avizul ca urmare a îndeplinirii condiţiilor prevăzute la alin. (1), direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene repartizează sumele defalcate din taxa pe valoare adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2012 pe unităţi administrativ-teritoriale, prin decizie a directorului executiv, cu încadrarea în sumele aprobate în anexa nr. 1 la ordin. Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene vor transmite unităţilor Trezoreriei Statului la care îşi au deschise conturile unităţile administrativ-teritoriale copii ale deciziilor directorului executiv, însoţite de copii ale cererilor şi certificatelor de atestare fiscală aferente acestora, în prima zi lucrătoare de la aprobarea deciziilor.
    (3) Pentru cererile pentru care sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (1), dar nu mai există sume de repartizat la nivelul sumei pentru care s-a întocmit cererea, se vor aloca sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale, la nivelul sumei de repartizat disponibile.
    (4) Cererile pentru care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (1), precum şi cele pentru care nu mai există sume de repartizat se restituie unităţilor administrativ-teritoriale, împreună cu documentaţia aferentă.
    (5) Unităţile administrativ-teritoriale cărora le-au fost restituite cererile ca urmare a neîndeplinirii condiţiilor prevăzute la alin. (1) pot depune o nouă cerere în cadrul termenului prevăzut la art. 1 alin. (1).
    (6) În scopul alimentării bugetelor locale cu sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale aferente obligaţiilor de plată ale spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale, unităţile administrativ-teritoriale vor prezenta unităţilor Trezoreriei Statului la care îşi au conturile deschise, în termen de 10 zile lucrătoare de la comunicarea sumelor de către direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, următoarele documente:
    a) bugetele locale rectificate, în care sunt cuprinse şi sumele repartizate pentru spitalele publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale, aprobate prin hotărâre a autorităţilor deliberative;
    b) hotărârea autorităţilor deliberative prin care s-a aprobat rectificarea bugetelor spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice;
    c) ordinele de plată prin care virează sumele aferente arieratelor în contul spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale 50.47.21 "Disponibil din sume primite de la bugetul local conform OUG nr. 47/2012", care să corespundă cu sumele din ordinele de plată prevăzute la alin. (7) lit. b).
    (7) Concomitent cu depunerea de către unităţile administrativ-teritoriale a documentelor prevăzute la alin. (6), spitalele publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale au obligaţia de a prezenta unităţilor Trezoreriei Statului următoarele documente:
    a) bugetul rectificat în care sunt aprobate sumele destinate plăţii arieratelor prevăzute la art. IX din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 47/2012;
    b) ordinele de plată prin care se achită sumele în contul 50.86.10 "Disponibil pentru stingerea creanţelor fiscale, conform art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012", codificat cu codul de identificare fiscală al operatorilor economici ale căror obligaţii fiscale se sting, deschis la unităţile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale competente în administrarea operatorilor economici respectivi.
    (8) Ordinele de plată prin care se achită obligaţiile fiscale la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale se întocmesc de către spitalele publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale, conform prevederilor Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 246/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind utilizarea şi completarea ordinului de plată pentru Trezoreria Statului (OPT), cu modificările şi completările ulterioare. În ordinele de plată, în rubricile "Plătitor" şi "Cod de identificare fiscală" al plătitorului se vor înscrie denumirea şi, respectiv, codul de identificare fiscală ale spitalului public din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale care dispune plata, în rubricile "Beneficiar" şi "Cod de identificare fiscală" al beneficiarului se vor înscrie denumirea operatorului economic ale cărui obligaţii fiscale se achită şi, respectiv, codul de identificare fiscală al acestuia, iar în rubrica "Cod IBAN beneficiar" se înscrie codul IBAN al contului 50.86.10 "Disponibil pentru stingerea creanţelor fiscale, conform art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012".
    (9) La data primirii ordinelor de plată, unităţile Trezoreriei Statului verifică următoarele:
    - întocmirea ordinelor de plată prezentate de către spitalele publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale potrivit prevederilor alin. (8);
    - sumele din ordinele de plată, care trebuie să fie egale sau inferioare sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2012, repartizate conform prevederilor alin. (2);
    - sumele din ordinele de plată întocmite de unităţile administrativ-teritoriale, care trebuie să fie egale cu sumele din ordinele de plată prezentate de către spitalele publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale;
    - sumele din ordinele de plată întocmite de unităţile administrativ-teritoriale, care trebuie să se încadreze în creditele bugetare aprobate în bugetele locale majorate în condiţiile art. 7 alin. (10) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 şi în creditele bugetare deschise şi repartizate cu această destinaţie.
    (10) Ordinele de plată pentru care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (9) se restituie unităţilor administrativ-teritoriale, în scopul refacerii în prima zi lucrătoare de la primirea acestora. În cadrul aceluiaşi termen, unităţile administrativ-teritoriale vor lua măsurile necesare pentru refacerea ordinelor de plată întocmite de spitalele publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale pentru care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (9).
    (11) Ordinele de plată întocmite de spitalele publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale, pentru care sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (9), se transmit cu adresă organelor fiscale, împreună cu copii ale certificatelor de atestare fiscală, în vederea confirmării acestora.
    (12) Organele fiscale competente, în ziua primirii documentelor prevăzute la alin. (11), comunică unităţilor Trezoreriei Statului, prin adresă scrisă, în ordinea primirii acestora, dacă sumele care fac obiectul ordinelor de plată corespund creanţelor fiscale existente la data primirii documentelor, respectiv dacă acestea sunt egale sau mai mici decât creanţele fiscale. În cazul în care organele fiscale competente constată că sumele care fac obiectul documentelor de plată prezentate de spitalele publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale sunt mai mari decât obligaţiile fiscale actualizate, acestea restituie unităţilor Trezoreriei Statului documentele primite, indicând în adresa de restituire care sunt erorile constatate.
    (13) În cazul în care organele fiscale competente în administrarea operatorilor economici ale căror obligaţii fiscale se sting se află în alte judeţe decât cele în care se află unităţile Trezoreriei Statului la care au fost depuse documentele prevăzute la alin. (11), acestea vor fi transmise spre confirmare, scanate, prin organele fiscale în cadrul cărora funcţionează unităţile Trezoreriei Statului. Adresa de confirmare/Adresa de restituire se remite unităţii Trezoreriei Statului de organul fiscal competent în administrarea operatorului economic, scanată, în cadrul aceleiaşi zile, prin organul fiscal de la care au fost primite documentele respective.
    (14) În ziua primirii documentelor prevăzute la alin. (12) şi (13) de la organele fiscale, unităţile Trezoreriei Statului vor proceda astfel:
    a) pentru ordinele de plată confirmate de organele fiscale, virează suma corespunzătoare în contul de venituri ale bugetelor locale 21.11.02.06 "Veniturile bugetului local - Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale", concomitent cu decontarea ordinelor de plată prevăzute la alin. (6) lit. c) şi, respectiv, alin. (7) lit. b);
    b) restituie cu adresă unităţii administrativ-teritoriale ordinele de plată întocmite de spitalele publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale care nu au fost confirmate de organele fiscale, precum şi ordinele de plată prevăzute la alin. (6) lit. c), împreună cu o copie a adresei în care au fost identificate erorile constatate, în scopul refacerii acestora. Ordinele de plată refăcute de unităţile administrativ-teritoriale şi spitalele publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale se depun la unităţile Trezoreriei Statului în termenul prevăzut la art. 7 alin. (11) lit. e) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012.
    ART. 3
    (1) Unităţile Trezoreriei Statului transmit în sistem informatic organelor fiscale sumele încasate zilnic în contul 50.86.10 "Disponibil pentru stingerea creanţelor fiscale, conform art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012", în scopul distribuirii acestora în contul obligaţiilor fiscale prevăzute la art. 7 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012.
    (2) Distribuirea în conturile corespunzătoare de venituri bugetare a sumelor încasate în contul 50.86.10 "Disponibil pentru stingerea creanţelor fiscale, conform art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012" se efectuează de organele fiscale în sistem informatic, cel târziu în prima zi lucrătoare de la încasarea acestora. Organele fiscale vor înştiinţa contribuabilii în legătură cu obligaţiile fiscale stinse potrivit prevederilor alin. (1), în termen de 10 zile de la efectuarea distribuirii sumelor.
    ART. 4
    Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene comunică Ministerului Finanţelor Publice cuantumul sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale repartizate şi neutilizate până la data de 30 octombrie 2012 de către unităţile administrativ-teritoriale, inclusiv cele nerepartizate pe unităţile administrativ-teritoriale.
    ART. 5
    Înregistrarea în contabilitatea operatorilor economici a stingerii creanţelor de natură comercială şi a obligaţiilor fiscale restante, potrivit procedurii aprobate prin prezentele norme metodologice, se efectuează pe baza copiilor de pe extrasele de cont şi de pe documentele de plată, care se transmit acestora de unităţile administrativ-teritoriale, şi a înştiinţărilor primite de la organele fiscale prevăzute la art. 3 alin. (2).


    ANEXA 4

                                   - Model -

    Judeţul ..................................................
    Unitatea administrativ-teritorială .......................
    Adresa ...................................................
    Telefon/fax/adresă e-mail ................................

                                     CERERE
      privind solicitarea de sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată
                  pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul
          2012, repartizate conform prevederilor art. 7 alin. (14) din
                 Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la
                  rectificarea bugetului de stat pe anul 2012

    Subsemnatul, ..............................*1), în calitate de ordonator principal de credite al .........................*2), judeţul ................*3), identificat prin codul de identificare fiscală ........................*4), având conturile deschise la unitatea Trezoreriei Statului ......................, solicit alocarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2012 pentru achitarea obligaţiilor de plată conform art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012 şi art. IX alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 47/2012 pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, în valoare de .......................... lei.
    Suma solicitată este aferentă achitării obligaţiilor de plată ale următoarelor instituţii publice:
    - unitatea administrativ-teritorială ................................, cu codul de identificare fiscală ..................., suma de ................... lei;
    - instituţia publică finanţată integral din bugetul local ..................., cu codul de identificare fiscală .............., suma de ............ lei;
    - instituţia publică finanţată integral din bugetul local ....................., cu codul de identificare fiscală ............., suma de ................ lei;
    - ......................................................................................................................................................;
    - spitalul public din reţeaua autorităţii administraţiei publice locale ..........................., cu codul de identificare fiscală ...................., suma de ................. lei;
    - spitalul public din reţeaua autorităţii administraţiei publice locale ....................., cu codul de identificare fiscală ..............., suma de .................. lei;
    - ..........................................................................................................................................................
    Declar pe propria răspundere că datele prezentate în documentaţia anexată şi sumele solicitate prin prezenta cerere sunt conforme realităţii şi au fost determinate şi înscrise în conformitate cu prevederile art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 şi art. IX alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 47/2012, ale Normelor metodologice de utilizare a sumelor alocate pentru destinaţiile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a) din Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 1.297/2012 de aplicare a prevederilor art. 7 alin. (14) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012 şi art. IX din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 47/2012 pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, aprobate în anexa nr. 2, şi, după caz, ale Normelor metodologice de utilizare a sumelor alocate pentru destinaţiile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. b) din Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 1.297/2012 de aplicare a prevederilor art. 7 alin. (14) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012 şi art. IX din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 47/2012 pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, aprobate în anexa nr. 3 la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 1.297/2012.

 ┌──────────────┐ Ordonator principal de credite,
 │ │
 │ │ ..........................*2)
 │ L.S. │ ..........................*3)
 │ │
 │ │ ..........................
 └──────────────┘ (prenumele şi numele)


    Anexez la prezenta cerere următoarele documente*5):
    .................................................................................................................
    .................................................................................................................
-------
    *1) Se înscriu prenumele şi numele reprezentantului legal.
    *2) Se înscrie denumirea unităţii administrativ-teritoriale solicitante.
    *3) Se înscrie denumirea judeţului.
    *4) Se înscrie codul de identificare fiscală al unităţii administrativ-teritoriale.
    *5) Se vor înscrie detaliat documentele anexate întocmite potrivit prevederilor art. 7 alin. (6) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 şi potrivit prevederilor Ordinului viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 1.297/2012.


    ANEXA 5

                                   - Model -

    Judeţul ..................................................*1)
    Unitatea administrativ-teritorială .......................*2)
    Adresa ...................................................
    Telefon/fax/adresă e-mail ................................
--------
    *1) Se înscrie denumirea judeţului.
    *2) Se înscrie denumirea unităţii administrativ-teritoriale solicitante.


                                    SITUAŢIA
                     obligaţiilor de plată către operatorii
           economici furnizori de bunuri, servicii şi lucrări şi/sau
                   către operatorii economici care prestează
            serviciul public de producere, transport şi distribuţie
              a energiei termice în sistem centralizat, prevăzuţi
            la art. 7 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012
           cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012


                                                                                                                      - lei -
 ┌──────┬──────────────────────────┬──────────────────────────┬────────────┬─────────────────────┬───────────────────────────┐
 │ Nr. │ Denumirea unităţii │ Codul de identificare │ Denumirea │Codul de identificare│ Obligaţiile de plată │
 │ crt. │administrativ-teritoriale/│ fiscală al unităţii │operatorului│ fiscală al │ către operatorul economic │
 │ │ instituţiilor publice │administrativ-teritoriale/│ economic │operatorului economic├────────┬──────────────────┤
 │ │ finanţate integral din │ instituţiilor publice │ │ │Arierate│ Subvenţii pentru │
 │ │bugetul local subordonate/│ finanţate integral din │ │ │ │ acoperirea │
 │ │ spitalelor publice din │bugetul local subordonate/│ │ │ │diferenţei de preţ│
 │ │ reţeaua autorităţilor │ spitalelor publice din │ │ │ │la energia termică│
 │ │ administraţiei publice │ reţeaua autorităţilor │ │ │ │livrată populaţiei│
 │ │ locale │ administraţiei publice │ │ │ │ │
 │ │ │ locale │ │ │ │ │
 ├──────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┼─────────────────────┼────────┼──────────────────┤
 │ 1 │ │ │ │ │ │ │
 ├──────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┼─────────────────────┼────────┼──────────────────┤
 │ 2 │ │ │ │ │ │ │
 ├──────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┼─────────────────────┼────────┼──────────────────┤
 │......│ │ │ │ │ │ │
 ├──────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────┼─────────────────────┼────────┼──────────────────┤
 │TOTAL:│ x │ x │ x │ x │ x │ x │
 └──────┴──────────────────────────┴──────────────────────────┴────────────┴─────────────────────┴────────┴──────────────────┘


 ┌──────────────┐ Ordonator principal de credite, Avizat
 │ │ ..........................*2) Conducător instituţie publică 1,
 │ │ ..........................*3) ..........................
 │ L.S. │
 │ │ .......................... Avizat
 │ │ (prenumele şi numele) Conducător instituţie publică 2,
 └──────────────┘ ..........................

--------
    *2) Se înscrie denumirea unităţii administrativ-teritoriale solicitante.
    *3) Se înscriu prenumele şi numele reprezentantului legal.


    ANEXA 6

                                   - Model -

     Unitatea administrativ-teritorială Operator economic
       .............................. ..............................
     Nr. ............../............... Nr. ............/.............


                                     ACORD
                   încheiat pentru stingerea obligaţiilor de
          plată/fiscale conform prevederilor art. 7 alin. (4) lit. a)
                    din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu
             privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012

    Unitatea administrativ-teritorială ............................, reprezentată prin domnul/doamna ......................., în calitate de ordonator principal de credite, şi operatorul economic furnizor de bunuri, servicii şi lucrări sau care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat ........................, cod de identificare fiscală ............................, reprezentat prin ............................, în calitate de ..........................................................., suntem de acord cu stingerea obligaţiilor de plată şi a obligaţiilor fiscale restante prin plata acestora de către unitatea administrativ-teritorială/instituţii publice finanţate integral din bugetul local/spitale publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale, în condiţiile art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012 şi ale art. IX alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 47/2012 pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, în sumă totală de ....................................... lei*), după cum urmează:
    1. obligaţiile de plată ale unităţii administrativ-teritoriale/instituţiilor publice finanţate integral din bugetul local/spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale către operatorul economic furnizor de bunuri, servicii şi lucrări sau care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat .............................................., care se cuprind în cererea de alocare a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale, în sumă de .................................. lei*), din care:
    - unitatea administrativ-teritorială ..........................................., cu codul de identificare fiscală ......................., suma de ..................... lei;
    - instituţia publică finanţată integral din bugetul local .................................., cu codul de identificare fiscală ............................., suma de ...................... lei;
    - instituţia publică finanţată integral din bugetul local ................................, cu codul de identificare fiscală ......................, suma de ..................... lei;
    - instituţia publică finanţată integral din bugetul local ........................, cu codul de identificare fiscală ................, suma de ................. lei;
    - ........................................................................................................................................................;
    - spitalul public din reţeaua autorităţii administraţiei publice locale ...................................................., cu codul de identificare fiscală ................................................, suma de ................................... lei;
    - spitalul public din reţeaua autorităţii administraţiei publice locale ...................................................., cu codul de identificare fiscală ................................................, suma de ................................... lei;
    - ........................................................................................................................................................;
    2. obligaţiile fiscale restante ale operatorului economic furnizor de bunuri, servicii şi lucrări sau care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat ....................................., în sumă totală de ..........................lei*).
    În cazul în care suma achitată va fi diminuată în condiţiile art. 7 alin. (12) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012, unitatea administrativ-teritorială va comunica operatorului economic atât suma cu care se diminuează suma totală reprezentând obligaţii de plată prevăzute la pct. 1 pe fiecare unitate administrativ-teritorială/instituţie publică finanţată integral din bugetul local/spital public din reţeaua autorităţii administraţiei publice locale, cât şi obligaţiile fiscale restante convenite a fi stinse potrivit prevederilor prezentului acord.
    Prezentul acord este valabil numai în următoarele condiţii:
    - alocarea de către direcţiile generale ale finanţelor publice a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale potrivit prevederilor art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 şi art. IX alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 47/2012;
    - încadrarea sumei din acord în limita sumei alocate;
    - este întocmit cu respectarea prevederilor art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 şi art. IX alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 47/2012, ale Normelor metodologice de utilizare a sumelor alocate pentru destinaţiile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a) din Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 1.297/2012 de aplicare a prevederilor art. 7 alin. (14) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012 şi art. IX din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 47/2012 pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, aprobate în anexa nr. 2, şi, după caz, ale Normelor metodologice de utilizare a sumelor alocate pentru destinaţiile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. b) din Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 1.297/2012 de aplicare a prevederilor art. 7 alin. (14) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012 şi art. IX din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 47/2012 pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, aprobate în anexa nr. 3 la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 1.297/2012.
    Stingerea obligaţiilor fiscale prevăzute la pct. 2 se efectuează de către organele fiscale potrivit reglementărilor legale în vigoare.

-------
    *) Sumele înscrise în câmpurile respective trebuie să aibă valoare egală.

    Ordonatorul principal de credite, Reprezentantul legal al
                                            operatorului economic,
     .............................. ..........................

    Avizat
    pentru datele prevăzute la pct. 1
    Instituţia publică ...................
    Ordonator de credite,
    ..................................
    Instituţia publică .............................
    Ordonator de credite,
    ..................................
    Instituţia publică .............................
    Ordonator de credite,
    ................................................
    Spitalul public ................................
    Ordonator de credite,
    ..................................
    Spitalul public ................................
    Ordonator de credite,
    ................................................


    ANEXA 7

                                   - Model -


 Unitatea administrativ-teritorială Operator economic Operator economic
      ................... ................. .................
 Nr. ........./.................... Nr. ........./....... Nr. ........./.......


                                     ACORD
                   încheiat pentru stingerea obligaţiilor de
              plată/fiscale conform prevederilor art. 7 alin. (4)
           lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la
                  rectificarea bugetului de stat pe anul 2012

    Unitatea administrativ-teritorială ...................................., cod de identificare fiscală ............................., reprezentată prin domnul/doamna ........................, în calitate de ordonator principal de credite, operatorul economic care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat ..........................., cod de identificare fiscală .........................., reprezentat prin ............................, în calitate de ......................, şi operatorul economic ........................., cod de identificare fiscală ..................., reprezentat prin .........................., în calitate de ..........................., suntem de acord cu stingerea obligaţiilor de plată şi a obligaţiilor fiscale restante, prin plata acestora de către unitatea administrativ-teritorială/instituţii publice finanţate integral din bugetul local/spitale publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale, în condiţiile art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012 şi art. IX alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 47/2012 pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, în sumă totală de ....................................... lei*), după cum urmează:
    1. obligaţiile de plată ale unităţii administrativ-teritoriale/instituţiilor publice finanţate integral din bugetul local/spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale către operatorul economic care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat ............................, care se cuprind în cererea de alocare a sumelor defalcate pentru echilibrarea bugetelor locale, în sumă de ................................. lei*), din care:
    - unitatea administrativ-teritorială .................................................................................................., cu codul de identificare fiscală ................................................, suma de ................................... lei;
    - instituţia publică finanţată integral din bugetul local ......................................................................, cu codul de identificare fiscală ................................................, suma de ................................... lei;
    - instituţia publică finanţată integral din bugetul local ......................................................................., cu codul de identificare fiscală ................................................, suma de ................................... lei;
    - instituţia publică finanţată integral din bugetul local ......................................................................, cu codul de identificare fiscală ................................................, suma de ................................... lei;
    - ........................................................................................................................................................;
    - spitalul public din reţeaua autorităţii administraţiei publice locale ...................................................., cu codul de identificare fiscală ................................................, suma de ................................... lei;
    - spitalul public din reţeaua autorităţii administraţiei publice locale ...................................................., cu codul de identificare fiscală ................................................, suma de ................................... lei;
    - ........................................................................................................................................................;
    2. obligaţiile de plată ale operatorului economic care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat ................................................ către operatorul economic ....................................................., în sumă de ..................................................lei*);
    3. obligaţiile fiscale restante ale operatorului economic ........................... căruia operatorul economic care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat îi datorează sume, care se sting, în sumă de .......................................... lei*).
    În cazul în care suma achitată va fi diminuată în condiţiile art. 7 alin. (12) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012, unitatea administrativ-teritorială va comunica operatorului economic care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat şi operatorului economic prevăzut la pct. 3, atât suma cu care se diminuează suma totală reprezentând obligaţii de plată prevăzute la pct. 1 pe fiecare unitate administrativ-teritorială/instituţie publică finanţată integral din bugetul local/spital public din reţeaua autorităţii administraţiei publice locale, cât şi obligaţiile fiscale restante convenite a fi stinse potrivit prevederilor prezentului acord.
    Prezentul acord este valabil numai în următoarele condiţii:
    - alocarea de către direcţiile generale ale finanţelor publice a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale potrivit prevederilor art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 şi art. IX alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 47/2012;
    - încadrarea sumei din acord în limita sumei alocate;
    - este întocmit cu respectarea prevederilor art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012, art. IX alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 47/2012, ale Normelor metodologice de utilizare a sumelor alocate pentru destinaţiile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a) din Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 1.297/2012 de aplicare a prevederilor art. 7 alin. (14) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012 şi art. IX din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 47/2012 pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, aprobate în anexa nr. 2, şi, după caz, ale Normelor metodologice de utilizare a sumelor alocate pentru destinaţiile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. b) din Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 1.297/2012 de aplicare a prevederilor art. 7 alin. (14) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012 şi art. IX din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 47/2012 pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, aprobate în anexa nr. 3 la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 1.297/2012.
    Stingerea obligaţiilor fiscale prevăzute la pct. 3 se efectuează de către organele fiscale potrivit reglementărilor în vigoare.

---------
    *) Sumele înscrise în câmpurile respective trebuie să aibă valoare egală.


                                                   Reprezentantul legal al
 Ordonatorul principal de credite,
 ................................ operatorului economic, operatorului economic,
                                        ....................... ......................


    Avizat
    pentru datele prevăzute la pct. 1
    Instituţia publică ............................................
    Ordonator de credite,
    ..................................
    Instituţia publică ............................................
    Ordonator de credite,
    ..................................
    Instituţia publică ............................................
    Ordonator de credite,
    ................................................
    Spitalul public ...............................................
    Ordonator de credite,
    ..................................
    Spitalul public ...............................................
    Ordonator de credite,
    ................................................

                                    -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016