Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.297 din 20 august 2010  pentru completarea Normelor metodologice de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 956/2005  privind plasarea pe piata a produselor biocide, aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii publice, al ministrului mediului si gospodaririi apelor si al presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr. 1.321/2006/280/90/2007    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.297 din 20 august 2010 pentru completarea Normelor metodologice de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea pe piata a produselor biocide, aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii publice, al ministrului mediului si gospodaririi apelor si al presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr. 1.321/2006/280/90/2007

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 2 septembrie 2010
ORDIN nr. 1.297 din 20 august 2010
pentru completarea Normelor metodologice de aplicare a <>Hotãrârii Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea pe piaţã a produselor biocide, aprobate prin Ordinul ministrului sãnãtãţii publice, al ministrului mediului şi gospodãririi apelor şi al preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor <>nr. 1.321/2006 /<>280 /<>90/2007
EMITENT: MINISTERUL SÃNÃTÃŢII
Nr. 1.090 din 3 august 2010
MINISTERUL MEDIULUI ŞI PÃDURILOR
Nr. 1.297 din 20 august 2010
AUTORITATEA NAŢIONALÃ SANITARÃ VETERINARÃ ŞI PENTRU SIGURANŢA ALIMENTELOR
Nr. 104 din 5 august 2010
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 2 septembrie 2010

În temeiul <>art. 7 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>art. 15 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pãdurilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 4 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unitãţilor din subordinea acesteia, cu modificãrile ulterioare,

ministrul sãnãtãţii, ministrul mediului şi pãdurilor şi preşedintele Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emit prezentul ordin.

ART. I
Normele metodologice de aplicare a <>Hotãrârii Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea pe piaţã a produselor biocide, aprobate prin Ordinul ministrului sãnãtãţii publice, al ministrului mediului şi gospodãririi apelor şi al preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor <>nr. 1.321/2006 /<>280 /<>90/2007 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 286 din 2 mai 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Dupã articolul 14 se introduce urmãtorul paragraf:
"Prezentul ordin transpune prevederile Directivei 2009/85/CE a Comisiei din 29 iulie 2009 de modificare a Directivei 98/8/CE a Parlamentului European şi a Consiliului pentru a include cumatetralilul ca substanţã activã în anexa I la directivã, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 198 din 30 iulie 2009, ale Directivei 2009/86/CE a Comisiei din 29 iulie 2009 de modificare a Directivei 98/8/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte includerea fenpropimorfului ca substanţã activã în anexa I la directivã, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 198 din 30 iulie 2009, ale Directivei 2009/89/CE a Comisiei din 30 iulie 2009 de modificare a Directivei 98/8/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în vederea includerii azotului ca substanţã activã în anexa I la directivã, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 199 din 31 iulie 2009, ale Directivei 2009/91/CE a Comisiei din 31 iulie 2009 de modificare a Directivei 98/8/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte includerea tetraboratului disodic ca substanţã activã în anexa I la directivã, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 201 din 1 august 2009, ale Directivei 2009/94/CE a Comisiei din 31 iulie 2009 de modificare a Directivei 98/8/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte includerea acidului boric ca substanţã activã în anexa I la directivã, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 201 din 1 august 2009, ale Directivei 2009/95/CE a Comisiei din 31 iulie 2009 de modificare a Directivei 98/8/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în vederea includerii fosfurii de aluminiu care elibereazã fosfinã ca substanţã activã în anexa I la directivã, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 201 din 1 august 2009, ale Directivei 2009/96/CE a Comisiei din 31 iulie 2009 de modificare a Directivei 98/8/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte includerea octaboratului de disodiu tetrahidrat ca substanţã activã în anexa I la directivã, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 201 din 1 august 2009, ale Directivei 2009/98/CE a Comisiei din 4 august 2009 de modificare a Directivei 98/8/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte includerea oxidului boric ca substanţã activã în anexa I la directivã, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 203 din 5 august 2009, ale Directivei 2009/150/CE a Comisiei din 27 noiembrie 2009 de modificare a Directivei 98/8/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în vederea includerii flocumafenului ca substanţã activã în anexa I la directivã, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 313 din 28 noiembrie 2009, ale Directivei 2009/151/CE a Comisiei din 27 noiembrie 2009 de modificare a Directivei 98/8/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind includerea tolilfluanidului ca substanţã activã în anexa I la directivã, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 313 din 28 noiembrie 2009, ale Directivei 2010/5/UE a Comisiei din 8 februarie 2010 de modificare a Directivei 98/8/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în vederea includerii acroleinei ca substanţã activã în anexa I la directivã, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 36 din 9 februarie 2010."
2. La anexa nr. I "Lista substanţelor active aprobate de Uniunea Europeanã, admise în componenţa produselor biocide", dupã poziţia nr. 19 se introduc 11 noi poziţii, poziţiile nr. 20-25 şi 27-31, conform anexei care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. II
(1) Prevederile de la poziţia nr. 30 din anexa nr. I la Normele metodologice de aplicare a <>Hotãrârii Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea pe piaţã a produselor biocide, aprobate prin Ordinul ministrului sãnãtãţii publice, al ministrului mediului şi gospodãririi apelor şi al preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor <>nr. 1.321/2006 /<>280 /<>90/2007 , intrã în vigoare la data de 1 septembrie 2010.
(2) Prevederile de la poziţiile nr. 21 şi 28 din anexa nr. I la Normele metodologice de aplicare a <>Hotãrârii Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea pe piaţã a produselor biocide, aprobate prin Ordinul ministrului sãnãtãţii publice, al ministrului mediului şi gospodãririi apelor şi al preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor <>nr. 1.321/2006 /<>280 /<>90/2007 , intrã în vigoare la data de 1 iulie 2011.
(3) Prevederile de la poziţiile nr. 20, 22, 23, 24, 25 şi 27 din anexa nr. I la Normele metodologice de aplicare a <>Hotãrârii Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea pe piaţã a produselor biocide, aprobate prin Ordinul ministrului sãnãtãţii publice, al ministrului mediului şi gospodãririi apelor şi al preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor <>nr. 1.321/2006 /<>280 /<>90/2007 , intrã în vigoare la data de 1 septembrie 2011.
(4) Prevederile de la poziţiile nr. 29 şi 31 din anexa nr. I la Normele metodologice de aplicare a <>Hotãrârii Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea pe piaţã a produselor biocide, aprobate prin Ordinul ministrului sãnãtãţii publice, al ministrului mediului şi gospodãririi apelor şi al preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor <>nr. 1.321/2006 /<>280 /<>90/2007 , intrã în vigoare la data de 1 octombrie 2011.
ART. III
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul sãnãtãţii,
Raed Arafat

p. Ministrul mediului şi pãdurilor,
Cristian Apostol,
secretar de stat

p. Preşedintele Autoritãţii Naţionale Sanitare
Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,
Csutak-Nagy Laszlo

ANEXÃ

LISTA
pentru completarea anexei nr. I la normele metodologice
"Lista substanţelor active aprobate de Uniunea Europeanã,
admise în componenţa produselor biocide"




┌────┬────────────┬───────────────┬────────┬─────────┬──────────┬──────────┬───┬──────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │ │ │Termen │ │ │ │
│ │ │ │ │ │limitã │ │ │ │
│ │ │ │ │ │pentru │ │ │ │
│ │ │ │Puri- │ │punere în │ │ │ │
│ │ │ │tatea │ │conformi- │ │ │ │
│ │ │Denumirea IUPAC│minimã a│ │tate cu │ │ │ │
│ │ │Numere de │substan-│ Data │art.16(3) │ │ │ │
│Pozi│ Denumirea │ identificare │ţei │include- │din Direc-│ Data │Tip│ Dispoziţii specifice │
│ţia │ comunã │ │active │ rii │tiva 98/8 /│ la care │ de│ │
│ │ │ │din │ │CE[cu ex- │ expirã │pro│ │
│ │ │ │produsul│ │cepţia │includerea│dus│ │
│ │ │ │biocid, │ │produselor│ │ │ │
│ │ │ │în forma│ │care con- │ │ │ │
│ │ │ │în care │ │ţin mai │ │ │ │
│ │ │ │acesta │ │mult decât│ │ │ │
│ │ │ │este │ │o substan-│ │ │ │
│ │ │ │plasat │ │ţã activã,│ │ │ │
│ │ │ │pe piaţã│ │pentru │ │ │ │
│ │ │ │ │ │care │ │ │ │
│ │ │ │ │ │termenul- │ │ │ │
│ │ │ │ │ │limitã de │ │ │ │
│ │ │ │ │ │punere în │ │ │ │
│ │ │ │ │ │conformi- │ │ │ │
│ │ │ │ │ │tate cu │ │ │ │
│ │ │ │ │ │art. 16(3)│ │ │ │
│ │ │ │ │ │este cel │ │ │ │
│ │ │ │ │ │prevãzut │ │ │ │
│ │ │ │ │ │în ultima │ │ │ │
│ │ │ │ │ │decizie de│ │ │ │
│ │ │ │ │ │includere │ │ │ │
│ │ │ │ │ │cu privire│ │ │ │
│ │ │ │ │ │la subsan-│ │ │ │
│ │ │ │ │ │ţele │ │ │ │
│ │ │ │ │ │active ale│ │ │ │
│ │ │ │ │ │respecti- │ │ │ │
│ │ │ │ │ │velor │ │ │ │
│ │ │ │ │ │produse] │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼───┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │
├────┼────────────┼───────────────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼───┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 20 │Fosfurã de │Fosfurã de � g/kg𗈕.09.2011󧓧.08.2013󧓧.08.2021│ 14│În momentul examinãrii cererii de autorizare a unui │
│ │aluminiu │aluminiu │ │ │ │ │ │produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 │
│ │care │Nr. CE: │ │ │ │ │ │din <>Hotãrârea Guvernului nr. 956/2005 , cu modificãrile│
│ │elibereazã �-088-0 │ │ │ │ │ │şi completãrile ulterioare, şi ale anexei nr. VI la │
│ │fosfinã │Nr. CAS: │ │ │ │ │ │normele metodologice, autoritatea competentã evalueazã│
│ │ �-73-8 │ │ │ │ │ │atunci când sunt relevante pentru un anumit produs, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs │
│ │ │ │ │ │ │ │ │şi utilizãrile sau scenariile de expunere care nu au │
│ │ │ │ │ │ │ │ │fost abordate în mod reprezentativ în evaluarea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │riscurilor la nivel comunitar. În momentul autorizãrii│
│ │ │ │ │ │ │ │ │unui produs, autoritatea competentã evalueazã │
│ │ │ │ │ │ │ │ │riscurile şi se asigurã ulterior cã se iau mãsuri │
│ │ │ │ │ │ │ │ │adecvate sau se impun condiţii specifice pentru a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │reduce riscurile identificate. Autorizãrile pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │produse pot fi acordate numai atunci când solicitãrile│
│ │ │ │ │ │ │ │ │demonstreazã cã riscurile pot fi reduse la niveluri │
│ │ │ │ │ │ │ │ │acceptabile. În mod special, produsele nu pot fi │
│ │ │ │ │ │ │ │ │autorizate pentru o utilizare în interior, cu excepţia│
│ │ │ │ │ │ │ │ │cazului în care sunt furnizate date care sã │
│ │ │ │ │ │ │ │ │demonstreze cã produsele vor respecta cerinţele │
│ │ │ │ │ │ │ │ │prevãzute la art. 24-27 din Hotãrârea Guvernului │
│ │ │ │ │ │ │ │ │<>nr. 956/2005 , cu modificãrile şi completãrile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodolo- │
│ │ │ │ │ │ │ │ │gice, dacã este necesar, prin recurgerea la mãsuri │
│ │ │ │ │ │ │ │ │corespunzãtoare de reducere a riscurilor. Autoritatea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │competentã se asigurã cã autorizaţiile respectã │
│ │ │ │ │ │ │ │ │urmãtoarele condiţii: │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈕. Produsele sunt vândute numai cãtre profesionişti │
│ │ │ │ │ │ │ │ │care au beneficiat de o instruire specificã şi sunt │
│ │ │ │ │ │ │ │ │utilizate numai de cãtre aceştia din urmã. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈖. Avându-se în vedere riscurile identificate pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │operatori, trebuie luate mãsuri corespunzãtoare de │
│ │ │ │ │ │ │ │ │reducere a riscurilor. Acestea includ, printre altele,│
│ │ │ │ │ │ │ │ │utilizarea unui echipament individual de protecţie │
│ │ │ │ │ │ │ │ │corespunzãtor, folosirea de aplicatoare şi prezentarea│
│ │ │ │ │ │ │ │ │produsului într-o formã conceputã pentru a reduce │
│ │ │ │ │ │ │ │ │expunerea operatorului la un nivel acceptabil. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈗. Avându-se în vedere riscurile identificate pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │speciile de animale terestre nevizate, trebuie luate │
│ │ │ │ │ │ │ │ │mãsuri corespunzãtoare de reducere a riscurilor. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │Acestea includ, printre altele, absenţa tratamentului │
│ │ │ │ │ │ │ │ │pentru zonele în care sunt prezente mamifere de │
│ │ │ │ │ │ │ │ │vizuinã, altele decât speciile-ţintã. │
├────┼────────────┼───────────────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼───┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 21 │Fenpropimorf│(+/-)-cis-4-[3-� g/kg𗈕.07.2011󧓦.06 2013󧓦.06.2021│ 8 │În momentul examinãrii cererii de autorizare a unui │
│ │ │(p-terţbutil │ │ │ │ │ │produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din │
│ │ │fenil)-2-metil │ │ │ │ │ │<>Hotãrârea Guvernului nr. 956/2005 , cu modificãrile şi │
│ │ │propil]-2,6- │ │ │ │ │ │completãrile ulterioare, şi ale anexei nr. VI la │
│ │ │dimetilmor- │ │ │ │ │ │normele metodologice, autoritatea competentã evalueazã│
│ │ │folinã/ │ │ │ │ │ │atunci când sunt relevante pentru un anumit produs, │
│ │ │Fenpropimorf │ │ │ │ │ │acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs │
│ │ │Nr. CE: │ │ │ │ │ │şi utilizãrile sau scenariile de expunere care nu au │
│ │ �-719-9 │ │ │ │ │ │fost abordate în mod reprezentativ în evaluarea │
│ │ │Nr. CAS: │ │ │ │ │ │riscurilor la nivel comunitar. │
│ │ �-91-4 │ │ │ │ │ │În momentul autorizãrii unui produs, autoritatea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │competentã evalueazã riscurile şi se asigurã ulterior │
│ │ │ │ │ │ │ │ │de faptul cã se iau mãsuri adecvate sau se impun │
│ │ │ │ │ │ │ │ │condiţii specifice pentru a reduce riscurile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │identificate. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │Autorizãrile pentru produse pot fi acordate numai │
│ │ │ │ │ │ │ │ │atunci când solicitãrile demonstreazã cã riscurile pot│
│ │ │ │ │ │ │ │ │fi reduse la niveluri acceptabile. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │Autoritatea competentã se asigurã cã autorizaţiile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │respectã urmãtoarele condiţii: │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈕. În temeiul presupunerilor fãcute în cadrul │
│ │ │ │ │ │ │ │ │evaluãrii riscurilor, produsele autorizate pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │utilizare industrialã trebuie sã fie folosite cu │
│ │ │ │ │ │ │ │ │echipament individual de protecţie adecvat, cu │
│ │ │ │ │ │ │ │ │excepţia cazului în care se poate demonstra în cererea│
│ │ │ │ │ │ │ │ │de autorizare a produsului faptul cã riscurile pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │utilizatorii industriali se pot reduce la un nivel │
│ │ │ │ │ │ │ │ │acceptabil prin alte mijloace. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈖. Avându-se în vedere riscurile identificate pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │sol şi compartimentele mediului acvatic, trebuie sã se│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ia mãsuri corespunzãtoare pentru a proteja aceste │
│ │ │ │ │ │ │ │ │compartimente. În special, etichetele sau fişele │
│ │ │ │ │ │ │ │ │tehnice ale produselor autorizate pentru utilizare │
│ │ │ │ │ │ │ │ │industrialã trebuie sã indice faptul cã cheresteaua │
│ │ │ │ │ │ │ │ │proaspãt tratatã va fi depozitatã dupã tratare, în loc│
│ │ │ │ │ │ │ │ │acoperit şi/sau pe suport dur impermeabil, pentru a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │preveni pierderile directe pe sol sau în apã, iar │
│ │ │ │ │ │ │ │ │eventualele pierderi vor fi colectate pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │reutilizare sau eliminare. │
├────┼────────────┼───────────────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼───┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 22 │Acid boric │Acid boric � g/kg𗈕.09.2011󧓧.08.2013󧓧.08.2021│ 8 │În momentul examinãrii cererii de autorizare a unui │
│ │ │Nr. CE: │ │ │ │ │ │produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din │
│ │ �-139-2 │ │ │ │ │ │<>Hotãrârea Guvernului nr. 956/2005 , cu modificãrile şi │
│ │ │Nr. CAS: │ │ │ │ │ │completãrile ulterioare, şi ale anexei nr. VI la │
│ │ �-35-3 │ │ │ │ │ │normele metodologice, autoritatea competentã evalueazã│
│ │ │ │ │ │ │ │ │atunci când sunt relevante pentru un anumit produs, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs │
│ │ │ │ │ │ │ │ │şi utilizãrile sau scenariile de expunere care nu au │
│ │ │ │ │ │ │ │ │fost abordate în mod reprezentativ în evaluarea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │riscurilor la nivel comunitar. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │În momentul autorizãrii unui produs, autoritatea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │competentã evalueazã riscurile şi se asigurã ulterior │
│ │ │ │ │ │ │ │ │cã se iau mãsuri adecvate sau se impun condiţii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │specifice pentru a reduce riscurile identificate. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │Autorizãrile pentru produse pot fi acordate numai │
│ │ │ │ │ │ │ │ │atunci când solicitãrile demonstreazã cã riscurile pot│
│ │ │ │ │ │ │ │ │fi reduse la niveluri acceptabile. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │Autoritatea competentã se asigurã cã autorizaţiile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │respectã urmãtoarele condiţii: │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈕. Produsele autorizate pentru utilizãri industriale │
│ │ │ │ │ │ │ │ │şi profesionale trebuie folosite cu echipament │
│ │ │ │ │ │ │ │ │individual de protecţie adecvat, cu excepţia cazului │
│ │ │ │ │ │ │ │ │în care se poate demonstra în cererea de autorizare a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │produsului faptul cã riscurile pentru utilizatorii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │profesionali şi/sau industriali se pot reduce la un │
│ │ │ │ │ │ │ │ │nivel acceptabil prin alte mijloace. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈖. Ţinându-se cont de riscurile identificate pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │sol şi pentru compartimentele mediului acvatic, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │produsele nu se autorizeazã pentru tratarea in situ a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │lemnului în exterior şi pentru lemnul tratat expus │
│ │ │ │ │ │ │ │ │intemperiilor, cu excepţia cazului în care sunt │
│ │ │ │ │ │ │ │ │furnizate date care sã demonstreze cã produsele vor │
│ │ │ │ │ │ │ │ │respecta cerinţele art. 24-27 din Hotãrârea Guvernului│
│ │ │ │ │ │ │ │ │<>nr. 956/2005 , cu modificãrile şi completãrile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele │
│ │ │ │ │ │ │ │ │metodologice, dacã este necesar prin intermediul unor │
│ │ │ │ │ │ │ │ │mãsuri corespunzãtoare de reducere a riscurilor. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │În special, etichetele şi/sau fişele cu date de │
│ │ │ │ │ │ │ │ │securitate ale produselor pentru uz industrial trebuie│
│ │ │ │ │ │ │ │ │sã indice faptul cã lemnul proaspãt tratat trebuie sã │
│ │ │ │ │ │ │ │ │fie depozitat dupã tratare într-un loc acoperit şi/sau│
│ │ │ │ │ │ │ │ │pe o suprafaţã durã impermeabilã, în scopul prevenirii│
│ │ │ │ │ │ │ │ │pierderilor directe pe sol sau în apã, şi cã │
│ │ │ │ │ │ │ │ │eventualele pierderi trebuie sã fie recuperate pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │reutilizare sau eliminare. │
├────┼────────────┼───────────────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼───┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 23 │Oxid boric │Trioxid de � g/kg𗈕.09.2011󧓧.08.2013󧓧.08.2021│ 8 │În momentul examinãrii cererii de autorizare a unui │
│ │ │dibor │ │ │ │ │ │produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din │
│ │ │Nr. CE: │ │ │ │ │ │<>Hotãrârea Guvernului nr. 956/2005 , cu modificãrile şi │
│ │ �-125-8 │ │ │ │ │ │completãrile ulterioare, şi ale anexei nr. VI la │
│ │ │Nr. CAS: │ │ │ │ │ │normele metodologice, autoritatea competentã evalueazã│
│ │ �-86-2 │ │ │ │ │ │atunci când sunt relevante pentru un anumit produs, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs │
│ │ │ │ │ │ │ │ │şi utilizãrile sau scenariile de expunere care nu au │
│ │ │ │ │ │ │ │ │fost abordate în mod reprezentativ în evaluarea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │riscurilor la nivel comunitar. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │În momentul autorizãrii unui produs, autoritatea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │competentã evalueazã riscurile şi se asigurã ulterior │
│ │ │ │ │ │ │ │ │cã se iau mãsuri adecvate sau se impun condiţii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │specifice pentru a reduce riscurile identificate. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │Autorizãrile pentru produse pot fi acordate numai │
│ │ │ │ │ │ │ │ │atunci când solicitãrile demonstreazã cã riscurile pot│
│ │ │ │ │ │ │ │ │fi reduse la niveluri acceptabile. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │Autoritatea competentã se asigurã cã autorizaţiile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │respectã urmãtoarele condiţii: │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈕. Produsele autorizate pentru utilizãri industriale │
│ │ │ │ │ │ │ │ │şi profesionale trebuie folosite cu echipament │
│ │ │ │ │ │ │ │ │individual de protecţie adecvat, cu excepţia cazului │
│ │ │ │ │ │ │ │ │în care se poate demonstra în cererea de autorizare a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │produsului faptul cã riscurile pentru utilizatorii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │profesionali şi/sau industriali se pot reduce la un │
│ │ │ │ │ │ │ │ │nivel acceptabil prin alte mijloace. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈖. Ţinându-se cont de riscurile identificate pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │sol şi pentru compartimentele mediului acvatic, produ-│
│ │ │ │ │ │ │ │ │sele nu se autorizeazã pentru tratarea in situ a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │lemnului în exterior şi pentru lemnul tratat expus │
│ │ │ │ │ │ │ │ │intemperiilor, cu excepţia cazului în care sunt │
│ │ │ │ │ │ │ │ │furnizate date care sã demonstreze cã produsele vor │
│ │ │ │ │ │ │ │ │respecta cerinţele art. 24-27 din Hotãrârea Guvernului│
│ │ │ │ │ │ │ │ │<>nr. 956/2005 , cu modificãrile şi completãrile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele │
│ │ │ │ │ │ │ │ │metodologice, dacã este necesar prin intermediul unor │
│ │ │ │ │ │ │ │ │mãsuri corespunzãtoare de reducere a riscurilor. În │
│ │ │ │ │ │ │ │ │special, etichetele şi/sau fişele cu date de securita-│
│ │ │ │ │ │ │ │ │te ale produselor pentru uz industrial trebuie sã │
│ │ │ │ │ │ │ │ │indice faptul cã lemnul proaspãt tratat trebuie sã fie│
│ │ │ │ │ │ │ │ │depozitat dupã tratare într-un loc acoperit şi/sau pe │
│ │ │ │ │ │ │ │ │o suprafaţã durã impermeabilã, în scopul prevenirii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │pierderilor directe pe sol sau în apã, şi cã │
│ │ │ │ │ │ │ │ │eventualele pierderi trebuie sã fie recuperate pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │reutilizare sau eliminare. │
├────┼────────────┼───────────────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼───┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 24 │Tetraborat │Tetraborat de � g/kg𗈕.09.2011󧓧.08.2013󧓧.08.2021│ 8 │În momentul examinãrii cererii de autorizare a unui │
│ │de disodiu │disodiu │ │ │ │ │ │produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din │
│ │ │Nr. CE: │ │ │ │ │ │<>Hotãrârea Guvernului nr. 956/2005 , cu modificãrile şi │
│ │ �-540-4 │ │ │ │ │ │completãrile ulterioare, şi ale anexei nr. VI la │
│ │ │Nr. CAS: │ │ │ │ │ │normele metodologice, autoritatea competentã evalueazã│
│ │ │(anhidru): │ │ │ │ │ │atunci când sunt relevante pentru un anumit produs, │
│ │ �-43-4; │ │ │ │ │ │acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs │
│ │ │Nr. CAS: │ │ │ │ │ │şi utilizãrile sau scenariile de expunere care nu au │
│ │ │(pentahidrat): │ │ │ │ │ │fost abordate în mod reprezentativ în evaluarea │
│ │ �-73-1; │ │ │ │ │ │riscurilor la nivel comunitar. În momentul autorizã- │
│ │ │Nr. CAS: │ │ │ │ │ │rii unui produs, autoritatea competentã evalueazã │
│ │ │(decahidrat): │ │ │ │ │ │riscurile şi se asigurã ulterior cã se iau mãsuri │
│ │ �-96-4 │ │ │ │ │ │adecvate sau se impun condiţii specifice pentru a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │reduce riscurile identificate. Autorizãrile pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │produse pot fi acordate numai atunci când solicitã- │
│ │ │ │ │ │ │ │ │rile demonstreazã cã riscurile pot fi reduse la │
│ │ │ │ │ │ │ │ │niveluri acceptabile. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │Autoritatea competentã se asigurã cã autorizaţiile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │respectã urmãtoarele condiţii: │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈕. Produsele autorizate pentru utilizãri industriale │
│ │ │ │ │ │ │ │ │şi profesionale trebuie folosite cu echipament │
│ │ │ │ │ │ │ │ │individual de protecţie adecvat, cu excepţia cazului │
│ │ │ │ │ │ │ │ │în care se poate demonstra în cererea de autorizare a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │produsului faptul cã riscurile pentru utilizatorii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │profesionali şi/sau industriali se pot reduce la un │
│ │ │ │ │ │ │ │ │nivel acceptabil prin alte mijloace. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈖. Ţinând cont de riscurile identificate pentru sol şi│
│ │ │ │ │ │ │ │ │pentru compartimentele mediului acvatic, produsele nu │
│ │ │ │ │ │ │ │ │se autorizeazã pentru tratarea in situ a lemnului în │
│ │ │ │ │ │ │ │ │exterior şi pentru lemnul tratat expus intemperiilor, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │cu excepţia cazului în care sunt furnizate date care │
│ │ │ │ │ │ │ │ │sã demonstreze cã produsele vor respecta cerinţele │
│ │ │ │ │ │ │ │ │<>art. 24-27 din Hotãrârea Guvernului nr. 956/2005 , cu │
│ │ │ │ │ │ │ │ │modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale anexei│
│ │ │ │ │ │ │ │ │nr. VI la normele metodologice, dacã este necesar prin│
│ │ │ │ │ │ │ │ │intermediul unor mãsuri corespunzãtoare de reducere a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │riscurilor. În special, etichetele şi/sau fişele cu │
│ │ │ │ │ │ │ │ │date de securitate ale produselor pentru uz industrial│
│ │ │ │ │ │ │ │ │trebuie sã indice faptul cã lemnul proaspãt tratat │
│ │ │ │ │ │ │ │ │trebuie sã fie depozitat dupã tratare într-un loc │
│ │ │ │ │ │ │ │ │acoperit şi/sau pe o suprafaţã durã impermeabilã, în │
│ │ │ │ │ │ │ │ │scopul prevenirii pierderilor directe pe sol sau în │
│ │ │ │ │ │ │ │ │apã, şi cã eventualele pierderi trebuie sã fie │
│ │ │ │ │ │ │ │ │recuperate pentru reutilizare sau eliminare. │
├────┼────────────┼───────────────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼───┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 25 │Octaborat de│Octaborat de � g/kg𗈕.09.2011󧓧.08.2013󧓧.08.2021│ 8 │În momentul examinãrii cererii de autorizare a unui │
│ │disodiu │disodiu │ │ │ │ │ │produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din │
│ │tetrahidrat │tetrahidrat │ │ │ │ │ │<>Hotãrârea Guvernului nr. 956/2005 , cu modificãrile şi │
│ │ │Nr. CE: │ │ │ │ │ │completãrile ulterioare, şi ale anexei nr. VI la │
│ │ �-541-0 │ │ │ │ │ │normele metodologice, autoritatea competentã evalueazã│
│ │ │Nr. CAS: │ │ │ │ │ │atunci când sunt relevante pentru un anumit produs, │
│ │ �-03-4 │ │ │ │ │ │acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs │
│ │ │ │ │ │ │ │ │şi utilizãrile sau scenariile de expunere care nu au │
│ │ │ │ │ │ │ │ │fost abordate în mod reprezentativ în evaluarea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │riscurilor la nivel comunitar. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │În momentul autorizãrii unui produs, autoritatea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │competentã evalueazã riscurile şi se asigurã ulterior │
│ │ │ │ │ │ │ │ │cã se iau mãsuri adecvate sau se impun condiţii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │specifice pentru a reduce riscurile identificate. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │Autorizãrile pentru produse pot fi acordate numai │
│ │ │ │ │ │ │ │ │atunci când solicitãrile demonstreazã cã riscurile pot│
│ │ │ │ │ │ │ │ │fi reduse la niveluri acceptabile. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │Autoritatea competentã se asigurã cã autorizaţiile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │respectã urmãtoarele condiţii: │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈕. Produsele autorizate pentru utilizãri industriale │
│ │ │ │ │ │ │ │ │şi profesionale trebuie folosite cu echipament indivi-│
│ │ │ │ │ │ │ │ │dual de protecţie adecvat, cu excepţia cazului în care│
│ │ │ │ │ │ │ │ │se poate demonstra în cererea de autorizare a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │produsului faptul cã riscurile pentru utilizatorii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │profesionali şi/sau industriali se pot reduce la un │
│ │ │ │ │ │ │ │ │nivel acceptabil prin alte mijloace. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈖. Ţinându-se cont de riscurile identificate pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │sol şi pentru compartimentele mediului acvatic, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │produsele nu se autorizeazã pentru tratarea in situ a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │lemnului în exterior şi pentru lemnul tratat expus │
│ │ │ │ │ │ │ │ │intemperiilor, cu excepţia cazului în care sunt │
│ │ │ │ │ │ │ │ │furnizate date care sã demonstreze cã produsele vor │
│ │ │ │ │ │ │ │ │respecta cerinţele art. 24-27 din Hotãrârea Guvernului│
│ │ │ │ │ │ │ │ │nr. 956/2005, cu modificãrile şi completãrile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodolo- │
│ │ │ │ │ │ │ │ │gice, dacã este necesar prin intermediul unor mãsuri │
│ │ │ │ │ │ │ │ │corespunzãtoare de reducere a riscurilor. În special, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │etichetele şi/sau fişele cu date de securitate ale │
│ │ │ │ │ │ │ │ │produselor pentru uz industrial trebuie sã indice │
│ │ │ │ │ │ │ │ │faptul cã lemnul proaspãt tratat trebuie sã fie │
│ │ │ │ │ │ │ │ │depozitat dupã tratare într-un loc acoperit şi/sau pe │
│ │ │ │ │ │ │ │ │o suprafaţã durã impermeabilã, în scopul prevenirii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │pierderilor directe pe sol sau în apã, şi cã │
│ │ │ │ │ │ │ │ │eventualele pierderi trebuie sã fie recuperate pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │reutilizare sau eliminare. │
├────┼────────────┼───────────────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼───┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 27 │Azot │Azot � g/kg𗈕.09.2011󧓧.08.2013󧓧.08.2021│ 18│În momentul examinãrii cererii de autorizare a unui │
│ │ │Nr. CE: │ │ │ │ │ │produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din │
│ │ �-783-9 │ │ │ │ │ │<>Hotãrârea Guvernului nr. 956/2005 , cu modificãrile şi │
│ │ │Nr. CAS: │ │ │ │ │ │completãrile ulterioare, şi ale anexei nr. VI la │
│ │ �-37-9 │ │ │ │ │ │normele metodologice, autoritatea competentã evalueazã│
│ │ │ │ │ │ │ │ │atunci când sunt relevante pentru un anumit produs, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs │
│ │ │ │ │ │ │ │ │şi utilizãrile sau scenariile de expunere care nu au │
│ │ │ │ │ │ │ │ │fost abordate în mod reprezentativ în evaluarea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │riscurilor la nivel comunitar. În momentul autorizãrii│
│ │ │ │ │ │ │ │ │unui produs, autoritatea competentã evalueazã │
│ │ │ │ │ │ │ │ │riscurile şi se asigurã ulterior cã se iau mãsuri │
│ │ │ │ │ │ │ │ │adecvate sau se impun condiţii specifice pentru a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │reduce riscurile identificate. Autorizãrile pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │produse pot fi acordate numai atunci când solicitãrile│
│ │ │ │ │ │ │ │ │demonstreazã cã riscurile pot fi reduse la niveluri │
│ │ │ │ │ │ │ │ │acceptabile. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │Autoritatea competentã se asigurã cã autorizaţiile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │respectã urmãtoarele condiţii: │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈕. Produsele sunt vândute numai cãtre profesionişti │
│ │ │ │ │ │ │ │ │care au beneficiat de o instruire specificã şi sunt │
│ │ │ │ │ │ │ │ │utilizate numai de cãtre aceştia din urmã. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈖. Pentru reducerea la minimum a riscurilor, este │
│ │ │ │ │ │ │ │ │necesar sã se stabileascã practici de lucru sigure şi │
│ │ │ │ │ │ │ │ │metode de lucru sigure, inclusiv punerea la dispoziţie│
│ │ │ │ │ │ │ │ │a echipamentului individual de protecţie, dacã este │
│ │ │ │ │ │ │ │ │necesar. │
├────┼────────────┼───────────────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼───┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 28 │Cumatetralil│ Cumatetralil � g/kg𗈕.07.2011󧓦.06.2013󧓦.06.2016│ 14│Având în vedere riscurile identificate pentru │
│ │ │Nr. CE: │ │ │ │ │ │animalele nevizate, substanţa activã este supusã unei │
│ │ �-424-0 │ │ │ │ │ │evaluãri comparative a riscurilor, în conformitate cu │
│ │ │Nr. CAS: │ │ │ │ │ │art. 10 alin. (5) pct. (i) al doilea paragraf din │
│ │ �-29-3 │ │ │ │ │ │Directiva 98/8/CE, înainte de reînnoirea includerii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │sale în aceastã anexã. Autoritatea competentã se │
│ │ │ │ │ │ │ │ │asigurã cã autorizaţiile respectã urmãtoarele │
│ │ │ │ │ │ │ │ │condiţii: │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈕. Concentraţia nominalã a substanţei active în │
│ │ │ │ │ │ │ │ │produse, în afarã de pulberile de prãfuit, nu trebuie │
│ │ │ │ │ │ │ │ │sã depãşeascã 375 mg/kg şi se autorizeazã numai │
│ │ │ │ │ │ │ │ │produsele gata de utilizare. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈖. Produsele trebuie sã conţinã un agent aversiv şi, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │atunci când este cazul, un colorant. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈗. Expunerea primarã şi secundarã a oamenilor, a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │animalelor nevizate şi a mediului este redusã la │
│ │ │ │ │ │ │ │ │minimum prin luarea în considerare şi aplicarea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │tuturor mãsurilor adecvate şi disponibile de reducere │
│ │ │ │ │ │ │ │ │a riscurilor. Acestea includ, printre altele, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │utilizarea doar în scopuri profesionale, fixarea unei │
│ │ │ │ │ │ │ │ │limite superioare a dimensiunii pachetului şi │
│ │ │ │ │ │ │ │ │stabilirea obligaţiilor de a folosi staţii de │
│ │ │ │ │ │ │ │ │intoxicare rezistente la deschidere şi securizate. │
├────┼────────────┼───────────────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼───┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 29 │Tolilfluanid│Diclor-N- � g/kg𗈕.10.2011󧓦.09.2013󧓦.09.2021│ 8 │Produsele nu sunt autorizate pentru tratarea in situ a│
│ │ │[(dimetilamino)│ │ │ │ │ │lemnului în exterior sau pentru lemn care va fi expus │
│ │ │sulfonil] fluor│ │ │ │ │ │intemperiilor. Autoritatea competentã se asigurã cã │
│ │ │-N-(p-tolil) │ │ │ │ │ │autorizaţiile respectã urmãtoarele condiţii: │
│ │ │metansulfen │ │ │ │ │ 𗈕. Avându-se în vedere ipotezele fãcute în cadrul │
│ │ │amidã │ │ │ │ │ │evaluãrii riscurilor, produsele autorizate pentru │
│ │ │Nr. CE: │ │ │ │ │ │utilizare industrialã sau profesionalã trebuie sã fie │
│ │ �-986-9 │ │ │ │ │ │folosite cu echipament individual de protecţie adecvat│
│ │ │Nr. CAS: │ │ │ │ │ │cu excepţia cazului în care se poate demonstra în │
│ │ �-27-1 │ │ │ │ │ │cererea de autorizare a produsului cã riscurile pentru│
│ │ │ │ │ │ │ │ │utilizatorii industriali sau profesionali se pot │
│ │ │ │ │ │ │ │ │reduce la un nivel acceptabil prin alte mijloace. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈖. Avându-se în vedere riscurile identificate pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │sol şi compartimentele mediului acvatic, trebuie sã se│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ia mãsuri corespunzãtoare pentru a proteja aceste │
│ │ │ │ │ │ │ │ │compartimente. În special etichetele şi/sau fişele cu │
│ │ │ │ │ │ │ │ │date de securitate ale produselor autorizate pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │utilizare industrialã trebuie sã indice faptul cã │
│ │ │ │ │ │ │ │ │cheresteaua proaspãt tratatã va fi depozitatã, dupã │
│ │ │ │ │ │ │ │ │tratare, în loc acoperit şi/sau pe suport dur │
│ │ │ │ │ │ │ │ │impermeabil, pentru a preveni pierderile directe pe │
│ │ │ │ │ │ │ │ │sol sau în apã, iar eventualele pierderi vor fi │
│ │ │ │ │ │ │ │ │colectate pentru reutilizare sau eliminare. │
├────┼────────────┼───────────────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼───┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 30 │Acroleinã │Aldehidã � g/kg𗈕.09.2010│Nu se 󧓧.08.2020│ 12│În momentul examinãrii cererii de autorizare a unui │
│ │ │acrilicã │ │ │aplicã. │ │ │produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din │
│ │ │Nr. CE: │ │ │ │ │ │<>Hotãrârea Guvernului nr. 956/2005 , cu modificãrile şi │
│ │ �-453-4 │ │ │ │ │ │completãrile ulterioare, şi ale anexei nr. VI la │
│ │ │Nr. CAS: │ │ │ │ │ │normele metodologice, autoritatea competentã evalueazã│
│ │ �-02-8 │ │ │ │ │ │atunci când sunt relevante pentru un anumit produs, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs │
│ │ │ │ │ │ │ │ │şi utilizãrile sau scenariile de expunere care nu au │
│ │ │ │ │ │ │ │ │fost abordate în mod reprezentativ în evaluarea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │riscurilor la nivelul Uniunii Europene. În momentul │
│ │ │ │ │ │ │ │ │acordãrii unei autorizãri pentru un produs, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │autoritatea competentã evalueazã riscurile şi se │
│ │ │ │ │ │ │ │ │asigurã ulterior de faptul cã au fost luate mãsurile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │necesare sau cã sunt respectate condiţiile specifice │
│ │ │ │ │ │ │ │ │impuse pentru a limita riscurile identificate. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │Autorizãrile pentru produse pot fi acordate numai │
│ │ │ │ │ │ │ │ │atunci când solicitãrile demonstreazã cã riscurile │
│ │ │ │ │ │ │ │ │pot fi reduse la niveluri acceptabile. Autoritatea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │competentã se asigurã cã autorizaţiile respectã │
│ │ │ │ │ │ │ │ │urmãtoarele condiţii: │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈕. Apele reziduale care conţin acroleinã trebuie │
│ │ │ │ │ │ │ │ │monitorizate înainte de deversare, cu excepţia cazului│
│ │ │ │ │ │ │ │ │în care se poate demonstra cã riscurile pentru mediu │
│ │ │ │ │ │ │ │ │pot fi reduse prin alte mijloace. În cazurile în care │
│ │ │ │ │ │ │ │ │este necesar din punctul de vedere al riscurilor │
│ │ │ │ │ │ │ │ │pentru mediul marin, apele reziduale trebuie fie │
│ │ │ │ │ │ │ │ │pãstrate în cisterne sau rezervoare, fie tratate │
│ │ │ │ │ │ │ │ │corespunzãtor înainte de deversare. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈖. Produsele autorizate pentru uz industrial şi/sau │
│ │ │ │ │ │ │ │ │profesional trebuie utilizate cu un echipament │
│ │ │ │ │ │ │ │ │individual de protecţie adecvat, trebuind sã se │
│ │ │ │ │ │ │ │ │stabileascã proceduri operaţionale sigure, cu excepţia│
│ │ │ │ │ │ │ │ │cazului în care se poate demonstra în cererea de │
│ │ │ │ │ │ │ │ │autorizare a produsului cã riscurile pentru │
│ │ │ │ │ │ │ │ │utilizatorii industriali şi/sau profesionali pot fi │
│ │ │ │ │ │ │ │ │reduse pânã la un nivel acceptabil prin alte mijloace.│
├────┼────────────┼───────────────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┼───┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ 31 │Flocumafen 𗈘-hidroxi-3- � g/kg𗈕.10.2011󧓦.09.2013󧓦.09.2016│ 14│Deoarece caracteristicile substanţei active conferã │
│ │ │[(1RS,3RS; 1RS,│ │ │ │ │ │acesteia caracter potenţial persistent, capacitate de │
│ │ 𗈗RS) 1,2,3,4- │ │ │ │ │ │bioacumulare sau toxicitate ori caracter foarte │
│ │ │tetrahidro-3- │ │ │ │ │ │persistent sau capacitate semnificativã de │
│ │ │[4-(4-trifluoro│ │ │ │ │ │bioacumulare, substanţa activã trebuie sã facã │
│ │ │metilbenziloxi)│ │ │ │ │ │obiectul unei evaluãri comparative a riscurilor în │
│ │ │fenil]-1- │ │ │ │ │ │conformitate cu art. 10 alin. (5) pct. (i) al doilea │
│ │ │naftil] │ │ │ │ │ │paragraf din Directiva 98/8/CE, înainte de reînnoirea │
│ │ │cumarinã │ │ │ │ │ │includerii sale în prezenta anexã. Autoritatea │
│ │ │Nr. CE: │ │ │ │ │ │competentã se asigurã cã autorizaţiile respectã │
│ │ �-960-0 │ │ │ │ │ │urmãtoarele condiţii: │
│ │ │Nr. CAS: │ │ │ │ │ 𗈕. Concentraţia nominalã a substanţei active în │
│ │ �-08-8 │ │ │ │ │ │produse nu trebuie sã depãşeascã 50 mg/kg şi se │
│ │ │ │ │ │ │ │ │autorizeazã numai produsele gata de utilizare. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈖. Produsele trebuie sã conţinã un agent aversiv şi, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │atunci când este cazul, un colorant. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈗. Produsele nu trebuie sã fie utilizate ca pulbere │
│ │ │ │ │ │ │ │ │de prãfuit. │
│ │ │ │ │ │ │ │ 𗈘. Expunerea primarã şi secundarã a oamenilor, a │
│ │ │ │ │ │ │ │ │animalelor nevizate şi a mediului este redusã la │
│ │ │ │ │ │ │ │ │minimum prin luarea în considerare şi aplicarea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │tuturor mãsurilor adecvate şi disponibile de reducere │
│ │ │ │ │ │ │ │ │a riscurilor. Acestea includ, printre altele, │
│ │ │ │ │ │ │ │ │utilizarea doar în scopuri profesionale, fixarea unei │
│ │ │ │ │ │ │ │ │limite superioare a dimensiunii pachetului şi │
│ │ │ │ │ │ │ │ │stabilirea obligaţiilor de a folosi staţii de │
│ │ │ │ │ │ │ │ │intoxicare rezistente la deschidere şi securizate. │
└────┴────────────┴───────────────┴────────┴─────────┴──────────┴──────────┴───┴──────────────────────────────────────────────────────┘



----------










Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016