Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.286 din 4 mai 2022  pentru stabilirea componenţei şi atribuţiilor comisiilor de soluţionare a contestaţiilor procesului-verbal de cercetare a cazului de boală profesională    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.286 din 4 mai 2022 pentru stabilirea componenţei şi atribuţiilor comisiilor de soluţionare a contestaţiilor procesului-verbal de cercetare a cazului de boală profesională

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 487 din 17 mai 2022
    Văzând Referatul de aprobare nr. AR 7.407/2022 al Direcţiei generale de asistenţă medicală, medicină de urgenţă şi programe de sănătate publică din cadrul Ministerului Sănătăţii,
    având în vedere prevederile art. 157^2 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
    ART. 1
    Comisia de soluţionare a contestaţiilor procesului-verbal de cercetare a cazului de boală profesională, denumită în continuare Comisia, se constituie la nivelul direcţiilor de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti, în conformitate cu dispoziţiile art. 157^2 din Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 2
    Comisia prevăzută la art. 1 este formată din:
    1. preşedinte: directorul executiv al direcţiei de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti;
    2. 3 membri, după cum urmează:
    a) consilier juridic din cadrul direcţiei de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti sau persoană cu studii juridice, după caz;
    b) medic primar/specialist de medicina muncii din direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti sau conducătorul Compartimentului de evaluare a factorilor de risc din mediul de viaţă şi de muncă, după caz;
    c) medic primar/specialist de medicina muncii din cadrul unităţilor sanitare din judeţul respectiv;

    3. secretar - referent din cadrul direcţiei de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti.


    ART. 3
    Componenţa nominală a Comisiei se stabileşte prin decizie a directorului executiv al direcţiei de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti.

    ART. 4
    Atribuţiile Comisiei de soluţionare a contestaţiilor procesului-verbal de cercetare a cazului de boală profesională sunt prevăzute în anexa nr. 1.

    ART. 5
    Modelul deciziei Comisiei de soluţionare a contestaţiilor procesului-verbal de cercetare a cazului de boală profesională este prevăzut în anexa nr. 2.

    ART. 6
    Cheltuielile aferente activităţii Comisiei (suportul logistic, cheltuielile materiale necesare pentru desfăşurarea activităţii secretariatului Comisiei) vor fi suportate de către direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti, după caz.

    ART. 7
    Cheltuielile de deplasare pentru îndeplinirea sarcinilor membrilor Comisiei se suportă de către instituţiile din care provin.

    ART. 8
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 9
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul sănătăţii,
                    Adriana Pistol,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 4 mai 2022.
    Nr. 1.286.
    ANEXA 1

    ATRIBUŢIILE

    ANEXA 2





    Direcţia de Sănătate Publică ........................
    COMISIA DE SOLUŢIONARE A CONTESTAŢIILOR PROCESULUI-VERBAL DE CERCETARE A CAZULUI DE BOALĂ PROFESIONALĂ
    Către contestatar ...........................
    DECIZIE
    Prin prezenta, Comisia de soluţionare a contestaţiilor procesului-verbal de cercetare a cazului de boală profesională, denumită în continuare Comisia, reprezentată prin:

┌───────────┬─────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│ │ │director │
│ │ │executiv al │
│- │ │direcţiei de │
│preşedinte:│- ..........................................,│sănătate publică│
│ │ │judeţene sau a │
│ │ │municipiului │
│ │ │Bucureşti; │
├───────────┼─────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │consilier │
│ │ │juridic din │
│ │ │cadrul direcţiei│
│ │ │de sănătate │
│ │- │publică judeţene│
│- membri: │..........................................., │sau a │
│ │ │municipiului │
│ │ │Bucureşti sau │
│ │ │persoană cu │
│ │ │studii juridice,│
│ │ │după caz; │
├───────────┼─────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │medic primar/ │
│ │ │specialist de │
│ │ │medicina muncii │
│ │ │din direcţia de │
│ │ │sănătate publică│
│ │ │judeţeană sau a │
│ │- │municipiului │
│ │............................................,│Bucureşti sau │
│ │ │conducătorul │
│ │ │Compartimentului│
│ │ │de evaluare a │
│ │ │factorilor de │
│ │ │risc din mediul │
│ │ │de viaţă şi de │
│ │ │muncă, după caz;│
├───────────┼─────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │medic primar/ │
│ │ │specialist de │
│ │- │medicina muncii │
│ │..........................................., │din cadrul │
│ │ │unităţilor │
│ │ │sanitare din │
│ │ │judeţ; │
├───────────┼─────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │referent din │
│ │ │cadrul direcţiei│
│ │ │de sănătate │
│- secretar:│- ........................................., │publică judeţene│
│ │ │sau a │
│ │ │municipiului │
│ │ │Bucureşti, │
└───────────┴─────────────────────────────────────────────┴────────────────┘



    a analizat la data de ......................... Contestaţia nr. ................................. formulată de către .......................... împotriva Procesului-verbal nr. .................................... din data de .................................., întocmit de către direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti ......................, care infirmă/confirmă ................... caracterul profesional al bolii semnalate prin Fişa de semnalare BP1 nr. .....din data de ............................, şi, în temeiul art. 157^2 din Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, cu modificările şi completările ulterioare, a constatat următoarele:
    1. TERMEN DE DEPUNERE A CONTESTAŢIEI
    În temeiul art. 157^1 din Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, cu modificările şi completările ulterioare, contestaţia a fost înregistrată la Comisie în termen de ........................................ zile de la data de la care a luat cunoştinţă de conţinutul procesului-verbal de cercetare a cazului de boală profesională.

    2. DOSARUL DE CERCETARE
    În temeiul art. 159 din Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, cu modificările şi completările ulterioare, dosarul de cercetare care a stat la baza emiterii Procesului-verbal de cercetare a cazului de boală profesională nr. .................. din data de .............................., eliberat de către direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti ................................., îndeplineşte/nu îndeplineşte ..................... prevederile art. 159 din Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv:

┌───────────────────────────┬──────────┐
│ │Observaţii│
│ │(document │
│Dosarul de cercetare │prezent/ │
│ │lipsă/ │
│ │incomplet)│
├───────────────────────────┼──────────┤
│a) opisul documentelor din │ │
│dosar │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│b) fişa de semnalare BP1 │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│c) documente care certifică│ │
│ruta profesională, precum: │ │
│copie de pe carnetul de │ │
│muncă, extrase din │ │
│Registrul general de │ │
│evidenţă a salariaţilor, │ │
│adeverinţe │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│d) documente care atestă │ │
│expunerea profesională, │ │
│precum: copie de pe fişa de│ │
│identificare a factorilor │ │
│de risc profesional, │ │
│adeverinţe şi, după caz, │ │
│nivelul măsurat al noxelor │ │
│sau noxa identificată │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│e) istoricul stării de │ │
│sănătate la locul de muncă,│ │
│cum ar fi: documentul │ │
│eliberat de medicul de │ │
│medicina muncii care │ │
│asigură asistenţa de │ │
│medicina muncii la unitatea│ │
│respectivă, după caz │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│f) document medical care │ │
│precizează diagnosticul │ │
│prezumtiv de boală │ │
│profesională, respectiv: │ │
│biletul de ieşire emis de │ │
│clinica/secţia de medicina │ │
│muncii din structura │ │
│spitalelor sau referat │ │
│medical în cazul în care │ │
│bolnavul nu a fost internat│ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│g) documente care să ateste│ │
│statusul socioprofesional, │ │
│de exemplu: pensionar de │ │
│invaliditate, pensionar de │ │
│vârstă, persoană cu │ │
│handicap, angajat cu unul │ │
│sau mai multe contracte de │ │
│muncă │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│h) procesul-verbal de │ │
│cercetare a cazului de │ │
│boală profesională │ │
└───────────────────────────┴──────────┘



    Comisia a constatat că dosarul de cercetare este/nu este ………...................................... întocmit conform procedurilor legale în vigoare.

    3. CONTESTAŢIE
    În temeiul art. 157^1 din Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

    Comisia ia act de:
    1. motivele contestaţiei: sustenabile/nesustenabile ...................................;
    Observaţii
    ..................................................................................
    ..................................................................................
    ..................................................................................
    ..................................................................................
    ..................................................................................;


    2. documentele depuse ca anexă la contestaţie: sustenabile/nesustenabile ............................;
    Observaţii:
    ..................................................................................
    ..................................................................................
    ..................................................................................
    ..................................................................................
    ..................................................................................



    CONCLUZII:
    Comisia admite contestaţia formulată de .......................................
    ...............................................................................

    şi dispune anularea Procesului-verbal de cercetare a cazului de boală profesională nr. ...................... din data de ………...........şi reluarea procedurii de semnalare şi cercetare a cazului de boală profesională.
    Prezenta decizie se va transmite către: angajator, lucrător, asigurător, medicul în specialitatea medicina muncii din direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti care a făcut cercetarea, după caz.
    Comisia respinge contestaţia formulată de ......................................
    ...........................................................................

    Prezenta decizie se transmite contestatarului.
    Direcţia de Sănătate Publică .............................
    Reprezentată prin
    Director executiv,
    ..........................................................
                                           (semnătura şi ştampila unităţii)
    Membrii Comisiei:
    -
    –
    –


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016