Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.279 din 29 octombrie 2014  pentru aprobarea Metodologiei privind verificarea şi certificarea datelor înscrise în Situaţia obligaţiilor de plată peste termenul de scadenţă, mai vechi de 90 de zile, pe categorii de furnizori, rămase neachitate de Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti la data publicării Hotărârii Guvernului nr. 914/2014 privind suplimentarea bugetului Ministerului Sănătăţii din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2014    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.279 din 29 octombrie 2014 pentru aprobarea Metodologiei privind verificarea şi certificarea datelor înscrise în Situaţia obligaţiilor de plată peste termenul de scadenţă, mai vechi de 90 de zile, pe categorii de furnizori, rămase neachitate de Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti la data publicării Hotărârii Guvernului nr. 914/2014 privind suplimentarea bugetului Ministerului Sănătăţii din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2014

EMITENT: MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 802 din 4 noiembrie 2014

    Văzând Referatul de aprobare nr. N.B. 9260/14 al Direcţiei generale buget şi contabilitate,
    în temeiul prevederilor art. X alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 65/2014 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, ale art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:

    ART. 1
    (1) Se aprobă Metodologia privind verificarea şi certificarea datelor înscrise în Situaţia obligaţiilor de plată peste termenul de scadenţă, mai vechi de 90 de zile, pe categorii de furnizori, rămase neachitate de Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti la data publicării Hotărârii Guvernului nr. 914/2014 privind suplimentarea bugetului Ministerului Sănătăţii din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2014, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    (2) Obligaţiile de plată peste termenul de scadenţă, prevăzute la alin. (1), reprezintă contravaloarea produselor, bunurilor, serviciilor, investiţiilor şi reparaţiilor capitale care au fost procurate prin aplicarea procedurilor legale privind achiziţiile publice şi sunt evidenţiate în contabilitatea Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti, pe baza documentelor justificative, avizate şi aprobate de persoanele în drept.
    ART. 2
    Verificarea şi certificarea datelor se fac de către o comisie constituită la nivelul Ministerului Sănătăţii, din reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii şi ai Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, iar rezultatele analizei efectuate vor fi consemnate într-un proces-verbal de constatare.
    ART. 3
    Direcţiile de specialitate din Ministerul Sănătăţii, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, precum şi Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 4
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


            p. Ministrul sănătăţii,
                  Dorel Săndesc,
                 secretar de stat


    Bucureşti, 29 octombrie 2014.
    Nr. 1.279.

    ANEXĂ

                                METODOLOGIE
      privind verificarea şi certificarea datelor înscrise în Situaţia
       obligaţiilor de plată peste termenul de scadenţă, mai vechi de
         90 de zile, pe categorii de furnizori, rămase neachitate de
          Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti la data publicării
            Hotărârii Guvernului nr. 914/2014 privind suplimentarea
              bugetului Ministerului Sănătăţii din Fondul de rezervă
                     bugetară la dispoziţia Guvernului,
                  prevăzut în bugetul de stat pe anul 2014

    1. În sensul prezentei metodologii, obligaţiile de plată reprezintă contravaloarea produselor, bunurilor, serviciilor, investiţiilor şi reparaţiilor capitale care au fost procurate prin aplicarea procedurilor legale privind achiziţiile publice şi sunt evidenţiate în contabilitatea Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti, pe baza documentelor justificative, avizate şi aprobate de persoanele în drept.
    2. Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti întocmeşte situaţia obligaţiilor de plată, potrivit modelului din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 914/2014 privind suplimentarea bugetului Ministerului Sănătăţii din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2014, completată cu o coloană în care sunt înscrise numerele ordinelor de plată, pe răspunderea managerului şi a conducătorului compartimentului financiar-contabil, care semnează pentru exactitatea şi realitatea datelor transmise, certificând prin semnătură că produsele, bunurile şi serviciile, investiţiile şi reparaţiile capitale au fost procurate prin aplicarea procedurilor legale privind achiziţiile publice, în cadrul prevederilor bugetare aprobate, şi sunt evidenţiate în contabilitatea proprie pe baza documentelor justificative.
    3. Situaţiile prevăzute la pct. 2 sunt prezentate, în termen de două zile lucrătoare de la efectuarea plăţilor, Ministerului Sănătăţii, însoţite de copii ale facturilor care au stat la baza stabilirii cuantumului obligaţiilor, precum şi de copii ale ordinelor de plată şi ale extraselor de cont.
    4. La nivelul Ministerului Sănătăţii se constituie o comisie formată din 5 membri, din care 3 reprezentanţi ai direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii, respectiv Direcţia generală buget şi contabilitate, Direcţia generală de asistenţă medicală şi sănătate publică, Corpul de Control şi 2 reprezentanţi ai Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.
    5. Comisia va analiza următoarele aspecte:
    a) corespondenţa datelor din situaţia menţionată la pct. 2 cu cele înscrise în facturile anexate la acestea, atât din punctul de vedere al naturii cheltuielilor, respectiv produse, bunuri şi servicii, investiţii şi reparaţii capitale, cât şi al concordanţei sumelor;
    b) încadrarea facturilor în termenele de plată stabilite de lege, respectiv mai vechi de 90 de zile;
    c) existenţa avizării şi certificării prin semnătură de către persoanele în drept;
    d) transmiterea de către Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti a situaţiei obligaţiilor stinse, pe furnizori, a copiilor ordinelor de plată şi ale extraselor de cont, în termen de 48 de ore de la data efectuării plăţilor, potrivit legii;
    e) în cazul unor sume rămase neutilizate, existenţa documentelor de virare a acestora către Ministerul Sănătăţii în termen de 5 zile de la încheierea operaţiunilor de plată.
    6. Constatările comisiei, ca urmare a analizei efectuate, vor fi consemnate într-un proces-verbal de constatare pentru sumele de plată, conform modelului din anexa care face parte integrantă din prezenta metodologie, denumit în continuare proces-verbal.
    7. Procesul-verbal, întocmit conform modelului prezentat în anexă, va fi semnat de preşedintele şi membrii comisiei.
    8. În cazul în care comisia constată că nu au fost îndeplinite toate condiţiile legale privind plata arieratelor, Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti are obligaţia restituirii sumelor către Ministerul Sănătăţii, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea procesului-verbal.
    9. Procesul-verbal se emite în 4 exemplare originale şi se transmite, însoţit de situaţia menţionată la pct. 3, după cum urmează:
    - un exemplar Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti;
    - un exemplar Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;
    - un exemplar Ministerului Sănătăţii - Direcţia generală buget şi contabilitate;
    - un exemplar rămâne la nivelul comisiei.

    ANEXĂ
    ─────
la metodologie
──────────────

              Proces-verbal de constatare pentru sumele de plată
                     Încheiat astăzi ..................

    Comisia, formată din doamna/domnul ....... preşedinte şi domnul/doamna ......., în calitate de membrii ai comisiei, în urma analizei situaţiei obligaţiilor de plată înregistrate peste termenul de scadenţă, mai vechi de 90 de zile şi neachitate, a constatat următoarele:
    - Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti a întocmit la termenul stabilit situaţia obligaţiilor de plată peste termenul de scadenţă mai vechi de 90 de zile şi neachitate, pe categorii de furnizori, în conformitate cu modelul prezentat în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 914/2014 privind suplimentarea bugetului Ministerului Sănătăţii din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2014;
    - managerul şi conducătorul compartimentului financiar-contabil ai Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti au semnat situaţia mai sus menţionată, certificând realitatea şi exactitatea datelor;
    - managerul şi conducătorul compartimentului financiar-contabil au certificat pe propria răspundere că produsele, bunurile şi serviciile, investiţiile şi reparaţiile capitale din situaţia prezentată au fost procurate prin aplicarea procedurilor legale privind achiziţiile publice şi în limita prevederilor bugetare aprobate;
    - managerul şi conducătorul compartimentului financiar-contabil au transmis Ministerului Sănătăţii situaţia obligaţiilor stinse, pe furnizori, copiile ordinelor de plată şi ale extraselor de cont, în termen de 48 de ore de la data efectuării plăţilor, potrivit legii;
    - managerul şi conducătorul compartimentului financiar-contabil au virat Ministerului Sănătăţii, în termen de 5 zile de la încheierea operaţiunilor de plată, suma de ........... mii lei, rămasă neutilizată, conform Documentului nr. .......... .
    Faţă de cele de mai sus, comisia stabileşte că au fost îndeplinite condiţiile legale pentru plata obligaţiilor peste termenul de scadenţă, mai vechi de 90 de zile şi neachitate de către Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti, astfel:
    Total obligaţii de plată ................................ lei, din care:
    - medicamente ........................................... lei;
    - materiale sanitare .................................... lei;
    - alţi furnizori de bunuri şi servicii .................. lei;
    - investiţii ............................................ lei;
    - reparaţii capitale .................................... lei.
    Alte menţiuni*): ........................................... .
____________
    *) Se vor enumera cazurile sau situaţiile în care comisia constată că nu sunt îndeplinite condiţiile legale.

    Faţă de cele de mai sus, comisia stabileşte că nu au fost îndeplinite condiţiile legale pentru plata obligaţiilor peste termenul de scadenţă, mai vechi de 90 de zile şi neachitate de către Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti, drept care suma de .......... lei va fi restituită Ministerului Sănătăţii în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea prezentului proces-verbal.

    COMISIA SEMNĂTURA:

    Doamna/Domnul ......................., preşedinte -...............
    Doamna/Domnul ......................., membru ....................
    Doamna/Domnul ......................., membru ....................
    Doamna/Domnul ......................., membru ....................
    Doamna/Domnul ......................., membru ....................

    Data ................

                           ____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016