Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.265 din 2 august 2016  privind aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor art. 4^1 din Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.265 din 2 august 2016 privind aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor art. 4^1 din Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată

EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 603 din 8 august 2016

    În temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    în baza prevederilor art. 4^1 alin. (5) din Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobă Procedura de aplicare a prevederilor art. 4^1 din Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, cu modificările şi completările ulterioare, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 2
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                         Ministrul finanţelor publice,
                                Anca Dana Dragu

    Bucureşti, 2 august 2016.
    Nr. 1.265.


    ANEXĂ

                                   PROCEDURĂ
                de aplicare a prevederilor art. 4^1 alin. (5) din
                 Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei
              financiare privind operaţiunile de încasări şi plăţi
                în numerar şi pentru modificarea şi completarea
                Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 193/2002
                privind introducerea sistemelor moderne de plată

    ART. 1
    (1) Persoanele prevăzute la art. 1 alin. (1) din Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare lege, care dispun de săli sau alte spaţii, autorizate potrivit legii, în care se pot organiza nunţi şi botezuri, pentru operaţiunile de încasări în numerar pe zi, de la persoane fizice, pentru serviciile legate de aceste evenimente, pot solicita organului fiscal central competent în administrarea obligaţiilor lor fiscale, denumit în continuare organul fiscal competent, printr-o cerere, aprobarea unui alt plafon de încasări mai mare decât cel stabilit la art. 4 alin. (1) din lege.
    (2) Cererea se poate depune la registratura organului fiscal competent sau se poate comunica prin poştă, cu confirmare de primire.
    ART. 2
    În cererile depuse, organizatorii de evenimente propun plafonul de încasări în numerar aferent serviciilor de organizare de nunţi şi botezuri. Modelul de cerere pentru aprobarea/reînnoirea/modificarea plafonului de încasări în numerar este prevăzut în anexa nr. 1.
    ART. 3
    (1) La cererea depusă, organizatorii de astfel de evenimente au obligaţia să anexeze, cumulativ, următoarele documente justificative din care să rezulte că încasările în numerar de la astfel de evenimente depăşesc plafonul zilnic de 10.000 lei de la o persoană:
    a) documentul de proprietate sau folosinţă a spaţiului/ spaţiilor în care se desfăşoară evenimentul/evenimentele;
    b) declaraţia pe propria răspundere a deţinătorului spaţiului/spaţiilor/folosit/folosite, cu destinaţie de organizare de evenimente, cu privire la suprafaţa şi capacitatea acestuia/ acestora (numărul maxim de mese/scaune), însoţită de autorizaţia de funcţionare pentru spaţiile respective;
    c) situaţia încasărilor pentru fiecare eveniment pe ultimele 12 luni conform anexei nr. 2 la prezentul ordin. În cazul organizatorilor de evenimente care nu au încasări pentru o perioadă anterioară de 12 luni, depun situaţia încasărilor pentru perioadele pentru care au avut asemenea evenimente, dar nu mai puţin de 2 evenimente;
    d) copii ale facturilor emise în baza contractelor de furnizare a serviciilor, pentru perioada pentru care se întocmeşte situaţia prevăzută la lit. c).
    (2) Organizatorii de evenimente pot anexa la cererea depusă orice alte documente relevante în susţinerea cererii.
    ART. 4
    Plafonul de încasări în numerar solicitat se stabileşte de organul fiscal competent, în funcţie de nivelul maxim al încasărilor aferent unui eveniment din totalul evenimentelor organizate în perioada prevăzută la art. 3 alin. (1) lit. c).
    ART. 5
    Organul fiscal verifică documentaţia depusă potrivit art. 2 şi 3.
    ART. 6
    (1) Organul fiscal soluţionează cererea depusă prin emiterea uneia din următoarele decizii:
    a) decizie de aprobare a plafonului de încasări în numerar, în cazul în care se aprobă un alt plafon decât cel stabilit la art. 4 alin. (1) din lege;
    b) decizie de respingere a cererii de aprobare a plafonului de încasări în numerar, în cazul în care nu se justifică aprobarea cererii altui plafon decât cel stabilit la art. 4 alin. (1) din lege sau când nu sunt depuse documentele prevăzute la art. 3 alin. (1).
    (2) Modelul deciziilor prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b) sunt prevăzute în anexele nr. 3 şi 4.
    ART. 7
    (1) Cu 30 de zile înainte de expirarea perioadei de valabilitate a Deciziei de aprobare a plafonului de încasări în numerar, organizatorul de evenimente poate solicita, printr-o cerere reînnoirea plafonului de încasări.
    (2) În cazul în care organizatorul de astfel de evenimente doreşte reînnoirea plafonului de încasări aprobat potrivit prevederilor alin. (1), depune cerere de reînnoire a plafonului de încasări în numerar, însoţită de situaţia încasărilor pentru fiecare eveniment prevăzută la art. 3 alin. (1) lit. c).
    (3) În baza cererii depuse potrivit alin. (1), organul fiscal emite decizie de reînnoire a plafonului de încasări în numerar potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5.
    ART. 8
    (1) Ori de câte ori organizatorul apreciază că se impune modificarea plafonului aprobat de organul fiscal, acesta poate depune o cerere în acest sens, însoţită de documentele prevăzute la art. 3 care se soluţionează prin emiterea uneia din următoarele decizii:
    a) decizie de modificare a plafonului de încasări în numerar, în cazul în care se admite cererea;
    b) decizie de respingere a modificării plafonului de încasări în numerar, în cazul în care nu se admite cererea.
    (2) Dispoziţiile art. 3 sunt aplicabile în mod corespunzător. Modelele deciziilor emise potrivit alin. (1) sunt prevăzute în anexele nr. 6 şi 7.
    ART. 9
    Emiterea unei decizii de respingere potrivit art. 6 alin. (1) lit. b) sau art. 8 alin. (1) lit. b) nu are ca efect pierderea dreptului de a depune o nouă cerere.
    ART. 10
    Deciziile prevăzute la art. 6-8 se emit de către organul fiscal competent în două exemplare, dintre care un exemplar se comunică contribuabilului, iar un exemplar se arhivează la dosarul fiscal al acestuia.
    ART. 11
    Pentru comunicarea deciziilor emise potrivit art. 6-8 sunt aplicabile prevederile art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 12
    Împotriva deciziilor emise potrivit art. 6-8, organizatorii de evenimente pot formula plângere prealabilă în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 13
    Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezenta procedură.


    ANEXA 1
    la procedură

                                     CERERE
                    pentru aprobarea/reînnoirea/modificarea
                       plafonului de încasări în numerar

    Către
    .........................................................................
    (organul fiscal central competent în administrarea obligaţiilor fiscale)

    Contribuabilul ......, având cod de identificare fiscală ...... şi domiciliul fiscal în ......, reprezentat prin ...... în calitate de ......, legitimat cu C.I./B.I. seria ...... nr. ......, eliberată de ...... la data de ......, şi Împuternicirea nr. ......, solicit prin prezenta cerere aprobarea unui alt plafon de încasări decât cel stabilit la art. 4 din Legea nr. 70/2015, cu modificările şi completările ulterioare, în cuantum de ...... lei, pentru organizarea de evenimente (nunţi şi/sau botezuri).

    În vederea aprobării celor solicitate depun următoarele documente:
    1. ..............................................................;
    2. ..............................................................;
    3. ..............................................................;
    4. ..............................................................;
    5. ..............................................................;
    6. ............................................................ .
    Data

    ............... ......................
    Semnătura reprezentantului legal/împuternicitului



    ANEXA 2
    la procedură

                                    SITUAŢIA
            încasărilor pentru fiecare eveniment pe ultimele 12 luni
                       pentru contribuabilul ............


┌────┬──────────────────────────────┬───────────────┬───────────┬─────────────────────────┐
│Nr. │ Datele de identificare ale │ Contract │Suma totală│Total încasări, din care:│
│crt.│ beneficiarilor serviciilor │ de │ încasată ├─────────────┬───────────┤
│ │ pe fiecare contract de │ furnizare │ │ Avans │ Diferenţă │
│ │ furnizare servicii │ de servicii │ │ │ │
│ │ │nr. ... din ...│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────┼─────────────┼───────────┤
│ 1.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────┼─────────────┼───────────┤
│ 2.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────┼─────────────┼───────────┤
│ 3.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────┼─────────────┼───────────┤
│ 4.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────┼─────────────┼───────────┤
│ 5.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────┼─────────────┼───────────┤
│ 6.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────┼─────────────┼───────────┤
│ 7.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────┼─────────────┼───────────┤
│ 8.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────┼─────────────┼───────────┤
│ 9.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────┼─────────────┼───────────┤
│ 10.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────┼─────────────┼───────────┤
│ 11.│ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────┼─────────────┼───────────┤
│ 12.│ │ │ │ │ │
└────┴──────────────────────────────┴───────────────┴───────────┴─────────────┴───────────┘


    Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice declar că datele înscrise în acest document sunt corecte şi complete.

                          Semnătura reprezentantului legal/împuternicitului
                                .....................................


    ANEXA 3
    la procedură

    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
    Unitatea fiscală*1) .....................
    Serviciul/Biroul/Compartimentul .........
    Nr. ....../.......

──────────
    *1) Se menţionează denumirea organului fiscal emitent.
──────────


                                    DECIZIE
                de aprobare a plafonului de încasări în numerar


Datele de identificare ale contribuabilului ........ Datele de identificare ale împuternicitului .....
Denumirea/Numele şi prenumele reprezentantului legal Denumirea/Numele şi prenumele
.................................................... .................................................
Adresa: ............................................ Adresa: .........................................
Codul de identificare fiscală ...................... Codul de identificare fiscală/CNP ...............


    În temeiul prevederilor art. 4^1 din Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere Cererea nr. ... din data de ......, înregistrată la organul fiscal cu nr. .... din data de ......,
    luând în considerare că nivelul maxim al încasărilor obţinut anterior este de ......,
    se aprobă un plafon de încasări în numerar, în sumă totală de ...... lei.
    Motivele de fapt pentru care se aprobă un alt plafon de încasări în numerar decât cel solicitat prin cererea depusă de stabilire a plafonului de încasări în numerar:
    ................................................
    Temeiul de drept:
    ................................................
    Menţiuni privind audierea contribuabilului:
    ................................................
    Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în condiţiile prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

                                  Conducătorul unităţii fiscale
                                  Numele şi prenumele ...................
                                  Semnătura şi ştampila unităţii ...........


    ANEXA 4
    la procedură

    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
    Unitatea fiscală*1) ...........................
    Serviciul/Biroul/Compartimentul ..............
    Nr. .........../...............

──────────
    *1) Se menţionează denumirea organului fiscal emitent.
──────────


                                    DECIZIE
                de respingere a cererii de aprobare a plafonului
                             de încasări în numerar


Datele de identificare ale contribuabilului ...... Datele de identificare ale împuternicitului ......
Denumirea/Numele şi prenumele Denumirea/Numele şi prenumele
.................................................. ..................................................
Adresa: .......................................... Adresa: ..........................................
Codul de identificare fiscală Codul de identificare fiscală/CNP
.................................................. ..................................................


    În temeiul prevederilor art. 4^1 din Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere Cererea nr. ... din data de ......, înregistrată la organul fiscal cu nr. ... din data de .....,
    luând în considerare că nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute în Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.265/2016 privind aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor a prevederilor art. 4^1 din Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, cu modificările şi completările ulterioare,
    se respinge cererea de stabilire a plafonului de încasări în numerar.
    Motivele de fapt pentru care se respinge cererea de stabilire a plafonului de încasări în numerar:
    ......................................................
    Temeiul de drept:
    ......................................................
    Menţiuni privind audierea contribuabilului:
    ......................................................
    Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în condiţiile prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

                                       Conducătorul unităţii fiscale
                                       Numele şi prenumele ................
                                       Semnătura şi ştampila unităţii ........


    ANEXA 5
    la procedură

    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
    Unitatea fiscală*1) ...........................
    Serviciul/Biroul/Compartimentul ..............
    Nr. .........../...............

──────────
    *1) Se menţionează denumirea organului fiscal emitent.
──────────


                                    DECIZIE
                de reînnoire a plafonului de încasări în numerar


Datele de identificare ale contribuabilului ...... Datele de identificare ale împuternicitului ......
Denumirea/Numele şi prenumele Denumirea/Numele şi prenumele
.................................................. ..................................................
Adresa: .......................................... Adresa: ..........................................
Codul de identificare fiscală Codul de identificare fiscală/CNP
.................................................. ..................................................


    În temeiul prevederilor Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.265/2016 privind aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor art. 4^1 din Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere Cererea nr. .... din data de ......, înregistrată la organul fiscal cu nr. .... din data de ......,
    vă comunicăm că plafonul de încasări în numerar aprobat prin Decizia nr. ..... din data de ...... se reînnoieşte.
    Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în condiţiile prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

                                           Conducătorul unităţii fiscale
                                           Numele şi prenumele ................
                                           Semnătura şi ştampila unităţii .....


    ANEXA 6
    la procedură

    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
    Unitatea fiscală*1) ...........................
    Serviciul/Biroul/Compartimentul ..............
    Nr. .........../...............

──────────
    *1) Se menţionează denumirea organului fiscal emitent.
──────────

                                    DECIZIE
               de modificare a plafonului de încasări în numerar


Datele de identificare ale contribuabilului ...... Datele de identificare ale împuternicitului ......
Denumirea/Numele şi prenumele Denumirea/Numele şi prenumele
.................................................. ..................................................
Adresa: .......................................... Adresa:
Codul de identificare fiscală Codul de identificare fiscală/CNP
.................................................. ..................................................


    În temeiul prevederilor Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.265/2016 privind aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor a prevederilor art. 4^1 din Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere Cererea nr. .... din data de ......, înregistrată la organul fiscal cu nr. ... din data de ......,
    vă comunicăm că plafonul aprobat prin Decizia nr. ..... din data de ...... se modifică după cum urmează:
    Se acordă un nou plafon de încasări în numerar în sumă totală de ...... lei.
    Motivele de fapt pentru care se aprobă un alt plafon de încasări în numerar decât cel solicitat prin cererea depusă de modificare a plafonului de încasări în numerar:
    .............................................
    Temeiul de drept:
    .............................................
    Menţiuni privind audierea contribuabilului:
    .............................................
    Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în condiţiile prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

                                   Conducătorul unităţii fiscale
                                   Numele şi prenumele ......................
                                   Semnătura şi ştampila unităţii ...........


    ANEXA 7
    la procedură

    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
    Unitatea fiscală*1) ...........................
    Serviciul/Biroul/Compartimentul ..............
    Nr. .........../...............

──────────
    *1) Se menţionează denumirea organului fiscal emitent.
──────────


                                    DECIZIE
                     de respingere a modificării plafonului
                             de încasări în numerar


Datele de identificare ale contribuabilului ...... Datele de identificare ale împuternicitului ......
Denumirea/Numele şi prenumele Denumirea/Numele şi prenumele
.................................................. ..................................................
Adresa: .......................................... Adresa:
Codul de identificare fiscală Codul de identificare fiscală/CNP
.................................................. ..................................................


    În temeiul prevederilor Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.265/2016 privind aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor art. 4^1 din Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere Cererea dumneavoastră nr. ... din data de ......, înregistrată la organul fiscal cu nr. ... din data de ......,
    luând în considerare că nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute în Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.265/2016 privind aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor art. 4^1 din Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, cu modificările şi completările ulterioare,
    se respinge cererea de modificare a plafonului de încasări în numerar.

    Motivele de fapt pentru care se respinge cererea de stabilire a unui alt plafon de încasări în numerar:
    ...............................................
    Temeiul de drept:
    ...............................................
    Menţiuni privind audierea contribuabilului:
    ...............................................
    Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în condiţiile prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

                                    Conducătorul unităţii fiscale
                                    Numele şi prenumele ......................
                                    Semnătura şi ştampila unităţii ...........

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016