Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.258 din 7 noiembrie 2016  pentru transparentizarea informaţiilor cu privire la achiziţiile publice şi contractele ce implică utilizarea patrimoniului public la nivelul spitalelor publice, serviciilor judeţene de ambulanţă şi instituţiilor cu personalitate juridică aflate în subordinea sau în coordonarea Ministerului Sănătăţii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.258 din 7 noiembrie 2016 pentru transparentizarea informaţiilor cu privire la achiziţiile publice şi contractele ce implică utilizarea patrimoniului public la nivelul spitalelor publice, serviciilor judeţene de ambulanţă şi instituţiilor cu personalitate juridică aflate în subordinea sau în coordonarea Ministerului Sănătăţii

EMITENT: MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 938 din 22 noiembrie 2016

    Având în vedere Referatul de aprobare al Compartimentului integritate nr. V.V.V. 5.760 din 4 noiembrie 2016,
    în conformitate cu prevederile art. 16 alin. (1) lit. j) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 2 alin. (2) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, precum şi ale anexei nr. 1 capitolul 6 punctul 3 din Hotărârea Guvernului nr. 583/2016 privind aprobarea Strategiei naţionale anticorupţie pe perioada 2016-2020, a seturilor de indicatori de performanţă, a riscurilor asociate obiectivelor şi măsurilor din strategie şi a surselor de verificare, a inventarului măsurilor de transparenţă instituţională şi de prevenire a corupţiei, a indicatorilor de evaluare, precum şi a standardelor de publicare a informaţiilor de interes public,
    în temeiul dispoziţiilor art. 2 lit. (a) şi art. 4 alin. (1) pct. 55-58 şi art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul sănătăţii emite prezentul ordin.

    ART. 1
    Spitalele publice, serviciile judeţene de ambulanţă publice şi instituţiile cu personalitate juridică aflate în subordinea sau în coordonarea Ministerului Sănătăţii au obligaţia de a transmite electronic Ministerului Sănătăţii, folosind pagina web www.monitorizarecheltuieli.ms.ro, informaţii cu privire la achiziţiile publice şi contractele ce implică utilizarea patrimoniului public, în scopul transparentizării acestora.
    ART. 2
    În cazul achiziţiilor publice cu valoare de peste 20.000 lei realizate prin proceduri de atribuire definite de art. 68 din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, în termen de 7 zile de la finalizarea oricărei proceduri de atribuire (semnarea acordului cadru/contractului), unităţile definite la art. 1 vor încărca în sistemul securizat www.monitorizarecheltuieli.ms.ro următoarele informaţii:
    a) formularul electronic cu informaţiile definite în anexa nr. 1, punctul 1;
    b) documente din dosarul achiziţiei publice, după caz: strategia de contractare; solicitările de clarificări, precum şi clarificările transmise/primite de autoritatea contractantă; contractul de achiziţie publică/acordul-cadru/contractul subsecvent, semnate, inclusiv anexele; anunţul de atribuire şi dovada transmiterii acestuia spre publicare.
    ART. 3
    În cazul achiziţiilor publice directe cu valoare de peste 20.000 lei, în termen de 7 zile de la finalizarea oricărei astfel de achiziţii, unităţile definite la art. 1 vor încărca în sistemul securizat www.monitorizarecheltuieli.ms.ro următoarele informaţii:
    a) formularul electronic cu informaţiile definite în anexa nr. 1, punctul 2;
    b) documentele din dosarul achiziţiei publice, după caz: nota justificativă privind achiziţia directă elaborată conform Hotărârii Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, referatul de necesitate, procesele-verbale de evaluare (dacă este cazul), contractul semnat de toate părţile contractante, inclusiv anexele aferente.
    ART. 4
    În cazul contractelor cu terţe părţi care implică folosirea patrimoniului public, în termen de 7 zile de la data semnării contractului, unităţile definite la art. 1 vor încărca în sistemul securizat www.monitorizarecheltuieli.ms.ro următoarele informaţii:
    a) actul normativ sau documentul administrativ în baza căruia se semnează contractul;
    b) contractul dintre părţi (de locaţiune, de închiriere, de împrumut, de donaţie, de colaborare etc.), semnat, inclusiv anexele aferente.
    ART. 5
    În termen de 7 zile de la semnarea oricăror acte adiţionale sau contracte subsecvente în situaţiile definite de art. 2-4, unităţile definite la art. 1 vor încărca în sistemul securizat www.monitorizarecheltuieli.ms.ro documentul semnat de părţi şi informaţiile definite în anexa nr. 1, punctul 3.
    ART. 6
    În termen de 7 zile de la aprobarea planului anual de achiziţii publice PAP, unităţile definite la art. 1 vor încărca PAP în sistemul securizat www.monitorizarecheltuieli.ms.ro.
    ART. 7
    În termen de 7 zile de la aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli (BVC), unităţile definite la art. 1 vor încărca BVC în sistemul securizat www.monitorizarecheltuieli.ms.ro.
    ART. 8
    În primele 7 zile ale fiecărei luni, unităţile definite la art. 1 vor completa în sistemul securizat www.monitorizarecheltuieli.ms.ro, pentru luna precedentă, informaţiile definite în anexa nr. 2 cu privire la stadiul de execuţie a contractelor încheiate în urma aplicării procedurilor de achiziţie publică.
    ART. 9
    (1) Comunicarea de către unităţile definite la art. 1 a documentelor prevăzute la art. 2-5 se va face cu respectarea regimului informaţiilor care sunt declarate de către ofertanţii participanţi la procedurile de achiziţie publică drept confidenţiale şi a celor care sunt conform legii protejate de un drept de proprietate intelectuală, precum şi cu respectarea legislaţiei relevante în domeniul concurenţei şi al combaterii concurenţei neloiale.
    (2) În vederea respectării prevederilor alin. (1), unităţile definite la art. 1 vor lua măsurile necesare în acest scop, cum ar fi anonimizarea secţiunilor relevante din documentele scanate.
    ART. 10
    Conducerea unităţilor definite la art. 1 răspunde de îndeplinirea obligaţiilor prevăzute în cuprinsul prezentului ordin.
    ART. 11
    Compartimentul integritate din cadrul Ministerului Sănătăţii va informa unităţile definite la art. 1 asupra prevederilor prezentului ordin, în vederea punerii în aplicare.
    ART. 12
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 13
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                              Ministrul sănătăţii,
                             Vlad Vasile Voiculescu

    Bucureşti, 7 noiembrie 2016.
    Nr. 1.258.

    ANEXA 1

    1. Modelul de formular electronic pentru achiziţiile publice realizate prin proceduri de atribuire reglementate de Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │Titlul contractului │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Nr. contractului │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Data atribuirii │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Obiectul contractului │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Procedura aplicată │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Operatorii economici cărora li s-a transmis invitaţia de participare şi care│
 │au intrat în posesia documentelor de atribuire (dacă este cazul) │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Număr ofertanţi │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Criteriul de atribuire │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Anunţul de atribuire │
 ├────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┤
 │ │Denumirea │
 │Furnizorul/Prestatorul/Executantul ├───────────────────────────────┤
 │ │CUI │
 ├────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
 │Parteneri │Denumirea │
 │(asociaţi/subcontractanţi/terţi/susţinători)├───────────────────────────────┤
 │ │CUI │
 ├────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┤
 │Valoarea prevăzută în contract (RON, TVA inclus) │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Data de început prevăzută în contract │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Data de finalizare prevăzută în contract │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    2. Modelul de formular electronic pentru achiziţiile publice directe

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │Titlul contractului │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Nr. contractului │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Data achiziţiei directe │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Obiectul achiziţiei │
 ├────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┤
 │ │Denumirea │
 │Furnizorul/Prestatorul/Executantul ├───────────────────────────────┤
 │ │CUI │
 ├────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
 │Parteneri │Denumirea │
 │(asociaţi/subcontractanţi/terţi/susţinători)├───────────────────────────────┤
 │ │CUI │
 ├────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┤
 │Valoarea plătită (TVA inclus) │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    3. Modelul de formular electronic pentru actele adiţionale/contractele subsecvente

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │Nr. contractului iniţial/Acord-cadru │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Tipul contractului │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Data semnării actului adiţional/contractului subsecvent │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Motivul realizării actului adiţional/contractului subsecvent │
 ├────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┤
 │ │Denumirea │
 │Furnizorul/Prestatorul/Executantul ├───────────────────────────────┤
 │ │CUI │
 ├────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
 │Parteneri │Denumirea │
 │(asociaţi/subcontractanţi/terţi/susţinători)├───────────────────────────────┤
 │ │CUI │
 ├────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┤
 │Noua valoare a contractului (TVA inclus) │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Diferenţa (valoare iniţială - noua valoare) │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    ANEXA 2

          Modelul de formular electronic pentru stadiul de execuţie a
   contractelor încheiate în urma aplicării procedurilor de achiziţie publică


┌──────────┬──────────┬────────┬─────────┬─────┬────────┬──────────┬───────────┬────────┬──────┬─────┬───────┬───────────┬────────────────┬──────┬───────┬────────┐
│Titlul │Nr. │Obiectul│Procedura│Număr│Furnizo-│CUI │Parteneri │Valoarea│Sursa │Data │Data de│Modificarea│Executarea │Preţul│Status │Observa-│
│contractu-│contractu-│contrac-│aplicată │ofer-│rul/ │furnizor/ │(asociaţi/ │prevăzu-│finan-│de │finali-│cuantumului│contractului │final │(fina- │ţii │
│lui │lui şi │tului │ │tanţi│Prestato│prestator/│subcontrac-│tă în │ţării │înce-│zare │preţului ├────────┬───────┤ │lizat/ │ │
│ │data │ │ │ │rul/Exe-│executant │tanţi/ │contract│ │put │prevă- │prin act │Valoarea│Data │ │în exe-│ │
│ │atribuirii│ │ │ │cutantul│ │terţi/sus- │(RON) │ │ │zută în│adiţional │plătită │efectu-│ │cuţie) │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ţinători) │ │ │ │con- │şi data │(cu TVA)│ării │ │ % │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │tract │acestuia │ │plăţii │ │ │ │
├──────────┼──────────┼────────┼─────────┼─────┼────────┼──────────┼───────────┼────────┼──────┼─────┼───────┼───────────┼────────┼───────┼──────┼───────┼────────┤
│ │ 123/2016 │Exemplu │Licitaţie│ │Firma │ 12345 │ │ 25.000 │ │ │ │ │ 15.000│ 1.01. │ │ 40% │ │
│ │ │contract│deschisă │ │S.R.L. │ │ │ lei │ │ │ │ │ │ 2016 │ │ │ │
├──────────┼──────────┼────────┼─────────┼─────┼────────┼──────────┼───────────┼────────┼──────┼─────┼───────┼───────────┼────────┼───────┼──────┼───────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ 10.000│ 1.02. │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ 2016 │ │ │ │
└──────────┴──────────┴────────┴─────────┴─────┴────────┴──────────┴───────────┴────────┴──────┴─────┴───────┴───────────┴────────┴───────┴──────┴───────┴────────┘
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016