Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.256 din 10 octombrie 2013  pentru aprobarea functiilor din siguranta transporturilor pentru care sunt necesare avize de aptitudine medicala si/sau psihologica    Twitter Facebook
Cautare document

ORDIN nr. 1.256 din 10 octombrie 2013 pentru aprobarea functiilor din siguranta transporturilor pentru care sunt necesare avize de aptitudine medicala si/sau psihologica

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 746 din 2 decembrie 2013

    În temeiul prevederilor art. 13 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 8/2013 privind reorganizarea reţelei sanitare proprii a Ministerului Transporturilor şi pentru modificarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul transporturilor emite următorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobă funcţiile din siguranţa transporturilor pentru care sunt necesare avize de aptitudine medicală şi/sau psihologică, prevăzute în anexele nr. 1-5.
    ART. 2
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 3
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                         p. Ministrul transporturilor,
                           Cristian Mihai-Marinescu,
                           secretar general adjunct

    Bucureşti, 10 octombrie 2013.
    Nr. 1.256.


    ANEXA 1

                                     LISTA
               funcţiilor din siguranţa navigaţiei maritime şi
                        fluviale şi baremele aferente


┌────┬──────────────────────────────────────┬──────────────────────┬──────────────────────┐
│Nr. │ │ Baremele utilizate la│ Baremele utilizate la│
│crt.│ Funcţia din siguranţa navigaţiei │ admiterea în şcoală │ controlul periodic, │
│ │ │ şi debut în funcţie │ reangajare şi │
│ │ │ │ schimbarea în funcţie│
│ │ ├──────────┬───────────┼──────────┬───────────┤
│ │ │ medical │ psihologic│ medical │ psihologic│
├────┴──────────────────────────────────────┴──────────┴───────────┴──────────┴───────────┤
│A. PERSONAL NAVIGANT MARITIM │
├────┬──────────────────────────────────────┬──────────┬───────────┬──────────┬───────────┤
│ 1 │Comandant │ I │ I │ II │ I │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 2 │Ofiţer de punte secund maritim │ I │ I │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 3 │Ofiţer de punte maritim │ I │ I │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 4 │Personal nebrevetat compartiment punte│ I │ I │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 5 │Ofiţer mecanic maritim │ I │ I │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 6 │Ofiţer mecanic secund maritim │ I │ I │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 7 │Şef mecanic maritim │ I │ I │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 8 │Ofiţer punte, mecanic şi electrician │ │ │ │ │
│ │aspirant maritim │ I │ I │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 9 │Ofiţer electrician maritim │ I │ I │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 10 │Personal nebrevetat compartiment │ │ │ │ │
│ │electric │ I │ I │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 11 │Personal nebrevetat compartiment │ │ │ │ │
│ │maşini │ I │ I │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 12 │Pilot maritim │ I │ I │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 13 │Personal maritim-portuar │ I │ II │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 14 │Operator radio │ I │ I │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 15 │Operator GMDSS │ I │ II │ II │ II │
├────┴──────────────────────────────────────┴──────────┴───────────┴──────────┴───────────┤
│B. PERSONAL NAVIGANT FLUVIAL │
├────┬──────────────────────────────────────┬──────────┬───────────┬──────────┬───────────┤
│ 16 │Căpitan fluvial categoria A │ I │ I │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 17 │Căpitan fluvial categoria B │ I │ I │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 18 │Timonier fluvial │ I │ I │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 19 │Şef mecanic fluvial │ I │ I │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 20 │Mecanic │ I │ II │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 21 │Conducător de şalupă fluvială │ I │ I │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 22 │Şef de echipaj fluvial │ I │ I │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 23 │Marinar (fluvial) │ I │ III │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 24 │Marinar stagiar │ I │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 25 │Mecanic stagiar │ I │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 26 │Electrician de bord (fluvial) │ I │ II │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 27 │Ofiţer electrician fluvial │ I │ I │ II │ II │
├────┴──────────────────────────────────────┴──────────┴───────────┴──────────┴───────────┤
│C. FUNCŢII AUXILIARE │
├────┬──────────────────────────────────────┬──────────┬───────────┬──────────┬───────────┤
│ 28 │Lemnar de bord │ II │ III │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 29 │Macaragiu pe macara plutitoare │ II │ II │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 30 │Scafandru │ I │ I │ I │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 31 │Personal medico-sanitar │ II │ II │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 32 │Bucătar │ II │ III │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 33 │Ospătar │ II │ III │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 34 │Barman │ II │ III │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 35 │Camerist, recepţioner │ II │ III │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 36 │Cofetar, patiser, brutar │ II │ III │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 37 │Frigotehnist │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 38 │Pompier │ I │ II │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 39 │Vânzător (shop assistant) │ II │ III │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 40 │Alt personal auxiliar: salubrizare, │ │ │ │ │
│ │hotelier, spălătorie │ II │ III │ II │ III │
├────┴──────────────────────────────────────┴──────────┴───────────┴──────────┴───────────┤
│D. ALTE FUNCŢII │
├────┬──────────────────────────────────────┬──────────┬───────────┬──────────┬───────────┤
│ 41 │Controlor trafic ecluze │ II │ II │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 42 │Operator mecanic ecluze │ II │ II │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 43 │Operator electrician ecluze │ II │ II │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 44 │Electromecanici telecomunicaţii ecluze│ II │ II │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 45 │Supraveghetor staţie şenal navigabil │ II │ I │ II │ II │
└────┴──────────────────────────────────────┴──────────┴───────────┴──────────┴───────────┘


    NOTE:
    1. Pentru personalul cu vârsta sub 18 ani baremul obligatoriu la controlul periodic şi reangajare în funcţie este I.
    2. Pentru personalul cu vârsta peste 45 de ani baremul II devine baremul III pentru controlul medical şi psihologic periodic.
    3. Pentru personalul navigant maritim se emit certificate de sănătate al căror model este prezentat în anexa nr. 1.5 la Ordinul ministrului transporturilor şi al ministrului sănătăţii nr. 1.259/1.392/2013 privind aprobarea înfiinţării, organizării şi funcţionării comisiilor medicale şi/sau psihologice în siguranţa transporturilor care eliberează avize medicale şi/sau psihologice de aptitudini pentru funcţiile din siguranţa transporturilor, precum şi a componenţei acestor comisii.
    4. Pentru încadrarea într-un barem, se vor folosi, coroborat cu Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.256/2013 pentru aprobarea funcţiilor din siguranţa transporturilor pentru care sunt necesare avize de aptitudine medicală şi/sau psihologică, anexele nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului transporturilor şi al ministrului sănătăţii nr. 1.257/1.391/2013 pentru aprobarea baremelor de sănătate pentru funcţiile din siguranţa transporturilor şi a modului în care se face dovada îndeplinirii acestor condiţii, precum şi lista afecţiunilor medicale şi contraindicaţiile corespunzătoare baremelor pentru elaborarea avizelor medicale pentru personalul cu atribuţii în siguranţa transporturilor.


    ANEXA 2

                                      LISTA
            funcţiilor din siguranţa feroviară şi baremele aferente


┌────┬──────────────────────────────────────┬──────────────────────┬──────────────────────┐
│Nr. │ │ Baremele utilizate la│ Baremele medicale şi │
│crt.│ Funcţia din siguranţa circulaţiei │ admiterea în şcoală │ psihologice utilizate│
│ │ │ şi debut în funcţie │la controlul periodic,│
│ │ │ │ reangajare şi │
│ │ │ │ schimbarea în funcţie│
│ │ ├──────────┬───────────┼──────────┬───────────┤
│ │ │ medical │ psihologic│ medical/ │ medical/ │
│ │ │ │ │psihologic│ psihologic│
│ │ │ │ │ 18-55 de │ peste 55 │
│ │ │ │ │ ani │ de ani │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 1 │Acar │ I │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 2 │Frânar │ I │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 3 │Păzitor barieră │ I │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 4 │Revizor ace │ I │ I │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 5 │Conductor tren │ I │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 6 │Şef tren │ I │ I │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 7 │Manevrant vagoane │ I │ II │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 8 │Şef manevră │ I │ I │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 9 │Electromecanic SCB │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 10 │Electromecanic IFTE - LC │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 11 │Electromecanic TTR │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 12 │Montator TTR │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 13 │Montator IFTE - LC │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 14 │Montator SCB │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 15 │Magaziner*1) │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 16 │Impiegat de mişcare*2) │ I │ I │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 17 │Şef staţie trafic*3) │ II │ I │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 18 │Şef staţie OTF │ II │ I │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 19 │Operator circulaţie*4) │ I │ I │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 20 │Dispecer energetic feroviar*5) │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 21 │Revizor tehnic vagoane │ I │ I │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 22 │Conducător tren ajutor │ I │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 23 │Conducător tren macara │ I │ II │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 24 │Macaragiu tren intervenţie │ I │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 25 │Mecanic locomotivă*6) │ I │ I │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 26 │Mecanic ajutor locomotivă │ I │ I │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 27 │Mecanic maşini grele cale │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 28 │Revizor cale şi/sau puncte periculoase│ I │ II │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 29 │Picher │ I │ II │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 30 │Şef echipă întreţinere lucrări artă │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 31 │Şef echipă întreţinere cale │ I │ I │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 32 │Maistru lucrări artă │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 33 │Maistru construcţii, modernizări- │ │ │ │ │
│ │reabilitări, reparare şi întreţinere │ │ │ │ │
│ │linii │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 34 │Maistru lucrări construcţii, │ │ │ │ │
│ │modernizări-reabilitări, reparare şi │ │ │ │ │
│ │întreţinere lucrări artă │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 35 │Maistru sudura căii │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 36 │Şef district poduri*7) │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 37 │Şef district linii │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 38 │Şef district exploatare utilaje │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 39 │Şef district SCB │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 40 │Şef district TTR │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 41 │Şef district LC │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 42 │Responsabil SC - LFI │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 43 │Responsabil SC - FF-L │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 44 │Responsabil SC - FF-IFTE │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 45 │Responsabil SC - FF-SCB │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 46 │Responsabil SC - FF-TC │ II │ II │ II │ III │
└────┴──────────────────────────────────────┴──────────┴───────────┴──────────┴───────────┘


-----------
    *1) La poziţia magaziner sunt cuprinse şi funcţiile de magaziner tranzit şi magaziner comercial.
    *2) La poziţia impiegat de mişcare este cuprinsă şi funcţia şef tură mişcare din activitatea gestionarilor de infrastructură.
    *3) La poziţia şef staţie trafic este cuprinsă şi funcţia şef staţie rezervă.
    *4) La poziţia operator circulaţie este cuprinsă şi funcţia şef tură regulator.
    *5) La poziţia dispecer energetic feroviar este cuprinsă şi funcţia dispecer energetic feroviar şef.
    *6) La poziţia mecanic de locomotivă este cuprinsă şi funcţia mecanic drezină pantograf.
    *7) La poziţia şef district poduri este cuprinsă şi funcţia şef district rezervă.

    NOTE:
    1. Pentru grupa de vârstă cuprinsă peste 55 de ani baremul II devine baremul III pentru controlul medical şi psihologic periodic cu următoarele excepţii: mecanicul de locomotivă, impiegatul de mişcare, revizorul tehnic de vagoane, conducătorul de tren macara, revizorul cale şi/sau puncte periculoase, picherul şi manevrantul de vagoane.
    2. Baremele pot fi diferenţiate pe tip de activitate şi de condiţii de muncă: în staţie, la masa de manevră, în depou sau revizia de vagoane pentru funcţiile de acar, acar masă de manevră, acar instalaţii de comandă automată a macazurilor (CAM), mecanic de locomotivă şi mecanic ajutor de locomotivă.
    3. Pentru încadrarea într-un barem se vor folosi, coroborat cu Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.256/2013 pentru aprobarea funcţiilor din siguranţa transporturilor pentru care sunt necesare avize de aptitudine medicală şi/sau psihologică, anexele nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului transporturilor şi al ministrului sănătăţii nr. 1.257/1.391/2013 pentru aprobarea baremelor de sănătate pentru funcţiile din siguranţa transporturilor şi a modului în care se face dovada îndeplinirii acestor condiţii, precum şi lista afecţiunilor medicale şi contraindicaţiile corespunzătoare baremelor pentru elaborarea avizelor medicale pentru personalul cu atribuţii în siguranţa transporturilor.


    ANEXA 3

                                     LISTA
              funcţiilor din siguranţa transporturilor cu metroul
                             şi baremele aferente


┌────┬──────────────────────────────────────┬──────────────────────┬──────────────────────┐
│Nr. │ Ramura de transport şi │ Baremele utilizate la│ Baremele utilizate la│
│crt.│ funcţia din siguranţa circulaţiei │ admiterea în şcoală │ controlul periodic, │
│ │ │ şi debut în funcţie │ reangajare şi │
│ │ │ │ schimbare în funcţie │
│ │ ├──────────┬───────────┼──────┬───────┬───────┤
│ │ │ medical │ psihologic│sub 18│ 18-55 │ peste │
│ │ │ │ │ ani │ de ani│ 55 de │
│ │ │ │ │ │ │ ani │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 1 │Conducător autodrezină, conducător │ │ │ │ │ │
│ │vagonet motor │ I │ II │ I │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 2 │Dispecer linii, tunele │ II │ II │ I │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 3 │Dispecer instalaţii electroenergetice │ II │ II │ I │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 4 │Dispecer semnalizare, centralizare, │ │ │ │ │ │
│ │bloc │ II │ II │ I │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 5 │Electromecanic semnalizare, │ │ │ │ │ │
│ │centralizare, bloc (I, II, specialist)│ II │ II │ I │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 6 │Electromecanic electroenergetician │ │ │ │ │ │
│ │fir contact (I, II, specialist) │ II │ II │ I │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 7 │Impiegat de mişcare │ I │ I │ I │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 8 │Mecanic ajutor locomotivă şi ramă │ │ │ │ │ │
│ │electrică de metrou │ I │ I │ I │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 9 │Mecanic de locomotivă şi ramă │ │ │ │ │ │
│ │electrică de metrou I şi II │ │ │ │ │ │
│ │(REM I şi II) │ I │ I │ I │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 10 │Maistru linii tunele │ II │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 11 │Maistru electroenergetician fir │ │ │ │ │ │
│ │contact │ II │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 12 │Montator I electroenergetician │ │ │ │ │ │
│ │fir contact │ II │ II │ II │ III │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 13 │Maistru semnalizare, centralizare, │ │ │ │ │ │
│ │bloc │ II │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 14 │Montator I semnalizare, centralizare, │ │ │ │ │ │
│ │bloc │ II │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 15 │Operator mişcare │ I │ I │ I │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 16 │Operator tracţiune │ I │ I │ I │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 17 │Picher │ II │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 18 │Revizor cale, şină contact │ I │ I │ I │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 19 │Revizor locomotivă şi ramă electrică │ │ │ │ │ │
│ │de metrou (REM) │ I │ I │ I │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 20 │Revizor tunel │ I │ I │ I │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 21 │Şef tură regulator │ II │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 22 │Şef tură tracţiune │ II │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 23 │Şef tură depou cu atribuţii de agent │ │ │ │ │ │
│ │de manevră │ II │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 24 │Şef tură depou │ II │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 25 │Şef district linii │ II │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 26 │Şef formaţie tunele │ II │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 27 │Şef echipă întreţinere cale, │ │ │ │ │ │
│ │lucrări artă │ II │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 28 │Mecanic instructor │ II │ I │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 29 │Instructor metrou*1) │ II │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 30 │Maistru automatizări şi │ │ │ │ │ │
│ │telecomunicaţii │ II │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 31 │Electromecanic automatizări şi │ │ │ │ │ │
│ │telecomunicaţii (I, II, specialist) │ II │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 32 │Montator I automatizări şi │ │ │ │ │ │
│ │telecomunicaţii │ II │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 33 │Mecanic LDH │ II │ II │ II │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────┼───────┼───────┤
│ 34 │Conducător auto transport persoane │ I │ I │ I │ II │ II │
└────┴──────────────────────────────────────┴──────────┴───────────┴──────┴───────┴───────┘


---------
    *1) La poziţia "instructor metrou" este cuprinsă şi funcţia de instructor EE SCB ATC LT mişcare specifică Societăţii Comerciale de Transport cu Metroul Bucureşti "Metrorex" - S.A.

    NOTE:
    1. Pentru grupa de vârstă de peste 55 de ani baremul II devine baremul III pentru controlul medical şi psihologic periodic cu următoarele excepţii: mecanicul de locomotivă, impiegatul de mişcare şi conducătorul auto transport persoane.
    2. Pentru încadrarea într-un barem se vor folosi, coroborat cu Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.256/2013 pentru aprobarea funcţiilor din siguranţa transporturilor pentru care sunt necesare avize de aptitudine medicală şi/sau psihologică, anexele nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului transporturilor şi al ministrului sănătăţii nr. 1.257/1.391/2013 pentru aprobarea baremelor de sănătate pentru funcţiile din siguranţa transporturilor şi a modului în care se face dovada îndeplinirii acestor condiţii, precum şi lista afecţiunilor medicale şi contraindicaţiile corespunzătoare baremelor pentru elaborarea avizelor medicale pentru personalul cu atribuţii în siguranţa transporturilor.


    ANEXA 4

                                    LISTA
            funcţiilor din siguranţa rutieră şi baremele aferente


┌────┬──────────────────────────────────────┬──────────────────────┬──────────────────────┐
│Nr. │ │ Baremele utilizate la│ Baremele utilizate la│
│crt.│ Funcţia din siguranţa rutieră │ admiterea în şcoală │ controlul periodic, │
│ │ │ şi debut în funcţie │ reangajare şi │
│ │ │ │ schimbare în funcţie │
│ │ ├──────────┬───────────┼──────────┬───────────┤
│ │ │ medical │ psihologic│ medical │ psihologic│
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 1 │Manager de transport │ I │ II │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 2 │Conducător auto transport de persoane │ I │ I │ II │ I │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 3 │Conducător auto regim taxi/închiriere │ I │ I │ II │ I │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 4 │Conducător auto transport de marfă │ I │ II │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 5 │Conducător auto transporturi speciale │ │ │ │ │
│ │de mărfuri periculoase (ADR) │ I │ I │ II │ I │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 6 │Conducător auto transporturi speciale │ │ │ │ │
│ │transport agabaritic │ I │ I │ II │ I │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 7 │Conducător auto transporturi speciale │ │ │ │ │
│ │transport bancar/valori │ I │ I │ II │ I │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 8 │Instructor de conducere auto │ I │ I │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 9 │Consilier mărfuri periculoase (ADR) │ I │ II │ III │ II │
└────┴──────────────────────────────────────┴──────────┴───────────┴──────────┴───────────┘


    NOTE:
    1. Pentru personalul cu vârsta peste 55 de ani baremul II devine baremul III pentru controlul medical periodic.
    2. Pentru personalul cu vârsta peste 55 de ani se foloseşte pentru examenul psihologic baremul IV.
    3. Pentru încadrarea într-un barem, se vor folosi, coroborat cu Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.256/2013 pentru aprobarea funcţiilor din siguranţa transporturilor pentru care sunt necesare avize de aptitudine medicală şi/sau psihologică, anexele nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului transporturilor şi al ministrului sănătăţii nr. 1.257/1.391/2013 pentru aprobarea baremelor de sănătate pentru funcţiile din siguranţa transporturilor şi a modului în care se face dovada îndeplinirii acestor condiţii, precum şi lista afecţiunilor medicale şi contraindicaţiile corespunzătoare baremelor pentru elaborarea avizelor medicale pentru personalul cu atribuţii în siguranţa transporturilor.


    ANEXA 5

                                      LISTA
      funcţiilor din siguranţa transporturilor aeriene şi baremele aferente


┌────┬──────────────────────────────────────┬──────────────────────┬──────────────────────┐
│Nr. │ │ Baremele utilizate la│ Baremele medicale/ │
│crt.│ Funcţia din siguranţa circulaţiei │ admiterea în şcoală │ psihologice utilizate│
│ │ │ şi debut în funcţie │la controlul periodic,│
│ │ │ │ reangajare şi │
│ │ │ │ schimbare în funcţie │
│ │ ├──────────┬───────────┼──────────┬───────────┤
│ │ │ medical │ psihologic│ medical/ │ medical/ │
│ │ │ │ │psihologic│ psihologic│
│ │ │ │ │ 18-55 ani│ peste 55 │
│ │ │ │ │ │ ani │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 1 │Piloţi (ATPL, CPL, MPL)*) │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 2 │Piloţi privaţi (PPL)*) │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 3 │Piloţi aeronave uşoare (LAPL)*) │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 4 │Echipajul de cabină*) │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 5 │Piloţi de balon, planor şi dirijabil*)│ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 6 │Controlorii de trafic aerian (CTA)*) │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 7 │Mecanicii şi navigatorii de bord*) │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 8 │Pilot aeronave ultrauşoare motorizate │ │ │ │ │
│ │(ULM)*) │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 9 │Paraşutist*) │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 10 │Inginer recepţie şi control*) │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 11 │Meteorologi aeronautici prognozişti │ │ │ │ │
│ │cu licenţă │ II │ I │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 12 │Meteorologi aeronautici tehnicieni │ │ │ │ │
│ │cu licenţă │ II │ I │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 13 │Personal aeronautic nenavigant tehnic │ │ │ │ │
│ │pentru protecţia navigaţiei aeriene şi│ │ │ │ │
│ │telecomunicaţii aeronautice cu brevet │ │ │ │ │
│ │şi/sau licenţă categoria I │ II │ I │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 14 │Personal aeronautic nenavigant tehnic │ │ │ │ │
│ │pentru protecţia navigaţiei aeriene şi│ │ │ │ │
│ │telecomunicaţii aeronautice cu brevet │ │ │ │ │
│ │şi/sau licenţă categoria II │ II │ I │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 15 │Personal aeronautic nenavigant tehnic │ │ │ │ │
│ │pentru protecţia navigaţiei aeriene şi│ │ │ │ │
│ │telecomunicaţii aeronautice cu brevet │ │ │ │ │
│ │şi/sau licenţă categoria III │ II │ I │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 16 │Personal aeronautic nenavigant tehnic │ │ │ │ │
│ │pentru protecţia navigaţiei aeriene şi│ │ │ │ │
│ │telecomunicaţii aeronautice cu brevet │ │ │ │ │
│ │şi/sau licenţă categoria IV │ II │ I │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 17 │Personal aeronautic nenavigant tehnic │ │ │ │ │
│ │pentru protecţia navigaţiei aeriene şi│ │ │ │ │
│ │telecomunicaţii aeronautice cu brevet │ │ │ │ │
│ │şi/sau licenţă categoria V │ II │ I │ II │ III │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 18 │Dispeceri operaţiuni zbor cu licenţă │ I │ I │ II │ II │
├────┼──────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ 19 │Personalul tehnic aeronautic civil │ │ │ │ │
│ │care efectuează examinări nedistruc- │ │ │ │ │
│ │tive (NDT) în aeronautică civilă │ II │ I │ II │ II │
└────┴──────────────────────────────────────┴──────────┴───────────┴──────────┴───────────┘


---------
    *) Baremele se stabilesc în conformitate cu reglementările naţionale şi internaţionale privind certificarea personalului aeronautic civil navigant şi a controlorilor de trafic aerian.

    NOTĂ:
    Pentru încadrarea într-un barem, se vor folosi, coroborat cu Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.256/2013 pentru aprobarea funcţiilor din siguranţa transporturilor pentru care sunt necesare avize de aptitudine medicală şi/sau psihologică, anexele nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului transporturilor şi al ministrului sănătăţii nr. 1.257/1.391/2013 pentru aprobarea baremelor de sănătate pentru funcţiile din siguranţa transporturilor şi a modului în care se face dovada îndeplinirii acestor condiţii, precum şi lista afecţiunilor medicale şi contraindicaţiile corespunzătoare baremelor pentru elaborarea avizelor medicale pentru personalul cu atribuţii în siguranţa transporturilor.

                                  ---------
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice