Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.255 din 6 iulie 2023  privind modificarea şi completarea Regulamentului de recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 600/2023     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.255 din 6 iulie 2023 privind modificarea şi completarea Regulamentului de recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 600/2023

EMITENT: Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 652 din 17 iulie 2023
    Având în vedere dispoziţiile art. 4 lit. c) coroborat cu art. 20, art. 24 alin. (2), art. 28^1 alin. (5) şi art. 41 alin. (2) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 3 alin. (13) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară emite prezentul ordin.
    ART. I
    Regulamentul de recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 600/2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 125 şi 125 bis din 14 februarie 2023, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 31 alineatul (1), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) pe PAD la punctul A «Date referitoare la teren» se vor face menţiunile: dacă imobilul este împrejmuit/neîmprejmuit şi/sau dacă există împrejmuiri retrase faţă de limita imobilului şi pe ce laturi, iar în documentaţia în format digital menţiunile se realizează în câmpurile specifice din secţiunea «date textuale ale terenului». Dacă este parţial împrejmuit, se va specifica între ce puncte. Reprezentarea prin semne convenţionale a tipului împrejmuirii este opţională. Suma suprafeţelor parcelelor componente ale imobilului trebuie să fie egală cu suprafaţa imobilului. Se vor reprezenta construcţiile situate în interiorul imobilelor, indiferent de stadiul de execuţie, cu excepţia celor prevăzute la art. 93 alin. (2). Suprafaţa construită la sol se reprezintă pe PAD cu linie continuă. Valorile suprafeţelor parcelelor şi imobilelor se rotunjesc la metru pătrat. Suprafeţele construcţiilor se determină cu o zecimală. Suprafaţa utilă a încăperilor se determină cu o zecimală;"

    2. La articolul 31, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Prin excepţie, pentru imobilele reprezentate prin detalii liniare (ape curgătoare, canale, diguri, căi ferate, drumuri clasificate şi altele asemenea), precum şi pentru imobilele reprezentând ape stătătoare nu este obligatorie menţiunea referitoare la împrejmuire."

    3. La articolul 31, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Erorile menţionate la alineatele precedente nu vor genera suprapuneri între imobilele din sistemul integrat de cadastru şi carte funciară. Reprezentarea grafică a limitei comune este unică."

    4. Articolul 32 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 32
    Elementele liniare şi atributele textuale din conţinutul grafic şi textual al anexelor la prezentul regulament reprezintă modele care pot fi adaptate în funcţie de specificul acestora cu respectarea modelelor prevăzute în normele, instrucţiunile, standardele şi atlasele de semne convenţionale în vigoare."

    5. Articolul 38 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 38
    Recepţia documentaţiei cadastrale se finalizează cu emiterea unui referat de admitere în care se menţionează numărul şi data cererii, solicitantul, persoana autorizată care a întocmit documentaţia, obiectul cererii de recepţie, identificatorii imobilului, respectiv numărul de carte funciară, UAT-ul unde este situat imobilul, numărul cadastral, numele şi prenumele inspectorului, semnătura inspectorului/inginerului-şef sau sigiliul electronic al Agenţiei Naţionale în cazurile prevăzute de lege."

    6. Articolul 45 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 45
    (1) Încheierea de carte funciară are acelaşi număr cu cel al cererii de înregistrare şi cuprinde obligatoriu elementele prevăzute la art. 29 alin. (3) din Legea nr. 7/1996.
    (2) Încheierea de carte funciară mai cuprinde:
    a) denumirea oficiului şi a biroului teritorial;
    b) numărul şi data înregistrării;
    c) numele şi prenumele registratorului/registratorului-şef, ale asistentului registrator şi ale inspectorului/inginerului-şef;
    d) numele şi prenumele sau denumirea solicitantului, după caz;
    e) obiectul cererii;
    f) înscrisul pe care se întemeiază cererea;
    g) tariful achitat;
    h) motivarea în drept a soluţiei de admitere, respectiv motivarea în drept şi în fapt a soluţiei de respingere;
    i) unitatea administrativ-teritorială în care este situat imobilul identificat prin numărul cadastral sau topografic şi numărul cărţii funciare;
    j) numărul de ordine al înscrierii;
    k) felul înscrierii;
    l) modalităţile drepturilor înscrise;
    m) persoanele cărora urmează să li se comunice încheierea;
    n) calea de atac, termenul de exercitare a acesteia şi biroul teritorial sau instanţa de judecată la care se formulează;
    o) semnătura registratorului/registratorului-şef, a asistentului registrator şi a inspectorului/inginerului-şef sau sigiliul electronic al Agenţiei Naţionale în cazurile prevăzute de lege;
    p) data soluţionării."

    7. La articolul 55, alineatul (8) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(8) Cererile având ca obiect eliberarea de extrase de carte funciară, extrase din planul cadastral, certificate de sarcini, certificate privind identificarea numărului topografic, cadastral şi de carte funciară după numele/denumirea proprietarului, certificate privind înscrierea imobilului în evidenţele de cadastru şi carte funciară, după datele de identificare ale acestuia (judeţ, localitate, stradă, număr), primite prin fax, e-mail, online sau prin orice altă modalitate de comunicare care asigură confirmarea de primire, se soluţionează şi se eliberează fără a fi condiţionate de primirea cererilor în original, cu condiţia ca plata tarifelor aferente să fie efectuată. În cazul cărţilor funciare colective prevăzute de art. 116 nu se eliberează extrase de carte funciară."

    8. La articolul 56, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Cererile având ca obiect eliberarea copiei certificate a cărţii funciare, a hărţilor şi planurilor, primite prin fax, e-mail, online sau prin orice altă modalitate de comunicare care asigură confirmarea de primire, se soluţionează şi copia certificată se eliberează fără a fi condiţionată de primirea cererilor în original, cu condiţia ca plata tarifelor aferente să fie efectuată."

    9. La articolul 75 alineatul (6), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) după recepţia planului parcelar de către oficiul teritorial;"

    10. La articolul 75 alineatul (6), litera d) se abrogă.
    11. Articolul 77 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 77
    Certificatul eliberat de unitatea administrativ-teritorială în raza căreia este amplasat imobilul, prin care se atestă că acesta este înregistrat în registrul agricol, necesar în vederea intabulării dreptului de proprietate în condiţiile art. 41 alin. (10) din Lege, este prevăzut în anexa nr. 27."

    12. Articolul 88 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 88
    (1) La înscrierea construcţiei în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară se vor menţiona doar destinaţia, regimul de înălţime, anul construirii, suprafaţa construită la sol, suprafaţa construită desfăşurată. Aceste date vor fi menţionate în planul de amplasament şi delimitare a imobilului, la pct. B «Date referitoare la construcţii», coloana «Menţiuni», iar în documentaţia în format digital, în câmpurile specifice din secţiunea «date textuale ale construcţiei».
    (2) Pentru construcţiile edificate fără acte doveditoare ale dreptului de proprietate, persoana autorizată specifică numărul de niveluri, suprafaţa construită la sol, suprafaţa construită desfăşurată."

    13. La articolul 130, alineatele (4), (5) şi (8) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(4) În situaţia în care prin dezlipire este afectată suprafaţa care nu este în indiviziune forţată, este necesară prezentarea unui înscris (de exemplu: act emis de autoritatea locală competentă, act notarial etc.) din care să reiasă suprafaţa care se scoate din părţile comune, eventuale obligaţii, constrângeri sau faptul că nu afectează utilizarea în condiţii normale a construcţiei, după caz, emis conform prevederilor legale în vigoare, sau a unei hotărâri judecătoreşti cu privire la imobil.
(5) La recepţia documentaţiei cadastrale de dezlipire şi la înscrierea acestei operaţiuni în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară pentru un imobil pe care a fost edificată o construcţie condominiu, în loturi care fac obiectul unor lucrări de amenajări exterioare, cum ar fi: alei, platforme, parcaje, garaje, spaţii verzi etc., aprobate prin autorizaţia de construire, nu se solicită certificatul de urbanism atunci când numărul loturilor coincide cu cel din autorizaţia de construire sau din planul-anexă din documentaţia tehnică - DTAC, care a stat la baza emiterii acesteia. În caz de discrepanţă, la documentaţia cadastrală se anexează şi certificatul de urbanism.
    .........................................
(8) În situaţia în care se constată că imobilul ce urmează a fi dezlipit/alipit are o situaţie tehnico-juridică diferită de cea înscrisă în cartea funciară se va realiza în prealabil o documentaţie de actualizarea informaţiilor tehnice. În situaţia în care pentru imobilul ce urmează a fi dezlipit/alipit a fost emisă autorizaţie de construire se va realiza în prealabil înscrierea construcţiei în cartea funciară sau notarea autorizaţiei în cartea funciară."

    14. La articolul 130, după alineatul (8) se introduc două noi alineate, alineatele (9) şi (10), cu următorul cuprins:
    "(9) În cazul în care imobilul supus dezlipirii/alipirii implică numai operaţiuni de repoziţionare, acestea sunt permise şi vor fi efectuate prin documentaţia cadastrală de dezlipire/alipire, cu acordul proprietarului, exprimat prin semnarea anexei nr. 14, fără modificarea suprafeţei.
(10) La dezlipirea unui imobil pe care se află una sau mai multe construcţii, lotul rezultat în urma dezlipirii, pe care rămâne construcţia, trebuie să includă şi toate elementele constructive ale acesteia, indiferent de nivelul la care sunt amplasate, în cazul în care autorizaţia de construire, hotărârea judecătorească sau legea nu dispune altfel."

    15. La articolul 155, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(6) În cartea funciară, pe baza contractului de cesiune de creanţă, se va înscrie transferul dreptului de ipotecă, cu menţionarea persoanei fizice/juridice în favoarea căreia a fost strămutată garanţia reală imobiliară şi a încheierii prin care a fost intabulat acest drept real. Pentru efectuarea acestei înscrieri se percepe numai tariful fix aferent intabulării dreptului de ipotecă."

    16. La articolul 155, alineatul (7) se abrogă.
    17. La articolul 155, alineatul (8) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(8) Ca urmare a fuziunii prin absorbţie a creditorului ipotecar, se va înscrie transferul dreptului de ipotecă în favoarea societăţii absorbante/rezultate, cu menţionarea încheierii prin care a fost intabulat acest drept real. Pentru efectuarea acestei înscrieri, în baza actului de reorganizare, se percepe numai tariful fix aferent intabulării dreptului de ipotecă."

    18. La articolul 159, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Ipoteca legală prevăzută de art. 2.386 pct. 2 din Codul civil se intabulează sau se înscrie provizoriu în cartea funciară, la cererea promitentului achizitor, oricând în termenul stipulat în antecontract pentru executarea sa, dar nu mai târziu de 6 luni de la expirarea acestuia. Radierea acestei ipoteci se efectuează în condiţiile art. 885 alin. (2) din Codul civil sau ale art. 171 alin. (3) din prezentul regulament."

    19. La articolul 164, alineatele (3) şi (4) se abrogă.
    20. La articolul 217, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Prin excepţie, în zonele în care se derulează contracte ce au ca obiect înregistrarea sistematică a imobilelor sau au fost demarate proceduri de achiziţie publică pentru astfel de contracte, planurile parcelare se recepţionează cu atribuire de număr cadastral."

    21. La articolul 235 alineatul (2), litera c) se modifică şi avea următorul cuprins:
    "c) memoriul tehnic, care va cuprinde: metodele de lucru, preciziile obţinute, date referitoare la imobil, suprafaţa pe care se execută lucrarea, date referitoare la situaţia existentă şi la cea propusă;"

    22. La articolul 235, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Planul topografic conţine toate amplasamentele afectate de coridorul de expropriere stabilit prin varianta finală a studiului de prefezabilitate sau fezabilitate, respectiv proiectul tehnic de execuţie, fără a fi necesară întocmirea de planuri distincte pentru fiecare amplasament. Planul topografic se semnează de către persoana fizică/juridică autorizată, iar certificarea amplasamentului se realizează de către expropriator."

    23. La articolul 238, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) În funcţie de situaţia juridică a imobilului supus exproprierii se întocmesc documentaţii cadastrale individuale de primă înregistrare pentru imobilele neînscrise în cartea funciară, respectiv de primă înregistrare şi/sau actualizare a informaţiilor tehnice pentru imobilele înscrise în cartea funciară, după caz."

    24. La articolul 247 alineatul (5), literele c), d) şi f) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "c) inventarul de coordonate planimetrice (x,y) în sistemul de proiecţie Stereografică 1970 şi, dacă este cazul, altitudinea H în sistemul de altitudini normale Marea Neagră 1975 şi coordonate elipsoidale (B, L, h) în sistemul ETRS89, în format digital;
d) memoriul tehnic;
    .............................................................
f) documentaţia în format digital."

    25. La articolul 247, după alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul (9), cu următorul cuprins:
    "(9) Pentru lucrările de specialitate al căror conţinut nu este prevăzut în mod expres de prezentul regulament, documentaţia este cea prevăzută la alin. (5), iar conţinutul planului este cel necesar scopului pentru care se întocmeşte, prevăzut în actele normative incidente."

    26. Articolul 248 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 248
    (1) Lucrările de specialitate care se recepţionează de către oficiile teritoriale sunt:
    a) planul topografic, care stă la baza întocmirii planului urbanistic general (PUG), a planului urbanistic zonal (PUZ), a planului urbanistic de detaliu (PUD);
    b) planul topografic necesar întocmirii documentaţiei de autorizare a lucrărilor de construire şi de desfiinţare (DTAC/DTAD);
    c) documentaţiile topografice, întocmite conform Hotărârii Guvernului nr. 834/1991 privind stabilirea şi evaluarea unor terenuri deţinute de societăţile comerciale cu capital de stat, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) planul de amplasament şi delimitare a expertizelor judiciare şi extrajudiciare în specialitatea topografie, geodezie şi cadastru, în condiţiile art. 336 alin. (3) din Codul de procedură civilă şi în condiţiile art. 172 din Codul de procedură penală, precum şi documentele întocmite în aplicarea art. 1.051 din Codul de procedură civilă;
    e) planul topografic necesar actualizării suprafeţei terenului/construcţiei în evidenţele fiscale/registrul agricol:
    1. în vederea notării posesiei conform art. 41 alin. (3) din Legea nr. 7/1996;
    2. în vederea notării posesiei conform art. 41 alin. (8) din Legea nr. 7/1996;
    3. în vederea înscrierii dreptului de proprietate asupra construcţiilor prevăzute la art. 37 alin. (2) din Legea nr. 7/1996, respectiv pentru înregistrarea în planul cadastral a construcţiei în zonele de aplicare a Decretului-lege nr. 115/1938;
    f) planul topografic cu evidenţierea suprafeţelor solicitate pentru scoaterea definitivă sau temporară din circuitul agricol/scoaterea definitivă sau temporară din fondul forestier naţional;
    g) planul de situaţie necesar la redarea în circuitul agricol;
    h) alte planuri topografice, de situaţie, de încadrare în tarla, rezultate în urma măsurătorilor la teren;
    i) planul cu amplasamentul lucrării necesar la exproprierea pentru cauză de utilitate publică şi interes naţional, judeţean sau local;
    j) planul de amplasament şi delimitare întocmit în vederea emiterii titlurilor de proprietate pentru terenurile din intravilan.
    (2) Pe planurile prevăzute la alin. (1) se reprezintă relieful prin puncte cotate sau curbe de nivel, doar pentru cazurile expres prevăzute de lege sau la solicitarea beneficiarului."

    27. La articolul 249, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) memoriul tehnic, care va cuprinde: metodele de lucru, instrumentele utilizate, prelucrarea şi modul de stocare, organizare şi reprezentare a datelor, preciziile obţinute, suprafaţa unităţii administrativ-teritoriale, suprafaţa intravilanelor existente şi propuse, calculate din coordonatele punctelor de contur;"

    28. La articolul 250, literele d) şi f) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "d) inventarul de coordonate ale punctelor de inflexiune care definesc limita PUZ-ului, în format digital;
    .........................................
f) planul topografic (în format digital), pe care se vor evidenţia limitele PUZ-ului şi limitele imobilelor din interiorul PUZ-ului care sunt înscrise în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară."

    29. Articolul 257 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 257
    (1) Dacă la recepţia planurilor-suport executate în vederea obţinerii autorizaţiei de construire/desfiinţare (DTAC/DTAD) se constată diferenţe între configuraţia şi suprafaţa imobilului măsurat ce face obiectul planului supus recepţiei şi configuraţia şi suprafaţa imobilului anterior recepţionat şi înregistrat în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, cererea de recepţie se respinge, iar pentru imobilul în cauză se va realiza documentaţie cadastrală de actualizare a informaţiilor tehnice.
    (2) Pentru recepţia planurilor executate în vederea obţinerii autorizaţiei de construire/desfiinţare (DTAC/DTAD), imobilul - teren ce face obiectul cererii trebuie să fie înregistrat în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, cu excepţiile prevăzute de lege."

    30. Articolul 284 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 284
    În cuprinsul prezentului regulament se utilizează următorii termeni tehnici:
    - acte originale - se asimilează acestei noţiuni duplicatul actului notarial, emis în conformitate cu prevederile art. 98 din Legea notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – categorie de folosinţă a terenului - caracterizare codificată din punctul de vedere al scopului pentru care este utilizat;
    – condominiu - imobil format din teren cu una sau mai multe construcţii, dintre care unele proprietăţi sunt comune, iar restul sunt proprietăţi individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă şi câte o carte funciară individuală pentru fiecare unitate individuală aflată în proprietate exclusivă, care poate fi reprezentată de locuinţe şi spaţii cu altă destinaţie, după caz;
    – cvasigeoid - suprafaţa de referinţă pentru sistemul de altitudini normale construită astfel încât distanţa de la elipsoid la această suprafaţă să fie egală cu anomalia altitudinii (ondulaţia cvasigeoidului), reprezentând soluţia Molodensky a valorilor la limită a potenţialului care nu necesită cunoaşterea densităţii scoarţei terestre prin înlocuirea suprafeţei Pământului cu o altă suprafaţă denumită teluroid;
    – documentaţie cadastrală - ansamblul pieselor tehnice, juridice şi administrative necesare înregistrării imobilului, la cerere, în sistemul integrat de cadastru şi publicitate imobiliară, prin care se constată situaţia reală din teren. Documentaţia se întocmeşte în format digital şi dacă este cazul, analogic;
    – documentaţie în format digital - ansamblul datelor textuale şi spaţiale în format electronic, introduse de persoana autorizată în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară;
    – extras de plan cadastral - secţiunea din planul cadastral, cu reprezentarea imobilului şi a imobilelor învecinate, a dimensiunilor laturilor acestuia, la data ultimei actualizări a bazei de date grafice. Extrasul de plan cadastral se va elibera în format analogic sau digital, având ca suport ortofotoplanul, pe care se vor reprezenta imobilul în cauză şi imobilele vecine, dacă acestea există, în baza de date grafică. Pentru imobilele gestionate în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, extrasul de plan cadastral se eliberează din oficiu, ca anexă la extrasul de carte funciară, pentru cererile soluţionate pe flux integrat, precum şi ca anexă la referatul de admitere, pentru cererile soluţionate pe flux întrerupt;
    – fişier cpxml/cgxml - structură XML definită de Agenţia Naţională pentru reprezentarea datelor tehnice şi juridice (textuale şi grafice) aferente imobilelor; fişierul cpxml este aferent lucrărilor de cadastru sporadic; fişierul cgxml este aferent lucrărilor de cadastru sistematic;
    – flux integrat - procesarea cererii atât de către serviciul cadastru, cât şi de serviciul de publicitate imobiliară;
    – flux întrerupt - procesarea cererii doar de către serviciul cadastru sau doar de serviciul de publicitate imobiliară;
    – extravilanul unităţii administrativ-teritoriale - partea din unitatea administrativ-teritorială cuprinsă în afara intravilanului, delimitată cadastral potrivit legii;
    – hartă - reprezentarea grafică convenţională a întregii suprafeţe terestre sau a unei porţiuni mari din aceasta, redusă la o anumită scară, ţinându-se seama de curbura pământului;
    – imobil - terenul, cu sau fără construcţii, de pe teritoriul unei unităţi administrativ-teritoriale, aparţinând unuia sau mai multor proprietari, care se identifică printr-un număr cadastral unic;
    – imobil împrejmuit - imobilul care are limitele materializate în teren prin elemente stabile în timp;
    – intravilanul unităţii administrativ-teritoriale - partea din unitatea administrativ-teritorială, legal delimitată, destinată construirii şi abitaţiei;
    – împrejmuiri - construcţii definitive sau provizorii, cu rolul de a delimita imobile, executate pentru protecţia împotriva intruziunilor, realizate din diferite materiale - beton, cărămidă, piatră, lemn, metal;
    – încăpere - spaţiul din interiorul unei clădiri;
    – lucrări de specialitate - lucrările din domeniul cadastrului, geodeziei, topografiei, fotogrammetriei, cartografiei şi scanării laser;
    – lucrări tehnice de cadastru - lucrările ce determină poziţia, configuraţia şi suprafaţa imobilelor şi a construcţiilor;
    – lucrări de cartografie - lucrările necesare redactării planurilor şi hărţilor analogice sau digitale la diferite scări, în sistemul naţional de referinţă;
    – lucrări de măsurători terestre - lucrările de teren şi de birou aferente execuţiei, modernizării şi completării reţelelor de sprijin, de îndesire şi de ridicare, precum şi cele necesare realizării planurilor şi hărţilor analogice sau digitale, modelului digital al terenului şi ortofotoplanurilor, rezultate în urma unor operaţiuni topografice;
    – lucrări de geodezie - ansamblul de lucrări aferente inventarierii, execuţiei, modernizării şi completării Reţelei geodezice naţionale, a reţelelor de sprijin, de îndesire şi de ridicare, care se desfăşoară pe suprafeţe mai mari de 100 kmp, precum şi realizarea de modele de geoid/cvasigeoid;
    – lucrări de fotogrammetrie - ansamblul lucrărilor aferente obţinerii de imagini ale suprafeţei de interes cu scopul determinării formei şi dimensiunilor obiectelor. De asemenea, obţinerea de produse cartografice, hărţi şi planuri, prin tehnici fotogrammetrice se încadrează în categoria lucrărilor de fotogrammetrie;
    – lucrări de cadastru sporadic - lucrări executate la nivel de imobil, la cerere, în vederea înscrierii imobilului în sistemul integrat de cadastru şi de carte funciară;
    – lucrări de înregistrare sistematică - lucrări ce se realizează la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale sau pe sectoare cadastrale;
    – lucrări de scanare laser - ansamblul lucrărilor aferente obţinerii de nori de puncte 3D prin scanarea laser a suprafeţei de interes cu scopul determinării formei, dimensiunilor şi a diverselor proprietăţi ale obiectelor sau suprafeţei terestre. De asemenea, obţinerea de produse cartografice, hărţi şi planuri, prin prelucrarea datelor rezultate din scanarea laser se încadrează în această categorie de lucrări;
    – legile proprietăţii - Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 169/1997 pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi a celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale Legii nr. 169/1997, cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente, cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist din România, cu modificările şi completările ulterioare;
    – parcelă - suprafaţa de teren cu o singură categorie de folosinţă;
    – plan cadastral - reprezentarea grafică a limitelor imobilelor dintr-o unitate administrativ-teritorială, înscrise în cartea funciară. Planul cadastral este un document tehnic întocmit în sistemul naţional de referinţă şi este actualizat la cerere sau din oficiu de către oficiile teritoriale, în cadrul lucrărilor de cadastru sporadic sau de cadastru sistematic. Planul cadastral conţine limitele imobilelor, ale construcţiilor permanente şi numerele cadastrale;
    – plan cadastral de ansamblu - se întocmeşte la nivelul unităţii administrativ-teritoriale şi conţine reprezentarea hotarului, a limitelor intravilanelor şi denumirile acestora, principalele detalii liniare, elemente de toponimie, denumirile unităţilor administrativ-teritoriale vecine;
    – plan topografic - reprezentarea convenţională, în plan, analogică sau digitală, a unei suprafeţe de teren, într-o proiecţie cartografică şi în sistemul naţional de referinţă;
    – procesul-verbal de vecinătate încheiat între proprietarul/deţinătorul/posesorul imobilului şi deţinătorii imobilelor învecinate - actul de constatare a situaţiei din teren prin care se exprimă acordul cu privire la identificarea corectă a limitelor comune recunoscute de către aceştia, întocmit de persoana autorizată cu prilejul identificării şi măsurării imobilului care face obiectul documentaţiei cadastrale;
    – persoană autorizată să execute lucrări de cadastru - persoana care realizează o activitate de interes public, împuternicită să constate situaţia existentă la teren, cu ocazia măsurării imobilului;
    – plan de amplasament şi delimitare - este întocmit de persoana autorizată şi reprezintă documentul tehnic de constatare a situaţiei reale din teren prin care sunt determinate limitele şi suprafeţele terenurilor şi/sau construcţiilor, rezultate din măsurători. Coordonatele punctelor se determină în sistemul naţional de referinţă. Planul de amplasament şi delimitare se întocmeşte exclusiv în cazul realizării lucrărilor de cadastru sporadic;
    – plan parcelar - reprezentarea grafică a unei tarlale care conţine limitele tuturor imobilelor din tarla şi detaliile stabile din teren ce o definesc. Planul parcelar se întocmeşte în format analogic şi digital şi se integrează în planul cadastral după recepţia acestuia de către oficiul teritorial prin atribuirea numerelor cadastrale tuturor imobilelor componente şi înscrierea în cartea funciară;
    – plan de încadrare în tarla - se întocmeşte în lipsa planului parcelar şi conţine reprezentarea limitelor tarlalei, limitelor imobilelor care au numere cadastrale anterior atribuite, limitelor imobilului în cauză şi orice alte detalii fixe din teren. Imobilul înregistrat în baza planului de încadrare în tarla poartă menţiunea: „Imobil înregistrat în planul cadastral fără localizare certă datorită lipsei planului parcelar“;
    – punct geodezic - elementul din reţeaua geodezică materializat în teren, poziţionat prin coordonate în sistemele de referinţă oficiale, inventariat după număr/denumire şi cu fişă de descriere;
    – repoziţionarea - operaţiunea de rectificare a coordonatelor imobilului poziţionat greşit în planul cadastral, prin rotaţie, translaţie, modificarea geometriei anterior recepţionate. Modificarea geometriei poate duce la modificarea suprafeţei imobilului care nu poate să depăşească +/– 2% faţă de suprafaţa măsurată înscrisă în cartea funciară sau în actul de proprietate. Modificarea geometriei şi a suprafeţei în cadrul repoziţionării nu implică modificarea limitelor fizice, ci actualizarea bazei de date a cadastrului în urma remăsurării aceloraşi limite ce defineau imobilul la momentul întocmirii documentaţiei anterioare;
    – reţea geodezică - totalitatea punctelor determinate într-un sistem unitar de referinţă, cuprinzând reţeaua de triangulaţie-trilateraţie pentru poziţionarea în plan şi reţeaua de nivelment şi gravimetrie pentru poziţionarea altimetrică. Reţeaua de triangulaţie-trilateraţie este formată din puncte situate pe o anumită suprafaţă, încadrate în reţele geometrice compacte în care s-au efectuat determinări astronomice şi/sau direcţii azimutale, distanţe zenitale şi lungimi de laturi, pe baza cărora s-au calculat coordonatele punctelor în sistem unitar de referinţă;
    – reţea geodezică de sprijin pentru executarea lucrărilor de cadastru - este formată din totalitatea punctelor determinate în sisteme unitare de referinţă;
    – reţea geodezică de îndesire - se realizează astfel încât să asigure densitatea de puncte necesare în zona de lucru şi în zona limitrofă pentru executarea lucrărilor de cadastru sistematic;
    – sector cadastral - unitatea de suprafaţă delimitată de elemente liniare stabile în timp - căi de comunicaţie, ape, diguri etc. Determinarea sectoarelor cadastrale se realizează cu scopul de a facilita gestionarea cât mai eficientă a informaţiilor grafice în cadrul lucrărilor de cadastru sistematic;
    – sistem integrat de cadastru şi de carte funciară - sistemul gestionat de Agenţia Naţională şi oficiile teritoriale în care sunt gestionate imobilele înregistrate în evidenţele de cadastru şi carte funciară, prin informaţii grafice şi textuale. În sistemul integrat de cadastru şi carte funciară numărul cadastral este identic cu numărul de carte funciară. Informaţiile grafice şi textuale aferente imobilului sunt generate cu ajutorul documentaţiei în format digital sau ale fişierului .cgxml, după caz;
    – sistem informaţional specific domeniului de activitate - sistem de evidenţă şi inventariere specifice unor domenii de activitate, având la bază elemente preluate din lucrările de cadastru sistematic şi sporadic;
    – specialist cadastru - consilierul cadastru desemnat în comisia de verificare şi recepţie a documentelor planurilor parcelare prin decizie a directorului oficiului teritorial;
    – specialist de carte funciară - registratorul de carte funciară desemnat în comisia de verificare şi recepţie a documentelor planurilor parcelare prin decizie a directorului oficiului teritorial;
    – suprafaţă construită la sol - suprafaţa construită la nivelul solului, cu excepţia teraselor descoperite ale parterului care depăşesc planul faţadei, a platformelor, scărilor de acces. Proiecţia la sol a balcoanelor a căror cotă de nivel este sub 3,00 m de la nivelul solului amenajat şi a logiilor închise ale etajelor se include în suprafaţa construită;
    – tarla - diviziunea cadastrală tehnică a unităţii administrativ-teritoriale delimitată prin detalii fixe, identificabile în teren, care nu suferă modificări în timp, cum ar fi căi de comunicaţie, ape, diguri etc.;
    – unităţi administrativ-teritoriale - judeţul, oraşul, comuna;
    – unitate individuală - unitate funcţională, componentă a unui condominiu, formată din una sau mai multe camere de locuit şi/sau spaţii cu altă destinaţie situate la acelaşi nivel al clădirii sau la niveluri diferite, cu dependinţele, dotările şi utilităţile necesare, având acces direct şi intrare separată, şi care a fost construită sau transformată în scopul de a fi folosită, de regulă, de o singură gospodărie. În cazul în care accesul la unitatea funcţională sau la condominiu nu se face direct dintr-un drum public, acesta trebuie să fie asigurat printr-o cale de acces sau servitute de trecere, menţionată obligatoriu în actele juridice şi înscrisă în cartea funciară;
    – vechile registre de publicitate imobiliară - registrele de transcripţiuni şi inscripţiuni;
    – vechile cărţi funciare - cărţile funciare deschise în baza Decretului-lege nr. 115/1938 pentru unificarea dispoziţiilor privitoare la cărţile funciare sau a legislaţiei anterioare acestuia.
    – Sistemul naţional de referinţă (elipsoidul Krassovski 1940, planul de proiecţie stereografică 1970 şi sistemul de cote cu plan de referinţă altimetric Marea Neagră 1975)"

    31. Articolul 287 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 287
    În cuprinsul prezentului regulament se utilizează următoarele abrevieri:
    - Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară - Agenţia Naţională;
    – aplicaţia de management pentru titlurile de proprietate care conţine informaţii textuale preluate din titlurile de proprietate emise în baza legilor proprietăţii - DDAPT;
    – aplicaţia pentru gestionarea bazei de date a registrelor de transcripţiuni şi inscripţiuni - RTI;
    – baza de date - BD;
    – birourile de cadastru şi carte funciară - birouri teritoriale;
    – buletin de identitate - BI;
    – cartea funciară - CF;
    – cartea de identitate - CI;
    – codul numeric personal - CNP;
    – codul unic de înregistrare pentru persoanele juridice - CUI;
    – Centrul Naţional de Cartografie - CNC;
    – consilier de cadastru, subinginer cadastru, tehnician cadastru sau referent care recepţionează documentaţiile cadastrale/tehnice din punct de vedere tehnic - inspector;
    – domeniul public al statului - DS;
    – domeniul public al unităţilor administrativ-teritoriale - DAT;
    – domeniul privat al statului - DPS;
    – domeniul privat al unităţilor administrativ-teritoriale - DPT;
    – Hotărârea Guvernului - HG;
    – Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare - Legea nr. 7/1996;
    – numărul topografic - nr. top;
    – număr cadastral - nr. cad;
    – oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară - oficii teritoriale;
    – persoane fizice şi juridice autorizate să realizeze şi să verifice lucrările de specialitate în domeniul cadastrului, geodeziei, cartografiei pe teritoriul României - persoane autorizate;
    – plan urbanistic general - PUG;
    – plan urbanistic zonal - PUZ;
    – plan urbanistic de detaliu - PUD;
    – plan de amplasament şi delimitare a imobilului - PAD;
    – proprietatea privată a persoanelor fizice - PF;
    – proprietatea privată a persoanelor juridice - PJ;
    – punct geodezic - PG;
    – Registrul general de intrare - RGI;
    – Registrul de transcripţiuni inscripţiuni (formatul analogic al registrului) - RTI;
    – Reţea geodezică - RG;
    – Reţeaua de triangulaţie-trilateraţie - RTT;
    – Reţeaua de nivelment şi gravimetrie - RNG;
    – Sistem integrat de cadastru şi carte funciară - eTerra;
    – titlul de proprietate emis în baza legilor proprietăţii - TP;
    – unitatea administrativ-teritorială - UAT;
    – unitatea individuală din construcţiile condominiu - UI."

    32. Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1.
    33. Anexa nr. 5, Cerere de înscriere, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2.
    34. Anexa nr. 6, Cerere pentru eliberare extras de carte funciară pentru informare, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 3.
    35. Anexa nr. 7, Cerere pentru eliberarea unui certificat de sarcini, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 4.
    36. Anexa nr. 8, Cerere privind identificarea numărului de carte funciară şi a numărului cadastral/topografic al/ale imobilului/imobilelor după numele/denumirea proprietarului, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 5.
    37. Anexa nr. 10, Cerere privind înscrierea imobilului în evidenţele de cadastru şi carte funciară după datele de identificare ale acestuia, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 6.
    38. Anexa nr. 13, Cerere de recepţie şi înscriere, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 7.
    39. Anexa nr. 14, Declaraţie, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 8.
    40. Anexa nr. 15, Memoriu tehnic, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 9.
    41. Anexa nr. 16 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 10.
    42. Anexa nr. 17 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 11.


    ART. II
    Anexele nr. 1-11 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare în 15 zile de la data publicării.



                    Directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară,
                    Hajnalka Ildiko Vig

    Bucureşti, 6 iulie 2023.
    Nr. 1.255.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la regulament)
    OFICIUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARĂ .........
    BIROUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARĂ .....................
    Nr. de înregistrare ............../............/............/20 .......
    CERERE
    pentru eliberarea copiilor după documentele aflate în arhiva biroului teritorial
    Subsemnatul(a), ............................, domiciliat(ă) în localitatea ........................, str. ..................... nr. ......., bl. ......, sc. ....., et. ....., ap. ......., sectorul/judeţul ................., legitimat(ă) cu CI/BI seria ............ nr. .........., CNP ..................., telefon ........................, e-mail: ..................., vă rog să îmi eliberaţi copii după documentele aflate în arhiva oficiului/biroului teritorial ..............................................................., privind imobilul situat în comuna/oraşul/municipiul ..........................., str. ............................ nr. ........, bl. ........, sc. ...., ap. ........., având cartea funciară nr. ............................ a localităţii ..........................., cu nr. cadastral ............................, fiindu-mi necesare la ................................ .

┌──────────────────────────────────────┐
│Solicit comunicarea copiilor după │
│documentele aflate în arhiva biroului │
│teritorial: │
├─────┬──────┬────┬──────┬─────────────┤
│ │ │ │ │online în │
│prin │la │prin│prin │sistemul │
│poştă│sediul│fax │e-mail│integrat de │
│[ ] │BCPI [│[ ] │[ ] │cadastru şi │
│ │] │ │ │carte │
│ │ │ │ │funciară [ ] │
└─────┴──────┴────┴──────┴─────────────┘


    S-a achitat tariful de ....... lei prin documentul de plată nr. ............/......./......./20......., pentru serviciul de publicitate imobiliară cu codul nr. ..... .
    Data ....../....../20......
    Semnătura
    .......................
    Prin semnarea prezentei cereri mă oblig să respect dispoziţiile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare, în sensul nedivulgării informaţiilor cu caracter personal despre care am luat cunoştinţă.
    NOTĂ:
    Oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară, instituţie publică cu personalitate juridică aflată în subordinea Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, prelucrează date cu caracter personal furnizate de dumneavoastră: nume, prenume, serie şi număr act de identitate, cod numeric personal, adresa poştală etc.
    Datele cu caracter personal sunt prelucrate de către operator în vederea îndeplinirii competenţelor legale privind evidenţele de cadastru şi carte funciară şi pot fi comunicate numai destinatarilor abilitaţi prin acte normative (Codul civil, Codul de procedură civilă, Codul fiscal, alte legi speciale), inclusiv organelor de poliţie, parchetelor, instanţelor sau altor autorităţi publice, în condiţiile legii. În acest sens vă informăm şi vă asigurăm că am luat măsuri tehnice şi organizatorice adecvate pentru protejarea datelor dumneavoastră. În exercitarea drepturilor dumneavoastră prevăzute de Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei nr. 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), dar şi pentru orice alte informaţii suplimentare legate de protecţia datelor cu caracter personal, vă puteţi adresa responsabilului cu protecţia datelor, la adresa rpd_.............@ancpi.ro*), formulând o cerere scrisă, datată şi semnată, sau la telefon: ...................*).
    *) Se completează cu datele corespunzătoare ale responsabilului cu protecţia datelor desemnat la nivelul fiecărui OCPI.



    ANEXA 2

    (Anexa nr. 5 la regulament)
    OFICIUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARĂ ...................
    BIROUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARĂ ...................
    Nr. de înregistrare ............/.................../.................../20.......
    CERERE DE ÎNSCRIERE
    Domnule/Doamnă registrator,
    Subsemnatul(a), ...................., domiciliat(ă) în localitatea .................., str. ...................... nr. ........., bl. ......., sc. ......., et. ....., ap. .........., sectorul/judeţul .............., legitimat(ă) cu CI/BI seria ............ nr. .........., CNP ..........................., tel./fax ......................, e-mail ...................., prin mandatarul .........................., CNP/CUI .........................., vă rog să dispuneţi:
    Obiectul înscrierii:
    - intabularea*) ......................;
    – înscrierea provizorie**) ......................;
    – notarea***) ......................;
    – radierea****) ......................;
    – îndreptarea erorii materiale******) ...................... .

    Imobilul este identificat prin cartea funciară nr. ................. a comunei/oraşului/municipiului ...................... şi numărul cadastral al imobilului ................., situat în str. .................... nr. ........., bl. ........., sc. ........., ap. ........., comuna/oraşul/municipiul ...................... .
    Actul juridic care justifică cererea, anexat în original sau în copie legalizată: ..............
    Persoana care păstrează originalul sau copia legalizată a înscrisurilor certificate în condiţiile art. 28^1 alin. (2) din Legea nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare********) este:
    .....................................................................
                   (Se completează cu numele şi prenumele solicitantului/deponentului.)

┌──────────────────────────────────────┐
│Solicit comunicarea încheierii şi/sau │
│a extrasului de carte funciară pentru │
│informare:*****) │
├─────┬──────┬────┬──────┬─────────────┤
│ │ │ │ │online în │
│prin │la │prin│prin │sistemul │
│poştă│sediul│fax │e-mail│integrat de │
│[ ] │BCPI [│[ ] │[ ] │cadastru şi │
│ │] │ │ │carte │
│ │ │ │ │funciară [ ] │
└─────┴──────┴────┴──────┴─────────────┘


    S-a achitat tariful în sumă de ........................ lei prin documentul de plată nr. ................./................./.................20........., cu codul ........................ .
    Data ............../............../..............
    Semnătura
    ............................
    Prin semnarea prezentei cereri mă oblig să respect dispoziţiile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei nr. 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare, în sensul nedivulgării informaţiilor cu caracter personal despre care am luat cunoştinţă.
    NOTĂ:
    Oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară, instituţie publică cu personalitate juridică aflată în subordinea Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, prelucrează date cu caracter personal furnizate de dumneavoastră: nume, prenume, serie şi număr act de identitate, cod numeric personal, adresa poştală etc.
    Datele cu caracter personal sunt prelucrate de către operator în vederea îndeplinirii competenţelor legale privind evidenţele de cadastru şi carte funciară şi pot fi comunicate numai destinatarilor abilitaţi prin acte normative (Codul civil, Codul de procedură civilă, Codul fiscal, alte legi speciale), inclusiv organelor de poliţie, parchetelor, instanţelor sau altor autorităţi publice, în condiţiile legii. În acest sens vă informăm şi vă asigurăm că am luat măsuri tehnice şi organizatorice adecvate pentru protejarea datelor dumneavoastră.
    În exercitarea drepturilor dumneavoastră prevăzute de Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei nr. 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), dar şi pentru orice alte informaţii suplimentare legate de protecţia datelor cu caracter personal, vă puteţi adresa responsabilului cu protecţia datelor, la adresa rpd_.........@ancpi.ro*******), formulând o cerere scrisă, datată şi semnată, sau la telefon: .............*******).

    ___________
              *) Drept de proprietate, uz, uzufruct, abitaţie, servitute, concesiune, ipotecă, privilegiu etc.
             **) Act sub condiţie suspensivă, hotărâre judecătorească nedefinitivă.
            ***) Incapacitatea, locaţiunea, preempţiunea, promisiunea de înstrăinare, schimbarea rangului ipotecii, acţiuni în justiţie asupra imobilului în cauză, orice alte fapte sau drepturi personale etc.
          ****) Drepturi reale, ipotecă, privilegiu.
         *****) Se va completa una dintre variantele de comunicare.
       ******) Se va menţiona eroarea materială.
      *******) Se completează cu datele corespunzătoare ale responsabilului cu protecţia datelor desemnat la nivelul fiecărui OCPI.
    ********) Menţiunea nu este obligatorie pentru actele autentice instrumentate de biroul notarial deponent care au termen de păstrare permanent.

    ANEXA 3

    (Anexa nr. 6 la regulament)
    OFICIUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARĂ ..................
    BIROUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARĂ ..................
    Nr. de înregistrare ................../......../......../20.............
    CERERE
    pentru eliberare extras de carte funciară pentru informare
    Domnule/Doamnă referent,
    Subsemnatul(a), ........................., domiciliat(ă) în localitatea .................., str. .................. nr. ...., bl. ......, sc. ......, et......., ap. ...., sectorul/judeţul ..................., legitimat(ă) cu CI/BI seria ..... nr. .................., CNP ..............................., telefon .................., e-mail .........................., vă rog să îmi eliberaţi un extras de carte funciară pentru informare, privind imobilul situat în comuna/oraşul/municipiul .............................., str. ........................... nr. ........, bl. ......, sc. ........, ap. ........, având cartea funciară nr. ...................... a localităţii .........................., cu nr. cadastral ......................., necesar la ........................... .

┌──────────────────────────────────────┐
│Solicit comunicarea extrasului de │
│carte funciară pentru informare: │
├─────┬──────┬────┬──────┬─────────────┤
│ │ │ │ │online în │
│prin │la │prin│prin │sistemul │
│poştă│sediul│fax │e-mail│integrat de │
│[ ] │BCPI [│[ ] │[ ] │cadastru şi │
│ │] │ │ │carte │
│ │ │ │ │funciară [ ] │
└─────┴──────┴────┴──────┴─────────────┘


    S-a achitat tariful în sumă de ................ lei prin chitanţa nr. ......../20........, cu codul ........... .
    Data ......../......../20........
    Semnătura
    ........................
    Prin semnarea prezentei cereri mă oblig să respect dispoziţiile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare, în sensul nedivulgării informaţiilor cu caracter personal despre care am luat cunoştinţă.
    NOTĂ:
    Oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară, instituţie publică cu personalitate juridică aflată în subordinea Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, prelucrează date cu caracter personal furnizate de dumneavoastră: nume, prenume, serie şi număr act de identitate, cod numeric personal, adresa poştală etc.
    Datele cu caracter personal sunt prelucrate de către operator în vederea îndeplinirii competenţelor legale privind evidenţele de cadastru şi carte funciară şi pot fi comunicate numai destinatarilor abilitaţi prin acte normative (Codul civil, Codul de procedură civilă, Codul fiscal, alte legi speciale), inclusiv organelor de poliţie, parchetelor, instanţelor sau altor autorităţi publice, în condiţiile legii. În acest sens vă informăm şi vă asigurăm că am luat măsuri tehnice şi organizatorice adecvate pentru protejarea datelor dumneavoastră.
    În exercitarea drepturilor dumneavoastră prevăzute de Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), dar şi pentru orice alte informaţii suplimentare legate de protecţia datelor cu caracter personal, vă puteţi adresa responsabilului cu protecţia datelor, la adresa rpd_............ancpi.ro*), formulând o cerere scrisă, datată şi semnată, sau la telefon: ..................*).
    *) Se completează cu datele corespunzătoare ale responsabilului cu protecţia datelor desemnat la nivelul fiecărui OCPI.



    ANEXA 4

    (Anexa nr. 7 la regulament)
    OFICIUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARĂ ...................
    BIROUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARĂ ...................
    Nr. de înregistrare .................../....../....../20.......
    CERERE
    pentru eliberarea unui certificat de sarcini
    Domnule/Doamnă asistent-registrator,
    Subsemnatul(a), ......................................, domiciliat(ă) în ..................., str. ................... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ..........., cod poştal ..................., telefon ..................., e-mail ..................., identificat(ă) cu B.I./C.I. seria ................... nr. ..................., eliberat(ă) de ...................,
    vă rog să îmi eliberaţi un certificat de sarcini privind imobilul proprietatea domnului/doamnei .............................., compus din ................... mp, teren cu următoarele vecinătăţi: ................. împreună cu construcţia, situat în str. ....................... nr. ...., bl. ....,
    sc. ....., et. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ..................., pentru intervalul de la data de ................... până în prezent, proprietarul anterior fiind ......................., domiciliat în ..................., str. ................... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul .......... .

┌──────────────────────────────────────┐
│Solicit comunicarea certificatului │
├─────┬──────┬────┬──────┬─────────────┤
│ │ │ │ │online în │
│prin │la │prin│prin │sistemul │
│poştă│sediul│fax │e-mail│integrat de │
│[ ] │BCPI [│[ ] │[ ] │cadastru şi │
│ │] │ │ │carte │
│ │ │ │ │funciară [ ] │
└─────┴──────┴────┴──────┴─────────────┘


    S-a achitat tariful în sumă de ................... lei prin chitanţa nr. .................../20..................., cu codul ................... .
    Data .........../......../20........
    Semnătura
    ......................
    Prin semnarea prezentei cereri mă oblig să respect dispoziţiile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare, în sensul nedivulgării informaţiilor cu caracter personal despre care am luat cunoştinţă.
    NOTĂ:
    Oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară, instituţie publică cu personalitate juridică aflată în subordinea Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, prelucrează date cu caracter personal furnizate de dumneavoastră: nume, prenume, serie şi număr act de identitate, cod numeric personal, adresa poştală etc.
    Datele cu caracter personal sunt prelucrate de către operator în vederea îndeplinirii competenţelor legale privind evidenţele de cadastru şi carte funciară şi pot fi comunicate numai destinatarilor abilitaţi prin acte normative (Codul civil, Codul de procedură civilă, Codul fiscal, alte legi speciale), inclusiv organelor de poliţie, parchetelor, instanţelor sau altor autorităţi publice, în condiţiile legii. În acest sens vă informăm şi vă asigurăm că am luat măsuri tehnice şi organizatorice adecvate pentru protejarea datelor dumneavoastră.
    În exercitarea drepturilor dumneavoastră prevăzute de Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), dar şi pentru orice alte informaţii suplimentare legate de protecţia datelor cu caracter personal, vă puteţi adresa responsabilului cu protecţia datelor, la adresa rpd_ ……………. @ancpi.ro*), formulând o cerere scrisă, datată şi semnată, sau la telefon: ………..*).
    *) Se completează cu datele corespunzătoare ale responsabilului cu protecţia datelor desemnat la nivelul fiecărui OCPI.



    ANEXA 5

    (Anexa nr. 8 la regulament)
    OFICIUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARĂ ......
    BIROUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARĂ ......
    Nr. de înregistrare ...../..../..../20…
    CERERE
    privind identificarea numărului de carte funciară şi a numărului cadastral/topografic
    al/ale imobilului/ imobilelor după numele/denumirea proprietarului
    Subsemnatul/(a)/Subscrisa ...............…..., CNP/CUI ...........…..., cu domiciliul/sediul în ......., str. ....... nr. ..., bl. ....., sc. ...., et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ....., legitimat(ă) cu BI/CI/paşaport seria ...... nr. ......, vă rog să îmi eliberaţi un certificat privind identificarea numărului de carte funciară şi a numărului cadastral/topografic al/ale imobilului/imobilelor după numele/denumirea proprietarului ..........., având CNP/CUI ............ .

┌──────────────────────────────────────┐
│Solicit comunicarea certificatului: │
├─────┬──────┬────┬──────┬─────────────┤
│ │ │ │ │online în │
│prin │la │prin│prin │sistemul │
│poştă│sediul│fax │e-mail│integrat de │
│[ ] │BCPI [│[ ] │[ ] │cadastru şi │
│ │] │ │ │carte │
│ │ │ │ │funciară [ ] │
└─────┴──────┴────┴──────┴─────────────┘


    S-a achitat tariful în sumă de …………lei prin chitanţa nr. …………../20 …..., cu codul ………. .
    Data .........../......../20........
    Semnătura
    ......................
    Prin semnarea prezentei cereri mă oblig să respect dispoziţiile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare, în sensul nedivulgării informaţiilor cu caracter personal despre care am luat cunoştinţă.
    NOTĂ:
    Oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară, instituţie publică cu personalitate juridică aflată în subordinea Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, prelucrează date cu caracter personal furnizate de dumneavoastră: nume, prenume, serie şi număr act de identitate, cod numeric personal, adresa poştală etc.
    Datele cu caracter personal sunt prelucrate de către operator în vederea îndeplinirii competenţelor legale privind evidenţele de cadastru şi carte funciară şi pot fi comunicate numai destinatarilor abilitaţi prin acte normative (Codul civil, Codul de procedură civilă, Codul fiscal, alte legi speciale), inclusiv organelor de poliţie, parchetelor, instanţelor sau altor autorităţi publice, în condiţiile legii. În acest sens vă informăm şi vă asigurăm că am luat măsuri tehnice şi organizatorice adecvate pentru protejarea datelor dumneavoastră.
    În exercitarea drepturilor dumneavoastră prevăzute de Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), dar şi pentru orice alte informaţii suplimentare legate de protecţia datelor cu caracter personal, vă puteţi adresa responsabilului cu protecţia datelor, la adresa rpd_ ………… @ancpi.ro*), formulând o cerere scrisă, datată şi semnată, sau la telefon: ……………..*).
    *) Se completează cu datele corespunzătoare ale responsabilului cu protecţia datelor desemnat la nivelul fiecărui OCPI.



    ANEXA 6

    (Anexa nr. 10 la regulament)
    OFICIUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARĂ ...........
    BIROUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARĂ ........…
    Nr. de înregistrare ......./.........../......../ 20.......
    CERERE
    privind înscrierea imobilului în evidenţele de cadastru şi carte funciară după datele de identificare ale acestuia
    Subsemnatul/(a)/Subscrisa, ..........., CNP/CUI ..........., cu domiciliul/sediul în ........., str. ....... . nr. ........., bl. ......., sc. ….., et......, ap......, judeţul/sectorul ......., legitimat/(ă) cu BI/CI/paşaport seria ..... nr. ......, în calitate de ....., cu privire la imobilul situat în .......... *) **), vă rog să îmi eliberaţi un certificat care atestă că imobilul nu este înscris în evidenţele de cadastru şi carte funciară.

┌──────────────────────────────────────┐
│Solicit comunicarea certificatului: │
├─────┬──────┬────┬──────┬─────────────┤
│ │ │ │ │online în │
│prin │la │prin│prin │sistemul │
│poştă│sediul│fax │e-mail│integrat de │
│[ ] │BCPI [│[ ] │[ ] │cadastru şi │
│ │] │ │ │carte │
│ │ │ │ │funciară [ ] │
└─────┴──────┴────┴──────┴─────────────┘


    S-a achitat tariful în sumă de ……………. lei prin documentul de plată nr. ………/ …………, cu codul ……… .
    Data .........../......../20........
    Semnătura
    ........................
    Prin semnarea prezentei cereri mă oblig să respect dispoziţiile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare, în sensul nedivulgării informaţiilor cu caracter personal despre care am luat cunoştinţă.
    NOTĂ:
    Oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară, instituţie publică cu personalitate juridică aflată în subordinea Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, prelucrează date cu caracter personal furnizate de dumneavoastră: nume, prenume, serie şi număr act de identitate, cod numeric personal, adresa poştală etc.
    Datele cu caracter personal sunt prelucrate de către operator în vederea îndeplinirii competenţelor legale privind evidenţele de cadastru şi carte funciară şi pot fi comunicate numai destinatarilor abilitaţi prin acte normative (Codul civil, Codul de procedură civilă, Codul fiscal, alte legi speciale), inclusiv organelor de poliţie, parchetelor, instanţelor sau altor autorităţi publice, în condiţiile legii. În acest sens vă informăm şi vă asigurăm că am luat măsuri tehnice şi organizatorice adecvate pentru protejarea datelor dumneavoastră.
    În exercitarea drepturilor dumneavoastră prevăzute de Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), dar şi pentru orice alte informaţii suplimentare legate de protecţia datelor cu caracter personal, vă puteţi adresa responsabilului cu protecţia datelor, la adresa rpd_ ....... @ancpi.ro***), formulând o cerere scrisă, datată şi semnată, sau la telefon: ..…...***).

    ______________
      *) Se vor completa localitatea, strada, numărul şi judeţul/nr. titlu de proprietate, nr. tarla, nr. parcelă şi localitatea, după caz.
     **) În cazul în care se completează nr. titlului de proprietate, se vor verifica toate imobilele din cuprinsul acestuia, eliberându-se un singur certificat.
    ***) Se completează cu datele corespunzătoare ale responsabilului cu protecţia datelor desemnat la nivelul fiecărui OCPI.

    ANEXA 7

    (Anexa nr. 13 la regulament)
    OFICIUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARĂ ......
    BIROUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARĂ ........
    Nr. de înregistrare ......./.......
    CERERE DE RECEPŢIE ŞI ÎNSCRIERE
    Subsemnatul(a) ............, domiciliat(ă) în localitatea ......, str. ....... nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. .., ap. ….., sectorul/judeţul ....., legitimat(ă) cu CI/BI seria ..... nr ....., CNP ......, tel./fax ....., e-mail ......., împuternicesc persoana fizică/juridică ......, conform Contractului/Angajamentului nr. ..... data ......, pentru înregistrarea documentaţiei la OCPI şi vă rog să dispuneţi:
    I. Obiectul recepţiei:
    [ ] - prima înregistrare în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară:
    - recepţie cadastrală şi înfiinţare carte funciară;
    – recepţie cu alocare număr cadastral;
    – înfiinţare carte funciară;
    – recepţie cadastrală şi înfiinţare carte funciară pentru imobile situate în regiunile de carte funciară supuse Decretului-lege nr. 115/1938;

    [ ] - actualizare informaţii cadastrale:
    - înscriere construcţii;
    – extindere/radiere construcţii;
    – modificarea limitei de proprietate;
    – modificarea suprafeţei imobilului;
    – actualizare categorii de folosinţă/destinaţii;
    – repoziţionare;
    – anulare operaţiuni cadastrale;
    – alte informaţii tehnice cu privire la imobil;

    [ ] - înregistrarea în planul cadastral a imobilelor situate în regiunile de carte funciară supuse Decretului-lege nr. 115/1938:
    - înregistrarea în planul cadastral;
    – înregistrarea în planul cadastral şi efectuarea altor operaţiuni;
    – înregistrarea în planul cadastral şi înscriere construcţie;
    – înregistrarea în planul cadastral şi extindere/radiere construcţie;

    [ ] - documentaţia de identificare a amplasamentului imobilului situat pe un alt UAT;
    [ ] - documentaţie de atribuire număr cadastral;
    [ ] - documentaţie pentru dezlipire/alipire teren;
    [ ] - documentaţie de primă înregistrare UI;
    [ ] - documentaţie pentru apartamentare;
    [ ] - documentaţie pentru dezlipire/alipire UI;
    [ ] - documentaţie pentru reapartamentare;
    [ ] - documentaţie pentru supraetajare;
    [ ] - documentaţie pentru descrierea dezmembrămintelor dreptului de proprietate;
    [ ] - documentaţie pentru reconstituirea cărţii funciare pierdute, distruse sau sustrase;
    [ ] - îndreptarea erorii materiale a persoanei autorizate.

    II. Obiectul înscrierii:
    [ ] intabularea*) .......;
    [ ] înscrierea provizorie**) .......;
    [ ] notarea***) ......;
    [ ] radierea****) .......;
    [ ] îndreptarea erorii materiale******) ..... .
    Imobilul: UAT .........

┌────────────────────────────────────────────────┬────┐
│Adresă imobil │Nr. │
│ │CF/ │
├──────────┬───────┬─────────┬────┬─────┬────┬───┤Nr. │
│ │Stradă │Număr │ │ │ │ │cad │
│Localitate│(tarla)│(parcelă)│Bloc│Scară│Etaj│Ap.│(IE)│
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼───────┼─────────┼────┼─────┼────┼───┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────┴───────┴─────────┴────┴─────┴────┴───┴────┘


    Actul juridic care justifică cererea, anexat în original sau în copie legalizată: ..........................
    Solicit comunicarea răspunsului:
    [ ] prin poştă;
    [ ] la sediul biroului teritorial;
    [ ] prin fax nr. ..................;
    [ ] prin e-mail .................;
    [ ] online în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară ...................... .

    Persoana care păstrează originalul sau copia legalizată a înscrisurilor certificate în condiţiile art. 28^1 alin. (2) din Legea nr. 7/1996, republicată cu modificările şi completările ulterioare********), este:
    ............................................................................
            (Se completează numele şi prenumele solicitantului/deponentului.)

    Semnătura proprietarului/persoanei interesate
    .........................
    Semnătura persoanei autorizate
    .........................

┌───────────────────┬────┬────┬────────┐
│Serviciu achitat cu│Data│Suma│Cod │
│chitanţa nr. *****)│ │ │serviciu│
├───────────────────┼────┼────┼────────┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴────┴────┴────────┘


    Prin semnarea prezentei cereri mă oblig să respect dispoziţiile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările şi completările ulterioare, în sensul nedivulgării informaţiilor cu caracter personal despre care am luat cunoştinţă.
    NOTĂ:
    Oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară, instituţie publică cu personalitate juridică aflată în subordinea Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, prelucrează date cu caracter personal furnizate de dumneavoastră: nume, prenume, serie şi număr act de identitate, cod numeric personal, adresa poştală etc.
    Datele cu caracter personal sunt prelucrate de către operator în vederea îndeplinirii competenţelor legale privind evidenţele de cadastru şi carte funciară şi pot fi comunicate numai destinatarilor abilitaţi prin acte normative (Codul civil, Codul de procedură civilă, Codul fiscal, alte legi speciale), inclusiv organelor de poliţie, parchetelor, instanţelor sau altor autorităţi publice, în condiţiile legii. În acest sens vă informăm şi vă asigurăm că am luat măsuri tehnice şi organizatorice adecvate pentru protejarea datelor dumneavoastră.
    În exercitarea drepturilor dumneavoastră prevăzute de Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), dar şi pentru orice alte informaţii suplimentare legate de protecţia datelor cu caracter personal, vă puteţi adresa responsabilului cu protecţia datelor, la adresa rpd_..........@ancpi.ro*******), formulând o cerere scrisă, datată şi semnată, sau la telefon: ..................*******).


    ____________
              *) Drept de proprietate, uz, uzufruct, abitaţie, servitute, concesiune, ipotecă, privilegiu etc.
             **) Act sub condiţie suspensivă, hotărâre judecătorească nedefinitivă.
            ***) Incapacitatea, locaţiunea, preempţiunea, promisiunea de înstrăinare, schimbarea rangului ipotecii, acţiuni în justiţie asupra imobilului în cauză, orice alte fapte sau drepturi personale etc.
          ****) Drepturi reale, ipotecă, privilegiu.
         *****) Se va completa una dintre variantele de comunicare.
       ******) Se va menţiona eroarea materială.
     *******) Se completează cu datele corespunzătoare ale responsabilului cu protecţia datelor desemnat la nivelul fiecărui OCPI.
    ********) Menţiunea nu este obligatorie pentru actele autentice instrumentate de biroul notarial deponent care au termen de păstrare permanent.

    ANEXA 8

    (Anexa nr. 14 la regulament)
    OFICIUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARĂ .........................
    BIROUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARĂ .........................
    DECLARAŢIE
    Subsemnatul(a), .................. domiciliat(ă) în localitatea ............, str. ................ nr. ........., bl. .........., sc. .........., et. ........., ap. ......, sectorul/judeţul ..............., legitimat(ă) cu CI/BI seria ......... nr. ......., CNP .............., tel./fax ..........., e-mail ............................., prin prezenta declar pe propria răspundere, în calitate de proprietar/posesor/deţinător/reprezentant legal al imobilului situat în .........., sub sancţiunile prevăzute de Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, că:
    [ ] am indicat persoanei autorizate limitele şi vecinii imobilului, în vederea întocmirii documentaţiei cadastrale;
    [ ] am fost informat(ă) şi solicit înscrierea în evidenţele de cadastru şi carte funciară a suprafeţei rezultate din măsurători de .................. mp, comunicată de persoana autorizată;
    [ ] am fost informat(ă) şi sunt de acord cu poziţionarea incertă a imobilului şi a consecinţelor ce decurg din acest lucru;
    [ ] am adus la cunoştinţa tuturor proprietarilor informaţiile mai sus menţionate, aceştia fiind de acord cu întocmirea documentaţiei şi înregistrarea ei la OCPI;
    [ ] imobilul nu se află în litigiu/se află în litigiu - cu imobilul ID ..................., nr. dosar ........................, instanţa .................. obiect .................. .

    Îmi asum întreaga răspundere pentru punerea la dispoziţia persoanei autorizate ....................../autorizaţie categoria/clasa .............. seria .................. nr. .................. a următoarelor acte doveditoare ale dreptului de proprietate .................., în vederea identificării limitelor bunului imobil măsurat, pentru executarea documentaţiei cadastrale, participând la măsurătoare.
    Data ..................
    Proprietar/Posesor/Deţinător/Reprezentant legal,
    ...........................
    (semnătură)
    Persoană autorizată,
    ...........................
    (semnătură)
    Prin semnarea prezentei cereri mă oblig să respect dispoziţiile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare, în sensul nedivulgării informaţiilor cu caracter personal despre care am luat cunoştinţă.
    NOTĂ:
    Oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară, instituţie publică cu personalitate juridică aflată în subordinea Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, prelucrează date cu caracter personal furnizate de dumneavoastră: nume, prenume, serie şi număr act de identitate, cod numeric personal, adresa poştală etc.
    Datele cu caracter personal sunt prelucrate de către operator în vederea îndeplinirii competenţelor legale privind evidenţele de cadastru şi carte funciară şi pot fi comunicate numai destinatarilor abilitaţi prin acte normative (Codul civil, Codul de procedură civilă, Codul fiscal, alte legi speciale), inclusiv organelor de poliţie, parchetelor, instanţelor sau altor autorităţi publice, în condiţiile legii. În acest sens vă informăm şi vă asigurăm că am luat măsuri tehnice şi organizatorice adecvate pentru protejarea datelor dumneavoastră.
    În exercitarea drepturilor dumneavoastră prevăzute de Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), dar şi pentru orice alte informaţii suplimentare legate de protecţia datelor cu caracter personal, vă puteţi adresa responsabilului cu protecţia datelor, la adresa rpd_..........@ancpi.ro*), formulând o cerere scrisă, datată şi semnată, sau la telefon: ..................*).
    *) Se completează cu datele corespunzătoare ale responsabilului cu protecţia datelor desemnat la nivelul fiecărui OCPI.



    ANEXA 9

    (Anexa nr. 15 la regulament)
    MEMORIU TEHNIC
    1. Adresa imobilului/zona în care se desfăşoară lucrarea ..................
    2. Tipul lucrării: ..................
    3. Suprafaţa planului supus recepţiei ..................
    4. Scurtă prezentare a scopului întocmirii lucrării şi/sau a situaţiei tehnice şi juridice/istoricului ..................
    5. Descrierea generală a operaţiunilor efectuate în faza de documentare a lucrării, localizarea şi identificarea imobilului, descrierea construcţiei etc. .....................
    6. Operaţiuni de specialitate realizate ..................
    (prezentarea succintă a lucrărilor geodezice/topografice/cadastrale/fotogrammetrice realizate în cadrul lucrării: metodele şi aparatura folosite la măsurători, punctele geodezice de sprijin vechi şi noi folosite, starea punctelor geodezice vechi, măsurători efectuate în reţeaua de îndesire şi ridicare şi pentru ridicarea detaliilor topografice, clasice şi GNSS, descrierile topografice ale punctelor noi din reţeaua de îndesire şi ridicare, preciziile obţinute, alte descrieri necesare, după caz, în funcţie de specificul lucrării. La aprecierea persoanei autorizate, se poate completa cu elemente suplimentare.)
    Pentru recepţia planului de amplasament şi delimitare specific expertizelor judiciare şi extrajudiciare în specialitatea topografie, geodezie şi cadastru, precum şi a planului topografic necesar actualizării suprafeţei terenului/construcţiei în evidenţele fiscale/registrul agricol în vederea notării posesiei sau în vederea înscrierii dreptului de proprietate asupra construcţiilor conform art. 37 alin. (2) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se vor menţiona şi următoarele, după caz:
    a) nr. actului de proprietate/nr. actului doveditor al posesiei, dacă există;
    b) nr. declaraţiei posesorului, prevăzută la art. 41 alin. (8^1) lit. d) din Legea nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, după caz;
    c) suprafaţa deţinută în proprietate şi suprafaţa deţinută în posesie, în cazul terenurilor;
    d) nr. certificatului de atestare fiscală, în cazul construcţiilor;
    e) suprafaţa construită măsurată şi suprafaţa construită înscrisă în evidenţele fiscale la data efectuării măsurătorilor.

    Pentru recepţia planului de amplasament şi delimitare al imobilelor situate în intravilan întocmit în vederea emiterii titlului de proprietate se vor menţiona:
    a) vecinătăţile imobilului;
    b) nr. procesului-verbal de punere în posesie/adeverinţei de proprietate;
    c) existenţa construcţiilor edificate pe imobil;
    d) accesul la imobil.


    Data întocmirii
    ..................
    Semnătura persoanei autorizate
    ..................

    ANEXA 10

    *) Anexa nr. 10 este reprodusă în facsimil.
    (Anexa nr. 16 la regulament)
    Plan de amplasament şi delimitare a imobilului
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 11

    *) Anexa nr. 11 este reprodusă în facsimil.
    (Anexa nr. 17 la regulament)
    Plan de amplasament şi delimitare a imobilului cu propunerea de dezlipire
 (a se vedea imaginea asociată)
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016