Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.243/C din 29 martie 2012  pentru aprobarea Regulamentului privind procedura de evaluare a performantelor profesionale individuale ale personalului contractual din cadrul instantelor judecatoresti, precum si ale personalului contractual din aparatul propriu al Ministerului Justitiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.243/C din 29 martie 2012 pentru aprobarea Regulamentului privind procedura de evaluare a performantelor profesionale individuale ale personalului contractual din cadrul instantelor judecatoresti, precum si ale personalului contractual din aparatul propriu al Ministerului Justitiei

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 297 din 5 mai 2012

    Având în vedere:
    - Referatul Direcţiei resurse umane nr. 17.959 din 14 martie 2012;
    - prevederile art. 5 lit. c) şi art. 26 alin. (6) din Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice, cu modificãrile ulterioare,
    în temeiul art. 13 din Hotãrârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul justiţiei emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobã Regulamentul privind procedura de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale personalului contractual din cadrul instanţelor judecãtoreşti, precum şi ale personalului contractual din aparatul propriu al Ministerului Justiţiei, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 3
    Instanţele judecãtoreşti şi Direcţia resurse umane vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.

                          p. Ministrul justiţiei,
                                Lidia Barac,
                              secretar de stat

    Bucureşti, 29 martie 2012.
    Nr. 1.243/C.


    ANEXĂ

                                 REGULAMENT
       privind procedura de evaluare a performanţelor profesionale
           individuale ale personalului contractual din cadrul
          instanţelor judecãtoreşti, precum şi ale personalului
       contractual din aparatul propriu al Ministerului Justiţiei

    ART. 1
    (1) Prezentul regulament reglementeazã evaluarea performanţelor profesionale individuale ale personalului contractual din cadrul instanţelor judecãtoreşti, precum şi ale personalului contractual din aparatul propriu al Ministerului Justiţiei.
    (2) Evaluarea performanţelor profesionale individuale are drept scop aprecierea obiectivã a activitãţii personalului, prin compararea gradului de îndeplinire a obiectivelor şi criteriilor de evaluare stabilite pentru perioada respectivã cu rezultatele obţinute în mod efectiv.
    ART. 2
    (1) Activitatea personalului contractual din cadrul instanţelor judecãtoreşti este evaluatã anual de cãtre preşedintele instanţei, împreunã cu conducãtorii compartimentelor în cadrul cãrora îşi desfãşoarã activitatea.
    (2) Documentaţia aferentã activitãţii de evaluare se gestioneazã de cãtre preşedintele instanţei sau de cãtre o persoanã desemnatã de acesta.
    (3) Activitatea personalului contractual de execuţie, precum şi a personalului contractual care îndeplineşte funcţia de conducere de şef serviciu sau şef birou în cadrul unor direcţii din aparatul propriu al Ministerului Justiţiei este evaluatã anual de conducãtorul compartimentului în cadrul cãruia persoana evaluatã îşi desfãşoarã activitatea.
    (4) Activitatea personalului contractual din Ministerul Justiţiei cu funcţii de conducere, altul decât cel prevãzut la alin. (3), se face, dupã caz, de secretarul general, subsecretarul de stat sau secretarul de stat coordonator.
    (5) La evaluarea activitãţii personalului contractual cu funcţii de conducere se va avea în vedere şi modul de îndeplinire a atribuţiilor manageriale.
    (6) Evaluarea personalului prevãzut de prezentul regulament detaşat sau delegat la alte instituţii se face de instituţia la care acesta funcţioneazã, în raport cu specificul activitãţii desfãşurate.
    ART. 3
    (1) Perioada evaluatã este cuprinsã între 1 ianuarie şi 31 decembrie din anul pentru care se face evaluarea.
    (2) Perioada de evaluare este cuprinsã între 1 şi 31 ianuarie din anul urmãtor perioadei evaluate.
    (3) În mod excepţional, evaluarea performanţelor profesionale individuale se face şi în cursul perioadei evaluate, în urmãtoarele cazuri:
    a) atunci când pe parcursul perioadei evaluate raportul de muncã al salariatului înceteazã, se suspendã sau se modificã în condiţiile legii. În acest caz salariatul va fi evaluat pentru perioada de pânã la încetarea, suspendarea sau modificarea raportului de muncã. La obţinerea calificativului anual va fi avut în vedere, în funcţie de specificul atribuţiilor prevãzute în fişa postului, şi calificativul obţinut înainte de suspendarea sau modificarea raportului de muncã;
    b) atunci când pe parcursul perioadei evaluate raportul de serviciu sau, dupã caz, raportul de muncã al evaluatorului înceteazã, se suspendã ori se modificã, în condiţiile legii. În acest caz evaluatorul are obligaţia ca, înainte de încetarea, suspendarea sau modificarea raportului de serviciu ori a raportului de muncã, dupã caz, într-o perioadã de cel mult 15 zile calendaristice de la încetarea sau modificarea raportului de serviciu ori a raportului de muncã, sã realizeze evaluarea performanţelor profesionale individuale ale salariaţilor din subordine. Calificativul acordat se va lua în considerare la evaluarea anualã a performanţelor profesionale individuale ale acestora;
    c) atunci când pe parcursul perioadei evaluate salariatul dobândeşte o diplomã de studii de nivel superior şi urmeazã sã fie promovat, în condiţiile legii, într-o funcţie corespunzãtoare studiilor absolvite;
    d) atunci când pe parcursul perioadei evaluate salariatul este promovat în grad profesional/treaptã profesionalã;
    e) la sfârşitul perioadei de stagiu pentru personalul contractual debutant.
    ART. 4
    Performanţele profesionale individuale ale personalului contractual din cadrul instanţelor judecãtoreşti, precum şi din aparatul propriu al Ministerului Justiţiei sunt evaluate pe baza criteriilor de performanţã stabilite potrivit prevederilor prezentului regulament, în funcţie de specificul activitãţii compartimentului în care salariatul îşi desfãşoarã activitatea.
    ART. 5
    (1) Procesul de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale personalului prevãzut de prezentul regulament are ca elemente de referinţã:
    a) fişa postului, ca element de raportare la cerinţele, activitãţile şi responsabilitãţile corespunzãtoare postului, prevãzutã în anexa nr. 1;
    b) obiectivele profesionale individuale stabilite pentru perioada evaluatã;
    c) criteriile de evaluare a performanţelor profesionale individuale, stabilite în condiţiile prezentului regulament.
    (2) Evaluarea performanţelor profesionale individuale se face potrivit criteriilor menţionate în fişele de evaluare prevãzute în anexele nr. 2 şi 3.
    ART. 6
    Procedura de evaluare se realizeazã în 3 etape, dupã cum urmeazã:
    a) completarea fişei de evaluare de cãtre evaluator;
    b) interviul;
    c) contrasemnarea fişei de evaluare.
    ART. 7
    (1) Fiecare criteriu de competenţã profesionalã şi de performanţã se noteazã cu note de la 1 la 10.
    (2) Semnificaţia notelor prevãzute la alin. (1) este urmãtoarea: nota 1 - nivel minim şi nota 10 - nivel maxim.
    (3) În urma notãrii se poate acorda unul dintre urmãtoarele calificative: "foarte bine", "bine", "satisfãcãtor" şi "nesatisfãcãtor".
    (4) Calificativul final al evaluãrii se stabileşte pe baza notei finale, dupã cum urmeazã:
    a) sub 6,00 - nesatisfãcãtor;
    b) între 6,00 şi 6,99 - satisfãcãtor;
    c) între 7,00 şi 8,50 - bine;
    d) între 8,51 şi 10,00 - foarte bine.
    ART. 8
    (1) Interviul, ca etapã a procesului de evaluare, reprezintã un schimb de informaţii care are loc între evaluator şi salariat, în cadrul cãruia:
    a) se aduc la cunoştinţa salariatului evaluat notãrile evaluatorului din fişa de evaluare;
    b) se semneazã şi se dateazã fişa de evaluare de cãtre evaluator şi de cãtre salariatul evaluat.
    (2) În cazul în care între salariatul evaluat şi evaluator existã diferenţe de opinie asupra evaluãrii, evaluatorul poate modifica fişa de evaluare dacã se ajunge la un punct de vedere comun.
    ART. 9
    (1) Dupã finalizarea etapelor procedurii de evaluare menţionate la art. 8, fişa de evaluare se înainteazã contrasemnatarului.
    (2) În sensul prezentului regulament, are calitatea de contrasemnatar salariatul aflat în funcţia superioarã evaluatorului, potrivit structurii organizatorice a autoritãţii sau instituţiei publice.
    (3) În situaţia în care calitatea de evaluator o are şeful autoritãţii sau instituţiei, fişa de evaluare nu se contrasemneazã.
    ART. 10
    (1) Fişa de evaluare poate fi modificatã conform deciziei contrasemnatarului în urmãtoarele cazuri:
    a) aprecierile consemnate nu corespund realitãţii;
    b) între evaluator şi persoana evaluatã existã diferenţe de opinie care nu au putut fi soluţionate de comun acord.
    (2) Fişa de evaluare modificatã în condiţiile prevãzute la alin. (1) se aduce la cunoştinţa salariatului evaluat.
    ART. 11
    (1) Personalul contractual din cadrul instanţelor judecãtoreşti şi din Ministerul Justiţiei nemulţumit de rezultatul evaluãrii poate sã îl conteste în termen de 5 zile de la comunicare.
    (2) Contestaţia formulatã de personalul contractual din cadrul instanţelor judecãtoreşti se depune la preşedintele instanţei şi se soluţioneazã, în termen de 10 zile calendaristice de la data expirãrii termenului de depunere a contestaţiei, de cãtre o comisie constituitã în acest scop prin decizie a preşedintelui instanţei, iar audierea persoanei evaluate este obligatorie.
    (3) Comisia prevãzutã la alin. (2) are în componenţã un preşedinte şi 2 membri.
    ART. 12
    (1) Contestaţia formulatã de personalul contractual din cadrul Ministerului Justiţiei prevãzut la art. 2 alin. (3) se soluţioneazã, dupã caz, de cãtre secretarul general, subsecretarul de stat sau secretarul de stat coordonator, în termen de 10 zile calendaristice de la data expirãrii termenului de depunere a contestaţiei.
    (2) Contestaţia formulatã de personalul contractual din cadrul Ministerului Justiţiei prevãzut la art. 2 alin. (4) se soluţioneazã de cãtre ministrul justiţiei, în termen de 10 zile calendaristice de la data expirãrii termenului de depunere a contestaţiei.
    (3) În soluţionarea contestaţiei, secretarul general, subsecretarul de stat, secretarul de stat sau ministrul justiţiei, dupã caz, poate solicita evaluatorului orice informaţii pe care le considerã necesare, iar audierea persoanei evaluate este obligatorie.
    ART. 13
    (1) Rezultatul contestaţiei se comunicã salariatului în termen de 5 zile calendaristice de la soluţionarea contestaţiei şi se consemneazã în fişa de evaluare.
    (2) Fişa de evaluare şi raportul final se ataşeazã la dosarul profesional.
    (3) Salariatul nemulţumit de modul de soluţionare a contestaţiei formulate potrivit art. 11 şi 12 se poate adresa instanţei competente, în condiţiile legii.
    ART. 14
    Prin excepţie de la prevederile art. 3 alin. (2), evaluarea performanţelor profesionale individuale ale personalului prevãzut de prezentul regulament pentru anul 2011 se va face în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin.
    ART. 15
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul regulament.


    ANEXA 1
    la regulament

                                                   Aprob
                                         (conducãtorul instituţiei)

    Denumirea instanţei/instituţiei ...............
    Denumirea structurii/biroului/compartimentului ........

                                   FIŞA POSTULUI
                                    Nr. .......

    A. Identificarea postului
    1. Denumirea postului
    2. Nivelul postului
    3. Poziţia postului din statul de funcţii
    4. Scopul principal al postului
    5. Funcţia
    6. Gradul/Treapta profesionalã
    7. Relaţii cu alte posturi:
    7.1. sfera relaţionalã internã:
    - relaţii ierarhice
    - relaţii funcţionale
    - relaţii de control
    - relaţii de reprezentare
    7.2. sfera relaţionalã externã:
    - relaţii cu autoritãţi şi instituţii publice
    - relaţii cu organizaţii internaţionale
    - relaţii cu persoane juridice private
    B. Cerinţe specifice pentru ocuparea postului
    1. Pregãtire:
    - studii
    - cursuri/programe de perfecţionare/specializare
    - limbi strãine şi nivelul de cunoaştere
    - cunoştinţe de operare/programe pe calculator şi nivelul de cunoaştere
    - autorizaţii speciale
    2. Abilitãţi, calitãţi, aptitudini necesare
    3. Experienţã:
    - vechime în muncã
    - vechime în specialitate
    4. Competenţã managerialã (pentru posturile de conducere)
    C. Atribuţiile postului
    - descrierea activitãţilor şi responsabilitãţilor corespunzãtoare postului

    Întocmit
    Numele şi prenumele .........................
    Funcţia de conducere ........................
    Semnãtura ...................................
    Data întocmirii .............................

    Avizat
    Numele şi prenumele .........................
    Funcţia de conducere ........................
    Semnãtura ...................................
    Data ........................................

    Luat la cunoştinţã de cãtre ocupantul postului
    Numele şi prenumele .........................
    Semnãtura ...................................
    Data ........................................


    ANEXA 2
    la regulament

                            FIŞA DE EVALUARE
                  a activitãţii profesionale individuale




    Numele ............... prenumele ...........
    Funcţia ....................................
    Locul de muncã/Compartimentul ..............
    Perioada evaluatã ..........................

    Criteriile de evaluare a performanţelor profesionale individuale
┌────┬───────────────────────────────────────────┬────────┬───────────────────┐
│Nr. │ Denumirea criteriului │ Nota │ Observaţiile │
│crt.│ │ │ evaluatorului │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼───────────────────┤
│ 1. │Cunoştinţele şi experienţa │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼───────────────────┤
│ 2. │Calitatea şi complexitatea activitãţii │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼───────────────────┤
│ 3. │Creativitatea şi diversitatea activitãţilor│ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼───────────────────┤
│ 4. │Judecata şi impactul deciziilor │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼───────────────────┤
│ 5. │Influenţã, coordonare şi supervizare │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼───────────────────┤
│ 6. │Contacte şi comunicare │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼───────────────────┤
│ 7. │Condiţii de muncã │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼───────────────────┤
│ 8. │Incompatibilitãţi şi regimuri speciale │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼───────────────────┤
│ 9. │Modul de îndeplinire a atribuţiilor │ │ │
│ │manageriale │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼───────────────────┤
│10. │Alte criterii specifice*) │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼───────────────────┤
│11. │Media aritmeticã a notelor acordate │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼───────────────────┤
│12. │Calificativul rezultat │ │ │
└────┴───────────────────────────────────────────┴────────┴───────────────────┘

    Obiective pentru urmãtoarea perioadã pentru care se va face evaluarea:
┌───────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ 1. │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ 2. │ │
│ ..... │ │
└───────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘

    Programe de instruire ce se recomandã a fi urmate în urmãtoarea perioadã
    pentru care se face evaluarea:
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 1. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │
│ ..... │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    1. Numele şi prenumele persoanei care a efectuat evaluarea ............
    Funcţia ................................................
    Semnãtura ..............................................
    Data ...................................................

    2. Numele şi prenumele persoanei evaluate .............................
    De acord cu rezultatul evaluãrii ........ Semnãtura ......... data ........
    Contest rezultatul evaluãrii ............ Semnãtura ......... data ........

    3. Numele şi prenumele persoanei care contrasemneazã ..................
    Funcţia ................................
    Semnãtura ..............................
    Data ...................................

    4. Numele şi prenumele persoanei/membrilor comisiei care soluţioneazã
    contestaţia .............
    Funcţia ..................

    5. Rezultatul contestaţiei .................
    Calificativul acordat dupã contestaţie .....

    6. Luarea la cunoştinţã a rezultatului contestaţiei
    Numele şi prenumele ....................
    Semnãtura ..............................
    Data ...................................


---------
    *) Evaluatorul poate stabili şi alte criterii de evaluare în funcţie de specificul activitãţii.


    ANEXA 3
    la regulament

                            FIŞA DE EVALUARE
                  a personalului contractual debutant
                    la sfârşitul perioadei de stagiu

    Numele ............. prenumele .........
    Funcţia ................................
    Locul de muncã/Compartimentul ..........
    Perioada de stagiu: de la ......... la ..........

    Criteriile de evaluare pentru personalul contractual debutant


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐
│ Denumirea criteriului │ Nota │
│ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Gradul de realizare a atribuţiilor prevãzute în fişa postului │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Calitatea lucrãrilor executate şi a activitãţilor desfãşurate │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Gradul de cunoaştere a reglementãrilor specifice domeniului │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Gradul de adaptare şi flexibilitate în îndeplinirea atribuţiilor│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Capacitatea de transmitere a ideilor în scris şi verbal │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Capacitatea de lucru în echipã, de a se integra în aceasta, │ │
│de a-şi aduce contribuţia prin activitatea desfãşuratã la │ │
│îndeplinirea obiectivelor echipei, respectarea regulilor │ │
│stabilite de conducerea structurii din care face parte etc. │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┤
│Menţiuni privind intervalul de evaluare: │
│............................................................................ │
│............................................................................ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Calificativul de evaluare: │
│............................................................................ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Propuneri: │
│............................................................................ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Recomandãri: │
│............................................................................ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    1. Numele şi prenumele evaluatorului .................
    Funcţia ..............................................
    Data întocmirii ......................................
    Semnãtura ............................................

    2. Numele şi prenumele persoanei evaluate ............
    Semnãtura ............................................
    Data .................................................

    3. Numele şi prenumele persoanei care contrasemneazã ..........
    Funcţia ..............................................
    Semnãtura ............................................
    Data .................................................

    4. Numele şi prenumele persoanei/membrilor comisiei care soluţioneazã contestaţia ...........
    Funcţia ..............................................
    Calificativul acordat dupã contestaţie ...............
    Semnãtura ............................................
    Data ..............

                                  -----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016