Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere dispoziţiile art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 88/2013 privind adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru îndeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internaţionale, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 25/2014, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 4 alin. (1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul finanţelor emite următorul ordin: ART. I Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcţionare a sistemului naţional de raportare - Forexebug, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 307 din 21 aprilie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 1, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(4) Se aprobă Procedura privind modulul «Completarea, depunerea şi validarea formularelor din sfera raportării situaţiilor financiare ale instituţiilor publice», prevăzută în anexa nr. 5." 2. În anexa nr. 1, la articolul 1, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins: "d) persoană înrolată - conducătorul entităţii publice sau persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii/care este împuternicită, în condiţiile legii, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 88/2013 privind adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru îndeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internaţionale, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 25/2014, cu modificările şi completările ulterioare, şi care are înregistrat în sistem cel puţin un rol;" 3. Titlul anexei nr. 5 se modifică şi va avea următorul cuprins: " ANEXA 5 PROCEDURĂ privind modulul «Completarea, depunerea şi validarea formularelor din sfera raportării situaţiilor financiare ale instituţiilor publice" 4. În anexa nr. 5, la articolul 1 alineatul (2), litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins: "e) situaţia sumelor primite şi a plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare;" 5. În anexa nr. 5, la articolul 1 alineatul (2), după litera p) se introduce o nouă literă, litera q), cu următorul cuprins: "q) situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit." 6. În anexa nr. 5, la articolul 4, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins: "(1^1) Pentru efectuarea eventualelor corecţii, după termenele de depunere şi validare a formularelor, entităţile publice mai au la dispoziţie un termen de 10 zile pentru transmiterea de formulare rectificative, cu excepţia formularului «Plăţi restante şi situaţia numărului de posturi" 7. În anexa nr. 5, la articolul 4 alineatul (3), poziţia nr. 5 din tabel se modifică şi va avea următorul cuprins: "
┌──┬─────────────────┬─────────────────┐
│ │Situaţia sumelor │Trimestrial, după│
│ │primite şi a │depunerea │
│ │plăţilor │formularului cont│
│5.│efectuate din │de execuţie │
│ │fonduri externe │nontrezor şi │
│ │nerambursabile │balanţa de │
│ │postaderare │verificare │
└──┴─────────────────┴─────────────────┘
" 8. În anexa nr. 5, la articolul 4 alineatul (3), după poziţia nr. 17 din tabel se introduce o nouă poziţie, poziţia nr. 18, cu următorul cuprins: "
┌───┬──────────┬───────────────────────┐
│ │ │Trimestrial, după │
│ │ │depunerea formularelor:│
│ │ │Cont de execuţie │
│ │ │nontrezor, Balanţa de │
│ │ │verificare, Situaţia │
│ │ │plăţilor efectuate din │
│ │ │fonduri externe │
│ │ │nerambursabile │
│ │ │postaderare (titlul 56,│
│ │ │titlul 58 şi titlul 60)│
│ │ │şi Situaţia plăţilor │
│ │ │efectuate la titlul 61 │
│ │ │«Proiecte cu finanţare │
│ │ │din sumele aferente │
│ │ │componentei de │
│ │ │împrumuturi a PNRR» şi │
│ │Situaţia │la titlul 65 │
│ │fluxurilor│«Cheltuieli aferente │
│ │de numerar│programelor cu │
│ │la │finanţare rambursabilă»│
│18.│trezorerie│Anual, după depunerea │
│ │şi │formularelor: Cont de │
│ │instituţii│execuţie nontrezor, │
│ │de credit │Balanţa deschisă luna │
│ │ │12, Balanţa de │
│ │ │verificare, Situaţia │
│ │ │plăţilor efectuate din │
│ │ │fonduri externe │
│ │ │nerambursabile │
│ │ │postaderare (titlul 56,│
│ │ │titlul 58 şi titlul │
│ │ │60), Situaţia plăţilor │
│ │ │efectuate la titlul 61 │
│ │ │«Proiecte cu finanţare │
│ │ │din sumele aferente │
│ │ │componentei de │
│ │ │împrumuturi a PNRR» şi │
│ │ │la titlul 65 │
│ │ │«Cheltuieli aferente │
│ │ │programelor cu │
│ │ │finanţare rambursabilă»│
└───┴──────────┴───────────────────────┘
" 9. În anexa nr. 5, capitolul II, subcapitolul II.5 se modifică şi va avea următorul cuprins: "II.5. Completarea formularului «Situaţia sumelor primite şi a plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare» ART. 9 (1) Completarea în sistem electronic a elementelor din formularul «Situaţia sumelor primite şi a plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare» se efectuează de către entităţile publice pentru fiecare sector şi sursele de finanţare astfel: a) în rubrica «An calendaristic» se înscrie anul calendaristic pentru care se depune formularul; b) rubrica «Ultima lună a perioadei de raportare» reprezintă luna calendaristică pentru care se depune formularul; c) rubrica «Situaţie financiară rectificativă» este utilizată numai în cazul în care ordonatorii de credite au identificat erori materiale în ultimul formular «Situaţia sumelor primite şi a plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare» care a fost depus şi înregistrat în sistemul Forexebug. În cazul în care se transmite un formular «Situaţia sumelor primite şi a plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare» fără a fi bifată rubrica «Situaţie financiară rectificativă», iar în sistem a fost deja înregistrat anterior un formular valid, noul formular va fi respins; d) în rubrica «Data întocmire» se înscrie data la care este completat formularul; e) «SECŢIUNEA A - Informaţii generale» e1) în rubrica «Denumire Entitate Publică» se înscrie denumirea integrală, fără abrevieri, a entităţii publice. Aceasta poate fi modificată oricând pe durata completării formularului «Situaţia sumelor primite şi a plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare»; e2) în rubrica «CIF Entitate Publică» se înscrie codul de identificare fiscală al entităţii publice. Acesta poate fi modificat oricând pe durata completării formularului «Situaţia sumelor primite şi a plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare»; e3) în rubrica «Sector bugetar» se selectează sectorul bugetar în structura căruia activează entitatea publică. În cazul în care entitatea publică gestionează activităţi aferente mai multor sectoare bugetare, aceasta va completa câte un formular «Situaţia sumelor primite şi a plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare» pentru fiecare sector bugetar; e4) în rubrica «Formular fără valori» se va selecta opţiunea «DA», pentru cazul în care entitatea publică nu are valori de raportat pentru acest formular; e5) în rubrica «Sursa finanţare» se selectează sursa de finanţare aferentă datelor ce urmează a fi completate. În situaţia în care datele provin din mai multe surse de finanţare, se adaugă succesiv fiecare sursă de finanţare prin selectarea butonului «Adaugă sursă de finanţare»; f) după completarea informaţiilor prevăzute la lit. e) se selectează butonul «Adaugă sursă de finanţare», moment în care apare forma tabelară a Modulului 1 «Situaţia plăţilor efectuate şi a sumelor declarate pentru cota-parte aferentă cheltuielilor finanţate din FEN postaderare». Dacă se selectează butonul «activare modulul 2» se deschide forma tabelară a Modulului 2 «Situaţia sumelor primite direct de la Comisia Europeană/alţi donatori şi a plăţilor din FEN postaderare», iar dacă se selectează butonul «activare modulul 3» se deschide forma tabelară a Modulului 3 «Situaţia sumelor primite indirect de la Comisia Europeană/alţi donatori şi a plăţilor din FEN postaderare». Pe bara de titlu rămâne afişată sursa de finanţare selectată de entitatea publică pentru fiecare modul. Dacă în «SECŢIUNEA A - Informaţii generale» au fost selectate opţiuni greşite, de pe bara de titlu afişată se poate utiliza butonul «Şterge», în urma căruia combinaţia «Sector bugetar - Sursă finanţare» este eliminată şi poate fi reluată completarea acestei secţiuni; g) «SECŢIUNEA B - Date comunicate» - Modulul 1 «Situaţia plăţilor efectuate şi a sumelor declarate pentru cota-parte aferentă cheltuielilor finanţate din FEN postaderare»: g1) se pot completa valori numai în câmpurile marcate cu albastru. Celelalte câmpuri sunt needitabile deoarece sunt câmpuri calculate care se validează conform algoritmului de calcul; g2) rubrica «Plăţi efectuate în anul curent de la titlul 56 şi titlul 58» se completează cu o valoare pozitivă. Verificarea implementată la nivelul modulului este ca suma introdusă în coloana 1 «Plăţi efectuate în anul curent de la titlul 56 şi titlul 58» să fie mai mare sau egală decât suma introdusă în coloana 2 «Plăţi efectuate pentru cota-parte FEN (alineat 02)». Valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanţa de verificare utilizate pentru reflectarea plăţilor efectuate de la titlul 56 şi titlul 58; g3) rubrica «Plăţi efectuate pentru cota-parte FEN (alineat 02)» se completează cu o valoare pozitivă. Verificarea implementată la nivelul modulului este ca suma introdusă în coloana 1 «Plăţi efectuate în anul curent de la titlul 56 şi titlul 58» să fie mai mare sau egală decât suma introdusă în coloana 2 «Plăţi efectuate pentru cota-parte FEN (alineat 02)». Valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanţa de verificare utilizate pentru reflectarea plăţilor efectuate de la titlul 56 şi titlul 58, alineat 02; g4) rubrica «Sume în curs de solicitare la rambursare aferente cheltuielilor efectuate în anul curent» se completează automat. Valoarea este egală cu diferenţa dintre câmpurile «Plăţi efectuate pentru cota-parte FEN (alineat 02)» şi «Sume solicitate la rambursare aferente cheltuielilor efectuate în anul curent»; g5) rubrica «Sume în curs de solicitare la rambursare în anul curent aferente cheltuielilor efectuate în anii anteriori» se completează cu o valoare pozitivă; g6) rubrica «Sume solicitate la rambursare aferente cheltuielilor efectuate în anul curent» se completează automat. La nivelul modulului este implementată regula de validare ca suma rezultată din calcul în coloana 5 să fie mai mică sau egală cu suma introdusă în coloana 2. Valoarea este egală cu suma valorilor câmpurilor «Sume solicitate la rambursare aferente cheltuielilor efectuate în anul curent aflate în curs de autorizare», «Sume rambursate aferente cheltuielilor efectuate în anul curent», «Sume neautorizate de autorităţile de management aferente cheltuielilor efectuate în anul curent», «Prefinanţare dedusă din sumele solicitate la rambursare aferente cheltuielilor efectuate în anul curent», «Sume rezultate din nereguli deduse din sumele solicitate la rambursare aferente cheltuielilor efectuate în anul curent»; g7) rubrica «Sume solicitate la rambursare aferente cheltuielilor efectuate în anul curent aflate în curs de autorizare» se completează cu o valoare pozitivă; g8) rubrica «Sume solicitate la rambursare în anul curent aferente cheltuielilor efectuate în anii anteriori aflate în curs de autorizare» se completează cu o valoare pozitivă; g9) rubrica «Sume rambursate aferente cheltuielilor efectuate în anul curent» se completează cu o valoare pozitivă; g10) rubrica «Sume rambursate în anul curent aferente cheltuielilor efectuate în anii anteriori» se completează cu o valoare pozitivă; g11) rubrica «Sume neautorizate de autorităţile de management aferente cheltuielilor efectuate în anul curent» se completează cu o valoare pozitivă; g12) rubrica «Sume neautorizate de autorităţile de management aferente cheltuielilor efectuate în anii anteriori» se completează cu o valoare pozitivă; g13) rubrica «Prefinanţare dedusă din sumele solicitate la rambursare aferentă cheltuielilor efectuate în anul curent» se completează cu o valoare pozitivă; g14) rubrica «Prefinanţare dedusă din sumele solicitate la rambursare aferentă cheltuielilor efectuate în anii anteriori» se completează cu o valoare pozitivă; g15) rubrica «Sume rezultate din nereguli aferente cheltuielilor efectuate în anul curent şi în anii anteriori» se completează cu o valoarea pozitivă. Coloana 14 «Sume rezultate din nereguli aferente cheltuielilor efectuate în anul curent şi în anii anteriori» trebuie să fie mai mare sau egală decât coloana 15 «Sume rezultate din nereguli deduse din sumele solicitate la rambursare aferente cheltuielilor efectuate în anul curent»; g16) rubrica «Sume rezultate din nereguli deduse din sumele solicitate la rambursare aferente cheltuielilor efectuate în anul curent» se completează cu o valoare pozitivă; g17) rubrica «Sume de primit de la CE la începutul anului, în contul plăţilor efectuate» se completează cu o valoare pozitivă; g18) rubrica «Sume de primit de la CE în contul plăţilor efectuate la sfârşitul perioadei» se completează automat. Valoarea este egală cu suma valorilor câmpurilor «Sume în curs de solicitare la rambursare aferente cheltuielilor efectuate în anul curent», «Sume în curs de solicitare la rambursare în anul curent aferente cheltuielilor efectuate în anii anteriori», «Sume solicitate la rambursare aferente cheltuielilor efectuate în anul curent aflate în curs de autorizare», «Sume solicitate la rambursare în anul curent aferente cheltuielilor efectuate în anii anteriori aflate în curs de autorizare». Valoarea obţinută prin algoritmul de mai sus trebuie să se verifice şi cu valoarea obţinută prin următoarea formulă de calcul: din suma valorilor rubricilor «Sume de primit de la CE la începutul anului, în contul plăţilor efectuate» şi «Plăţi efectuate pentru cota-parte FEN (alineat 02)» se scade valoarea rubricilor «Sume rambursate aferente cheltuielilor efectuate în anul curent», «Sume rambursate în anul curent aferente cheltuielilor efectuate în anii anteriori», «Sume neautorizate de autorităţile de management aferente cheltuielilor efectuate în anul curent», «Sume neautorizate de autorităţile de management aferente cheltuielilor efectuate în anii anteriori», «Prefinanţare dedusă din sumele solicitate la rambursare aferente cheltuielilor efectuate în anul curent», «Prefinanţare dedusă din sumele solicitate la rambursare aferente cheltuielilor efectuate în anii anteriori» şi «Sume rezultate din nereguli aferente cheltuielilor efectuate în anul curent şi în anii anteriori»; h) «SECŢIUNEA B - Date comunicate» - Modulul 2 «Situaţia sumelor primite direct de la Comisia Europeană/alţi donatori şi a plăţilor din FEN postaderare»: h1) se pot completa valori numai în câmpurile marcate cu albastru. Celelalte câmpuri sunt needitabile deoarece sunt câmpuri calculate care se validează conform algoritmului de calcul; h2) rubrica «Sold la începutul anului» se completează cu o valoare pozitivă. Verificarea implementată la nivelul modulului este ca sumele introduse în această coloană să corespundă cu sumele introduse la sfârşitul anului anterior la coloana «Sold la finele perioadei»; h3) rubrica «Încasări din FEN» se completează cu o valoare pozitivă; h4) rubrica «Dobânzi/comisioane» se completează cu o valoare pozitivă sau negativă; h5) rubrica «Încasări din conturi de debite FEN ani precedenţi» se completează cu valoare pozitivă; h6) rubrica «Plăţi efectuate din FEN» se completează automat cu o valoare pozitivă. Valoarea este egală cu suma valorilor câmpurilor «Autorităţi de management/Agenţii de plăţi etc.», «Conturi venituri din privatizare şi conturi pentru indisponibilităţi temporare de fonduri», «Buget de stat», «Bugete locale», «BASS», «Şomaj», «Sănătate», «Instituţii finanţate integral din venituri proprii/venituri proprii şi subvenţii», «Alţi beneficiari (fermieri, ONG, societăţi comerciale etc.)», «Comisia europeană/alţi donatori»; h7) rubrica «Autorităţi de management/Agenţii de plăţi etc.» se completează cu o valoare pozitivă; h8) rubrica «Conturi venituri din privatizare şi conturi pentru indisponibilităţi temporare de fonduri» se completează cu o valoare pozitivă; h9) rubrica «Buget de stat» se completează cu o valoare pozitivă; h10) rubrica «Bugete locale» se completează cu o valoare pozitivă; h11) rubrica «BASS» se completează cu o valoare pozitivă; h12) rubrica «Şomaj» se completează cu o valoare pozitivă; h13) rubrica «Sănătate» se completează cu o valoare pozitivă; h14) rubrica «Instituţii finanţate integral din venituri proprii/venituri proprii şi subvenţii» se completează cu o valoare pozitivă; h15) rubrica «Alţi beneficiari (fermieri, ONG, societăţi comerciale etc.)» se completează cu o valoare pozitivă; h16) rubrica «Comisia europeană/alţi donatori» se completează cu o valoare pozitivă; h17) rubrica «Diferenţe de curs favorabile/nefavorabile» se completează cu o valoare pozitivă sau negativă; h18) rubrica «Sold la finele perioadei» se completează automat. Valoarea este egală cu suma valorilor câmpurilor «Sold la începutul anului», «Încasări din FEN», «Dobânzi/comisioane», «Încasări din conturi de debite FEN ani precedenţi», «Diferenţe de curs valutar favorabile/nefavorabile» şi diferenţa câmpului «Plăţi efectuate din FEN»; i) «SECŢIUNEA B - Date comunicate» - Modulul 3 «Situaţia sumelor primite indirect de la Comisia Europeană/alţi donatori şi a plăţilor din FEN postaderare»: i1) se pot completa valori numai în câmpurile marcate cu albastru. Celelalte câmpuri sunt needitabile deoarece sunt câmpuri calculate care se validează conform algoritmului de calcul; i2) rubrica «Sold la începutul anului» se completează cu o valoare pozitivă. Verificarea implementată la nivelul modulului este ca sumele introduse în această coloană să corespundă cu sumele introduse la sfârşitul anului anterior la coloana «Sold la finele perioadei»; i3) rubrica «Încasări din FEN» se completează cu o valoare pozitivă; i4) rubrica «Dobânzi/comisioane» se completează cu o valoare pozitivă sau negativă; i5) rubrica «Încasări din conturi de debite FEN ani precedenţi» se completează cu valoare pozitivă; i6) rubrica «Încasări de la bugetul de stat pentru indisponibilităţi şi din venituri din privatizare» se completează cu o valoare pozitivă; i7) rubrica «Plăţi efectuate din FEN» se completează automat cu o valoare pozitivă. Valoarea este egală cu suma valorilor câmpurilor «Agenţii de plăţi», «Buget de stat», «Bugete locale», «BASS», «Şomaj», «Sănătate», «Instituţii finanţate integral din venituri proprii/venituri proprii şi subvenţii», «Alţi beneficiari (fermieri, ONG, societăţi comerciale etc.)»; i8) rubrica «Agenţii de plăţi» se completează cu o valoare pozitivă; i9) rubrica «Buget de stat» se completează cu o valoare pozitivă; i10) rubrica «Bugete locale» se completează cu o valoare pozitivă; i11) rubrica «BASS» se completează cu o valoare pozitivă; i12) rubrica «Şomaj» se completează cu o valoare pozitivă; i13) rubrica «Sănătate» se completează cu o valoare pozitivă; i14) rubrica «Instituţii finanţate integral din venituri proprii/venituri proprii şi subvenţii» se completează cu o valoare pozitivă; i15) rubrica «Alţi beneficiari (fermieri, ONG, societăţi comerciale etc.)» se completează cu o valoare pozitivă; i16) rubrica «Plăţi efectuate din bugetul de stat şi din venituri din privatizare» se completează cu o valoare pozitivă; i17) rubrica «Diferenţe de curs favorabile/nefavorabile» se completează cu o valoare pozitivă sau negativă; i8) rubrica «Sold la finele perioadei» se completează automat. Valoarea este egală cu suma valorilor câmpurilor «Sold la începutul anului», «Încasări din FEN», «Dobânzi/comisioane», «Încasări din conturi de debite FEN ani precedenţi», «Încasări de la bugetul de stat pentru indisponibilităţi şi din venituri din privatizare», «Diferenţe de curs favorabile/nefavorabile» şi diferenţa câmpurilor «Plăţi efectuate din FEN» şi «Plăţi efectuate din buget de stat şi din venituri din privatizare»; j) după completarea de către entitatea publică a formularului «Situaţia sumelor primite şi a plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare», potrivit precizărilor de la lit. a)-i) se selectează butonul «Validare şi generare XML» în scopul validării datelor introduse; j1) în situaţia în care sistemul nu identifică erori în completarea formularului «Situaţia sumelor primite şi a plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare» şi se afişează mesajul de confirmare a corectitudinii datelor introduse, conducătorul entităţii publice sau persoana căreia i-au fost delegate atribuţii în acest sens, în condiţiile legii, semnează electronic în rubrica «Semnătură entitate publică»; j2) în situaţia în care sistemul identifică erori în completarea formularului «Situaţia sumelor primite şi a plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare», se afişează o listă de erori pe care entitatea publică urmează a le corecta. După corectarea acestora se procedează potrivit lit. j1). (2) Entităţile publice care, după depunerea şi validarea ultimului formular «Situaţia sumelor primite şi a plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare» în sistem, doresc să transmită un alt formular cu eventuale modificări şi completări vor depune un formular având bifată rubrica «Situaţie financiară rectificativă», efectuând următoarele operaţiuni: a) în ultimul formular «Situaţia sumelor primite şi a plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare» introdus şi validat de sistem utilizează butonul «Export XML», fiind generat un fişier de tip .XML; b) în scopul completării noului formular «Situaţia sumelor primite şi a plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare», entităţile publice importă fişierul de tip .XML generat conform lit. a), prin utilizarea butonului «Import XML». Entităţile publice pot utiliza butonul «Import XML» şi în situaţia în care doresc completarea formularului «Situaţia sumelor primite şi a plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare» cu informaţiile corespunzătoare existente în aplicaţiile informatice proprii, cu condiţia de a fi respectată structura sub formă de fişiere XSD care se poate descărca prin accesarea «Punctului Unic de Acces» de pe site-ul Ministerului Finanţelor - Sistemul naţional de raportare - Forexebug." 10. În anexa nr. 5, capitolul II, după subcapitolul II.17 se introduce un nou subcapitol, subcapitolul II.18, cu următorul cuprins: "II.18. Completarea formularului «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» ART. 12^10 (1) Completarea în sistem electronic a elementelor din formularul «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» se efectuează de către toate entităţile publice pentru fiecare sector şi sursele de finanţare aferente, astfel: a) în rubrica «An calendaristic» se înscrie anul calendaristic pentru care se depune formularul; b) în rubrica «Ultima lună a perioadei de raportare» se înscrie luna calendaristică pentru care se depune formularul; c) rubrica «Situaţie financiară rectificativă» este utilizată numai în cazul în care ordonatorii de credite au identificat erori materiale în ultimul formular «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» care a fost depus şi înregistrat în sistemul Forexebug. În cazul în care se transmite un formular «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» fără a fi bifată rubrica «Situaţie financiară rectificativă», iar în sistem a fost deja înregistrat anterior un formular valid, noul formular va fi respins; d) în rubrica «Data întocmire» se înscrie data la care este completat formularul; e) «SECŢIUNEA A - Informaţii generale»: e1) în rubrica «Denumire Entitate Publică» se înscrie denumirea integrală, fără abrevieri, a entităţii publice. Aceasta poate fi modificată oricând pe durata completării formularului «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit»; e2) în rubrica «CIF Entitate Publică» se înscrie codul de identificare fiscală al entităţii publice. Acesta poate fi modificat oricând pe durata completării formularului «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit»; e3) în rubrica «Sector bugetar» se selectează sectorul bugetar în structura căruia activează entitatea publică. În cazul în care entitatea publică gestionează activităţi aferente mai multor sectoare bugetare, aceasta va completa câte un formular «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» pentru fiecare sector bugetar; e4) în rubrica «Formular fără valori» se va selecta opţiunea «DA», pentru cazul în care entitatea publică la sfârşitul perioadei de raportare nu are sume derulate atât în conturile deschise la trezorerie, cât şi la instituţiile de credit; f) după completarea informaţiilor prevăzute la lit. e) se selectează butonul «Adaugă fluxurile de numerar», moment în care apare forma tabelară a formularului, iar pe bara de titlu rămân afişate informaţiile selectate de către entitatea publică, respectiv: denumire entitate publică, CIF entitate publică, sector bugetar. Dacă în «SECŢIUNEA A - Informaţii generale» au fost selectate opţiuni greşite, de pe bara de titlu afişată se poate utiliza butonul «Şterg flux numerar», în urma căruia informaţia privind «Sector bugetar» este eliminată şi poate fi reluată completarea acestei secţiuni; g) «SECŢIUNEA B - Date comunicate» g1) forma tabelară a formularului este organizată în module distincte: Modulul 1 «Fluxuri de numerar la Trezorerie», Modulul 2 «Fluxuri de numerar la instituţii de credit», precum şi Modulul 0 «Fluxuri de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» care prezintă situaţia centralizatoare a acestora; g2) în Modulul 1 «Fluxuri de numerar la Trezorerie» şi Modulul 2 «Fluxuri de numerar la instituţii de credit» se pot completa valori numai în câmpurile marcate cu albastru. Celelalte câmpuri nu se completează deoarece sunt câmpuri blocate (nefuncţionale) sau calculate în mod automat, conform algoritmului de calcul. În cadrul formularului sunt calculate automat totalurile, pe măsură ce sunt introduse sume în câmpurile care participă, conform algoritmului, la formula de calcul. Dacă utilizatorul şterge/modifică valorile introduse, sunt recalculate automat valorile din câmpurile de total; g3) formularul se completează atât pentru fluxurile de numerar din trezorerie, cât şi pentru cele din instituţiile de credit, după caz, în modulele aferente; g4) pentru completarea rândului «Alte disponibilităţi în trezorerie (ct. 5xx)» din Modulul 1 se selectează obligatoriu informaţiile din nomenclatoarele «Conturi la Trezorerie» (care cuprinde toate conturile de disponibilităţi deschise la trezorerie), respectiv «Trezoreria» (care cuprinde unităţile Trezoreriei Statului). După selectarea informaţiilor necesare din cele două nomenclatoare se apasă butonul «Adăugaţi trezoreria în rând», iar informaţiile selectate sunt completate în rândul deschis, rând în care se introduc valorile aferente. Procedura se reia pentru introducerea tuturor conturilor de disponibilităţi deschise la trezorerie. Dacă instituţia publică are sume în curs de decontare la trezorerii (de exemplu: sume care au fost transferate din trezorerie şi care nu se regăsesc la momentul raportării în extrasele de cont ale băncilor destinatare), acestea se completează distinct pentru fiecare unitate de trezorerie în parte, astfel: în nomenclatorul «Conturi la Trezorerie» se selectează contul «5120501 Sume în curs de decontare la trezorerii», iar în nomenclatorul «Trezoreria» se selectează unitatea de Trezorerie a Statului. Prin apăsarea butonului «Adăugaţi trezoreria în rând» informaţiile selectate sunt completate în rândul deschis, rând în care se introduc valorile aferente. În situaţia în care o instituţie publică are deschise conturi de disponibilităţi la mai multe unităţi ale Trezoreriei Statului, acestea pot fi adăugate succesiv prin selectarea butonului «Adăugaţi trezoreria în rând»; g5) pentru completarea rândului «Disponibilităţi la instituţii de credit (ct. 5xx)» din Modulul 2 «Fluxuri de numerar la instituţii de credit» se selectează obligatoriu informaţiile din nomenclatoarele «Bănci» (care cuprinde toate instituţiile de credit) şi «Conturi la bănci». La selectarea instituţiei de credit din nomenclatorul «Bănci» se afişează implicit «Valoarea cumulată a conturilor bancare - banca selectată» din nomenclatorul «Conturi la bănci». Prin apăsarea butonului «Adaugă banca» informaţiile selectate sunt completate în rândul deschis, iar în acesta se completează valoarea cumulată a disponibilităţilor aflate la bancă (sumele cumulate în lei la care se adaugă contravaloarea în lei a sumelor în valută). Dacă instituţia publică are sume în curs de decontare la instituţiile de credit (de exemplu: sume care au fost transferate din bănci şi care nu se regăsesc la momentul raportării în extrasele de cont ale băncilor/trezoreriilor destinatare, evidenţiate în contul contabil 5120502), acestea se completează distinct pentru fiecare instituţie de credit în parte, astfel: în nomenclatorul «Bănci» se selectează instituţia de credit, iar în nomenclatorul «Conturi la bănci» se selectează contul «5120502 Sume în curs de decontare la instituţii de credit». Prin apăsarea butonului «Adaugă banca» informaţiile selectate sunt completate în rândul deschis, iar în acesta se completează valoarea cumulată a disponibilităţilor aflate în curs de decontare la bancă (sumele cumulate în lei la care se adaugă contravaloarea în lei a sumelor în valută). În situaţia în care o instituţie publică are deschise conturi de disponibilităţi la mai multe instituţii de credit (bănci), acestea se adaugă succesiv prin selectarea butonului «Adaugă banca». Dacă instituţia publică are conturi deschise la instituţiile de credit aflate în afara teritoriului României, în nomenclatorul «Bănci» se selectează opţiunea «AAAABBCC. Cod BIC generic pentru bănci aflate în afara teritoriului României», iar în nomenclatorul «Conturi la bănci» este afişată implicit opţiunea «Valoarea cumulată a conturilor bancare - banca selectată». Prin apăsarea butonului «Adaugă banca» informaţiile selectate sunt completate în rândul deschis, iar în acesta se completează valoarea cumulată a disponibilităţilor aflate la aceste bănci; h) după completarea de către entitatea publică a formularului «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» potrivit precizărilor de la lit. a)-g), se selectează butonul «Validare şi generare XML» în scopul validării datelor introduse; h1) în situaţia în care sistemul nu identifică erori în completarea formularului «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» şi se afişează mesajul de confirmare a corectitudinii datelor introduse, conducătorul entităţii publice sau persoana căreia i-au fost delegate atribuţii în acest sens, în condiţiile legii, semnează electronic în rubrica «Semnătură entitate publică»; h2) în situaţia în care sistemul identifică erori în completarea formularului «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit», se afişează o listă de erori pe care entitatea publică urmează să le corecteze. După corectarea acestora se procedează potrivit lit. h1). (2) Entităţile publice care, după depunerea şi validarea ultimului formular «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» în sistem, doresc să transmită un alt formular cu eventuale modificări şi completări vor depune un formular având bifată rubrica «Situaţie financiară rectificativă», efectuând următoarele operaţiuni: a) în ultimul formular «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» introdus şi validat de sistem utilizează butonul «Export XML», fiind generat un fişier de tip .XML; b) în scopul completării noului formular «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit», entităţile publice importă fişierul de tip .XML generat conform lit. a), prin utilizarea butonului «Import XML». Entităţile publice pot utiliza butonul «Import XML» în situaţia în care doresc completarea formularului «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» cu informaţiile corespunzătoare existente în aplicaţiile informatice proprii, cu condiţia de a fi respectată structura sub formă de fişiere XSD care se poate descărca prin accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanţelor - Sistemul naţional de raportare - Forexebug. (3) Principalele reguli de completare a formularului «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» sunt următoarele: a) în formular se completează mişcările de numerar aflat în conturile de venituri şi cheltuieli bugetare, conturile de disponibilităţi deschise la unităţile Trezoreriei Statului şi în casierie (în lei) ale instituţiilor publice, precum şi în conturile de disponibilităţi deschise la instituţiile de credit şi în casierie (în valută) ale instituţiilor publice; b) pe coloanele de încasări şi plăţi se completează mişcările de numerar pentru fiecare tip de activitate în parte: operaţională, de investiţii şi de finanţare, iar acestea se pot corela, după caz, cu indicatorii din clasificaţia bugetară a veniturilor şi cheltuielilor aferente fiecărei activităţi." 11. În anexa nr. 5, capitolul III, titlul subcapitolului III.5 se modifică şi va avea următorul cuprins: "III.5. Depunerea formularului «Situaţia sumelor primite şi a plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare»" 12. În anexa nr. 5, în tot cuprinsul articolului 17, sintagma „Situaţia plăţilor efectuate şi a sumelor declarate pentru cota-parte aferentă cheltuielilor finanţate FEN postaderare“ se înlocuieşte cu sintagma „Situaţia sumelor primite şi a plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare“. 13. În anexa nr. 5, la articolul 28, alineatul (11) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(11) Formularul «Lista de validare a rapoartelor recepţionate pentru situaţii financiare» se va depune lunar, după generarea rapoartelor CAB, şi trimestrial, după generarea rapoartelor de situaţii financiare." 14. În anexa nr. 5, capitolul III, după subcapitolul III.17 se introduce un nou subcapitol, subcapitolul III.18, cu următorul cuprins: "III.18. Depunerea formularului «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» ART. 30 (1) Entităţile publice, prin intermediul persoanelor care s-au înrolat, depun online, trimestrial, formularul «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» completat potrivit prevederilor de la capitolul II subcapitolul II.18, prin accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanţelor - Sistemul naţional de raportare - Forexebug. (2) După accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanţelor - Sistemul naţional de raportare - Forexebug, potrivit alin. (1), se selectează opţiunea «Transmitere documente electronice» şi se depune formularul «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» în format .PDF inteligent (cu .XML asociat), cu semnătură electronică calificată. (3) Formularul «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» depus de entitatea publică parcurge următoarele etape în vederea validării automate de către sistem: a) validarea formală a formularului: formularul «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» va fi supus unui prim set de validări (format, conţinut standard de identificare declarant şi tip formular etc.): a1) în cazul în care nu există erori de validare, va fi afişat «Indexul» de înregistrare a formularului în sistem, iar procesul continuă cu pasul următor de validare; a2) în cazul în care există neconformităţi, sistemul notifică instituţia publică referitor la eroarea identificată ce urmează a fi corectată de aceasta; b) în cazul în care formularul «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» a fost validat potrivit lit. a1), sistemul procedează automat la validarea conţinutului formularului şi a regulilor specifice aplicabile, astfel: b1) în cazul în care nu există erori de validare, sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) care atestă că instituţia publică a depus formularul «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» şi că urmează etapa de validare prevăzută la lit. c). Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări»; b2) în cazul în care există erori la validare, sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) cu erorile identificate. Instituţia publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări»; c) în cazul în care formularul «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» a fost validat potrivit lit. b1), acesta este preluat în sistemul Forexebug. Sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) prin care entitatea publică este informată referitor la înregistrarea formularului depus. Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări»; (4) În situaţia în care ordonatorii de credite au identificat erori materiale în formularul «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» care a fost depus şi înregistrat în sistemul Forexebug, acesta poate fi transmis din nou în sistem, cu rubrica «Situaţie financiară rectificativă» bifată, până la termenul-limită al lunii de raportare. (5) Entităţile publice reiau procesul de depunere a formularului «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» după corectarea erorilor identificate de sistem." 15. În anexa nr. 5, după capitolul III se introduce un nou capitol, capitolul IV, cu următorul cuprins: " CAP. IV Reguli privind validarea formularelor ART. 31 (1) Fluxul privind validarea lunară, trimestrială şi anuală a formularelor din sfera raportării situaţiilor financiare este prezentat în tabelele de mai jos: Tabelul 1: Validarea lunară a formularelor
┌────┬──────────┬────────────┬───────────────┐
│ │ │Reguli │ │
│ │ │privind │ │
│ │Denumire │validarea │ │
│Nr. │şi cod │formularelor│Notă/Observaţii│
│crt.│formular │în sistemul │ │
│ │ │naţional de │ │
│ │ │raportare - │ │
│ │ │Forexebug │ │
├────┼──────────┼────────────┼───────────────┤
│ │ │ │În situaţia │
│ │ │ │transmiterii │
│ │ │ │unui formular │
│ │ │ │rectificativ │
│ │ │ │Cont de │
│ │Cont de │Formularul │execuţie │
│ │execuţie │este │nontrezor │
│1. │nontrezor │importat │(F1115), există│
│ │(F1115) │fără │obligativitatea│
│ │ │validare. │transmiterii │
│ │ │ │din nou a │
│ │ │ │formularului │
│ │ │ │Balanţa de │
│ │ │ │verificare │
│ │ │ │(F1102). │
├────┼──────────┼────────────┼───────────────┤
│ │ │Formularul │ │
│ │ │este validat│ │
│ │ │dacă există │ │
│ │Balanţa de│un formular │ │
│2. │verificare│Cont de │ │
│ │(F1102) │execuţie │ │
│ │ │nontrezor │ │
│ │ │(F1115) │ │
│ │ │transmis în │ │
│ │ │sistem. │ │
└────┴──────────┴────────────┴───────────────┘
Tabelul 2: Validarea trimestrială a formularelor
┌────┬──────────────┬──────────────┬───────────────┐
│ │ │Reguli privind│ │
│ │ │validarea │ │
│Nr. │Denumire şi │formularelor │ │
│crt.│cod formular │în sistemul │Notă/Observaţii│
│ │ │naţional de │ │
│ │ │raportare - │ │
│ │ │Forexebug │ │
├────┼──────────────┼──────────────┼───────────────┤
│ │ │ │În situaţia │
│ │ │ │transmiterii şi│
│ │ │ │validării unui │
│ │ │ │formular │
│ │ │ │rectificativ │
│ │ │ │Cont de │
│ │ │ │execuţie │
│ │ │ │nontrezor │
│ │ │ │(F1115), există│
│ │ │ │obligativitatea│
│ │ │ │transmiterii │
│ │ │ │din nou a │
│ │ │ │următoarelor │
│ │ │ │formulare: │
│ │ │ │- Balanţa de │
│ │ │ │verificare │
│ │ │ │(F1102); │
│ │ │ │- Situaţia │
│ │ │ │sumelor primite│
│ │ │ │şi a plăţilor │
│ │ │ │efectuate din │
│ │ │ │fonduri externe│
│ │ │ │nerambursabile │
│ │ │ │postaderare │
│ │ │ │(F1114); │
│ │ │ │- Situaţia │
│ │ │ │plăţilor │
│ │ │ │efectuate din │
│ │ │ │fonduri externe│
│ │ │ │nerambursabile │
│ │Cont de │ │postaderare │
│ │execuţie │Formularul │(titlul 56, │
│1. │nontrezor │este importat │titlul 58 şi │
│ │(F1115) │fără validare.│titlul 60) │
│ │ │ │(F1122); │
│ │ │ │- Situaţia │
│ │ │ │plăţilor │
│ │ │ │efectuate la │
│ │ │ │titlul 61 │
│ │ │ │«Proiecte cu │
│ │ │ │finanţare din │
│ │ │ │sumele aferente│
│ │ │ │componentei de │
│ │ │ │împrumuturi a │
│ │ │ │PNRR» şi la │
│ │ │ │titlul 65 │
│ │ │ │«Cheltuieli │
│ │ │ │aferente │
│ │ │ │programelor cu │
│ │ │ │finanţare │
│ │ │ │rambursabilă» │
│ │ │ │(F1123); │
│ │ │ │- Situaţia │
│ │ │ │activelor şi │
│ │ │ │datoriilor │
│ │ │ │financiare │
│ │ │ │(F1125); │
│ │ │ │- Alte anexe │
│ │ │ │(F1133); │
│ │ │ │- Situaţia │
│ │ │ │fluxurilor de │
│ │ │ │numerar la │
│ │ │ │trezorerie şi │
│ │ │ │instituţii de │
│ │ │ │credit (F1144).│
├────┼──────────────┼──────────────┼───────────────┤
│ │ │ │În situaţia │
│ │ │ │transmiterii şi│
│ │ │ │validării unui │
│ │ │ │formular │
│ │ │ │rectificativ │
│ │ │ │Balanţa de │
│ │ │ │verificare │
│ │ │ │(F1102), există│
│ │ │Formularul │obligativitatea│
│ │ │este validat │transmiterii │
│ │ │dacă există un│din nou a │
│ │Balanţa de │formular Cont │următoarelor │
│2. │verificare │de execuţie │formulare: │
│ │(F1102) │nontrezor │- Situaţia │
│ │ │(F1115) │activelor şi │
│ │ │transmis în │datoriilor │
│ │ │sistem. │financiare │
│ │ │ │(F1125); - Alte│
│ │ │ │anexe (F1133); │
│ │ │ │- Situaţia │
│ │ │ │fluxurilor de │
│ │ │ │numerar la │
│ │ │ │trezorerie şi │
│ │ │ │instituţii de │
│ │ │ │credit (F1144).│
├────┼──────────────┼──────────────┼───────────────┤
│ │Situaţia │Formularul │ │
│ │sumelor │este validat │ │
│ │primite şi a │dacă există un│ │
│ │plăţilor │formular Cont │ │
│3. │efectuate din │de execuţie │ │
│ │fonduri │nontrezor │ │
│ │externe │(F1115) │ │
│ │nerambursabile│transmis în │ │
│ │postaderare │sistem. │ │
│ │(F1114) │ │ │
├────┼──────────────┼──────────────┼───────────────┤
│ │ │ │În situaţia │
│ │ │ │transmiterii şi│
│ │Situaţia │ │validării unui │
│ │plăţilor │Formularul │formular │
│ │efectuate din │este validat │rectificativ │
│ │fonduri │dacă există un│F1122, există │
│ │externe │formular Cont │obligativitatea│
│4. │nerambursabile│de execuţie │transmiterii │
│ │postaderare │nontrezor │din nou a │
│ │(titlul 56, │(F1115) │formularului │
│ │titlul 58 şi │transmis în │Situaţia │
│ │titlul 60) │sistem. │fluxurilor de │
│ │(F1122) │ │numerar la │
│ │ │ │trezorerie şi │
│ │ │ │instituţii de │
│ │ │ │credit (F1144).│
├────┼──────────────┼──────────────┼───────────────┤
│ │Situaţia │ │ │
│ │plăţilor │ │În situaţia │
│ │efectuate la │ │transmiterii şi│
│ │titlul 61 │ │validării unui │
│ │«Proiecte cu │Formularul │formular │
│ │finanţare din │este validat │rectificativ │
│ │sumele │dacă există un│F1123, există │
│ │aferente │formular Cont │obligativitatea│
│5. │componentei de│de execuţie │transmiterii │
│ │împrumuturi a │nontrezor │din nou a │
│ │PNRR» şi la │(F1115) │formularului │
│ │titlul 65 │transmis în │Situaţia │
│ │«Cheltuieli │sistem. │fluxurilor de │
│ │aferente │ │numerar la │
│ │programelor cu│ │trezorerie şi │
│ │finanţare │ │instituţii de │
│ │rambursabilă» │ │credit (F1144).│
│ │(F1123) │ │ │
├────┼──────────────┼──────────────┼───────────────┤
│ │ │Formularul │ │
│ │ │este validat │ │
│ │Situaţia │dacă există un│ │
│ │activelor şi │formular │ │
│6. │datoriilor │Balanţa de │ │
│ │financiare │verificare │ │
│ │(F1125) │(F1102) │ │
│ │ │validat în │ │
│ │ │sistem. │ │
├────┼──────────────┼──────────────┼───────────────┤
│ │ │Formularul │ │
│ │ │este validat │ │
│ │ │dacă există un│ │
│ │Alte anexe │formular │ │
│7. │(F1133) │Balanţa de │ │
│ │ │verificare │ │
│ │ │(F1102) │ │
│ │ │validat în │ │
│ │ │sistem. │ │
├────┼──────────────┼──────────────┼───────────────┤
│ │ │Formularul │ │
│ │ │este validat │ │
│ │ │dacă │ │
│ │ │următoarele │ │
│ │ │formulare sunt│ │
│ │ │validate în │ │
│ │ │sistem: │ │
│ │ │- Cont de │ │
│ │ │execuţie │ │
│ │ │nontrezor │ │
│ │ │(F1115); │ │
│ │ │- Balanţa de │ │
│ │ │verificare │ │
│ │ │(F1102); │ │
│ │ │- Situaţia │ │
│ │ │plăţilor │ │
│ │ │efectuate din │ │
│ │ │fonduri │ │
│ │Situaţia │externe │ │
│ │fluxurilor de │nerambursabile│ │
│ │numerar la │postaderare │ │
│8. │trezorerie şi │(titlul 56, │ │
│ │instituţii de │titlul 58 şi │ │
│ │credit (F1144)│titlul 60) │ │
│ │ │(F1122); │ │
│ │ │- Situaţia │ │
│ │ │plăţilor │ │
│ │ │efectuate la │ │
│ │ │titlul 61 │ │
│ │ │«Proiecte cu │ │
│ │ │finanţare din │ │
│ │ │sumele │ │
│ │ │aferente │ │
│ │ │componentei de│ │
│ │ │împrumuturi a │ │
│ │ │PNRR» şi la │ │
│ │ │titlul 65 │ │
│ │ │«Cheltuieli │ │
│ │ │aferente │ │
│ │ │programelor cu│ │
│ │ │finanţare │ │
│ │ │rambursabilă» │ │
│ │ │(F1123). │ │
└────┴──────────────┴──────────────┴───────────────┘
Tabelul 3: Validarea anuală a formularelor
┌────┬─────────────────────────┬──────────────┬─────────────────────────┐
│ │ │Reguli privind│ │
│ │ │validarea │ │
│Nr. │ │formularelor │ │
│crt.│Denumire şi cod formular │în sistemul │Notă/Observaţii │
│ │ │naţional de │ │
│ │ │raportare - │ │
│ │ │Forexebug │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ │ │ │În situaţia transmiterii │
│ │ │ │şi validării unui │
│ │ │ │formular rectificativ │
│ │ │ │Cont de execuţie │
│ │ │ │nontrezor (F1115), există│
│ │ │ │obligativitatea │
│ │ │ │transmiterii din nou a │
│ │ │ │următoarelor formulare: │
│ │ │ │- Balanţa deschisă luna │
│ │ │ │12 (F1127); │
│ │ │ │- Balanţa de verificare │
│ │ │ │(F1102); │
│ │ │ │- Active fixe corporale │
│ │ │ │(F1105); │
│ │ │ │- Active fixe necorporale│
│ │ │ │(F1107); │
│ │ │ │- Situaţia modificărilor │
│ │ │ │în structura activelor │
│ │ │ │nete/capitalurilor │
│ │ │ │proprii (F1110); │
│ │ │ │- Acţiuni şi alte │
│ │ │ │participaţii, deţinute de│
│ │ │ │entităţile publice, în │
│ │ │ │numele statului român, la│
│ │ │ │societăţi, societăţi/ │
│ │ │ │companii naţionale, │
│ │ │ │precum şi în capitalul │
│ │ │ │unor organisme │
│ │ │ │internaţionale şi │
│ │ │ │companii străine (F1111),│
│ │ │ │pentru sectoarele │
│ │ │ │bugetare 01, 03, 04, 05; │
│ │ │ │- Acţiuni/Alte │
│ │ │ │participaţii deţinute │
│ │Cont de execuţie │Formularul │direct/indirect de │
│1. │nontrezor (F1115) │este importat │unităţile │
│ │ │fără validare.│administrativ-teritoriale│
│ │ │ │la operatorii economici │
│ │ │ │(F1112), pentru sectorul │
│ │ │ │bugetar 02; │
│ │ │ │- Situaţia stocurilor │
│ │ │ │(F1113); │
│ │ │ │- Situaţia sumelor │
│ │ │ │primite şi a plăţilor │
│ │ │ │efectuate din fonduri │
│ │ │ │externe nerambursabile │
│ │ │ │postaderare (F1114); │
│ │ │ │- Situaţia plăţilor │
│ │ │ │efectuate din fonduri │
│ │ │ │externe nerambursabile │
│ │ │ │postaderare (titlul 56, │
│ │ │ │titlul 58 şi titlul 60) │
│ │ │ │(F1122); │
│ │ │ │- Situaţia plăţilor │
│ │ │ │efectuate la titlul 61 │
│ │ │ │«Proiecte cu finanţare │
│ │ │ │din sumele aferente │
│ │ │ │componentei de │
│ │ │ │împrumuturi a PNRR» şi la│
│ │ │ │titlul 65 «Cheltuieli │
│ │ │ │aferente programelor cu │
│ │ │ │finanţare rambursabilă» │
│ │ │ │(F1123); │
│ │ │ │- Situaţia activelor şi │
│ │ │ │datoriilor financiare │
│ │ │ │(F1125); │
│ │ │ │- Alte anexe (F1133); │
│ │ │ │- Situaţia fluxurilor de │
│ │ │ │numerar la trezorerie şi │
│ │ │ │instituţii de credit │
│ │ │ │(F1144). │
├────┼─────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ │ │ │În situaţia transmiterii │
│ │ │ │şi validării unui │
│ │ │ │formular rectificativ │
│ │ │ │Balanţa deschisă luna 12 │
│ │ │ │(F1127), există │
│ │ │ │obligativitatea │
│ │ │ │transmiterii din nou a │
│ │ │ │următoarelor formulare: │
│ │ │ │- Balanţa de verificare │
│ │ │ │(F1102); │
│ │ │ │- Active fixe corporale │
│ │ │ │(F1105); │
│ │ │ │- Active fixe necorporale│
│ │ │ │(F1107); │
│ │ │ │- Situaţia modificărilor │
│ │ │ │în structura activelor │
│ │ │ │nete/capitalurilor │
│ │ │ │proprii (F1110); │
│ │ │ │- Acţiuni şi alte │
│ │ │Formularul │participaţii, deţinute de│
│ │ │este validat │entităţile publice, în │
│ │ │dacă există un│numele statului român, la│
│ │ │formular Cont │societăţi, societăţi/ │
│2. │Balanţă deschisă luna 12 │de execuţie │companii naţionale, │
│ │(F1127) │nontrezor │precum şi în capitalul │
│ │ │(F1115) │unor organisme │
│ │ │transmis în │internaţionale şi │
│ │ │sistem. │companii străine (F1111),│
│ │ │ │pentru sectoarele │
│ │ │ │bugetare 01, 03, 04, 05; │
│ │ │ │- Acţiuni/Alte │
│ │ │ │participaţii deţinute │
│ │ │ │direct/indirect de │
│ │ │ │unităţile │
│ │ │ │administrativ-teritoriale│
│ │ │ │la operatorii economici │
│ │ │ │(F1112), pentru sectorul │
│ │ │ │bugetar 02; │
│ │ │ │- Situaţia stocurilor │
│ │ │ │(F1113); │
│ │ │ │- Situaţia activelor şi │
│ │ │ │datoriilor financiare │
│ │ │ │(F1125); │
│ │ │ │- Alte anexe (F1133); │
│ │ │ │- Situaţia fluxurilor de │
│ │ │ │numerar la trezorerie şi │
│ │ │ │instituţii de credit │
│ │ │ │(F1144). │
├────┼─────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ │ │ │În situaţia transmiterii │
│ │ │ │şi validării unui │
│ │ │ │formular rectificativ │
│ │ │ │Balanţa de verificare │
│ │ │ │(F1102), există │
│ │ │ │obligativitatea │
│ │ │ │transmiterii din nou a │
│ │ │ │următoarelor formulare: │
│ │ │ │- Active fixe corporale │
│ │ │ │(F1105); │
│ │ │ │- Active fixe necorporale│
│ │ │ │(F1107); │
│ │ │ │- Situaţia modificărilor │
│ │ │ │în structura activelor │
│ │ │ │nete/ capitalurilor │
│ │ │Formularul │proprii (F1110); │
│ │ │este validat │- Acţiuni şi alte │
│ │ │dacă există un│participaţii, deţinute de│
│ │ │formular Cont │entităţile publice, în │
│ │ │de execuţie │numele statului român, la│
│ │ │nontrezor │societăţi, societăţi/ │
│ │ │(F1115) │companii naţionale, │
│3. │Balanţa de verificare │transmis în │precum şi în capitalul │
│ │(F1102) │sistem şi un │unor organisme │
│ │ │formular │internaţionale şi │
│ │ │Balanţa │companii străine (F1111),│
│ │ │deschisă luna │pentru sectoarele │
│ │ │12 (F1127) │bugetare 01, 03, 04, 05; │
│ │ │validat în │- Acţiuni/Alte │
│ │ │sistem. │participaţii deţinute │
│ │ │ │direct/indirect de │
│ │ │ │unităţile │
│ │ │ │administrativ-teritoriale│
│ │ │ │la operatorii economici │
│ │ │ │(F1112), pentru sectorul │
│ │ │ │bugetar 02; │
│ │ │ │- Situaţia stocurilor │
│ │ │ │(F1113); │
│ │ │ │- Situaţia activelor şi │
│ │ │ │datoriilor financiare │
│ │ │ │(F1125); - Alte anexe │
│ │ │ │(F1133); │
│ │ │ │- Situaţia fluxurilor de │
│ │ │ │numerar la trezorerie şi │
│ │ │ │instituţii de credit │
│ │ │ │(F1144). │
├────┼─────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ │ │Formularul │ │
│ │ │este validat │ │
│ │Situaţia sumelor primite │dacă există un│ │
│ │şi a plăţilor efectuate │formular Cont │ │
│4. │din fonduri externe │de execuţie │ │
│ │nerambursabile │nontrezor │ │
│ │postaderare (F1114) │(F1115) │ │
│ │ │transmis în │ │
│ │ │sistem. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ │ │Formularul │În situaţia transmiterii │
│ │ │este validat │şi validării unui │
│ │Situaţia plăţilor │dacă există un│formular rectificativ │
│ │efectuate din fonduri │formular Cont │F1122, există │
│5. │externe nerambursabile │de execuţie │obligativitatea │
│ │postaderare (titlul 56, │nontrezor │transmiterii din nou a │
│ │titlul 58 şi titlul 60) │(F1115) │formularului Situaţia │
│ │(F1122) │transmis în │fluxurilor de numerar la │
│ │ │sistem. │trezorerie şi instituţii │
│ │ │ │de credit (F1144). │
├────┼─────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ │Situaţia plăţilor │Formularul │În situaţia transmiterii │
│ │efectuate la titlul 61 │este validat │şi validării unui │
│ │«Proiecte cu finanţare │dacă există un│formular rectificativ │
│ │din sumele aferente │formular Cont │F1123, există │
│6. │componentei de │de execuţie │obligativitatea │
│ │împrumuturi a PNRR» şi la│nontrezor │transmiterii din nou a │
│ │titlul 65 «Cheltuieli │(F1115) │formularului Situaţia │
│ │aferente programelor cu │transmis în │fluxurilor de numerar la │
│ │finanţare rambursabilă» │sistem. │trezorerie şi instituţii │
│ │(F1123) │ │de credit (F1144). │
├────┼─────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ │ │Formularul │ │
│ │ │este validat │ │
│ │ │dacă există un│ │
│ │Situaţia activelor şi │formular │ │
│7. │datoriilor financiare │Balanţa de │ │
│ │(F1125) │verificare │ │
│ │ │(F1102) │ │
│ │ │validat în │ │
│ │ │sistem. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ │ │Formularul │ │
│ │ │este validat │ │
│ │ │dacă există un│ │
│ │ │formular │ │
│8. │Alte anexe (F1133) │Balanţa de │ │
│ │ │verificare │ │
│ │ │(F1102) │ │
│ │ │validat în │ │
│ │ │sistem. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ │Acţiuni şi alte │Formularul │ │
│ │participaţii, deţinute de│este validat │ │
│ │entităţile publice, în │dacă există un│ │
│ │numele statului român, la│formular │Formularul se transmite │
│9. │societăţi, societăţi/ │Balanţa de │pentru sectoarele │
│ │companii naţionale, │verificare │bugetare 01, 03, 04, 05. │
│ │precum şi în capitalul │(F1102) │ │
│ │unor organisme │validat în │ │
│ │internaţionale şi │sistem. │ │
│ │companii străine (F1111) │ │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ │ │Formularul │ │
│ │Acţiuni/Alte participaţii│este validat │ │
│ │deţinute direct/indirect │dacă există un│ │
│ │de unităţile │formular │Formularul se transmite │
│10. │administrativ-teritoriale│Balanţa de │pentru sectorul bugetar │
│ │la operatorii economici │verificare │02. │
│ │(F1112) │(F1102) │ │
│ │ │validat în │ │
│ │ │sistem. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ │ │Formularul │ │
│ │ │este validat │ │
│ │ │dacă există un│ │
│ │Active fixe corporale │formular │ │
│11. │(F1105) │Balanţa de │ │
│ │ │verificare │ │
│ │ │(F1102) │ │
│ │ │validat în │ │
│ │ │sistem. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ │ │Formularul │ │
│ │ │este validat │ │
│ │ │dacă există un│ │
│ │Active fixe necorporale │formular │ │
│12. │(F1107) │Balanţa de │ │
│ │ │verificare │ │
│ │ │(F1102) │ │
│ │ │validat în │ │
│ │ │sistem. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ │ │Formularul │ │
│ │ │este validat │ │
│ │Situaţia modificărilor în│dacă există un│ │
│ │structura activelor nete/│formular │ │
│13. │capitalurilor proprii │Balanţa de │ │
│ │(F1110) │verificare │ │
│ │ │(F1102) │ │
│ │ │validat în │ │
│ │ │sistem. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ │ │Formularul │ │
│ │ │este validat │ │
│ │ │dacă există un│ │
│ │Situaţia stocurilor │formular │ │
│14. │(F1113) │Balanţa de │ │
│ │ │verificare │ │
│ │ │(F1102) │ │
│ │ │validat în │ │
│ │ │sistem. │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ │ │Formularul │ │
│ │ │este validat │ │
│ │ │dacă │ │
│ │ │următoarele │ │
│ │ │formulare sunt│ │
│ │ │validate în │ │
│ │ │sistem: │ │
│ │ │- Cont de │ │
│ │ │execuţie │ │
│ │ │nontrezor │ │
│ │ │(F1115); │ │
│ │ │- Balanţa │ │
│ │ │deschisă luna │ │
│ │ │12 (F1127); │ │
│ │ │- Balanţa de │ │
│ │ │verificare │ │
│ │ │(F1102); │ │
│ │ │- Situaţia │ │
│ │ │plăţilor │ │
│ │ │efectuate din │ │
│ │ │fonduri │ │
│ │Situaţia fluxurilor de │externe │ │
│15. │numerar la trezorerie şi │nerambursabile│ │
│ │instituţii de credit │postaderare │ │
│ │(F1144) │(titlul 56, │ │
│ │ │titlul 58 şi │ │
│ │ │titlul 60) │ │
│ │ │(F1122); │ │
│ │ │- Situaţia │ │
│ │ │plăţilor │ │
│ │ │efectuate la │ │
│ │ │titlul 61 │ │
│ │ │«Proiecte cu │ │
│ │ │finanţare din │ │
│ │ │sumele │ │
│ │ │aferente │ │
│ │ │componentei de│ │
│ │ │împrumuturi a │ │
│ │ │PNRR» şi la │ │
│ │ │titlul 65 │ │
│ │ │«Cheltuieli │ │
│ │ │aferente │ │
│ │ │programelor cu│ │
│ │ │finanţare │ │
│ │ │rambursabilă» │ │
│ │ │(F1123). │ │
└────┴─────────────────────────┴──────────────┴─────────────────────────┘
(2) La transmiterea şi validarea unui formular rectificativ, în mod automat, sistemul naţional de raportare - Forexebug invalidează toate celelalte formulare care s-au validat cu acesta în perioada de raportare. În această situaţie, instituţia publică are obligativitatea să transmită şi să valideze din nou formularele aferente." 16. Anexa nr. 6 se modifică şi va avea următorul cuprins: " ANEXA 6 PROCEDURĂ privind modulul «Generarea rapoartelor de situaţii financiare ale instituţiilor publice» CAP. I Prevederi cu caracter general ART. 1 (1) Rapoartele privind situaţiile financiare individuale şi consolidate ale entităţilor publice sunt generate automat, trimestrial şi anual, din sistemul naţional de raportare - Forexebug. Acestea sunt întocmite în moneda naţională, respectiv în lei cu două zecimale, iar în rapoarte sunt înscrise rândurile care prezintă valori. (2) Entitatea publică poate vizualiza rapoartele generate prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Rapoarte situaţii financiare». (3) Pe prima pagină a fiecărui raport se regăsesc datele de identificare pentru fiecare entitate publică (denumire raport, perioada de raportare, denumirea entităţii publice, codul de identificare fiscală, sectorul bugetar şi sursele de finanţare). ART. 2 (1) Modelele rapoartelor privind situaţiile financiare, ale notelor la situaţiile financiare, precum şi ale altor rapoarte pot fi descărcate prin accesarea «Punctului Unic de Acces» de pe site-ul Ministerului Finanţelor - Sistemul naţional de raportare - Forexebug sau pot fi puse la dispoziţie de către unitatea teritorială a Trezoreriei Statului la care este arondată entitatea publică. Conturile contabile sunt înscrise în modelele rapoartelor afişate pe site-ul Ministerului Finanţelor privind situaţiile financiare, ale notelor la situaţiile financiare, precum şi ale altor rapoarte, în scop de verificare a acestora de către entităţile publice. (2) Instituţiile publice ai căror conducători au calitatea de ordonatori terţiari de credite, ordonatori secundari de credite şi ordonatori principali de credite au obligaţia să se asigure că valorile regăsite în rapoartele Contul de execuţie venituri şi Contul de execuţie cheltuieli generate din sistemul naţional de raportare - Forexebug corespund cu cele raportate în formularele întocmite pe suport hârtie pentru fiecare perioadă de raportare (trimestru şi an). CAP. II Periodicitatea generării rapoartelor ART. 3 (1) Generarea rapoartelor din sistemul naţional de raportare - Forexebug se realizează lunar, trimestrial şi anual. (2) Periodicitatea generării rapoartelor privind situaţiile financiare, a notelor la situaţiile financiare, a altor rapoarte, precum şi a rapoartelor pe baza informaţiilor din Sistemul de control al angajamentelor este prezentată în tabelele de mai jos: Tabelul 1: Generarea rapoartelor privind situaţiile financiare
┌────┬───────────────┬───────────┬─────┐
│Nr. │Denumire raport│Trimestrial│Anual│
│crt.│ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────┤
│1. │Bilanţ │x │x │
├────┼───────────────┼───────────┼─────┤
│ │Contul de │ │ │
│2. │rezultat │x │x │
│ │patrimonial │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────┤
│ │Situaţia │ │ │
│ │fluxurilor de │ │ │
│3. │numerar la │x │x │
│ │trezorerie şi │ │ │
│ │instituţii de │ │ │
│ │credit │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────┤
│ │Situaţia │ │ │
│ │modificărilor │ │ │
│ │în structura │ │ │
│4. │activelor nete │ │x │
│ │sau │ │ │
│ │capitalurilor │ │ │
│ │proprii │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────┤
│ │Contul de │ │ │
│5. │execuţie │x │x │
│ │venituri │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────┤
│ │Contul de │ │ │
│6. │execuţie │x │x │
│ │cheltuieli │ │ │
└────┴───────────────┴───────────┴─────┘
Tabelul 2: Generarea rapoartelor privind notele la situaţiile financiare
┌────┬─────────────────────────┬───────────┬─────┐
│Nr. │Denumire raport │Trimestrial│Anual│
│crt.│ │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───────────┼─────┤
│1. │Provizioane │x │x │
├────┼─────────────────────────┼───────────┼─────┤
│2. │Creanţe │x │x │
├────┼─────────────────────────┼───────────┼─────┤
│3. │Datorii │x │x │
├────┼─────────────────────────┼───────────┼─────┤
│4. │Venituri din impozite şi │x │x │
│ │taxe │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───────────┼─────┤
│5. │Venituri din vânzare de │x │x │
│ │bunuri şi servicii │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───────────┼─────┤
│6. │Transferuri │x │x │
├────┼─────────────────────────┼───────────┼─────┤
│ │Acţiuni şi alte │ │ │
│ │participaţii deţinute de │ │ │
│ │entităţile publice, în │ │ │
│ │numele statului român, la│ │ │
│7. │societăţi comerciale, │ │x │
│ │societăţi/companii │ │ │
│ │naţionale, precum şi în │ │ │
│ │capitalul unor organisme │ │ │
│ │internaţionale şi │ │ │
│ │companii străine │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───────────┼─────┤
│ │Acţiuni/Alte participaţii│ │ │
│ │deţinute direct/indirect │ │ │
│8. │de unităţile │ │x │
│ │administrativ-teritoriale│ │ │
│ │la operatorii economici │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───────────┼─────┤
│9. │Active fixe corporale │ │x │
├────┼─────────────────────────┼───────────┼─────┤
│10. │Active fixe necorporale │ │x │
├────┼─────────────────────────┼───────────┼─────┤
│11. │Situaţia stocurilor │ │x │
├────┼─────────────────────────┼───────────┼─────┤
│ │Venituri şi cheltuieli - │ │ │
│12. │transfer active fixe şi │x │x │
│ │stocuri între instituţii │ │ │
│ │publice │ │ │
└────┴─────────────────────────┴───────────┴─────┘
Tabelul 3: Generarea altor rapoarte la situaţiile financiare
┌────┬──────────────┬─────┬───────────┬─────┐
│Nr. │Denumire │Lunar│Trimestrial│Anual│
│crt.│raport │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────┼───────────┼─────┤
│1. │Balanţa de │x │x │x │
│ │verificare │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────┼───────────┼─────┤
│ │Raport de │ │ │ │
│2. │închidere │ │x │x │
│ │venituri şi │ │ │ │
│ │cheltuieli │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────┼───────────┼─────┤
│ │Cont de │ │ │ │
│3. │execuţie │ │x │x │
│ │nontrezor │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────┼───────────┼─────┤
│ │Plăţi restante│ │ │ │
│4. │şi situaţia │ │x │x │
│ │numărului de │ │ │ │
│ │posturi │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────┼───────────┼─────┤
│ │Situaţia │ │ │ │
│ │sumelor │ │ │ │
│ │evidenţiate în│ │ │ │
│ │conturi în │ │ │ │
│ │afara │ │ │ │
│ │bilanţului │ │ │ │
│5. │rezultate din │ │x │x │
│ │operaţiuni ce │ │ │ │
│ │decurg din │ │ │ │
│ │administrarea │ │ │ │
│ │veniturilor │ │ │ │
│ │bugetului │ │ │ │
│ │general │ │ │ │
│ │consolidat │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────┼───────────┼─────┤
│ │Situaţia │ │ │ │
│ │sumelor │ │ │ │
│ │primite şi a │ │ │ │
│ │plăţilor │ │ │ │
│6. │efectuate din │ │x │x │
│ │fonduri │ │ │ │
│ │externe │ │ │ │
│ │nerambursabile│ │ │ │
│ │postaderare │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────┼───────────┼─────┤
│ │Situaţia │ │ │ │
│ │plăţilor │ │ │ │
│ │efectuate din │ │ │ │
│ │fonduri │ │ │ │
│7. │externe │ │x │x │
│ │nerambursabile│ │ │ │
│ │postaderare │ │ │ │
│ │(titlul 56, │ │ │ │
│ │titlul 58 şi │ │ │ │
│ │titlul 60) │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────┼───────────┼─────┤
│ │Situaţia │ │ │ │
│ │plăţilor │ │ │ │
│ │efectuate la │ │ │ │
│ │titlul 61 │ │ │ │
│ │«Proiecte cu │ │ │ │
│ │finanţare din │ │ │ │
│ │sumele │ │ │ │
│ │aferente │ │ │ │
│8. │componentei de│ │x │x │
│ │împrumuturi a │ │ │ │
│ │PNRR» şi la │ │ │ │
│ │titlul 65 │ │ │ │
│ │«Cheltuieli │ │ │ │
│ │aferente │ │ │ │
│ │programelor cu│ │ │ │
│ │finanţare │ │ │ │
│ │rambursabilă» │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────┼───────────┼─────┤
│ │Situaţia │ │ │ │
│9. │activelor şi │ │x │x │
│ │datoriilor │ │ │ │
│ │financiare │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────┼───────────┼─────┤
│ │Raport │ │ │ │
│10. │Situaţii │ │x │x │
│ │financiare │ │ │ │
│ │OPIS │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────┼───────────┼─────┤
│11. │Indicatorii │ │x │x │
│ │din bilanţ │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────┼───────────┼─────┤
│12. │Raport Fond de│x │x │x │
│ │date │ │ │ │
└────┴──────────────┴─────┴───────────┴─────┘
Tabelul 4: Generarea rapoartelor pe baza informaţiilor din Sistemul de control al angajamentelor
┌────┬───────────────────────────┬─────┐
│Nr. │Denumire raport │Lunar│
│crt.│ │ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│1. │Execuţie angajamente │x │
│ │bugetare detaliat │ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│ │Execuţie angajamente │ │
│2. │bugetare - raport agregat │x │
│ │la nivel de ordonator │ │
│ │secundar de credite │ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│ │Execuţie angajamente │ │
│3. │bugetare - raport agregat │x │
│ │la nivel de ordonator │ │
│ │principal de credite │ │
└────┴───────────────────────────┴─────┘
CAP. III Termenele privind generarea rapoartelor ART. 4 (1) Raportul «Balanţa de verificare» este generat lunar, ori de câte ori (de fiecare dată în care) instituţia publică a transmis un formular «Balanţa de verificare» (F1102), iar acesta a fost validat (recipisa Forexebug cu mesajul: Formular valid - Balanţă validă) de către sistemul naţional de raportare - Forexebug. (2) Raportul «Fond de date» este generat lunar pentru ordonatorii secundari de credite şi ordonatorii principali de credite, cu 3 zile înainte de termenul de depunere şi validare a formularelor, precum şi după acest termen [termen prevăzut la art. 4 alin. (1) din anexa nr. 5 la ordin], până la validarea tuturor formularelor de către instituţiile publice. ART. 5 (1) Pachetul de situaţii financiare este generat anual cu status «Final» din sistemul naţional de raportare - Forexebug, pentru instituţiile publice ai căror conducători au calitatea de ordonatori terţiari de credite, ordonatori secundari de credite şi ordonatori principali de credite, în termen de 50 de zile de la încheierea exerciţiului financiar. (2) În termen de 40 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, sistemul naţional de raportare - Forexebug va genera un pachet de situaţii financiare cu status «Iniţial». (3) Între termenele de generare a pachetelor de situaţii financiare cu status «Iniţial» şi «Final» pot fi generate pachete de situaţii financiare intermediare pentru asigurarea corectitudinii datelor de către instituţiile publice în vederea efectuării verificărilor şi eventualelor corecţii. (4) Pachetul de situaţii financiare este generat trimestrial cu status «Final» din sistemul naţional de raportare - Forexebug, pentru instituţiile publice ai căror conducători au calitatea de ordonatori terţiari de credite, ordonatori secundari de credite şi ordonatori principali de credite, în termen de 40 de zile de la încheierea trimestrului de referinţă. (5) În termen de 30 de zile de la încheierea trimestrului de referinţă, sistemul naţional de raportare - Forexebug va genera un pachet de situaţii financiare cu status «Iniţial». (6) Între termenele de generare a pachetelor de situaţii financiare cu status «Iniţial» şi «Final» pot fi generate pachete de situaţii financiare intermediare pentru asigurarea corectitudinii datelor de către instituţiile publice în vederea efectuării verificărilor şi eventualelor corecţii. (7) După generarea fiecărui pachet de situaţii financiare, pe site-ul Ministerului Finanţelor - Sistemul naţional de raportare - Forexebug va fi postat un mesaj de informare. (8) În situaţia constatării unor erori de date de către ordonatorii de credite sau de către ordonatorii de credite ierarhic superiori, instituţiile publice pot transmite formulare rectificative aferente perioadei de raportare, după generarea pachetului de situaţii financiare cu status «Iniţial», eventual după generarea pachetelor intermediare de situaţii financiare, după caz. (9) În termen de 10 zile după expirarea termenului de 50 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, respectiv după expirarea termenului de 40 de zile de la încheierea trimestrului de referinţă, pentru efectuarea eventualelor corecţii la situaţiile financiare, în situaţii temeinic justificate (de exemplu: constatarea altor erori de date de către ordonatorii de credite ierarhic superiori), instituţiile publice mai pot transmite formulare rectificative aferente perioadei de raportare, cu condiţia să nu depună (să nu transmită) formularul «Balanţa de verificare (F1102)» pentru luna următoare de raportare, să informeze ordonatorul de credite ierarhic superior şi Ministerul Finanţelor - unitatea teritorială a Trezoreriei Statului unde entitatea publică are deschise conturile de cheltuieli. Transmiterea formularelor rectificative pentru eventuale corecţii se va face în baza unei solicitări (adrese) transmise prin e-mail către Ministerul Finanţelor - unitatea teritorială a Trezoreriei Statului unde entitatea publică are deschise conturile de cheltuieli, urmând să fie generat din nou pachetul de situaţii financiare pentru aceste instituţii publice. (10) Termenele de generare a rapoartelor din sistemul naţional de raportare - Forexebug pot fi decalate în situaţia apariţiei unor erori tehnice." 17. În anexa nr. 8, titlul literei B se modifică şi va avea următorul cuprins: "B. Arondarea la alte unităţi ale Trezoreriei Statului a instituţiilor publice." 18. În anexa nr. 8, articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 4 Instituţia publică solicită unităţii Trezoreriei Statului la care are deschise conturile de venituri şi cheltuieli bugetare şi conturile de disponibilităţi transferarea execuţiei de casă pe anul curent la altă unitate a Trezoreriei Statului şi transmite în acest sens «Situaţia veniturilor bugetare şi a plăţilor de casă la data de .....» întocmită distinct pe fiecare sector bugetar, în cadrul fiecărui sector bugetar pe coduri de programe şi în cadrul acestora pe surse de finanţare, potrivit modelului prevăzut în anexa la prezenta procedură." ART. II Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul finanţelor, Florin-Alexandru Zaharia, secretar de stat Bucureşti, 31 iulie 2025. Nr. 1.225. -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.