Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.222 din 11 august 2010  privind cadrul institutional si procedural pentru implementarea proiectelor promovate de Romania in cadrul Instrumentului financiar pentru mediu LIFE+ si gestionarea asistentei financiare nerambursabile acordate Romaniei prin acest instrument    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.222 din 11 august 2010 privind cadrul institutional si procedural pentru implementarea proiectelor promovate de Romania in cadrul Instrumentului financiar pentru mediu LIFE+ si gestionarea asistentei financiare nerambursabile acordate Romaniei prin acest instrument

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 614 din 31 august 2010
ORDIN nr. 1.222 din 11 august 2010
privind cadrul instituţional şi procedural pentru implementarea proiectelor promovate de România în cadrul Instrumentului financiar pentru mediu LIFE+ şi gestionarea asistenţei financiare nerambursabile acordate României prin acest instrument
EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI ŞI PÃDURILOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 614 din 31 august 2010


Având în vedere prevederile Regulamentului (CE) nr. 614/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 mai 2007 privind Instrumentul financiar pentru mediu (LIFE+),
în temeiul <>art. 1 alin. (7) şi al <>art. 15 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pãdurilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul mediului şi pãdurilor emite prezentul ordin.

ART. 1
Prezentul ordin stabileşte cadrul instituţional şi procedural pentru implementarea proiectelor promovate de România în cadrul Instrumentului financiar pentru mediu LIFE+, denumit în continuare Programul LIFE+, pentru gestionarea asistenţei financiare nerambursabile acordate beneficiarilor români prin Programul LIFE+, precum şi pentru gestionarea cofinanţãrii naţionale a proiectelor aferente acestei asistenţe, în vederea asigurãrii unui management financiar eficient al fondurilor LIFE+ în România.
ART. 2
În vederea punerii în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 614/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 mai 2007 privind Instrumentul financiar pentru mediu (LIFE+), denumit în continuare Regulamentul LIFE+, Ministerul Mediului şi Pãdurilor se desemneazã autoritate naţionalã competentã pentru Instrumentul financiar pentru mediu LIFE+, denumitã în continuare Autoritate Naţionalã pentru LIFE+.
ART. 3
Autoritatea Naţionalã pentru LIFE+ îndeplineşte urmãtoarele atribuţii generale:
a) asigurã îndeplinirea activitãţilor ce decurg din Regulamentul LIFE+;
b) nominalizeazã reprezentantul României cu rol de punct focal naţional în comitetul constituit în vederea asistãrii Comisiei pentru implementarea Programului LIFE+, în conformitate cu prevederile art. 13 din Regulamentul LIFE+;
c) selecteazã anual prioritãţile naţionale enunţate în anexa II la Regulamentul LIFE+, în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (3) din Regulamentul LIFE+;
d) stabileşte, dupã caz, domeniile prioritare şi/sau enunţã obiectivele naţionale specifice şi decide asupra transmiterii listei prioritãţilor naţionale Comisiei Europene, în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (3) din Regulamentul LIFE+;
e) organizeazã, la solicitarea Comisiei, sesiuni anuale de propuneri de proiecte pentru componentele enumerate la art. 4 alin. (1) din Regulamentul LIFE+, luând în considerare, în special, programul strategic multianual prevãzut în anexa II la Regulamentul LIFE+, prioritãţile naţionale stabilite în documente strategice naţionale relevante şi, dupã caz, domeniile prioritare stabilite conform art. 3 alin. (1) din Regulamentul LIFE+;
f) analizeazã cererea de parteneriat sau solicitarea acordului venitã din partea potenţialilor aplicanţi şi adresatã Autoritãţii Naţionale pentru LIFE+;
g) formuleazã acordul în scris privind participarea la proiectul LIFE+ a Autoritãţii Naţionale pentru LIFE+ şi semneazã formularele necesare participãrii la proiect.
ART. 4
Punctul focal naţional îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) primeşte propunerile de proiecte depuse de solicitanţi;
b) analizeazã propunerile de proiecte din punct de vedere al conformitãţii cu cerinţele privind prezentarea propunerilor de proiect stabilite de Comisie şi formuleazã eventuale comentarii ţinând cont, dupã caz, de prioritãţile naţionale anuale şi având în vedere obiectivele enunţate în strategiile naţionale din domeniul protecţiei mediului;
c) transmite Comisiei propunerile de proiecte şi raportãrile de ordin general privind implementarea Regulamentului LIFE+ în România, la termenele şi în formatele stabilite de aceasta;
d) furnizeazã formularele necesare acordului Autoritãţii Naţionale pentru LIFE+ de participare în cadrul proiectului LIFE+;
e) analizeazã cererea de parteneriat sau solicitarea acordului Autoritãţii Naţionale pentru LIFE+ din punct de vedere al existenţei unor proiecte finanţate anterior, în vederea evitãrii duplicãrii unor rezultate deja existente, precum şi din perspectiva bunelor practici recunoscute în domeniu;
f) publicã periodic, pe propria paginã de internet, lista proiectelor finanţate prin Programul LIFE+, inclusiv o scurtã descriere a obiectivelor şi a rezultatelor obţinute şi un rezumat al fondurilor cheltuite;
g) asigurã comunicarea şi diseminarea informaţiilor în vederea creşterii gradului de conştientizare a publicului-ţintã cu privire la sesiunile anuale de propuneri de proiecte şi la posibilitãţile de finanţare prin Programul LIFE+;
h) furnizeazã, în limita competenţelor, informaţiile necesare implementãrii Regulamentului LIFE+ la nivel naţional;
i) participã, ori de câte ori este solicitat, la reuniunile cu Comisia Europeanã pentru examinarea progresului implementãrii Regulamentului LIFE+, informeazã cu privire la observaţiile Comisiei Europene şi întreprinde acţiunile necesare în vederea soluţionãrii observaţiilor.
ART. 5
Compartimentul programe finanţate UE din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru LIFE+ are urmãtoarele atribuţii:
a) monitorizeazã utilizarea fondurilor aferente Programului LIFE+ pentru proiectele propuse de Ministerul Mediului şi Pãdurilor şi de unitãţile aflate în subordinea Ministerului Mediului şi Pãdurilor;
b) sprijinã beneficiarii de proiecte LIFE+, în limita responsabilitãţilor legale, în vederea implementãrii eficiente a proiectelor gestionate de aceştia;
c) verificã îndeplinirea condiţiilor pentru deschiderea de credite bugetare cãtre beneficiari şi propune iniţierea deschiderilor bugetare pentru partea de cofinanţare acordatã de minister;
d) pregãteşte documentaţia necesarã includerii în bugetul de stat a sumelor aferente cofinanţãrii publice a proiectelor LIFE+, pentru proiectele propuse de Ministerul Mediului şi Pãdurilor şi de unitãţile aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Mediului şi Pãdurilor, dacã nu prevede altfel legislaţia în vigoare.
ART. 6
Direcţia generalã economicã şi financiarã din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru LIFE+ îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) analizeazã cererea de parteneriat sau solicitarea acordului Autoritãţii Naţionale pentru LIFE+, din punct de vedere al disponibilului de fonduri bugetare ale Autoritãţii Naţionale pentru LIFE+;
b) asigurã, în limita alocãrilor bugetare, includerea în bugetul de stat a sumelor aferente cofinanţãrii publice a proiectelor LIFE+, pentru proiectele propuse de Ministerul Mediului şi Pãdurilor şi de unitãţile aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Mediului şi Pãdurilor, dacã nu prevede altfel legislaţia în vigoare;
c) prevede sumele necesare participãrii Autoritãţii Naţionale pentru LIFE+ în cadrul bugetului anual al Ministerului Mediului şi Pãdurilor, capitolul bugetar 74.01 "Protecţia mediului", titlul 56 "Proiecte cu finanţare din fonduri nerambursabile postaderare", articolul 56.16 "Alte facilitãţi şi instrumente postaderare".
ART. 7
Direcţiile de specialitate din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru LIFE+ sprijinã punctul focal naţional şi compartimentul programe finanţate UE în îndeplinirea atribuţiilor acestora.
ART. 8
Proiectele finanţate din Programul LIFE+ pot include parteneriate formate din douã sau mai multe entitãţi cu personalitate juridicã, înregistrate în România şi/sau în statele membre ale Uniunii Europene, cu condiţia desemnãrii ca lider al parteneriatului a unei entitãţi înregistrate fiscal în România. Liderul parteneriatului are calitatea de beneficiar coordonator, iar ceilalţi participanţi la implementarea proiectului au calitatea de beneficiari asociaţi.
ART. 9
(1) Autoritatea Naţionalã pentru LIFE+ poate avea calitatea de beneficiar sau de cofinanţator în proiectele LIFE+. Aceastã calitate se obţine prin acord formulat în scris de cãtre Autoritatea Naţionalã pentru LIFE+, pe baza cererii scrise de parteneriat sau a solicitãrii de cofinanţare.
(2) Cererea de parteneriat sau solicitarea de cofinanţare sunt formulate în scris de cãtre solicitantul propunerii de proiect şi vor cuprinde detalii despre propunerea de proiect, respectiv: scopul proiectului, obiective, aria de implementare, acţiuni prevãzute şi rezultate aşteptate, bugetul estimativ al proiectului şi costurile estimative ale implicãrii Autoritãţii Naţionale pentru LIFE+ în proiect.
(3) Cererea de parteneriat sau solicitarea de cofinanţare va fi trimisã în atenţia conducãtorului Autoritãţii Naţionale pentru LIFE+, cu cel puţin 30 de zile înainte de închiderea oficialã a sesiunii anuale de propuneri de proiecte. Autoritatea Naţionalã pentru LIFE+ rãspunde în maximum 10 zile la solicitãrile de parteneriat sau de cofinanţare.
(4) Pentru a avea calitatea de beneficiar sau cofinanţator într-un proiect LIFE+, instituţiile aflate în subordinea Ministerului Mediului şi Pãdurilor trebuie sã deţinã acordul Autoritãţii Naţionale pentru LIFE+. Acestea au obligaţia de a transmite, cu cel puţin 30 de zile înainte de închiderea oficialã a sesiunii anuale de propuneri de proiecte, solicitarea scrisã a acordului ce va cuprinde detalii despre propunerea de proiect: scopul proiectului, obiective, aria de implementare, acţiuni şi rezultate aşteptate, bugetul estimativ al proiectului şi costurile estimative ale implicãrii în proiect a organismului public respectiv. Autoritatea Naţionalã pentru LIFE+ rãspunde în maximum 10 zile lucrãtoare la solicitãrile de parteneriat.
(5) În cazul în care Autoritatea Naţionalã pentru LIFE+ considerã cã pentru procesul de analizã a cererii de parteneriat sau a solicitãrii acordului sunt necesare completãri, acestea se vor formula în scris cu termen de rãspuns din partea solicitantului de 5 zile lucrãtoare. Dacã nu se rãspunde în termenul prevãzut, cererea de parteneriat sau de solicitare a acordului nu va fi luatã în considerare.
ART. 10
(1) Beneficiarii coordonatori ai proiectelor LIFE+, finanţate de la bugetul de stat, ale cãror proiecte se aflã în curs de implementare, vor transmite în format electronic Autoritãţii Naţionale pentru LIFE+ forma finalã a proiectului aprobatã de Comisie, rapoartele intermediare şi finale, precum şi raportul de audit întocmit de un auditor extern.
(2) Beneficiarii coordonatori ai proiectelor LIFE+, ale cãror proiecte selectate şi aprobate de Comisie se aflã în curs de implementare, vor transmite Autoritãţii Naţionale pentru LIFE+, în format hârtie sau scanate, copiile contractelor încheiate cu Comisia Europeanã (Grant Agreements) şi ale anexelor acestora, precum şi ale tuturor actelor adiţionale încheiate ce privesc modificãrile legate de perioada de implementare şi cele de ordin tehnic şi financiar.
(3) Documentele menţionate la alin. (1) vor fi transmise Autoritãţii Naţionale pentru LIFE+, respectiv structurii responsabile cu coordonarea finanţãrii LIFE+, în termen de maximum 15 zile de la transmiterea acestora la Comisie, iar documentele menţionate la alin. (2) vor fi transmise Autoritãţii Naţionale pentru LIFE+ în termen de maximum 10 zile de la încheierea acestora.
ART. 11
(1) În bugetele instituţiilor publice finanţate integral din bugetul de stat se prevãd integral sumele necesare finanţãrii valorii totale a proiectelor LIFE+ proprii şi sumele necesare finanţãrii valorii totale a proiectelor LIFE+ ai cãror beneficiari sunt unitãţile aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea acestora, dacã nu prevede altfel legislaţia în vigoare.
(2) Sumele prevãzute la alin. (1) se includ în bugetele ordonatorilor principali de credite la titlul 56 "Proiecte cu finanţare din fonduri nerambursabile postaderare".
ART. 12
(1) Sumele necesare finanţãrii valorii totale a proiectelor LIFE+, repartizate pe ani, dupã caz, pe toatã perioada de implementare a proiectelor, se prevãd în bugetele ordonatorilor principali de credite care au calitatea de finanţatori şi se aprobã pentru anul bugetar curent cu ocazia aprobãrii anuale a legii bugetului de stat şi a legii bugetului asigurãrilor sociale de stat sau cu ocazia rectificãrilor bugetare.
(2) În vederea introducerii în buget a sumelor menţionate la alin. (1), beneficiarii de proiecte LIFE+ finanţaţi integral din bugetul de stat au obligaţia sã completeze fişa de fundamentare a proiectului finanţat prin Programul LIFE+, conform anexelor la bugetul de stat.
(3) Fişa de fundamentare a proiectului este elaboratã şi semnatã de beneficiarul coordonator al proiectului LIFE+.
(4) Direcţia responsabilã cu elaborarea proiectului de buget din cadrul ordonatorului principal de credite, în calitate de beneficiar, va cuprinde în buget sumele menţionate la alin. (1) numai dacã fişa de fundamentare a proiectului este însoţitã de declaraţia de asumare a finanţãrii aprobatã de ordonatorul principal de credite.
ART. 13
Ordonatorii principali de credite au obligaţia sã asigure integral şi cu prioritate atât sumele necesare implementãrii proiectelor proprii propuse spre finanţare în cadrul Programului LIFE+, cât şi pe cele necesare implementãrii proiectelor LIFE+ ai cãror beneficiari sunt instituţii publice finanţate integral/parţial din bugetul de stat.
ART. 14
(1) Beneficiarii care sunt finanţaţi integral sau parţial din fonduri publice cuprind în bugetul propriu numai sumele necesare finanţãrii valorii totale a activitãţilor pe care le desfãşoarã în cadrul proiectului.
(2) În cazul proiectelor implementate în parteneriat, beneficiarul coordonator are obligaţia deschiderii unui cont de disponibilitãţi în vederea primirii de la Comisie a sumelor aferente prefinanţãrii.
ART. 15
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul mediului şi pãdurilor,
Laszlo Borbely

Bucureşti, 11 august 2010.
Nr. 1.222.
-------------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016