Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.211 din 29 iulie 2021  pentru modificarea Normelor privind utilizarea declaraţiilor vamale simplificate şi înscrierea în evidenţele declarantului, aprobate prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.887/2016     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.211 din 29 iulie 2021 pentru modificarea Normelor privind utilizarea declaraţiilor vamale simplificate şi înscrierea în evidenţele declarantului, aprobate prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.887/2016

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 807 din 23 august 2021
    Având în vedere Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446 din 28 iulie 2015 de completare a Regulamentului (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte normele detaliate ale anumitor dispoziţii ale Codului vamal al Uniunii, Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447 al Comisiei din 24 noiembrie 2015 de stabilire a unor norme pentru punerea în aplicare a anumitor dispoziţii din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a Codului Vamal al Uniunii, precum şi art. 16 şi 21 din Regulamentul delegat (UE) 2016/341 al Comisiei din 17 decembrie 2015 de completare a Regulamentului (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte normele tranzitorii pentru anumite dispoziţii din Codul vamal al Uniunii, în cazul în care sistemele electronice relevante nu sunt încă operaţionale, şi de modificare a Regulamentului delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446,
    în vederea aplicării prevederilor art. 166-169, precum şi ale art. 182-184 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii,
    în baza prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi având în vedere avizul conform al Ministerului Finanţelor, comunicat prin Adresa nr. 740.967/2021,
    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
    ART. I
    Normele privind utilizarea declaraţiilor vamale simplificate şi înscrierea în evidenţele declarantului, aprobate prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.887/2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 502 din 5 iulie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    (1) Declararea mărfurilor la autoritatea vamală în vederea plasării sub un regim vamal se poate face, prin derogare de la depunerea unei declaraţii vamale standard, pe baza unei declaraţii simplificate în conformitate cu art. 166 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului Vamal al Uniunii, denumit în continuare cod, sau a unei înscrieri în evidenţele declarantului în conformitate cu art. 182 din cod.
    (2) Transmiterea şi prelucrarea cererilor, precum şi emiterea şi gestionarea ulterioară a autorizaţiilor, respectiv modificarea, revocarea, anularea şi suspendarea acestora, se efectuează prin utilizarea Sistemului de decizii vamale, dezvoltat la nivelul Uniunii Europene şi pus la dispoziţia operatorilor economici şi a autorităţilor vamale din statele membre de Comisia Europeană în conformitate cu art. 10 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447 al Comisiei din 24 noiembrie 2015 de stabilire a unor norme pentru punerea în aplicare a anumitor dispoziţii din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a Codului vamal al Uniunii şi cu cap. III din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/414 al Comisiei din 8 martie 2021 privind modalităţile tehnice pentru dezvoltarea, întreţinerea şi utilizarea sistemelor electronice destinate schimbului şi stocării de informaţii în temeiul Regulamentului (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului. Cererea pentru obţinerea autorizaţiei de plasare a mărfurilor în mod regulat sub un regim vamal pe baza unei declaraţii simplificate în conformitate cu art. 166 alin. (2) din cod sau a autorizaţiei de a depune o declaraţie vamală sub forma unei înscrieri în evidenţele declarantului se depune de solicitant în Portalul comercianţilor din UE."

    2. La articolul 4, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Înainte de luarea deciziei de neacordare a autorizaţiei, biroul vamal comunică solicitantului motivele care au stat la baza acesteia conform prevederilor art. 22 alin. (6) din cod, precum şi ale art. 8 şi 9 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447 al Comisiei din 24 noiembrie 2015 de stabilire a unor norme pentru punerea în aplicare a anumitor dispoziţii din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a Codului vamal al Uniunii."

    3. La articolul 6, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) De asemenea, sunt interzise utilizarea declaraţiei simplificate şi înscrierea în evidenţele declarantului dacă cuantumul taxei pe valoare adăugată nu a fost plătit, amânat sau garantat, potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi, după caz, dacă cuantumul accizelor nu a fost plătit sau garantat."

    4. Articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 17
    (1) Autorizaţia de plasare a mărfurilor în mod regulat sub un regim vamal pe baza unei declaraţii simplificate se acordă pe baza unei cereri depuse în Portalul comercianţilor din UE.
    (2) La cerere se anexează, în format electronic, următoarele documente:
    a) înscrisul care atestă împuternicirea pentru statutul de reprezentant vamal, dacă este cazul, în conformitate cu art. 19 alin. (2) din cod;
    b) cazierul judiciar al solicitantului;
    c) cazierul judiciar al angajatului (angajaţilor) solicitantului responsabil(i) de problemele vamale ale solicitantului;
    d) cazierul judiciar al persoanei (persoanelor) responsabile de solicitant sau care exercită controlul asupra gestiunii acestuia;
    e) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al solicitantului cu privire la activitatea societăţii;
    f) chestionarul de autoevaluare, prevăzut la art. 26 din Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446, completat pentru secţiunile 1-5.
    (3) Declaraţia pe propria răspundere menţionată la alin. (2) lit. e) trebuie să conţină următoarele precizări:
    a) numărul şi valoarea totală exprimată în lei a operaţiunilor utilizate în mod regulat, desfăşurate cu ţări terţe, realizate în anul anterior, calculate de la momentul depunerii cererii de autorizare;
    b) cuantumul taxelor la import pentru operaţiunile utilizate în mod regulat, desfăşurate cu ţări terţe în anul anterior, calculat de la momentul depunerii cererii de autorizare;
    c) categoriile de mărfuri pentru care solicită autorizaţia de plasare a mărfurilor în mod regulat sub un regim vamal pe baza unei declaraţii simplificate nu fac parte din categoriile excluse de la această procedură;
    d) descrierea şi codul din Nomeclatura combinată a mărfurilor care fac obiectul unor reglementări specifice, dacă este cazul.
    (4) Cererea se acceptă de biroul vamal în conformitate cu prevederile art. 22 alin. (2) din cod, ale art. 11 din Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446 şi ale art. 12 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447 al Comisiei.
    (5) În aplicarea prevederilor art. 145 alin. (1) lit. (a) din Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446 pentru luarea deciziei de acordare a autorizaţiei, biroul vamal verifică îndeplinirea de către solicitant a următoarelor condiţii:
    a) nu înregistrează obligaţii fiscale restante administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi alte creanţe bugetare individualizate în titluri executorii emise potrivit legii şi existente în evidenţa organului fiscal central în vederea recuperării. Pentru verificarea îndeplinirii condiţiei se solicită certificat de atestare fiscală în format electronic prin intermediul aplicaţiei informatice disponibile pe portalul INTRANET al ANAF;
    b) nu are înscrise în cazierul fiscal fapte sancţionate contravenţional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum şi de cele care privesc disciplina financiară, potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, aprobată cu modificări prin Legea nr. 327/2015, cu modificările şi completările ulterioare. Pentru verificarea îndeplinirii condiţiei se solicită certificat de cazier fiscal în format electronic prin intermediul aplicaţiei informatice disponibile pe portalul INTRANET al ANAF;
    c) nu înregistrează debite faţă de autoritatea vamală;
    d) nu este în stare de insolvenţă, în procedură de reorganizare sau lichidare judiciară. Verificarea acestor informaţii se face prin consultarea informaţiilor din baza de date RECOM a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului;
    e) în cazierele judiciare prevăzute la alin. (2) lit. b)-d) nu sunt înscrise fapte din care să rezulte că în cursul ultimilor 3 ani au fost comise încălcări grave sau repetate ale legislaţiei vamale sau ale dispoziţiilor fiscale în legătură cu activitatea sa economică, inclusiv cu activitatea economică a solicitantului."

    5. Articolul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 18
    În cazul în care condiţiile legale sunt îndeplinite, biroul vamal aprobă acordarea autorizaţiei de plasare a mărfurilor în mod regulat sub un regim vamal pe baza unei declaraţii simplificate şi o înregistrează în Sistemul de gestionare a deciziilor vamale."

    6. Articolul 19 se abrogă.
    7. La articolul 22, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 22
    (1) Înainte de luarea deciziei de suspendare/revocare a autorizaţiei, biroul vamal comunică titularului motivele care au stat la baza acesteia conform prevederilor art. 22 alin. (6) din cod, precum şi ale art. 8 şi 9 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447."

    8. La articolul 22, alineatul (4) se abrogă.
    9. Articolul 30 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 30
    Dispoziţiile art. 17 se aplică în mod corespunzător şi în cazul autorizaţiei de a depune o declaraţie vamală sub forma unei înscrieri în evidenţele declarantului."

    10. Articolul 31 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 31
    Dispoziţiile art. 18 se aplică în mod corespunzător şi în cazul autorizaţiei de a depune o declaraţie vamală sub forma unei înscrieri în evidenţele declarantului."

    11. Articolul 32 se abrogă.
    12. Articolul 34 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 34
    Dispoziţiile art. 21 şi 22 se aplică în mod corespunzător şi în cazul autorizaţiei de a depune o declaraţie vamală sub forma unei înscrieri în evidenţele declarantului."

    13. La articolul 40, alineatele (3) şi (4) se abrogă.
    14. Articolul 70 se abrogă.
    15. La articolul 76, literele a) şi f) se abrogă.
    16. Articolul 77 se abrogă.
    17. Articolul 78 se abrogă.
    18. La articolul 80, alineatul (4) se abrogă.
    19. La articolul 81, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 81
    (1) În cazul în care încărcarea mărfurilor se realizează în afara programului de lucru, iar titularul autorizaţiei a obţinut aprobarea de transmitere a declaraţiei de export în afara programului de lucru al biroului vamal, acesta transmite, în timpul programului de lucru al biroului vamal, o informare de încărcare cu datele şi informaţiile disponibile, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2."

    20. Articolul 85 se abrogă.
    21. Articolul 86 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 86
    Până la datele de modernizare ale sistemului naţional de import menţionate în anexa la Decizia de punere în aplicare (UE) 2019/2.151 a Comisiei din 13 decembrie 2019 de stabilire a programului de lucru referitor la dezvoltarea şi instalarea sistemelor electronice prevăzute în Codul vamal al Uniunii, autorizaţiile emise în Sistemul de gestionare a deciziilor vamale, precum şi orice modificare sau decizie de revocare, anulare şi suspendare a acestora sunt înregistrate de biroul vamal şi în aplicaţia naţională «Autorizări pentru procedurile simplificate de vămuire"

    22. Articolul 89 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 89
    Modificările intervenite în datele avute în vedere la acordarea autorizaţiei vor fi comunicate biroului vamal competent, prin intermediul Sistemului de gestionare a deciziilor vamale, în termen de 3 zile de la producerea acestora. Pe baza datelor comunicate, atunci când este cazul, biroul vamal reverifică îndeplinirea condiţiilor de autorizare şi ia măsurile care se impun."

    23. Articolul 90 se abrogă.
    24. Anexa nr. 1 se abrogă.
    25. La anexa nr. 2, menţiunea „sigilii*** (marca şi seria)“ se elimină.
    26. Anexa nr. 3 se abrogă.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
                    Mirela Călugăreanu

    Bucureşti, 29 iulie 2021.
    Nr. 1.211.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016