Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.196 din 16 octombrie 2013  pentru aprobarea componentei nominale a Comisiei superioare medico-legale, a Comisiei de avizare si control al actelor medico-legale din cadrul Institutului National de Medicina Legala Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.196 din 16 octombrie 2013 pentru aprobarea componentei nominale a Comisiei superioare medico-legale, a Comisiei de avizare si control al actelor medico-legale din cadrul Institutului National de Medicina Legala "Mina Minovici" Bucuresti, a componentelor nominale ale comisiilor de avizare si control al actelor medico-legale din cadrul institutelor de medicina legala din centrele medicale universitare Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara, Targu Mures si Craiova, precum si a modului de functionare a acestor comisii

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 654 din 24 octombrie 2013


    Văzând Referatul de aprobare nr. EN 10162 din 11 octombrie 2013 al Direcţiei de asistenţă medicală şi politici publice,
    având în vedere prevederile art. 22 din Ordonanţa Guvernului nr. 1/2000 privind organizarea activităţii şi funcţionarea instituţiilor de medicină legală, republicată, precum şi propunerea Consiliului Superior de Medicină legală comunicată prin Adresa nr. C.S. 21 din 22 martie 2013,
    în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobă componenţa nominală a Comisiei superioare medico-legale din cadrul Institutului Naţional de Medicină Legală "Mina Minovici" Bucureşti, prevăzută în anexa nr. 1.
    ART. 2
    Se aprobă componenţele nominale ale comisiilor de avizare şi control al actelor medico-legale din cadrul Institutului Naţional de Medicină Legală "Mina Minovici" Bucureşti şi din cadrul institutelor de medicină legală din centrele medicale universitare Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Târgu Mureş şi Craiova, prevăzute în anexa nr. 2.
    ART. 3
    Se aprobă modul de funcţionare a Comisiei superioare medico-legale din cadrul Institutului Naţional de Medicină Legală "Mina Minovici" Bucureşti, prevăzut în anexa nr. 3.
    ART. 4
    Se aprobă modul de funcţionare a Comisiei de avizare şi control al actelor medico-legale din cadrul Institutului Naţional de Medicină Legală "Mina Minovici" Bucureşti şi a comisiilor de avizare şi control al actelor medico-legale din cadrul institutelor de medicină legală din centrele medicale universitare Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Târgu Mureş şi Craiova, prevăzute în anexa nr. 4.
    ART. 5
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 6
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului sănătăţii nr. 393/2010*) pentru aprobarea componenţei nominale a Comisiei superioare medico-legale din cadrul Institutului Naţional de Medicină Legală "Mina Minovici" Bucureşti şi a comisiilor de avizare şi control al actelor medico-legale din cadrul institutelor de medicină legală din centrele medicale universitare.
_________
    *) Ordinul ministrului sănătăţii nr. 393/2010 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 7
    Direcţia de asistenţă medicală şi politici publice, Institutul Naţional de Medicină Legală "Mina Minovici" şi institutele de medicină legală Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Târgu Mureş şi Craiova vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 8
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


               Ministrul sănătăţii,
             Gheorghe-Eugen Nicolăescu


    Bucureşti, 16 octombrie 2013.
    Nr. 1.196.


    ANEXA 1

        Componenţa nominală a Comisiei superioare medico-legale din cadrul
        Institutului Naţional de Medicină Legală "Mina Minovici" Bucureşti

    Preşedinte:
    - Prof. dr. Dan Dermengiu - I.N.M.L. "Mina Minovici" Bucureşti
    Membri:
    - Prof. dr. Vasile Astărăstoae - I.M.L. Iaşi
    - Prof. dr. Alexandra Enache - I.M.L. Timişoara
    - Prof. dr. Roxana Zăvoi - I.M.L. Craiova
    - Prof. dr. Dan Perju-Dumbravă - I.M.L. Cluj-Napoca
    - Prof. dr. Valentin Iftenie - I.N.M.L. "Mina Minovici" Bucureşti
    - Prof. dr. Maria Sajin - Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti
    - Conf. dr. Valentin Gheorghiu - I.N.M.L. "Mina Minovici" Bucureşti
    - Conf. dr. George Cristian Curcă - I.N.M.L. "Mina Minovici" Bucureşti
    - Conf. dr. Gabriel Mihalache - S.J.M.L. Oradea
    - Conf. dr. Silviu Morar - S.J.M.L. Sibiu
    - Dr. Diana Bulgaru-Iliescu - I.M.L. Iaşi
    - Dr. Marius Vartic - I.M.L. Cluj-Napoca
    - Dr. Viorel Hădăreanu - I.M.L. Târgu Mureş
    - Dr. Salem Abdo - I.N.M.L. "Mina Minovici" Bucureşti


    ANEXA 2

       Componenţele nominale ale comisiilor de avizare şi control al actelor
        medico-legale din cadrul Institutului Naţional de Medicină Legală
         "Mina Minovici" Bucureşti şi din cadrul institutelor de medicină
          legală din centrele medicale universitare Cluj-Napoca, Iaşi,
                Timişoara, Târgu Mureş şi Craiova

    I. Comisia de avizare şi control al actelor medico-legale din cadrul Institutului Naţional de Medicină Legală "Mina Minovici" Bucureşti

    Preşedinte:
    - Prof. dr. Dan Dermengiu, medic primar medicină legală
    Membri:
    - Conf. dr. George Cristian Curcă, medic primar medicină legală
    - Conf. dr. Valentin Gheorghiu, medic primar medicină legală
    - Şef lucrări dr. Ionuţ Popescu, medic primar medicină legală
    - Dr. Constantin Dragoteanu, medic primar medicină legală

    II. Comisia de avizare şi control al actelor medico-legale din cadrul Institutului Naţional de Medicină Legală Cluj-Napoca
    Preşedinte:
    - Dr. Marius Vartic, medic primar medicină legală
    Membri:
    - Prof. dr. Dan Perju-Dumbravă, medic primar medicină legală
    - Şef lucrări dr. Ştefan Aniţan, medic primar medicină legală
    - Dr. Romulus Ştefan, medic primar medicină legală
    - Dr. Costel Siserman, medic primar medicină legală

    III. Comisia de avizare şi control al actelor medico-legale din cadrul Institutului Naţional de Medicină Legală Iaşi
    Preşedinte:
    - Prof. dr. Vasile Astărăstoae, medic primar medicină legală
    Membri:
    - Dr. Diana Bulgaru-Iliescu, medic primar medicină legală
    - Conf. dr. Beatrice Gabriela Ioan, medic primar medicină legală
    - Conf. dr. Carmen Anda Grigoriu, medic primar medicină legală
    - Dr. Carleta Teodorescu, medic primar medicină legală

    IV. Comisia de avizare şi control al actelor medico-legale din cadrul Institutului Naţional de Medicină Legală Timişoara
    Preşedinte:
    - Prof. dr. Alexandra Enache, medic primar medicină legală
    Membri:
    - Conf. dr. Valeriu Matei, medic primar medicină legală
    - Asist. univ. dr. Veronica Ciocan, medic primar medicină legală
    - Dr. Dorina Lungu, medic primar medicină legală
    - Dr. Magda Petcu, medic primar medicină legală

    V. Comisia de avizare şi control al actelor medico-legale din cadrul Institutului Naţional de Medicină Legală Târgu Mureş
    Preşedinte:
    - Şef lucrări dr. Viorel Hădăreanu, medic primar medicină legală
    Membri:
    - Dr. Harald Jung, medic primar medicină legală
    - Dr. Lucian Croitorescu, medic primar medicină legală
    - Dr. Dacian Biriş, medic primar medicină legală
    - Dr. Siklodi Palfi Katalin, medic primar medicină legală

    VI. Comisia de avizare şi control al actelor medico-legale din cadrul Institutului Naţional de Medicină Legală Craiova
    Preşedinte:
    - Prof. dr. Roxana Zăvoi, medic primar medicină legală
    Membri:
    - Şef lucrări dr. Liliana Stanca, medic primar medicină legală
    - Dr. Mihail Ştefănescu, medic primar medicină legală
    - Dr. Claudiu George Ţolescu, medic primar medicină legală
    - Dr. Camelia Cotulbea, medic primar medicină legală


    ANEXA 3

          Modul de funcţionare a Comisiei superioare medico-legale din
            cadrul Institutului Naţional de Medicină Legală
                        "Mina Minovici" Bucureşti

    1. Comisia superioară medico-legală reprezintă autoritatea ştiinţifică supremă în domeniul medicinei legale şi îşi desfăşoară activitatea în cadrul Institutului Naţional de Medicină Legală "Mina Minovici" Bucureşti prin şedinţe de lucru convocate de preşedintele acestei comisii.
    2. Şedinţele de lucru se pot desfăşura numai în prezenţa a cel puţin două treimi din membrii permanenţi ai Comisiei superioare medico-legale.
    3. Membrii Comisiei superioare medico-legale care au participat la elaborarea avizului comisiei de avizare şi control al actelor medico-legale nu pot participa la dezbaterile din cadrul şedinţei în legătură cu speţa respectivă şi nici nu vor semna avizul elaborat.
    4. Calitatea de membru al Comisiei superioare medico-legale este incompatibilă cu calitatea de expert recomandat.
    5. Avizul Comisiei superioare medico-legale se elaborează contra cost.
    6. Comisia superioară medico-legală se poate pronunţa prin aviz asupra documentelor medico-legale întocmite în cazul examinărilor medico-legale efectuate în cazul persoanelor şi al cadavrelor umane ori al fragmentelor de cadavru.
    7. Comisia superioară medico-legală nu se poate pronunţa prin aviz asupra veridicităţii ştiinţifice a investigaţiei ADN, care este expertiză de strictă specialitate efectuată în cadrul instituţiei medico-legale, urmând ca în situaţia în care se dispune un astfel de aviz comisia să menţioneze dacă a fost sau nu respectată metodologia de lucru şi să recomande efectuarea unei alte investigaţii ADN în altă instituţie de specialitate, pentru compararea rezultatelor.
    8. Comisia superioară medico-legală nu poate elibera un aviz în absenţa existenţei în cazul respectiv a unui aviz formulat de către comisia de avizare şi control al actelor medicale competentă teritorial.
    9. În situaţia speţelor în care există suspiciunea culpei medicale cu privire la modul în care a fost acordată asistenţa medicală, prezenţa medicului care a întocmit referatul de specialitate la şedinţa Comisiei superioare medico-legale în care se dezbate cazul respectiv este obligatorie.
    10. Avizul elaborat de către Comisia superioară medico-legală trebuie să fie semnat şi parafat de către toţi membrii care au participat la analiza cazului respectiv.
    11. În situaţiile în care există puncte de vedere diferite asupra unui caz analizat, acestea vor fi formulate, semnate şi parafate sub formă de opinie separată în avizul elaborat de comisie.
    12. Avizul Comisiei superioare medico-legale trebuie eliberat în cel mai scurt timp de la data solicitării. Trimiterea acestuia la organul judiciar care l-a solicitat se realizează în cel mult 40 de zile de la înregistrarea la Institutul Naţional de Medicină Legală "Mina Minovici" Bucureşti. De asemenea, acesta poate fi remis în copie următorilor solicitanţi:
    a) partea interesată, contra cost;
    b) Ministerul Sănătăţii;
    c) comisiile de monitorizare şi competenţă profesională pentru cazurile de malpraxis de la nivelul direcţiilor de sănătate publică teritoriale;
    d) Colegiul Medicilor din România şi consiliile judeţene ale acestuia.
    13. Şedinţele Comisiei superioare medico-legale nu sunt publice.
    14. Exemplarele în copie ale avizelor elaborate de către Comisia superioară medico-legală sunt arhivate împreună cu documentele aferente în cadrul Institutului Naţional de Medicină Legală "Mina Minovici" Bucureşti pe perioada de timp stabilită în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.
    15. Accesul la arhiva Comisiei superioare medico-legale este posibil numai cu aprobarea directorului Institutului Naţional de Medicină Legală "Mina Minovici" Bucureşti.


    ANEXA 4

          Modul de funcţionare a Comisiei de avizare şi control al actelor
          medico-legale din cadrul Institutului Naţional de Medicină Legală
            "Mina Minovici" Bucureşti şi a comisiilor de avizare şi control
               al actelor medico-legale din cadrul institutelor de medicină
                  legală din centrele medicale universitare Cluj-Napoca,
                       Iaşi, Timişoara, Târgu Mureş şi Craiova

    1. În cadrul fiecărui institut de medicină legală funcţionează câte o comisie de avizare şi control al actelor medico-legale.
    2. Comisia de avizare şi control al actelor medico-legale, denumită în continuare Comisie de avizare şi control, evaluează din punct de vedere ştiinţific, cu respectarea competenţei teritoriale şi la solicitarea organelor judiciare, documentele întocmite în cadrul institutului respectiv de medicină legală.
    3. Comisia de avizare şi control îşi desfăşoară activitatea sub forma şedinţelor de lucru convocate de preşedintele comisiei.
    4. Calitatea de membru al Comisiei de avizare şi control este incompatibilă cu calitatea de expert recomandat.
    5. Comisia de avizare şi control se poate pronunţa prin aviz asupra documentelor medico-legale întocmite cu ocazia examinărilor medico-legale efectuate în cazul persoanelor, cadavrelor umane ori al fragmentelor de cadavru.
    6. Avizul Comisiei de avizare şi control se elaborează contra cost.
    7. Comisia de avizare şi control nu se poate pronunţa prin aviz asupra veridicităţii ştiinţifice a investigaţiei ADN, care este expertiză de strictă specialitate efectuată în cadrul instituţiei medico-legale, urmând ca în situaţia în care se dispune un astfel de aviz comisia să menţioneze dacă a fost sau nu respectată metodologia de lucru şi să recomande efectuarea unei alte investigaţii ADN în altă instituţie de specialitate, pentru compararea rezultatelor.
    8. Comisia de avizare şi control nu poate elabora un aviz dacă în speţa respectivă a fost elaborat avizul Comisiei superioare medico-legale.
    9. Avizul elaborat de către Comisia de avizare şi control trebuie să fie semnat şi parafat de către toţi membrii care au participat la analiza cazului respectiv.
    10. În situaţiile în care există puncte de vedere diferite asupra unui caz analizat, acestea vor fi formulate, semnate şi parafate sub formă de opinie separată în avizul elaborat de comisie.
    11. Avizul Comisiei de avizare şi control trebuie eliberat în cel mai scurt timp de la data solicitării, trimiterea acestuia la organul judiciar care l-a solicitat urmând a fi realizată în cel mult 40 de zile de la înregistrarea la Institutul Naţional de Medicină Legală "Mina Minovici" Bucureşti a actului prin care a fost dispus. Acesta poate fi remis în copie şi următorilor solicitanţi:
    a) partea interesată, contra cost;
    b) Ministerul Sănătăţii;
    c) comisiile de monitorizare şi competenţă profesională pentru cazurile de malpraxis de la nivelul direcţiilor de sănătate publică teritoriale;
    d) Colegiul Medicilor din România sau consiliile judeţene ale acestuia.
    12. Şedinţele Comisiei de avizare şi control nu sunt publice
    13. Exemplarele în copie ale avizelor elaborate de către Comisia de avizare şi control şi transmise organelor judiciare sunt arhivate împreună cu documentele aferente în cadrul institutelor de medicină legală teritoriale pe perioada stabilită în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.
    14. Accesul la arhiva Comisiei de avizare şi control este posibil numai cu aprobarea directorului Institutului Naţional de Medicină Legală "Mina Minovici" Bucureşti.
                       _________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016