Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.192 din 22 iulie 2025  privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.801/2020 pentru aprobarea componenţei, a modelelor şi a normelor metodologice de elaborare a rapoartelor privind situaţiile financiare, a rapoartelor privind notele la situaţiile financiare şi alte rapoarte/anexe trimestriale şi anuale generate din sistemul naţional de raportare - Forexebug, precum şi a Ordinului ministrului finanţelor nr. 699/2024 privind transmiterea situaţiilor financiare trimestriale şi anuale, precum şi a unor raportări financiare lunare centralizate întocmite de instituţiile publice începând cu anul 2024 şi pentru modificarea şi completarea unor ordine ale ministrului finanţelor publice în domeniul contabilităţii instituţiilor publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.192 din 22 iulie 2025 privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.801/2020 pentru aprobarea componenţei, a modelelor şi a normelor metodologice de elaborare a rapoartelor privind situaţiile financiare, a rapoartelor privind notele la situaţiile financiare şi alte rapoarte/anexe trimestriale şi anuale generate din sistemul naţional de raportare - Forexebug, precum şi a Ordinului ministrului finanţelor nr. 699/2024 privind transmiterea situaţiilor financiare trimestriale şi anuale, precum şi a unor raportări financiare lunare centralizate întocmite de instituţiile publice începând cu anul 2024 şi pentru modificarea şi completarea unor ordine ale ministrului finanţelor publice în domeniul contabilităţii instituţiilor publice

EMITENT: Ministerul Finanţelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 697 din 25 iulie 2025
    Având în vedere dispoziţiile art. 4 alin. (1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 88/2013 privind adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru îndeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internaţionale, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 25/2014, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul finanţelor emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.801/2020 pentru aprobarea componenţei, a modelelor şi a normelor metodologice de elaborare a rapoartelor privind situaţiile financiare, a rapoartelor privind notele la situaţiile financiare şi alte rapoarte/anexe trimestriale şi anuale generate din sistemul naţional de raportare - Forexebug, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 280 din 3 aprilie 2020, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2 litera h), punctul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "4. anexa 19 «Situaţia sumelor primite şi a plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare»;"

    2. La anexa nr. 1 punctul 3.4, sintagma „Rândul 10 «Creanţe»“ se modifică şi se înlocuieşte cu sintagma „Rândul 10 «Creanţe curente»“.
    3. La anexa nr. 1, punctele 5.1 şi 5.2 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "5.1. (1) Formularul «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» este structurat în trei părţi distincte: modulul 0 - Fluxuri de numerar la trezorerie şi instituţii de credit, modulul 1 - Fluxuri de numerar la trezorerie şi modulul 2 - Fluxuri de numerar la instituţii de credit şi se completează pentru fiecare sector bugetar.
    Unităţile de învăţământ preuniversitar completează şi depun în sistem câte un formular «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» pentru fiecare sector bugetar: sectorul 01 - buget de stat, respectiv sectorul 02 - buget local, în funcţie de finanţare.
    (2) Modulul 0 «Fluxuri de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» prezintă situaţia centralizatoare a existenţei şi mişcărilor de numerar ale instituţiilor publice, derulate prin casierie şi prin conturile deschise la unităţile Trezoreriei Statului şi la instituţii de credit, cu încadrarea acestora pe activităţi (operaţionale, de finanţare, de investiţii).
    (3) Modulul 1 «Fluxuri de numerar la trezorerie» prezintă pe rânduri existenţa şi mişcările de numerar aflate în casieria în lei ale instituţiilor publice, în conturile de venituri şi cheltuieli bugetare, în conturile de disponibilităţi deschise la unităţile Trezoreriei Statului, iar pe coloane, încadrarea fluxurilor de numerar pe activităţi (operaţionale, de finanţare, de investiţii).
    (4) Modulul 2 «Fluxuri de numerar la instituţii de credit» prezintă pe rânduri existenţa şi mişcările de numerar aflate în casieria (în valută) a instituţiilor publice şi în conturile de disponibilităţi deschise la instituţiile de credit, iar pe coloane, încadrarea fluxurilor de numerar pe activităţi (operaţionale, de finanţare, de investiţii).
    (5) Formularul «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» este structurat pe activităţi, astfel:
    a) fluxuri de numerar din activitatea operaţională prezintă mişcările de numerar (încasări şi plăţi) rezultate din activitatea curentă, care se corelează cu codurile din clasificaţia bugetară a veniturilor şi cheltuielilor, altele decât cele menţionate pentru activitatea de investiţii şi activitatea de finanţare;
    b) fluxuri de numerar din activitatea de investiţii prezintă mişcările de numerar (încasări şi plăţi) rezultate din achiziţiile ori vânzările de active fixe;
    c) fluxuri de numerar din activitatea de finanţare prezintă mişcările de numerar (încasări şi plăţi) rezultate din împrumuturi primite, rambursate, acordate, ori alte surse financiare.
5.2. În «Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit» sunt prezentate pe coloane şi rânduri următoarele informaţii:

    (1) Modulul 0 «Fluxuri de numerar la trezorerie şi instituţii de credit»
    Câmpurile acestui modul sunt needitabile deoarece sunt calculate automat şi rezultă din însumarea valorilor din modulul 1 «Fluxuri de numerar la trezorerie» şi modulul 2 «Fluxuri de numerar la instituţii de credit».

    (2) Modulul 1 «Fluxuri de numerar la trezorerie»
    1. Coloanele de la 1 la 9 se completează astfel:
    a) Fluxurile de trezorerie din activitatea operaţională se corelează pe coloanele de încasări şi plăţi cu codurile din clasificaţia bugetară a veniturilor şi cheltuielilor, altele decât cele menţionate pentru activitatea de investiţii şi activitatea de finanţare.
    Coloana 1 «Încasări» se corelează cu codurile din clasificaţia bugetară a veniturilor, altele decât cele menţionate pentru activitatea de investiţii şi activitatea de finanţare; sumele primite din prefinanţare sau din rambursările provenite din fonduri externe nerambursabile postaderare (codurile bugetare: 45.xx, 48.xx, 41.04) se raportează la activitatea operaţională la col. 1 «Încasări».
    Coloana 2 «Plăţi» se corelează cu codurile din clasificaţia bugetară a cheltuielilor, altele decât cele menţionate pentru activitatea de investiţii şi activitatea de finanţare:
    - cu plăţile efectuate de natura cheltuielilor operaţionale de la codurile bugetare 56 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», 58 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020», 60 «Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR»;
    – cu plăţile efectuate de natura cheltuielilor operaţionale de la codurile bugetare 61 «Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» şi 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă».
    Se operează cu semnul minus numai sumele de natura cheltuielilor operaţionale recuperate în anul curent din finanţarea anilor precedenţi încasate la codurile bugetare: 85.01.01 «Plăţi efectuate în anii precedenţi şi recuperate în anul curent în secţiunea de funcţionare a bugetului local», 85.01.03 «Plăţi efectuate în anii precedenţi şi recuperate în anul curent aferente cheltuielilor curente şi operaţiunilor financiare ale altor instituţii publice» şi 85.01.05 «Plăţi efectuate în anii precedenţi şi recuperate în anul curent aferente fondurilor externe nerambursabile».
    Coloana 3 «Numerar net din activitatea operaţională» prezintă suma rezultată din calcul (col. 3 = col. 1 – col. 2).
    b) Fluxurile de trezorerie din activitatea de investiţii se corelează cu clasificaţia bugetară pe coloanele de încasări şi plăţi, astfel:
    Coloana 4 «Încasări» se corelează cu codurile bugetare 39 «Venituri din valorificarea unor bunuri».
    Coloana 5 «Plăţi» se corelează cu:
    - codurile bugetare 71 «Active nefinanciare» şi 72 «Active financiare»;
    – cu plăţile efectuate de natura cheltuielilor de capital de la codurile bugetare 56 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», 58 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020», 60 «Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR», care se corelează cu indicatorul «Active nefinanciare (titlul XV)» din anexa 27 (anexa nr. 23 la ordin);
    – cu plăţile efectuate de natura cheltuielilor de capital de la codurile bugetare 61 «Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» şi 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă» care se corelează cu indicatorul «Active nefinanciare (titlul XV)» din anexa 28 (anexa nr. 24 la ordin).
    Se operează cu semnul minus numai sumele de natura cheltuielilor de capital recuperate în anul curent din finanţarea anilor precedenţi încasate la codurile bugetare: 85.01.02 «Plăţi efectuate în anii precedenţi şi recuperate în anul curent în secţiunea de dezvoltare a bugetului local», 85.01.04 «Plăţi efectuate în anii precedenţi şi recuperate în anul curent aferente cheltuielilor de capital ale altor instituţii publice» şi 85.01.05 «Plăţi efectuate în anii precedenţi şi recuperate în anul curent aferente fondurilor externe nerambursabile».
    Coloana 6 «Numerar net din activitatea de investiţii» prezintă suma rezultată din calcul (col. 6 = col. 4 – col. 5).
    c) Fluxurile de trezorerie din activitatea de finanţare se corelează cu clasificaţia bugetară astfel:
    Coloana 7 «Încasări» se completează cu sumele reprezentând încasări din rambursarea împrumuturilor acordate preluate din:
    - codul bugetar 31 «Venituri din dobânzi», numai cu sumele din dobânzile aferente împrumuturilor acordate;
    – codurile bugetare 40 «Încasări din rambursarea împrumuturilor acordate» (40.03, 40.05, 40.06, 40.10, 40.11, 40.13, 40.14, 40.15, 40.17, 40.18, 40.19, 40.50) şi 41 «Alte operaţiuni financiare» (41.02, 41.03, 41.06, 41.08, 41.10, 41.11, 41.12, 41.13, 41.17, 41.18).
    Coloana 8 «Plăţi» se corelează cu codurile bugetare: 30 «Dobânzi», 80 «Împrumuturi» şi 81 «Rambursări de credite».
    Se operează cu semnul minus numai sumele de natura cheltuielilor de finanţare recuperate în anul curent din finanţarea anilor precedenţi şi încasate la codul bugetar 85.01.01 «Plăţi efectuate în anii precedenţi şi recuperate în anul curent în secţiunea de funcţionare a bugetului local», 85.01.02 «Plăţi efectuate în anii precedenţi şi recuperate în anul curent în secţiunea de dezvoltare a bugetului local» şi 85.01.03 «Plăţi efectuate în anii precedenţi şi recuperate în anul curent aferente cheltuielilor curente şi operaţiunilor financiare ale altor instituţii publice».
    Coloana 9 «Numerar net din activitatea de finanţare» prezintă suma rezultată din calcul (col. 9 = col. 7 – col. 8).
    2. Coloana 10 «IV. CREŞTEREA (DESCREŞTEREA) NETĂ DE NUMERAR ŞI ECHIVALENT DE NUMERAR» prezintă suma rezultată din calcul (col. 10 = col. 3 + col. 6 + col. 9).
    3. În coloana 11 «V. NUMERAR ŞI ECHIVALENT DE NUMERAR LA ÎNCEPUTUL ANULUI» se raportează:
    a) soldurile iniţiale ale conturilor de rezultate din anii precedenţi ale bugetelor de venituri şi cheltuieli [bugetului local, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetului asigurărilor pentru şomaj, bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, bugetului Fondului pentru mediu, bugetului Trezoreriei Statului, bugetului instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii, bugetului instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii, bugetului activităţilor finanţate integral din venituri proprii, bugetului aferent activităţii de privatizare, bugetului fondurilor externe nerambursabile (sursa 08/D), în situaţia în care este aprobat cu buget de venituri şi cheltuieli] (conturile contabile: 5150500, 5210300, 5240300, 5250301, 5250302, 5600300, 5610300, 5620300, 5710300, 5740301, 5740302, 5750300);
    b) soldul iniţial al contului de disponibil al bugetului fondurilor externe nerambursabile din sume neutilizate în anul curent şi reportate în anul următor, în situaţia în care bugetul fondurilor externe nerambursabile (sursa 08/D) nu este aprobat cu buget de venituri (contul contabil 5150600);
    c) soldurile iniţiale ale conturilor de disponibil din împrumuturi din sume neutilizate în anul curent şi reportate în anul următor (conturile contabile: 5130301, 5130302, 5140301, 5140302, 5160301, 5160302, 5170301, 5170302);
    d) soldurile iniţiale ale conturilor contabile de disponibilităţi ale instituţiilor publice deschise la unităţile Trezoreriei Statului care nu se dezvoltă în analitic pe structura clasificaţiei bugetare.
    4. În coloana 12 «Sume recuperate/primite în excedentul anului precedent» se înscriu:
    a) sumele recuperate în excedentul anilor precedenţi pentru bugetele locale, bugetul Fondului pentru mediu, bugetul instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii, bugetul instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii, bugetul activităţii finanţate integral din venituri proprii, bugetul fondurilor externe nerambursabile - sursa D în situaţia în care este aprobat cu buget de venituri şi cheltuieli, bugetul privind activitatea de privatizare;
    b) sumele reprezentând reîntregirea excedentului cu depozitele, dacă operaţiunile au avut loc în exerciţii financiare diferite;
    c) sumele primite în excedentul anului precedent în situaţia reorganizărilor;
    d) sumele reprezentând împrumutul primit de la Trezoreria Statului de către bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru şomaj şi bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, pentru acoperirea deficitului bugetar.
    5. În coloana 13 «Sume utilizate/transferate din excedentul anului precedent» se înscriu următoarele:
    a) sumele utilizate din excedentul anului precedent pentru efectuarea de cheltuieli sau acoperirea golurilor temporare de casă pentru bugetul local, bugetul Fondului pentru mediu, bugetul instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii, bugetul instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii, bugetul activităţilor finanţate integral din venituri proprii, bugetul fondurilor externe nerambursabile - sursa D în situaţia în care este aprobat cu buget de venituri şi cheltuieli, bugetul privind activitatea de privatizare;
    b) sumele transferate din excedent la bugetul local pentru bugetul instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii şi bugetul activităţilor finanţate integral din venituri proprii;
    c) sumele transferate din excedent pentru constituirea de depozite în trezorerie;
    d) sumele transferate din excedentul anului precedent în situaţia reorganizărilor;
    e) sumele restituite Trezoreriei Statului, din cele acordate pentru acoperirea deficitului bugetar la bugetul asigurărilor sociale de stat, la bugetul asigurărilor de şomaj şi la bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate în situaţia în care rezultatul execuţiei bugetare este excedent.
    Sumele utilizate din excedentul anului precedent sub formă de împrumut, evidenţiate la col. 13, se raportează în cursul exerciţiului la încasări la «Numerar din activitatea de finanţare». Plăţile efectuate în cursul exerciţiului din aceste sume se raportează la «Numerar din activitatea operaţională» sau «Numerar din activitatea de investiţii», în funcţie de natura cheltuielilor, după caz.
    6. La sfârşitul exerciţiului financiar, sumele raportate la coloanele 12 şi 13 trebuie să fie egale, cu următoarele excepţii:
    a) sumele transferate din excedentul instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral din venituri proprii, care se preiau ca venit la bugetul local;
    b) sumele transferate din excedent pentru constituirea de depozite în trezorerie, precum şi în situaţia reîntregirii excedentului cu depozitele, dacă operaţiunile au avut loc în exerciţii financiare diferite;
    c) sumele primite/transferate în/din excedentul anului precedent în situaţia reorganizărilor;
    d) cu sumele utilizate din disponibilităţile aflate în contul general al Trezoreriei Statului pentru finanţarea deficitului la bugetul asigurărilor sociale de stat, la bugetul asigurărilor de şomaj şi la bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate;
    e) cu sumele restituite Trezoreriei Statului, din cele acordate pentru acoperirea deficitului bugetar la bugetul asigurărilor sociale de stat, la bugetul asigurărilor de şomaj şi la bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate în situaţia în care rezultatul execuţiei bugetare este excedent;
    f) sumele din excedentul anilor precedenţi ale sistemului asigurărilor pentru şomaj utilizate pentru acoperirea deficitului din anii anteriori al acestuia.
    7. În coloana 14 «Sume transferate din disponibilul neutilizat la finele anului precedent» se înscriu sumele neutilizate la finele anului precedent, transferate la începutul anului din conturile de disponibil în conturile bugetului fondurilor externe nerambursabile (sursa 08/D), în situaţia existenţei doar a unui buget de cheltuieli (cont 5150600), precum şi pentru bugetul creditelor interne şi bugetul creditelor externe (5130301, 5130302, 5140301, 5140302, 5160301, 5160302, 5170301, 5170302).
    8. În coloana 15 «VI. NUMERAR ŞI ECHIVALENT DE NUMERAR LA SFÂRŞITUL PERIOADEI» se prezintă sumele rezultate din calcul (col. 15 = col. 10 + col. 11 + col. 12 – col. 13 – col. 14).
    8.1. La raportările anuale sunt prezentate:
    a) soldurile finale ale conturilor de rezultat din anii precedenţi ale bugetelor aprobate cu buget de venituri şi cheltuieli (conturile contabile: 5150500, 5210300, 5240300, 5250301, 5250302, 5600300, 5610300, 5620300, 5710300, 5740301, 5740302, 5750300);
    b) soldurile finale ale conturilor de disponibil al bugetului fondurilor externe nerambursabile din sume neutilizate în anul curent şi reportate în anul următor, în situaţia în care bugetul fondurilor externe nerambursabile (sursa 08/D) nu este aprobat cu buget de venituri (contul contabil 5150600);
    c) soldurile finale ale conturilor de disponibil din împrumuturi din sume neutilizate în anul curent şi reportate în anul următor (conturile contabile: 5130301, 5130302, 5140301, 5140302, 5160301, 5160302, 5170301, 5170302);
    d) soldurile finale ale conturilor de disponibilităţi deschise pe numele instituţiilor publice la unităţile Trezoreriei Statului;
    e) soldul final al contului contabil 5120501, reprezentând sume în curs de decontare la trezorerii.
    8.2. La raportările trimestriale sunt prezentate:
    a) disponibil de numerar şi echivalent de numerar aferent bugetelor;
    b) soldurile conturilor de disponibilităţi deschise pe numele instituţiilor publice la unităţile Trezoreriei Statului.
    9. În modulul 1 «Fluxuri de numerar la trezorerie», rândurile se completează astfel:
    9.1. Rândul 1 «TOTAL» se completează cu totalul sumelor în lei aflat în casieria instituţiei, în conturile de venituri şi cheltuieli bugetare şi în conturile de disponibilităţi deschise la unităţile Trezoreriei Statului.
    9.2. Rândul 2 «CASA în lei ct. 5310101» se completează cu numerarul aflat în casieria instituţiei evidenţiat în contul contabil 5310101 «Casa în lei»; la raportările trimestriale, soldul final al contului 5310101 «Casa în lei» se completează la col. 15 «Numerar şi echivalent de numerar la sfârşitul perioadei». La raportarea anuală, soldul final al contului 5310101 are valoarea zero.
    9.3. Rândurile de la 3 la 12 se completează astfel:
    a) mişcările de numerar din conturile instituţiilor publice deschise la trezorerie, aferente bugetului de stat (sursa A), bugetelor locale (sursa A), bugetului asigurărilor sociale de stat (sursa A), bugetului asigurărilor pentru şomaj (sursa A), bugetului instituţiilor finanţate integral din venituri proprii (sursa F), bugetului instituţiilor finanţate din venituri proprii şi subvenţii (sursa G), bugetului activităţilor finanţate integral din venituri proprii (sursa E), bugetului activităţii de privatizare (sursa H), bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate (sursa A), bugetului Fondului pentru mediu (sursa I), bugetului Trezoreriei Statului (sursa J) se completează cu:
    - veniturile încasate diminuate cu restituirile din venituri, evidenţiate în conturile: 5200100, 5210100, 5240100, 5250101, 5250102, 5600101, 5610101, 5620101, 5710100, 5740101, 5740102, 5750100, pe coloanele «Încasări» (col. 1, col. 4, col. 7);
    – soldul contului de finanţare bugetară 7700000 «Finanţare de la buget» al fiecărei surse de finanţare aferente fiecărui buget în parte, pe coloanele «Plăţi» (col. 2, col. 5, col. 8).
    Soldul pentru conturile de finanţare bugetară se stabileşte ca diferenţă între plăţi efectuate şi încasări reprezentând sume recuperate din finanţarea anului curent reprezentând reconstituirea creditelor bugetare şi reflectă totalul plăţilor nete de casă.
    9.4. Rândul 13 «Buget împrumuturi interne şi externe» se completează astfel:
    a) cu veniturile încasate, diminuate cu restituirile din venituri pentru bugetele creditelor externe (sursa B) şi bugetele creditelor interne (sursa C), evidenţiate în conturile contabile: 5130101, 5140101, 5160101, 5170101, la codurile bugetare de venituri 41.02.00 «Sume aferente creditelor interne» şi 41.03.00 «Sume aferente creditelor externe», pe coloana «Încasări» a activităţii de finanţare (col. 7);
    b) cu soldul contului 7700000 «Finanţarea de la buget», reprezentând plăţile nete de casă, efectuate din bugetul creditelor externe (sursa B) şi bugetul creditelor interne (sursa C), pe coloana «Plăţi»;
    c) pentru conturile: 5130301, 5130302, 5140301, 5140302, 5160301, 5160302, 5170301, 5170302 se completează soldul iniţial pe coloana 11, iar sumele care au fost transferate la începutul anului din conturile de disponibil în conturile bugetelor respective se completează pe coloana 14.
    9.5. Rândul 14 «Buget fonduri externe nerambursabile - (sursa D)» se completează astfel:
    a) cu veniturile încasate diminuate cu restituirile din venituri pentru bugetul fondurilor externe nerambursabile (sursa 08/D) evidenţiate în contul: 5150103 «Disponibil în lei din fonduri externe nerambursabile la trezorerie - venituri ale bugetului fondurilor externe nerambursabile (sursa D)», pe coloana «Încasări» (col. 1);
    b) cu soldul contului 7700000 «Finanţarea de la buget», reprezentând plăţile nete de casă, efectuate din bugetul fondurilor externe nerambursabile (sursa 08/D), pe coloanele «Plăţi» (col. 2, col. 5);
    c) pentru contul 5150600 se completează soldul iniţial pe coloana 11, iar sumele care au fost transferate la începutul anului din contul de disponibil în contul bugetului respectiv se completează pe coloana 14.
    9.6. Rândul 15 «Alte disponibilităţi în trezorerie» se completează astfel:
    Rândurile 15.1 la 15.n - sumele se completează distinct pentru fiecare cont de disponibil deschis la unităţile Trezoreriei Statului care nu se dezvoltă pe structura clasificaţiei bugetare, altele decât cele menţionate pentru rândurile 13 şi 14, pe coloanele de încasări, respectiv de plăţi ale fiecărei activităţi. Sumele transferate din trezorerie către conturile de disponibil ale instituţiilor publice, deschise la instituţiile de credit şi care nu se regăsesc la finele perioadei de raportare în extrasele de cont, înregistrate în contabilitate cu ajutorul contului contabil 5120501 «Sume în curs de decontare la trezorerii», se completează pe coloanele de încasări ale fiecărei activităţi.
    Însumarea acestora se face la rândul 15 «Alte disponibilităţi în trezorerie».

    (3) Modulul 2 «Fluxuri de numerar la instituţii de credit»
    1. În coloanele 12 «Diferenţe de curs favorabile» şi 13 «Diferenţe de curs nefavorabile» se înscriu numai diferenţele de curs valutar favorabile/nefavorabile rezultate din reevaluarea soldurilor conturilor de numerar şi echivalent de numerar la sfârşitul perioadei de raportare.
    2. În coloana 15 «VI. NUMERAR ŞI ECHIVALENT DE NUMERAR LA SFÂRŞITUL PERIOADEI» se prezintă sumele rezultate din calcul (col. 15 = col. 10 + col. 11 + col. 12 – col. 13 – col. 14) şi reprezintă soldurile finale ale conturilor de disponibilităţi deschise la instituţiile de credit.
    3. Rândurile modulului 2 se completează astfel:
    Rândul 1 «TOTAL» prezintă totalul sumelor în lei şi valută aflat în casieria instituţiei, precum şi cele din conturile de disponibilităţi deschise la instituţii de credit.
    Rândul 2 «CASA în valută ct. 5310402» se completează cu contravaloarea în lei a numerarului în valută aflat în casieria instituţiei evidenţiat în contul contabil 5310402.
    La raportările trimestriale, soldul final al contului 5310402 «Casa în valută» se completează la col. 15 «Numerar şi echivalent de numerar la sfârşitul perioadei». La raportarea anuală, soldul final al contului 5310402 are valoarea zero.
    Rândul 3 «Disponibilităţi la instituţii de credit (ct.5xx)»
    Rândurile 3.1 «Banca 1 (ct.5xx)» la 3.n «Banca n (ct.5xx)», pentru fiecare instituţie de credit la care instituţiile publice au deschise conturi de disponibil, se completează astfel:
    - cu sumele cumulate în lei la care se adaugă contravaloarea în lei a sumelor în valută, pe coloanele de încasări, respectiv de plăţi ale fiecărei activităţi;
    – cu sumele cumulate în lei la care se adaugă contravaloarea în lei a sumelor în valută, înregistrate în contabilitate cu ajutorul contului contabil 5120502 «Sume în curs de decontare la instituţii de credit», pe coloanele de încasări ale fiecărei activităţi, în cazul sumelor transferate din instituţiile de credit către conturile de disponibil ale instituţiilor publice deschise la trezorerii sau la alte instituţii de credit şi care nu se regăsesc la finele perioadei de raportare în extrasele de cont.
    Însumarea acestor date se face la rândul 3 «Disponibilităţi la instituţii de credit (ct.5xx)"

    4. La anexa nr. 1, punctul 17.4 alineatul (1), după prima teză se introduc două noi teze cu următorul cuprins:
    "Valoarea contabilă netă a bunurilor evidenţiată la rândul 30 se detaliază astfel:
    - la rândul 68, cu valoarea contabilă netă a bunurilor din proprietatea privată a statului;
    – la rândul 69, cu valoarea contabilă netă a bunurilor din proprietatea privată a unităţilor administrativ-teritoriale;
    – la rândul 70, cu valoarea contabilă netă a bunurilor din proprietatea privată a instituţiilor publice.
    Suma rândurilor 68, 69 şi 70 trebuie să fie egală cu valoarea din rândul 30."

    5. La anexa nr. 1, partea introductivă a punctului 23 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "23. Anexa 19 «Situaţia sumelor primite şi a plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare» (anexa nr. 22 la ordin) este alcătuită din trei module:
    1. Modulul 1 «Situaţia plăţilor efectuate şi a sumelor declarate pentru cota-parte aferentă cheltuielilor finanţate din FEN postaderare»;
    2. Modulul 2 «Situaţia sumelor primite direct de la Comisia Europeană/alţi donatori şi a plăţilor din FEN postaderare»;
    3. Modulul 3 «Situaţia sumelor primite indirect de la Comisia Europeană/alţi donatori şi a plăţilor din FEN postaderare"

    6. La anexa nr. 1, la punctul 23.3, sintagma „anexa 19“ se modifică şi se înlocuieşte cu sintagma „modulul 1“.
    7. La anexa nr. 1, punctul 23.4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "23.4. Potrivit prevederilor art. 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziţie justă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 231/2023, cu modificările şi completările ulterioare, în bugetele ministerelor menţionate la acest articol se cuprind sumele necesare finanţării valorii totale a unor proiecte ai căror beneficiari sunt companii naţionale, institute naţionale etc. În această situaţie, pentru ministerele respective, în modulul 1 «Situaţia plăţilor efectuate şi a sumelor declarate pentru cota-parte aferentă cheltuielilor finanţate din FEN postaderare» sunt prezentate informaţii preluate din contabilitatea proprie, precum şi informaţii solicitate pe suport hârtie de la beneficiarii proiectelor, semnate de directorul entităţii respective şi de conducătorul compartimentului financiar-contabil."

    8. La anexa nr. 1, la punctul 23.5, sintagma „anexa 19“ se modifică şi se înlocuieşte cu sintagma „modulul 1“.
    9. La anexa nr. 1, după punctul 23.5 se introduc două noi puncte, pct. 23.6 şi 23.7, cu următorul cuprins:
    "23.6. (1) Modulul 2 «Situaţia sumelor primite direct de la Comisia Europeană/alţi donatori şi a plăţilor din FEN postaderare» se completează de instituţiile publice, care au calitatea de organism responsabil cu primirea de la Comisia Europeană sau alţi donatori a fondurilor (de exemplu: Autoritatea de certificare şi plată, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene etc.) şi transferul acestor fonduri către autorităţile de management, agenţii de plăţi, operatori de program, instituţii publice subordonate în calitate de beneficiari etc. Fondurile primite şi plătite sunt derulate prin conturi de disponibil deschise la unităţile Trezoreriei Statului sau la instituţii de credit şi uneori pot fi cuprinse în bugetul sursei D «Fonduri externe nerambursabile».
    (2) Modulul 2 «Situaţia sumelor primite direct de la Comisia Europeană/alţi donatori şi a plăţilor din FEN postaderare» nu se completează cu informaţii din conturile distincte de disponibilităţi deschise pentru recuperarea debitelor.
    (3) Plăţile efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare pentru proiectele proprii, de către instituţiile publice în calitate de beneficiari, se raportează în modulul 2 «Situaţia sumelor primite direct de la Comisia Europeană/alţi donatori şi a plăţilor din FEN postaderare» la coloanele 8, 9, 10, 11, 12 şi 13 corespunzător modului de finanţare a instituţiei respective.
    (4) În modulul 2 «Situaţia sumelor primite direct de la Comisia Europeană/alţi donatori şi a plăţilor din FEN postaderare» informaţiile sunt prezentate pe coloane astfel:
    Coloana 1 «Sold la începutul anului» se completează cu informaţii privind soldurile iniţiale ale conturilor de disponibil din fonduri externe nerambursabile postaderare în valută sau lei.
    Coloana 2 «Încasări FEN» se completează cu informaţii privind sumele încasate direct de la Comisia Europeană/alţi donatori în conturile de disponibil din fonduri externe nerambursabile postaderare în valută deschise la Banca Naţională a României sau la alte instituţii de credit reprezentând prefinanţări, rambursări sau alte sume primite de la Comisia Europeană/alţi donatori.
    Coloana 3 «Dobânzi/comisioane» se completează cu dobânzile încasate, mai puţin comisioanele plătite. În situaţia în care comisioanele plătite sunt mai mari decât dobânzile încasate, suma se trece cu semnul minus în această coloană.
    Coloana 4 «Încasări din conturi de debite FEN ani precedenţi» se completează cu sumele transferate din conturile de disponibil din creanţe bugetare, ca urmare a unor nereguli recuperate aferente fondurilor externe nerambursabile postaderare, dar numai acele sume care s-au recuperat în anii următori celui în care plăţile au fost efectuate.
    Sumele transferate din conturile de disponibil din creanţe bugetare, ca urmare a unor nereguli recuperate aferente fondurilor externe nerambursabile postaderare, în conturile de disponibil din fonduri externe nerambursabile prin care se derulează programele/proiectele reprezentând sume recuperate în acelaşi an în care s-au efectuat plăţile nu se raportează în col. 4 «Încasări din conturi de debite FEN ani precedenţi» şi în col. 5 «Plăţi efectuate din FEN».
    Coloana 5 «Plăţi efectuate din FEN» se completează cu sumele plătite din conturile de disponibil aferente fondurilor externe nerambursabile postaderare, reprezentând:
    - prefinanţări sau rambursări transferate autorităţilor de management, agenţiilor de plăţi, operatorilor de program etc.;
    – sume transferate în vederea reîntregirii fondurilor de la bugetul de stat în cazul indisponibilităţilor temporare de fonduri de la Comisia Europeană sau reconstituirii vărsămintelor din privatizare;
    – prefinanţări sau rambursări transferate în conturile de disponibilităţi ale beneficiarilor/conturile de venituri ale bugetelor din care au fost efectuate iniţial plăţile;
    – plăţile efectuate pentru propriile proiecte cu finanţare externă nerambursabilă postaderare;
    – plăţile efectuate către Comisia Europeană/alţi donatori reprezentând sume neutilizate, debite etc.
    Coloana 16 «Diferenţe de curs favorabile/nefavorabile» se completează cu diferenţele de curs favorabile (cu semnul plus) sau nefavorabile (cu semnul minus), rezultate din reevaluarea soldurilor conturilor de disponibil la finele perioadei.
    Coloana 17 «Sold la finele perioadei» trebuie să corespundă cu soldul conturilor de disponibil deschise la Banca Naţională a României, alte instituţii de credit şi unităţile Trezoreriei Statului.
23.7. (1) Modulul 3 «Situaţia sumelor primite indirect de la Comisia Europeană/alţi donatori şi a plăţilor din FEN postaderare» se completează de instituţiile publice care au calitatea de autorităţi de gestionare (de exemplu: autorităţi de management, agenţii de plăţi, operatori de program, alte instituţii publice) a fondurilor primite de la autorităţi de certificare, instituţii publice ierarhic superioare, după caz, şi care ulterior efectuează transferuri din aceste fonduri. Fondurile primite şi plătite sunt derulate prin conturi de disponibil deschise la unităţile Trezoreriei Statului sau la instituţii de credit şi uneori pot fi cuprinse în bugetul sursei D «Fonduri externe nerambursabile».
    (2) Modulul 3 «Situaţia sumelor primite indirect de la Comisia Europeană/alţi donatori şi a plăţilor din FEN postaderare» nu se completează de către instituţiile publice care au calitatea de beneficiari sau de lideri de proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile postaderare, care primesc prefinanţări şi rambursări prin autorităţile de management din România, în conturile de venituri ale bugetelor proprii.
    (3) Modulul 3 «Situaţia sumelor primite indirect de la Comisia Europeană/alţi donatori şi a plăţilor efectuate din FEN postaderare» nu se completează cu informaţii din conturile distincte de disponibilităţi deschise pentru recuperarea debitelor.
    (4) Plăţile efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare pentru proiectele proprii, de către instituţiile publice în calitate de beneficiari, se raportează în modulul 3 «Situaţia sumelor primite indirect de la Comisia Europeană/alţi donatori şi a plăţilor din FEN postaderare» la coloanele 8, 9, 10, 11, 12 şi 13 corespunzător modului de finanţare a instituţiei respective.
    (5) Autorităţile de management care derulează prin acelaşi cont de disponibil deschis la unităţile Trezoreriei Statului sume provenind din fonduri externe nerambursabile postaderare (prefinanţări sau rambursări), sume de la bugetul de stat pentru indisponibilităţi temporare de fonduri de la Comisia Europeană, sume alocate temporar din vărsăminte din privatizare, dezvoltă contul contabil 5150101 «Disponibil în lei din fonduri externe nerambursabile la trezorerie» în analitice, astfel încât soldul iniţial, încasările, plăţile efectuate şi soldul final să se evidenţieze distinct pe surse.
    (6) În modulul 3 «Situaţia sumelor primite indirect de la Comisia Europeană/alţi donatori şi a plăţilor din FEN postaderare» informaţiile sunt prezentate pe coloane astfel:
    Coloana 1 «Sold la începutul anului» se completează cu informaţii privind soldurile iniţiale ale conturilor de disponibil din fonduri externe nerambursabile postaderare în valută sau lei.
    Coloana 2 «Încasări FEN» se completează cu sumele încasate indirect de la Comisia Europeană/alţi donatori prin autorităţi de certificare, instituţii publice ierarhic superioare etc., în conturile de disponibil din fonduri externe nerambursabile postaderare în valută sau lei deschise la instituţii de credit sau la unităţile Trezoreriei Statului reprezentând prefinanţări şi rambursări.
    Coloana 3 «Dobânzi/Comisioane» se completează cu dobânzile încasate, mai puţin comisioanele plătite. În situaţia în care comisioanele plătite sunt mai mari decât dobânzile încasate, suma se trece cu semnul minus în această coloană.
    Coloana 4 «Încasări din conturi de debite FEN ani precedenţi» se completează cu sumele transferate din conturile de disponibil din creanţe bugetare, ca urmare a unor nereguli recuperate aferente fondurilor externe nerambursabile postaderare, dar numai acele sume care s-au recuperat în anii următori celui în care plăţile au fost efectuate.
    Sumele transferate din conturile de disponibil din creanţe bugetare, ca urmare a unor nereguli recuperate aferente fondurilor externe nerambursabile postaderare, în conturile de disponibil din fonduri externe nerambursabile prin care se derulează programele/proiectele reprezentând sume recuperate în acelaşi an în care s-au efectuat plăţile nu se raportează în col. 4 «Încasări din conturi de debite FEN ani precedenţi» şi în col. 6 «Plăţi efectuate din FEN».
    Coloana 5 «Încasări de la bugetul de stat pentru indisponibilităţi şi din venituri din privatizare» se completează cu sumele transferate de către autorităţile de certificare în acelaşi cont de disponibil prin care sunt derulate şi fondurile nerambursabile postaderare reprezentând sume alocate de la bugetul de stat pentru indisponibilităţi temporare de fonduri de la Comisia Europeană, precum şi sume alocate din venituri din privatizare.
    Coloana 6 «Plăţi efectuate din FEN» se completează cu sumele plătite din conturile de disponibil din fondurile externe nerambursabile postaderare, reprezentând:
    - sume transferate altor agenţii de plăţi;
    – rambursări transferate în conturile de venituri sau disponibilităţi ale beneficiarilor reprezentând cofinanţare;
    – prefinanţări sau rambursări pentru cota-parte din cheltuielile eligibile aferente fondurilor externe nerambursabile postaderare, transferate în conturile de disponibilităţi ale beneficiarilor/conturile de venituri ale bugetelor din care au fost efectuate iniţial plăţile;
    – plăţi efectuate pentru propriile proiecte cu finanţare externă nerambursabilă postaderare.
    Coloana 15 «Plăţi efectuate din bugetul de stat şi din venituri din privatizare» se completează cu plăţile efectuate din sumele alocate de la bugetul de stat pentru indisponibilităţi temporare de fonduri de la Comisia Europeană, precum şi din sumele alocate din venituri din privatizare.
    Coloana 16 «Diferenţe de curs favorabile/nefavorabile» se completează cu diferenţele de curs favorabile (cu semnul plus) sau nefavorabile (cu semnul minus), rezultate din reevaluarea soldurilor conturilor de disponibil la finele perioadei.
    Coloana 17 «Sold la finele perioadei» trebuie să corespundă cu soldul conturilor de disponibil în valută sau lei deschise la instituţii de credit sau la unităţile Trezoreriei Statului."

    10. În cuprinsul anexei nr. 2 „Bilanţ“, denumirea rândului 10 „Creanţe“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "

┌────┬─────────────────────────────────┐
│10 │Creanţe curente │
└────┴─────────────────────────────────┘

"

    11. Anexa nr. 4 „Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit“, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
    12. La anexa nr. 16 „Nota 35a Active fixe corporale“ rândul 30, coloana B „Explicaţii“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "

┌──────────────────────────────────────┐
│Valoarea contabilă netă (rd. 30 = rd. │
│19 – rd. 24 – rd. 29, din care 30 = 68│
│+ 69 + 70) │
└──────────────────────────────────────┘

"

    13. La anexa nr. 16 „Nota 35a Active fixe corporale“, după rândul 67 se introduc trei noi rânduri, rândurile 68-70, având pe coloana B „Explicaţii“ următorul cuprins:
    "

┌──┬───────────────────────────────────┐
│68│proprietatea privată a statului │
├──┼───────────────────────────────────┤
│69│proprietatea privată a unităţilor │
│ │administrativ-teritoriale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│70│proprietatea privată a │
│ │instituţiilor publice │
└──┴───────────────────────────────────┘

"

    14. La anexa nr. 22, „Anexa 19 «Situaţia plăţilor efectuate şi a sumelor declarate pentru cota-parte aferentă cheltuielilor finanţate din FEN postaderare»“ se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.


    ART. II
    Ordinul ministrului finanţelor nr. 699/2024 privind transmiterea situaţiilor financiare trimestriale şi anuale, precum şi a unor raportări financiare lunare centralizate întocmite de instituţiile publice începând cu anul 2024 şi pentru modificarea şi completarea unor ordine ale ministrului finanţelor publice în domeniul contabilităţii instituţiilor publice, publicat în Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 354 din 16 aprilie 2024, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. După articolul III se introduce un nou articol, art. III^1, cu următorul cuprins:
    "ART. III^1
    (1) Începând cu situaţiile financiare trimestriale aferente trimestrului II 2025 se suspendă întocmirea şi depunerea/transmiterea la Ministerul Finanţelor şi unităţile subordonate a următoarelor formulare care fac parte din situaţiile financiare trimestriale, prevăzute la pct. 1.3 din anexa la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.998/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare trimestriale şi a unor raportări financiare lunare ale instituţiilor publice în anul 2019, precum şi pentru modificarea şi completarea altor norme metodologice în domeniul contabilităţii publice, cu modificările şi completările ulterioare:
    1. formularul «Situaţia sumelor primite direct de la Comisia Europeană/alţi donatori şi a plăţilor din FEN postaderare» (anexa nr. 20a la situaţiile financiare) şi instrucţiunile de completare prevăzute la pct. 1.5.(6).1-1.5.(6).2;
    2. formularul «Situaţia sumelor primite indirect de la Comisia Europeană/alţi donatori şi a plăţilor din FEN postaderare» (anexa nr. 20b la situaţiile financiare) şi instrucţiunile de completare prevăzute la pct. 1.5.(7).1-1.5.(7).3."

    2. La articolul IV, după punctul 7 se introduc două noi puncte, punctele 8 şi 9, cu următorul cuprins:
    "8. formularul «Situaţia sumelor primite direct de la Comisia Europeană/alţi donatori şi a plăţilor din FEN postaderare» (anexa nr. 20a la situaţiile financiare) şi instrucţiunile de completare prevăzute la pct. 4.21.(1);
9. formularul «Situaţia sumelor primite indirect de la Comisia Europeană/alţi donatori şi a plăţilor din FEN postaderare» (anexa nr. 20b la situaţiile financiare) şi instrucţiunile de completare prevăzute la pct. 4.21.(2)."

    3. La articolul V alineatul (1), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. V
    (1) Informaţiile aferente formularelor suspendate potrivit art. III, III^1 şi IV, precum şi cele din formularele suspendate potrivit Ordinului ministrului finanţelor nr. 1.287/2023 se preiau şi se valorifică din următoarele rapoarte/note/anexe generate din sistemul naţional de raportare - Forexebug, prevăzute la art. 2 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.801/2020, cu modificările şi completările ulterioare, care înlocuiesc formularele suspendate:"

    4. La articolul V alineatul (1), punctul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "4. anexa 19 «Situaţia sumelor primite şi a plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare"

    5. La articolul VI, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. VI
    (1) Formularele care fac parte din situaţiile financiare trimestriale întocmite pentru trimestrul I al anului 2025, prevăzute la pct. 1.3 din anexa la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.998/2019, cu modificările şi completările ulterioare, includ anexele nr. 3, 4, 5, 6, 7, 7b, 9, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 20a, 20b la situaţiile financiare trimestriale."

    6. La articolul VI, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin.(1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Formularele care fac parte din situaţiile financiare trimestriale întocmite începând cu trimestrul II al anului 2025, prevăzute la pct. 1.3 din anexa la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.998/2019, cu modificările şi completările ulterioare, includ anexele nr. 3, 4, 5, 6, 7, 7b, 9, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 18 la situaţiile financiare trimestriale."

    7. La articolul VI, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (3^1), cu următorul cuprins:
    "(3^1) Formularele care fac parte din situaţiile financiare anuale întocmite începând cu exerciţiul financiar 2025 prevăzute la pct. 1.5.(1) din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 129/2019, cu modificările şi completările ulterioare, includ anexele: nr. 3, 4, 5, 6, 7, 7b, 9, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 22, 24, 25, 26 la situaţiile financiare anuale."



    ART. III
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. IV
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul finanţelor,
                    Mihai Diaconu,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 22 iulie 2025.
    Nr. 1.192.
    ANEXA 1

    *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
    (Anexa nr. 4 la Ordinul nr. 1.801/2020)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2

    *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
    (Anexa nr. 22 la Ordinul nr. 1.801/2020)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016