Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.186 din 11 iulie 2006  privind deschiderea procedurii de reorganizare judiciara si faliment de catre organele fiscale competente si propunerile de numire a lichidatorilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.186 din 11 iulie 2006 privind deschiderea procedurii de reorganizare judiciara si faliment de catre organele fiscale competente si propunerile de numire a lichidatorilor

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 632 din 21 iulie 2006

În temeiul <>art. 11 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere dispoziţiile <>Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizãrii judiciare şi a falimentului, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
În vederea deschiderii procedurii de faliment, organele fiscale competente vor respecta termenele şi condiţiile reglementate de <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi de <>Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizãrii judiciare şi a falimentului, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, respectiv de <>Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei.
ART. 2
Organele fiscale formuleazã cereri de deschidere a procedurii insolvenţei pentru debitorii care înregistreazã obligaţii fiscale restante la bugetul general consolidat administrat de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi în condiţiile în care nu s-a realizat recuperarea acestor datorii prin aplicarea tuturor modalitãţilor de executare silitã prevãzute de lege.
ART. 3
Înainte de formularea cererii de deschidere a procedurii insolvenţei, organele fiscale vor parcurge urmãtoarele etape în vederea recuperãrii creanţelor fiscale restante:
A. aplicarea modalitãţilor de executare silitã, prin aplicarea succesivã sau concomitentã a urmãtoarelor modalitãţi de recuperare a obligaţiilor fiscale restante prevãzute de <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 :
a) executarea silitã prin poprire asupra oricãrei sume urmãribile reprezentând venituri şi disponibilitãţi bãneşti în lei şi în valutã, titluri de valoare sau alte bunuri mobile necorporale, deţinute şi/sau datorate, cu orice titlu, debitorului de cãtre terţe persoane sau pe care aceştia le vor datora şi/sau le vor deţine în viitor în temeiul unor raporturi juridice existente;
b) aplicarea de sechestre asupra bunurilor mobile şi imobile ale debitorului şi valorificarea acestora prin modalitãţile prevãzute de <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 ;
B. constatarea stãrii de insolvabilitate, în condiţiile stabilite prin Codul de procedurã fiscalã;
C. angajarea rãspunderii solidare, în condiţiile stabilite de <>art. 27 şi 28 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, şi de instrucţiunile date în aplicarea acestor prevederi legale.
ART. 4
În condiţiile în care nu s-a reuşit recuperarea creanţelor fiscale restante în totalitate sau s-a realizat doar o recuperare parţialã, organele fiscale vor formula cereri de deschidere a procedurii insolvenţei, dacã sunt îndeplinite cumulativ condiţiile specifice prevãzute de <>Legea nr. 64/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, respectiv de <>Legea nr. 85/2006 .
ART. 5
În vederea recuperãrii creanţelor fiscale de la debitorii care se aflã în stare de insolvenţã, organele fiscale se vor înscrie la tabelul creditorilor cu creanţele existente în evidenţa fiscalã pe plãtitor, fãrã a fi necesarã efectuarea unei noi inspecţii fiscale.
ART. 6
(1) Pânã la intrarea în vigoare a <>Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, potrivit <>art. 118 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru obligaţiile fiscale neplãtite la termen, atât înainte, cât şi dupã deschiderea procedurii de reorganizare judiciarã, se datoreazã majorãri de întârziere pânã la data deschiderii procedurii de faliment. Pentru obligaţiile fiscale nãscute dupã data deschiderii procedurii de faliment şi neplãtite la termen nu se datoreazã majorãri de întârziere.
(2) Începând cu data intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 85/2006 se aplicã prevederile art. 41 din acest act normativ referitoare la calculul obligaţiilor accesorii.
ART. 7
(1) Organele fiscale nu vor accepta ca în cadrul procedurii insolvenţei onorariul lunar al administratorului sau al lichidatorului sã fie mai mare de 2.000 lei pe lunã.
(2) Organele fiscale nu vor accepta ca în cadrul procedurii insolvenţei onorariul de succes al administratorului sau al lichidatorului sã fie mai mare de 7% din valoarea bunurilor valorificate. Onorariul de succes poate fi acordat numai în situaţia în care creanţa fiscalã este acoperitã în integralitate.
ART. 8
(1) Organele fiscale care au calitatea de creditori fiscali în dosarele care au ca obiect procedura insolvenţei vor propune judecãtorului-sindic şi vor vota desemnarea de administratori sau de lichidatori din Lista practicienilor agreaţi.
(2) Organele fiscale care au calitatea de creditori fiscali în dosarele care au ca obiect procedura insolvenţei pentru contribuabilii care au creanţe fiscale mai mari de 3.000.000 lei vor propune judecãtorului-sindic desemnarea administratorului sau a lichidatorului selectat de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã din Lista practicienilor agreaţi.
(3) În situaţia în care propunerile de desemnare a administratorului sau a lichidatorului se formuleazã de cãtre un alt creditor sau de debitor, în dosare care au ca obiect insolvenţa unor contribuabili care au creanţe fiscale mai mari de 3.000.000 lei, organele fiscale care au calitatea de creditori fiscali pot fi de acord numai cu desemnarea administratorului sau a lichidatorului selectat de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã din Lista practicienilor agreaţi.
ART. 9
(1) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã va elabora o listã a practicienilor în insolvenţã agreaţi, pe zone geografice, dupã cum urmeazã:
a) zona I, care cuprinde judeţele Alba, Sibiu şi Hunedoara;
b) zona II, care cuprinde judeţele Argeş şi Vâlcea;
c) zona III, care cuprinde judeţele Bacãu şi Neamţ;
d) zona IV, care cuprinde judeţele Bihor şi Satu Mare;
e) zona V, care cuprinde judeţele Suceava şi Botoşani;
f) zona VI, care cuprinde judeţele Braşov şi Covasna;
g) zona VII, care cuprinde municipiul Bucureşti, judeţele Cãlãraşi, Giurgiu, Ialomiţa, Ilfov şi Teleorman;
h) zona VIII, care cuprinde judeţele Cluj, Bistriţa-Nã sãud, Maramureş şi Sãlaj;
i) zona IX, care cuprinde judeţele Constanţa şi Tulcea;
j) zona X, care cuprinde judeţele Dolj, Gorj, Mehedinţi şi Olt;
k) zona XI, care cuprinde judeţele Galaţi, Brãila şi Vrancea;
l) zona XII, care cuprinde judeţele Iaşi şi Vaslui;
m) zona XIII, care cuprinde judeţele Mureş şi Harghita;
n) zona XIV, care cuprinde judeţele Prahova, Buzãu şi Dâmboviţa;
o) zona XV, care cuprinde judeţele Timiş, Arad şi Caraş-Severin.
(2) Lista practicienilor în insolvenţã agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã va fi alcãtuitã de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã pe baza urmãtoarelor criterii:
a) dovada calitãţii de practician în insolvenţã compatibil;
b) poliţa de asigurare de rãspundere profesionalã, în vigoare;
c) dovada, eliberatã de Uniunea Naţionalã a Practicienilor în Reorganizare şi Lichidare, care sã ateste faptul cã ofertantul sau reprezentanţii sãi nu au fost supuşi niciunei sancţiuni profesionale sau disciplinare în ultimii 3 ani anteriori declanşãrii procedurii de selecţie;
d) numãrul de societãţi reorganizate sau lichidate din portofoliul ofertantului;
e) declaraţia pe propria rãspundere în ceea ce priveşte numãrul de personal calificat afectat procedurii, inclusiv practicieni în insolvenţã compatibili;
f) asigurarea de cãtre practicianul în insolvenţã a accesului la informaţiile din dosarul cauzei, cum ar fi: rapoartele de activitate, tabelul creditorilor, planurile de distribuţie etc.;
g) experienţa în colaborarea cu organele fiscale;
h) declaraţie pe propria rãspundere privind gradul de acoperire a masei credale, la modul general, pentru toate cazurile din portofoliu;
i) declaraţie pe propria rãspundere privind gradul de acoperire a creanţelor fiscale cuprinse în masa credalã, la modul general, pentru toate cazurile din portofoliu.
(3) Lista practicienilor în insolvenţã agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã va fi alcãtuitã pe baza unei selecţii organizate de o comisie coordonatã de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care va fi constituitã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(4) Pentru contribuabilii care au creanţe fiscale mai mari de 3.000.000 lei, comisia prevãzutã la alin. (3) va efectua o selecţie pentru desemnarea practicianului care va fi propus de organul fiscal, pe bazã de cerere de ofertã adresatã practicienilor înscrişi în Lista practicienilor agreaţi, având în vedere urmãtoarele criterii:
a) onorariul lunar solicitat de practician;
b) onorariul solicitat de practician în situaţia în care se acoperã întreaga creanţã fiscalã;
c) durata de timp în care apreciazã cã vor fi stinse creanţele fiscale;
d) numãrul de persoane care va fi alocat pentru realizarea activitãţilor legate de procedura insolvenţei la respectiva societate.
(5) Punctajele pentru criteriile prevãzute la alin. (2) şi (4) şi documentaţia ce trebuie sã fie depusã de practicieni pentru cele douã selecţii vor fi aprobate prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(6) Pentru contribuabilii care au creanţe fiscale mai mici de 3.000.000 lei, o comisie constituitã la nivelul organului fiscal va efectua o selecţie pentru desemnarea practicianului care va fi propus de organul fiscal, pe bazã de cerere de ofertã adresatã practicienilor înscrişi în Lista practicienilor agreaţi, pe baza unor criterii stabilite la nivelul organului fiscal, prin decizie a directorului executiv.
ART. 10
În termen de 30 de zile de la semnarea prezentului ordin, Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã va demara activitãţile în vederea salectãrii Listei practicienilor în insolvenţã agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, prin publicarea unui anunţ în douã cotidiene de rãspândire naţionalã.
ART. 11
Lista practicienilor în insolvenţã agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, se actualizeazã semestrial, se publicã pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi va fi transmisã organelor fiscale.
ART. 12
Organele fiscale care au calitatea de creditori fiscali în dosarele care au ca obiect procedura lichidãrii reglementatã de <>Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau de <>Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalitãţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscalã a acestora, precum şi la autorizarea funcţionãrii persoanelor juridice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, vor propune judecãtorului delegat de pe lângã oficiul registrului comerţului desemnarea de administratori sau de lichidatori din Lista practicienilor agreaţi.
ART. 13
(1) Începând cu data prezentului ordin organele fiscale îşi vor crea o bazã de date referitoare la contribuabilii aflaţi în insolvenţã, reorganizare judiciarã, faliment sau lichidare, care va cuprinde urmãtoarele informaţii:
a) data la care s-a deschis procedura;
b) administratorul sau lichidatorul desemnat în dosar;
c) istoricul dosarului, de la data deschiderii procedurii.
(2) Organele fiscale vor raporta trimestrial Agenţiei Naţionale de Aministrare Fiscalã situaţii privind contribuabilii aflaţi în stare de insolvenţã sau de lichidare, dupã caz.
ART. 14
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul finanţelor publice,
Doina-Elena Dascãlu,
secretar de stat

Bucureşti, 11 iulie 2006.
Nr. 1.186.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016