Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.149 din 28 septembrie 2017  pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.093/2004 privind abilitarea laboratoarelor de toxicologie pentru efectuarea determinărilor de noxe profesionale    Twitter Facebook
Cautare document

 ORDIN nr. 1.149 din 28 septembrie 2017 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.093/2004 privind abilitarea laboratoarelor de toxicologie pentru efectuarea determinărilor de noxe profesionale

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 801 din 10 octombrie 2017
    Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale de asistenţă medicală şi sănătate publică nr. FB 9.740/2017 din cadrul Ministerului Sănătăţii,
    în conformitate cu prevederile art. 2 lit. d) şi art. 3 lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 1.414/2009 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Sănătate Publică, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în conformitate cu art. 29 lit. v) din Ordinul ministrului sănătăţii nr. 261/2010 privind aprobarea organigramei şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Institutului Naţional de Sănătate Publică Bucureşti, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.093/2004 privind abilitarea laboratoarelor de toxicologie pentru efectuarea determinărilor de noxe profesionale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 840 din 14 septembrie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    (1) În laboratorul de toxicologie lucrează doar personal autorizat în condiţiile legii.
    (2) Coordonarea activităţii în laboratoarele de determinare de noxe profesionale trebuie să fie efectuată de o persoană cu experienţă de cel puţin 3 ani în acest domeniu."

    2. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    Abilitarea laboratoarelor de toxicologie se acordă de către Ministerul Sănătăţii prin Direcţia generală de asistenţă medicală şi sănătate publică la propunerea Institutului Naţional de Sănătate Publică (INSP), prin structurile proprii - Centrul Naţional de Monitorizare a Riscurilor din Mediul Comunitar (CNMRMC) sau centrul regional de sănătate publică (CRSP) care a înregistrat solicitarea şi a efectuat evaluarea."

    3. La articolul 6, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
    "(4) Periodic, la 3 ani, se va efectua o reevaluare a activităţii laboratorului în cadrul INSP-CNMRMC/CRSP unde s-a întocmit referatul iniţial."

    4. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    (1) În vederea obţinerii abilitării, reprezentantul legal al laboratorului de toxicologie se va adresa uneia dintre structurile de specialitate din cadrul Institutului Naţional de Sănătate Publică (Centrul Naţional de Monitorizare a Riscurilor din Mediul Comunitar, Centrul Regional de Sănătate Publică Bucureşti, Centrul Regional de Sănătate Publică Cluj, Centrul Regional de Sănătate Publică Iaşi, Centrul Regional de Sănătate Publică Timişoara, Centrul Regional de Sănătate Publică Târgu Mureş) unde va depune un dosar ce conţine:
    a) cerere adresată uneia dintre structurile de specialitate din cadrul Institutului Naţional de Sănătate Publică mai sus menţionate, care să cuprindă antetul solicitantului, adresa, numărul de telefon, contul bancar;
    b) notificare de certificare a conformităţii eliberată de direcţia de sănătate publică judeţeană;
    c) informaţii privind personalul:
    - lista personalului cu pregătire superioară: chimişti, farmacişti, medici, biochimişti, biologi, ingineri, fizicieni;
    – copii xerox de pe diplome de studii, certificate de instruire;
    – lista personalului cu pregătire medie: asistenţi medicali, laboranţi etc. - opţional;
    d) memoriu tehnic care va cuprinde date de identificare, precum adresă, telefon, fax, detalii de amenajare, amplasament, spaţii, sursă de apă, aparatură şi analizele pentru care se solicită abilitarea, verificarea metrologică şi/sau etalonarea aparatelor;
    e) dotarea tehnică corespunzătoare determinărilor pentru care se solicită abilitarea.
    (2) Reevaluarea periodică se face pe baza unui dosar trimis de solicitant şi care trebuie să conţină:
    - cerere de reevaluare;
    – copie a certificatului de abilitare şi anexa;
    – declaraţie pe propria răspundere privind datele transmise;
    – datele de la alin. (1) lit. b)-e);
    – alte date solicitate de evaluator, cum ar fi: curbe de etalonare, validări de metode, date tehnice ale aparatelor, număr de analize efectuate în anul anterior."

    5. La articolul 8, alineatele (1) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 8
    (1) Conformitatea informaţiilor din dosarul de solicitare a abilitării va fi analizată şi verificată la sediul laboratorului de toxicologie de către o echipă de specialişti din cadrul INSP-CNMRMC/CRSP la care s-a făcut solicitarea. Acest lucru se va aplica numai în cazul abilitării iniţiale.
    ……………………………………………
    (4) Referatul de evaluare împreună cu un exemplar din dosarul pentru abilitarea laboratorului de toxicologie vor fi înaintate de către solicitant Ministerului Sănătăţii - Direcţia generală de asistenţă medicală şi sănătate publică."

    6. La articolul 8, după alineatul (4) se introduc 4 noi alineate, alineatele (5)-(8), cu următorul cuprins:
    "(5) În urma reevaluării periodice, în situaţia în care apar modificări în datele de identificare ale solicitantului şi/sau în lista determinărilor şi a aparaturii, se va întocmi un nou referat de evaluare care va fi înaintat de solicitant la Ministerul Sănătăţii.
(6) Pe baza noului referat de evaluare Ministerul Sănătăţii va anula certificatul de abilitare anterior şi va întocmi un nou certificat cu datele actualizate.
(7) În situaţia în care nu au apărut modificări faţă de datele anterioare, evaluatorul va trimite o adresă solicitantului în care se va specifica faptul că rămân valabile certificatul de abilitare şi anexa existentă.
(8) Anual, CNMRMC şi CRSP-urile vor înainta la Ministerul Sănătăţii - Direcţia generală de asistenţă medicală şi sănătate publică lista cu laboratoarele care se regăsesc în situaţia prevăzută la alin (7)."

    7. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    Laboratoarele care efectuează analize toxicologice, Direcţia generală de asistenţă medicală şi sănătate publică din cadrul Ministerului Sănătăţii, INSP, CNMRMC, CRSP, precum şi direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile acestui ordin."



    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul sănătăţii,
                    Florian-Dorel Bodog

    Bucureşti, 28 septembrie 2017.
    Nr. 1.149.

    -----

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice