Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.139 din 30 iulie 2025  pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 630/2007 privind modul de reglementare a domeniului aeronauticii civile cu aeronave ultrauşoare din România şi pentru modificarea art. 2 din Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 808/2011 pentru aprobarea Procedurii privind acordarea, suspendarea sau revocarea licenţei de operare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.139 din 30 iulie 2025 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 630/2007 privind modul de reglementare a domeniului aeronauticii civile cu aeronave ultrauşoare din România şi pentru modificarea art. 2 din Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 808/2011 pentru aprobarea Procedurii privind acordarea, suspendarea sau revocarea licenţei de operare

EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 735 din 6 august 2025
    În temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) lit. b), g) şi x) şi ale art. 53 alin. (2) din Legea nr. 21/2020 privind Codul aerian, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 630/2007 privind modul de reglementare a domeniului aeronauticii civile cu aeronave ultrauşoare din România, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 265 şi 265 bis din 19 aprilie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 4, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Aeronavele ultrauşoare motorizate omologate şi înmatriculate în România pot fi utilizate şi la efectuarea operaţiunilor de lucru aerian, aşa cum sunt definite în Legea nr. 21/2020 privind Codul aerian, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi la efectuarea zborurilor introductive, în condiţiile deţinerii unei autorizaţii de zbor, în conformitate cu prevederile anexei nr. 3."

    2. La anexa nr. 3 - Reglementări aeronautice civile române RACR-CCO ULM, Cerinţele de certificare şi operaţionale pentru aeronavele ultrauşoare motorizate, la capitolul 1 paragraful RACR-CCO ULM 1010 (b), după alineatul (18) se introduce un nou alineat, alin. (19), cu următorul cuprins:
    "(19) Zbor introductiv reprezintă orice operaţiune aeriană comercială constând într-un tur aerian de scurtă durată, oferit fie de o organizaţie de pregătire declarată în conformitate cu prevederile capitolului 5 «Organizaţii de pregătire declarate» din RACR-LPAN ULM, fie de o organizaţie creată cu scopul de a promova sporturile aeriene, cu scopul de a atrage noi doritori de pregătire sau de a promova sporturile aeriene.
    Zborurile introductive se desfăşoară cu respectarea cumulativă a următoarelor condiţii:
    (i) sunt efectuate numai de către piloţi deţinători ai calificării de instructor pe clasa respectivă de aeronavă pe care se efectuează zborul, iar calificarea de instructor a respectivilor piloţi trebuie să fie în termen de valabilitate;
    (ii) reprezentantul organizaţiei de pregătire declarată sau, după caz, al organizaţiei având drept obiect de activitate promovarea sporturilor aeriene, în cadrul căreia se desfăşoară aceste zboruri, şi-a dat acordul cu privire la locaţia unde se efectuează zborurile, aeronava şi pilotul cu care se efectuează zborurile;
    (iii) decolările şi aterizările au loc în FIR Bucureşti;
    (iv) aterizarea se face pe acelaşi/aceeaşi aerodrom/zonă de operare de unde a avut loc decolarea şi, în timpul misiunilor de zbor, nu vor avea loc aterizări intermediare;
    (v) în timpul acestor misiuni de zbor nu va fi efectuat un alt tip de operaţiuni (zboruri tehnice în vederea prelungirii AZ sau în vederea întocmirii manualului de utilizare şi întreţinere, zboruri şcoală, sporturi aeronautice sau zboruri aferente operaţiunilor de lucru aerian);
    (vi) în timpul acestor misiuni de zbor nu vor fi simulate cazuri de urgenţă, proceduri anormale sau orice alt tip de proceduri de zbor care ar putea periclita siguranţa zborului;
    (vii) timpul de zbor ca pasager într-un zbor introductiv nu va putea fi contorizat ca timp de zbor pentru obţinerea licenţei de pilot;
    (viii) durata totală a orelor de zbor introductiv nu poate depăşi 20% din totalul anual al orelor de zbor efectuate în cadrul organizaţiei respective;
    (ix) timpul block al unei misiuni de zbor nu poate depăşi 60 de minute;
    (x) organizaţia care desfăşoară zboruri introductive transmite anual (până cel târziu la 31 ianuarie) către AACR o informare cu privire la toate zborurile introductive desfăşurate. Informarea va include următoarele informaţii: numele organizaţiei, perioada evaluată, tipul şi înmatricularea aeronavelor cu care s-au efectuat zboruri introductive, precum şi numărul orelor de zbor introductiv pentru fiecare aeronavă în parte;
    (xi) operatorul aeronavei deţine o poliţă de asigurare în ceea ce priveşte pasagerii şi părţile terţe, încheiată cu respectarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 785/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 aprilie 2004 privind cerinţele de asigurare a operatorilor de transport aerian şi a operatorilor de aeronave."

    3. La anexa nr. 3 - Reglementări aeronautice civile române RACR-CCO ULM, Cerinţele de certificare şi operaţionale pentru aeronavele ultrauşoare motorizate, la capitolul 5, paragraful RACR-CCO ULM 1205 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    " RACR-CCO ULM 1205 - Aeronavele ULM omologate
    Aeronavele ULM omologate pot fi operate/utilizate numai dacă posedă un certificat de înmatriculare şi o autorizaţie de zbor, având înscrise în aceasta categoriile de zboruri pentru care sunt autorizate. Aceste aeronave pot fi utilizate doar pentru efectuarea următoarelor categorii de zboruri:
    1. zboruri particulare;
    2. zboruri în interes propriu;
    3. zboruri şcoală;
    4. zboruri tehnice în vederea prelungirii AZ sau în vederea întocmirii manualului de utilizare şi întreţinere;
    5. zboruri aferente operaţiunilor de lucru aerian;
    6. zboruri introductive."



    ART. II
    Articolul 2 din Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 808/2011 pentru aprobarea Procedurii privind acordarea, suspendarea sau revocarea licenţei de operare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 748 din 25 octombrie 2011, se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    Serviciile aeriene cu aeronave fără motor sau cu aeronave ultrauşoare cu motor, precum şi zborurile locale cu orice categorie de aeronavă sunt exceptate de la obligativitatea deţinerii unei licenţe de operare, urmând să fie efectuate în condiţiile stabilite prin reglementările naţionale şi europene aplicabile operaţiunilor aeriene cu aceste categorii de aeronave, respectiv celor aplicabile zborurilor locale."


    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.



                    Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Ciprian-Constantin Şerban

    Bucureşti, 30 iulie 2025.
    Nr. 1.139.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016