Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.133 din 4 mai 2023  pentru modificarea anexei nr. 3 la Legea nr. 212/2015 privind modalitatea de gestionare a vehiculelor şi a vehiculelor scoase din uz    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.133 din 4 mai 2023 pentru modificarea anexei nr. 3 la Legea nr. 212/2015 privind modalitatea de gestionare a vehiculelor şi a vehiculelor scoase din uz

EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 422 din 17 mai 2023
    Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei generale deşeuri şi situri contaminate nr. 111.289/DGDSC din 23.03.2023,
    în temeiul prevederilor:
    - art. 57 alin. (1), (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 24 din Legea nr. 212/2015 privind modalitatea de gestionare a vehiculelor şi a vehiculelor scoase din uz, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul mediului, apelor şi pădurilor emite prezentul ordin.
    ART. I
    Anexa nr. 3 la Legea nr. 212/2015 privind modalitatea de gestionare a vehiculelor şi a vehiculelor scoase din uz, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 554 din 27 iulie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. II
    Prevederile prezentului ordin intră în vigoare la data de 1 iunie 2023.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Prezentul ordin transpune prevederile Directivei delegate (UE) 2023/544 a Comisiei din 16 decembrie 2022 de modificare a Directivei 2000/53/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte exceptările pentru utilizarea plumbului în aliajele de aluminiu pentru prelucrare, în aliajele de cupru şi în anumite baterii, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 73 din 10 martie 2023.


                    Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                    Tánczos Barna

    Bucureşti, 4 mai 2023.
    Nr. 1.133.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 3 la Legea nr. 212/2015)
    LISTA
    materialelor şi componentelor exceptate de la aplicarea prevederilor
    art. 4 alin. (1) din Legea nr. 212/2015 privind modalitatea
    de gestionare a vehiculelor şi a vehiculelor scoase din uz
    Într-un material omogen se tolerează o concentraţie maximă de plumb, crom hexavalent şi, respectiv, mercur de până la 0,1% în greutate şi o concentraţie maximă de cadmiu de până la 0,01% în greutate.
    Piesele de schimb introduse pe piaţă după 1 iulie 2003 care sunt folosite pentru vehiculele introduse pe piaţă înainte de 1 iulie 2003, cu excepţia maselor de echilibrare pentru roţi, a periilor de grafit pentru motoare electrice şi a garniturilor de frână, sunt exceptate de la dispoziţiile art. 4 alin. (1) din Legea nr. 212/2015 privind modalitatea de gestionare a vehiculelor şi a vehiculelor scoase din uz.

┌─────────────────┬──────────┬──────────────┐
│ │ │Se etichetează│
│ │Domeniul │sau se │
│ │de │identifică │
│Materiale şi │aplicare │potrivit │
│componente │şi data de│prevederilor │
│ │expirare a│art. 4 alin. │
│ │exceptării│(3) │
│ │ │din Legea nr. │
│ │ │212/2015 │
├─────────────────┴──────────┴──────────────┤
│Plumbul ca element de aliere │
├─────────────────┬──────────┬──────────────┤
│1(a). Oţel pentru│ │ │
│prelucrări │ │ │
│mecanice şi │ │ │
│componente din │ │ │
│oţel galvanizat │ │ │
│în şarjă prin │ │ │
│cufundare la cald│ │ │
│în loturi, cu │ │ │
│conţinut de plumb│ │ │
│de până la 0,35% │ │ │
│în greutate │ │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Vehicule │ │
│ │omologate │ │
│1(b). Table din │de tip │ │
│oţel galvanizate │înainte de│ │
│continuu, cu │1 ianuarie│ │
│conţinut de plumb│2016 şi │ │
│de până la 0,35% │piese de │ │
│în greutate │schimb │ │
│ │pentru │ │
│ │aceste │ │
│ │vehicule │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Ca piese │ │
│2(a). Aluminiu │de schimb │ │
│pentru prelucrări│pentru │ │
│mecanice, cu │vehiculele│ │
│conţinut de plumb│introduse │ │
│de până la 2% în │pe piaţă │ │
│greutate │înainte de│ │
│ │1 iulie │ │
│ │2005 │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Ca piese │ │
│ │de schimb │ │
│2(b). Aluminiu cu│pentru │ │
│conţinut de plumb│vehiculele│ │
│de până la 1,5% │introduse │ │
│în greutate │pe piaţă │ │
│ │înainte de│ │
│ │1 iulie │ │
│ │2008 │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Vehicule │ │
│ │omologate │ │
│2(c)(i). Aliaje │de tip │ │
│de aluminiu │înainte de│ │
│pentru prelucrări│1 ianuarie│ │
│mecanice, cu │2028 şi │ │
│conţinut de plumb│piese de │ │
│de până la 0,4% │schimb │ │
│în greutate │pentru │ │
│ │aceste │ │
│ │vehicule │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│2(c)(ii). Aliaje │ │ │
│de aluminiu care │ │ │
│nu sunt incluse │ │ │
│la rubrica 2(c) │^(1) │ │
│(i), cu conţinut │ │ │
│de plumb de până │ │ │
│la 0,4% în │ │ │
│greutate ^(2) │ │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│3. Aliaje de │ │ │
│cupru cu conţinut│^(3) │ │
│de plumb de până │ │ │
│la 4% în greutate│ │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Ca piese │ │
│ │de schimb │ │
│ │pentru │ │
│4(a). Carcase de │vehiculele│ │
│lagăr şi bucşe │introduse │ │
│ │pe piaţă │ │
│ │înainte de│ │
│ │1 iulie │ │
│ │2008 │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Ca piese │ │
│4(b). Carcase de │de schimb │ │
│lagăr şi bucşe în│pentru │ │
│motoare, │vehiculele│ │
│transmisii şi │introduse │ │
│compresoare de │pe piaţă │ │
│aer condiţionat │înainte de│ │
│ │1 iulie │ │
│ │2011 │ │
├─────────────────┴──────────┴──────────────┤
│Plumb şi compuşi ai plumbului în componente│
├─────────────────┬──────────┬──────────────┤
│5(a). Plumbul din│Vehicule │ │
│bateriile │omologate │ │
│folosite în │de tip │ │
│sistemele de │înainte de│ │
│înaltă tensiune^ │1 ianuarie│ │
│(4), care sunt │2019 şi │X │
│utilizate numai │piese de │ │
│pentru propulsie │schimb │ │
│în vehiculele din│pentru │ │
│categoriile M1 şi│aceste │ │
│N1 │vehicule │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│5(b)(i). Plumbul │ │ │
│din bateriile │ │ │
│utilizate: │ │ │
│(1) în │ │ │
│aplicaţiile de 12│ │ │
│V; │ │ │
│(2) în │ │ │
│aplicaţiile de 24│ │ │
│V din vehiculele │^(3) │X │
│cu destinaţii │ │ │
│speciale, astfel │ │ │
│cum sunt definite│ │ │
│la art. 3 din │ │ │
│Regulamentul (UE)│ │ │
│2018/858^(7) al │ │ │
│Parlamentului │ │ │
│European şi al │ │ │
│Consiliului │ │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Vehicule │ │
│5(b)(ii). Plumbul│omologate │ │
│din bateriile │de tip │ │
│utilizate în alte│înainte de│ │
│aplicaţii decât │1 ianuarie│ │
│cele incluse la │2024 şi │X │
│rubrica 5(a) sau │piese de │ │
│la rubrica 5(b) │schimb │ │
│(i) │pentru │ │
│ │aceste │ │
│ │vehicule │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Vehicule │ │
│ │omologate │ │
│ │de tip │ │
│ │înainte de│ │
│6. Amortizoare de│1 ianuarie│ │
│vibraţii │2016 şi │X │
│ │piese de │ │
│ │schimb │ │
│ │pentru │ │
│ │aceste │ │
│ │vehicule │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│7(a). Agenţi de │ │ │
│vulcanizare şi │ │ │
│stabilizatori │ │ │
│pentru │ │ │
│elastomerii │Ca piese │ │
│utilizaţi în │de schimb │ │
│furtunurile de │pentru │ │
│frână, │vehiculele│ │
│furtunurile │introduse │ │
│pentru │pe piaţă │ │
│combustibil, │înainte de│ │
│furtunurile │1 iulie │ │
│pentru ventilare │2005 │ │
│şi piesele din │ │ │
│elastomeri/metal │ │ │
│ale şasiului şi │ │ │
│ale suporţilor │ │ │
│motorului │ │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│7(b). Agenţi de │ │ │
│vulcanizare şi │ │ │
│stabilizatori │ │ │
│pentru │ │ │
│elastomerii │ │ │
│utilizaţi în │ │ │
│furtunurile de │Ca piese │ │
│frână, │de schimb │ │
│furtunurile │pentru │ │
│pentru │vehiculele│ │
│combustibil, │introduse │ │
│furtunurile │pe piaţă │ │
│pentru ventilare,│înainte de│ │
│piesele din │1 iulie │ │
│elastomeri/metal │2006 │ │
│ale şasiului şi │ │ │
│ale suporţilor │ │ │
│motorului, cu │ │ │
│conţinut de plumb│ │ │
│de până la 0,5% │ │ │
│în greutate │ │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│7(c). Lianţi │Ca piese │ │
│pentru │de schimb │ │
│elastomerii │pentru │ │
│utilizaţi în │vehiculele│ │
│aplicaţii de │introduse │ │
│transmisie, cu │pe piaţă │ │
│conţinut de plumb│înainte de│ │
│de până la 0,5% │1 iulie │ │
│în greutate │2009 │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│8(a). Plumbul din│ │ │
│aliajele de │ │ │
│sudură pentru │ │ │
│lipirea │ │ │
│componentelor │ │ │
│electrice şi │ │ │
│electronice pe │Vehicule │ │
│plăcile de │omologate │ │
│circuite │de tip │ │
│electronice şi │înainte de│ │
│plumbul din │1 ianuarie│ │
│finisajele de pe │2016 şi │X^(5) │
│bornele │piese de │ │
│componentelor, │schimb │ │
│altele decât │pentru │ │
│condensatorii │aceste │ │
│electrolitici cu │vehicule │ │
│aluminiu, de pe │ │ │
│contactele │ │ │
│componentelor şi │ │ │
│de pe plăcile de │ │ │
│circuite │ │ │
│electronice │ │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│8(b). Plumbul din│Vehicule │ │
│aliajele de │omologate │ │
│sudură utilizate │de tip │ │
│în aplicaţii │înainte de│ │
│electrice, altele│1 ianuarie│ │
│decât sudura pe │2011 şi │X^(5) │
│plăcile de │piese de │ │
│circuite │schimb │ │
│electronice sau │pentru │ │
│pe sticlă │aceste │ │
│ │vehicule │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Vehicule │ │
│ │omologate │ │
│8(c). Plumbul din│de tip │ │
│finisajele de pe │înainte de│ │
│bornele │1 ianuarie│ │
│condensatorilor │2013 şi │X^(5) │
│electrolitici cu │piese de │ │
│aluminiu │schimb │ │
│ │pentru │ │
│ │aceste │ │
│ │vehicule │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Vehicule │ │
│ │omologate │ │
│8(d). Plumbul │înainte de│ │
│utilizat la │1 ianuarie│ │
│sudura pe sticlă │2015 şi │X^(5) │
│în senzori de │piese de │ │
│flux de masă de │schimb │ │
│aer │pentru │ │
│ │aceste │ │
│ │vehicule │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│8(e). Plumbul din│ │ │
│aliajele de │ │ │
│sudură cu │ │ │
│temperatură │ │ │
│ridicată de │ │ │
│topire (şi anume │^(1) │X^(5) │
│aliajele de plumb│ │ │
│cu conţinut de │ │ │
│plumb de cel │ │ │
│puţin 85% în │ │ │
│greutate) │ │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Vehicule │ │
│ │omologate │ │
│ │de tip │ │
│8(f)(i). Plumbul │înainte de│ │
│din sistemele │1 ianuarie│ │
│conforme de │2017 şi │X^(5) │
│conectori cu pini│piese de │ │
│ │schimb │ │
│ │pentru │ │
│ │aceste │ │
│ │vehicule │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│8(f)(ii). Plumbul│Vehicule │ │
│din sistemele │omologate │ │
│conforme de │de tip │ │
│conectori cu │înainte de│ │
│pini, altele │1 ianuarie│ │
│decât aria de │2024 şi │X^(5) │
│joncţiune a │piese de │ │
│conectorilor │schimb │ │
│cablurilor │pentru │ │
│vehiculului │aceste │ │
│ │vehicule │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│8(g)(i). Plumbul │Vehicule │ │
│din aliajele de │omologate │ │
│sudură utilizate │de tip │ │
│pentru realizarea│înainte de│ │
│unei conexiuni │1 │ │
│electrice viabile│octombrie │ │
│între purtător şi│2022 şi │X^(5) │
│pastila │piese de │ │
│semiconductoare │schimb │ │
│în capsulele de │pentru │ │
│circuite │aceste │ │
│integrate tip │vehicule │ │
│„flip chip“ │ │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│8(g)(ii). Plumbul│ │ │
│din aliajele de │ │ │
│sudură utilizate │ │ │
│pentru realizarea│ │ │
│unei conexiuni │ │ │
│electrice viabile│ │ │
│între purtător şi│ │ │
│pastila │ │ │
│semiconductoare │ │ │
│în capsulele de │ │ │
│circuite │ │ │
│integrate tip │ │ │
│„flip chip“, în │ │ │
│cazul în care │ │ │
│conexiunea │(^1) │ │
│electrică │Vehicule │ │
│respectivă │omologate │ │
│îndeplineşte │de tip │ │
│oricare dintre │începând │ │
│următoarele │cu 1 │ │
│condiţii: │octombrie │X^(5) │
│(1) există un nod│2022 şi │ │
│tehnologic │piese de │ │
│semiconductor de │schimb │ │
│90 nm sau mai │pentru │ │
│mare; │aceste │ │
│(2) există un │vehicule │ │
│substrat de 300 │ │ │
│mm sau mai mare │ │ │
│în orice nod │ │ │
│tehnologic │ │ │
│semiconductor; │ │ │
│(3) există │ │ │
│carcase suprapuse│ │ │
│cu substraturi de│ │ │
│300 mm sau mai │ │ │
│mari sau │ │ │
│substraturi │ │ │
│(interposers) din│ │ │
│siliciu de 300 mm│ │ │
│sau mai mari. │ │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│8(h). Plumbul din│ │ │
│aliajele de │ │ │
│sudură utilizate │ │ │
│pentru fixarea │ │ │
│disipatorilor de │Vehicule │ │
│căldură la │omologate │ │
│radiator în │de tip │ │
│ansamblurile de │înainte de│ │
│semiconductori de│1 ianuarie│ │
│putere cu un cip │2016 şi │X^(5) │
│cu zona de │piese de │ │
│proiecţie de cel │schimb │ │
│puţin 1 cm^2 şi │pentru │ │
│intensitatea │aceste │ │
│curentului │vehicule │ │
│nominal de cel │ │ │
│puţin 1 A/mm^2 de│ │ │
│suprafaţă din │ │ │
│siliciu a cipului│ │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Vehicule │ │
│8(i). Plumbul din│omologate │ │
│aliajele de lipit│de tip │ │
│utilizate în │înainte de│ │
│aplicaţii │1 ianuarie│ │
│electrice pe │2016 şi │X^(5) │
│sticlă, cu │piese de │ │
│excepţia lipirii │schimb │ │
│pe sticlă │pentru │ │
│laminată │aceste │ │
│ │vehicule │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Vehicule │ │
│ │omologate │ │
│ │de tip │ │
│8(j). Plumbul din│înainte de│ │
│aliajele de lipit│1 ianuarie│ │
│utilizate pe │2020 şi │X^(5) │
│sticlă laminată │piese de │ │
│ │schimb │ │
│ │pentru │ │
│ │aceste │ │
│ │vehicule │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│8(k). Plumbul din│ │ │
│sudurile │ │ │
│aplicaţiilor │ │ │
│termice care │ │ │
│utilizează un │Vehicule │ │
│curent cu o │omologate │ │
│intensitate │de tip │ │
│minimă de 0,5 A │înainte de│ │
│per sudură pe un │1 ianuarie│ │
│singur geam din │2024 şi │X^(5) │
│sticlă laminată │piese de │ │
│cu o grosime │schimb │ │
│maximă de 2,1 mm.│pentru │ │
│Această exceptare│aceste │ │
│nu se referă la │vehicule │ │
│sudurile │ │ │
│contactelor │ │ │
│integrate în │ │ │
│polimerul │ │ │
│intermediar. │ │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Ca piese │ │
│ │de schimb │ │
│ │pentru │ │
│9. Scaune de │tipurile │ │
│supapă │de motoare│ │
│ │proiectate│ │
│ │înainte de│ │
│ │1 iulie │ │
│ │2003 │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│10(a). Componente│ │ │
│electrice şi │ │ │
│electronice care │ │ │
│conţin plumb, │ │ │
│inserate în │ │ │
│sticlă sau │ │ │
│materiale │ │ │
│ceramice, în │ │ │
│matrice de sticlă│ │ │
│sau de ceramică, │ │ │
│în materiale │ │ │
│vitroceramice sau│ │X^(6) (pentru │
│în matrice │ │alte │
│vitroceramică. │ │componente │
│Această exceptare│ │decât cele │
│nu se referă la │ │piezoelectrice│
│utilizarea │ │din motoare) │
│plumbului în: │ │ │
│(i) sticla │ │ │
│becurilor şi │ │ │
│glazura bujiilor;│ │ │
│(ii) materialele │ │ │
│ceramice │ │ │
│dielectrice ale │ │ │
│componentelor de │ │ │
│la rubricile 10 │ │ │
│(b), 10(c) şi 10 │ │ │
│(d). │ │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│10(b). Plumbul │ │ │
│din materialele │ │ │
│ceramice │ │ │
│dielectrice pe │ │ │
│bază de PZT │ │ │
│(titanat-zirconat│ │ │
│de plumb) din │ │ │
│condensatori care│ │ │
│fac parte din │ │ │
│circuite │ │ │
│integrate sau din│ │ │
│semiconductori │ │ │
│discreţi │ │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │ │Se etichetează│
│ │Domeniul │sau se │
│ │de │identifică │
│Materiale şi │aplicare │potrivit │
│componente │şi data de│prevederilor │
│ │expirare a│art. 4 alin. │
│ │exceptării│(3) │
│ │ │din Legea nr. │
│ │ │212/2015 │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Vehicule │ │
│10(c). Plumbul │omologate │ │
│din materialele │de tip │ │
│ceramice │înainte de│ │
│dielectrice ale │1 ianuarie│ │
│condensatorilor │2016 şi │ │
│cu o tensiune │piese de │ │
│nominală mai mică│schimb │ │
│de 125 V c.a. sau│pentru │ │
│250 V c.c. │aceste │ │
│ │vehicule │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│10(d). Plumbul │Vehicule │ │
│din materialele │omologate │ │
│ceramice │de tip │ │
│dielectrice ale │înainte de│ │
│condensatorilor │1 ianuarie│ │
│care compensează │2017 şi │ │
│deviaţiile legate│piese de │ │
│de temperatură │schimb │ │
│ale senzorilor │pentru │ │
│din sistemele │aceste │ │
│sonar cu │vehicule │ │
│ultrasunete │ │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Vehicule │ │
│ │omologate │ │
│ │de tip │ │
│ │înainte de│ │
│11. Iniţiatori │1 iulie │ │
│pirotehnici │2006 şi │ │
│ │piese de │ │
│ │schimb │ │
│ │pentru │ │
│ │aceste │ │
│ │vehicule │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│12. Materiale │Vehicule │ │
│termoelectrice │omologate │ │
│care conţin │de tip │ │
│plumb, utilizate │înainte de│ │
│în aplicaţii │1 ianuarie│ │
│electrice la │2019 şi │X │
│vehicule pentru │piese de │ │
│reducerea │schimb │ │
│emisiilor de CO_2│pentru │ │
│prin recuperarea │aceste │ │
│căldurii gazelor │vehicule │ │
│de eşapament │ │ │
├─────────────────┴──────────┴──────────────┤
│Crom hexavalent │
├─────────────────┬──────────┬──────────────┤
│ │Ca piese │ │
│ │de schimb │ │
│ │pentru │ │
│13(a). Acoperiri │vehiculele│ │
│anticorozive │puse pe │ │
│preventive │piaţă │ │
│ │înainte de│ │
│ │1 iulie │ │
│ │2007 │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Ca piese │ │
│13(b). Acoperiri │de schimb │ │
│anticorozive │pentru │ │
│preventive pentru│vehiculele│ │
│ansamblurile │introduse │ │
│şurub-piuliţă ale│pe piaţă │ │
│şasiului │înainte de│ │
│ │1 iulie │ │
│ │2008 │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│14. Crom │ │ │
│hexavalent ca │ │ │
│agent │ │ │
│anticoroziv, cu o│ │ │
│concentraţie de │ │ │
│până la 0,75% în │ │ │
│greutate în │ │ │
│soluţia de │ │ │
│răcire, utilizat │ │ │
│în sistemul de │Pentru │ │
│răcire din │(a): │ │
│oţel-carbon al │vehicule │ │
│frigiderelor cu │omologate │ │
│absorbţie: │de tip │ │
│(a) concepute să │înainte de│ │
│funcţioneze │1 ianuarie│ │
│integral sau │2020 şi │ │
│parţial cu │piese de │ │
│dispozitive de │schimb │ │
│încălzire │pentru │ │
│electrice, cu o │aceste │ │
│putere de intrare│vehicule │X │
│utilizată medie <│Pentru │ │
│75 W, în condiţii│(b): │ │
│de utilizare │vehicule │ │
│constantă; │omologate │ │
│(b) concepute să │de tip │ │
│funcţioneze │înainte de│ │
│integral sau │1 ianuarie│ │
│parţial cu │2026 şi │ │
│dispozitive de │piese de │ │
│încălzire │schimb │ │
│electrice, cu o │pentru │ │
│putere de intrare│aceste │ │
│utilizată medie ≥│vehicule │ │
│75 W, în condiţii│ │ │
│de utilizare │ │ │
│constantă; │ │ │
│(c) concepute să │ │ │
│funcţioneze │ │ │
│integral cu │ │ │
│dispozitive de │ │ │
│încălzire │ │ │
│neelectrice. │ │ │
├─────────────────┴──────────┴──────────────┤
│Mercur │
├─────────────────┬──────────┬──────────────┤
│ │Vehicule │ │
│ │omologate │ │
│ │de tip │ │
│ │înainte de│ │
│15(a). Lămpi cu │1 iulie │ │
│descărcare pentru│2012 şi │X │
│faruri │piese de │ │
│ │schimb │ │
│ │pentru │ │
│ │aceste │ │
│ │vehicule │ │
├─────────────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Vehicule │ │
│ │omologate │ │
│ │de tip │ │
│15(b). Tuburi │înainte de│ │
│fluorescente │1 iulie │ │
│utilizate la │2012 şi │X │
│panourile de │piese de │ │
│afişaj │schimb │ │
│ │pentru │ │
│ │aceste │ │
│ │vehicule │ │
├─────────────────┴──────────┴──────────────┤
│Cadmiu │
├─────────────────┬──────────┬──────────────┤
│ │Ca piese │ │
│ │de schimb │ │
│ │pentru │ │
│16. Baterii │vehiculele│ │
│pentru vehicule │puse pe │ │
│electrice │piaţă │ │
│ │înainte de│ │
│ │31 │ │
│ │decembrie │ │
│ │2008 │ │
└─────────────────┴──────────┴──────────────┘

    ^(1) Această exceptare va fi revizuită în 2024.
    ^(2) Se aplică aliajelor de aluminiu în care plumbul nu este introdus în mod intenţionat, ci este prezent ca urmare a utilizării de aluminiu reciclat.
    ^(3) Această exceptare va fi revizuită în 2025.
    ^(4) Sistemele cu o tensiune > 75 V c.c., astfel cum sunt definite la articolul 1 din Directiva 2014/35/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 26 februarie 2014 privind armonizarea legislaţiilor statelor membre referitoare la echipamentele electrice destinate utilizării în cadrul unor anumite limite de tensiune (JO L 96, 29.3.2014, p. 357).
    ^(5) Se demontează dacă, în corelaţie cu rubrica 10(a), se depăşeşte un prag mediu de 60 de grame per vehicul. În sensul prezentei note, nu se iau în considerare dispozitivele electronice care nu sunt instalate de fabricant pe linia de producţie.
    ^(6) Se demontează dacă, în corelaţie cu rubricile 8(a)-8(k), se depăşeşte un prag mediu de 60 de grame per vehicul. În sensul prezentei note, nu se iau în considerare dispozitivele electronice care nu sunt instalate de fabricant pe linia de producţie.
    ^(7) Regulamentul (UE) 2018/858 al Parlamentului European şi al Consiliului din 30 mai 2018 privind omologarea şi supravegherea pieţei autovehiculelor şi remorcilor acestora, precum şi ale sistemelor, componentelor şi unităţilor tehnice separate destinate vehiculelor respective, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 715/2007 şi (CE) nr. 595/2009 şi de abrogare a Directivei 2007/46/CE (JO L 151, 14.6.2018, p. 1).

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016