Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.129 din 26 mai 2009  pentru aprobarea Procedurii privind valorificarea prin vanzare la licitatie a bunurilor sechestrate potrivit dispozitiilor Codului de procedura fiscala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.129 din 26 mai 2009 pentru aprobarea Procedurii privind valorificarea prin vanzare la licitatie a bunurilor sechestrate potrivit dispozitiilor Codului de procedura fiscala

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE - AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 375 din 3 iunie 2009

În temeiul prevederilor <>art. 12 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere dispoziţiile <>art. 162 şi 163 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Procedura privind valorificarea prin vânzare la licitaţie a bunurilor sechestrate potrivit dispoziţiilor Codului de procedurã fiscalã, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, organele fiscale teritoriale subordonate acestora, precum şi Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã,
Sorin Blejnar

Bucureşti, 26 mai 2009.
Nr. 1.129.


ANEXĂ

PROCEDURĂ
privind valorificarea prin vânzare la licitaţie a bunurilor
sechestrate potrivit dispoziţiilor Codului de procedurã fiscalã

Vânzarea la licitaţie, în condiţiile Codului de procedurã fiscalã, reprezintã o formã a licitaţiei de tip mixt, reprezentând o combinaţie între licitaţia prin ofertã în plic închis şi licitaţia cu strigare, care porneşte de la cel mai mare preţ înscris în oferte, dar nu mai mic decât preţul de pornire al licitaţiei, potrivit legii.
1. (1) Pentru valorificarea bunurilor sechestrate prin vânzare la licitaţie, organul de executare competent efectueazã publicitatea vânzãrii prin afişarea anunţului privind vânzarea într-un cotidian naţional de largã circulaţie, într-un cotidian local, pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice - portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã sau, dupã caz, în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, la sediul organului de executare, al primãriei în a cãrei razã teritorialã se aflã bunurile sechestrate, la sediul şi domiciliul debitorului, la locul vânzãrii, dacã acesta este altul decât cel unde se aflã bunurile sechestrate, pe imobilul scos la vânzare, în cazul vânzãrii bunurilor imobile, precum şi prin alte modalitãţi prevãzute de lege, cu cel puţin 10 zile înainte de data fixatã pentru desfãşurarea licitaţiei.
(2) Afişarea anunţului pe bunurile imobile scoase la licitaţie, în cazul clãdirilor, se face prin lipirea anunţului pe un zid exterior expus publicului, iar în cazul terenurilor, prin amplasarea unui stâlp cu un suport plan pe care se va lipi anunţul. În acest sens, organul de executare se va deplasa la locul imobilului şi va încheia un proces-verbal de afişare în prezenţa a cel puţin unui martor.
2. În cazul bunurilor imobile şi al bunurilor mobile corporale cu valoare de evaluare mai mare de 20.000 lei, anunţul privind vânzarea la licitaţie publicat pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice - portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã va fi însoţit de fotografii ale acestor bunuri.
3. Organul de executare competent înştiinţeazã, printr-o notificare, despre data, ora şi locul desfãşurãrii licitaţiei, debitorul, custodele şi/sau administratorul-sechestru, în cazul când aceştia sunt alte persoane decât debitorul, precum şi titularii drepturilor reale şi ai sarcinilor care greveazã bunul sechestrat, dacã este cazul.
4. Organul de executare competent va verifica la locul unde se aflã bunurile starea şi numãrul acestora dupã procesul-verbal de sechestru, întocmind o notã în acest sens, şi, dacã este cazul, va ridica sigiliile, va primi bunurile de la custode sau de la administratorul-sechestru.
5. Pentru participarea la licitaţie ofertanţii depun la organul de executare competent pentru executarea silitã a bunurilor ce urmeazã a fi vândute, cu cel puţin o zi înainte de data licitaţiei, documentele prevãzute la art. 162 alin. (7) din Codul de procedurã fiscalã.
6. (1) Comisia de licitaţie verificã şi analizeazã documentele depuse de ofertanţi, respectiv îndeplinirea condiţiilor de participare la licitaţie, şi afişeazã la locul licitaţiei, cu o orã înaintea începerii acesteia, lista cuprinzând ofertanţii care au depus documentaţia de participare, încheind în acest sens un proces-verbal de constatare.
(2) La data ţinerii licitaţiei, executorul fiscal va verifica, în cazul plãţii taxei de participare la licitaţie prin decontare bancarã sau prin mandat poştal, creditarea contului curent general al Trezoreriei Statului indicat de organul de executare pentru virarea acesteia.
(3) Procesul-verbal de constatare prevãzut la alin. (1) va cuprinde menţiuni cu privire la îndeplinirea condiţiilor de participare la licitaţie pentru ofertanţii admişi, precum şi menţiuni cu privire la neîndeplinirea condiţiilor de participare la licitaţie pentru ofertanţii respinşi.
7. Vânzarea la licitaţie se face la locul unde se aflã bunurile sechestrate, la domiciliul sau sediul debitorului ori în alt loc stabilit de organul de executare, în orice zi lucrãtoare, între orele 8,00-20,00, prevederile art. 159 alin. (5) din Codul de procedurã fiscalã aplicându-se în mod corespunzãtor.
8. Preşedintele comisiei de licitaţie anunţã obiectul licitaţiei, pasul de licitare, în cazul în care sunt mai mulţi participanţi, care este cel mai mare preţ din ofertele de cumpãrare scrise, dacã acesta este superior preţului de pornire a licitaţiei stabilit potrivit art. 162 alin. (8) din Codul de procedurã fiscalã, precum şi modul de desfãşurare a acesteia.
9. Pasul de licitare se stabileşte de comisia de licitaţie şi este cuprins între 5-15% din preţul de începere a licitaţiei, astfel:
a) pentru bunuri cu o valoare de pânã la 10.000 lei, pasul de licitaţie se stabileşte la 15%;
b) pentru bunuri a cãror valoare se încadreazã între 10.001-50.000 lei, pasul de licitaţie se stabileşte la 10%;
c) pentru bunuri a cãror valoare este mai mare de 50.001 lei, pasul de licitaţie se stabileşte la 5%.
10. La termenele fixate pentru ţinerea licitaţiei executorul fiscal va da citire mai întâi anunţului de vânzare şi apoi ofertelor primite potrivit pct. 5.
11. (1) Executorul fiscal va oferi spre vânzare bunurile, prin 3 strigãri succesive potrivit alin. (2), în care se pot face opţiuni şi supralicitãri, conform pasului de licitare stabilit în condiţiile pct. 9, faţã de preţul cel mai mare din ofertele de cumpãrare scrise, dacã acesta este superior preţului de pornire a licitaţiei sau, în lipsa unei asemenea oferte, chiar fatã de acest preţ.
(2) Cele 3 strigãri succesive se vor face la intervale de timp diferite, în funcţie de valoarea bunurilor licitate, astfel:
a) pentru bunuri cu o valoare de pânã la 10.000 lei, la interval de un minut;
b) pentru bunuri a cãror valoare se încadreazã între 10.001-50.000 lei, la interval de 3 minute;
c) pentru bunuri a cãror valoare este mai mare de 50.001 lei, la interval de 5 minute.
12. Bunul se adjudecã celui care, dupã 3 strigãri succesive, oferã preţul cel mai mare în condiţiile pct. 11 ori faţã de preţul de pornire sau faţã de preţul de începere a licitaţiei, dupã caz.
13. Dacã se prezintã un singur ofertant care oferã cel puţin preţul de pornire, acesta este declarat adjudecatar.
14. Când în cadrul unei şedinţe nu au putut fi licitate toate bunurile, licitaţia începutã va continua în zilele urmãtoare, la ora stabilitã de comisia de licitaţie şi anunţatã de executorul fiscal înainte de închiderea şedinţei, fãrã alte formalitãţi legate de publicitate.
15. Bunurile mobile corporale se vor vinde separat sau mai multe împreunã, în raport cu natura şi destinaţia lor, avându-se în vedere procesul-verbal de sechestru şi raportul de evaluare.
16. Vânzarea la licitaţie a bunurilor imobile se va ţine separat pentru fiecare imobil sau corp de proprietate, avându-se în vedere procesul-verbal de sechestru şi raportul de evaluare.
17. În cazul în care, dupã aplicarea procedurii prevãzute la pct. 11, existã participanţi la licitaţie care oferã acelaşi preţ, adjudecatarul se va stabili dupã urmãtoarele criterii:
a) are asupra bunului urmãrit garanţii reale înscrise în Arhiva Electronicã de Garanţii Reale Imobiliare;
b) a avut oferta scrisã cea mai mare;
c) alte criterii, stabilite de comisia de licitaţie şi comunicate participanţilor înainte de începerea licitaţiei.
18. Dupã fiecare licitaţie se întocmeşte un proces-verbal privind desfãşurarea şi rezultatul acesteia, care va cuprinde elementele prevãzute la art. 163 alin. (11) din Codul de procedurã fiscalã şi care va fi semnat de toţi membrii comisiei de licitaţie şi de ofertanţii prezenţi.
19. În cazul prevãzut la pct. 14 se întocmeşte în fiecare zi de licitaţie un proces-verbal privind desfãşurarea şi rezultatul licitaţiei.

------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016