Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.128 din 26 mai 2009  pentru aprobarea modelului si continutului formularelor Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.128 din 26 mai 2009 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor "Certificat privind atestarea platii taxei pe valoarea adaugata, in cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de transport noi" si "Certificat", precum si a procedurii de eliberare a acestora

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE - AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 356 din 27 mai 2009

În temeiul <>art. 12 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, precum şi al <>art. 156^3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 228 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã modelul şi conţinutul formularului "Certificat privind atestarea plãţii taxei pe valoarea adãugatã, în cazul achiziţiilor intracomunitare de mijloace de transport noi", cod M.F.P. 14.13.21.02/a.i.n., prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aprobã modelul şi conţinutul formularului "Certificat", cod M.F.P. 14.13.21.02/a.i., prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 3
Se aprobã Procedura de eliberare a Certificatului privind atestarea plãţii taxei pe valoarea adãugatã, în cazul achiziţiilor intracomunitare de mijloace de transport noi, şi a Certificatului, prevãzutã în anexa nr. 3.
ART. 4
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 5
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 6
Direcţia generalã proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili şi Direcţia generalã de tehnologia informaţiei din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederilor prezentului ordin.

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã,
Sorin Blejnar

Bucureşti, 26 mai 2009.
Nr. 1.128.


ANEXA 1


(STEMA) MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE (SIGLA ANAF)
Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã

Direcţia Generalã a Finanţelor Publice ...../
Direcţia generalã de administrare Adresa: .................
a marilor contribuabili Telefon: ................
Administraţia Finanţelor Publice ........... Fax: ....................
Nr. ...../........ E-mail: .................

CERTIFICAT
privind atestarea plãţii taxei pe valoarea adãugatã,
în cazul achiziţiilor intracomunitare de mijloace de transport noi

Ca urmare a Cererii nr. .................... din data de ....................

se certificã prin prezenta cã:

Denumirea/Numele şi prenumele ...............................................
Domiciliul fiscal:
Localitatea ..........................., str. ........................ nr. ......, bl. ....., ap. ...., et. ......, judeţul/sectorul ..........................
Cod de identificare fiscalã/Cod numeric personal ...........................
a achitat în România taxa pe valoarea adãugatã aferentã achiziţiei intracomunitare de mijloace de transport noi, pentru urmãtorul mijloc de transport nou:
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
..........................................................................*1)
S-a eliberat prezentul certificat în scopul înmatriculãrii mijlocului de transport în România, în condiţiile prevãzute de <>art. 156^3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

Conducãtorul unitãţii fiscale
Numele şi prenumele ..........................
Semnãtura şi ştampila unitãţii ............... Întocmit
Numele şi prenumele ..............
Funcţia ..........................
Semnãtura ........................
-------
*1) Se înscriu datele de identificare ale mijlocului de transport nou (categorie, marcã, tip/variantã, serie şasiu/numãr de identificare, numãr de omologare, dupã caz).

Cod: M.F.P. 14.13.21.02/a.i.n.


Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare
şi de pãstrare ale formularului "Certificat privind atestarea
plãţii taxei pe valoarea adãugatã, în cazul
achiziţiilor intracomunitare de mijloace de transport noi"

1. Denumire: "Certificat privind atestarea plãţii taxei pe valoarea adãugatã, în cazul achiziţiilor intracomunitare de mijloace de transport noi"
2. Cod: M.F.P. 14.13.21.02/a.i.n.
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tipãrire: se utilizeazã echipament informatic pentru completare şi editare.
5. Se utilizeazã la: atestarea plãţii taxei pe valoarea adãugatã de cãtre persoanele care au efectuat achiziţii intracomunitare de mijloace de transport noi, în scopul înmatriculãrii acestora în România.
6. Se întocmeşte: - în douã exemplare;
- de organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii.
7. Circulã: în format hârtie, în douã exemplare originale listate, semnate şi ştampilate, dintre care:
- un exemplar la contribuabil;
- un exemplar la organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii.
8. Se arhiveazã: la dosarul fiscal al contribuabilului.


ANEXA 2



(STEMA) MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE (SIGLA ANAF)
Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã

Direcţia Generalã a Finanţelor Publice ...../
Direcţia generalã de administrare Adresa: .................
a marilor contribuabili Telefon: ................
Administraţia Finanţelor Publice ........... Fax: ....................
Nr. ...../........ E-mail: .................

CERTIFICAT

Ca urmare a Cererii nr. ................... din data de ..................... depusã de:
Denumirea/Numele şi prenumele ...........................................
Domiciliul fiscal:
Localitatea ........................, str. .................. nr. ....., bl. ....., ap. ...., et. ......, judeţul/sectorul ............................

Cod de identificare fiscalã/Cod numeric personal ..............................................

şi din documentaţia prezentatã organului fiscal rezultã cã nu datoreazã taxa pe valoarea adãugatã în România pentru achiziţia intracomunitarã a mijlocului de transport:
............................................................................
............................................................................
............................................................................
.........................................................................*1)

S-a eliberat prezentul certificat în scopul înmatriculãrii mijlocului de transport în România, în condiţiile prevãzute de <>art. 156^3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Prezentul certificat se supune dispoziţiilor <>art. 90 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

Conducãtorul unitãţii fiscale
Numele şi prenumele .....................
Semnãtura şi ştampila unitãţii .......... Întocmit
Numele şi prenumele ..........
Funcţia ......................
Semnãtura ....................

---------
*1) Se înscriu datele de identificare ale mijlocului de transport (categorie, marcã, tip/variantã, serie şasiu/numãr de identificare, numãr de omologare, dupã caz).

Cod: M.F.P. 14.13.21.02/a.i.


Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare şi
de pãstrare ale formularului "Certificat"

1. Denumire: "Certificat"
2. Cod: M.F.P. 14.13.21.02/a.i.
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tipãrire: se utilizeazã echipament informatic pentru completare şi editare.
5. Se utilizeazã la: atestarea faptului cã din documentele prezentate organului fiscal rezultã cã pentru achiziţia intracomunitarã de mijloace de transport nu se datoreazã TVA în România, întrucât nu este o achiziţie de mijloace de transport noi, în scopul înmatriculãrii acestora în România.
6. Se întocmeşte: - în douã exemplare;
- de organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii.
7. Circulã: în format hârtie, în douã exemplare originale listate, semnate şi ştampilate, dintre care:
- un exemplar la contribuabil,
- un exemplar la organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii.
8. Se arhiveazã: la dosarul fiscal al contribuabilului.


ANEXA 3

Procedura de eliberare a Certificatului privind atestarea plãţii
taxei pe valoarea adãugatã, în cazul achiziţiilor intracomunitare de
mijloace de transport noi, şi a Certificatului

CAP. I
Dispoziţii generale

1. Prezenta procedurã se aplicã pentru eliberarea certificatelor necesare înmatriculãrii în România a mijloacelor de transport achiziţionate din statele membre ale Uniunii Europene de cãtre persoanele care nu sunt înregistrate şi care nu trebuie sã se înregistreze în scopuri de TVA în România conform <>art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare Codul fiscal.
2. Prezenta procedurã nu se aplicã pentru achiziţiile intracomunitare de mijloace de transport efectuate de persoanele înregistrate în scopuri de TVA în România conform art. 153 din Codul fiscal.
3. Prezenta procedurã nu se aplicã pentru mijloacele de transport achiziţionate din România sau importate din afara Uniunii Europene.
4. Mijloace de transport noi sunt, potrivit art. 125^1 alin. (3) din Codul fiscal:
a) vehiculele terestre cu motor a cãrui capacitate depãşeşte 48 cmc sau a cãrui putere depãşeşte 7,2 kW, destinate transportului de pasageri ori bunuri, cu condiţia sã nu fi fost livrate cu mai mult de 6 luni de la data intrãrii în funcţiune sau sã nu fi efectuat deplasãri care depãşesc 6.000 km;
b) navele care depãşesc 7,5 m lungime, cu condiţia sã nu fi fost livrate cu mai mult de 3 luni de la data intrãrii în funcţiune sau sã nu fi efectuat deplasãri a cãror duratã totalã depãşeşte 100 de ore, cu excepţia navelor maritime folosite pentru navigaţie în apele internaţionale şi care transportã cãlãtori cu platã ori pentru desfãşurarea de activitãţi comerciale, industriale sau de pescuit ori pentru operaţiuni de salvare sau asistenţã în larg ori pentru pescuitul de coastã;
c) aeronavele a cãror greutate la decolare depãşeşte 1.550 kg, cu condiţia sã nu fi fost livrate cu mai mult de 3 luni de la data intrãrii în funcţiune sau sã nu fi efectuat zboruri a cãror duratã totalã depãşeşte 40 de ore, cu excepţia aeronavelor folosite pe liniile aeriene care opereazã cu platã, în principal, pe rute internaţionale.
5.1. Persoanele prevãzute la pct. 1, denumite în continuare solicitanţi, care efectueazã o achiziţie intracomunitarã de mijloace de transport noi trebuie sã depunã la organul fiscal competent un decont special de taxã pe valoarea adãugatã, potrivit prevederilor art. 156^3 alin. (3) din Codul fiscal.
5.2. Modelul şi conţinutul formularului (301) "Decont special de taxã pe valoarea adãugatã" este aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi se depune la organul fiscal competent înainte de înmatricularea în România a mijlocului de transport nou, dar nu mai târziu de data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare celei în care ia naştere exigibilitatea achiziţiei intracomunitare, potrivit prevederilor art. 156^3 alin. (5) din Codul fiscal.
5.3. În condiţiile art. 157 alin. (1) din Codul fiscal, persoana care efectueazã o achiziţie intracomunitarã de mijloace de transport noi trebuie sã achite taxa pe valoarea adãugatã în România pânã la data la care are obligaţia depunerii decontului special de taxã pe valoarea adãugatã.
5.4. Persoana prevãzutã la pct. 1, care efectueazã o achiziţie intracomunitarã de mijloace de transport ce au fost livrate cu mai mult de 6 luni de la data primei înmatriculãri şi care prezintã organului fiscal competent o dovadã din care sã rezulte cã la data livrãrii mijlocul de transport efectuase deplasãri care depãşesc 6.000 km, nu datoreazã TVA în România şi, prin urmare, nu are obligaţia depunerii "Decontului special de taxã pe valoarea adãugatã".
5.5. Dispoziţiile pct. 5.4 se aplicã în mod corespunzãtor şi pentru navele şi aeronavele prevãzute la pct. 4 lit. b) şi c).
6. Organul fiscal competent este organul fiscal în a cãrui razã teritorialã solicitantul îşi are domiciliul fiscal sau în a cãrui evidenţã acesta se aflã înregistrat ca plãtitor de impozite şi taxe.
7. Toate documentele depuse la organul fiscal potrivit prezentei proceduri întocmite într-o limbã strãinã trebuie însoţite de traduceri în limba românã, certificate de traducãtori autorizaţi.

CAP. II
Eliberarea certificatului privind atestarea plãţii taxei pe valoarea adãugatã, în cazul achiziţiilor intracomunitare de mijloace de transport noi

1.1. Pentru a solicita eliberarea formularului "Certificat privind atestarea plãţii taxei pe valoarea adãugatã, în cazul achiziţiilor intracomunitare de mijloace de transport noi", solicitantul care a efectuat achiziţia intracomunitarã de mijloace de transport noi trebuie sã depunã o cerere la organul fiscal competent.
1.2. Cererea trebuie sã cuprindã datele de identificare ale solicitantului, inclusiv codul numeric personal şi, dupã caz, codul de înregistrare în scopuri de TVA pentru achiziţii, atribuit conform art. 153^1 din Codul fiscal.
2. Cererea se depune prin poştã sau direct la compartimentul cu atribuţii în gestionarea declaraţiilor fiscale, denumit în continuare compartiment de specialitate.
3.1. Pe baza cererii şi a informaţiilor existente în evidenţa fiscalã a organului fiscal, compartimentul de specialitate întocmeşte "Certificatul privind atestarea plãţii taxei pe valoarea adãugatã, în cazul achiziţiilor intracomunitare de mijloace de transport noi", al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 1 la ordin.
3.2. Certificatul se elibereazã în maximum 5 zile lucrãtoare de la data depunerii cererii.
3.3. Pentru eliberarea pe loc a certificatului, solicitantul trebuie sã anexeze la cerere cel de-al doilea exemplar al "Decontului special de taxã pe valoarea adãugatã", care rãmâne la contribuabil, dupã înregistrarea la organul fiscal a primului exemplar, precum şi documentul doveditor al plãţii taxei pe valoarea adãugatã, în copie şi în original.
Documentele în original se restituie solicitantului, dupã verificarea conformitãţii şi înscrierea vizei "conform cu exemplarul 2 al decontului special", respectiv "conform cu originalul documentului de platã" pe copiile care rãmân la organul fiscal.
4.1. Certificatul se emite cu ajutorul aplicaţiei informatice puse la dispoziţie de Direcţia generalã de tehnologia informaţiei, în douã exemplare.
4.2. Un exemplar al certificatului se comunicã contribuabilului potrivit <>art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, iar al doilea se arhiveazã la dosarul fiscal al contribuabilului.

CAP. III
Eliberarea certificatului, în cazul achiziţiilor intracomunitare de mijloace de transport pentru care nu se datoreazã taxa pe valoarea adãugatã în România

1. Pentru a solicita eliberarea formularului "Certificat" din care rezultã cã nu se datoreazã taxa pe valoarea adãugatã în România pentru achiziţia intracomunitarã de mijloace de transport, persoana trebuie sã depunã o cerere la organul fiscal competent, prin poştã sau direct la compartimentul de specialitate.
2. Cererea trebuie sã fie însoţitã de documentul de achiziţie din statul membru a mijlocului de transport, inclusiv de documentul din care sã rezulte data primei înmatriculãri, şi, dupã caz, de declaraţia prevãzutã la pct. 5 şi se poate depune odatã cu cererea de calcul al taxei pe poluare.
3.1. În vedere emiterii certificatului, compartimentul de specialitate analizeazã documentaţia prezentatã şi verificã dacã nu sunt îndeplinite condiţiile pentru ca mijlocul de transport achiziţionat din statul membru sã fie încadrat în categoria mijloacelor de transport noi, în sensul art. 125^1 alin. (3) din Codul fiscal.
3.2. Dacã achiziţia intracomunitarã a fost efectuatã de la o persoanã înregistratã în scopuri de TVA în statul membru în care este stabilitã, în documentul de achiziţie (factura) emis de furnizorul din celãlalt stat membru trebuie sã se regãseascã particularitãţile prevãzute de art. 125^1 alin. (3) din codul fiscal pentru definirea mijloacelor de transport noi.
3.3. Dacã achiziţia intracomunitarã a fost efectuatã de la o persoanã neînregistratã în scopuri de TVA în statul membru în care este stabilitã şi, prin urmare, documentul de achiziţie nu este factura, condiţia de mijloc de transport nou este îndeplinitã dacã acesta a fost livrat cu mai puţin de 6 luni de la data primei înmatriculãri.
4.1. În situaţia în care din documentaţia prezentatã rezultã cã mijlocul de transport a fost livrat în termen de pânã la 6 luni de la data primei înmatriculãri, compartimentul de specialitate notificã solicitantul cã operaţiunea efectuatã este o achiziţie intracomunitarã de mijloace de transport noi, pentru care se datoreazã TVA în România şi pentru care are obligaţia sã depunã "Decontul special de taxã pe valoarea adãugatã" şi sã plãteascã TVA.
4.2. Dupã înregistrarea "Decontului special de taxã pe valoarea adãugatã" şi dupã achitarea TVA în România de cãtre solicitant, compartimentul de specialitate aplicã în mod corespunzãtor dispoziţiile cap. II, respectiv elibereazã certificatul privind atestarea plãţii TVA.
5. În situaţia în care livrarea intracomunitarã s-a fãcut în termen de peste 6 luni de la data primei înmatriculãri, iar din documentul de achiziţie nu rezultã faptul cã la data livrãrii mijlocul de transport efectuase deplasãri care depãşeau 6.000 km, solicitantul trebuie sã depunã, în completarea documentaţiei prevãzute la pct. 2, şi o declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte numãrul de kilometri efectuaţi de mijlocul de transport pânã la data la care i-a fost livrat. Dispoziţiile Codului penal privind falsul în declaraţii sunt aplicabile în mod corespunzãtor.
6. Dispoziţiile pct. 3.3, 4 şi 5 se aplicã în mod corespunzãtor şi pentru navele şi aeronavele prevãzute la pct. 4 lit. b) şi lit. c) din cap. I.
7.1. Dacã din documentaţia prezentatã rezultã cã nu sunt îndeplinite condiţiile prevãzute pentru ca mijlocul de transport sã fie considerat nou, în sensul Codului fiscal şi al prezentei proceduri, compartimentul de specialitate întocmeşte "Certificatul", al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 2 la ordin, din care rezultã cã respectiva persoanã nu datoreazã taxa pe valoarea adãugatã aferentã achiziţiei intracomunitare.
7.2. Certificatul se emite cu ajutorul aplicaţiei informatice puse la dispoziţie de Direcţia generalã de tehnologia informaţiei, în douã exemplare, în maximum 5 zile lucrãtoare de la data depunerii cererii.
7.3. Un exemplar al certificatului se comunicã contribuabilului potrivit <>art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, iar al doilea se arhiveazã la dosarul fiscal al contribuabilului.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016