Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.126 din 9 mai 2025  pentru aprobarea modelului-cadru al contractului de servicii sociale, al informărilor transmise  de furnizorul de servicii sociale serviciului public de asistenţă socială,  a procedurii de fundamentare a bugetului necesar, precum şi a indicatorilor  pentru monitorizarea serviciilor sociale acordate ca măsură de asistenţă socială     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.126 din 9 mai 2025 pentru aprobarea modelului-cadru al contractului de servicii sociale, al informărilor transmise de furnizorul de servicii sociale serviciului public de asistenţă socială, a procedurii de fundamentare a bugetului necesar, precum şi a indicatorilor pentru monitorizarea serviciilor sociale acordate ca măsură de asistenţă socială

EMITENT: Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 480 din 23 mai 2025
    Având în vedere:
    - prevederile art. 36^1, 36^2, art. 44 alin. (6), (7) şi (9), art. 45, 47^1, 51, art. 112 alin. (3) lit. b) şi n), art. 132 alin. (2) - (4) şi art. 134 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Referatul de aprobare nr. 1.449/DGPAS din 8.05.2025,

    în temeiul:
    - prevederilor art. IX alin. (3) din Legea nr. 100/2024 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul asistenţei sociale, precum şi pentru completarea Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România şi pentru modificarea Legii nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului;
    – prevederilor art. 14 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2025 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale,

    ministrul muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale emite următorul ordin:
    ART. 1
    (1) Se aprobă modelul-cadru al contractului de servicii sociale încheiat între furnizorul de servicii sociale şi beneficiar sau, după caz, reprezentantul legal al acestuia, prevăzut în anexa nr. 1 la prezentul ordin.
    (2) Furnizorii de servicii sociale îşi aprobă formatul şi conţinutul contractului de servicii sociale pe baza modelului-cadru prevăzut la alin. (1) şi cu respectarea standardelor minime de calitate şi a legilor speciale aplicabile.

    ART. 2
    (1) Se aprobă modelul-cadru al informărilor transmise de furnizorul cu care beneficiarul a încheiat contractul de servicii sociale serviciului public de asistenţă socială pe a cărui rază administrativ-teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa beneficiarul cu privire la încheierea contractelor de servicii sociale, stadiul implementării planului de servicii sociale şi scoaterea din evidenţă a cazului, prevăzute în anexa nr. 2 la prezentul ordin.
    (2) În cazul serviciilor sociale din cadrul/din subordinea/ coordonarea serviciului public de asistenţă socială, responsabilitatea transmiterii informărilor prevăzute la alin. (1) revine conducerii serviciului social, desemnată prin regulamentul de organizare şi funcţionare al serviciului social, aprobat prin hotărâre a consiliului local/judeţean.

    ART. 3
    Se aprobă procedura de fundamentare a bugetului necesar finanţării serviciilor sociale acordate ca măsură de asistenţă socială, ţinând cont de monitorizarea serviciilor sociale acordate ca măsură de asistenţă socială, realizată de serviciul public de asistenţă socială pe baza informaţiilor privind încheierea contractelor de servicii sociale şi a rapoartelor privind stadiul implementării planului de servicii sociale, prevăzută în anexa nr. 3 la prezentul ordin.

    ART. 4
    Se aprobă indicatorii pentru monitorizarea serviciilor sociale acordate ca măsură de asistenţă socială, prevăzuţi în anexa nr. 4 la prezentul ordin.

    ART. 5
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 6
    (1) Până la data de 31 decembrie 2025, părţile contractante vor modifica şi vor completa, după caz, contractele pentru acordarea de servicii sociale aflate în desfăşurare la data intrării în vigoare a prezentului ordin, cu respectarea prevederilor modelului-cadru prevăzut în anexa nr. 1 şi a standardelor minime de calitate şi a legilor speciale aplicabile.
    (2) Până la 31 decembrie 2025, contractele de servicii sociale încheiate cu beneficiarii serviciilor sociale supuse restructurării, precum şi informările şi rapoartele transmise de furnizorul de servicii sociale pentru aceste servicii vor cuprinde în locul licenţei de funcţionare numărul avizului acordat pe planul de restructurare.

    ART. 7
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă:
    a) Ordinul ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei nr. 73/2005 privind aprobarea modelului Contractului pentru acordarea de servicii sociale, încheiat de furnizorii de servicii sociale, acreditaţi conform legii, cu beneficiarii de servicii sociale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 176 din 1 martie 2005;
    b) Ordinul ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei nr. 71/2005 privind aprobarea modelului Contractului pentru acordarea de servicii sociale, încheiat de serviciile publice de asistenţă socială cu furnizorii de servicii sociale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 176 din 1 martie 2005.


    ART. 8
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale,
                    Simona Bucura-Oprescu

    Bucureşti, 9 mai 2025.
    Nr. 1.126.
    ANEXA 1





    CONTRACT DE SERVICII SOCIALE
    încheiat între furnizorul de servicii sociale şi beneficiar sau,
    după caz, reprezentantul legal al acestuia
    (model-cadru)
    1. Părţile contractante
    1.1. Furnizorul de servicii sociale ............., denumit în continuare furnizor de servicii sociale, cu sediul în ..........., str. ......... nr. ....., judeţul/sectorul ........., codul de înregistrare fiscală .........., contul nr. .............. deschis la Trezoreria/Banca .........., Certificatul de acreditare seria ....... nr. .........., Licenţă de funcţionare seria ......../............ pentru serviciul social ..........., cod serviciu social ................., reprezentat de domnul/doamna ..............., având funcţia de ..........., în calitate de ...........,
    şi
    1.2. Domnul/Doamna ............, cu domiciliul în ............, str. ............. nr. ......., judeţul/sectorul ............., CNP nr. ........., contul nr. ....... deschis la Banca ........., B.I./C.I. seria ....... nr. ........., având cu ........... domnul/doamna ................., beneficiar de servicii sociale, denumit în continuare beneficiar,
    reprezentat prin domnul/doamna ................, domiciliat/domiciliată în localitatea .............., str. .................... nr. ......., judeţul/sectorul ................., posesor/posesoare al/a B.I./C.I. seria ...... nr. ..........., eliberat/eliberată la data de .............. de Secţia de poliţie ..........., conform ........(Se precizează documentul.)......... nr. ........../data ..........., care atestă calitatea de reprezentant legal,

    2. având în vedere:
    2.1. cererea de acordare a serviciului social;
    2.2. Planul de intervenţie/Planul individualizat de asistenţă şi îngrijire/Planul de servicii sociale/Planul individualizat de protecţie/Planul de abilitare-reabilitare a copilului/Programul individual de reabilitare şi integrare socială nr. ........../data ..............., denumit în continuare plan de servicii sociale;
    2.3. Dispoziţia primarului/directorului serviciului public de asistenţă socială pentru stabilirea dreptului la servicii sociale nr. ........./..............;
    2.4. hotărârea comisiei pentru protecţia copilului sau, după caz, sentinţa judecătorească privind instituirea unei măsuri de protecţie specială, în condiţiile legii,
    convin asupra următoarelor:

    3. Definiţii aplicabile prezentului contract:
    3.1. contractul pentru furnizarea de servicii sociale - actul juridic încheiat între un furnizor de servicii sociale şi o persoană beneficiară de servicii sociale sau, după caz, părinţii sau reprezentantul legal al copilului beneficiar de servicii sociale în conformitate cu prevederile art. 45 alin. (1) din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, care exprimă acordul de voinţă al acestora în vederea acordării de servicii sociale;
    3.2. furnizor de servicii sociale - persoană fizică sau juridică, publică ori privată, acreditată în vederea acordării de servicii sociale, care deţine licenţă de funcţionare pentru serviciile sociale care fac obiectul prezentului contract de servicii sociale, în conformitate cu prevederile Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare;
    3.3. beneficiar de servicii sociale - persoana aflată în situaţie de risc şi/sau de dificultate socială, care necesită servicii sociale, conform planului de intervenţie/planului de servicii sociale, şi care are dreptul la servicii sociale ca măsură de asistenţă socială; persoanele beneficiare de servicii sociale sunt înregistrate în Registrul naţional de evidenţă a persoanelor beneficiare de servicii sociale, parte din sistemul integrat informatic de asistenţă socială, în conformitate cu prevederile art. 44 alin. (5) din Legea nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    3.4. servicii sociale - ansamblul de măsuri şi acţiuni realizate în cadrul serviciului social licenţiat, prin personalul de specialitate pentru implementarea planului de servicii sociale în vederea atingerii obiectivelor prevăzute în planul de intervenţie/planul de servicii sociale, în scopul prevenirii şi depăşirii unor situaţii de dificultate, vulnerabilitate sau dependenţă, prezervării autonomiei şi protecţiei persoanei, prevenirii marginalizării şi excluziunii sociale, promovării incluziunii sociale şi creşterii calităţii vieţii etc., cu respectarea standardelor minime obligatorii în baza cărora a fost licenţiat serviciul social;
    3.5. plan de servicii sociale - concept care include documentul întocmit de asistentul social/echipa interdisciplinară cu acordul şi participarea persoanei beneficiare şi/sau a reprezentantului legal, după realizarea evaluării complexe; în Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, este menţionat ca plan de servicii sociale/plan individualizat de îngrijire şi asistenţă, iar în legile speciale este menţionat ca plan individualizat de protecţie/plan de abilitare-reabilitare a copilului/program individual de reabilitare şi integrare socială etc.;
    3.6. consimţământul persoanei beneficiare - acordul exprimat de persoana beneficiară/părintele/reprezentantul legal şi/sau, după caz, reprezentantul convenţional, conform prevederilor legii, prin semnarea planului de servicii sociale şi a contractului de servicii sociale cu privire la acordarea serviciilor sociale descrise în plan, anexă la contractul pentru furnizarea de servicii sociale;
    3.7. forţa majoră - eveniment mai presus de controlul părţilor, care nu putea fi prevăzut în momentul încheierii contractului şi care face imposibilă executarea şi, respectiv, îndeplinirea contractului, definit potrivit prevederilor art. 1.351 din Codul civil.

    4. Obiectul contractului
    4.1. Obiectul contractului îl constituie acordarea serviciilor sociale, cod serviciu social ..........., prevăzute în planul de servicii sociale anexat la prezentul contract.
    4.2. Locul de acordare a serviciului social (conform licenţei de funcţionare) ............
    4.3. Costul total al serviciului social este de ............ lei/lună/zi/oră.
    4.4. Contribuţia persoanei beneficiare, prevăzută în angajamentul de plată, anexă la prezentul contract, este de ......... lei/lună/zi/oră.
    4.5. Costul prevăzut în dispoziţia primarului/directorului serviciului public de asistenţă socială pentru stabilirea dreptului la servicii sociale ..........

    5. Durata contractului
    5.1. Durata contractului este de la data de ........... până la data de ........... şi poate fi prelungită în condiţiile legii.
    5.2. Durata contractului poate fi prelungită sau redusă cu acordul părţilor şi numai după evaluarea rezultatelor serviciilor acordate beneficiarului de servicii sociale şi, după caz, revizuirea planului de servicii sociale.
    5.3. Durata contractului poate fi stabilită şi pe perioadă nedeterminată, pentru beneficiarii serviciilor sociale rezidenţiale, care, potrivit cadrului legal, pot beneficia de serviciile sociale pe perioadă nedeterminată.

    6. Furnizorul de servicii sociale:
    6.1. respectă drepturile şi libertăţile fundamentale ale beneficiarului în acordarea serviciilor sociale, rezultate din prezentul contract;
    6.2. acordă serviciile sociale prevăzute în planul de servicii, cu respectarea acestuia şi a standardelor minime de calitate specifice serviciului;
    6.3. depune toate diligenţele pentru asigurarea continuităţii serviciilor sociale pentru beneficiar, inclusiv prin aplicarea planului de urgenţă în situaţia închiderii serviciului social;
    6.4. informează beneficiarul cu privire la:
    6.4.1. descrierea serviciilor sociale oferite şi condiţiile în care acestea sunt acordate, precum şi activităţile specifice care se desfăşoară în cadrul acestora;
    6.4.2. regulamentul de ordine internă/regulile casei;
    6.4.3. procedura de evaluare a satisfacţiei persoanei beneficiare şi de evaluare a gradului de încredere a beneficiarilor şi a reprezentanţilor legali ai acestora, după caz, cu privire la serviciile sociale acordate;
    6.4.4. procedura de formulare a plângerilor şi reclamaţiilor cu privire la serviciile primite;
    6.4.5. procedura privind identificarea, semnalarea şi soluţionarea cazurilor de abuz, neglijare, exploatare sau orice altă formă de violenţă, inclusiv tratamente inumane sau degradante;
    6.4.6. participarea persoanelor care au calitatea de student, intern, voluntar în procesul de acordare a serviciilor sociale;

    6.5. reevaluează periodic situaţia beneficiarului de servicii sociale şi, după caz, completează şi/sau revizuieşte planul exclusiv în interesul acestuia;
    6.6. respectă confidenţialitatea datelor şi informaţiilor referitoare la beneficiarul de servicii sociale, conform prevederilor standardelor minime de calitate şi ale Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE;
    6.7. utilizează contribuţia beneficiarului, dacă este prevăzută în contractul de servicii sociale, exclusiv pentru acoperirea cheltuielilor direct legate de acordarea serviciilor sociale destinate beneficiarului;
    6.8. informează serviciul public de asistenţă în a cărui rază administrativ-teritorială îşi are domiciliul/reşedinţa sau locuieşte beneficiarul asupra nevoilor identificate şi serviciilor sociale propuse a fi acordate;
    6.9. utilizează date rezultate din implementarea contractului în scopul întocmirii de statistici, pentru dezvoltarea serviciilor sociale, cu respectarea legislaţiei privind protecţia datelor cu caracter personal;
    6.10. respectă obligaţiile privind asigurarea calităţii serviciilor sociale prevăzute în Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile legilor speciale şi standardelor minime de calitate aplicabile.

    7. Persoana beneficiară de servicii sociale
    7.1. Drepturile persoanei beneficiare sunt cele prevăzute la art. 36^1 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în regulamentul de organizare şi funcţionare al serviciului social, în standardele minime de calitate aplicabile, prevăzute în carta drepturilor persoanelor beneficiare aprobată de furnizorul de servicii sociale şi prezentată persoanei beneficiare odată cu încheierea prezentului contract, în principal:
    7.1.1. să i se respecte drepturile şi libertăţile fundamentale, fără discriminare;
    7.1.2. să fie informată asupra situaţiilor de risc, precum şi asupra drepturilor sociale;
    7.1.3. să i se comunice, în limbaj simplu, informaţii accesibile privind drepturile fundamentale şi măsurile legale de protecţie, precum şi informaţii privind condiţiile care trebuie îndeplinite pentru a le obţine;
    7.1.4. să participe la procesul de luare a deciziilor cu privire la furnizarea serviciilor sociale;
    7.1.5. să i se asigure păstrarea confidenţialităţii asupra informaţiilor furnizate şi primite;
    7.1.6. să i se asigure continuitatea serviciilor sociale furnizate, atât timp cât se menţin condiţiile care au generat situaţia de dificultate;
    7.1.7. să fie protejată de lege atât ea, cât şi bunurile ei, atunci când nu are capacitate de decizie, chiar dacă este îngrijită în familie sau într-o instituţie;
    7.1.8. să i se respecte demnitatea şi intimitatea;
    7.1.9. să participe la luarea deciziilor privind intervenţia socială, putând alege variante de intervenţii, dacă acestea există;
    7.1.10. să participe la evaluarea serviciilor sociale primite;
    7.1.11. să participe în organismele de reprezentare ale furnizorilor de servicii sociale.

    7.2. Acordul persoanei beneficiare pentru divulgarea informaţiilor confidenţiale se asumă numai în formă scrisă.
    7.3. Informaţiile confidenţiale pot fi dezvăluite fără acordul beneficiarilor în următoarele situaţii:
    7.3.1. atunci când dispoziţiile legale o prevăd în mod expres;
    7.3.2. când este pusă în pericol viaţa persoanei beneficiare sau a membrilor unui grup social;
    7.3.3. pentru protecţia vieţii, integrităţii fizice sau a sănătăţii persoanei, în cazul în care aceasta se află în incapacitate fizică, psihică, senzorială ori juridică de a-şi da consimţământul.

    7.4. Prelucrarea datelor persoanelor beneficiare de servicii sociale, de către toate entităţile implicate în toate etapele procesului de acordare a serviciilor sociale, se realizează cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE.
    7.5. Obligaţiile persoanei beneficiare sunt cele prevăzute la art. 36^2 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi în standardele minime de calitate aplicabile serviciului social care face obiectul contractului, în principal:
    7.5.1. să furnizeze informaţii corecte cu privire la identitate, situaţia familială, socială, medicală şi economică;
    7.5.2. să participe la procesul de furnizare a serviciilor sociale;
    7.5.3. să contribuie, în conformitate cu legislaţia în vigoare, la plata serviciilor sociale furnizate, în funcţie de tipul serviciului şi de situaţia ei materială;
    7.5.4. să comunice orice modificare intervenită în legătură cu situaţia ei personală;
    7.5.5. să respecte regulamentul de organizare şi funcţionare al serviciului social şi regulamentul de ordine internă/regulile casei.


    8. Soluţionarea reclamaţiilor
    8.1. Beneficiarul are dreptul de a formula verbal şi/sau în scris reclamaţii cu privire la acordarea serviciilor sociale şi activitatea personalului, în conformitate cu procedura privind sesizările şi reclamaţiile aprobată de furnizorul de servicii sociale şi adusă la cunoştinţa persoanelor beneficiare.
    8.2. Reclamaţiile pot fi adresate furnizorului de servicii sociale direct sau prin intermediul oricărei persoane din cadrul echipei de implementare a planului de servicii sociale.
    8.3. Furnizorul de servicii sociale are obligaţia de a analiza conţinutul reclamaţiilor, consultând atât beneficiarul de servicii sociale, cât şi specialiştii implicaţi în implementarea planului de servicii sociale, şi de a formula răspuns în termen de maximum 10 zile de la primirea reclamaţiei.
    8.4. Beneficiarul are dreptul de a semnala orice suspiciune de abuz, neglijare, exploatare, tratament degradant sau orice altă formă de violenţă conform procedurii specifice prevăzute în standardul minim de calitate al serviciului social respectiv.

    9. Rezilierea contractului
    Constituie motiv de reziliere a prezentului contract următoarele:
    9.1. refuzul obiectiv al beneficiarului de servicii sociale de a mai primi serviciile sociale, exprimat în mod direct sau prin reprezentantul său legal;
    9.2. nerespectarea în mod repetat de către beneficiarul adult de servicii sociale a regulamentului de ordine internă/ regulilor casei.


    10. Suspendarea contractului:
    10.1. la solicitarea beneficiarului adult pe perioada spitalizărilor, pentru urmarea unor tratamente medicale, recuperare medicală;
    10.2. la solicitarea beneficiarului adult pe perioada vacanţelor/excursiilor/călătoriilor pentru o perioadă de maximum 15 zile consecutive.

    11. Încetarea contractului:
    11.1. la expirarea duratei contractului;
    11.2. prin acordul părţilor privind încetarea contractului, în situaţia beneficiarului adult;
    11.3. când obiectivul planului de servicii sociale a fost atins;
    11.4. în cazul retragerii licenţei de funcţionare a serviciului social;
    11.5. în cazuri de forţă majoră;
    11.6. .......(Se menţionează alte situaţii, în afara celor prevăzute la pct. 11.1-11.4 şi care sunt prevăzute în Procedura privind încetarea acordării serviciilor, elaborată de furnizorul de servicii sociale cu respectarea standardelor minime de calitate şi care a fost adusă la cunoştinţa persoanei beneficiare înainte de semnarea contractului.).......

    12. Dispoziţii finale
    12.1. Părţile contractante au dreptul, pe durata îndeplinirii prezentului contract, de a conveni modificarea clauzelor acestuia prin act adiţional numai în cazul apariţiei unor circumstanţe care lezează interesele legitime ale acestora şi care nu au putut fi prevăzute la data încheierii prezentului contract.
    12.2. Prevederile prezentului contract se completează cu prevederile legislaţiei în vigoare în domeniu.
    12.3. Prezentul contract va fi interpretat conform legilor din România.
    12.4. Furnizorul de servicii sociale realizează monitorizarea şi evaluarea serviciilor sociale acordate, în conformitate cu obligaţiile prevăzute la art. 26^1 alin. (1) lit. g) - i), alin. (2) şi (3) din Legea nr. 197/2012, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în conformitate cu prevederile legilor speciale şi ale standardelor minime de calitate aplicabile.
    12.5. Măsurile de implementare a planului de servicii sociale se comunică serviciului public de asistenţă socială, în conformitate cu prevederile art. 45 alin. (3) din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

    13. Documentele anexe ale contractului:
    13.1. planul de servicii sociale;
    13.2. angajament de plată, după caz;
    13.3. documentul cu privire la informarea persoanei beneficiare cu privire la regulamentul intern, procedurile operaţionale etc.

    14. Arhivare şi comunicare
    14.1. Un exemplar al contractului este păstrat în dosarul de caz.
    14.2. Prezentul contract de furnizare a serviciilor sociale a fost încheiat la sediul serviciului social/domiciliul/reşedinţa persoanei beneficiare de servicii sociale în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte contractantă.
    14.3. Datele privind încheierea contractului se înregistrează în Registrul naţional unic al beneficiarilor de servicii sociale, prin grija furnizorului de servicii sociale, în termen de 24 de ore de la data încheierii acestuia.


┌──────────────────┬───────────────────┐
│Furnizorul de │Beneficiarul de │
│servicii sociale │servicii sociale/ │
│Numele şi │Reprezentantul │
│prenumele │legal │
│Data/semnătura │Numele şi prenumele│
│ │Data/semnătura │
└──────────────────┴───────────────────┘


    ANEXA 2





    INFORMARE
    cu privire la încheierea contractelor de servicii sociale, stadiul
    implementării planului de servicii sociale şi scoaterea din evidenţă a cazului
    (model-cadru)
    Furnizorul de servicii sociale*: ................
    Serviciul social**: ...............
    Codul serviciului social conform Nomenclatorului serviciilor sociale**: .............
    Adresa**: ..............
    Managerul/Responsabilul de caz: ..............
    Către: Serviciul public de asistenţă socială*** ..................
    Informare cu privire la încheierea contractelor de servicii sociale,
    stadiul implementării planului de servicii sociale şi scoaterea din evidenţă a cazului

┌─┬────────────────────┬──────────────────────────────┬───────────┬───────────────────────┬─────────┐
│ │ │ │Sume pentru│ │ │
│ │Persoane beneficiare│ │finanţarea │Stadiul implementării │ │
│ │de servicii sociale │Contract de servicii sociale │serviciilor│planului de servicii │ │
│ │ │ │sociale │sociale │Scoaterea│
│ │ │ │- lei - │ │din │
├─┼───┬──────┬─────────┼────────┬─────────┬───────────┼──┬───┬─┬──┼───────────┬───────────┤evidenţă │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Modificări │Este │a cazului│
│ │ │ │ │Data │Data │Codul │ │ │ │ │intervenite│necesară │ │
│ │CNP│Numele│Prenumele│semnării│încetării│serviciului│A │B │C│D │în planul │reevaluarea│ │
│ │ │ │ │ │ │social │ │ │ │ │de servicii├────┬──────┤ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │sociale │DA │NU │ │
├─┼───┼──────┼─────────┼────────┼─────────┼───────────┼──┼───┼─┼──┼───────────┼────┼──────┼─────────┤
│1│...│... │... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼───┼──────┼─────────┼────────┼─────────┼───────────┼──┼───┼─┼──┼───────────┼────┼──────┼─────────┤
│2│...│... │... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼───┼──────┼─────────┼────────┼─────────┼───────────┼──┼───┼─┼──┼───────────┼────┼──────┼─────────┤
│3│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼───┼──────┼─────────┼────────┼─────────┼───────────┼──┼───┼─┼──┼───────────┼────┼──────┼─────────┤
├─┼───┼──────┼─────────┼────────┼─────────┼───────────┼──┼───┼─┼──┼───────────┼────┼──────┼─────────┤
├─┼───┼──────┼─────────┼────────┼─────────┼───────────┼──┼───┼─┼──┼───────────┼────┼──────┼─────────┤
├─┼───┼──────┼─────────┼────────┼─────────┼───────────┼──┼───┼─┼──┼───────────┼────┼──────┼─────────┤
└─┴───┴──────┴─────────┴────────┴─────────┴───────────┴──┴───┴─┴──┴───────────┴────┴──────┴─────────┘

    A - contribuţia persoanei beneficiare/reprezentantului legal;
    B - din fonduri publice conform dispoziţiei primarului/directorului serviciului public de asistenţă socială, după caz: buget local, buget de stat;
    C - fonduri proprii, respectiv: donaţii, sponsorizări, activităţi economice directe etc.;
    D - alte surse.
    Data transmiterii către serviciul public de asistenţă socială (zi/lună/an):
    Manager de caz/Responsabil de caz: ......(numele şi prenumele).....
    Semnătura ...................
    * Datele de identificare conform certificatului de acreditare.
    ** Datele de identificare conform licenţei de funcţionare.
    *** Serviciul public de asistenţă socială pe a cărui rază administrativ-teritorială îşi are domiciliul/reşedinţa persoana beneficiară.

    ANEXA 3





    PROCEDURĂ
    de fundamentare a bugetului necesar finanţării serviciilor
    sociale acordate ca măsură de asistenţă socială
    ART. 1
    (1) La fundamentarea bugetului necesar finanţării serviciilor sociale acordate ca măsură de asistenţă socială, serviciul public de asistenţă socială are în vedere următoarele prevederi din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare: art. 44 alin. (4), art. 45 alin. (4), art. 112 alin. (3) lit. b) şi k), art. 134 alin. (7) - (9), (13), (14) şi (16).
    (2) Pentru serviciile sociale adresate persoanelor vârstnice, pe lângă prevederile alin. (1), serviciul public de asistenţă socială are în vedere şi art. 21 din Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările ulterioare.
    (3) La fundamentarea bugetului necesar finanţării serviciilor sociale acordate ca măsură de protecţie adresate persoanelor adulte cu dizabilităţi, pe lângă prevederile alin. (1), serviciul public de asistenţă socială are în vedere şi art. 5 pct. 23^1 şi cele prevăzute la art. 51 alin. (10) şi (11) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 2
    (1) Estimarea anuală se realizează înmulţind media lunară a numărului de persoane beneficiare de servicii sociale din anul anterior cu suma reprezentând procentul din standardul de cost aferent tipului de serviciu şi categoriei de beneficiari, prevăzut în Hotărârea Guvernului nr. 426/2020 privind aprobarea standardelor de cost pentru serviciile sociale, cu modificările ulterioare.
    (2) Estimarea anuală se aprobă ca parte din Planul anual de acţiune privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul consiliului judeţean/consiliului local/Consiliului General al Municipiului Bucureşti.

    ART. 3
    (1) Estimarea lunară se realizează prin însumarea, pentru fiecare tip de serviciu social şi categorie de beneficiari, a cuantumurilor aferente alocaţiei pentru servicii sociale acordate ca măsură de asistenţă socială, prevăzute în dispoziţia primarului sau, după caz, a directorului serviciului public de asistenţă socială pentru stabilirea dreptului la servicii sociale acordate ca măsură de asistenţă socială, emisă în baza prevederilor art. 47^1 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi, după caz, a prevederilor art. 4 alin. (3) din Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările ulterioare.
    (2) Estimarea lunară se aprobă de către primar/directorul serviciului public de asistenţă socială şi se transmite la agenţia teritorială, în format Excel, după următorul model:

┌─────┬───────────┬─────────────┬────────┬────────┬────────┐
│ │ │Nr. │ │ │ │
│ │ │dispoziţie │ │ │ │
│ │ │primar/ │ │ │ │
│ │ │director prin│ │ │ │
│ │ │care s-a │ │ │ │
│ │ │stabilit │ │ │ │
│ │ │dreptul la │ │ │ │
│ │ │servicii │ │ │ │
│ │ │sociale ca │ │ │ │
│ │ │măsură de │ │ │Cuantum │
│ │ │asistenţă │Nr. │ │alocaţie│
│ │Nume şi │socială/ │contract│Cuantum │serviciu│
│Nr. │prenume │dispoziţie │de │alocaţie│social │
│crt. │persoană │conducător │servicii│serviciu│aferent │
│ │beneficiară│direcţiei │sociale │social │lunii în│
│ │ │generale sau │ │ │curs │
│ │ │hotărârea │ │ │ │
│ │ │comisiei │ │ │ │
│ │ │pentru │ │ │ │
│ │ │protecţia │ │ │ │
│ │ │copilului ori│ │ │ │
│ │ │a instanţei │ │ │ │
│ │ │de judecată, │ │ │ │
│ │ │inclusiv │ │ │ │
│ │ │ordonanţa │ │ │ │
│ │ │preşedinţială│ │ │ │
├─────┼───────────┼─────────────┼────────┼────────┼────────┤
│1. │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────┼─────────────┼────────┼────────┼────────┤
│2. │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────┼─────────────┼────────┼────────┼────────┤
│... │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────┼─────────────┼────────┼────────┼────────┤
│Total│ │ │ │ │ │
└─────┴───────────┴─────────────┴────────┴────────┴────────┘




    ANEXA 4

    INDICATORI
    pentru monitorizarea serviciilor sociale
    acordate ca măsură de asistenţă socială
    ART. 1
    (1) Scopul monitorizării de către serviciul public de asistenţă socială a serviciilor sociale acordate ca măsură de asistenţă socială este:
    a) respectarea dreptului la servicii sociale acordate ca măsură de asistenţă socială aşa cum este prevăzut în dispoziţia primarului sau, după caz, a directorului serviciului public de asistenţă socială;
    b) estimarea lunară corectă a sumelor necesare pentru fundamentarea bugetului solicitat pentru plata dreptului la servicii sociale acordate ca măsură de asistenţă socială;
    c) înregistrarea în Registrul naţional de evidenţă a persoanelor beneficiare de servicii sociale a informaţiilor rezultate din managementul de caz asigurat de serviciul public de asistenţă socială pe a cărui rază administrativ-teritorială îşi are domiciliul/reşedinţa persoana beneficiară.

    (2) Monitorizarea serviciilor sociale acordate ca măsură de asistenţă socială realizată de serviciul public de asistenţă socială este complementară activităţii de monitorizare, evaluare şi control realizate de inspecţia socială în baza prevederilor Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 2
    (1) Pentru monitorizarea serviciilor sociale acordate ca măsură de asistenţă socială serviciul public de asistenţă socială are în vedere următoarele prevederi:
    a) art. 44 alin. (6) şi art. 45 alin. (4) din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) art. 26^1 alin. (1) lit. d) şi o) şi art. 26^2 alin. (3) lit. b) din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare.

    (2) În vederea estimării lunare a sumelor necesare pentru fundamentarea bugetului solicitat pentru plata dreptului la servicii sociale acordate ca măsură de asistenţă socială, serviciul public de asistenţă socială analizează informarea transmisă de furnizorul de servicii sociale, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin, verificând, în principal:
    a) serviciul social, respectiv dacă codul serviciului social prevăzut în contractul de servicii sociale menţionat în informarea transmisă de furnizorul de servicii sociale corespunde codului serviciului social prevăzut în dispoziţia primarului/directorului serviciului public de asistenţă socială pentru stabilirea dreptului la servicii sociale acordate ca măsură de asistenţă socială;
    b) valabilitatea licenţei de funcţionare a serviciului social prin care se acordă serviciile persoanei beneficiare;
    c) obiectivele/activităţile prevăzute în planul de servicii sociale, anexă la contractul de servicii sociale, corespund obiectivelor şi tipului de serviciu social prevăzute în planul de intervenţie care a stat la baza emiterii dispoziţiei primarului/ directorului serviciului public de asistenţă socială pentru stabilirea dreptului la servicii sociale acordate ca măsură de asistenţă socială;
    d) dacă modificările intervenite în planul de servicii sociale şi recomandarea de reevaluare menţionată de furnizorul de servicii sociale conduc la necesitatea emiterii unei noi dispoziţii a primarului sau, după caz, a directorului serviciului public de asistenţă socială;
    e) cuantumul contribuţiei persoanei beneficiare/susţinătorului legal corespunde cuantumului estimat care a stat la baza emiterii dispoziţiei primarului sau, după caz, a directorului serviciului public de asistenţă socială;
    f) costul serviciilor sociale este mai mare sau egal cu standardul minim de cost care a stat la baza stabilirii alocaţiei bugetare aferente unui beneficiar de servicii sociale.


    ART. 3
    Activitatea serviciului public de asistenţă socială de monitorizare a serviciilor sociale acordate ca măsură de asistenţă socială se realizează pe baza următorilor indicatori de monitorizare:
    a) numărul de persoane pentru care se realizează plata din bugetul de stat pentru servicii sociale furnizate, ca procent din numărul total de persoane pentru care s-au emis dispoziţii ale primarului/directorului serviciului public de asistenţă socială pentru stabilirea dreptului la servicii sociale acordate ca măsură de asistenţă socială, la nivel de unitate administrativ-teritorială/judeţ/nivel naţional, pe lună calendaristică, 3 luni, 6 luni, respectiv pe an;
    b) numărul de servicii sociale acordate, pentru care s-au realizat plăţi, ca procent din numărul de servicii planificate, la nivel de unitate administrativ-teritorială/judeţ/nivel naţional, pe lună calendaristică, 3 luni, 6 luni, respectiv pe an;
    c) suma totală solicitată de la agenţia teritorială pentru plata efectivă a serviciilor sociale acordate ca măsură de asistenţă socială, la nivel de unitate administrativ-teritorială/judeţ/nivel naţional, ca procent din suma estimată pentru fundamentarea bugetului în acest scop.



    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016