Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.124 din 9 iunie 2010  privind modificarea Ordinului ministrului economiei şi comerţului nr. 1.609/2007 pentru aprobarea instituirii schemelor de ajutor de minimis pentru acţiunile de promovare a exportului privind participarea la târguri şi expoziţii internaţionale în străinătate, organizarea de misiuni economice şi acţiuni de promovare a exportului în străinătate şi realizarea de studii de piaţă şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.124 din 9 iunie 2010 privind modificarea Ordinului ministrului economiei şi comerţului nr. 1.609/2007 pentru aprobarea instituirii schemelor de ajutor de minimis pentru acţiunile de promovare a exportului privind participarea la târguri şi expoziţii internaţionale în străinătate, organizarea de misiuni economice şi acţiuni de promovare a exportului în străinătate şi realizarea de studii de piaţă şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe

EMITENT: Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 542 din 3 august 2010
    Având în vedere Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de minimis,
    în temeiul art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri,
    ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri emite următorul ordin:
    ART. UNIC
    Ordinul ministrului economiei şi comerţului nr. 1.609/2007 pentru aprobarea instituirii schemelor de ajutor de minimis pentru acţiunile de promovare a exportului privind participarea la târguri şi expoziţii internaţionale în străinătate, organizarea de misiuni economice şi acţiuni de promovare a exportului în străinătate şi realizarea de studii de piaţă şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 249 din 13 aprilie 2007, se modifică după cum urmează:
    - Anexele nr. 1-4 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-4, care fac parte integrantă din prezentul ordin.




                    Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri,
                    Adriean Videanu

    Bucureşti, 9 iunie 2010.
    Nr. 1.124.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 1.609/2007)
    1. Titlul schemei de ajutor: Participarea la târguri şi expoziţii internaţionale în străinătate
    ART. 1
    Prezenta procedură instituie o schemă de ajutor de minimis, denumită "Participarea la târguri şi expoziţii internaţionale în străinătate".

    ART. 2
    Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul acestei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate de Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de minimis.
    2. Scopul schemei de ajutor

    ART. 3
    Scopul prezentei scheme este de a susţine operatorii economici în promovarea ofertei de export pe pieţele externe prin participarea la târguri şi expoziţii internaţionale.
    3. Obiectivele schemei

    ART. 4
    Obiectivele schemei sunt:
    - promovarea exportului;
    – îmbunătăţirea structurii exportului;
    – îmbunătăţirea accesului produselor şi serviciilor româneşti pe pieţele externe.

    4. Necesitatea implementării schemei

    ART. 5
    Implementarea schemei este necesară pentru promovarea exportului românesc şi îmbunătăţirea imaginii sectoarelor exportatoare.
    5. Domeniul de aplicare

    ART. 6
    Prezenta schemă se aplică pentru promovarea exportului din toate domeniile, cu următoarele excepţii:
    a) sectorul transporturilor rutiere;
    b) activităţile legate de produse din pescuit şi acvacultură, acoperite de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultură;
    c) activităţile legate de producţia primară a produselor agricole enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul de instituire a Comunităţii Europene;
    d) ajutoarele acordate întreprinderilor privind activităţi de procesare şi marketing a produselor agricole listate în anexa nr. 1 la Tratatul de instituire a Comunităţii Europene, în următoarele cazuri:
    - când cuantumul ajutorului este stabilit pe baza preţului sau a cantităţii produselor de acest tip cumpărate de la producătorii primari sau puse pe piaţă de operatorii economici respectivi;
    – când ajutorul este condiţionat de a fi parţial sau integral cedat producătorilor primari (fermieri);

    e) ajutoarele în favoarea activităţilor legate de export către state terţe sau state membre, şi anume ajutoarele legate direct de cantităţile exportate, de crearea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;
    f) ajutoarele subordonate utilizării produselor naţionale în detrimentul celor importate;
    g) ajutoarele acordate operatorilor economici care activează în sectorul carbonifer, aşa cum este definit în Regulamentul (CE) nr. 1.407/2002 al Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat pentru industria cărbunelui.

    6. Beneficiari ai ajutorului

    ART. 7
    Pot beneficia de măsurile de ajutor de stat prevăzute în prezenta schemă operatorii economici, indiferent de forma juridică de organizare, care îndeplinesc următoarele condiţii:
    ● sunt înregistraţi conform Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, cu modificările ulterioare, şi îşi desfăşoară activitatea în România;
    ● nu au beneficiat în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs (fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare) de ajutor de minimis care, cumulat, să depăşească echivalentul a 200.000 euro;
    ● nu se află în procedura de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare sau alte situaţii reglementate de lege;
    ● la data depunerii cererii de înscriere de participare la târgul internaţional nu înregistrează debite la bugetul de stat, respectiv bugetele locale sau provenind din neplata contribuţiilor de asigurări sociale, a contribuţiilor de asigurări pentru şomaj, a contribuţiei de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurările sociale de sănătate;
    ● nu sunt consideraţi firme în dificultate. O firmă este considerată ca fiind în dificultate în următoarele situaţii:
    - în cazul unei societăţi cu răspundere limitată, când se constată pierderea a mai mult de jumătate din capitalul social şi mai mult de un sfert din capital s-a pierdut în ultimele 12 luni; sau
    – în cazul unei societăţi în care cel puţin o parte dintre asociaţi este ţinută responsabilă pentru datoriile întreprinderii, atunci când s-a pierdut mai mult de jumătate din capitalul propriu şi mai mult de un sfert din acest capital s-a pierdut în cursul ultimelor 12 luni; sau
    – pentru întreprinderile de orice formă juridică, când respectiva întreprindere întruneşte condiţiile pentru a fi supusă unei proceduri prevăzute de legislaţia privind procedura reorganizării judiciare şi a falimentului;

    ● nu sunt firme împotriva cărora a fost emisă o decizie de recuperare a unui ajutor de stat, dacă această decizie de recuperare nu a fost deja executată;
    ● au în obiectul de activitate operaţiuni de export;
    ● nomenclatorul de export corespunde cu profilul târgului la care se solicită participarea;
    ● produsele sunt de concepţie şi/sau marcă proprie, de calitate şi cu valoare adăugată ridicată;
    ● au rezultate pozitive privind eficienţa participării la târguri şi expoziţii cu sprijin de la bugetul de stat, în cazul prezenţei la astfel de acţiuni anterioare;
    ● numărul de participări ale unui operator economic la târguri internaţionale cu sprijin de la bugetul de stat este de maximum 4 pe an. Un operator economic poate fi selectat pentru participarea la un număr mai mare de târguri internaţionale numai în cazul în care pentru târgul respectiv se înregistrează un număr redus de cereri de participare din partea operatorilor economici comparativ cu numărul de participanţi necesar pentru utilizarea integrală a spaţiului de expunere angajat;
    ● respectarea de către solicitant a prevederilor Normelor privind principalele activităţi/acţiuni care vor fi realizate de societăţile comerciale participante la târguri şi expoziţii internaţionale finanţate parţial de la bugetul de stat, elaborate de Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, în cazul prezenţei acestuia la astfel de acţiuni în anii anteriori.

    ART. 8
    Numărul maxim al operatorilor economici care beneficiază de sprijin prin această schemă este de 1.000 pe an.

    ART. 9
    Verificarea condiţiilor prevăzute mai sus se realizează înainte de acordarea facilităţii, de către Comisia de selecţie a operatorilor economici participanţi din cadrul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, denumită în continuare Comisie de selecţie, pe baza datelor puse la dispoziţie de Centrul Român pentru Promovarea Comerţului şi Investiţiilor Străine (CRPCIS).
    7. Regula cumulului ajutoarelor

    ART. 10
    Ajutorul de minimis se va cumula cu alte ajutoare de stat primite pentru aceleaşi costuri eligibile. În cazul în care cumularea acestor ajutoare conduce la o intensitate a ajutorului care depăşeşte nivelul intensităţii fixat în conformitate cu prevederile Regulamentului privind exceptările în bloc sau printr-o decizie adoptată de Comisia Europeană, ajutorul de minimis nu poate fi acordat.

    ART. 11
    Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri va acorda un ajutor de minimis doar după ce CRPCIS a verificat, pe baza declaraţiei pe propria răspundere a operatorului economic, că este respectată regula cumulului, precum şi faptul că suma totală a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, nu depăşeşte pragul de 200.000 euro.
    8. Criterii de selecţie a târgurilor şi expoziţiilor internaţionale

    ART. 12
    Selecţia şi evaluarea târgurilor şi expoziţiilor internaţionale se va efectua de către Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri în conformitate cu următoarele criterii:
    a) asigurarea expansiunii şi diversificării geografice a exportului românesc pe pieţe cu potenţial de import ridicat;
    b) promovarea produselor şi serviciilor cu valoare adăugată ridicată;
    c) importanţa târgurilor respective pe plan internaţional;
    d) performanţele obţinute de participanţii români la ediţiile anterioare ale târgurilor respective.

    9. Modalitatea de acordare a ajutoarelor

    ART. 13
    Ajutoarele acordate în cadrul acestei scheme constau în granturi care vor acoperi:
    a) 50% din cheltuielile privind transportul extern, cazarea şi asigurarea medicală pentru un participant de la fiecare expozant, la nivelul baremelor stabilite pentru instituţiile publice;
    b) 100% din cheltuielile pentru: transportul, asigurarea şi manipularea exponatelor, mostrelor şi materialelor publicitare, formalităţile vamale aferente acestora, depozitarea ambalajelor aferente exponatelor pe perioada desfăşurării acţiunii promoţionale, elaborarea proiectului de execuţie a standului, închirierea, construirea şi/sau amenajarea spaţiului expoziţional, transportul materialelor aferente, cheltuielile generale pe perioada de desfăşurare a acţiunilor promoţionale, cheltuielile de reprezentare şi de protocol, cheltuielile de deplasare pentru persoanele care organizează şi coordonează acţiunile, inclusiv pentru un reprezentant din partea patronatului de ramură sau a asociaţiei profesionale care contribuie la realizarea acţiunii respective, a căror perioadă de deplasare va fi stabilită prin caietul de sarcini al acţiunii, cheltuielile pentru materialele publicitare, de prezentare şi promovare cu caracter economic general şi pentru mediatizarea prezenţei româneşti la acţiunile promoţionale, cheltuielile aferente comisionului prevăzut în contractul încheiat cu societatea organizatoare a pavilioanelor naţionale, standurilor specializate pe produse şi miniexpoziţiilor, precum şi alte cheltuieli care se justifică a fi alocate pentru realizarea târgurilor şi expoziţiilor internaţionale, cu aprobarea ordonatorului principal de credite.


    ART. 14
    Cheltuielile prevăzute la art. 13 se efectuează de către Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, prin CRPCIS, care realizează operaţiunile de încheiere şi derulare a contractelor de prestări servicii pentru acţiunile de participare la târguri şi expoziţii internaţionale. Ajutorul prevăzut la art. 13 lit. a) şi pentru transportul mostrelor şi exponatelor se acordă operatorului economic după încheierea târgului internaţional sau expoziţiei internaţionale, pe bază de documente justificative, după aprobarea decontului final al acţiunii. Celelalte cheltuieli aferente participării la târguri şi expoziţii internaţionale se vor repartiza de către CRPCIS, după aprobarea decontului final al acţiunii pe fiecare operator economic, proporţional cu suprafaţa de expunere de care a beneficiat în cadrul pavilionului.
    10. Durata

    ART. 15
    Prezenta schemă se va aplica în perioada 1 ianuarie 2010-31 decembrie 2013.
    11. Bugetul schemei

    ART. 16
    Valoarea totală a ajutoarelor care vor fi acordate în cadrul schemei, pe întreaga durată de aplicare a acesteia, este de maximum 220.000.000 lei. Defalcarea pe ani a sumelor acordate se prezintă astfel:
    2010 - 46.000.000 lei;
    2011 - 52.000.000 lei;
    2012 - 58.000.000 lei;
    2013 - 64.000.000 lei
    ───────────────────────
    Total = 220.000.000 lei
    12. Procedura de implementare a schemei

    ART. 17
    (1) Pentru a beneficia de facilităţile prevăzute la art. 13, operatorii economici trebuie să înainteze o cerere la Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri. Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, prin Comisia de selecţie, va analiza pe baza informaţiilor primite de la CRPCIS dacă operatorul economic respectiv întruneşte condiţiile prevăzute în prezenta schemă de ajutor.
    (2) CRPCIS are obligaţia de a informa în scris operatorii economici cu privire la pragul maxim al ajutorului şi cu privire la caracterul de minimis al acestuia, făcând referire explicită la prevederile comunitare în vigoare. Operatorii economici beneficiari vor depune odată cu documentele de înscriere la acţiunile promoţionale o declaraţie scrisă pe propria răspundere, referitoare la alte ajutoare de minimis primite pe parcursul ultimilor 2 ani fiscali şi al anului fiscal în curs.
    (3) În cazul în care operatorul economic nu este eligibil pentru a primi o alocare specifică în cadrul schemei de ajutor, Comisia de selecţie îl va notifica în acest sens.
    13. Monitorizarea ajutoarelor acordate în cadrul prezentei scheme

    ART. 18
    CRPCIS va realiza şi va menţine o evidenţă a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme, astfel încât să fie posibilă identificarea valorii, momentului acordării, modalităţii de acordare, originii, duratei şi metodei de calcul al ajutoarelor acordate. Această evidenţă trebuie păstrată timp de 10 ani de la data ultimei alocări în cadrul schemei.

    ART. 19
    (1) Operatorii economici beneficiari de ajutor în cadrul prezentei scheme vor ţine o evidenţă specifică a ajutoarelor primite conform prezentei scheme, a altor scheme de minimis sau a altor ajutoare de stat, din care să reiasă suma totală a ajutoarelor de minimis primite, defalcate pe ani, pe furnizori, pe obiective, precum şi informaţii privind forma ajutoarelor (de minimis, scheme de ajutor de stat, ajutoare individuale), precum şi baza legală prin care acestea au fost acordate.
    (2) Operatorii economici beneficiari sunt obligaţi să arhiveze evidenţa specifică prevăzută la alin. (1) şi să o păstreze pe o perioadă de 10 ani.

    ART. 20
    Monitorizarea acestei scheme de ajutor revine Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, împreună cu CRPCIS.

    ART. 21
    În acest scop, Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri şi CRPCIS vor avea următoarele atribuţii în ceea ce priveşte monitorizarea schemei:
    - Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri va informa operatorii economici beneficiari ai ajutorului sub pragul de minimis în legătură cu acesta, calificare care a făcut ca ajutorul de stat să fie exceptat de la obligaţia de notificare;
    – CRPCIS va obţine de la operatorii economici beneficiari ai ajutorului sub pragul de minimis o declaraţie scrisă privind totalul cumulat al ajutoarelor situate sub pragul de minimis primite în ultimii 2 ani fiscali şi în anul respectiv, pentru a putea verifica faptul că împreună cu noul ajutor ce va fi acordat nu se depăşeşte pragul de minimis al ajutorului. Verificarea se va face în cadrul Comisiei de selecţie instituite prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri, pe baza informaţiilor primite de la CRPCIS.


    ART. 22
    La solicitarea scrisă a Comisiei Europene, CRPCIS va furniza în termen de 30 de zile lucrătoare sau în termenul stabilit de solicitare toate datele pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru a aprecia dacă au fost respectate condiţiile impuse de legislaţia incidentă, în special suma totală a ajutorului de minimis primit de beneficiari.
    14. Raportarea ajutoarelor acordate în cadrul schemei

    ART. 23
    CRPCIS va monitoriza şi va raporta schema de minimis conform prevederilor Regulamentului privind monitorizarea ajutoarelor de stat emis de Consiliul Concurenţei, denumit în continuare Regulament.

    ART. 24
    Pentru implementarea schemei, CRPCIS are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, până la data de 31 martie a fiecărui an următor anului de implementare a schemei, formularele completate în conformitate cu anexele la Regulament.

    ART. 25
    Raportările se transmit atât pe suport hârtie, cât şi pe suport magnetic, cu semnătura de primire şi număr de înregistrare, sau prin poştă, cu confirmare de primire. Transmiterea pe suport magnetic se face într-o formă care să permită utilizarea şi procesarea datelor de către Consiliul Concurenţei.

    ART. 26
    Consiliul Concurenţei poate solicita informaţii suplimentare, în cazul în care constată că datele sunt incomplete sau există neconcordanţe cu cele primite pentru perioadele de raportare anterioare. Informaţiile suplimentare vor fi transmise în termen de maximum 30 de zile de la primirea solicitării din partea Consiliului Concurenţei. Răspunderea pentru realizarea şi corectitudinea datelor şi informaţiilor raportate, precum şi pentru respectarea termenelor de raportare revine CRPCIS.


    ANEXA 2

    (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 1.609/2007)
    1. Titlul schemei de ajutor: Organizarea de misiuni economice şi acţiuni de promovare în străinătate
    ART. 1
    Prezenta procedură instituie o schemă de ajutor de minimis, denumită "Organizarea de misiuni economice şi acţiuni de promovare în străinătate".

    ART. 2
    Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul acestei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate de Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de minimis.
    2. Scopul schemei de ajutor

    ART. 3
    Scopul prezentei scheme este de a susţine operatorii economici în promovarea ofertei de export pe pieţele externe prin participarea la misiuni economice şi acţiuni de promovare în străinătate.
    3. Obiectivele schemei

    ART. 4
    Obiectivele schemei sunt:
    - promovarea exportului;
    – îmbunătăţirea structurii exportului;
    – îmbunătăţirea accesului produselor şi serviciilor româneşti pe pieţele externe.

    4. Necesitatea implementării schemei

    ART. 5
    Implementarea schemei este necesară pentru promovarea exportului românesc şi îmbunătăţirea imaginii sectoarelor exportatoare.
    5. Domeniul de aplicare

    ART. 6
    Prezenta schemă se aplică pentru promovarea exportului din toate domeniile, cu următoarele excepţii:
    a) sectorul transporturilor rutiere;
    b) activităţile legate de produse din pescuit şi acvacultură, acoperite de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultură;
    c) activităţile legate de producţia primară a produselor agricole enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul de instituire a Comunităţii Europene;
    d) ajutoarele acordate întreprinderilor privind activităţi de procesare şi marketing al produselor agricole cuprinse în anexa nr. 1 la Tratatul de instituire a Comunităţii Europene, în următoarele cazuri:
    - când cuantumul ajutorului este stabilit pe baza preţului sau a cantităţii produselor de acest tip cumpărate de la producătorii primari sau puse pe piaţă de operatorii economici respectivi;
    – când ajutorul este condiţionat de a fi parţial sau integral cedat producătorilor primari (fermieri);

    e) ajutoarele în favoarea activităţilor legate de export către state terţe sau state membre, şi anume ajutoarele legate direct de cantităţile exportate, de crearea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;
    f) ajutoarele subordonate utilizării produselor naţionale în detrimentul celor importate,

    aşa cum este definit în Regulamentul (CE) nr. 1.407/2002 al Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat pentru industria cărbunelui.
    6. Beneficiari ai ajutorului

    ART. 7
    Pot beneficia de măsurile de ajutor de stat prevăzute în schemă operatorii economici, indiferent de forma juridică de organizare, care îndeplinesc următoarele condiţii:
    - sunt înregistraţi conform Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, cu modificările ulterioare, şi îşi desfăşoară activitatea în România;
    – nu au beneficiat în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs (fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare) de ajutor de minimis care, cumulat, să depăşească echivalentul a 200.000 euro;
    – nu se află în procedura de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare sau alte situaţii reglementate de lege;
    – la data depunerii cererii de înscriere pentru participare la misiunea economică nu înregistrează debite la bugetul de stat, respectiv bugetele locale sau provenind din neplata contribuţiilor de asigurări sociale, a contribuţiilor de asigurări pentru şomaj, a contribuţiei de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurările sociale de sănătate;
    – nu sunt consideraţi firme în dificultate. O firmă este considerată ca fiind în dificultate în următoarele situaţii:
    – în cazul unei societăţi cu răspundere limitată, când se constată pierderea a mai mult de jumătate din capitalul social şi mai mult de un sfert din capital s-a pierdut în ultimele 12 luni; sau
    – în cazul unei societăţi în care cel puţin o parte din asociaţi sunt ţinuţi responsabili pentru datoriile întreprinderii, atunci când s-a pierdut mai mult de jumătate din capitalul propriu şi mai mult de un sfert din acest capital s-a pierdut în cursul ultimelor 12 luni; sau
    – pentru întreprinderile de orice formă juridică, când respectiva întreprindere întruneşte condiţiile pentru a fi supusă unei proceduri prevăzute de legislaţia privind procedura reorganizării judiciare şi a falimentului;
    – nu sunt firme împotriva cărora a fost emisă o decizie de recuperare a unui ajutor de stat, dacă această decizie de recuperare nu a fost deja executată;
    – au în obiectul de activitate operaţiuni de export;
    – nomenclatorul de export corespunde cu domeniile prevăzute în tematica misiunii economice sau a acţiunii de promovare;
    – produsele sunt de concepţie şi/sau marcă proprie, de calitate şi cu valoare adăugată ridicată;
    – au rezultate pozitive privind eficienţa participării la astfel de acţiuni anterioare.


    ART. 8
    Numărul maxim al operatorilor economici care beneficiază de sprijin prin această schema este de 600 pe an.

    ART. 9
    Verificarea condiţiilor prevăzute mai sus se realizează înainte de acordarea facilităţii, de către Comisia de selecţie a operatorilor economici participanţi din cadrul Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, denumită în continuare Comisie de selecţie, pe baza datelor puse la dispoziţie de Centrul Român pentru Promovarea Comerţului şi Investiţiilor Străine (CRPCIS).
    7. Regula cumulului ajutoarelor

    ART. 10
    Ajutorul de minimis se va cumula cu alte ajutoare de stat primite pentru aceleaşi costuri eligibile. În cazul în care cumularea acestor ajutoare conduce la o intensitate a ajutorului care depăşeşte nivelul intensităţii fixat în conformitate cu prevederile Regulamentului privind exceptările în bloc sau printr-o decizie adoptată de Comisia Europeană, ajutorul de minimis nu poate fi acordat.

    ART. 11
    Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri va acorda un ajutor de minimis doar după ce CRPCIS a verificat, pe baza declaraţiei pe propria răspundere a operatorului economic, că este respectată regula cumulului, precum şi faptul că suma totală a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, nu depăşeşte pragul de 200.000 euro.
    8. Criterii de selecţie a misiunilor economice şi acţiunilor de promovare în străinătate

    ART. 12
    Selecţia misiunilor economice şi acţiunilor de promovare în străinătate se va efectua de către Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri în conformitate cu următoarele criterii:
    a) asigurarea expansiunii şi diversificării geografice a exportului românesc pe pieţe cu potenţial de import ridicat;
    b) promovarea produselor şi serviciilor cu valoare adăugată ridicată.

    9. Modalitatea de acordare a ajutoarelor

    ART. 13
    Ajutoarele acordate în cadrul acestei scheme constau în granturi care vor acoperi:
    a) 50% din cheltuielile privind transportul extern, cazarea şi asigurarea medicală pentru un participant de la fiecare firmă, la nivelul baremelor stabilite pentru instituţiile publice;
    b) 100% din cheltuielile privind transportul în interiorul ţării de destinaţie pentru persoanele care participă la acţiunile respective, cheltuielile de deplasare pentru persoanele care organizează şi coordonează acţiunile, inclusiv pentru un reprezentant din partea patronatului de ramură sau a asociaţiei profesionale care contribuie la realizarea acţiunii respective, cheltuielile pentru închirierea spaţiilor aferente întâlnirilor de afaceri şi a dotărilor necesare desfăşurării acestora, cum sunt: TV, video, retroproiector, computer şi altele asemenea, cheltuielile de reprezentare şi protocol, cheltuielile pentru elaborarea, transportul şi asigurarea materialelor de promovare şi de prezentare, cum ar fi: cataloage, pliante, ecusoane şi altele asemenea, cheltuielile pentru transportul şi asigurarea mostrelor, cheltuielile pentru formalităţile vamale aferente materialelor de promovare şi de prezentare, precum şi mostrelor, cheltuielile pentru mediatizarea acţiunii pe plan local, cheltuielile aferente comisionului prevăzut în contractul încheiat cu societatea organizatoare a misiunii economice sau acţiunii de promovare, precum şi alte cheltuieli care se justifică a fi alocate pentru realizarea acţiunilor respective, cu aprobarea ordonatorului principal de credite.


    ART. 14
    Cheltuielile prevăzute la art. 13 se efectuează de către Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, prin CRPCIS, care realizează operaţiunile de încheiere şi derulare a contractelor de prestări servicii pentru participarea la misiuni economice şi acţiuni de promovare a exportului în străinătate. Ajutorul de stat prevăzut la art. 13 lit. a) se acordă operatorului economic după încheierea misiunii economice sau acţiunii de promovare a exportului în străinătate, pe bază de documente justificative, după aprobarea decontului final al acţiunii. Celelalte cheltuieli aferente participării la misiuni economice şi acţiuni de promovare a exportului în străinătate se vor repartiza de către CRPCIS după aprobarea decontului final al acţiunii, pe fiecare operator economic participant.
    10. Durata

    ART. 15
    Prezenta schemă se va aplica în perioada 1 ianuarie 2010-31 decembrie 2013.
    11. Bugetul schemei

    ART. 16
    Valoarea totală a ajutoarelor care vor fi acordate în cadrul schemei, pe întreaga durată de aplicare a acesteia, este de maximum 34.000.000 lei. Defalcarea pe ani a sumelor acordate se prezintă astfel:
    2010 - 7.000.000 lei;
    2011 - 8.000.000 lei;
    2012 - 9.000.000 lei;
    2013 - 10.000.000 lei
    ──────────────────────
    Total = 34.000.000 lei
    12. Procedura de implementare a schemei

    ART. 17
    (1) Pentru a beneficia de facilităţile prevăzute la art. 13, operatorii economici trebuie să înainteze o cerere la Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri. Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, prin Comisia de selecţie, va analiza, pe baza informaţiilor primite de la CRPCIS, dacă operatorul economic respectiv întruneşte condiţiile prevăzute în prezenta schemă de ajutor.
    (2) CRPCIS are obligaţia de a informa în scris operatorii economici cu privire la pragul maxim al ajutorului şi cu privire la caracterul de minimis al acestuia, făcând referire explicită la prevederile comunitare în vigoare. Operatorii economici beneficiari vor depune odată cu documentele de înscriere la acţiunile promoţionale o declaraţie scrisă pe propria răspundere, referitoare la alte ajutoare de minimis primite pe parcursul ultimilor 2 ani fiscali şi al anului fiscal în curs.
    (3) În cazul în care operatorul economic nu este eligibil pentru a primi o alocare specifică în cadrul schemei de ajutor, Comisia de selecţie îl va notifica în acest sens.
    13. Monitorizarea ajutoarelor acordate în cadrul prezentei scheme

    ART. 18
    CRPCIS va realiza şi va menţine o evidenţă a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme, astfel încât să fie posibilă identificarea valorii, momentului acordării, modalităţii de acordare, originii, duratei şi metodei de calcul al ajutoarelor acordate. Această evidenţă trebuie păstrată timp de 10 ani de la data ultimei alocări în cadrul schemei.

    ART. 19
    (1) Operatorii economici beneficiari de ajutor în cadrul prezentei scheme vor ţine o evidenţă specifică a ajutoarelor primite conform prezentei scheme, a altor scheme de minimis sau a altor ajutoare de stat, din care să reiasă suma totală a ajutoarelor de minimis primite, defalcate pe ani, pe furnizori, pe obiective, precum şi informaţii privind forma ajutoarelor (de minimis, scheme de ajutor de stat, ajutoare individuale), precum şi baza legală prin care acestea au fost acordate.
    (2) Operatorii economici beneficiari sunt obligaţi să arhiveze evidenţa specifică prevăzută la alin. (1) şi să o păstreze o perioadă de 10 ani.

    ART. 20
    Monitorizarea acestei scheme de ajutor revine Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, împreună cu CRPCIS.

    ART. 21
    În acest scop, Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri şi CRPCIS vor avea următoarele atribuţii în ceea ce priveşte monitorizarea schemei:
    - Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri va informa operatorii economici beneficiari ai ajutorului sub pragul de minimis în legătură cu acesta, calificare care a făcut ca ajutorul de stat să fie exceptat de la obligaţia de notificare;
    – CRPCIS va obţine de la operatorii economici beneficiari ai ajutorului sub pragul de minimis o declaraţie scrisă privind totalul cumulat al ajutoarelor situate sub pragul de minimis, primite în ultimii 2 ani fiscali şi în anul respectiv, pentru a putea verifica faptul că împreună cu noul ajutor ce va fi acordat nu se depăşeşte pragul de minimis al ajutorului. Verificarea se va face în cadrul Comisiei de selecţie instituite prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri, pe baza informaţiilor primite de la CRPCIS.


    ART. 22
    La solicitarea scrisă a Comisiei Europene, CRPCIS va furniza în termen de 30 de zile lucrătoare sau în termenul stabilit de solicitare toate datele pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru a aprecia dacă au fost respectate condiţiile impuse de legislaţia incidentă, în special suma totală a ajutorului de minimis primit de beneficiari.
    14. Raportarea ajutoarelor acordate în cadrul schemei

    ART. 23
    CRPCIS va monitoriza şi va raporta schema de minimis conform prevederilor Regulamentului privind monitorizarea ajutoarelor de stat emis de Consiliul Concurenţei, denumit în continuare Regulament.

    ART. 24
    Pentru implementarea schemei, CRPCIS are obligaţia de a transmite Consiliului Concurentei, până la data de 31 martie a fiecărui an următor anului de implementare a schemei, formularele completate în conformitate cu anexele la Regulament.

    ART. 25
    Raportările se transmit atât pe suport hârtie, cât şi pe suport magnetic, cu semnătura de primire şi număr de înregistrare, sau prin poştă, cu confirmare de primire. Transmiterea pe suport magnetic se face într-o formă care să permită utilizarea şi procesarea datelor de către Consiliul Concurenţei.

    ART. 26
    Consiliul Concurenţei poate solicita informaţii suplimentare, în cazul în care constată că datele sunt incomplete sau există neconcordanţe cu cele primite pentru perioadele de raportare anterioare. Informaţiile suplimentare vor fi transmise în termen de maximum 30 de zile de la primirea solicitării din partea Consiliului Concurenţei. Răspunderea pentru realizarea şi corectitudinea datelor şi informaţiilor raportate, precum şi pentru respectarea termenelor de raportare revine CRPCIS.


    ANEXA 3

    (Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 1.609/2007)
    1. Titlul schemei de ajutor de stat: Realizarea de studii de piaţă şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe
    ART. 1
    Prezenta procedură instituie o schemă de ajutor de minimis, denumită "Realizarea de studii de piaţă şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe".

    ART. 2
    Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul acestei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate de Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de minimis.
    2. Scopul schemei de ajutor de stat

    ART. 3
    Scopul prezentei scheme este de a susţine operatorii economici în promovarea ofertei de export pe pieţele externe.
    3. Obiectivele schemei

    ART. 4
    Obiectivele schemei sunt:
    - promovarea exportului;
    – îmbunătăţirea structurii exportului;
    – îmbunătăţirea accesului produselor şi serviciilor româneşti pe pieţele externe.

    4. Necesitatea implementării schemei

    ART. 5
    Implementarea schemei este necesară pentru promovarea exportului românesc.
    5. Domeniul de aplicare

    ART. 6
    Prezenta schemă se aplică pentru promovarea exportului din toate domeniile, cu următoarele excepţii:
    a) sectorul transporturilor rutiere;
    b) activităţile legate de produse din pescuit şi acvacultură, acoperite de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultură;
    c) activităţile legate de producţia primară a produselor agricole enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul de instituire a Comunităţii Europene;
    d) ajutoarele acordate întreprinderilor privind activităţi de procesare şi marketing al produselor agricole cuprinse în anexa nr. 1 la Tratatul de instituire a Comunităţii Europene, în următoarele cazuri:
    - când cuantumul ajutorului este stabilit pe baza preţului sau a cantităţii produselor de acest tip cumpărate de la producătorii primari sau puse pe piaţă de operatorii economici respectivi;
    – când ajutorul este condiţionat de a fi parţial sau integral cedat producătorilor primari (fermieri);

    e) ajutoarele în favoarea activităţilor legate de export către state terţe sau state membre, şi anume ajutoarele legate direct de cantităţile exportate, de crearea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;
    f) ajutoarele subordonate utilizării produselor naţionale în detrimentul celor importate;
    g) ajutoarele acordate operatorilor economici care activează în sectorul carbonifer,

    aşa cum este definit în Regulamentul (CE) nr. 1.407/2002 al Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat pentru industria cărbunelui.
    6. Beneficiari ai ajutorului

    ART. 7
    Pot beneficia de măsurile de ajutor prevăzute în prezenta schemă operatorii economici, indiferent de forma juridică de organizare, afiliaţi la un patronat de ramură sau asociaţie profesională, care cofinanţează studiul de piaţă şi care îndeplinesc următoarele condiţii:
    - sunt înregistraţi conform Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi îşi desfăşoară activitatea în România;
    – nu au beneficiat în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs (fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare) de ajutor de minimis care, cumulat, să depăşească echivalentul în euro a 200.000;
    – nu se află în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare sau alte situaţii reglementate de lege;
    – la data depunerii cererii de înscriere pentru realizarea de studii nu înregistrează debite la bugetul de stat, respectiv bugetele locale sau provenind din neplata contribuţiilor de asigurări sociale, a contribuţiilor de asigurări pentru şomaj, a contribuţiei de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurările sociale de sănătate;
    – nu sunt consideraţi firme în dificultate. O firmă este considerată ca fiind în dificultate în următoarele situaţii:
    – în cazul unei societăţi cu răspundere limitată, când se constată pierderea a mai mult de jumătate din capitalul social şi mai mult de un sfert din capital s-a pierdut în ultimele 12 luni; sau
    – în cazul unei societăţi în care cel puţin o parte din asociaţi sunt ţinuţi responsabili pentru datoriile întreprinderii, atunci când s-a pierdut mai mult de jumătate din capitalul propriu şi mai mult de un sfert din acest capital s-a pierdut în cursul ultimelor 12 luni; sau
    – pentru întreprinderile de orice formă juridică, când respectiva întreprindere întruneşte condiţiile pentru a fi supusă unei proceduri prevăzute de legislaţia privind procedura reorganizării judiciare şi a falimentului;
    – nu sunt firme împotriva cărora a fost emisă o decizie de recuperare a unui ajutor de stat, dacă această decizie de recuperare nu a fost deja executată;
    – au prevăzut în obiectul de activitate operaţiuni de export.


    ART. 8
    Numărul maxim al operatorilor economici care beneficiază de sprijin prin această schemă este de 300 pe an.

    ART. 9
    Verificarea condiţiilor prevăzute mai sus se realizează de către Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri înainte de acordarea facilităţii.
    7. Regula cumulului ajutoarelor

    ART. 10
    Ajutorul de minimis se va cumula cu alte ajutoare de stat primite pentru aceleaşi costuri eligibile. În cazul în care cumularea acestor ajutoare conduce la o intensitate a ajutorului care depăşeşte nivelul intensităţii fixat în conformitate cu prevederile Regulamentului privind exceptările în bloc sau printr-o decizie adoptată de Comisia Europeană, ajutorul de minimis nu poate fi acordat.

    ART. 11
    Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri va acorda un ajutor de minimis doar după ce a verificat pe baza declaraţiei pe propria răspundere a operatorului economic că este respectată regula cumulului, precum şi faptul că suma totală a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, nu depăşeşte pragul de 200.000 euro.
    8. Criterii de selecţie a studiului de piaţă sau pe produs

    ART. 12
    Selecţia studiului de piaţă sau pe produs se va efectua de către Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri în conformitate cu următoarele criterii:
    - existenţa potenţialului de absorbţie a pieţei respective pentru produsele româneşti;
    – capacitatea beneficiarului de a susţine financiar realizarea studiului.

    9. Modalitatea de acordare a ajutoarelor

    ART. 13
    Ajutoarele acordate în cadrul acestei scheme constau în granturi care acoperă 50% din cheltuielile privind realizarea studiului de piaţă sau pe produs.

    ART. 14
    Decontarea cheltuielilor pentru realizarea de studii de piaţă şi pe produs, inclusiv pentru obiective complexe, se face de către Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri în proporţie de 50% din cheltuielile totale, în contul prestatorului de servicii, în baza următoarelor documente:
    a) contractul pentru realizarea studiului, încheiat între Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, patronatul de ramură sau asociaţia profesională, în calitate de beneficiar, şi prestatorul de servicii;
    b) procesul-verbal încheiat între beneficiar şi prestatorul de servicii privind recepţia şi acceptarea studiului;
    c) copia ordinului de plată emis de beneficiar către prestatorul de servicii pentru plata cotei sale de 50% din valoarea studiului.

    10. Durata

    ART. 15
    Prezenta schemă se va aplica în perioada 1 ianuarie 2010-31 decembrie 2013.
    11. Bugetul schemei

    ART. 16
    Valoarea totală a ajutoarelor care vor fi acordate în cadrul schemei, pe întreaga durată de aplicare a acesteia, este de maximum 600.000 lei. Defalcarea pe ani a sumelor acordate se prezintă astfel:
    2010 - 100.000 lei;
    2011 - 100.000 lei;
    2012 - 200.000 lei;
    2013 - 200.000 lei
    ───────────────────
    Total = 600.000 lei
    12. Procedura de implementare a schemei

    ART. 17
    (1) Pentru a beneficia de facilităţile prevăzute la art. 13, patronatul de ramură sau asociaţia profesională trebuie să înainteze o cerere la Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, însoţită de lista operatorilor economici beneficiari ai studiului. Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri va analiza dacă operatorii economici respectivi întrunesc condiţiile prevăzute în prezenta schemă de ajutor.
    (2) Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri are obligaţia de a informa în scris operatorii economici cu privire la pragul maxim al ajutorului şi cu privire la caracterul de minimis al acestuia, făcând referire explicită la prevederile comunitare în vigoare. Operatorii economici beneficiari vor depune la Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri o declaraţie scrisă pe propria răspundere referitoare la alte ajutoare de minimis primite pe parcursul ultimilor 2 ani fiscali şi al anului fiscal în curs.
    (3) În cazul în care operatorul economic nu este eligibil pentru a primi o alocare specifică în cadrul schemei de ajutor, Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri îl va notifica în acest sens.
    13. Monitorizarea ajutoarelor de stat acordate în cadrul prezentei scheme

    ART. 18
    Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri va realiza şi va menţine o evidenţă a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme, astfel încât să fie posibilă identificarea valorii, momentului acordării, modalităţii de acordare, originii, duratei şi metodei de calcul al ajutoarelor acordate. Această evidenţă trebuie păstrată timp de 10 ani de la data ultimei alocări în cadrul schemei.

    ART. 19
    (1) Operatorii economici beneficiari de ajutor de stat în cadrul prezentei scheme vor ţine o evidenţă specifică a ajutoarelor primite conform prezentei scheme, a altor scheme de minimis sau a altor ajutoare de stat, din care să reiasă suma totală a ajutoarelor de minimis primite, defalcate pe ani, pe furnizori, pe obiective, precum şi informaţii privind forma ajutoarelor (de minimis, scheme de ajutor de stat, ajutoare individuale), precum şi baza legală prin care acestea au fost acordate.
    (2) Operatorii economici beneficiari sunt obligaţi să arhiveze evidenţa specifică prevăzută la alin. (1) şi să o păstreze o perioadă de 10 ani.

    ART. 20
    Monitorizarea acestei scheme de ajutor revine Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri.

    ART. 21
    În acest scop, Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri va avea următoarele atribuţii în ceea ce priveşte monitorizarea schemei:
    - informarea operatorilor economici beneficiari ai ajutorului sub pragul de minimis în legătură cu acesta, calificare care a făcut ca ajutorul de stat să fie exceptat de la obligaţia de notificare;
    – obţinerea de la operatorii economici beneficiari ai ajutorului sub pragul de minimis a unei declaraţii scrise privind totalul cumulat al ajutoarelor situate sub pragul de minimis primite în ultimii 2 ani fiscali şi în anul respectiv, pentru a putea verifica faptul că împreună cu noul ajutor de stat ce va fi acordat nu se depăşeşte pragul minim al ajutorului de stat.


    ART. 22
    La solicitarea scrisă a Comisiei Europene, Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri va furniza în termen de 30 de zile lucrătoare sau în termenul stabilit de solicitare toate datele pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru a aprecia dacă au fost respectate condiţiile impuse de legislaţia incidentă, în special suma totală a ajutorului de minimis primit de beneficiari.
    14. Raportarea ajutoarelor de stat acordate în cadrul schemei

    ART. 23
    Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri va monitoriza şi va raporta schema de minimis conform prevederilor Regulamentului privind monitorizarea ajutoarelor de stat emis de Consiliul Concurenţei, denumit în continuare Regulament.

    ART. 24
    Pentru implementarea schemei, Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, până la data de 31 martie a fiecărui an următor anului de implementare a schemei, formularele completate în conformitate cu anexele la Regulament.

    ART. 25
    Raportările se transmit atât pe suport hârtie, cât şi pe suport magnetic, cu semnătura de primire şi număr de înregistrare, sau prin poştă, cu confirmare de primire. Transmiterea pe suport magnetic se face într-o formă care să permită utilizarea şi procesarea datelor de către Consiliul Concurenţei.

    ART. 26
    Consiliul Concurenţei poate solicita informaţii suplimentare în cazul în care constată că datele sunt incomplete sau există neconcordanţe cu cele primite pentru perioadele de raportare anterioare. Informaţiile suplimentare vor fi transmise în termen de maximum 30 de zile de la primirea solicitării din partea Consiliului Concurenţei. Răspunderea pentru realizarea şi corectitudinea datelor şi informaţiilor raportate, precum şi pentru respectarea termenelor de raportare revine Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri.


    ANEXA 4

    (Anexa nr. 4 la Ordinul nr. 1.609/2007)
    DECLARAŢIE
    Subsemnatul/Subsemnata, ...................., posesor/posesoare al/a C.I./B.I. ..............................., domiciliat/ă în ...................................., în calitate de reprezentant legal al Societăţii Comerciale ........................... - S.A./S.R.L., declar pe propria răspundere că Societatea Comercială ................................. - S.A./S.R.L. a beneficiat/nu a beneficiat în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs de ajutor de stat (din surse ale statului, ale autorităţilor locale şi/sau din surse comunitare) şi/sau de ajutor de minimis, care, cumulate, să conducă la o intensitate a ajutorului care depăşeşte nivelul intensităţii fixat în conformitate cu prevederile Regulamentului privind exceptările în bloc sau printr-o decizie adoptată de Comisia Europeană.
    De asemenea, declar pe propria răspundere că suma totală a ajutoarelor de minimis primite de Societatea Comercială ............................... - S.A./S.R.L. în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs (din surse ale statului, ale autorităţilor locale şi/sau din surse comunitare) nu depăşeşte pragul de 200.000 euro.
    Menţionez că până în prezent Societatea Comercială ............................................... - S.A./S.R.L. a beneficiat de ajutoare de stat în valoare de ................. lei, conform Schemei de exceptare ......................, Schemei de minimis .......................... etc.
    Declar pe propria răspundere că datele din această declaraţie şi din anexe sunt conforme cu realitatea.
    Data întocmirii ...........................
    Semnătura .................................
    Ştampila

    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016