Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.123 din 26 august 2021  privind modificarea şi completarea anexelor nr. 1, 2 şi 3 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 733/2013 pentru aprobarea Normelor privind autorizarea şcolilor de conducători auto şi a instructorilor auto, a Normelor privind atestarea profesorilor de legislaţie rutieră şi a instructorilor de conducere auto, a Metodologiei de organizare şi desfăşurare a cursurilor de pregătire teoretică şi practică a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere, a Programei de şcolarizare, precum şi privind condiţiile şi obligaţiile pentru pregătirea teoretică şi practică a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.123 din 26 august 2021 privind modificarea şi completarea anexelor nr. 1, 2 şi 3 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 733/2013 pentru aprobarea Normelor privind autorizarea şcolilor de conducători auto şi a instructorilor auto, a Normelor privind atestarea profesorilor de legislaţie rutieră şi a instructorilor de conducere auto, a Metodologiei de organizare şi desfăşurare a cursurilor de pregătire teoretică şi practică a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere, a Programei de şcolarizare, precum şi privind condiţiile şi obligaţiile pentru pregătirea teoretică şi practică a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere

EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 862 din 9 septembrie 2021
    În temeiul prevederilor art. 62 alin. (2) şi (3), art. 63 şi 64 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii,
    ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:
    ART. I
    Anexele nr. 1, 2 şi 3 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 733/2013 pentru aprobarea Normelor privind autorizarea şcolilor de conducători auto şi a instructorilor auto, a Normelor privind atestarea profesorilor de legislaţie rutieră şi a instructorilor de conducere auto, a Metodologiei de organizare şi desfăşurare a cursurilor de pregătire teoretică şi practică a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere, a Programei de şcolarizare, precum şi privind condiţiile şi obligaţiile pentru pregătirea teoretică şi practică a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 267 şi 267 bis din 13 mai 2013, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La anexa nr. 1, articolul 5 alineatul (4), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) are angajaţi cu contract de muncă, minim un instructor auto şi minim un profesor de legislaţie rutieră; instructorul auto sau profesorul de legislaţie rutieră poate fi desemnat managerul activităţii şcolii de conducători auto;"

    2. La anexa nr. 1, articolul 6 alineatul (4), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) are angajat, cu contract de muncă, un profesor de legislaţie rutieră; activitatea de pregătire teoretică poate fi efectuată şi de instructorul auto în situaţia în care acesta deţine şi atestat de profesor de legislaţie rutieră;"

    3. La anexa nr. 1, articolul 7, alineatele (3) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(3) În termen de 10 zile de la data primirii dosarului, Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. analizează documentele depuse, urmând ca, în cazul în care sunt îndeplinite condiţiile de autorizare, verificarea la sediul/punctul de lucru a îndeplinirii condiţiilor de autorizare să fie confirmată printr-o notă de certificare, întocmită de către Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier în termen de 15 zile de la data solicitării verificării de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R.
(4) Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. va elibera solicitantului autorizaţia de şcoală de conducători auto pentru categoriile solicitate pentru care îndeplineşte condiţiile prevăzute în prezentele norme, în cel mult 30 de zile de la data primirii dosarului, ori comunică în scris refuzul motivat, după caz, în termen de 5 zile de la data informării asupra acestui fapt de către Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier."

    4. La anexa nr. 1, articolul 8, alineatele (3) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(3) În termen de 10 zile de la data primirii dosarului, Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. analizează documentele depuse, urmând ca, în cazul în care sunt îndeplinite condiţiile de autorizare, verificarea la sediul/punctul de lucru a îndeplinirii condiţiilor de autorizare să fie confirmată printr-o notă de certificare, întocmită de către Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier în termen de 15 zile de la data solicitării verificării de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R.
(4) Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. va elibera solicitantului autorizaţia de şcoală de conducători auto pentru categoriile solicitate pentru care îndeplineşte condiţiile prevăzute în prezentele norme, în cel mult 30 de zile de la data primirii dosarului, ori comunică în scris refuzul motivat, după caz, în termen de 5 zile de la data informării asupra acestui fapt de către Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier."

    5. La anexa nr. 1, articolul 9, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Anual, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier certifică printr-o notă menţinerea valabilităţii autorizaţiei fiecărei şcoli de conducători auto în funcţie de menţinerea condiţiilor de autorizare."

    6. La anexa nr. 1, articolul 9, alineatul (4) se abrogă.
    7. La anexa nr. 1, articolul 10 se abrogă.
    8. La anexa nr. 1, anexa nr. 1a) la Normele privind autorizarea şcolilor de conducători auto şi a instructorilor auto, paragraful „Categoria A2“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Categoria A2 - motociclete fără ataş, cu o putere a motorului de cel puţin 20 kw, dar de maximum 35 kw şi cu un raport putere/greutate care nu depăşeşte 0,2 kw/kg;
    Dacă motocicleta este acţionată de un motor cu ardere internă, capacitatea cilindrică a motorului trebuie să fie de cel puţin 250 cmc.
    Dacă motocicleta este acţionată cu un motor electric, raportul putere/greutate al vehiculului trebuie să fie de cel puţin 0,15 kw/kg."

    9. La anexa nr. 1, anexa nr. 1a) la Normele privind autorizarea şcolilor de conducători auto şi a instructorilor auto, paragraful „Categoria C“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Categoria C - vehicul din categoria C a cărui masă maximă autorizată este de cel puţin 12.000 kg, care are lungimea de cel puţin 8 metri, lăţimea de cel puţin 2,4 m şi care atinge o viteză de cel puţin 80 km/h, este echipat cu sistem de prevenire a blocării roţilor în timpul frânării (ABS) şi cu un dispozitiv de înregistrare definit conform Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 al Consiliului din 20 decembrie 1985 privind aparatura de înregistrare în transportul rutier sau Regulamentului (UE) nr. 165/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 4 februarie 2014 privind tahografele în transportul rutier, de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 al Consiliului privind aparatura de înregistrare în transportul rutier şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind armonizarea anumitor dispoziţii ale legislaţiei sociale în domeniul transporturilor rutiere, după caz; compartimentul de marfă constă dintr-un corp închis care este cel puţin tot atât de lat şi de înalt ca şi cabina; vehiculul trebuie să aibă o masă reală totală de minimum 10.000 kg."

    10. La anexa nr. 1, anexa nr. 1b) la Normele privind autorizarea şcolilor de conducători auto, litera c), prima liniuţă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    " dispozitiv cu dublă comandă minim pentru ambreiaj şi frâna de serviciu, iar în cazul echipării cu transmisie automată, dispozitiv cu dublă comandă minim pentru frâna de serviciu;"

    11. La anexa nr. 2, articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    Condiţiile de studii pentru înscrierea la cursul în vederea obţinerii atestatului de instructor auto sunt cel puţin îndeplinite dacă solicitanţii sunt absolvenţi de liceu sau sunt absolvenţi ai şcolilor de maiştri în specialitatea auto."

    12. La anexa nr. 2, articolul 5, literele b), c) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "b) să deţină permis de conducere valabil de cel puţin 5 ani pentru categoria A, B sau BE în situaţia în care solicită atestarea pentru categoria A, B sau BE, după caz; să deţină permis de conducere valabil de cel puţin 3 ani pentru categoria C, CE, D, DE, Tr, Tv sau Tb în situaţia în care solicită atestarea pentru categoria C, CE, D, DE, Tr, Tv sau Tb, după caz;
c) să nu fi avut suspendată exercitarea dreptului de conducere a autovehiculelor pentru consum de alcool în ultimii 5 ani;
d) să nu fi avut anulat permisul de conducere în ultimii 5 ani;"

    13. La anexa nr. 2, articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    Condiţiile de studii necesare înscrierii la cursul organizat în vederea obţinerii atestatului de profesor de legislaţie rutieră sunt îndeplinite dacă solicitanţii deţin diplomă de licenţă în domeniul ştiinţe juridice sau inginereşti ori deţin diplomă de licenţă în orice domeniu şi au activat ca instructor auto minimum 5 ani."

    14. La anexa nr. 2, articolul 7, literele c) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "c) să nu fi avut suspendată exercitarea dreptului de conducere a autovehiculelor pentru consum de alcool în ultimii 5 ani;
d) să nu fi avut anulat permisul de conducere în ultimii 5 ani;"

    15. La anexa nr. 2, articolul 8 alineatul (1), litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) opţional, cazier auto sau alt document echivalent, cu valabilitate de 90 de zile, din care să rezulte că solicitantul îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 5 lit. c) şi d) sau, după caz, condiţiile prevăzute la art. 7 lit. c) şi d) sau declaraţie notarială pe propria răspundere, în cazul cetăţenilor din alte state ale Uniunii Europene, din care să reiasă că nu au avut permisul anulat sau suspendat pentru motivele prevăzute la art. 5 sau 7."

    16. La anexa nr. 2, articolul 8, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
    "(3) Actele de la alin. (1) lit. d), e), f) şi g) pot fi depuse la centrul de pregătire şi perfecţionare profesională a personalului din domeniul transporturilor rutiere cel târziu până la data finalizării cursurilor."

    17. La anexa nr. 2, articolul 30, după alineatul (3) se introduc trei noi alineate, alineatele (4)-(6), cu următorul cuprins:
    "(4) Instructorii auto atestaţi pentru categoria BE pot efectua pregătire practică pentru categoria B, cei atestaţi pentru categoria C1E pot efectua pregătire practică pentru categoria C1, cei atestaţi pentru categoria CE pot efectua pregătire practică pentru categoria C, cei atestaţi pentru categoria D1E pot efectua pregătire practică pentru categoria D1, iar cei atestaţi pentru categoria DE pot efectua pregătire practică pentru categoria D.
(5) Instructorii auto atestaţi pentru categoria CE şi categoria B pot efectua pregătire practică pentru categoria BE, iar cei atestaţi pentru categoria CE şi categoria D pot efectua pregătire practică pentru categoria DE.
(6) Instructorii auto atestaţi pentru categoria B pot efectua pregătire practică pentru categoria AM."

    18. La anexa nr. 3, articolul 5, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Registrul naţional al cursanţilor este o aplicaţie informatică a Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. privind înscrierea în format electronic a datelor de către şcolile de conducători auto, care conţine date privind şcolile de conducători auto, instructorii auto, profesorii de legislaţie rutieră, cursanţii, vehiculele utilizate la pregătirea practică, precum şi alte date stabilite de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R.; Registrul naţional al cursanţilor nu va permite înregistrarea activităţii unui instructor auto/profesor de legislaţie rutieră angajat cu contract individual de muncă cu normă întreagă ce depăşeşte 210 ore/lună sau activităţile unui instructor auto/profesor de legislaţie rutieră angajat cu contract individual de muncă cu timp parţial ce depăşeşte 105 ore/lună."

    19. La anexa nr. 3, articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 12
    Pregătirea practică a unui cursant în vederea obţinerii permisului de conducere auto poate începe numai după ce acesta a efectuat pregătirea teoretică în cadrul unei şcoli de conducători auto autorizate şi a depus toate documentele prevăzute la art. 5 alin. (1)."

    20. La anexa nr. 3, articolul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 18
    (1) Un cursant finalizează pregătirea în vederea obţinerii permisului de conducere dacă promovează o evaluare aferentă pregătirii teoretice, respectiv o evaluare aferentă pregătirii practice.
    (2) Ambele evaluări se susţin numai după ce cursantul a efectuat în totalitate atât numărul minim de ore de pregătire teoretică, cât şi numărul minim de ore de pregătire practică.
    (3) Evaluarea pregătirii teoretice se susţine obligatoriu înaintea evaluării pregătirii practice.
    (4) În cazul nepromovării evaluării pregătirii practice, se menţine rezultatul de promovare la evaluarea pregătirii teoretice."

    21. La anexa nr. 3, articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 19
    Evaluarea pregătirii teoretice se realizează în cadrul şcolii de conducători auto care eliberează cursantului fişa de şcolarizare, aceasta fiind de tip grilă şi se susţine în format electronic."

    22. La anexa nr. 3, articolul 24 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 24
    Evaluarea pregătirii teoretice pentru persoanele care nu au promovat sau care nu s-au prezentat la evaluarea prevăzută la art. 23 se va face în condiţiile contractuale prestabilite."

    23. La anexa nr. 3, articolul 25 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 25
    Evaluarea pregătirii practice se realizează în cadrul şcolii de conducători auto care eliberează cursantului fişa de şcolarizare, cu un instructor auto din cadrul acestei şcoli de conducători auto. Evaluarea pregătirii practice se realizează în mod similar cu susţinerea şi promovarea examenului practic pe care cursanţii îl susţin în vederea obţinerii permisului de conducere."

    24. La anexa nr. 3, articolul 30 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 30
    Evaluarea pregătirii practice pentru persoanele care nu au promovat sau care nu s-au prezentat la evaluarea practică prevăzută la art. 29 se va face în condiţiile contractuale prestabilite."

    25. La anexa nr. 3, articolul 39 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 39
    În cazul transferului unui cursant, fişa de şcolarizare este eliberată de către şcoala de conducători auto în care acesta a finalizat pregătirea."

    26. La anexa nr. 3, articolul 42 alineatul (1), literele f), o) şi w) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "f) să efectueze pregătirea practică a persoanelor numai după efectuarea pregătirii teoretice;
    ..................................................................................................
o) să elibereze fişa de şcolarizare numai cursanţilor care au finalizat pregătirea prin promovarea evaluărilor aferente pregătirii teoretice şi practice;
    ..................................................................................................
w) să efectueze pregătirea practică numai în condiţiile respectării prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, fără a depăşi 105 ore de pregătire practică/lună pentru fiecare instructor auto angajat cu contract individual de muncă cu timp parţial;"

    27. La anexa nr. 3, articolul 45, litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "g) să efectueze pregătirea practică fără a depăşi 210 ore/lună în situaţia în care sunt angajaţi cu contract individual de muncă cu normă întreagă şi 105 ore/lună în situaţia în care sunt angajaţi cu contract individual de muncă cu timp parţial;"



    ART. II
    Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. şi Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Cătălin Drulă

    Bucureşti, 26 august 2021.
    Nr. 1.123.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016