Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.110 din 19 iunie 2018  privind acordarea unui ajutor de investiţii, exceptat de la obligaţia notificării, Societăţii Naţionale ”Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu - Constanţa” - S.A., pentru anii 2018-2020    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.110 din 19 iunie 2018 privind acordarea unui ajutor de investiţii, exceptat de la obligaţia notificării, Societăţii Naţionale ”Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu - Constanţa” - S.A., pentru anii 2018-2020

EMITENT: Ministerul Transporturilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 548 din 2 iulie 2018
    Având în vedere:
    - Referatul Direcţiei transport aerian nr. 20.633 din 18.05.2018,

    luând în considerare:
    - importanţa strategică a infrastructurii aeroportuare aflată în administrarea Societăţii Naţionale „Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu - Constanţa“ - S.A. în contextul politicilor de securitate regională;
    – Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea art. 107 şi 108 din tratat, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare Regulamentul (UE) nr. 651/2014;
    – Memorandumul nr. 13.780 din 13.04.2018 cu tema „Acordarea unui ajutor de investiţii, exceptat de la obligaţia notificării, Societăţii Naţionale «Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu - Constanţa» - S.A., pentru anii 2018-2020“,

    în temeiul:
    - art. 4 lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul transporturilor emite următorul ordin:
    ART. 1
    (1) Se aprobă acordarea unui ajutor de investiţii, exceptat de la obligaţia notificării, Societăţii Naţionale „Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu - Constanţa“ - S.A. (SN AIMKC), acordat sub forma de grant/alocare financiară nerambursabilă.
    (2) Măsura de ajutor se acordă de la data intrării în vigoare a prezentului ordin şi până la data de 31.12.2020.
    (3) În cazul în care, pe perioada prevăzută la alin. (2), traficul anual de pasageri înregistraţi de SN AIMKC depăşeşte 200.000 de pasageri, valoarea ajutorului nu va depăşi 75% din costurile eligibile, în conformitate cu prevederile art. 56a alin. 13 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014.

    ART. 2
    Prezenta măsură de ajutor de stat nu intră sub incidenţa obligaţiei de notificare către Comisia Europeană, fiind acordat în conformitate cu prevederile art. 56a din Regulamentul (UE) nr. 651/2014.

    ART. 3
    În cadrul măsurii de ajutor de stat prevăzută la art. 1 sunt eligibile costurile de investiţii.

    ART. 4
    (1) În sensul prezentului ordin, următorii termeni se definesc astfel:
    a) costurile de investiţii eligibile - costurile legate de investiţii în infrastructura aeroportuară, inclusiv costuri de proiectare; acestea nu includ costurile de investiţii pentru activităţi non-aeronautice şi costurile pentru sarcinile care intră în sfera sectoarelor de competenţă publică;
    b) deficit de finanţare a costurilor de investiţii - diferenţa dintre sursele proprii de finanţare a investiţiilor şi cheltuielile de investiţii programate;
    c) data acordării ajutorului - data intrării în vigoare a prezentului ordin;
    d) furnizor de ajutor de stat - Ministerul Transporturilor;
    e) întreprindere în dificultate - o întreprindere care se află în cel puţin una din situaţiile următoare:
    (i) mai mult de jumătate din capitalul propriu aşa cum reiese din contabilitatea societăţii a dispărut din cauza pierderilor acumulate;
    (ii) face obiectul unei proceduri colective de insolvenţă sau îndeplineşte criteriile prevăzute în dreptul intern pentru ca o procedură colectivă de insolvenţă să fie deschisă la cererea creditorilor săi;
    (iii) a primit ajutor pentru salvare şi nu a rambursat încă împrumutul sau nu a încetat garanţia sau a primit ajutoare pentru restructurare şi face încă obiectul unui plan de restructurare;
    (iv) în ultimii doi ani raportul datorii/capitaluri proprii al întreprinderii este mai mare de 7,5 şi capacitatea de acoperire a dobânzilor calculată pe baza EBITDA se situează sub valoarea 1,0.


    (2) Termenii infrastructură aeroportuară, activităţi non-aeronautice şi traficul mediu anual de pasageri au înţelesul prevăzut în Regulamentul (UE) nr. 651/2014.

    ART. 5
    (1) Bugetul total estimat al măsurii de ajutor de stat este de 58.549.000 lei.
    (2) Bugetul este defalcat pe ani astfel:

┌──────┬───────────────────────────────┐
│An │Defalcare pe ani (lei) │
├──────┼───────────────────────────────┤
│2018 │14.701.000 │
├──────┼───────────────────────────────┤
│2019 │21.862.000 │
├──────┼───────────────────────────────┤
│2020 │21.986.000 │
└──────┴───────────────────────────────┘



    (3) Valoarea ajutorului pentru investiţii nu va depăşi deficitul de finanţare a costurilor de investiţii.
    (4) Sumele necesare pentru acoperirea costurilor de investiţii ale SN AIMKC se alocă anual de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, la capitolul 84.01 „Transporturi“, titlul 55 „Alte transferuri“, art. 55.01 „Transferuri interne“, alineatul 55.01.12 - „Investiţii ale agenţilor economici cu capital de stat“ şi se includ în bugetul de venituri şi cheltuieli al SN AIMKC, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului.

    ART. 6
    (1) SN AIMKC va fundamenta lunar necesarul de ajutor, va întocmi şi va transmite la Ministerul Transporturilor documentaţia aferentă, conform prevederilor legale, cu încadrarea în lista de investiţii aprobată de ordonatorul principal de credite.
    (2) În termen de 30 de zile de la încheierea fiecărui trimestru, SN AIMKC va prezenta la Ministerul Transporturilor, Direcţia transport aerian, un raport care va conţine:
    a) valoarea ajutorului de investiţii primit;
    b) justificarea modului de utilizare a ajutorului de investiţii.

    (3) În cazul în care se constată că sumele alocate de la bugetul de stat, cu titlul de ajutor de stat, depăşesc necesarul de finanţare, se va realiza regularizarea sumelor acordate în luna imediat următoare raportării.

    ART. 7
    (1) Pentru a beneficia de măsura de ajutor de stat, SN AIMKC trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
    a) traficul mediu anual de pasageri să fie mai mic de 200.000 de pasageri pe parcursul a două exerciţii financiare anterioare anului în care ajutorul de stat este acordat sau, în cazul în care depăşeşte 200.000 de pasageri, aeroportul trebuie să asigure din surse proprii cel puţin 25% din cheltuielile cu investiţiile;
    b) traficul mediu anual de mărfuri să fie sub 200.000 de tone în cursul ultimelor două exerciţii financiare dinaintea celui în care sunt acordate efectiv ajutoarele;
    c) acordarea ajutorului de stat nu conduce la creşterea traficului mediu anual de marfă peste 200.000 tone pe parcursul a două exerciţii financiare ulterioare anului în care ajutorul de stat este acordat;
    d) şi-a îndeplinit obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat şi bugetul local, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în România;
    e) nu face obiectul unui ordin de recuperare neexecutat în urma unei decizii anterioare prin care un ajutor de stat a fost declarat ilegal şi incompatibil cu piaţa internă;
    f) asigură accesul liber şi nediscriminatoriu la infrastructura aeroportuară al tuturor utilizatorilor, în condiţiile achitării tarifelor aeroportuare şi respectării reglementărilor aplicabile;
    g) nu este întreprindere în dificultate;
    h) reprezentantul legal nu a suferit condamnări definitive din cauza unei conduite profesionale îndreptată împotriva legii, decizie formulată de o autoritate de judecată ce are forţă de res judicata;
    i) investiţia în cauză nu depăşeşte ceea ce este necesar pentru a se face faţă traficului preconizat pe termen mediu pe baza unor prognoze rezonabile ale traficului.

    (2) Direcţia transport aerian din cadrul Ministerului Transporturilor va verifica îndeplinirea condiţiilor prevăzute la alin. (1).

    ART. 8
    Pentru aceleaşi cheltuieli eligibile, ajutorul de investiţii acordat prin prezentul ordin nu se va cumula cu niciun alt ajutor de stat acordat prin alte scheme/proceduri individuale, inclusiv de minimis.

    ART. 9
    Pentru a evita un eventual cumul al ajutorului, furnizorul de ajutor de stat face verificări anuale ori se asigură că astfel de verificări sunt făcute pentru a se constata dacă SN AIMKC a primit sau nu ceea ce este necesar pentru acoperirea deficitului de finanţare a costurilor de investiţii pe durata perioadei de acordare a ajutorului de investiţii.

    ART. 10
    (1) Textul prezentului ordin se publică integral pe pagina oficială de internet a Ministerului Transporturilor www.mt.ro
    (2) Direcţia economică din cadrul Ministerului Transporturilor asigură raportarea către Consiliul Concurenţei a sumelor alocate SN AIMKC aferente ajutorului de investiţii acordat, în conformitate cu Regulamentul Consiliului Concurenţei privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007.
    (3) Erorile constatate şi corecţiile legale, anulări, recalculări, recuperări, rambursări, se raportează Consiliului Concurenţei până la 31 martie a anului următor anului de raportare.
    (4) Ministerul Transporturilor, prin Direcţia transport aerian, transmite Consiliului Concurenţei orice informaţie solicitată cu privire la prezentul ordin.
    (5) Direcţia economică din cadrul Ministerului Transporturilor are obligaţia ca, în conformitate cu prevederile art. 29 din Regulamentul privind Registrul ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 437/2016, să încarce în Registrul general al ajutoarelor de stat acordate în România (RegAS) măsura de ajutor de stat ce face obiectul prezentului ordin, în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a acestuia. Actul de acordare, plăţile, obligaţiile de recuperare a ajutoarelor şi rambursarea efectivă a respectivelor obligaţii, aferente acestei măsuri, se vor încărca în RegAS în termen de 7 zile lucrătoare de la data semnării actului sau a publicării acestuia în Monitorul Oficial al României, Partea I, respectiv de la data instituirii plăţilor, a obligaţiilor de recuperare a ajutoarelor sau a rambursării efective a respectivelor obligaţii.
    (6) Documentaţia privind sumele alocate cu titlu de ajutor de stat în baza prezentului ordin se păstrează 10 ani de la data acordării ultimului ajutor.
    (7) Pe baza datelor introduse de Ministerul Transporturilor, prin Direcţia economică, în Registrul general al ajutoarelor de stat acordate în România, se asigură publicarea informaţiilor conform art. 9 alin. (1) lit. c) din Regulamentul (UE) nr. 651/2014, pe pagina web https://regas.consiliulconcurenţei.ro/ transparenţă/index.html
    (8) Direcţia economică din cadrul Ministerului Transporturilor va transmite Consiliului Concurenţei un rezumat al informaţiilor referitoare la prezentul ordin, în forma prevăzută la anexa II a Regulamentului (UE) nr. 651/2014, în vederea transmiterii la Comisia Europeană în maximum 20 de zile lucrătoare de la adoptarea ordinului.
    (9) SN AIMKC păstrează documentaţia aferentă ajutoarelor de stat de care beneficiază în baza prezentului ordin pentru o perioadă de cel puţin 10 ani de la data ultimei alocări. Această evidenţă trebuie să conţină informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea tuturor condiţiilor impuse prin actul de acordare şi reglementările comunitare incidente din domeniul ajutorului de stat, cum sunt: datele de identificare a beneficiarului, durata, cheltuielile eligibile, valoarea, momentul şi modalitatea acordării ajutorului, originea acestuia, durata, metoda de calcul al ajutoarelor acordate.

    ART. 11
    La cererea Comisiei Europene sau a Consiliului Concurenţei, Ministerul Transporturilor, prin Direcţia transport aerian, va furniza toate informaţiile pe care acestea le consideră necesare pentru a stabili dacă ajutorul de stat acordat în baza prezentului ordin este compatibil cu legislaţia în domeniul ajutorului de stat.

    ART. 12
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul transporturilor,
                    Lucian Şova

    Bucureşti, 19 iunie 2018.
    Nr. 1.110.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016