Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.107 din 29 iunie 2012  privind modificarea si completarea Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 2.133/2005 pentru aprobarea Reglementarilor privind certificarea incadrarii vehiculelor rutiere inmatriculate in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si in categoria de folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica - RNTR 1    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.107 din 29 iunie 2012 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 2.133/2005 pentru aprobarea Reglementarilor privind certificarea incadrarii vehiculelor rutiere inmatriculate in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si in categoria de folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica - RNTR 1

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 503 din 23 iulie 2012

    În temeiul prevederilor art. IV din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2012 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea încadrării vehiculelor rutiere înmatriculate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică, şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:

    ART. I
    Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.133/2005 pentru aprobarea Reglementărilor privind certificarea încadrării vehiculelor rutiere înmatriculate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică - RNTR 1, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.160 din 21 decembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Titlul ordinului se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ORDIN
    pentru aprobarea Reglementărilor privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranţa rutieră, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică - RNTR 1"

    2. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 1. - Se aprobă Reglementările privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranţa rutieră, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică - RNTR 1, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin."

    3. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 2. - Vehiculele înmatriculate sau înregistrate în România pot fi menţinute în circulaţie numai dacă se face dovada încadrării acestora în cerinţele tehnice specifice stabilite de reglementările prevăzute la art. 1, prin efectuarea inspecţiilor tehnice periodice."

    4. La articolul 5, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 5. - (1) Autorizarea şi monitorizarea staţiilor de inspecţie tehnică periodică se realizează de R.A.R., în conformitate cu reglementările prevăzute la art. 1."

    5. Articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 10. - Prezentul ordin transpune Directiva 2009/40/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 6 mai 2009 privind inspecţia tehnică auto pentru autovehicule şi remorcile acestora, modificată ultima dată prin Directiva 2010/48/UE a Comisiei din 5 iulie 2010 de adaptare la progresul tehnic a Directivei 2009/40/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind inspecţia tehnică auto pentru autovehicule şi remorcile acestora, cu excepţia art. 3 alin. (2)."

    6. Titlul anexei se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "REGLEMENTĂRI
    privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranţa rutieră, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică - RNTR 1"

    7. În anexă, la articolul 5 alineatul (3) litera b), punctul iii) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ii) tractoare cu MTMA mai mare de 3.500 kg;".

    8. În anexă, la articolul 5 alineatul (3) litera b), după punctul iv) se introduce un nou punct, punctul v), cu următorul cuprins:
    "v) autovehicule destinate transportului de mărfuri cu MTMA care nu depăşeşte 3.500 kg."

    9. În anexă, la articolul 5 alineatul (3) litera c), punctele iii)-v) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "iii) maşini şi utilaje autopropulsate pentru lucrări;
    iv) remorci şi semiremorci cu MTMA care nu depăşeşte 3.500 kg, cu excepţia celor agreate pentru transportul mărfurilor periculoase pentru care periodicitatea este de un an;
    v) tractoare cu MTMA care nu depăşeşte 3.500 kg."

    10. În anexă, la articolul 5 alineatul (3) litera d), punctul i) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "i) remorci şi semiremorci apicole, precum şi rulote, cu MTMA care nu depăşeşte 3.500 kg."

    11. În anexă, la articolul 5, după alineatul (4) se introduc două noi alineate, alineatele (4^1) şi (4^2), cu următorul cuprins:
    "(4^1) Autorulotele care au, în afara locului conducătorului, cel mult 8 locuri şezând se supun primei ITP la 4 ani, dacă la data primei înmatriculări în România au fost noi.
    (4^2) Autovehiculele destinate transportului de mărfuri, cu MTMA care nu depăşeşte 3.500 kg, se supun primei ITP la 2 ani, dacă la data primei înmatriculări în România au fost noi, cu excepţia autovehiculelor agreate pentru transportul mărfurilor periculoase pentru care termenul este de un an."

    12. În anexă, la articolul 7, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 7. - (1) ITP la vehiculele agreate pentru transportul mărfurilor periculoase sau pentru transportul de mărfuri perisabile, la vehiculele destinate exclusiv transportului de butelii de gaze, la remorcile-cisternă lente destinate transportului de mărfuri periculoase, la autovehiculele destinate transportului de persoane care au, în afara locului conducătorului, mai mult de 8 locuri şezând şi care au o vechime mai mare de 12 ani inclusiv, cu excepţia troleibuzelor, la vehiculele istorice, la autovehiculele destinate competiţiilor sportive, la vehiculele cu caracteristici speciale, la maşinile şi utilajele autopropulsate pentru lucrări, la vehiculele radiate din evidenţă care au fost înmatriculate ori înregistrate anterior în România, la vehiculele înmatriculate în alte state, precum şi inspecţia tehnică în vederea redobândirii certificatului de înmatriculare sau a certificatului de înregistrare se efectuează de RAR."

    13. În anexă, la articolul 7, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) ITP pentru autovehiculele destinate transportului de persoane care au, în afara locului conducătorului, mai mult de 8 locuri şezând şi care au o vechime mai mare de 12 ani inclusiv, poate fi efectuată de către inspectorii RAR şi în SITP autorizate pentru categoria respectivă de autovehicule. În acest sens, utilizatorul autovehiculului va solicita în scris unei reprezentanţe RAR o programare cu cel puţin 30 de zile înainte de data expirării ITP, solicitare care va conţine numerele de identificare ale autovehiculelor şi nominalizarea SITP autorizate. Deplasarea inspectorilor RAR se efectuează pentru un număr de cel puţin 3 autovehicule/zi/SITP."

    14. În anexă, la articolul 8 alineatul (1), sintagma "certificării" se înlocuieşte cu sintagma "agreării".

    15. În anexă, la articolul 10 alineatul (2) punctul 1, litera b.b.4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b.4. standul de frânare cu role pentru clasa a III-a trebuie să fie dotat cu dispozitiv de simulare a încărcării vehiculului pentru efectuarea ITP la vehiculele cu sistem de frânare pneumatic. Acesta trebuie să fie capabil să simuleze o încărcare de minimum 3.000 kg pe axă."

    16. În anexă, la articolul 12 alineatul (1) litera h), punctul i) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "i) în original: autorizaţia tehnică, certificatele de atestare ale inspectorilor tehnici, buletinele de verificare metrologică, certificatele de etalonare şi/sau buletinele de măsurare pentru aparatură întocmite conform prevederilor art. 10, precum şi tarifele pentru ITP;"

    17. În anexă, după articolul 16^1 se introduce un nou articol, articolul 16^2, cu următorul cuprins:
    "Art. 16^2. - Anularea ITP prevăzută la art. 16^1 nu se aplică în cazul defectelor majore încadrate la codul 0. (Identificare vehicul/Identificare autovehicul) din Planurile de operaţiuni prevăzute prin prezentele reglementări."

    18. În anexă, după articolul 17 se introduce un nou articol, articolul 17^1, cu următorul cuprins:
    "Art. 17^1. - Începând cu data de 31 decembrie 2013 după finalizarea ITP se eliberează un certificat de ITP."

    19. În anexă, la articolul 21, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Lăţimea spaţiului delimitat în care se desfăşoară activitatea de ITP, măsurată în orice punct pe lungimea acestuia, nu trebuie să fie mai mică de 2,5 m pentru SITP ce solicită autorizarea pentru clasa I de vehicule, de 4,5 m pentru SITP ce solicită autorizarea pentru clasa a II-a de vehicule şi de 5,5 m pentru SITP ce solicită autorizarea pentru clasa a III-a de vehicule. Această prevedere se aplică începând cu data de 1 ianuarie 2013 pentru SITP aflate la prima autorizare. Ea nu se aplică spaţiilor din cadrul SITP ce au fost autorizate înainte de 31 decembrie 2012."

    20. În anexă, la articolul 22 alineatul (2), punctul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "7. copii de pe certificatele de aprobare de model, buletinele de verificare metrologică, certificatele de etalonare şi/sau buletinele de măsurare pentru aparatură, după caz (conform prevederilor art. 10);".

    21. În anexă, la articolul 25, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Persoanele calificate conform prevederilor art. 11 alin. (1) lit. a.a2) care nu îndeplinesc condiţia de vechime în muncă cerută la art. 11 alin. (1) lit. c) vor urma, contra cost, la RAR, un curs pregătitor despre construcţia şi funcţionarea vehiculelor, cu condiţia să aibă vechime de minimum 1 an în activităţile prevăzute la art. 11 alin. (1) lit. c), dovedită cu documentele prevăzute la alin. (1) lit. d)."

    22. În anexă, după articolul 30 se introduce un nou articol, articolul 30^1, cu următorul cuprins:
    "Art. 30^1. - În cazul în care certificarea stării tehnice a unui vehicul se realizează în condiţiile prevăzute la art. 28 alin. (2) lit. b), c), g) şi h), RAR va anula ITP pentru acel vehicul în baza de date cu înregistrări şi va informa deţinătorul vehiculului cu privire la anularea valabilităţii ITP a vehiculului respectiv."

    23. În anexă, articolul 33 se abrogă.

    24. În anexă, articolul 34 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 34. - (1) Prevederile prezentelor reglementări se aplică mutatis mutandis şi pentru vehiculele înregistrate.
    (2) În cazul vehiculelor înregistrate şi care aparţin categoriilor de vehicule pentru care este obligatorie omologarea, la efectuarea ITP este necesară prezentarea certificatului de înregistrare şi a cărţii de identitate a vehiculului.
    (3) În cazul vehiculelor înregistrate, altele decât cele menţionate la alin. (2), la efectuarea ITP este necesară prezentarea certificatului de înregistrare şi a atestatului tehnic dacă acesta a fost eliberat de RAR."

    25. În anexă, după articolul 34 se introduce un nou articol, articolul 34^1, cu următorul cuprins:
    "Art. 34^1. - În cazul ITP pentru vehiculele înmatriculate în alte state, este necesară prezentarea certificatului de înmatriculare, sau a dovezii înlocuitoare a certificatului de înmatriculare, eliberată de autorităţile competente din România şi completată în mod corespunzător cu datele necesare identificării."

    26. În anexă, la articolul 36, sintagma "înmatriculate" se înlocuieşte cu sintagma "înmatriculate sau înregistrate".

    27. În anexă, articolul 37 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 37. - Anexele nr. 1-15 fac parte integrantă din prezentele reglementări."

    28. La anexa nr. 1 la reglementări litera A punctul 6.1.3, litera c) a coloanei apatra se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) Conducte alimentare cu combustibil deteriorate, poziţionate necorespunzător sau uzate datorită frecării de alte componente".

    29. La anexa nr. 2 la reglementări litera A punctul 4.9.1, coloana a treia se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Inspecţie vizuală şi funcţională
    În cazul troleibuzelor se verifică şi funcţionarea martorului dispozitivului de sesizare a tensiunii periculoase."

    30. La anexa nr. 2 la reglementări litera A punctul 4.11, coloana a treia se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Inspecţie vizuală cu vehiculul pe canalul de vizitare sau pe elevator, inclusiv în compartimentul motor
    În cazul troleibuzelor se verifică şi existenţa şi starea cablurilor de descărcare la pământ."

    31. La anexa nr. 2 la reglementări litera A punctul 5.2.3, litera e) a coloanei a patra se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) Adâncimea profilului principal (zona centrală de 3/4 din lăţimea benzii de rulare) mai mică de 1,6 mm (pentru tractoare: 2 mm la anvelopele cu diametrul jantei până la 20'' inclusiv sau 4 mm la anvelopele cu diametrul jantei peste 20'')"

    32. La anexa nr. 2 la reglementări litera A punctul 6.1.3, litera c) a coloanei a patra se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) Conducte alimentare cu combustibil deteriorate, poziţionate necorespunzător sau uzate datorită frecării de alte componente".

    33. După anexa nr. 2 la reglementări se introduce o nouă anexă, anexa nr. 2^1 la reglementări, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    34. La anexa nr. 9 la reglementări, punctul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "6. copii de pe certificatele de aprobare de model, buletinele de verificare metrologică, certificatele de etalonare şi/sau buletinele de măsurare ale aparatelor, după caz (conform art. 10 din reglementări);".

    35. La anexa nr. 11 la reglementări litera B, al treilea paragraf se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Această verificare se aplică pentru maşini şi utilaje autopropulsate pentru lucrări cu viteza maximă constructivă mai mare de 25 km/h, tractoare, autoremorchere, autovehicule speciale şi autovehicule specializate ale căror caracteristici constructive nu permit verificarea eficacităţii şi performanţei sistemului de frânare pe standul de frânare cu role, autovehicule cu tracţiune integrală permanentă nedecuplabilă - legătură rigidă, mopede cu 3 roţi, motociclete cu ataş, mototricicluri şi cvadricicluri."

    36. La anexa nr. 11 la reglementări litera B tabelul 5, linia "Autovehicule cu viteza maximă constructivă de până la 25 km/h" se modifică şi va avea următorul cuprins:

 ┌───────────────────────────────────────────────────┬───────┬─────────┐
 │ "Maşini şi utilaje autopropulsate pentru lucrări │ - │ 2,0" │
 │cu viteza maximă constructivă mai mare de 25 km/h │ │ │
 └───────────────────────────────────────────────────┴───────┴─────────┘


    37. La anexa nr. 11 la reglementări litera B tabelul 6, linia "Autovehicule cu viteza maximă constructivă de până la 25 km/h" se modifică şi va avea următorul cuprins:

 ┌───────────────────────────────────────────────────┬─────┬─────┬───────┬────┐
 │ "Maşini şi utilaje autopropulsate pentru lucrări │ - │ - │ 1,6 │ -" │
 │cu viteza maximă constructivă mai mare de 25 km/h │ │ │ │ │
 └───────────────────────────────────────────────────┴─────┴─────┴───────┴────┘


    38. La anexa nr. 11 la reglementări, primul paragraf al literei C se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "C. Verificarea eficacităţii şi performanţei sistemului de frânare al vehiculelor prin probă în parcurs
    Verificarea eficacităţii şi performanţei sistemului de frânare al vehiculelor prin probă în parcurs se aplică maşinilor şi utilajelor autopropulsate pentru lucrări cu viteza maximă constructivă care nu depăşeşte 25 km/h, precum şi (semi) remorcilor care nu pot fi verificate, din motive constructive, pe standul de frânare. Pentru verificare se efectuează:
    - o frânare pe pistă a maşinii sau utilajului autopropulsat pentru lucrări, respectiv a ansamblului autovehicul tractor - (semi)remorcă, verificându-se dacă sistemul de frânare de serviciu funcţionează, precum şi comportamentul la frânare (păstrarea traiectoriei);
    - o frânare pe pistă a maşinii sau utilajului autopropulsat pentru lucrări, verificându-se dacă sistemul de frânare de staţionare funcţionează, precum şi comportamentul la frânare (păstrarea traiectoriei);
    - acţionarea sistemului de frânare de staţionare al (semi) remorcii, verificându-se dacă sistemul de frânare de staţionare al (semi)remorcii funcţionează."

    39. În cuprinsul textului, sintagmele "locuri pe scaune", "vehicul rutier" şi "siguranţa circulaţiei rutiere" se înlocuiesc cu sintagmele "locuri şezând", "vehicul" şi "siguranţa rutieră".

    ART. II
    Regia Autonomă "Registrul Auto Român" va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                                Septimiu Buzaşu,
                                secretar de stat

    Bucureşti, 29 iunie 2012.
    Nr. 1.107.


    ANEXĂ
    (Anexa nr. 2^1 la reglementări)

               Prevederi privind efectuarea ITP maşini şi utilaje
                         autopropulsate pentru lucrări

                               Plan de operaţiuni


┌────────┬────────────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬──────────┐
│ Nr. │ Denumirea verificării │ Metoda de control │ Defecte constatate │Cod defect│
│ crt. │ │ şi aparatura necesară │ ├───┬───┬──┤
│ │ │ │ │DMi│DMa│DP│
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │6 │
├────────┴────────────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴──┤
│ 0. IDENTIFICARE │
├────────┬────────────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬───┬───┬──┤
│ 0.1.│Verificare stare plăci cu numărul de│Inspecţie vizuală │a) Placă lipsă sau fixată necorespunzător astfel│ │ X │ │
│ │înregistrare, concordanţă între │ │încât s-ar putea desprinde de pe vehicul │ │ │ │
│ │plăcile de cu numărul de │ │b) Număr de înregistrare ilizibil sau lipsă │ │ X │ │
│ │înregistrare şi numărul înregistrare│ │c) Numărul de înregistrare de pe placă nu este │ │ X │ │
│ │din certificatul de înregistrare │ │în concordanţă cu certificatul de înregistrare. │ │ │ │
│ │ │ │d) Placă deteriorată │ X │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 0.2.│Verificare concordanţă între datele │Inspecţie vizuală după │a) Lipsă număr de identificare poansonat sau │ │ X │ │
│ │de identificare prelevate de pe │curăţarea locurilor unde se│ştanţat │ │ │ │
│ │vehiculul prezentat la ITP şi datele│află poansonat numărul de │b) Număr de identificare incomplet, ilizibil │ │ X │ │
│ │din certificatul de înregistrare, │identificare │parţial sau total │ │ │ │
│ │cartea de identitate a vehiculului │Se verifică concordanţa │c) Număr de identificare neconform cu datele din│ │ X │ │
│ │şi atestatul tehnic dacă a fost │dintre vehiculul prezentat │certificatul de înregistrare │ │ │ │
│ │eliberat de RAR, după caz │la ITP şi datele din │d) Vehiculul prezentat la ITP nu corespunde cu │ │ X │ │
│ │ │certificatul de înregis- │datele privind: categoria, marca şi tipul │ │ │ │
│ │ │trare, cartea de identitate│vehiculului. │ │ │ │
│ │ │a vehiculului şi atestatul │e) Număr de identificare modificat │ │ X │ │
│ │ │tehnic dacă a fost eliberat│f) Suportul pe care se află poansonat numărul │ │ X │ │
│ │ │de RAR, după caz, privind: │de identificare este fixat artizanal pe vehicul │ │ │ │
│ │ │categorie, marcă, tip, │(ex. înconjurat de un cordon de sudură). │ │ │ │
│ │ │număr de identificare │ │ │ │ │
│ │ │poansonat sau ştanţat. │ │ │ │ │
├────────┴────────────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴──┤
│ 1. SISTEM DE FRÂNARE │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.1. Stare mecanică şi funcţionare │
├────────┬────────────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬───┬───┬──┤
│ 1.1.1.│Pedală/Manetă de frână şi cursa │Inspecţie vizuală şi │a) Uzură avansată sau joc excesiv a axului │ │ X │ │
│ │dispozitivului de acţionare a frânei│funcţională a componente- │pedalei │ │ │ │
│ │ │lor, în timp ce sistemul de│b) Cursă excesivă sau insuficientă a │ │ X │ │
│ │ │frânare este acţionat │dispozitivului de acţionare │ │ │ │
│ │ │NOTĂ: Vehiculele cu │c) Dispozitivul de acţionare nu revine corect la│ │ X │ │
│ │ │servofrână trebuie │poziţia iniţială. │ │ │ │
│ │ │inspectate cu motorul │d) Dispozitivul de acţionare deformat excesiv, │ │ X │ │
│ │ │oprit. │fisurat, rupt │ │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 1.1.2.│Element de acţionare frână de mână, │Inspecţie vizuală şi │a) Sistemul de blocare al mecanismului cu │ │ X │ │
│ │levier de comandă frână de mână, │funcţională a componentelor│clichet nu funcţionează. │ │ │ │
│ │mecanism cu clichet frână de mână, │în timp ce sistemul de │b) Element de acţionare cu uzură excesivă, │ │ X │ │
│ │frână de mână cu acţionare electrică│frânare este acţionat │lipsă, deteriorat sau nefuncţional │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 1.1.3.│Dispozitiv servofrână, pompă │Inspecţie vizuală şi │a) Dispozitiv servofrână deteriorat sau │ │ X │ │
│ │centrală de frână (pentru sistemul │funcţională a componentelor│ineficient │ │ │ │
│ │de frânare hidraulic) │în timp ce sistemul de │b) Pompă centrală neetanşă/defectă (pierde │ │ X │X │
│ │ │frânare este acţionat │presiunea la apăsarea constantă a pedalei sau la│ │ │ │
│ │ │ │acţionarea manetei) │ │ │ │
│ │ │ │c) Fixare necorespunzătoare a pompei centrale de│ │ X │X │
│ │ │ │frână │ │ │ │
│ │ │ │d) Cantitate insuficientă a lichidului de frână │ │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 1.1.4.│Pompă de vacuum sau compresor şi │Inspecţie vizuală a │a) Pierdere de aer care provoacă o scădere │ │ X │ │
│ │rezervoare de aer (dacă au fost │componentelor la presiunea │importantă de presiune sau pierdere de aer │ │ │ │
│ │prevăzute de producător) │normală de lucru │perceptibilă auditiv │ │ │ │
│ │ │ │b) Pompa de vacuum deteriorată sau │ │ X │ │
│ │ │ │nefuncţională │ │ │ │
│ │ │ │c) Rezervoare de aer comprimat deteriorate, │ X │ X │ │
│ │ │ │corodate/neetanşe │ │ │ │
│ │ │ │d) Fixare necorespunzătoare a rezervoarelor de │ │ X │ │
│ │ │ │aer comprimat │ │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 1.1.5.│Conducte de frână rigide, racorduri │Inspecţie vizuală a │a) Conductă, racord sau conexiune neetanşă │ │ X │X │
│ │flexibile de frână │componentelor în timp ce │(pierderi reduse/importante) │ │ │ │
│ │ │sistemul de frânare este │b) Deteriorări sau coroziuni excesive │ │ X │X │
│ │ │acţionat │c) Conductă poziţionată necorespunzător │ │ X │ │
│ │ │ │d) Conductă fisurată sau ruptă; racord fisurat │ │ │X │
│ │ │ │sau rupt │ │ │ │
│ │ │ │e) Racord deteriorat, cu puncte de frecare, │ │ X │X │
│ │ │ │răsucit sau prea scurt │ │ │ │
│ │ │ │f) Umflare excesivă la presiune │ │ X │X │
│ │ │ │g) Racord cu porozităţi │ │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 1.1.6.│Leviere şi conexiuni, tije de │Inspecţie vizuală şi │a) Componente corodate sau uzate excesiv │ │ X │X │
│ │acţionare │funcţională a componentelor│b) Leviere, tije sau conexiuni fixate │ │ X │ │
│ │ │în timp ce sistemul de │necorespunzător │ │ │ │
│ │ │frânare este acţionat │c) Orice element care poate împiedica mişcarea │ │ X │ │
│ │ │ │liberă a elementelor sistemului de frânare │ │ │ │
│ │ │ │d) Lipsă elemente ale timoneriei │ │ │X │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 1.1.7.│Elemente de acţionare sistem frânare│Inspecţie vizuală a │a) Neetanşeităţi (pierderi reduse/importante) │ │ X │X │
│ │(inclusiv etriere, cilindri de frână│componentelor în timp ce │b) Fixare necorespunzătoare/montare incorectă │ │ X │X │
│ │cu arc, cilindri de frână │sistemul de frânare este │c) Coroziuni excesive │ │ X │X │
│ │hidraulici, garnituri de fricţiune, │acţionat (unde există zonă │d) Burduf de protecţie împotriva prafului │ X │ X │ │
│ │tamburi şi discuri de frână) │de vizitare) │rupt/lipsă │ │ │ │
│ │ │ │e) Lipsă garnituri de fricţiune │ │ │X │
│ │ │ │f) Uzură excesivă, şanţuri, fisuri, spărturi, │ │ X │X │
│ │ │ │fixare necorespunzătoare sau alte defecte care │ │ │ │
│ │ │ │compromit siguranţa (la o roată/la mai multe │ │ │ │
│ │ │ │roţi) │ │ │ │
│ │ │ │g) Tambur sau disc lipsă │ │ │X │
│ │ │ │h) Joc disc de frână │ │ │X │
├────────┴────────────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴──┤
│1.2. Performanţă şi eficacitate frână de serviciu │
├────────┬────────────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬───┬───┬──┤
│ 1.2.1.│Performanţă │Inspecţie prin probe în │a) Vehiculul deviază excesiv de la traiectoria │ │ X │ │
│ │ │parcurs │rectilinie │ │ │ │
│ │ │Se acţionează frâna gradual│b) Zgomot la roată în timpul frânării │ X │ │ │
│ │ │până la obţinerea efortului│ │ │ │ │
│ │ │maxim. │ │ │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 1.2.2.│Eficacitate (+E) │a) Inspecţie prin probe în │Coeficient de frânare mai mic de 2,0 m/sý │ │ │X │
│ │ │parcurs folosind un │ │ │ │ │
│ │ │decelerometru cu compensare│ │ │ │ │
│ │ │şi înregistrare (pentru │ │ │ │ │
│ │ │vehicule cu viteza maximă │ │ │ │ │
│ │ │constructivă mai mare de │ │ │ │ │
│ │ │25 km/h) │ │ │ │ │
│ │ │A se vedea anexa nr. 11 la │ │ │ │ │
│ │ │reglementări. │ │ │ │ │
│ │ │b) Inspecţie prin probe în │Vehiculul nu frânează corespunzător. │ │ │X │
│ │ │parcurs (pentru vehicule cu│ │ │ │ │
│ │ │viteza maximă constructivă │ │ │ │ │
│ │ │care nu depăşeşte 25 km/h) │ │ │ │ │
│ │ │A se vedea anexa nr. 11 la │ │ │ │ │
│ │ │reglementări. │ │ │ │ │
├────────┴────────────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴──┤
│1.3. Performanţă şi eficacitate frână de staţionare (cu excepţia vehiculelor dotate cu frână electrică) │
├────────┬────────────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬───┬───┬──┤
│ 1.3.1.│Performanţă │Inspecţie prin probe în │a) Vehiculul deviază excesiv de la traiectoria │ │ X │ │
│ │ │parcurs │rectilinie. │ │ │ │
│ │ │Se acţionează frâna gradual│b) Zgomot la roată în timpul frânării │ X │ │ │
│ │ │până la obţinerea efortului│ │ │ │ │
│ │ │maxim. │ │ │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 1.3.2.│Eficacitate (+E) │a) Inspecţie prin probe în │Coeficient de frânare mai mic de 1,6 m/sý │ │ │X │
│ │ │parcurs folosind un │ │ │ │ │
│ │ │decelerometru cu compensare│ │ │ │ │
│ │ │şi înregistrare (pentru │ │ │ │ │
│ │ │vehicule cu viteza maximă │ │ │ │ │
│ │ │constructivă mai mare de │ │ │ │ │
│ │ │25 km/h) │ │ │ │ │
│ │ │A se vedea anexa nr. 11 la │ │ │ │ │
│ │ │reglementări. │ │ │ │ │
│ │ │b) Inspecţie prin probe în │Vehiculul nu frânează corespunzător. │ │ │X │
│ │ │parcurs (pentru vehicule cu│ │ │ │ │
│ │ │viteza maximă constructivă │ │ │ │ │
│ │ │care nu depăşeşte 25 km/h) │ │ │ │ │
│ │ │A se vedea anexa nr. 11 la │ │ │ │ │
│ │ │reglementări. │ │ │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 1.4.│Frână de staţionare (vehicule dotate│Cu frâna electrică │Vehiculul poate fi deplasat de pe loc. │ │ │X │
│ │cu frână electrică) │acţionată se verifică dacă │ │ │ │ │
│ │ │vehiculul poate fi deplasat│ │ │ │ │
│ │ │de pe loc. │ │ │ │ │
├────────┴────────────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴──┤
│ 2. SISTEM DE DIRECŢIE │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.1. Stare mecanică │
├────────┬────────────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬───┬───┬──┤
│ 2.1.1. │Stare, funcţionare sistem de │Inspecţie vizuală cu │Sistem de direcţie greu manevrabil │ │ X │ │
│ │direcţie │vehiculul pe sol sau pe │ │ │ │ │
│ │ │canal (dacă este │ │ │ │ │
│ │ │disponibil) │ │ │ │ │
│ │ │Volanul este rotit stânga- │ │ │ │ │
│ │ │dreapta. │ │ │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 2.1.2.│Stare, fixare casetă de direcţie │Inspecţie vizuală a fixării│a) Fixare necorespunzătoare a casetei │ │ X │X │
│ │ │casetei de direcţie │ │ │ │ │
│ │ │Se roteşte volanul stânga- │b) Casetă de direcţie fisurată/spartă │ │ X │X │
│ │ │dreapta. │ │ │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 2.1.3.│Jocuri în sistemul de direcţie │Inspecţie vizuală a │a) Mişcare relativă între componentele │ │ X │X │
│ │ │componentelor timoneriei │sistemului ce ar trebui să fie fixe │ │ │ │
│ │ │direcţiei în ceea ce │b) Joc excesiv în articulaţiile sistemului de │ │ X │X │
│ │ │priveşte uzura, fisurile şi│direcţie │ │ │ │
│ │ │siguranţa în timp ce │c) Deformări/fisuri ale oricărui element │ │ X │X │
│ │ │volanul este rotit stânga- │d) Alinierea defectuoasă a componentelor (de │ │ │ │
│ │ │dreapta cu vehiculul pe sol│exemplu, bară de comandă a direcţiei, bară de │ │ X │ │
│ │ │sau pe canal (dacă este │conexiune etc.) │ │ │ │
│ │ │disponibil) │e) Burduf de protecţie la praf lipsă │ X │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 2.1.4.│Stare, fixare, funcţionare şi │Verificarea servodirecţiei │a) Neetanşeităţi (scurgeri reduse/importante) │ │ X │X │
│ │etanşeitate servodirecţie │şi a nivelului de ulei │b) Nivel redus de lichid │ X │ X │ │
│ │ │hidraulic din rezervor │c) Mecanismul nu funcţionează │ │ X │X │
│ │ │(dacă este vizibil) │d) Mecanism fixat necorespunzător/fisurat │ │ X │X │
│ │ │Cu roţile pe sol şi cu │e) Conducte care freacă/poziţionate │ │ X │X │
│ │ │motorul funcţionând, se │necorespunzător │ │ │ │
│ │ │verifică dacă servodirecţia│f) Conducte, furtunuri deteriorate/uzate sau │ │ X │X │
│ │ │funcţionează corect. │corodate excesiv │ │ │ │
├────────┴────────────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴──┤
│2.2. Volan şi coloană volan │
├────────┬────────────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬───┬───┬──┤
│ 2.2.1.│Stare, fixare volan │Cu roţile pe sol, se │a) Deplasare relativă între volan şi coloana de │ │ X │ │
│ │ │oscilează volanul dintr-o │direcţie care indică un joc excesiv │ │ │ │
│ │ │parte în alta într-un plan │b) Butucul, coroana sau spiţele volanului │ │ X │X │
│ │ │perpendicular pe coloana de│fisurate sau fixate necorespunzător │ │ │ │
│ │ │direcţie şi se aplică de │ │ │ │ │
│ │ │jos în sus şi de sus în │ │ │ │ │
│ │ │jos. Se inspectează vizual │ │ │ │ │
│ │ │jocurile. │ │ │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 2.2.2.│Joc la volan │Cu motorul în funcţiune în │Joc excesiv al direcţiei (de exemplu, un punct │ │ X │X │
│ │ │cazul vehiculelor cu │de pe coroana volanului poate fi rotit pe un │ │ │ │
│ │ │servodirecţie şi cu roţile │arc de cerc pe o distanţă mai mare de o cincime │ │ │ │
│ │ │în poziţie dreaptă, se │din diametrul volanului fără ca roţile │ │ │ │
│ │ │roteşte uşor volanul │directoare să se mişte) │ │ │ │
│ │ │stânga-dreapta, pe cât │ │ │ │ │
│ │ │posibil fără a mişca │ │ │ │ │
│ │ │roţile. Se verifică │ │ │ │ │
│ │ │vizual mişcarea liberă. │ │ │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 2.3.│Aliniament roţi │Verificarea aliniamentului │Roţi nealiniate în mod evident │ │ X │ │
│ │ │roţilor │ │ │ │ │
│ │ │Control vizual │ │ │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 2.4.│Stare, fixare comandă direcţie │Se acţionează comanda │a) Jocuri excesive în articulaţii sau cuplaje │ │ X │ │
│ │ │direcţiei şi se verifică │b) Reparaţie sau modificare necorespunzătoare │ │ │X │
│ │ │vizual jocul şi starea │ │ │ │ │
│ │ │cuplajelor elastice sau a │ │ │ │ │
│ │ │altor articulaţii. │ │ │ │ │
├────────┴────────────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴──┤
│ 3. VIZIBILITATE │
├────────┬────────────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬───┬───┬──┤
│ 3.1.│Câmp de vizibilitate │Inspecţie vizuală de la │a) Obstrucţionarea câmpului de vizibilitate al │ X │ X │ │
│ │ │postul de conducere │conducătorului care îi afectează vederea în faţă│ │ │ │
│ │ │ │sau lateral │ │ │ │
│ │ │ │b) Nu se asigură vizibilitatea corespunzătoare │ │ X │ │
│ │ │ │spre înapoi. │ │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 3.2.│Stare parbriz şi celelalte geamuri │Inspecţie vizuală │a) Parbriz sau geam în stare necorespunzătoare │ X │ X │ │
│ │ │ │(sablat, zgâriat/cu opacităţi importante sau din│ │ │ │
│ │ │ │material necorespunzător) │ │ │ │
│ │ │ │b) Parbriz fisurat, spart │ X │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 3.3.│Oglinzi retrovizoare │Inspecţie vizuală şi │a) Oglindă lipsă ori care nu asigură │ │ X │ │
│ │ │funcţională de la postul │vizibilitatea corespunzătoare │ │ │ │
│ │ │de conducere │b) Oglindă deteriorată sau fixată │ X │ X │ │
│ │ │ │necorespunzător │ │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 3.4.│Ştergătoare de parbriz │Inspecţie vizuală şi │a) Ştergător care nu funcţionează corespunzător │ │ X │ │
│ │ │funcţională │sau lipsă │ │ │ │
│ │ │ │b) Lamela ştergătorului lipsă │ │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 3.5.│Spălătoare de parbriz │Inspecţie vizuală şi │Spălător care nu funcţionează corespunzător/ │ X │ X │ │
│ │ │funcţională │lipsă │ │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴──┤
│ │ 4. LĂMPI, DISPOZITIVE REFLECTORIZANTE ŞI ECHIPAMENTE ELECTRICE │
│ │ (în funcţie de echiparea prevăzută de producător) │
├────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.1. Faruri │
├────────┬────────────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬───┬───┬──┤
│ 4.1.1.│Stare şi funcţionare │Inspecţie vizuală şi │a) Funcţionare defectuoasă/lipsa farului sau a │ X │ X │ │
│ │ │funcţională │sursei de lumină │ │ │ │
│ │ │ │b) Far fixat necorespunzător │ │ X │ │
│ │ │ │c) Far cu oglinda deteriorată │ │ X │ │
│ │ │ │d) Dispersor fisurat/spart, de culoare │ X │ X │ │
│ │ │ │necorespunzătoare │ │ │ │
│ │ │ │e) Sursă de lumină defectă │ │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 4.1.2.│Orientare (+E) (numai pentru │Inspecţie vizuală şi │a) Far reglat necorespunzător │ │ X │ │
│ │farurile utilizate pentru circulaţia│funcţională │b) Sursa de lumină montată necorespunzător │ │ X │ │
│ │rutieră) │Se determină centrul de │ │ │ │ │
│ │ │focalizare orizontal al │ │ │ │ │
│ │ │fiecărui far cu lumină de │ │ │ │ │
│ │ │întâlnire cu ajutorul │ │ │ │ │
│ │ │aparatului de control al │ │ │ │ │
│ │ │farurilor. │ │ │ │ │
│ │ │Inspectorul va regla farul │ │ │ │ │
│ │ │dacă dispozitivul de │ │ │ │ │
│ │ │reglare este funcţional. │ │ │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 4.1.3.│Comutare lumini │Inspecţie vizuală şi │Dispozitiv de comandă defect │ │ X │ │
│ │ │funcţională │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
├────────┴────────────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴──┤
│4.2. Lămpi de poziţie faţă, spate şi laterale, lămpi de gabarit │
├────────┬────────────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬───┬───┬──┤
│ 4.2.1.│Stare şi funcţionare │Inspecţie vizuală şi │a) Sursă de lumină defectă │ │ X │ │
│ │ │funcţională │b) Dispersor fisurat/spart, de culoare │ X │ X │ │
│ │ │ │necorespunzătoare │ │ │ │
│ │ │ │c) Fixare necorespunzătoare │ │ X │ │
│ │ │ │d) Lipsă lampă sau dispersor │ │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 4.2.2.│Comutare │Inspecţie vizuală şi │Funcţionare necorespunzătoare a dispozitivului │ │ X │ │
│ │ │funcţională │de comandă │ │ │ │
├────────┴────────────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴──┤
│4.3. Lămpi de frânare │
├────────┬────────────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬───┬───┬──┤
│ 4.3.1.│Stare şi funcţionare │Inspecţie vizuală şi │a) Sursă de lumină defectă │ │ X │ │
│ │ │funcţională │b) Dispersor fisurat/spart, de culoare │ X │ X │ │
│ │ │ │necorespunzătoare │ │ │ │
│ │ │ │c) Fixare necorespunzătoare │ │ X │ │
│ │ │ │d) Lipsă lampă sau dispersor │ │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 4.3.2.│Comutare │Inspecţie vizuală şi │Funcţionare necorespunzătoare a dispozitivului │ │ X │ │
│ │ │funcţională │de comandă │ │ │ │
├────────┴────────────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴──┤
│4.4. Lămpi indicatoare de direcţie şi de avarie │
├────────┬────────────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬───┬───┬──┤
│ 4.4.1.│Stare şi funcţionare │Inspecţie vizuală şi │a) Sursă de lumină defectă │ │ X │ │
│ │ │funcţională │b) Dispersor fisurat/spart, de culoare │ X │ X │ │
│ │ │ │necorespunzătoare │ │ │ │
│ │ │ │c) Fixare necorespunzătoare │ │ X │ │
│ │ │ │d) Lipsă lampă sau dispersor │ │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 4.4.2.│Comutare │Inspecţie vizuală şi │Funcţionare necorespunzătoare a dispozitivului │ │ X │ │
│ │ │funcţională │de comandă │ │ │ │
├────────┴────────────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴──┤
│4.5. Faruri şi lămpi de ceaţă │
├────────┬────────────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬───┬───┬──┤
│ 4.5.1.│Stare şi funcţionare │Inspecţie vizuală şi │a) Sursă de lumină defectă │ │ X │ │
│ │ │funcţională │b) Dispersor fisurat/spart, de culoare │ X │ X │ │
│ │ │ │necorespunzătoare │ │ │ │
│ │ │ │c) Fixare necorespunzătoare │ │ X │ │
│ │ │ │d) Lipsă lampă sau dispersor │ │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 4.5.2.│Comutare │Inspecţie vizuală şi │Funcţionare necorespunzătoare a dispozitivului │ │ X │ │
│ │ │funcţională │de comandă │ │ │ │
├────────┴────────────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴──┤
│4.6. Lămpi de mers înapoi │
├────────┬────────────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬───┬───┬──┤
│ 4.6.1.│Stare şi funcţionare │Inspecţie vizuală şi │a) Sursă de lumină defectă │ │ X │ │
│ │ │funcţională │b) Dispersor fisurat/spart, de culoare │ X │ X │ │
│ │ │ │necorespunzătoare │ │ │ │
│ │ │ │c) Fixare necorespunzătoare │ │ X │ │
│ │ │ │d) Lipsă lampă sau dispersor │ │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 4.6.2.│Comutare │Inspecţie vizuală şi │Funcţionare necorespunzătoare a dispozitivului │ │ X │ │
│ │ │funcţională │de comandă │ │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 4.7.│Dispozitiv de iluminare a plăcii │Inspecţie vizuală şi │a) Lampă care proiectează lumina direct în spate│ X │ X │ │
│ │spate cu numărul de înregistrare │funcţională │b) Sursă de lumină defectă │ X │ X │ │
│ │ │ │c) Lampă fixată nesigur │ X │ X │ │
│ │ │ │d) Lipsă lampă sau dispersor │ │ X │ │
│ │ │ │e) Fixare necorespunzătoare │ X │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 4.8.│Proiectoare de lucru │Inspecţie vizuală şi │a) Sursă de lumină defectă │ X │ │ │
│ │ │funcţională │b) Dispersor fisurat/spart, de culoare │ X │ X │ │
│ │ │ │necorespunzătoare │ │ │ │
│ │ │ │c) Fixare necorespunzătoare │ │ X │ │
│ │ │ │d) Lipsă lampă sau dispersor │ │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 4.9.│Lămpi speciale de avertizare │Inspecţie vizuală şi │a) Sursă de lumină defectă │ │ X │ │
│ │(girofar) │funcţională │b) Dispersor fisurat/spart, de culoare │ │ │ │
│ │ │ │necorespunzătoare │ X │ X │ │
│ │ │ │c) Fixare necorespunzătoare │ │ X │ │
│ │ │ │d) Lipsă lampă sau dispersor │ │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 4.10.│Catadioptri │Inspecţie vizuală │Catadioptri deterioraţi/lipsă │ X │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 4.11.│Martori luminoşi │Inspecţie vizuală şi │Nu funcţionează corespunzător (nu afectează/ │ │ │ │
│ │ │funcţională │afectează direct siguranţa rutieră). │ X │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 4.12.│Conexiuni electrice între vehiculul │Inspecţie vizuală şi │a) Conexiuni electrice fixate necorespunzător │ X │ X │ │
│ │tractor şi remorcă │funcţională │b) Izolaţie deteriorată │ │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 4.13.│Cablaj electric │Inspecţie vizuală │a) Cabluri fixate/poziţionate/securizate │ │ │ │
│ │ │ │necorespunzător │ X │ X │X │
│ │ │ │b) Instalaţie electrică deteriorată │ X │ X │X │
│ │ │ │c) Izolaţie cablaj deteriorată │ X │ X │X │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 4.14.│Baterii(e) de acumulatori │Inspecţie vizuală │a) Fixată necorespunzător │ X │ X │ │
│ │ │ │b) Scurgeri de electrolit (în funcţie de debit) │ X │ X │ │
├────────┴────────────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴──┤
│ 5. PUNŢI, ROŢI, ANVELOPE ŞI SUSPENSIE │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.1. Punţi (axe) │
├────────┬────────────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬───┬───┬──┤
│ 5.1.1.│Stare, fixare punţi │Inspecţie vizuală cu │a) Punte corodată excesiv/deformată sau fisurată│ │ X │X │
│ │ │vehiculul pe sol sau pe │b) Jocuri în articulaţiile de fixare/fixare │ │ │ │
│ │ │canal (dacă este │nesigură pe vehicul │ │ X │X │
│ │ │disponibil) │c) Reparaţie/modificare necorespunzătoare │ │ X │X │
│ │ │ │d) Tirant deformat, nefixat corespunzător pe │ │ │ │
│ │ │ │şasiu/caroserie │ │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 5.1.2.│Stare, fixare fuzete │Inspecţie vizuală cu │a) Fuzetă fisurată sau deformată │ │ │X │
│ │ │vehiculul pe sol sau pe │b) Joc excesiv al pivotului fuzetei │ │ X │X │
│ │ │canal (dacă este │c) Piuliţe, prezoane sau şuruburi de fixare │ │ │ │
│ │ │disponibil) │lipsă (în funcţie de număr) │ │ X │X │
│ │ │Se roteşte volanul │ │ │ │ │
│ │ │stânga-dreapta. │ │ │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 5.1.3.│Rulmenţi roţi (dacă verificarea este│Inspecţie vizuală cu │Joc excesiv la rulment │ │ X │X │
│ │posibilă) │vehiculul pe sol sau pe │ │ │ │ │
│ │ │canal (dacă este │ │ │ │ │
│ │ │disponibil) │ │ │ │ │
│ │ │Se roteşte volanul │ │ │ │ │
│ │ │stânga-dreapta. │ │ │ │ │
├────────┴────────────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴──┤
│5.2. Roţi (jante) şi anvelope │
├────────┬────────────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬───┬───┬──┤
│ 5.2.1.│Stare, fixare butuci roţi │Inspecţie vizuală pe ambele│Prezon sau piuliţă lipsă sau slăbit(ă) (în │ │ │ │
│ │ │părţi ale fiecărei roţi cu │funcţie de număr) │ │ X │X │
│ │ │vehiculul │ │ │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 5.2.2.│Stare, fixare roţi │Inspecţie vizuală cu │Jantă deformată excesiv, fisurată, sudată │ │ X │ │
│ │ │vehiculul pe sol sau pe │necorespunzător │ │ │ │
│ │ │canal (dacă este │ │ │ │ │
│ │ │disponibil) │ │ │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 5.2.3.│Stare, fixare anvelope │Inspecţie vizuală a │a) Dimensiunea anvelopei nu corespunde cu cea │ │ X │ │
│ │ │întregii anvelope prin │menţionată în atestatul tehnic (dacă acesta a │ │ │ │
│ │ │deplasarea vehiculului │fost emis). │ │ │ │
│ │ │înainte şi înapoi │b) Anvelope de dimensiuni diferite pe aceeaşi │ │ │ │
│ │ │ │axă sau la roţi jumelate │ │ X │ │
│ │ │ │c) Tăieturi profunde sau deteriorări importante │ │ │ │
│ │ │ │pe banda de rulare sau pe flancurile │ │ │ │
│ │ │ │anvelopelor │ │ X │ │
│ │ │ │d) Adâncimea profilului principal (zona │ │ │ │
│ │ │ │centrală de 3/4 din lăţimea benzii de rulare) │ │ │ │
│ │ │ │mai mică de 2 mm la anvelopele cu diametrul │ │ │ │
│ │ │ │jantei până la 20'' inclusiv sau 4 mm la │ │ │ │
│ │ │ │anvelopele cu diametrul jantei peste 20'' │ │ X │ │
│ │ │ │e) Frecarea anvelopei de părţi ale │ │ │ │
│ │ │ │şasiului/caroseriei sau ale suspensiei │ │ X │ │
├────────┴────────────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴──┤
│5.3. Suspensie │
├────────┬────────────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬───┬───┬──┤
│ 5.3.1.│Arcuri (dacă au fost prevăzute de │Inspecţie vizuală cu │a) Fixare sau montare necorespunzătoare a │ │ │ │
│ │producător) │vehiculul pe sol sau pe │arcurilor pe şasiu sau punte │ │ X │X │
│ │ │canal (dacă este │b) O componentă a arcului deteriorată/fisurată │ │ X │X │
│ │ │disponibil) │c) Lipsă arc la una din punţi (roţi) │ │ │X │
│ │ │ │d) Arc rupt │ │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 5.3.2.│Amortizoare (dacă au fost prevăzute │Inspecţie vizuală cu │a) Amortizor deteriorat prezentând semne grave │ │ │ │
│ │de producător) │vehiculul pe sol sau pe │de neetanşeitate sau funcţionare │ │ │ │
│ │ │canal (dacă este │necorespunzătoare │ │ X │ │
│ │ │disponibil) │b) Jocuri excesive în articulaţiile de fixare │ │ │ │
│ │ │ │pe cadru sau şasiu │ │ X │ │
│ │ │ │c) Lipsă amortizor │ │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 5.3.3.│Articulaţii suspensie (dacă au fost │Inspecţie vizuală cu │a) Lipsă bolţuri fixare arc şi/sau bucşe │ │ │X │
│ │prevăzute de producător) │vehiculul pe sol sau pe │b) Lipsă plăcuţe reazem şi/sau bride │ │ │X │
│ │ │canal (dacă este │c) Bolţul articulaţiei, bucşe, articulaţiile │ │ │ │
│ │ │disponibil) │suspensiei rupte │ │ │X │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 5.3.4.│Suspensie pneumatică (dacă a fost │Inspecţie vizuală şi │a) Orice componentă deteriorată/defectă │ │ X │X │
│ │prevăzută de producător) │auditivă cu vehiculul pe │b) Fixare necorespunzătoare pe şasiu sau punte │ │ X │ │
│ │ │sol sau pe canal (dacă este│ │ │ │ │
│ │ │disponibil) │ │ │ │ │
├────────┴────────────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴──┤
│ 6. ŞASIU, CABINĂ ŞI ELEMENTE ATAŞATE ŞASIULUI │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│6.1. Şasiu sau cadru şi elemente ataşate │
├────────┬────────────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬───┬───┬──┤
│ 6.1.1.│Stare generală şasiu, şasiu │Inspecţie vizuală cu │a) Lonjeroane sau traverse fisurate sau │ │ │ │
│ │suplimentar │vehiculul aflat pe sol sau │deformate │ │ X │X │
│ │ │pe canal (dacă este │b) Coroziune excesivă care afectează rigiditatea│ │ │ │
│ │ │disponibil) │şasiului │ │ X │X │
│ │ │ │c) Coroziuni avansate (zone corodate, coroziuni │ │ │ │
│ │ │ │străpunse)/fisuri, rupturi, deformări importante│ │ │ │
│ │ │ │ale elementelor de rezistenţă pe orice parte, │ │ │ │
│ │ │ │inclusiv pe traverse │ │ X │X │
│ │ │ │d) Elemente de rezistenţă sudate necorespunzător│ │ │X │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 6.1.2.│Tubulatură de evacuare, amortizoare │Inspecţie vizuală şi │a) Sistem de evacuare fixat necorespunzător sau │ │ │ │
│ │de zgomot │auditivă cu vehiculul cu │neetanş │ │ X │ │
│ │ │motorul în funcţionare │b) Gazele de evacuare pătrund în habitaclu sau │ │ │ │
│ │ │ │în cabina conducătorului. │ │ X │X │
│ │ │ │c) Lipsă element din tubulatura de evacuare │ │ X │ │
│ │ │ │d) Tubulatura de evacuare nu este poziţionată │ │ │ │
│ │ │ │corespunzător. │ │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 6.1.3.│Rezervor de combustibil şi conducte │Inspecţie vizuală cu │a) Rezervor sau conducte fixate necorespunzător │ │ X │X │
│ │de alimentare (inclusiv rezervorul │vehiculul aflat pe sol sau │b) Rezervorul neetanş (prezintă scurgeri), │ │ │ │
│ │de combustibil pentru dispozitivul │pe canal (dacă este │capacul rezervorului lipseşte sau nu este │ │ │ │
│ │de încălzire şi conducte) │disponibil) │corespunzător. │ │ X │X │
│ │ │ │c) Conducte alimentare cu combustibil │ │ │ │
│ │ │ │deteriorate, poziţionate necorespunzător sau │ │ │ │
│ │ │ │uzate datorită frecării de alte componente │ │ X │ │
│ │ │ │d) Risc de incendiu datorat scurgerilor de │ │ │ │
│ │ │ │combustibil, protecţiei necorespunzătoare a │ │ │ │
│ │ │ │rezervorului sau tubulaturii de evacuare, │ │ │ │
│ │ │ │condiţiilor din compartimentul motor │ │ X │X │
│ │ │ │e) Alimentare dintr-un rezervor improvizat, │ │ │ │
│ │ │ │altul decât cel destinat │ │ │X │
│ │ │ │f) Scurgeri benzină │ │ │X │
│ │ │ │g) Scurgeri motorină │ │ X │ │
│ │ │ │h) Furtun de alimentare cu benzină, motorină │ │ │ │
│ │ │ │uzat/crăpat, tăiat │ │ X │X │
│ │ │ │i) Lipsă coliere asigurare furtunuri │ │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 6.1.4.│Bare de protecţie, protecţie │Inspecţie vizuală │Elemente fixate necorespunzător/deteriorate care│ │ │ │
│ │laterală şi dispozitive de protecţie│ │pot provoca accidentări │ │ X │X │
│ │antiîmpănare spate (dacă au fost │ │ │ │ │ │
│ │prevăzute de producător) │ │ │ │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 6.1.5.│Dispozitiv de remorcare (dacă a fost│Inspecţie vizuală urmărind │a) Element component deformat/defect sau fisurat│ │ X │X │
│ │prevăzut de producător) │cu atenţie uzura şi │b) Orice dispozitiv de siguranţă lipsă, │ │ │ │
│ │ │funcţionarea │deteriorat sau care nu funcţionează │ │ │ │
│ │ │corespunzătoare a tuturor │corespunzător │ │ X │ │
│ │ │dispozitivelor de siguranţă│c) Obstrucţionarea plăcii cu numărul de │ │ │ │
│ │ │montate │înregistrare sau a oricărei lămpi (atunci când │ │ │ │
│ │ │ │nu sunt utilizate) │ X │ X │ │
│ │ │ │d) Coroziuni excesive ale elementelor de │ │ │ │
│ │ │ │rezistenţă pe care sunt fixate dispozitivele │ │ │ │
│ │ │ │de remorcare │ │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 6.1.6.│Transmisie │Inspecţie vizuală cu │a) Jocuri excesive în elementele transmisiei │ │ X │X │
│ │ │vehiculul aflat pe sol sau │b) Elemente de siguranţă fixate │ │ │ │
│ │ │pe canal (dacă este │necorespunzător/lipsă │ │ X │X │
│ │ │disponibil) │c) Pedală ambreiaj cu acţionare greoaie, lipsă │ │ │ │
│ │ │Se verifică atent zona │siguranţă de asigurare pedală pe ax │ X │ │ │
│ │ │ambreiajului, cutiei de │d) Levier selectare viteze fixat │ │ │ │
│ │ │viteze, diferenţialului şi │necorespunzător/modificat │ X │ X │ │
│ │ │a reductorului. │e) Comandă ambreiaj fixată necorespunzător │ X │ │ │
│ │ │ │f) Timonerie schimbător de viteze fixată │ │ │ │
│ │ │ │necorespunzător/modificată constructiv │ │ X │ │
│ │ │ │g) Fixare necorespunzătoare a cutiei de viteze │ │ │ │
│ │ │ │(de exemplu, lipsă şuruburi de fixare) │ │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│6.1.6.1.│Funcţionare transmisie │Inspecţie în parcurs │a) Funcţionare necorespunzătoare a ambreiajului,│ │ │ │
│ │ │ │cutiei de viteze sau reductorului │ │ X │ │
│ │ │ │b) Zgomot anormal la transmisie │ │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 6.1.7.│Fixare motor │Inspecţie vizuală cu │Suport motor fisurat, desprins sau fixat nesigur│ │ X │X │
│ │ │motorul în funcţiune │ │ │ │ │
├────────┴────────────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴──┤
│6.2. Cabină şi caroserie │
├────────┬────────────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬───┬───┬──┤
│ 6.2.1.│Stare, fixare caroserie, cabină │Inspecţie vizuală şi │a) Panou, element lipsă sau deteriorat care ar │ │ │ │
│ │ │funcţională pentru anumite │putea produce răniri │ │ X │X │
│ │ │verificări │b) Montant deformat, corodat excesiv sau fisurat│ │ │ │
│ │ │ │care poate genera deschiderea accidentală a │ │ │ │
│ │ │ │capotelor sau a obloanelor │ │ X │X │
│ │ │ │c) Elemente de caroserie sau cabină incomplete, │ │ │ │
│ │ │ │deteriorate sau reparate necorespunzător │ │ X │ │
│ │ │ │d) Elemente de caroserie corodate excesiv │ │ X │ │
│ │ │ │e) Caroseria, cabina, suprastructura nu este │ │ │ │
│ │ │ │fixată corespunzător │ │ X │ │
│ │ │ │f) Coroziuni excesive în punctele de fixare ale │ │ │ │
│ │ │ │caroseriei │ │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 6.2.2.│Uşi şi dispozitive de închidere uşi │Inspecţie vizuală şi │a) Uşă care nu se deschide sau nu se închide │ │ │ │
│ │ │funcţională │corespunzător │ │ X │ │
│ │ │ │b) Uşă, balama, dispozitiv de asigurare slăbite,│ │ │ │
│ │ │ │deteriorate/lipsă │ X │ X │ │
│ │ │ │c) Coroziuni excesive uşi │ │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 6.2.3.│Scaun conducător vehicul │Inspecţie vizuală şi │a) Scaun fixat necorespunzător sau cu o │ │ │ │
│ │ │funcţională │structură defectă │ │ X │X │
│ │ │ │b) Mecanismul de reglare a scaunului nu │ │ │ │
│ │ │ │funcţionează corect. │ │ X │X │
│ │ │ │c) Scaun lipsă │ │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 6.2.4.│Alte scaune │Inspecţie vizuală │a) Scaune defecte/fixate necorespunzător │ X │ X │ │
│ │ │ │b) Scaune montate suplimentar │ │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 6.2.5.│Scări pentru cabină │Inspecţie vizuală │a) Treaptă/grup de trepte deteriorată(e) sau │ │ │ │
│ │ │ │fixată(e) nesigur │ X │ X │ │
│ │ │ │b) Treaptă/grup de trepte care poate (pot) │ │ │ │
│ │ │ │provoca accidente │ X │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 6.2.6.│Apărători de noroi, aripi, │Inspecţie vizuală │a) Elemente slăbite, corodate excesiv/rupte sau │ X │ X │ │
│ │dispozitive antiîmproşcare (dacă au │ │lipsă │ │ │ │
│ │fost prevăzute de producător) │ │b) Spaţiu insuficient pentru roţi │ │ X │ │
├────────┴────────────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴──┤
│ 7. ALTE ECHIPAMENTE │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│7.1. Centuri de siguranţă/catarame şi sisteme de reţinere (dacă au fost prevăzute de producător) │
├────────┬────────────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬───┬───┬──┤
│ 7.1.1.│Siguranţa montării centurilor de │Inspecţie vizuală │a) Punct de ancorare deteriorat excesiv │ │ X │X │
│ │siguranţă şi a cataramelor aferente │Verificare puncte de │b) Punct de ancorare fixat necorespunzător │ │ X │X │
│ │ │ancorare │ │ │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 7.1.2.│Stare, fixare centuri de siguranţă, │Inspecţie vizuală şi │a) Centură de siguranţă deteriorată │ │ X │ │
│ │catarame │funcţională │b) Dispozitivul de închidere este avariat, │ │ │ │
│ │ │ │lipseşte sau nu funcţionează corect. │ │ X │ │
│ │ │ │c) Mecanismul de recuperare a centurii avariat │ │ │ │
│ │ │ │sau nu funcţionează corect (la cele retractabile│ │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 7.2.│Încuietori │Inspecţie vizuală şi │Dispozitiv de închidere sau blocare defect sau │ │ │ │
│ │ │funcţională │funcţionând necorespunzător │ X │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 7.3.│Cale de roată (dacă au fost │Inspecţie vizuală │Deteriorate/lipsă │ X │ X │ │
│ │prevăzute) │ │ │ │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 7.4.│Avertizor acustic │Inspecţie vizuală şi │a) Nu funcţionează. │ │ X │ │
│ │ │funcţională │b) Comandă nesigură │ X │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 7.5.│Vitezometru (dacă a fost prevăzut de│Inspecţie vizuală şi │a) Nu funcţionează sau lipseşte. │ │ │ │
│ │producător) │funcţională în timpul │b) Nu este iluminat. │ │ X │ │
│ │ │probei în parcurs │ │ │ │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 7.6.│Elemente de asigurare ale │Inspecţie vizuală şi │a) Elemente neconforme │ │ X │ │
│ │echipamentului (lor) de lucru pentru│funcţională │b) Elemente deteriorate, lipsă sau nu │ │ │ │
│ │deplasarea în siguranţă pe drumurile│ │funcţionează corect │ │ X │ │
│ │publice │ │ │ │ │ │
├────────┴────────────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴──┤
│ 8. EMISII POLUANTE │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│8.1. Zgomot │
├────────┬────────────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬───┬───┬──┤
│ 8.1.1.│Sistem de reducere a zgomotului │Inspecţie vizuală şi │a) Nivel de zgomot excesiv │ │ X │ │
│ │ │auditivă │b) Orice parte a sistemului de reducere a │ │ │ │
│ │ │ │zgomotului nesigură, lipsă, deteriorată, fixată │ │ │ │
│ │ │ │incorect sau modificată în mod evident, astfel │ │ │ │
│ │ │ │încât ar putea afecta în mod semnificativ │ │ │ │
│ │ │ │nivelul de zgomot │ │ X │ │
├────────┴────────────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴──┤
│8.2. Gaze de evacuare │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│8.2.1. Emisii │
├────────┬────────────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬───┬───┬──┤
│8.2.1.1.│Echipament de control al emisiilor │Inspecţie vizuală │Echipament de control al emisiilor prevăzut de │ │ X │ │
│ │de gaze (dacă a fost prevăzut de │ │producător lipsă, modificat sau defect în mod │ │ │ │
│ │producător) │ │evident │ │ │ │
├────────┴────────────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴──┤
│8.3. Alte aspecte referitoare la mediu │
├────────┬────────────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬───┬───┬──┤
│ 8.3.1.│Scurgeri de lichide │Inspecţie vizuală │Orice scurgere în exces de lichid care poate │ │ │ │
│ │ │ │afecta mediul ambiant sau expune la riscuri pe │ │ │ │
│ │ │ │alţi utilizatori ai drumului │ X │ X │ │
├────────┼────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 8.3.2.│Fum vizibil │Inspecţie vizuală │Fum în exces de orice culoare │ │ X │ │
├────────┴────────────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴──┤
│ 9. ALTE VERIFICĂRI │
├────────┬────────────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬───┬───┬──┤
│ 9.1.│Vehicul în ansamblu │Inspecţie vizuală sau prin │a) Reparaţii sau modificări necorespunzătoare │ │ │ │
│ │ │utilizarea unui echipament │ale oricărei componente a vehiculului │ X │ X │X │
│ │ │adecvat │b) Orice defect suplimentar constatat ce ar │ │ │ │
│ │ │ │putea afecta siguranţa circulaţiei pe drumurile │ │ │ │
│ │ │ │publice │ X │ X │X │
└────────┴────────────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴──┘


                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016