Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.105 din 6 august 2002  pentru încadrarea vehiculelor rutiere care efectuează transporturi internaţionale de mărfuri în categorii de poluare şi de siguranţă a circulaţiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.105 din 6 august 2002 pentru încadrarea vehiculelor rutiere care efectuează transporturi internaţionale de mărfuri în categorii de poluare şi de siguranţă a circulaţiei

EMITENT: MINISTERUL LUCRĂRILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR ŞI LOCUINŢEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 19 septembrie 2002

    Ministrul lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei,
    în temeiul prevederilor art. 12 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 197/1998, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 4 alin. (3) lit. c) şi g) din Ordonanţa Guvernului nr. 44/1997 privind transporturile rutiere, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2000, precum şi ale art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 3/2000 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei,
    în conformitate cu normele şi condiţiile tehnice privind siguranţa rutieră şi protecţia mediului, prevăzute în directivele europene şi în regulamentele CEE/ONU, precum şi în acord cu rezoluţiile Conferinţei Europene a Miniştrilor Transporturilor (CEMT),
    emite următorul ordin:

    ART. 1
    (1) Vehiculele rutiere cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, destinate transportului internaţional de mărfuri, se clasifică în categoriile de poluare şi de siguranţă a circulaţiei prevăzute în anexa nr. 1.
    (2) Clasificarea prevăzută la alin. (1) se face conform nivelurilor maxime admise de poluare chimică şi sonoră, prevăzute în anexa nr. 2a), şi prescripţiilor tehnice şi de siguranţa activă/pasivă, prevăzute în anexa nr. 2b).
    (3) Autovehiculele încadrate în categoriile de poluare "A(E3) "-"F", potrivit clasificării prevăzute în anexa nr. 1, primesc licenţa de execuţie pentru transporturi internaţionale de mărfuri.
    ART. 2
    (1) Regia Autonomă "Registrul Auto Român", denumită în continuare R.A.R., certifica încadrarea autovehiculelor în categoriile de poluare "A(E3)"-"F" şi eliberează dovezi de certificare corespunzătoare, având forma şi conţinutul conform modelelor prezentate în anexele nr. 3a)-3i).
    (2) Certificarea încadrării autovehiculelor, prevăzută la alin. (1), se face în baza certificatelor de conformitate eliberate de fabricantul autovehiculului sau de reprezentanta acestuia pentru România, conform prevederilor Rezoluţiei CEMT/CM2001/9 Final, a documentelor de omologare de tip ale autovehiculului şi a verificărilor tehnice efectuate conform anexelor nr. 2a) şi 2b).
    (3) Opacitatea gazelor de evacuare se va măsura doar în cazul în care vechimea autovehiculului depăşeşte un an de la data fabricaţiei sau dacă se sesizează vizual un grad ridicat al opacităţii gazelor de evacuare.
    ART. 3
    (1) Dovezile de certificare pentru autovehiculele încadrate în categoriile "C"-"F" au valabilitatea de maximum un an de la data eliberării, aceasta fiind însă corelată cu data la care s-a măsurat opacitatea gazelor.
    (2) Dovezile de certificare pentru autovehiculele încadrate în categoria de poluare "B" au valabilitatea de maximum 2 ani de la data eliberării, aceasta fiind însă corelată cu valabilitatea documentului ce atesta insonorizarea autovehiculului (certificatul austriac de zgomot).
    (3) Dovezile de certificare pentru autovehiculele încadrate în categoriile de poluare "A(E3)" şi "A" se eliberează atât pentru autovehicul, cât şi pentru (semi)remorca tractată de acesta şi au valabilitatea de maximum un an de la data eliberării, aceasta fiind însă corelată cu valabilitatea certificatului ce atesta insonorizarea autovehiculului (certificatul austriac de zgomot).
    ART. 4
    (1) Dovezile de certificare pentru autovehiculele încadrate în categoriile "A(E3)", "A" şi "B" sunt eliberate de R.A.R. în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1).
    (2) Certificatele de conformitate eliberate de fabricantul autovehiculului sau de reprezentantul acestuia pentru România sunt redactate în limba engleză sau franceză, fiind însoţite şi de o traducere în limba germană.
    (3) Pentru categoria de poluare "A(E3)" originalul dovezii de certificare (exemplarul în limba română) se păstrează la dosarul CEMT până la soluţionarea completă a dosarului.
    ART. 5
    Dovezile de certificare pentru autovehiculele încadrate în categoriile de poluare "A(E3)"-"F", eliberate în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului transporturilor nr. 353/1996, cu modificările şi completările ulterioare, sunt considerate valabile dacă au fost eliberate până la data intrării în vigoare a prezentului ordin.
    ART. 6
    Pentru autovehiculele încadrate în categoria de poluare "A(E3)", în urma transformării din "EURO 2" în "EURO 3" prin perfecţionarea tehnica a motoarelor, dovezile de certificare în limba română, conform modelului prezentat în anexa nr. 3a), se vor evidenţia prin tăierea colţului din dreapta sus.
    ART. 7
    Direcţia generală de reglementări şi calitatea serviciilor în transporturile rutiere din cadrul Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, împreună cu R.A.R. şi Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 8
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 9
    La data prezentului ordin, Ordinul ministrului transporturilor nr. 353/1996, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 301 din 21 noiembrie 1996, cu modificările şi completările ulterioare, se abroga.
    ART. 10
    Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                        p. Ministrul lucrărilor publice,
                         transporturilor şi locuinţei,
                                  Ion Şelaru,
                                secretar de stat

    Bucureşti, 6 august 2002.
    Nr. 1.105.


    ANEXA 1


                      CLASIFICAREA AUTOVEHICULELOR T.I.R.
             din CATEGORIILE "N2" şi N3" în funcţie de îndeplinirea
                    reglementărilor europene referitoare la
                  protecţia mediului şi siguranţa circulaţiei

┌──────────────┬───────────────────────────────────────────────┬──────────────┐
│ Categoria/ │Directive europene şi regulamente CEE/ONU │Opacitate fum │
│ dovada de ├───────────────┬───────────────┬───────────────┤ conform │
│ certificare │ Poluare │ Poluare │ Condiţii │ Directivei │
│(vezi detalii │ CHIMICĂ │ FONICĂ │ TEHNICE │nr. 1999/96 şi│
│anexa nr. 3) │ │ │ │Directivei nr.│
│ │ │ │ │1999/52/CE sau│
│ │ │ │ │R24-03/CEE/ONU│
│ │ │ │ │ (m^-1) │
├──────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │ Directiva │ Directiva │ Conform │ │
│ A(E3) │nr. 1999/96/CE │nr. 1999/101/CE│CEMP/CM(2001)/9│ 0,80 │
│ │ sau │R51-02(CEE/ONU)│ Final │ │
│ │R49-03 (EURO 3)│ sau │ │ │
│ │ │KDV 1967*) │ │ │
│ │ │(anexa nr.1g) │ │ │
├──────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────────┼──────┬───────┤
│ │ Directiva │ Directiva │ │ A**) │S.A***)│
│ A │nr.91/542/CEE │nr. 1999/101/CE│ Conform ├──────┼───────┤
│ │nivel B sau │R51-02(CEE/ONU)│CEMT/CM(2001)/9│ 2,0 │ 2,5 │
│ │R49-02 nivel B │ sau │ Final │ │ │
│ │ B (EURO 2) │KDV 1967*) │ │ │ │
│ │ │(anexa nr. 1g) │ │ │ │
├──────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────────┼──────┼───────┤
│ │ Directiva │ Directiva │ │ │ │
│ │nr.91/542/CEE │nr.92/97/CEE, │ │ │ │
│ B │ nivel A sau │R51-02(CEE/ONU)│ Conform │ 2,0 │ 2,5 │
│ │R49-02 nivel A │ sau │CEMT/CM(2001)/9│ │ │
│ │ (EURO 1) │KDV 1967*) │ Final │ │ │
│ │ │(anexa nr. 1g) │ │ │ │
├──────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────────┼──────┼───────┤
│ │ Directiva │ │ │ │ │
│ │nr.91/542/CEE │ │ Conform │ │ │
│ C │ nivel B sau │R51-01(CEE/ONU)│ R.N.T.R-1 │ 2,0 │ 2,5 │
│ │R49-02 nivel B │ │ │ │ │
│ │ (EURO 2) │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────────┼──────┼───────┤
│ │R49-02 nivel A │R51-01 (CEE/ONU│ │ │ │
│ │ (EURO1) │ │ Conform │ │ │
│ D ├───────────────┴───────────────┤ R.N.T.R-1 │ 2,0 │ 2,5 │
│ │sau EURO 0 (Directiva nr.88/77/│ │ │ │
│ │CEE + zgomot conform KDV 1967 │ │ │ │
│ │(anexa nr. 1g) sau R51-02 │ │ │ │
│ │(CEE/ONU) │ │ │ │
├──────────────┼───────────────┬───────────────┼───────────────┼──────┼───────┤
│ │ R 49-01 │R51-01(CEE/ONU)│ │ │ │
│ │ (EURO 0) │ sau R51-00 │ │ │ │
│ E ├───────────────┴───────────────┤ Conform │ │ │
│ │sau R49-00 (CEE/ONU) + zgomot │ R.N.T.R-1 │ 2,0 │ 2,5 │
│ │conform KDV 1967 sau R51-02 │ │ │ │
│ │ (CEE/ONU) │ │ │ │
├──────────────┼───────────────┬───────────────┼───────────────┼──────┼───────┤
│ │ R49-00 │ R51-00 │ │ │ │
│ F │ (CEE/ONU) │ (CEE/ONU) │ R.N.T.R.-1 │ 2,5 │ 3,0 │
└──────────────┴───────────────┴───────────────┴───────────────┴──────┴───────┘


──────────
    *) KDV 1967 = Decretul austric de aplicare a legii privind autovehiculele rutiere.
    **) Motoare aspirate (A).
    ***) Motoare supraalimentate (SA).
──────────


    ANEXA 2a)


                  NIVELUL MAXIM ADMIS pentru POLUAREA chimică
                      la MOTOARELE DIESEL de AUTOVEHICULE
                          din CATEGORIILE "N2" şi "N3"
                        conform REGLEMENTĂRILOR EUROPENE

┌────┬────────────┬───────┬─────────┬───────────────────┬──────────┬───────────┐
│Nr. │ REGLEMEN│ │Directiva│Directiva nr. 91/ │ │OBSERVAŢII │
│crt.│ . TĂRI │ │nr. 88/77│542/CEE │ │ │
│ │ . │R49-00 │/CEE │ sau │ ├───────────┤
│ │ . │CEE/ONU│ sau │Reg. R49-02 │ │*) valorile│
│ │ . │ │Reg. R49-│ CEE/ONU │ │ dintre │
│ │ . │ │01 │ │ │ paranteze │
│ │ . │ │CEE/ONU │ │ │sunt pentru│
│ │ . │ │("EURO-0"│ │Directiva │omologare │
│ ├────────────┤ │ ┼─────────┬─────────┤nr. 1999/ │de tip a │
│ │PARAMETRU │ │ │Nivel A │Nivel B │96/CE │motoarelor │
│ │ (g/kWh) │ │ │("EURO-1"│("EURO-2"│("EURO-3")│ │
├────┼────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────┤ │
│ 1. │Emisie CO │ 14,0 │12,3 │ 4,9 │ 4,0 │ 2,1 │ │
│ │ │ │(11.2)* │(4,5)* │ │ │ │
├────┼────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────┤ │
│ 2. │Emisie HC │ 3,5 │ 2,6 │1,23 │ 1,1 │ 0,66 │ │
│ │ │ │(2,4)* │(1,1)* │ │ │ │
├────┼────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────┤ │
│ 3. │Emisie NO(x)│ 18,0 │15,8 │9,0 │ 7,0 │ 5,0 │ │
│ │ │ │(14.4)* │(8,0)* │ │ │ │
├────┼────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────┼───────────┤
│ 4. │Particule │ │ │0,68 │ │ │Pmax ≤ 85kW│
│ │ │ │ │(0,61) │ 0,15 │ 0,10 │ │
│ │ │ - │ - ├─────────┤ (0,25)* │ (0,13)* │───────────│
│ │ │ │ │0,40 │ │ │Pmax > 85kW│
│ │ │ │ │(0,36) │ │ │ │
├────┼────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────┼───────────┤
│ 5. │Opacitate │ - │ - │ - │ - │ 0,8 │ │
└────┴────────────┴───────┴─────────┴─────────┴─────────┴──────────┴───────────┘


    a) Derogare conform Directivei nr. 88/77/CEE, amendata prin Directiva nr. 96/1/CE, valabilă până la data 30 septembrie 1998 pentru motoarele cu cilindreea unitară < 0,7 dmc şi turaţia de putere maxima > 3000 rpm;
    b) Derogare conform § 6.2.1 din Directiva Parlamentului European şi a Consiliului 1999/96/CE pentru motoarele cu cilindreea unitară < 0,75 dmc şi turaţia de putere maxima > 3000 rpm.


                   NIVELUL MAXIM ADMIS pentru POLUAREA SONORA
               la AUTOVEHICULELE din CATEGORIILE din "N2" şi "N3"
                        conform REGLEMENTĂRILOR EUROPENE

┌────┬────────────┬────────────┬────────────┬────────────┬──────────────────┐
│ │REGLEMENTĂRI│ Directiva │ Directiva │ Directiva │ │
│ │ . │nr. 81/334 │nr. 84/424/ │nr.1999/101/│ │
│Nr. │ . │ CEE │ CEE │CE, │ OBSERVAŢII │
│Crt.│ . │ R51-00 │ sau │R51-02 CEE/ │ (Putere motor) │
│ │ . │CEE/ONU │R51-01 CEE/ │ONU │ │
│ │PARAMETRU. │ │ ONU │ sau │ │
│ │ .│ │ │KDV 1967*) │ │
│ │ │ │ │[anexa │ │
│ │ │ │ │ (nr. 1g)] │ │
├────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼──────────-───────┤
│ 1. │Zgomot │ - │ 81 │ 77 │Pmax < 75kW │
│ │exterior în ├────────────┼────────────┼────────────┼──────────────────┤
│ │mers (dBA) │ 86*1) │ 83 │ 78 │75kW ≤ Pmax<150 kW│
│ │ ├────────────┼────────────┼────────────┼──────────────────┤
│ │ │ 88*2) │ 84 │ 80 │ Pmax 150 ≥ kW │
└────┴────────────┴────────────┴────────────┴────────────┴──────────────────┘


──────────
    *) KDV 1967 = decretul austriac de aplicare a legii privind autovehiculele rutiere.
    *1) pentru autovehicule de transport mărfuri cu masa maximă autorizată > 3500 kg.
    *2) pentru autovehiculele de transport mărfuri având puterea motorului egală sau mai mare de 147 kW şi cele cu masa maximă autorizată > 12 tone.
──────────



    ANEXA 2b

               Prescripţii tehnice şi de siguranţa activă/pasivă
                  pentru autovehiculele TIR ["A" şi "A(E3)"]
                 în vederea asigurării siguranţei circulaţiei

    În conformitate cu R.N.T.R.-1 cu Directiva 96/96/CE privind controlul tehnic al autovehiculelor şi în acord cu rezoluţia CEMT/CM(2001)/9 Final, autovehiculele TIR şi (semi)remorcile acestora trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe tehnice:
    * sistemul de frânare trebuie să fie prevăzut cu "ABS" (sistem antiblocare) conform Regulamentului CEE/ONU R13/09 sau conform Directivei 71/320 CEE modificată prin Directiva 98/12 CE. Sistemele de frânare ale autovehiculului şi (semi)remorcii trebuie să fie compatibile
    * sistemul de direcţie trebuie să fie în concordanta cu Regulamentul CEE/ONU R79/01 sau cu Directiva 70/311 CEE modificată prin Directiva 92/62 CEE sau Directiva 1999/7 CE.
    * dispozitivul antiincastrare spate în conformitate cu Regulamentul CEE/ONU R58/01 sau Directiva 70/221 CEE, amendată cu Directiva 2000/8 CE.
    * dispozitivul antiincastrare lateral în conformitate cu Regulamentul CEE/ONU R73/00 sau cu Directiva 89/297 CEE.
    * tahograful să fie în concordanta cu Regulamentul CEE nr. 3821/85 cu ultimele amendamente din Regulamentul CE nr. 1056/97 sau Regulamentul CE nr. 2135/98.
    * limitarea de viteza a autovehiculelor să fie în conformitate cu Regulamentul CEE/ONU R89 sau cu Directiva 92/24 CEE.
    * plăcuţele reflectorizante spate pentru vehiculele grele şi lungi să fie în concordanţă cu Regulamentul CEE/ONU R70/01.
    * vizibilitatea: farurile, semnalizatoarele şi echipamentele electrice; punţile, rotile, anvelopele şi suspensiile, inclusiv adâncimea profilului anvelopelor; şasiul şi punctele de fixare la şasiu, trebuie să respecte prescripţiile tehnice din R.N.T.R.-1 şi a Directivei nr. 96/96/CEE.
    * prezenţa unui triunghi roşu de avertizare conform Regulamentului CEE/ONU R27/03.


    ANEXA 3a


    Formularul 1 .
                                                              .
    CEMT/CM(2001)9/Final .
                                                                  .
                                                                    .
                           Autovehicul "EURO 3 sigur" .
                                                                        .
                                                                          .
                                                                            .
                                                         Număr:.........
 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │Marca şi tipul autovehiculului: │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Numărul de identificare (VIN): │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Codul motorului/seria motorului: │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    Conform ordinului Ministrului LPTL, nr. ....... Ministerul Lucrărilor
Publice, Transporturilor şi Locuinţei din România, în calitate de autoritate
de stat în transporturi, împuternicim Regia Autonomă "Registrul Auto Român"
să elibereze prezenta dovada de îndeplinire a condiţiilor tehnice privind
protecţia mediului.

                              REGISTRUL AUTO ROMÂN

certifică faptul că autovehiculul descris în acest document corespunde
condiţiilor CEMT/CM 2001/9 Final, pe baza certificatului de conformitate
nr. .... şi a .............. eliberate de către fabricantul sau reprezentantul
acestuia pentru România.

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │Puterea măsurată conform: ISO/CEE/UN R.85/Directiva 80/1269/CEE, cu ultimul │
 │amendament Directiva 1999/99/CE │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Puterea maximă [kW]: │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    CERINŢE PENTRU NIVELUL DE ZGOMOT ŞI NIVELUL DE POLUARE CHIMICĂ
 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │Nivelul de zgomot măsurat conform: CEE/UN R.51/02, Dir. 70/157/CEE, │
 │amendată cu Dir. 1999/101/CE │
 ├─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┤
 │ Valori maxime [dB(A)] │ Putere motor │ Valori măsurate [dB(A)]│
 ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
 │ 78 │ ≤ 150 kW │ │
 ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
 │ 80 │ > 150 kW │ │
 ├─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┤
 │la: în: │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │prin: │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Viteza de apropiere [km/h]: în treapta: │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Zgomot aer comprimat [dB(A)]: │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Zgomot în staţionare [dB(A)]: în turaţia motorului [r/min]: │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │Nivelul de zgomot măsurat conform anexei 1g KDV*1) 1967 │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Zgomot frâna de motor [dB(A)] │
 ├──────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────┤
 │Zgomot înconjurător [dB(A)] │în punctul de măsurare 2: │
 │ ├─────────────────────────────────┤
 │ │în punctul de măsurare 6: │
 └──────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────┘
 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │Măsurare conform: CEE/UN R.49/03, Directiva 88/77/EEC, cu ultimul amendament│
 │prin Directiva 1999/96/EC şi în concordanta cu testele după ciclurile ESC şi│
 │ELR │
 ├─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┤
 │ Valori maxime │ Emisii poluante │ Valori măsurate la │
 │ │ │ omologarea de tip │
 ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
 │ 2.1 [g/kWh] │ CO │ [g/kWh] │
 ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
 │ 0.66 [g/kWh] │ HC │ [g/kWh] │
 ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
 │ 5.0 [g/kWh] │ NO(x) │ [g/kWh] │
 ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
 │ 0.10(0.13)*2) [g/kWh]│ Particule │ [g/kWh] │
 ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
 │ 0.8 [m^-1] │ Opacitate │ [m^-1] │
 └─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘
 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │Măsurare conform: CEE/UN R.49/03, Directiva 88/77/EEC, cu ultimul amendament│
 │prin Directiva 1999/96/EC şi în concordanta cu ciclul ETC │
 ├─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┤
 │ Valori maxime │ Emisii poluante │ Valori măsurate la │
 │ [g/kWh] │ │ omologarea de tip │
 │ │ │ [g/kWh] │
 ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
 │ 5.45 │ CO │ │
 ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
 │ 0.78 │ NMHC │ │
 ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
 │ 1.6 │ CH(4)*3) │ │
 ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
 │ 5.0 │ NO(x) │ │
 ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
 │ 0.16(0.21)*2) │ Particule │ │
 └─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘
    Valabilitatea acestui act expiră la data de: ...............

       Locul Data Semnătura şi ştampila


──────────
    *1) KDV ("Kraftfahrgesetz-Durchfuhrungsverordmung") = Decret de aplicare a legii austriece privind circulaţia vehiculelor
    *2) Pentru motoare cu cilindreea unitară sub 0.75 dmc şi turaţia de putere mai mare de 3000 min^-1
    *3) Doar pentru motoare ce utilizează drept combustibil gazele naturale, în conformitate cu ciclul ETC (Directiva 1999/96 CE)
──────────


    Formularul 2

    CEMT/CM (2001)9/Final

                                                               Număr ......

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ Atestat de verificare tehnică anuală în acord cu Directiva │
 │ 96/96 CE, amendată prin Directiva 1999/52 CE, pentru aplicarea │
 │ rezoluţiei CEMT/CM(2001)9/FINAL │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │Numărul de înmatriculare: │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Numărul atestatului de conformitate: │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Marca şi tipul (auto)vehiculului*1): │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Numărul de identificare (VIN): │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Codul motor/serie motor*2): │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

                              REGISTRUL AUTO ROMÂN

    în calitate de organism tehnic abilitat de către Ministerul Lucrărilor
Publice, Transporturilor şi Locuinţei din România să efectueze verificări
tehnice la (auto)vehicule, atesta prin prezenta faptul că la data precizată
mai jos, (auto)vehiculul identificat în acest document îndeplineşte condiţiile
tehnice prevăzute în rezoluţia CEMT/CM 2001/9 Final şi în Ordinul MLPTL
nr. ...
    Registrul Auto Român certifica dotarea, respectiv funcţionarea la
parametrii impuşi a următoarelor elemente, în conformitate cu Directiva
96/96 CE, amendată prin Directiva 1999/52 CE:

    . Sistemul de frânare al (auto)vehiculului prevăzut cu ABS conform
Directivei 71/320 CEE, modificată prin Directiva 98/12 CE;
    . Sistemul de direcţie conform Directivei 70/311 CEE actualizată prin
Directiva 96/62 CEE sau Directiva 1999/7 CEE; sau Regulamentul CEE/ONU
R79/01;
    . Vizibilitatea;
    . Luminile, echipamentul electric;
    . Punţile, rotile, anvelopele şi suspensia (inclusiv adâncimea
profilului anvelopelor);
    . Şasiul şi punctele de fixare la şasiu;
    . Dispozitivul antiincastrare lateral în conformitate cu Regulamentul
CEE/ONU R73/00 sau cu Directiva 89/297 CEE;
    . Dispozitivul antiincastrare spate în conformitate cu Regulamentul
CEE/ONU R58/01 sau Directiva 70/221 CEE amendata cu Directiva 2000/8 CE;
    . Alte echipamente inclusiv:
    * Triunghi de avertizare*2) în conformitate cu Regulamentul
CEE/ONU R27/03;
    * Tahograf conform cu Regulamentul CEE nr. 3821/85 actualizat cu
Regulamentul 1056/97 CE sau Regulamentul 2135/98 CE
    * Limitator de viteza conform cu Directiva 92/24 CEE
    . Opacitatea - valoarea coeficientului de absorbţie: [m^-1]

 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

        Locul Data Semnătura şi ştampila

    Nota: Valabil până la data de*3):


──────────
    *1) Valabil şi pentru remorci şi semiremorci
    *2) Nu se completează pentru (semi)remorci
    *3) 12 luni de la data verificării tehnice
──────────


    ANEXA 3b


             CATEGORIA "A"(formular I, conf.CEMT/CM 2001/9 Final)

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Număr ...... │
│ │
│ Autovehicul "mai verde şi sigur" │
│ │
│ Dovada de îndeplinire a condiţiilor tehnice*) conform Rezoluţiei │
│ CEMT/CM/2001/9 Final pentru aprobarea transportului internaţional │
│ de mărfuri între Uniunea Europeană şi România │
│ │
│ │
│ Conform ordinului Ministrului LPTL, nr. ........ │
│ Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei din România, │
│ în calitate de autoritate de stat în transporturi, împuternicim │
│ Regia Autonomă "Registrul Auto Român" să elibereze prezenta dovada de │
│ îndeplinire a condiţiilor tehnice privind protecţia mediului │
│ │
│ │
│ REGISTRUL AUTO ROMÂN │
│ │
│ certifică faptul că autovehiculul descris în acest document corespunde │
│ condiţiilor Rezoluţiei CEMT/CM 2001/9 Final, pe baza certificatului de │
│ conformitate nr. ............ şi a .................................... │
│ eliberate de către fabricantul sau reprezentantul acestuia pentru România │
│ │
│ │
│ Pe baza datelor de la omologarea de tip a autovehiculului şi a certifi- │
│ catului de conformitate emis de către fabricantul autovehiculului sau │
│ reprezentantul acestuia pentru România certificăm corectitudinea │
│ datelor din acest document │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ Valabilitatea acestui act expiră la data de ................. │
│ │
│ │
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Locul Data Semnătura şi ştampila │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

──────────
    *) Deţinătorul autovehiculului are obligaţia de a-l exploata şi întreţine
       la parametrii nominali astfel încât acesta să se încadreze în condiţiile
       tehnice prin prezenta dovada.
──────────

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Tipul autovehiculului │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Nr.identificare/Nr.inmatr. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Codul motorului │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Seria motorului │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├───────────┐ │
│AUTOVEHICUL│ │
├───────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Măsurare zgomot cf:Dir.70/157/CEE actualizată 1999/101CE, R51-02/CEE/ONU │
│şi/sau KDV 1967*1) anexa 1g │
├─────────────────────────┬─────────────────┬─────────────────────────────────┤
│Valoare max. zgomot dB(A)│Putere max.motor │Valori măsurate dB(A) │
├─────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ 78 │ <=150 kW │ │
├─────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ 80 │ >150 kW │ │
├─────────────────────────┴─────────────┬───┴─────────────────────────────────┤
│la data: │în: │
├───────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┤
│prin: │
├───────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┤
│Viteza de apropiere (km/h) │Treapta de viteza │
├───────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┤
│Zgomot frâna de motor dB(A) │
├──────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┤
│Zgomot înconjurător dB(A) │în punctul de măsurare 2: │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┤
│ │în punctul de măsurare 0: │
├──────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┤
│Zgomot aer comprimat dB(A) │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Măsurare cf:Dir.70/157/CEE, actualizată 1999/101/CE, R51-02/CEE/ONU sau │
│KDV 1967 anexa 1d │
├───────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┤
│Zgomot în staţionare dB(A) │la turaţia motorului(min.^-1) │
├───────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│MOTOR: Performanţe dinamice/poluare chimică │
┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Măsurare cf:Dir.80/1269/CEE cu ultim amendam.Dir.1999/99 CE,R85/CEE/ONU │
│sau ISO │
├──────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┤
│Putere max.declarată (kW) │la turaţia motorului(min.^-1) │
├──────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┤
│Măsurare conf.Directiva nr.88/77 reactualizată prin Directiva │
│nr.91/542-B/CEE şi Directiva nr.96/1 CE sau Regulamentul R49-02/B-CEE/ONU │
├────────────────────────┬─────────────────┬──────────────────────────────────┤
│Valori max. (g/kWh) │ Noxe chimice │Valori măsurate(g/kWh) │
├────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────────────┤
│ 4,0 │ CO │ │
├────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────────────┤
│ 1,1 │ HC │ │
├────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────────────┤
│ 7,0 │ NO(x) │ │
├────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────────────┤
│ 0,15(0,25)*2) │ Particule │ │
├────────────────────────┴─────────────────┴──────────────────────────────────┤
│────────── │
│*1)=KDV=Kraftfahrgesetz-durchfuhrungs Verordnung(Ostereich)-Decretul de │
│ aplicarea legii privind circulaţia vehiculelor cu motor, în Austria │
│*2) Conform Directivei nr.96/1 CE, până la data de 30.09.1998 │
│────────── │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    ANEXA 3c


                                               CATEGORIA "B" (Green Lorry)

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Număr ...... │
│ │
│ Autovehicul "verde"(green lorry) │
│ ────────────────────────────────── │
│ │
│ Dovada de îndeplinire a condiţiilor tehnice*) conform Rezoluţiei │
│ CEMT/CM/2001/9 Final pentru aprobarea transportului internaţional │
│ de mărfuri între Uniunea Europeană şi România │
│ │
│ │
│ Conform ordinului Ministrului LPTL, nr. .................. │
│ Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei din România, │
│ în calitate de autoritate de stat în transporturi, împuternicim │
│ Regia Autonomă "Registrul Auto Român" să elibereze prezenta dovada de │
│ îndeplinire a condiţiilor tehnice privind protecţia mediului │
│ │
│ │
│ REGISTRUL AUTO ROMÂN │
│ │
│ certifica faptul că autovehiculul descris în acest document corespunde │
│ condiţiilor Rezoluţiei CEMT/CM 2001/9 Final, pe baza │
│ ....................................................................... │
│ eliberate de către fabricantul sau reprezentantul acestuia pentru România │
│ │
│ │
│ Pe baza datelor de la omologarea de tip a autovehiculului şi a certifi- │
│ catului de conformitate emis de către fabricantul autovehiculului sau │
│ reprezentantul acestuia pentru România certificăm corectitudinea │
│ datelor din acest document │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ Valabilitatea acestui act expiră la data de ................. │
│ │
│ │
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Locul Data Semnătura şi ştampila │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

──────────
    *) Deţinătorul are obligaţia de a exploata autovehiculul astfel încât
       acesta să respecte condiţiile din prezenta dovada
──────────

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Marca şi tipul autovehiculului │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Nr.identificare/Nr.înmatriculare │
├───────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Cod │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Putere(kW) │
│ MOTORUL ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Turaţie(min.^-1) │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Serie │
├───────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────┤
├───────────┐ │
│AUTOVEHICUL│ │
├───────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Măsurare zgomotului cf:Dir.70/157/CEE amendata 92/97CEE, R51-02/CEE/ONU │
│şi/sau KDV 1967*1) anexa 1g │
│Larmarmes Kratfahrzeug nr. din data │
├─────────────────────────┬──────────────────────┬────────────────────────────┤
│Valoare max. admisă dB(A)│Puterea motorului (kW)│Valoare măsurată dB(A) │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────────┤
│ 78 │ <=150 kW │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────────┤
│ 80 │ >150 kW │ │
├─────────────────────────┴─────────────┬────────┴────────────────────────────┤
│la data: │în: │
├───────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┤
│prin: │
├───────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┤
│Viteza de apropiere (km/h) │Treapta de viteza │
├───────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┤
│Zgomot frâna de motor dB(A) │
├──────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┤
│Zgomot înconjurător dB(A) │în punctul de măsurare 2: │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┤
│ │în punctul de măsurare 0: │
├──────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┤
│Zgomot aer comprimat dB(A) │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Măsurare zgomotului cf:Dir.70/157/CEE, amendata 92/97/CEE, R51-02/CEE/ONU │
│şi/sau KDV 1967*1) anexa 1d │
├───────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┤
│Zgomot în staţionare dB(A) │la turaţia motorului(min.^-1) │
├───────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────┐ │
│Poluare chimică motor │ │
├────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────┤
│Măsurare cf:prevederilor Dir.88/77/CEE modif.cu Dir.91/542 CEE,R49-02/A │
│CEE/ONU │
├───────────────────────────┬─────────────────┬───────────────────────────────┤
│Valoare max.admisă (g/kWh) │ Noxe │Valoare max.prevăzută pentru │
│ │ │producţia de serie(g/kWh) │
├───────────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────────────┤
│ 4,9 │ CO │ │
├───────────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────────────┤
│ 1,23 │ HC │ │
├───────────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────────────┤
│ 9,0 │ NO(x) │ │
├───────────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────────────┤
│P(max)≤85kW:0,68 │ Particule │ │
├───────────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────────────┤
│P(max) >85kW:0,40 │ Particule │ │
├───────────────────────────┴─────────────────┴───────────────────────────────┤
│────────── │
│*1)-KDV=Kraftfahrgesetz durchfuhrungs verordnung -Decretul de aplicare a │
│ legii privind autovehiculele, în Austria │
│────────── │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    ANEXA 3d

                                                    CATEGORIA "C"

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Număr ...... │
│ │
│ Dovada de certificare │
│ │
│ a îndeplinirii condiţiilor tehnice*), privind poluarea chimică-conform │
│ cu reglementările europene Dir.91/542B (R49-02B CEE/ONU) respectiv │
│ Dir.70/157 CEE actualizată prin Dir.84/424 CEE(R51-01CEE/ONU - │
│ şi a măsurării opacităţii gazelor de evacuare. │
│ │
│ Conform ordinului Ministrului LPTL, nr. .................. │
│ Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei din România, │
│ în calitate de autoritate de stat în transporturi, împuternicim │
│ Regia Autonomă "Registrul Auto Român" să elibereze prezenta dovada de │
│ îndeplinire a condiţiilor tehnice privind protecţia mediului │
│ │
│ │
│ REGISTRUL AUTO ROMÂN │
│ │
│ certifică faptul că autovehiculul descris în acest document corespunde │
│ Dir.91/542B CEE(R49-02B CEE/ONU), respectiv Dir.70/157 CEE │
│ modificată prin Dir. 84/424CEE(R51-01 CEE/ONU) conform │
│ ........................................................................ │
│ │
│ │
│ Pe baza datelor de la omologarea de tip a autovehiculului şi/sau a certifi-│
│ catului de conformitate emis de către fabricantul autovehiculului sau │
│ reprezentantul acestuia, certificăm corectitudinea datelor din acest │
│ document │
│ │
│ │
│ │
│ Măsurarea opacităţii s-a efectuat la data de .................. │
│ Valabilitatea acestui act expiră la data de ................... │
│ │
│ │
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Locul Data Nume │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

──────────
    *) Deţinătorul are obligaţia de a exploata autovehiculul astfel încât
       acesta să respecte condiţiile din prezenta dovada
──────────

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Marca şi tipul autovehicului │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Nr.identificare/Nr.înmatriculare │
├───────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Cod │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Putere(kW) │
│ MOTORUL ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Turaţie(min.^-1) │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Serie │
├───────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Măsurarea opacităţii prin metoda accelerării libere cf.R24-03 CEE/ONU │
├─────────────────────────┬──────────────────────────┬────────────────────────┤
│Valoare max.admisă(m^-1) │ Motor │Valoare măsurată (m^-1) │
├─────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 2,0 │cu aspiraţie naturala │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 2,5 │cu supraalimentare │ │
├─────────────────────────┴──────────────────────────┴────────────────────────┤
│ │
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Măsurarea zgomotului conform Dir.70/157 CEE amendata cu Dir.84/424 CEE │
│(R51-01 CEE/ONU) │
├───────────────────────────┬─────────────────────┬───────────────────────────┤
│Valoare max. admisă (dB(A))│Puterea motorului(kW)│Valoare măsurată(dB(A)) │
├───────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 83 │ ≤150 │ │
├───────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 84 │ >150 │ │
├───────────────────────────┴──────────────┬──────┴───────────────────────────┤
│Zgomot în staţionare (dB(A)) │la turaţia motorului (min^-1): │
├──────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┤
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Poluare chimic motor. Măsurare conform Dir.91/542B CEE sau Dir.96/1 CE sau │
│Reg. R49-02BCCE/ONU │
├──────────────────────────┬─────────────────┬────────────────────────────────┤
│Valoare max.admisă (g/kWh)│ Noxe │Valoare max.prevăzută pentru │
│ │ │producţia de serie (g/kWh) │
├──────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────────┤
│ 4,0 │ CO │ │
├──────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────────┤
│ 1,1 │ HC │ │
├──────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────────┤
│ 7,0 │ NO(x) │ │
├──────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────────┤
│0,15(0,25)*1) │Particule │ │
├──────────────────────────┴─────────────────┴────────────────────────────────┤
│────────── │
│*1) - pentru motoare cu cilindreea unitară <0,7dmc şi turaţia nominală de │
│ putere >3000 rpm. conform Dir.96/1 CE. │
│────────── │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    ANEXA 3e

                                         CATEGORIA "D" (grupa D1)

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Număr ...... │
│ │
│ Dovada de certificare │
│ │
│ a îndeplinirii condiţiilor tehnice*), privind poluarea chimică-conform │
│ cu reglementările europene Dir.91/542A (R49-02A CEE/ONU) respectiv │
│ Dir.70/157 CEE actualizată prin Dir.84/424 CEE(R51-01CEE/ONU - │
│ şi a măsurării opacităţii gazelor de evacuare. │
│ │
│ Conform ordinului Ministrului LPTL, nr. .................. │
│ Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei din România, │
│ în calitate de autoritate de stat în transporturi, împuternicim │
│ Regia Autonomă "Registrul Auto Român" să elibereze prezenta dovada de │
│ îndeplinire a condiţiilor tehnice privind protecţia mediului │
│ │
│ │
│ REGISTRUL AUTO ROMÂN │
│ │
│ certifică faptul că autovehiculul descris în acest document corespunde │
│ Dir.91/542A CEE(R49-02A CEE/ONU), respectiv Dir.70/157 CEE │
│ modificată prin Dir. 84/424CEE(R51-01 CEE/ONU) conform │
│ ........................................................................ │
│ │
│ │
│ Pe baza datelor de la omologarea de tip a autovehiculului şi/sau a certifi-│
│ catului de conformitate emis de către fabricantul autovehiculului sau │
│ reprezentantul acestuia, certificăm corectitudinea datelor din acest │
│ document │
│ │
│ │
│ │
│ Măsurarea opacităţii s-a efectuat la data de ................... │
│ Valabilitatea acestui act expira la data de ..................... │
│ │
│ │
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Locul Data Nume │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

──────────
    *) Deţinătorul are obligaţia de a exploata autovehiculul astfel încât
       acesta să respecte condiţiile din prezenta dovada
──────────

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Marca şi tipul autovehicului │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Nr.identificare/Nr.înmatriculare │
├───────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Cod │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Putere(kW) │
│ MOTORUL ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Turaţie(min.^-1) │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Serie │
├───────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Măsurarea opacităţii prin metoda accelerării libere cf.R24-03 CEE/ONU │
├─────────────────────────┬──────────────────────────┬────────────────────────┤
│Valoare max.admisă(m^-1) │ Motor │Valoare măsurată (m^-1) │
├─────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 2,0 │cu aspiraţie naturala │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 2,5 │cu supraalimentare │ │
├─────────────────────────┴──────────────────────────┴────────────────────────┤
│ │
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Măsurarea zgomotului conform Dir.70/157 CEE amendata cu Dir.84/424 CEE │
│(R51-01 CEE/ONU) │
├───────────────────────────┬─────────────────────┬───────────────────────────┤
│Valoare max. admisă (dB(A))│Puterea motorului(kW)│Valoare măsurată(dB(A)) │
├───────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 83 │ ≤150 │ │
├───────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 84 │ >150 │ │
├───────────────────────────┴──────────────┬──────┴───────────────────────────┤
│Zgomot în staţionare dB(A) │la turaţia motorului (min^-1): │
├──────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┤
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Poluare chimic motor. Măsurare conform Dir.91/542A CEE sau R49-02 CEE/ONU │
├──────────────────────────┬─────────────────┬────────────────────────────────┤
│Valoare max.admisă (g/kWh)│ Noxe │Valoare max.prevăzută pentru │
│ │ │producţia de serie (g/kWh) │
├──────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────────┤
│ 4,9 │ CO │ │
├──────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────────┤
│ 1,23 │ HC │ │
├──────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────────┤
│ 9,0 │ NO(x) │ │
├──────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────────┤
│P(max)≤83kW:0,68 │Particule │ │
├──────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────────┤
│P(max>85kW:0,40 │Particule │ │
├──────────────────────────┴─────────────────┴────────────────────────────────┤
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    ANEXA 3f

                                           CATEGORIA "D"(grupaD2)

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Număr ...... │
│ │
│ Dovada de certificare │
│ │
│ a îndeplinirii condiţiilor tehnice*), privind poluarea chimică-conform │
│ cu reglementările europene Dir.88/77 (R49-01 CEE/ONU) respectiv │
│ Dir.70/157 CEE actualizată prin Dir.92/97 CEE(R51-01 CEE/ONU - │
│ şi a măsurării opacităţii gazelor de evacuare. │
│ │
│ Conform ordinului Ministrului LPTL, nr. .................. │
│ Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei din România, │
│ în calitate de autoritate de stat în transporturi, împuternicim │
│ Regia Autonomă "Registrul Auto Român" să elibereze prezenta dovada de │
│ îndeplinire a condiţiilor tehnice privind protecţia mediului │
│ │
│ │
│ REGISTRUL AUTO ROMÂN │
│ │
│ certifică faptul că autovehiculul descris în acest document corespunde │
│ Dir.88/77 CEE(R49-01 CEE/ONU), respectiv Dir.70/157 CEE │
│ modificată prin Dir. 92/97 CEE(R51-02 CEE/ONU) conform │
│ .................................................................şi a │
│ ..................................................................... │
│ │
│ Pe baza datelor de la omologarea de tip a autovehiculului şi/sau a certifi-│
│ catului de conformitate emis de către fabricantul autovehiculului sau │
│ reprezentantul acestuia, certificăm corectitudinea datelor din acest │
│ document │
│ │
│ │
│ │
│ Măsurarea opacităţii s-a efectuat la data de ................... │
│ Valabilitatea acestui act expira la data de ..................... │
│ │
│ │
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Locul Data Nume │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

──────────
    *) Deţinătorul are obligaţia de a exploata autovehiculul astfel încât
       acesta să respecte condiţiile din prezenta dovada
──────────

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Marca şi tipul autovehiculului │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Nr.identificare/Nr.înmatriculare │
├───────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Cod │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Putere(kW) │
│ MOTORUL ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Turaţie(min.^-1) │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Serie │
├───────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Măsurarea opacităţii prin metoda accelerării libere cf.R24-03 CEE/ONU │
├─────────────────────────┬──────────────────────────┬────────────────────────┤
│Valoare max.admisă(m^-1) │ Motor │Valoare măsurată (m^-1) │
├─────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 2,0 │cu aspiraţie naturala │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 2,5 │cu supraalimentare │ │
├─────────────────────────┴──────────────────────────┴────────────────────────┤
│ │
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Măsurarea zgomotului conform Dir.70/157 CEE amendata 92/97 CEE,R51-02 CEE/ONU│
│şi/sau KDV 1967*1) anexa 1g │
│Larmarmes Kratfahrzeug nr. din data │
├───────────────────────────┬─────────────────────┬───────────────────────────┤
│Valoare max. admisă │Puterea motorului(kW)│Valoare măsurată(dB(A)) │
│(dB(A))*2) │ │ │
├───────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 78 │ ≤150 kW │ │
├───────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 80 │ >150 kW │ │
├───────────────────────────┼─────────────────────┴───────────────────────────┤
│la data de │în: │
├───────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┤
│prin: │
├──────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│Viteza de apropiere km/h): │Treapta de viteza: │
├──────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│Zgomot frâna de motor(dB(A)): │
├──────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┤
│Zgomot înconjurător(dB(A))│în punctul de măsurare 2: │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┤
│ │în punctul de măsurare 6: │
├──────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┤
│Zgomot aer comprimat(dB(A)) │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Măsurare zgomotului cf:Dir.70/157/CEE, amendata 92/97/CEE, R51-02/CEE/ONU │
│şi/sau KDV 1967*1) anexa 1d │
├───────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┤
│Zgomot în staţionare(dB(A))│la turaţia motorului(min.^-1) │
├───────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┤
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Poluare chimică motor Măsurare conform Dir.88/77 CEE sau R49-01 CEE/ONU │
├───────────────────────────┬─────────────────┬───────────────────────────────┤
│Valoare max.admisă (g/kWh) │ Noxe │Valoare max.prevăzută pentru │
│ │ │producţia de serie(g/kWh) │
├───────────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────────────┤
│ 11,2 │ CO │ │
├───────────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────────────┤
│ 2,4 │ HC │ │
├───────────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────────────┤
│ 14,4 │ NO(x) │ │
├───────────────────────────┴─────────────────┴───────────────────────────────┤
│*1) KDV = Kreftfahrgesetz-durchfuhrungs Verordnung - Decretul de aplicare a │
│ legii privind autovehiculele, în Austria │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    ANEXA 3g

                                                  CATEGORIA "E"(grupa E1)

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Număr ...... │
│ │
│ Dovada de certificare │
│ │
│ a îndeplinirii condiţiilor tehnice*), privind poluarea chimică-conform │
│ cu reglementările europene Dir.88/77 (R49-01 CEE/ONU) respectiv │
│ Dir.70/157 CEE actualizată prin Dir.81/334 CEE(R51-00 CEE/ONU - │
│ şi a măsurării opacităţii gazelor de evacuare. │
│ │
│ Conform ordinului Ministrului LPTL, nr. .................. │
│ Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei din România, │
│ în calitate de autoritate de stat în transporturi, împuternicim │
│ Regia Autonomă "Registrul Auto Român" să elibereze prezenta dovada de │
│ îndeplinire a condiţiilor tehnice privind protecţia mediului │
│ │
│ │
│ REGISTRUL AUTO ROMÂN │
│ │
│ certifică faptul că autovehiculul descris în acest document corespunde │
│ Dir.88/77 CEE(R49-01 CEE/ONU), respectiv Dir.70/157 CEE │
│ modificată prin Dir. 81/334 CEE(R51-00 CEE/ONU) conform │
│ ................................................................. │
│ │
│ Pe baza datelor de la omologarea de tip a autovehiculului şi/sau a certifi-│
│ catului de conformitate emis de către fabricantul autovehiculului sau │
│ reprezentantul acestuia, certificăm corectitudinea datelor din acest │
│ document │
│ │
│ │
│ │
│ Măsurarea opacităţii s-a efectuat la data de ................... │
│ Valabilitatea acestui act expira la data de ..................... │
│ │
│ │
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Locul Data Nume │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

──────────
    *) Deţinătorul are obligaţia de a exploata autovehiculul astfel încât
       acesta să respecte condiţiile din prezenta dovada
──────────

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Marca şi tipul autovehiculului │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Nr.identificare/Nr.înmatriculare │
├───────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Cod │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Putere(kW) │
│ MOTORUL ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Turaţie(min.^-1) │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Serie │
├───────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Măsurarea opacităţii prin metoda accelerării libere cf.R24-03 CEE/ONU │
├─────────────────────────┬──────────────────────────┬────────────────────────┤
│Valoare max.admisă(m^-1) │ Motor │Valoare măsurată (m^-1) │
├─────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 2,0 │cu aspiraţie naturala │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 2,5 │cu supraalimentare │ │
├─────────────────────────┴──────────────────────────┴────────────────────────┤
│ │
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Măsurarea zgomotului conform Dir.70/157 CEE amendata cu Dir.81/334 CEE/ONU │
├───────────────────────────┬─────────────────────┬───────────────────────────┤
│Valoare max. admisă │Puterea motorului(kW)│Valoare măsurată(dB(A)) │
│(dB(A))*2) │ │ │
├───────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 86 │ ≤147 │ │
├───────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 88 │ >147 │ │
├───────────────────────────┴─────────────────┬───┴───────────────────────────┤
│Zgomot de staţionare (dB(A)) │la turaţia motorului (min^-1): │
├─────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┤
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Poluare chimică motor. Măsurare conform Directivei 88/77 CEE sau R49-01 │
│CEE/ONU │
├───────────────────────────┬─────────────────┬───────────────────────────────┤
│Valoare max.admisă (g/kWh) │ Noxe │Valoare max.prevăzută pentru │
│ │ │producţia de serie(g/kWh) │
├───────────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────────────┤
│ 12,3 │ CO │ │
├───────────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────────────┤
│ 2,6 │ HC │ │
├───────────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────────────┤
│ 15,8 │ NO(x) │ │
└───────────────────────────┴─────────────────┴───────────────────────────────┘



    ANEXA 3h

                                                  CATEGORIA "E"(grupa E2)

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Număr ...... │
│ │
│ Dovada de certificare │
│ │
│ a îndeplinirii condiţiilor tehnice*), privind poluarea chimică şi fonică │
│ conform cu reglementările europene (R49-00 CEE/ONU) respectiv │
│ Dir.70/157 CEE actualizată prin Dir.92/97 CEE(R51-02 CEE/ONU - │
│ şi a măsurării opacităţii gazelor de evacuare. │
│ │
│ Conform ordinului Ministrului LPTL, nr. .................. │
│ Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei din România, │
│ în calitate de autoritate de stat în transporturi, împuternicim │
│ Regia Autonomă "Registrul Auto Român" să elibereze prezenta dovada de │
│ îndeplinire a condiţiilor tehnice privind protecţia mediului │
│ │
│ │
│ REGISTRUL AUTO ROMÂN │
│ │
│ certifică faptul că autovehiculul descris în acest document corespunde │
│ R49-01 CEE/ONU), respectiv Dir.70/157 modificată prin Dir. 92/97 │
│ CEE(R51-02 CEE/ONU) conform │
│ .............................................................şi a │
│ ................................................................. │
│ │
│ Pe baza datelor de la omologarea de tip a autovehiculului şi/sau a certifi-│
│ catului de conformitate emis de către fabricantul autovehiculului sau │
│ reprezentantul acestuia, certificăm corectitudinea datelor din acest │
│ document │
│ │
│ │
│ │
│ Măsurarea opacităţii s-a efectuat la data de ................... │
│ Valabilitatea acestui act expira la data de ..................... │
│ │
│ │
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Locul Data Nume │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

──────────
    *) Deţinătorul are obligaţia de a exploata autovehiculul astfel încât
       acesta să respecte condiţiile din prezenta dovada
──────────

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Marca şi tipul autovehiculului │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Nr.identificare/Nr.înmatriculare │
├───────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Cod │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Putere(kW) │
│ MOTORUL ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Turaţie(min.^-1) │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Serie │
├───────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Măsurarea opacităţii prin metoda accelerării libere cf.R24-03 CEE/ONU │
├─────────────────────────┬──────────────────────────┬────────────────────────┤
│Valoare max.admisă(m^-1) │ Motor │Valoare măsurată (m^-1) │
├─────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 2,5 │cu aspiraţie naturala │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 3,0 │cu supraalimentare │ │
├─────────────────────────┴──────────────────────────┴────────────────────────┤
│ │
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Măsurarea zgomotului cf.Dir.70/157 CEE amendata 92/97 CEE,R51-02 CEE/ONU │
│şi/sau KDV 1967*1) anexa 1g │
│Larmarmes Kratfahrzeug nr. din data │
├───────────────────────────┬─────────────────────┬───────────────────────────┤
│Valoare max. admisă │Puterea motorului(kW)│Valoare măsurată(dB(A)) │
│(dB(A)) │ │ │
├───────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 78 │ ≤150 kW │ │
├───────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 80 │ >150 kW │ │
├───────────────────────────┼─────────────────────┴───────────────────────────┤
│la data de │în: │
├───────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┤
│prin: │
├──────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│Viteza de apropiere km/h): │Treapta de viteza: │
├──────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│Zgomot frâna de motor(dB(A)): │
├──────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┤
│Zgomot înconjurător(dB(A))│în punctul de măsurare 2: │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┤
│ │în punctul de măsurare 6: │
├──────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┤
│Zgomot aer comprimat(dB(A)) │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Măsurare zgomotului cf:Dir.70/157/CEE, amendata 92/97/CEE, R51-02/CEE/ONU │
│şi/sau KDV 1967*1) anexa 1d │
├───────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┤
│Zgomot în staţionare(dB(A))│la turaţia motorului(min.^-1) │
├───────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┤
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Poluare chimică motor Măsurare conform Regulamentului R49-00 CEE/ONU │
├───────────────────────────┬─────────────────┬───────────────────────────────┤
│Valoare max.admisă (g/kWh) │ Noxe │Valoare max.prevăzută pentru │
│ │ │producţia de serie(g/kWh) │
├───────────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────────────┤
│ 14,0 │ CO │ │
├───────────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────────────┤
│ 3,5 │ HC │ │
├───────────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────────────┤
│ 18,0 │ NO(x) │ │
├───────────────────────────┴─────────────────┴───────────────────────────────┤
│────────── │
│*1) KDV = Kraftfahrgesetz-durchfuhrungs Verordnung - Decretul de aplicare a │
│ legii privind autovehiculele, în Austria │
│────────── │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    ANEXA 3i

                                                  CATEGORIA "F"

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Număr ...... │
│ │
│ Dovada de certificare │
│ │
│ a îndeplinirii condiţiilor tehnice*), privind poluarea chimică şi fonică │
│ conform cu reglementările europene (R49-00 CEE/ONU) respectiv │
│ Dir.70/157 CEE actualizată prin Dir.81/334 CEE(R51-00 CEE/ONU - │
│ şi a măsurării opacităţii gazelor de evacuare. │
│ │
│ Conform ordinului Ministrului LPTL, nr. .................. │
│ Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei din România, │
│ în calitate de autoritate de stat în transporturi, împuternicim │
│ Regia Autonomă "Registrul Auto Român" să elibereze prezenta dovada de │
│ îndeplinire a condiţiilor tehnice privind protecţia mediului │
│ │
│ │
│ REGISTRUL AUTO ROMÂN │
│ │
│ certifică faptul că autovehiculul descris în acest document corespunde │
│ R49-00 CEE/ONU), respectiv Dir.70/157 CEE modificată prin Dir. 81/334 │
│ CEE(R51-00 CEE/ONU) conform │
│ ................................................................. │
│ │
│ Pe baza datelor de la omologarea de tip a autovehiculului şi/sau a certifi-│
│ catului de conformitate emis de către fabricantul autovehiculului sau │
│ reprezentantul acestuia, certificăm corectitudinea datelor din acest │
│ document │
│ │
│ │
│ │
│ Măsurarea opacităţii s-a efectuat la data de .................. │
│ Valabilitatea acestui act expiră la data de ................... │
│ │
│ │
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Locul Data Nume │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

──────────
    *) Deţinătorul are obligaţia de a exploata autovehiculul astfel încât
       acesta să respecte condiţiile din prezenta dovada
──────────

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Marca şi tipul autovehiculului │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Nr.identificare/Nr.înmatriculare │
├───────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Cod │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Putere(kW) │
│ MOTORUL ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Turaţie(min.^-1) │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Serie │
├───────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Măsurarea opacităţii prin metoda accelerării libere cf.R24-03 CEE/ONU │
├─────────────────────────┬──────────────────────────┬────────────────────────┤
│Valoare max.admisă(m^-1) │ Motor │Valoare măsurată (m^-1) │
├─────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 2,5 │cu aspiraţie naturală │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 3,0 │cu supraalimentare │ │
├─────────────────────────┴──────────────────────────┴────────────────────────┤
│ │
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Măsurarea zgomotului cf. Dir.70/157 CEE amendată cu DIR.81/334 CEE(R51-00 │
├───────────────────────────┬─────────────────────┬───────────────────────────┤
│Valoare max. admisă │Puterea motorului(kW)│Valoare măsurată(dB(A)) │
│(dB(A)) │ │ │
├───────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 86 │ ≤147 │ │
├───────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 88 │ >147 │ │
├───────────────────────────┴────────────┬────────┴───────────────────────────┤
│Zgomot de staţionare (dB(A)): │la turaţia motorului(min^-1) │
├────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┤
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Poluare chimică motor Măsurare conform Regulamentului R49-00 CEE/ONU │
├───────────────────────────┬─────────────────┬───────────────────────────────┤
│Valoare max.admisă (g/kWh) │ Noxe │Valoare max.prevăzută pentru │
│ │ │producţia de serie(g/kWh) │
├───────────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────────────┤
│ 14,0 │ CO │ │
├───────────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────────────┤
│ 3,5 │ HC │ │
├───────────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────────────┤
│ 18,0 │ NO(x) │ │
└───────────────────────────┴─────────────────┴───────────────────────────────┘


                                   -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016