Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.101 din 25 aprilie 2025  privind modificarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a Programului naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale, aprobate prin Ordinul ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 21.364/2024     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.101 din 25 aprilie 2025 privind modificarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a Programului naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale, aprobate prin Ordinul ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 21.364/2024

EMITENT: Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 386 din 30 aprilie 2025
    Având în vedere:
    - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 56/2024 privind aprobarea Programului naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale, aprobată prin Legea nr. 327/2024;
    – Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 153/2024 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale, cu modificările ulterioare;
    – Referatul de aprobare nr. 180.383 din 24.04.2025 a proiectului de ordin privind modificarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a Programului naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale, aprobate prin Ordinul ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 21.364/2024,

    în temeiul prevederilor art. 10 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 189/2025 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului,
    ministrul economiei, digitalizării, antreprenoriatului şi turismului emite prezentul ordin.
    ART. I
    Normele metodologice pentru punerea în aplicare a Programului naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale, aprobate prin Ordinul ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 21.364/2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 870 şi 870 bis din 29 august 2024, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. La punctul 9.2.1, al treilea paragraf se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Lista cu cererile de finanţare declarate ca fiind eligibile va fi afişată pe site-ul www.economie.gov.ro."

    2. Anexa nr. 9 - Modelul contractului de finanţare se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    3. În tot cuprinsul Normelor metodologice, denumirea „Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării“ se înlocuieşte cu denumirea „Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului“.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul economiei, digitalizării, antreprenoriatului şi turismului,
                    Gabriel-Bogdan Şteţco,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 25 aprilie 2025.
    Nr. 1.101.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 9 la normele metodologice)
    MODEL
    CONTRACT DE FINANŢARE
    Programul naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale
    Nr. ……./………
    CAP. I
    Părţile contractante
    Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului, denumit în continuare MEDAT, cu sediul în Bucureşti, Calea Victoriei nr. 152, sectorul 1, cod poştal 010096, România, telefon +40372.492.630, fax -, cod fiscal 24931499, e-mail registratura@economie.gov.ro, reprezentat prin ministru, în calitate de finanţator,
    şi
    UAT „Identificare“, cu sediul în „Adresa“, tel. ............, cod unic de înregistrare ....................., cod fiscal „CUI“, cont IBAN „IBAN“, reprezentată prin „Nume_reprezentant“, în calitate de Beneficiar,
    semnează prezentul contract de finanţare, în condiţiile prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 56/2024 privind aprobarea Programului naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale, aprobată prin Legea nr. 327/2024, ca urmare a obţinerii calificativului „eligibil“ pentru cererea de finanţare depusă de Beneficiar.
    CAP. II
    Precizări prealabile
    1. Definiţiile şi interpretarea unor termeni din prezentul contract sunt prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 56/2024, aprobată prin Legea nr. 327/2024, precum şi în Normele metodologice pentru punerea în aplicare a Programului naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale, aprobate prin Ordinul ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 21.364/2024, cu modificările ulterioare (Normele metodologice).
    2. În prezentul contract de finanţare, cu excepţia situaţiilor când contextul prevede altfel sau a unei prevederi contrare:
    a) cuvintele care indică singularul includ şi pluralul, iar cuvintele care indică pluralul includ şi singularul;
    b) cuvintele care indică un gen includ toate genurile;
    c) termenul „zi“ reprezintă zi calendaristică, dacă nu se specifică altfel;
    d) referirea la persoane include atât persoane fizice, cât şi persoane juridice.

    3. Raporturile juridice dintre părţi vor fi guvernate de prezentul contract de finanţare care, împreună cu dispoziţiile prevăzute în fiecare dintre anexele contractului de finanţare, vor reprezenta legea părţilor.
    4. Trimiterile la actele normative includ şi modificările şi completările ulterioare ale acestora, precum şi orice alte acte normative subsecvente.
    5. În cazul în care oricare dintre prevederile prezentului contract de finanţare este sau devine nulă, invalidă sau neexecutabilă conform legii, legalitatea, valabilitatea şi posibilitatea de executare a celorlalte prevederi din prezentul contract de finanţare vor rămâne neafectate, iar părţile vor depune eforturile necesare pentru a realiza acele acte şi/sau modificări care ar conduce la acelaşi rezultat legal şi/sau economic care s-a avut în vedere la data încheierii contractului de finanţare.
    6. Nicio prevedere a prezentului contract de finanţare nu poate fi interpretată ca reprezentând o permisiune pentru neîndeplinirea altor obligaţii legale ce revin părţilor ca urmare a prevederilor legislaţiei naţionale şi comunitare în vigoare.
    7. În cazul în care există contradicţii sau diferenţe între prevederile prezentului contract de finanţare, pe de o parte, şi cele ale legislaţiei naţionale sau europene în vigoare, pe de altă parte, acestea din urmă prevalează.
    8. În cazul în care oricare dintre prevederile prezentului contract de finanţare este sau devine nulă, invalidă sau neexecutabilă conform legii, legalitatea, valabilitatea şi posibilitatea de executare a celorlalte prevederi vor rămâne neafectate, iar părţile vor depune eforturile necesare pentru a realiza acele acte şi/sau modificări care ar conduce la acelaşi rezultat legal şi/sau economic care s-a avut în vedere la data încheierii contractului de finanţare.
    9. În înţelesul prezentului contract de finanţare, dacă prin acte normative nu se prevede altfel, termenele (inclusiv durata contractului) se calculează după cum urmează:
    (i) când termenul este stabilit pe luni, el se împlineşte în ziua corespunzătoare din ultima lună. Dacă ultima lună nu are o zi corespunzătoare celei în care termenul a început să curgă, termenul se împlineşte în ultima zi a acestei luni;
    (ii) când termenul este stabilit pe zile, acesta începe să curgă în ziua intrării în vigoare a contractului şi se împlineşte la ora 24:00 din ultima zi;
    (iii) când termenul este stabilit atât pe luni, cât şi pe zile, termenul se calculează aplicând regulile stabilite la pct. (i), iar termenul pe zile curge în continuarea celui stabilit pe luni şi se împlineşte la ora 24:00 din ultima zi;
    (iv) dacă ultima zi a termenului este o zi nelucrătoare, termenul se consideră împlinit la sfârşitul primei zile lucrătoare care îi urmează.

    10. Contractul de finanţare este un contract de adeziune. Acesta stabileşte cadrul juridic general în care se va desfăşura relaţia contractuală dintre Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului (MEDAT) şi Beneficiar. Raporturile juridice dintre MEDAT şi Beneficiar vor fi guvernate de prezentul contract de finanţare care, împreună cu dispoziţiile prevăzute în fiecare dintre documentele contractului de finanţare, vor reprezenta legea părţilor.
    CAP. III
    Condiţii generale
    ART. 1
    Obiectul contractului de finanţare
    (1) Obiectul prezentului contract îl reprezintă acordarea finanţării de către MEDAT pentru implementarea Proiectului cu titlul „Titlu_proiect“, denumit în continuare Proiect, în conformitate cu obligaţiile asumate prin prezentul contract de finanţare, inclusiv anexele care fac parte integrantă din acesta.
    (2) Beneficiarul se angajează să implementeze Proiectul, în conformitate cu prevederile prezentului contract de finanţare, inclusiv anexele la acesta, în acord cu prevederile Normelor metodologice şi cu legislaţia naţională aplicabilă.
    (3) MEDAT se angajează să plătească finanţarea la termenele şi în condiţiile prevăzute în prezentul contract şi în conformitate cu legislaţia naţională aplicabilă.

    ART. 2
    Durata contractului
    (1) Contractul de finanţare intră în vigoare şi produce efecte de la data semnării de către ultima parte, respectiv de la data semnării de către MEDAT, după ce acesta a fost semnat, în prealabil, de către Beneficiar.
    (2) Perioada maximă de implementare a Proiectului este de 150 de zile de la data semnării contractului de finanţare.
    (3) Perioada de implementare a Proiectului poate fi prelungită prin acordul părţilor, cu justificarea necesităţii prelungirii termenului, conform graficelor de implementare prevăzute în cadrul Proiectului, cu încadrare în perioada de implementare maximă stabilită în Normele metodologice pentru punerea în aplicare a Programului naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale, dacă a fost prevăzută, fără ca aceasta să depăşească data de 31 decembrie 2025.

    ART. 3
    Valoarea contractului de finanţare
    (1) Valoarea contractului este de „Suma_aprobată“ lei („Suma_aprobată_în_litere“), din care TVA „Din_care_TVA“ lei („TVA_în_litere“), reprezentând suma totală alocată, de la bugetul de stat, pentru finanţarea Proiectului, conform Cererii de finanţare nr. „Nr_solicitare“, prin Programul naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale.
    (2) În cazul în care valoarea totală a Proiectului se modifică în sensul majorării acesteia faţă de valoarea stabilită prin prezentul contract de finanţare, diferenţa astfel rezultată va fi suportată în întregime de Beneficiar.
    (3) Cheltuielile în cadrul contractului de finanţare vor fi efectuate de Beneficiar în limitele stabilite conform specificaţiilor din anexele nr. I şi II la prezentul contract.

    ART. 4
    Eligibilitatea cheltuielilor
    (1) Cheltuielile angajate şi plătite pe durata de implementare a Proiectului sunt eligibile dacă sunt realizate în condiţiile stabilite de:
    a) legislaţia naţională aplicabilă;
    b) Normele metodologice pentru punerea în aplicare a Programului naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale;
    c) prezentul contract de finanţare.

    (2) Cheltuielile aferente Proiectului sunt considerate eligibile cu condiţia ca acestea să fie prevăzute în cererea de finanţare, având calificativul „eligibil“, completată conform anexei nr. 2 la Normele metodologice, şi să fie efectuate în termenii şi condiţiile prezentului contract de finanţare.
    (3) O cerere de finanţare având calificativul „eligibil“ şi semnarea prezentului contract nu reprezintă, implicit, o confirmare a eligibilităţii cheltuielilor, aceasta urmând a fi stabilită inclusiv în urma procesului de verificare a modului de utilizare a fondurilor de către Beneficiar şi a depunerii documentelor justificative.
    (4) MEDAT îşi rezervă dreptul de a declara, în orice moment, pe parcursul implementării contractului, ca fiind neeligibile cheltuielile efectuate cu nerespectarea prevederilor legale în vigoare şi/sau de a aplica corecţii financiare/reduceri procentuale ca urmare a verificării documentaţiei.
    (5) Cheltuielile aferente Proiectului, efectuate după expirarea perioadei de implementare a contractului de finanţare, vor fi suportate exclusiv de Beneficiar din bugetul propriu.
    (6) Nedetectarea de către MEDAT a neconformităţilor privind cheltuielile nu afectează dreptul finanţatorului de a declara ulterior, oricând pe parcursul executării contractului, ca fiind neeligibile cheltuielile efectuate cu nerespectarea prevederilor legale în vigoare şi/sau de a aplica măsurile ce se impun ca urmare a verificării.

    ART. 5
    Prezentarea rapoartelor
    (1) Beneficiarul trebuie să transmită către MEDAT documentele de raportare aferente etapei finale, la finalizarea Proiectului (conform modelelor din anexele nr. IV şi VII la prezentul contract), în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la finalizarea etapei, conform termenelor asumate prin anexa nr. II la prezentul contract.
    (2) Documentele de raportare pentru raportarea finală sunt următoarele:
    a) devizul postcalcul, completat conform anexei nr. III la prezentul contract;
    b) raportul de activitate completat conform anexei nr. V la prezentul contract, în care vor fi prezentate activităţile desfăşurate de către beneficiarii proiectelor. Vor fi evidenţiate rezultatele şi activităţile concrete pe care aceştia le-au desfăşurat, în acord cu scopul, obiectivele şi activităţile pentru care au primit finanţarea, precum şi informaţiile prevăzute;
    c) documente justificative (de exemplu: facturi fiscale, procese-verbale de recepţie cantitativă şi calitativă a produselor/serviciilor achiziţionate, întocmite în conformitate cu legislaţia incidentă etc.).

    (3) La finalizarea Proiectului, în baza rapoartelor transmise de către Beneficiar, MEDAT va efectua analiza conformităţii acestora cu prevederile cererii de finanţare, va face verificarea financiară finală şi va stabili cheltuielile ce urmează a fi decontate cu încadrarea în bugetul aprobat al Proiectului.

    ART. 6
    Modalităţi de plată
    (1) Plăţile către Beneficiar se efectuează prin transfer bancar, conform legii, în limita creditelor bugetare deschise, în condiţiile stabilite prin prezentul contract, conform anexei nr. II la prezentul contract, în limita creditelor bugetare alocate MEDAT.
    (2) MEDAT efectuează plăţile în contul Beneficiarului, deschis pentru execuţia Proiectului: titular: UAT „Identificare“, cod fiscal „CUI“, Trezoreria ...................................., numărul de
                                                      (denumirea, inclusiv filiala)
    cont (IBAN) „IBAN“, în limita creditelor bugetare deschise, prin ordin de plată, pe baza cererii de plată.
    a) La finele perioadei de derulare a contractului de finanţare, Beneficiarul prezintă documente justificative în funcţie de cheltuielile efectuate, până la concurenţa sumei contractate prin prezentul contract conform art. 52 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare.
    b) Sumele acordate se utilizează numai pentru efectuarea cheltuielilor aferente realizării activităţilor prevăzute în cererea de finanţare.
    c) Termenul-limită până la care se poate transmite cererea de plată, pe baza anexelor nr. II şi IV la prezentul contract şi a documentelor financiar-contabile justificative, este de până la 30 de zile lucrătoare înainte de încetarea contractului de finanţare.


    (3) În vederea efectuării plăţii, Beneficiarul transmite MEDAT documentele justificative corespunzătoare. În vederea decontării sumei solicitate, MEDAT emite ordin de plată.
    (4) Orice altă sumă pe care MEDAT a plătit-o sau a dispus să fie plătită peste ceea ce Beneficiarul are dreptul, conform contractului, va avea caracter de creanţă bugetară. În cazul în care Beneficiarul nu va rambursa sumele încasate necuvenit în decurs de 10 zile lucrătoare de la notificarea emisă de MEDAT, sumele respective constituie titlu executoriu.

    ART. 7
    Dispoziţii privind cheltuielile
    (1) Beneficiarul poartă răspunderea pentru cheltuielile pe care le decontează, sub aspectul legalităţii, atât asupra plafonului aprobat (cuantum cheltuieli conform legii), cât şi asupra destinaţiei cheltuielilor eligibile efectuate.
    (2) Beneficiarul are obligaţia de a utiliza sumele prevăzute în anexa nr. I la prezentul contract doar pentru realizarea activităţilor prevăzute în contract. Dacă situaţia o impune, pe parcursul derulării contractului se pot face realocări între categoriile de cheltuieli, cu condiţia transmiterii unei notificări în prealabil către MEDAT.
    (3) Achiziţiile necesare realizării Proiectului vor fi efectuate numai pentru echipamente/sisteme informatice procurate de la data intrării în vigoare a Normelor metodologice.
    (4) Beneficiarul întocmeşte, păstrează şi ţine o evidenţă clară şi detaliată, din punct de vedere financiar, a activităţilor derulate în cadrul contractului.
    (5) Beneficiarul va utiliza sumele doar în scopul implementării Proiectului sau în legătură cu aceasta. În cazul în care ulterior constată că sumele nu sunt utilizate în scopul implementării Proiectului, MEDAT va face demersurile necesare în vederea recuperării acestora şi emiterii unei notificări de recuperare a sumelor ce reprezintă titlu executoriu.

    ART. 8
    Drepturile şi obligaţiile finanţatorului
    (1) Asigură finanţarea şi monitorizarea Proiectului, conform clauzelor contractului de finanţare, în condiţiile legii.
    (2) Prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) (RGPD 2018) şi ale Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare.
    (3) MEDAT are dreptul de a verifica şi/sau controla Beneficiarul pe toată perioada derulării programului, precum şi în perioada de sustenabilitate.

    ART. 9
    Drepturile şi obligaţiile Beneficiarului
    (1) Beneficiarul are obligaţia si responsabilitatea să asigure managementul şi implementarea Proiectului în concordanţă cu prevederile prezentului contract şi ale normelor de aplicare.
    (2) Beneficiarul are obligaţia de a începe executarea contractului de finanţare, după semnarea acestuia, şi de a realiza toate activităţile prevăzute în cererea de finanţare, fără a depăşi perioada de implementare specificată la art. 2 alin. (2) şi (3).
    (3) Beneficiarul este responsabil de exactitatea datelor prezentate în documentele justificative de plată, precum şi de orice întârziere a efectuării plăţilor din cauza datelor incorecte şi/sau incomplete trimise către MEDAT.
    (4) Este interzisă dubla finanţare a activităţilor din Proiect, iar în cazul identificării unei astfel de situaţii, MEDAT demarează procedura de recuperare a creanţelor bugetare.
    (5) Beneficiarul certifică pe propria răspundere realitatea, regularitatea şi legalitatea datelor prezentate în documentele justificative referitoare la plăţi şi decontarea cheltuielilor.
    (6) Beneficiarul răspunde de păstrarea documentelor care au stat la baza încheierii şi derulării contractului, precum şi a documentelor justificative în baza cărora a fost solicitată decontarea cheltuielilor din cadrul contractului, pe o perioadă de 3 ani de la data încetării raporturilor contractuale.
    (7) Beneficiarul are obligaţia să se asigure că orice rezultat apărut şi raportat în urma activităţilor finanţate prin prezentul contract va avea menţionate numele finanţatorului şi numărul contractului de finanţare, după modelul: „Această lucrare a fost susţinută prin Programul naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale, finanţat de Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului din România, Contract nr. ................. .“
    (8) Beneficiarul are obligaţia să notifice în scris MEDAT, în termen de 10 zile calendaristice, în următoarele cazuri:
    a) în cazul în care intervin modificări privind datele de identificare sau de contact;
    b) în cazul în care intervine blocarea conturilor.

    (9) Beneficiarul are obligaţia să transmită notificarea pe email sau platforma dedicată către MEDAT.
    (10) Beneficiarul are obligaţia să acorde accesul neîntârziat şi neîngrădit în scopul derulării activităţilor de verificare derulate de către MEDAT.
    (11) MEDAT nu este răspunzător pentru prejudiciile suferite de Beneficiar ori de către personalul acestuia în timpul executării contractului şi nu poate fi supus vreunei revendicări pentru compensare sau reparaţii faţă de aceste prejudicii.

    ART. 10
    Angajamente comune ale părţilor
    (1) Părţile se angajează:
    a) să îndeplinească în mod corespunzător obligaţiile, atribuţiile şi responsabilităţile ce le revin în baza prezentului contract de finanţare, cu respectarea principiilor transparenţei, a unui management adecvat şi a bunei gestiuni financiare, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale şi cu procedurile interne;
    b) să nu utilizeze informaţiile şi documentele ce rezultă din activitatea de executare a prezentului contract sau la care au acces în vederea implementării prezentului contract de finanţare, în alt scop decât acela de a-şi îndeplini obligaţiile ce le revin, cu respectarea prevederilor legale privind transparenţa, accesul la informaţii, precum şi protecţia datelor cu caracter personal.

    (2) Părţile utilizează reguli şi proceduri care să asigure respectarea următoarelor principii:
    a) o bună gestiune financiară bazată pe aplicarea principiilor economicităţii, eficacităţii şi eficienţei;
    b) respectarea principiilor de liberă concurenţă şi de tratament egal şi nediscriminatoriu;
    c) transparenţa - punerea la dispoziţia tuturor celor interesaţi a informaţiilor referitoare la aplicarea procedurii pentru acordarea fondurilor naţionale;
    d) prevenirea apariţiei fraudei şi corupţiei prin identificarea şi analiza factorilor de risc şi vulnerabilităţilor;
    e) prevenirea apariţiei situaţiilor de conflict de interese în cursul întregii proceduri de verificare a proiectelor, precum şi ulterior acestei proceduri;
    f) evitarea dublei finanţări - în conformitate cu art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 56/2024, aprobată prin Legea nr. 327/2024.


    ART. 11
    Modificări şi completări ale contractului de finanţare
    Prezentul contract de finanţare poate fi modificat şi/sau completat prin una din următoarele modalităţi:
    a) prin efectul legii, ca urmare a intrării în vigoare a unor prevederi legale care produc efecte asupra conţinutului prezentului contract;
    b) prin act adiţional, în baza acordului de voinţă al părţilor, realizat pe întreaga durată de valabilitate a contractului de finanţare, pentru modificarea/completarea clauzelor şi/sau a anexelor la acesta.


    ART. 12
    Conflict de interese
    Părţile se obligă să ia toate măsurile pentru respectarea regulilor pentru evitarea conflictului de interese, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare, fără a se limita la acestea, precum şi să se informeze reciproc, de îndată ce au luat cunoştinţă, în legătură cu orice situaţie care dă naştere sau este posibil să dea naştere unui astfel de conflict.

    ART. 13
    Clauza privind prelucrarea datelor cu caracter personal
    Părţile se angajează să respecte normele şi obligaţiile impuse de dispoziţiile în vigoare privind protecţia datelor cu caracter personal. În acest sens părţile completează anexa nr. VI la prezentul contract.

    ART. 14
    Cesiunea contractului unei terţe părţi
    Cesiunea contractului sau a unor părţi din acesta este interzisă.

    ART. 15
    Răspunderea părţilor
    (1) Niciuna dintre părţi nu este şi nu poate fi ţinută răspunzătoare pentru daunele/prejudiciile cauzate unui terţ din vina celeilalte părţi sau cauzate celeilalte părţi de către un terţ în îndeplinirea prezentului contract şi/sau în scopul implementării Proiectului sau în legătură cu aceasta.
    (2) Fiecare parte este răspunzătoare pentru orice daune sau prejudicii cauzate celeilalte părţi prin neîndeplinirea sau îndeplinirea cu întârziere şi/sau defectuoasă a obligaţiilor ce îi revin, conform prevederilor prezentului contract.

    ART. 16
    Încetarea/Rezilierea contractului de finanţare
    (1) Contractul încetează, în condiţiile legii, în următoarele situaţii:
    a) la îndeplinirea tuturor obligaţiilor contractuale de către ambele părţi;
    b) în caz de forţă majoră, conform art. 17.

    (2) MEDAT poate rezilia contractul în cazul în care Beneficiarul nu transmite/nu predă documentele doveditoare privind respectarea obligaţiilor prevăzute în prezentul contract sau nu îşi îndeplineşte corespunzător obligaţiile contractuale ce îi revin.
    (3) MEDAT poate denunţa unilateral contractul în cazul în care se modifică legislaţia incidentă sau în cazul în care MEDAT nu poate obţine fondurile necesare finanţării; MEDAT va transmite o notificare Beneficiarului cu cel puţin 30 de zile înainte de data încetării.
    (4) Contractul încetează să producă efecte juridice la data la care finanţatorul şi Beneficiarul şi-au îndeplinit toate obligaţiile contractuale.

    ART. 17
    Forţă majoră
    (1) În sensul prezentului contract, forţa majoră reprezintă orice eveniment imprevizibil şi de neînlăturat, intervenit după încheierea prezentului contract şi care împiedică executarea în tot sau în parte a acestuia. Forţa majoră nu include niciun eveniment generat din neglijenţă sau din acţiunea intenţionată a unei părţi la prezentul contract. De asemenea, forţa majoră nu include insuficienţa fondurilor sau neefectuarea oricăror plăţi cerute prin prezentul contract.
    (2) Sunt considerate situaţii de forţă majoră, în sensul acestei clauze, împrejurări ca: războaie, calamităţi naturale, epidemii, pandemii şi alte evenimente similare. Forţa majoră exonerează de răspundere părţile în cazul neexecutării parţiale sau totale a obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care acesta acţionează şi numai dacă a fost notificată corespunzător celeilalte părţi.
    (3) Partea care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi cazul de forţă majoră, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data apariţiei acestuia, şi de a-l dovedi, în termen de cel mult 15 (cincisprezece) zile lucrătoare de la data apariţiei. De asemenea, are obligaţia de a comunica data încetării cazului de forţă majoră, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la încetare.
    (4) Părţile au obligaţia de a lua orice măsuri care le stau la dispoziţie, în vederea limitării consecinţelor acţiunii forţei majore.
    (5) Pe durata incapacităţii de a-şi îndeplini serviciile, ca urmare a unui caz de forţă majoră, Beneficiarul are dreptul să i se ramburseze numai acele cheltuieli pe care le-a efectuat în mod rezonabil şi necesar în perioada respectivă, precum şi cheltuieli efectuate pentru reluarea activităţilor după terminarea perioadei de întrerupere. Părţile se vor consulta cu privire la acceptarea măsurilor corespunzătoare ce urmează a fi luate în aceste circumstanţe. Părţile au dreptul să îşi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract şi/sau repunerea în situaţia anterioară, fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese.
    (6) Dacă un caz de forţă majoră se produce şi continuă pe o perioadă de 30 de zile calendaristice, atunci fiecare parte este îndreptăţită să dea celeilalte părţi un preaviz de 10 zile calendaristice, în vederea rezilierii contractului. În consecinţă, părţile sunt exonerate de execuţia ulterioară a contractului.

    ART. 18
    Litigii
    (1) Litigiile ce decurg din neexecutarea/executarea culpabilă a prezentului contract se soluţionează pe cale amiabilă în termen de 15 zile calendaristice de la constatarea apariţiei situaţiei litigioase.
    (2) În situaţia în care litigiul nu poate fi soluţionat pe cale amiabilă, competenţa de soluţionare revine instanţei de pe raza teritorială în care se află sediului finanţatorului.

    ART. 19
    Limba care guvernează contractul
    Limba care guvernează contractul este limba română.

    ART. 20
    Dispoziţii finale
    (1) Termenele din prezentul contract se calculează potrivit prevederilor referitoare la calculul termenelor din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Prezentul contract şi anexele sale pot fi modificate şi/sau completate numai prin acte adiţionale semnate de către ambele părţi sau de către împuterniciţii acestora.
    (3) La prezentul contract se anexează următoarele documente, care fac parte integrantă din acesta:
    a) anexa nr. I - Deviz-cadru antecalcul pentru Programul naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale;
    b) anexa nr. II - Planificarea plăţilor anuale pentru Programul naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale;
    c) anexa nr. III - Deviz postcalcul pentru Programul naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale;
    d) anexa nr. IV - Cerere de plată pentru Programul naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale;
    e) anexa nr. V - Raport de activitate pentru Programul naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale (Deviz justificativ cheltuieli efectuate) raportare finală pentru Proiectul ................. privind activităţile desfăşurate de către Beneficiarii Programului naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale în cadrul Beneficiarului ................. în anul .................;
    f) anexa nr. VI - Clauze standard privind prelucrarea de date cu caracter personal pentru Programul naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale;
    g) anexa nr. VII - Cererea de finanţare admisă la finanţare (extrasă din platforma dedicată competiţiei pentru Programul naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale);
    h) anexa nr. VIII - Declaraţia pe propria răspundere privind eligibilitatea financiară a Beneficiarului pentru Programul naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale;

    (4) Prezentul contract s-a încheiat într-un singur exemplar, semnat electronic de ambele părţi, având valoare de original.

    Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului
    .....................
    Ministru
    UAT „Identificare“
    Nume_reprezentant
    [Se va completa funcţia.]
    Secretar general,
    Viza CFPP
    Direcţia economică,
    Direcţia generală juridică,
    Întocmit
    Viză control financiar preventiv delegat

    ANEXA I

    la Contractul de finanţare nr. ………../…………
    Nr. ieşire Beneficiar ……….
    ………../………….
    DEVIZ-CADRU ANTECALCUL*
    pentru Programul naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale

┌────┬──────────┬─────────┬─────────┬─────┐
│Nr. │Categoria │Valoarea │Valoarea │Total│
│crt.│de │bugetului│bugetului│buget│
│ │cheltuieli│2024* │2025* │ │
├────┼──────────┼─────────┼─────────┼─────┤
│1. │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼─────────┼─────┤
│2. │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼─────────┼─────┤
│3. │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼─────────┼─────┤
│4. │.... │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼─────────┼─────┤
│5. │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼─────────┼─────┤
│ │TOTAL │ │ │ │
│ │(lei) │ │ │ │
└────┴──────────┴─────────┴─────────┴─────┘


    * Se completează conform planificării desfăşurării activităţilor.
    Ne asumăm răspunderea pentru corectitudinea datelor prezentate.
    Reprezentant legal,
    ……………....
           (funcţia, numele, prenumele, semnătura)
    Data …………
    Juridic,
    ..............................…………
    (numele, prenumele, semnătura)
    Data ……..
    Director economic/Contabil-şef,
    …......................................…..
    (numele, prenumele, semnătura)
    Data …………..

    ANEXA II

    la Contractul de finanţare nr. ………………….../……………
    Nr. ieşire Beneficiar …………
    …..…/………..
    Reprezentant legal,
    ………...........................................
    (funcţia, numele, prenumele, semnătura)
    Data ……………
    PLANIFICAREA PLĂŢILOR*
    pentru Programul naţional pentru transformarea digitală
    a autorităţilor publice locale

┌────────┬──────────────────┬──────────┐
│ │Valoarea │Termen │
│Anul │finanţării de la │depunere │
│bugetar │bugetul de stat │documente │
│ │(lei) │ │
├────────┼──────────────────┼──────────┤
│2025 │ │ │
├────────┼──────────────────┼──────────┤
│Total │ │ │
│contract│ │ │
└────────┴──────────────────┴──────────┘


    * Se completează conform planificării desfăşurării activităţilor.
    Ne asumăm răspunderea pentru certitudinea datelor prezentate mai sus.
    Juridic,
    ……............................................….
    (funcţia, numele, prenumele, semnătura)
    Data ………
    Director economic/Contabil-şef,
    ...............................................………….
    (funcţia, numele, prenumele, semnătura)
    Data ……….

    ANEXA III

    la Contractul de finanţare nr. …………../………………
    Nr. ieşire Beneficiar ……………
    …../………..
    DEVIZ POSTCALCUL*
    pentru Programul naţional pentru transformarea digitală
    a autorităţilor publice locale

┌────┬──────────┬─────────┬─────────────┐
│ │Categoria │Valoarea │ │
│Nr. │de │bugetului│Documente │
│crt.│cheltuieli│anul │justificative│
│ │ │……….* │ │
├────┼──────────┼─────────┼─────────────┤
│1. │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼─────────────┤
│2. │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼─────────────┤
│3. │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼─────────────┤
│4. │..... │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼─────────────┤
│5. │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼─────────────┤
│ │TOTAL │ │ │
│ │(lei) │ │ │
└────┴──────────┴─────────┴─────────────┘


    * Se completează conform planificării desfăşurării activităţilor.
    Ne asumăm răspunderea pentru certitudinea datelor prezentate mai sus.
    Reprezentant legal,
    ......................................………….
    (funcţia, numele, prenumele, semnătura)
    Data ……………
    Juridic,
    ……..
    (funcţia, numele, prenumele, semnătura)
    Data ………..
    Director economic/Contabil-şef,
    …………
    (funcţia, numele, prenumele, semnătura)
    Data ……………

    ANEXA IV

    la Contractul de finanţare nr. ……./………….
    Nr. ieşire Beneficiar ……
    …./……
    Nr. intrare finanţator
    ………/………
    Aprob.
    Finanţator/Ordonator principal de credite
    Ministru,
    ………………..
    CERERE DE PLATĂ
    pentru Programul naţional pentru transformarea digitală
    a autorităţilor publice locale
    Către: Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenorialului şi Turismului (MEDAT)
    …….(denumirea completă a Beneficiarului)........., în calitate de Beneficiar în cadrul Contractului multianual de finanţare nr. ……../…..........,
    solicităm plata sumei de ……(în cifre şi în litere)........ lei.
    Suma totală decontată conform devizului postcalcul este de …………….. lei*).
    Plata se va face în contul IBAN ………, trezoreria …….., sucursala ……….., cod fiscal …………..

┌──────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────┐
│Se aprobă. │Vizat │
├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│Reprezentant legal, │Director economic/Contabil-şef, │
├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│....................................…………..│...............................………….. │
├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│(funcţia, numele, prenumele, semnătura) │(numele, prenumele, semnătura) │
├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ │Juridic, │
│ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │....................................…………..│
│ ├──────────────────────────────────────────┤
│ │(funcţia, numele, prenumele, semnătura) │
├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│Finanţator: Avizat │ │
├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│Director economic: ……… │la data de …………. │
├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│Director: │la data de …….. │
│Direcţia: ….. │ │
├──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│Responsabil contract: ………. │la data de …………. │
└──────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────┘


    *) Se anexează documente justificative aferente sumei totale solicitate, conform art. 52 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare.

    ANEXA V

    la Contractul de finanţare nr. ………./…………
    Nr. ieşire Beneficiar …….
    …..../……….
    RAPORT DE ACTIVITATE
    pentru Programul naţional pentru transformarea digitală a
    autorităţilor publice locale (Deviz justificativ cheltuieli efectuate)
    raportare finală pentru Proiectul ………. privind activităţile
    desfăşurate de către Beneficiarii Programului naţional pentru
    transformarea digitală a autorităţilor publice locale în cadrul
    Beneficiarului ………. în anul …………
    1. Descrierea activităţilor desfăşurate
    2. Îndeplinirea indicatorilor asumaţi
    3. Rezultate finale
    4. Impactul proiectului
    Reprezentant legal,
    ............................................……..
    (funcţia, numele, prenumele, semnătura)
    Data …………….
    Juridic,
    ............................................………
    (funcţia, numele, prenumele, semnătura)
    Data ………..
    Director economic/Contabil-şef,
    ............................................………
    (funcţia, numele, prenumele, semnătura)
    Data ……………

    ANEXA VI

    la Contractul de finanţare nr. ………/…………..
    Nr. ieşire Beneficiar ...............
    …………./………..
    CLAUZE STANDARD
    privind prelucrarea de date cu caracter personal pentru
    Programul naţional pentru transformarea digitală
    a autorităţilor publice locale
    Prezentul acord se încheie de către şi între:
    Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului, denumit în continuare MEDAT, cu sediul în Bucureşti, Calea Victoriei nr. 152, sectorul 1, cod poştal 010096, România, telefon: +40372.492.630, fax -, cod fiscal 24931499, e-mail: registratura@economie.gov.ro, reprezentat prin ministru ……………, în calitate de finanţator,
    şi
    …….(denumirea completă a organizaţiei-gazdă).............., cu sediul în ……………, cod poştal ……., str. ………….. nr. ….., judeţul (sectorul) …..., tel. ………….., fax ………….., cod unic de înregistrare ………...., cod fiscal ………..., cont IBAN …………, trezoreria …...………, e-mail ................, reprezentat prin ……………. şi director economic (contabil-şef) …………….., în calitate de Beneficiar.
    ART. 1
    Părţile se angajează să respecte normele şi obligaţiile impuse de dispoziţiile în vigoare privind protecţia datelor cu caracter personal.

    ART. 2
    În desfăşurarea relaţiilor contractuale dintre părţi intervin şi activităţi care constau în prelucrări de date cu caracter personal, realizate în numele operatorului (Beneficiarului), acesta recurgând doar la persoane împuternicite care oferă garanţii suficiente pentru punerea în aplicare a unor măsuri tehnice şi organizatorice adecvate. Prelucrarea datelor trebuie să respecte cerinţele prevăzute în Regulamentul (UE) 2016/679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46CE (denumit în continuare „Regulamentul“ sau „GDPR“). Prin urmare, părţile confirmă respectarea deplină a următoarelor prevederi, inclusiv, dar fără a se limita la:
    - asigurarea măsurilor necesare respectării drepturilor persoanelor vizate privind ştergerea, corectarea sau transferul informaţiilor personale;
    – informarea, în caz de încălcare a securităţii datelor cu caracter personal, a autorităţii naţionale de supraveghere competente, într-un interval de maximum 72 de ore şi, în cazul prestatorului, nu mai târziu de 24 de ore de la momentul în care o astfel de încălcare a ajuns la cunoştinţa acestuia;
    – îndeplinirea tuturor obligaţiilor privind documentarea necesară conformării cu prevederile Regulamentului nr. 679/2016 şi cu legislaţia internă în materie.


    ART. 3
    Părţile pot utiliza datele personale ale semnatarilor în limita contractului pe care îl au încheiat, acesta fiind baza legală a prelucrării, orice prelucrare suplimentară sau alt scop făcând obiectul unui acord separat de prelucrarea datelor încheiat între părţi. De asemenea, perioada de stocare a datelor personale prelucrate prin contract este limitată la perioada corespondentă realizării obiectului principal al contractului.

    ART. 4
    Datele cu caracter personal transmise între părţi nu pot deveni accesibile sau comunicate unor terţe părţi neautorizate sau puse la dispoziţie spre utilizare într-un alt mod.

    ART. 5
    Datele cu caracter personal vor fi prelucrate într-un mod care asigură securitatea lor adecvată, inclusiv protecţia împotriva prelucrării neautorizate sau ilegale şi împotriva pierderii, a distrugerii sau a deteriorării accidentale, prin luarea de măsuri tehnice şi organizatorice corespunzătoare. Prin urmare, părţile vor lua toate măsurile necesare în ceea ce priveşte obligaţiile asumate prin această clauză:
    a) vor împiedica persoanele neautorizate să obţină acces la sistemele de colectare a datelor cu care sunt prelucrate sau utilizate datele cu caracter personal;
    b) vor preveni utilizarea fără autorizaţie a sistemelor de prelucrare a datelor;
    c) se vor asigura că persoanele care au dreptul să utilizeze un sistem de prelucrare a datelor au acces numai la datele la care au drept de acces şi că acestea nu pot fi citite, copiate, modificate sau eliminate fără autorizaţie în cursul prelucrării, utilizării sau stocării ulterioare;
    d) se vor asigura că datele cu caracter personal nu pot fi citite, copiate, modificate sau eliminate fără autorizaţie în timpul transmiterii electronice sau al transportului şi că este posibil să verifice şi să stabilească către care organisme se doreşte să se efectueze transferul datelor cu caracter personal prin mijloace de transmitere a datelor;
    e) se vor asigura că pot verifica şi stabili dacă şi de către cine au fost introduse, modificate sau eliminate datele cu caracter personal în/din sistemele de prelucrare a datelor;
    f) se vor asigura că, în cazul unei acţiuni de prelucrare a datelor cu caracter personal, datele sunt prelucrate strict în conformitate cu prezentul contract încheiat între părţi;
    g) se vor asigura că datele cu caracter personal sunt protejate de distrugere sau pierdere accidentală;
    h) se vor asigura că datele colectate în scopuri diferite vor fi prelucrate separat.
    Prezentul acord a fost încheiat la …….. într-un număr de 2 exemplare, astăzi, ……………, data semnării lui.
    Beneficiar,
    …..........…………
    Reprezentant legal,
    ………......................................…..
    (funcţia, numele, prenumele, semnătura)
    Data ……….
    Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului
    Ministru,
    ………......................................…..
    (funcţia, numele, prenumele, semnătura)
    Data ……….




    ANEXA

    la Contractul de finanţare nr. ……………./……..
    Nr. ieşire Beneficiar ………./……….
    Ne asumăm răspunderea pentru corectitudinea datelor prezentate.
    Reprezentant legal,
    ………......................................…..
    (funcţia, numele, prenumele, semnătura)
    Data ……….
    Juridic,
    ………......................................…..
    (funcţia, numele, prenumele, semnătura)
    Data ……….
    Director economic/Contabil-şef,
    ………......................................…..
    (funcţia, numele, prenumele, semnătura)
    Data ……….
    CEREREA DE FINANŢARE ADMISĂ LA FINANŢARE
    (Se va ataşa documentul depus în platforma dedicată competiţiei pentru Programul naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale, nu este necesară recompletarea acestuia.)

    ANEXA

    la Contractul de finanţare nr. …………./…………
    Nr. ieşire Beneficiar ………./………….
    DECLARAŢIA PE PROPRIA RĂSPUNDERE
    privind eligibilitatea financiară a Beneficiarului pentru Programul naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale
    Subsemnatul/a, ……………, având funcţia de …………, reprezentant legal al ....................................................... pentru
                                                                                                                                                                        (denumirea Beneficiarului)
    proiectul ....................................... implementat în cadrul Programul naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale,
                          (denumirea proiectului)
    în vederea certificării cheltuielilor efectuate declar pe propria răspundere următoarele:
    ………......................................…..
    (denumirea completă a Beneficiarului)
    - nu este declarată conform legii în stare de incapacitate de plată şi nu are plăţile/conturile blocate conform unei hotărâri judecătoreşti;
    – Beneficiarul nu se face vinovat de:
    – încălcarea prevederilor vreunui alt contract de finanţare încheiat cu finanţatorul;
    – furnizarea de declaraţii inexacte vreunui finanţator în vederea selectării Beneficiarilor;
    – cheltuielile eligibile la nivel de proiect se bazează pe înregistrările contabile verificabile care sunt în conformitate cu principiile şi metodele general acceptate în contabilitate;
    – cheltuielile eligibile la nivel de proiect se află în deplină conformitate cu documentele justificative prezentate în devizul postcalcul al etapei;
    – documentele justificative originale care au stat la baza cheltuielilor eligibile sunt îndosariate şi păstrate de instituţie, ştampilate, semnate şi sunt la dispoziţia consultării în scopul controlului şi auditului. Sunt conştient de faptul că nerespectarea acestei condiţii impuse de reglementările naţionale conduce la obligaţia mea de a restitui întreaga sumă primită aferentă proiectului;
    – proiectul nu este finanţat prin instrumente ale CE şi nici prin alte instrumente naţionale decât cele precizate în contractul de finanţare;
    – cheltuielile eligibile la nivel de proiect respectă în principiu regulile privind achiziţiile publice şi principiul evitării conflictului de interese, după caz.
    Informaţiile furnizate sunt complete şi corecte şi înţeleg că finanţatorul are dreptul de a solicita, în scopul verificării şi confirmării declaraţiilor, situaţiilor şi documentelor depuse, orice informaţii suplimentare.



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016