Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.086 din 20 februarie 2018  privind aprobarea modelului-cadru al Planului anual  de acţiune privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul consiliului judeţean/consiliului local/Consiliului General al Municipiului Bucureşti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.086 din 20 februarie 2018 privind aprobarea modelului-cadru al Planului anual de acţiune privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul consiliului judeţean/consiliului local/Consiliului General al Municipiului Bucureşti

EMITENT: Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 336 din 17 aprilie 2018
    Având în vedere art. 112 alin. (3) lit. b), art. 118, art. 119, art. 120 lit. d), art. 140 alin. (2) şi art. 141 alin. (2) din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul:
    - art. 17 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 12/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale;
    – art. 6 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal,

    ministrul muncii şi justiţiei sociale emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă modelul-cadru al Planului anual de acţiune privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul consiliului judeţean/consiliului local/Consiliului General al Municipiului Bucureşti, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul muncii şi justiţiei sociale,
                    Lia-Olguţa Vasilescu

    Bucureşti, 20 februarie 2018.
    Nr. 1.086.
    ANEXA 1





    Planul anual de acţiune privind serviciile sociale administrate şi finanţate
    din bugetul Consiliului Judeţean/Consiliului Local ............../Consiliului General al Municipiului Bucureşti
    Model-cadru

┌───────────┬──────────────────────────┐
│ │Anexă la Hotărârea │
│Judeţul/ │Consiliului Judeţean/ │
│Municipiul/│Consiliului │
│Oraşul/ │Local ............./ │
│Comuna │Consiliului General al │
│………………… │Municipiului Bucureşti nr.│
│ │…/……., │
│ │Aviz consultativ^1 │
└───────────┴──────────────────────────┘

    Planul anual de acţiune privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul
    Consiliului judeţean/Consiliului Local ................../Consiliului General al Municipiului Bucureşti
    pentru anul …………….
    Având în vedere:
    1. Strategia judeţeană/locală de dezvoltare a serviciilor sociale, aprobată prin Hotărârea Consiliului Judeţean/Consiliului Local ..................../Consiliului General al Municipiului Bucureşti nr. ……../………….., respectiv următoarele obiective operaţionale/direcţiile de acţiune:
    a) …………..;
    b) …………;
    …

    2. Strategia naţională …….., aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. ………./……………., direcţia de acţiune/obiectivul operaţional;
    3. Programul de interes naţional aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. ……./……….;
    4. Acordul de cooperare/parteneriat^2 etc. nr. ……/…………., aprobat prin Hotărârea Consiliului Local/Consiliului Judeţean/Consiliului General al Municipiului Bucureşti nr. ……………/……………..;
    5. Procesul-verbal/Minuta consultării în vederea elaborării Planului anual de acţiune privind serviciile sociale, organizată cu următorii/următoarele furnizori publici şi privaţi/asociaţii profesionale şi organizaţii reprezentative ale beneficiarilor din data de …........…/…..………,

    Planul anual de acţiune privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Judeţean/Consiliului Local/Consiliului General al Municipiului Bucureşti ………….. cuprinde:
    1. Date privind administrarea, înfiinţarea şi finanţarea serviciilor sociale - capitolul I;
    2. Planificarea activităţilor de informare a publicului cu privire la serviciile sociale existente la nivel local/judeţean - capitolul II;
    3. Programul de formare şi îndrumare metodologică a personalului care lucrează în domeniul serviciilor sociale - capitolul III.

    CAP. I
    Administrarea, înfiinţarea şi finanţarea serviciilor sociale
    A. Serviciile sociale existente la nivel local/judeţean^3

┌─────┬───────────────┬───────────┬──────────┬───────┬──────────────────────────────────────┐
│ │ │ │ │ │Bugetele estimate pe surse de │
│ │Cod serviciu │ │ │ │finanţare, │
│Nr. │social, conform│Denumirea │ │Grad de│pentru serviciile sociale existente: │
│crt. │Nomenclatorului│serviciului│Capacitate│ocupare├─────┬────────┬─────┬───────────┬─────┤
│ │serviciilor │social │ │ │Buget│Buget │Buget│Contribuţii│Alte │
│ │sociale │ │ │ │local│judeţean│de │persoane │surse│
│ │ │ │ │ │ │ │stat │beneficiare│ │
├─────┼───────────────┼───────────┼──────────┼───────┼─────┼────────┼─────┼───────────┼─────┤
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────────┼───────────┼──────────┼───────┼─────┼────────┼─────┼───────────┼─────┤
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│… │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────────┼───────────┼──────────┼───────┼─────┼────────┼─────┼───────────┼─────┤
│Total│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴───────────────┴───────────┴──────────┴───────┴─────┴────────┴─────┴───────────┴─────┘



    B. Servicii sociale propuse spre a fi înfiinţate

┌────────┬────────┬───────────┬──────────────┬──────────┬──────────────────────┬──────────────────────────────────────┬───────────┐
│ │ │ │ │ │Resurse umane necesare│Bugetele estimate pe surse de │ │
│ │ │ │ │ │(personal │finanţare, pentru serviciile sociale │ │
│Denumire│ │ │ │Capacitate│de specialitate, │propuse pentru a fi înfiinţate: │ │
│serviciu│Cod │Categorie │Capacitate │clădire/ │de îngrijire │ │ │
│social │serviciu│beneficiari│necesară │spaţiu │şi asistenţă; personal├─────┬────────┬─────┬───────────┬─────┤Justificare│
│propus │social │ │ │necesar │gospodărie, │ │ │Buget│Contribuţii│ │ │
│ │ │ │ │- mp - │întreţinere-reparaţii,│Buget│Buget │de │persoane │Alte │ │
│ │ │ │ │ │deservire) │local│judeţean│stat │beneficiare│surse│ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼────────┼───────────┼──────┬───────┼──────────┼──────────────────────┼─────┼────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┤
│ │ │ │Nr. │Nr. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │benef.│locuri │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │/zi │(în │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │paturi)│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼────────┼───────────┼──────┼───────┼──────────┼──────────────────────┼─────┼────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┤
├────────┼────────┼───────────┼──────┼───────┼──────────┼──────────────────────┼─────┼────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┤
└────────┴────────┴───────────┴──────┴───────┴──────────┴──────────────────────┴─────┴────────┴─────┴───────────┴─────┴───────────┘



    C. Programul anual de contractare a serviciilor sociale din fonduri publice, în baza prevederilor Legii asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, pentru realizarea obiectivului operaţional/direcţiei de acţiune prevăzută în …………..^4.
    Se aplică şi în cazul programelor de finanţare nerambursabile pentru activităţi nonprofit de interes general, în baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general, cu modificările şi completările ulterioare.

    D. Programul de subvenţionare a asociaţiilor, fundaţiilor şi cultelor recunoscute de lege, în baza Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială, cu completările ulterioare:
    1. Serviciile sociale eligibile/neeligibile pentru a primi subvenţii de la bugetul local^5:
    a) …………….
    b) ………………

    2. Capitolele de cheltuieli curente de funcţionare a unităţilor de asistenţă socială, pentru care se pot acorda subvenţii;
    3. Bugetul estimat al programului de subvenţionare ……………….
    a) codul CPV este însoţit de codul serviciului social din Nomenclatorul serviciilor sociale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 867/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) estimarea valorii contractului se realizează pe baza standardelor de cost pentru serviciile sociale care fac obiectul contractării, aprobate la nivel naţional prin hotărâre a Guvernului;
    c) bugetul estimat al programului de contractare.


    CAP. II

    Planificarea activităţilor de informare a publicului cu privire la serviciile sociale existente la nivel local/judeţean în conformitate cu prevederile art. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 797/2017
    1. Revizuirea/Actualizarea informaţiilor care se publică pe pagina proprie de internet/se afişează la sediul serviciului public de asistenţă socială:
    a) Strategia de dezvoltare a serviciilor sociale;
    b) Planul anual de acţiune privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul consiliului judeţean/consiliului local;
    c) Activitatea proprie şi serviciile aflate în proprie administrare - formulare/modele de cereri în format editabil, programul instituţiei, condiţii de eligibilitate, informaţiile privind costurile serviciilor sociale acordate, pentru fiecare serviciu furnizat etc. - se actualizează cel puţin lunar;
    d) Informaţii privind serviciile sociale disponibile la nivelul unităţii administrativ-teritoriale/subdiviziunii administrativ-teritoriale, acordate de furnizori publici ori privaţi:
    (i) lista furnizorilor de servicii sociale din comunitate şi din judeţ şi a serviciilor sociale acordate de aceştia - se actualizează lunar;
    (ii) serviciile sociale care funcţionează în cadrul/coordonarea serviciului public de asistenţă socială: nr. cod serviciu, datele privind beneficiarii, costurile şi personalul/tipul de serviciu, înregistrate în anul anterior etc. - se actualizează trimestrial/anual;
    (iii) situaţii statistice care privesc serviciile sociale organizate şi acordate la nivelul judeţului şi al sectoarelor municipiului Bucureşti - se actualizează cel puţin anual;

    e) Informaţii privind alte servicii de interes public care nu au organizate compartimente deconcentrate la nivelul unităţii administrativ-teritoriale^6 - se actualizează cel puţin trimestrial;

    2. Activităţi de informare a publicului, altele decât activitatea de informare a beneficiarului în cadrul procesului de acordare a serviciilor sociale, respectiv pe perioada realizării evaluării iniţiale, a anchetelor sociale sau a activităţii de consiliere în cadrul centrelor de zi;
    3. Telefonul verde;
    4. Campanii de informare şi sensibilizare a comunităţii, organizate de serviciul public de asistenţă socială sau în colaborare cu alte servicii publice de interes local etc.;
    5. Campanii de promovare a serviciilor sociale ale serviciului public de asistenţă socială;
    6. Organizarea de întâlniri tripartite: furnizorii de servicii sociale, organizaţii de voluntariat, asociaţii ale persoanelor beneficiare etc.;
    7. Activităţi de informare şi consiliere realizate prin serviciul de asistenţă comunitară, cum ar fi: conştientizare şi sensibilizare a publicului privind riscul de excluziune socială, respectarea drepturilor sociale şi promovarea măsurilor de asistenţă socială, mediere socială etc.;
    8. Mesaje de interes public transmise prin presă.

    CAP. III
    Programul de formare şi îndrumare metodologică a personalului care lucrează în domeniul serviciilor sociale
    1. Propuneri de activităţi de formare profesională continuă în vederea creşterii performanţei personalului din structurile proprii/instruire etc.:
    a) cursuri de perfecţionare

┌─────────────────┬──────────┬─────────┐
│ │Nr. de │Buget │
│ │persoane │estimat │
├─────────────────┼──────────┼─────────┤
│Personalul de │ │ │
│specialitate │ │ │
└─────────────────┴──────────┴─────────┘



    b) cursuri de calificare

┌────┬─────────────────┬───────────────┐
│ │Nr. de persoane │Buget estimat │
├────┼─────────────────┼───────────────┤
│….. │ │ │
└────┴─────────────────┴───────────────┘



    c) sesiuni de instruire pentru:
    c.1. personalul din centre conform cerinţelor standardelor de calitate;
    c.2. asistenţi personali;
    c.3. îngrijitori informali^7;
    c.4. voluntari^8;

┌──┬──────────────────┬────────────────┐
│ │Nr. de persoane │Buget estimat │
├──┼──────────────────┼────────────────┤
│….│ │ │
└──┴──────────────────┴────────────────┘



    d) organizarea de întâlniri de tip peer review, inclusiv prin structurile asociative ale municipiilor, oraşelor, comunelor, prin asociaţii profesionale, prin asociaţii de dezvoltare intercomunitară etc.:

┌─────────────┬─────────────┬───────────┐
│Teme de │Nr. de │Buget │
│interes │persoane │estimat │
├─────────────┼─────────────┼───────────┤
└─────────────┴─────────────┴───────────┘



    e) participarea la sesiunile de formare organizate prin programe de interes naţional^9;
    f) altele: …………….

    2. Încheierea de contracte de supervizare profesională/Revizuirea fişelor de post în vederea asigurării coordonării profesionale sau încheierea de contracte de supervizare în servicii sociale:
    a) pentru asistenţi sociali^10: nr. ………..; buget estimat …………….;
    b) pentru psihologi: nr. ……………; buget estimat ………………;
    c) etc.
    a) structura, misiunea şi activităţile organizaţiei-gazdă;
    b) drepturile şi responsabilităţile voluntarului;
    c) regulamentele interne care reglementează implicarea voluntarului.

    Organizaţia-gazdă poate oferi voluntarilor, în condiţiile legislaţiei din domeniul educaţiei şi formării profesionale, cursuri de instruire, formare şi pregătire profesională în domeniul în care aceasta activează.
    _____
    ^1 După caz:
    a) Consiliul judeţean/Consiliul General al Municipiului Bucureşti pentru planurile anuale de acţiune ale municipiilor/oraşelor/comunelor/sectoarelor municipiului Bucureşti;
    b) Comisia judeţeană de incluziune socială, pentru planurile anuale de acţiune ale judeţului.

    ^2 În conformitate cu prevederile art. 42 alin. (2)-(4), art. 112 alin. (3) lit. f) şi art. 119 alin. (4) din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
    ^3 Potrivit raportului anual transmis Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, în rezumat.
    ^4 Sunt aplicabile prevederile Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice nr. 281/2016 privind stabilirea formularelor standard ale Programului anual al achiziţiilor publice şi Programului anual al achiziţiilor sectoriale, cu următoarele precizări şi completări:
    ^5 Enumerarea cuprinde obligatoriu codul serviciului social, potrivit Nomenclatorului serviciilor sociale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 867/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    ^6 Spre exemplu, servicii de ocupare a forţei de muncă.
    ^7 Potrivit standardelor minime de calitate pentru serviciile de îngrijire la domiciliu, personalul serviciului organizează periodic sesiuni de informare şi consiliere a membrilor de familie care locuiesc împreună cu beneficiarul sau au grijă de acesta în afara perioadelor în care activează îngrijitorii formali. De asemenea, potrivit prevederilor art. 31 alin. (4) lit. e) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, autorităţile publice au obligaţia să asigure instruirea în problematica specifică a persoanei cu handicap a personalului care îşi desfăşoară activitatea în sistemul de protecţie a persoanelor cu handicap, inclusiv a asistenţilor personali şi a asistenţilor personali profesionişti. Potrivit prevederilor art. 114 alin. (4) din Legea nr. 272/2004 privind protecţia drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, structurile comunitare consultative vor beneficia de programe de formare în domeniul asistenţei sociale şi protecţiei copilului.
    ^8 În conformitate cu prevederile art. 9 alin. (3) şi (4) din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare, organizaţia-gazdă oferă instruire iniţială cu privire la:
    ^9 Potrivit prevederilor art. 106 lit. i) din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale iniţiază şi asigură participarea la programe de formare profesională a personalului cu atribuţii în domeniu, precum şi a personalului informal.
    ^10 În conformitate cu prevederile art. 3 alin. (5) şi art. 17 din Legea nr. 466/2004 privind Statutul asistentului social, cu modificările ulterioare, instituţiile şi organismele publice sau private, abilitate prin lege să desfăşoare activităţi de asistenţă socială, au obligaţia de a asigura realizarea activităţilor specifice asistentului social [prevăzute la alin. (3) al aceluiaşi articol] de către asistenţi sociali sau sub îndrumarea directă a acestora. În domeniul asistenţei sociale sunt implicaţi atât asistenţi sociali ca personal de specialitate, cât şi alte categorii de personal cu formare de nivel mediu a căror activitate este coordonată de către asistenţii sociali.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016