Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.082 din 28 iulie 2005  privind aplicarea prevederilor   Hotararii Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.082 din 28 iulie 2005 privind aplicarea prevederilor Hotararii Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 731 din 11 august 2005
În temeiul prevederilor <>art. 11 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile ulterioare,
în baza prevederilor <>art. 1 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiarã şi contabilã şi a normelor metodologice privind întocmirea şi utilizarea acestora,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã modelul formularului specific cu regim special privind activitatea financiarã şi contabilã şi normele privind întocmirea şi utilizarea acestuia, prevãzute în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Se aprobã modelul formularului specific cu regim special privind activitatea financiarã şi contabilã, prevãzut în anexa nr. 2 care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 3
Agenţii economici care emit facturi fiscale pentru prestãri de servicii şi/sau livrãri de bunuri de utilitate publicã, cum sunt: energia electricã, energia termicã, gazele naturale, apa şi altele de aceeaşi naturã, şi care utilizeazã un sistem computerizat, bazat pe date controlate şi înregistrate sau calculate printr-un sistem informatic de facturare care nu implicã participarea directã a persoanei ce emite factura fiscalã, nu au obligaţia sã semneze şi sã ştampileze facturile fiscale.
ART. 4
(1) Formularele cu regim special utilizate în vederea efectuãrii operaţiunilor necesare lichidãrii vor fi procurate de cãtre persoanele juridice sau persoanele fizice autorizate sã desfãşoare activitãţi de lichidare, în baza unor comenzi ferme la Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" sau la tipografiile agreate de aceasta.
(2) În vederea preluãrii comenzii lichidatorul trebuie sã facã dovada cã a fost împuternicit sã efectueze operaţiunea de lichidare pentru societatea aflatã în proces de lichidare.
(3) Formularele comandate de lichidator vor fi personalizate cu datele societãţii aflate în lichidare şi vor purta menţiunea cã societatea se aflã în proces de lichidare.
(4) În condiţiile în care lichidatorul nu a utilizat toate formularele, acesta va efectua inventarierea formularelor neutilizate şi le va preda, în vederea distrugerii, Companiei Naţionale "Imprimeria Naţionalã".
ART. 5
Direcţia de reglementãri contabile şi Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 6
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 28 iulie 2005.
Nr. 1.082.

ANEXA 1



INVOICE/FACTURA nr. CELESTICA.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Date/Data:
Remittance Address/ Denumirea şi adresa bãncii Customer/Client
Furnizorului:



Shipping Address/Adresa de livrare




────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Internal reference/Referinţã Internã:
Account Number/Cod Client: Exchange Rate/Rata:
Payment Terms/Termen de platã:
Delivery Terms/Condiţii de livrare: Cureency/Deviza:


VĂ RUGĂM SĂ LUAŢI LA CUNOŞTINŢĂ CĂ CELESTICA ROMÂNIA NU SUPORTĂ COMISIOANELE
BANCARE
Please note that CELESTICA ROMÂNIA SRL will not pay bank charges
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Total Total
Part#/Cod Articol Quantity Unit price Unit price value value VAT
Description/ Cantitate Preţ unitar Preţ unitar Total Total TVA
Descriere Rol Rol


Customer purchase order/Ordin client no. dated/data:




Internal Sales order/Numãr Ordin intern de vânzare


Delivery note no./Numãr Aviz de expediţie:
COUNTRY OF ORIGIN/ŢARA DE ORIGINE: RO
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL/TOTAL VALOARE:
VAT Amount/Valoare TVA
ITEM CHARGE/VALOARE FACTURĂ;
AMOUNT TO BE PAID/SUMA DE PLATĂ:


Cod TVA;

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Please Pay this amount staternent/Vã rugãm sã plãtiţi suma de:

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
CELESTICA (ROMÂNIA) SRL

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ADRESA:

Cod CELESTICA 14-4-10/A
Aprobat prin O.M.F.P nr. 1082/2005

CAPITAL SOCIAL
REGISTRUL COMERŢULUI
COD UNIC:


ANEXA 1

INVOICE/FACTURA nr. CELESTICA.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



SHIPPING INSTRUCTIONS/INSTRUCŢIUNI PRIVIND EXPEDIŢIA


Date/Data:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Account Number/Cod Client:
Delivery Terms/Condiţii de livrare: Currency/Deviza


Shipping plant/Adresa expeditor:

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Expedţie no.of.H.U. Gross Weight Net Welght uom Length Width Height nom
Transport Numãr Greutate Greutate Udm Lungime Lãţime Înãlţime Udm
colete brutã netã

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


Handling Unit/Unitate pentru manipulare



────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Commodity Code (HTS) Quantity uom Total Material uom Value Currency
Cod vamal articol Cantitate u.m. Greutate neta u.m. Valoare Valuta
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Total


Text client/Customer Text
Customer Carrier/Transportator:
Carrier Number/ Cod transportator:
Carrier Account/Cont transportator:


CELESTICA ROMÂNIA SRL
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ADRESA:
Cod CELESTICA 14-4-10/A
Aprobat prin O.M.F.P nr. 1082/2005


CAPITAL SOCIAL
REGISTRUL COMERŢULUI
COD UNIC:


Page/Pagina 2 of 2


Facturã fiscalã

Cod CELESTICA 14-4-10/A

Factura fiscalã, cod CELESTICA 14-4-10/A, formular cu regim special de înscriere şi de numerotare se tipãreşte la SC CELESTICA (România) SRL pe hârtie discontinuã A4, în 3 exemplare.
1. Serveşte ca:
- document pe baza cãruia se întocmeşte ordinul de platã pentru decontarea produselor şi mãrfurilor livrate, a lucrãrilor executate sau a serviciilor prestate;
- document de însoţire a mãrfii pe timpul transportului;
- document de încãrcare în gestiunea primitorului;
- document justificativ de înregistrare în contabilitatea furnizorului şi a cumpãrãtorului.
2. Se întocmeşte cu ajutorul programului informatic SAP în trei exemplare, la livrarea produselor şi a mãrfurilor, la executarea lucrãrilor şi la prestarea serviciilor, de cãtre compartimentul desfacere, pe baza dispoziţiei de livrare, a avizului de însoţire a mãrfii sau a altor documente tipizate care atestã executarea lucrãrilor şi prestarea serviciilor şi se semneazã de compartimentul emitent.
Textele din facturã sunt afişate în limba românã şi în limba englezã.
Factura fiscalã, cod CELESTICA 14-4-10/A, cuprinde elementele obligatorii pentru un document primar:
a) seria şi numãrul facturii;
b) data emiterii facturii;
c) numele, adresa şi codul de înregistrare fiscalã al persoanei care emite factura;
d) numele, adresa şi codul de înregistrare fiscalã, dupã caz, al beneficiarului de bunuri sau servicii;
e) denumirea şi cantitatea bunurilor livrate, denumirea serviciilor prestate;
f) valoarea bunurilor sau serviciilor, exclusiv taxa pe valoarea adãugatã;
g) cota de taxã pe valoarea adãugatã sau menţiunea scutit cu drept de deducere, scutit fãrã drept de deducere, neimpozabil sau neinclus în baza de impozitare, dupã caz;
h) valoarea taxei pe valoarea adãugatã, pentru operaţiunile taxabile.
3. Modul de completare a facturii fiscale:
Factura fiscalã cod CELESTICA 14-4-10/A cuprinde 2 pãrţi:
● Factura propriu zisã şi
● Instrucţiuni privind expediţia mãrfurilor.
3.1. Factura propriu-zisã se completeazã dupã cum urmeazã:
- în continuarea câmpului INVOICE/FACTURA NR. se completeazã numãrul fiscal al facturii;
- în continuarea câmpului DATE/DATA: se completeazã data emiterii facturii;
- în continuarea câmpului REMITTANCE ADDRESS / DENUMIREA ŞI ADRESA BĂNCII FURNIZORULUI, se completeazã denumirea şi adresa bãncii, contul IBAN ale S.C.Celestica (România) SRL;
- în continuarea câmpului CUSTOMER/CLIENT se completeazã numele şi adresa clientului pentru care se întocmeşte factura;
- în continuarea câmpului SHIPPING ADDRESS/ADRESA DE LIVRARE se completeazã numele şi adresa clientului la care se face livrarea mãrfurilor;
- în continuarea câmpului INTERNAL REFERENCE/REFERINŢA INTERNĂ se completeazã numãrul intern de evidenţã al facturii fiscale;
- în continuarea câmpului ACCOUNT NUMBER/COD CLIENT se completeazã codul intern de evidenţã a clientului;
- în continuarea câmpului PAYMENT TERMS /TERMEN DE PLATĂ se completeazã numãrul de zile pânã la scadenţa facturii;
- în continuarea câmpului DELIVERY TERMS /CONDIŢII DE LIVRARE se completeazã condiţia de livrare potrivit INCOTERMS;
- în continuarea câmpului EXCHANGE RATE/RATA; se completeazã rata de schimb între valuta de pe facturã şi RON validã în momentul facturãrii;
- în continuarea câmpului CURRENCY/DEVIZA se completeazã valuta în care va fi încasatã factura;
- PART /COD ARTICOL DESCRIPTION/DESCRIERE se trece codul produsului finit, descrierea produsului finit;
- QUANTITY/CANTITATE: numãr de unitãţi de mãsurã facturate;
- UNIT PRICE/PREŢ UNITAR: preţ unitar în valuta strãinã;
- UNIT PRICE/PREŢ UNITAR RON: preţ unitar în RON;
- TOTAL VALUE/TOTAL: se completeazã valoarea obţinutã prin înmulţirea cantitãţii cu preţul unitar în valuta strãinã;
- TOTAL VALUE/TOTAL RON: se completeazã valoarea obţinutã prin înmulţirea cantitãţii cu preţul unitar în RON;
- VAT/TVA: se completeazã taxa pe valoarea adãugatã în RON;
- în continuarea câmpului CUSTOMER PURCHASE ORDER/ORDIN CLIENT NO. se completeazã codul comenzii de la client;
- în continuarea câmpului DATED/DATA: se completeazã data comenzii de la client;
- în continuarea câmpului INTERNAL SALES ORDER/ORDIN INTERN DE VÂNZARE se completeazã numãrul ordinului intern de livrare;
- TOTAL/TOTAL VALOARE se completeazã valoarea totalã facturatã, farã taxa pe valoarea adãugatã, în valuta strãinã şi în RON;
- TVA: se completeazã valoarea totalã a taxei pe valoarea adãugatã în RON;
- ITEM CHARGE/VALOARE FACTURATĂ se completeazã valoarea totalã a facturii inclusiv taxa pe valoarea adãugatã în valuta strãinã şi în RON;
- COD TVA: se completeazã procentul de TVA aplicabil: 19%,9% 0-scutit cu drept de deducere, etc;
- PLEASE PAY THIS AMOUNT STATEMENT / VĂ RUGĂM SĂ PLĂTIŢI SUMA DE: se completeazã, suma ce trebuie achitatã de furnizor în valuta facturii.
În partea stângã jos se completeazã datele referitoare la SC CELESTICA (ROMÂNIA) SRL:
adresa, capital social, numãrul de înregistrare la Registrul Comerţului, Codul unic de înregistrare.
3.2. Instrucţiunile privind expediţia mãrfurilor se completeazã dupã cum urmeazã:
- în continuarea câmpului INVOICE/FACTURA NR. se completeazã numãrul fiscal al facturii;
- în continuarea câmpului DATE/DATA: se completeazã data emiterii facturii;
- în continuarea câmpului CURRENCY/DEVIZA se completeazã valuta în care va fi încasatã factura;
- in continuarea câmpului ACCOUNT NUMBER/COD CLIENT se completeazã codul intern de evidenţã a clientului;
- în continuarea câmpului PAYMENT TERMS /TERMEN DE PLATĂ se completeazã numãrul de zile pânã la scadenţa facturii;
- în continuarea câmpului SHIPPING PLANT/ADRESA EXPEDITOR se trece denumirea şi adresa Celestica (Romania) SRL;
- EXPEDIŢIA/TRANSPORT se completeazã nr. de evidenţã al expediţiei;
- NO.OF HU /NUMĂR COLETE: se trece nr. de paleţi (colete) expediate;
- GRGSS WEIGHT/GREUTATE BRUTĂ se completeazã greutatea brutã a paleţilor expediaţi;
- NET WEIGHT/GREUTATEA NETĂ: se completeazã greutatea netã a paleţilor expediaţi;
- UOM/UDM: se completeazã unitatea de mãsurã pentru colete (bucãţi paleţi);
- LENGHT/LUNGIME, WIDTH/LĂŢIME, HEIGHT/INĂLŢIME se completeazã dimensiunile pentru fiecare palet;
- UOD/UDM: se completeazã unitatea de mãsurã pentru dimensiunile paleţilor (cm);
- HANDLING UNIT /UNITATE PTR MANIPULARE - sub acest câmp se completeazã numãrul de evidenţã al fiecãrui palet pentru, care se trec apoi dimensiunile (lungime, laţime, înãlţime);
- COMMODITY CODE (HTS)/COD VAMAL ARTICOL se completazã codul vamal al produselor finite facturate;
- QUANTITY/CANTITATE se completeazã nr. de unitãţi de mãsurã de produs finit facturate;
- UOM/U.M se completeazã unitatea de mãsurã pentru produsele finite;
- VALUE/VALOARE se trece valoarea totalã facturatã în moneda facturii;
- TEXT CLIENT/CUSTOMER TEXT: se completeazã alte detalii relevante ptr. client;
- CUSTOMER CARRIER /TRANSPORTATOR: se completeazã denumirea transportatorului;
- CARRIER NUMBER/COD TRANSPORTATOR: se completeazã codul intern al transportatorului;
- CARRIER ACCOUNT/CONT TRANSPORTATOR: se completeazã contul contabil pentru evidenţa cheltuielilor cu transportul la client.
4. Circulã:
a) la furnizor:
- la persoanele autorizate sã dispunã încasãri în contul de la bancã al unitãţii (toate exemplarele);
- la compartimentul desfacere, în vederea înregistrãrii în evidenţele operative şi pentru eventualele reclamaţii ale clienţilor (exemplarul 2 al facturii),
- la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea în contabilitate (exemplarul 3);
b) la cumpãrãtor:
- la compartimentul aprovizionare, pentru confirmarea operaţiunii, având ataşat exemplarul din avizul de însoţire a mãrfii care a însoţit produsul sau marfa, dacã este cazul inclusiv nota de recepţie şi constatare de diferenţe, în cazul în care marfa nu a fost însoţitã de facturã pe timpul transportului (exemplarul 1);
- la compartimentul care efectueazã operaţiunea de cont RON financiar preventiv pentru acordarea vizei (exemplarul 1, împreunã cu avizul de însoţire a mãrfii, inclusiv nota de recepţie şi de constatare de diferenţe, dupã caz);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru acceptarea plãţii, precum şi pentru înregistrarea în contabilitate (exemplarul 1, împreunã cu avizul de însoţire a mãrfii, inclusiv nota de recepţie şi de constatare de diferenţe, dupã caz),
5. Se arhiveazã:
a) la furnizor:
- la compartimentul desfacere (exemplarul 2);
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 3);
b) la cumpãrãtor:
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 1).


ANEXA 2


QUELLE. ────────────────────────────────────────────────────────────────────

Denumire societate
Nr. inreg. Reg. Com.
CUI:

Banca
Nr. cont:
┌─────────────────────┐ ┌───────────────────────────┐ ┌──────────────────────┐
│Nr. si serie factura │ │In caz de intrebari │ │Data emiterii │
│ │ │indicati numarul clientului│ ├──────────────────────┤
└─────────────────────┘ └───────────────────────────┘ │Termen de plata │
├──────────────────────┤
│Data comenzii │
├──────────────────────┤
│Numar pachet │
├──────────────────────┤
│Numar comanda │
├──────────────────────┤
│Numar client │
├──────────────────────┤
│Numar de telefon │
└──────────────────────┘
┌──────┬────┬─────┬─────┬──────┬──────┬─────┬──────┬───────┬────┬─────┬────────┐
│Canti-│U.M.│Nr. │Denu-│Marime│ Nr. │Redu-│Pret │Valoare│TVA │TVA │Valoare │
│tate │ │arti-│mire │ │produs│cere │unitar│ neta │ │(%) │ bruta │
│ │ │col │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼────┼─────┼─────┼──────┼──────┼─────┼──────┼───────┼────┼─────┼────────┤
├──────┼────┼─────┼─────┼──────┼──────┼─────┼──────┼───────┼────┼─────┼────────┤
├──────┼────┼─────┼─────┼──────┼──────┼─────┼──────┼───────┼────┼─────┼────────┤
├──────┼────┼─────┼─────┼──────┼──────┼─────┼──────┼───────┼────┼─────┼────────┤
├──────┼────┼─────┼─────┼──────┼──────┼─────┼──────┼───────┼────┼─────┼────────┤
├──────┼────┼─────┼─────┼──────┼──────┼─────┼──────┼───────┼────┼─────┼────────┤
├──────┼────┼─────┼─────┼──────┼──────┼─────┼──────┼───────┼────┼─────┼────────┤
├──────┼────┼─────┼─────┼──────┼──────┼─────┼──────┼───────┼────┼─────┼────────┤
└──────┴────┴─────┴─────┴──────┴──────┴─────┴──────┴───────┴────┴─────┴────────┘
T.V.A. (%) Valoare totala Total T.V.A. Valoare totala Valoarea totala
neta bruta factura
┌──────────┐ ┌─────────────┐ ┌────────────┐ ┌──────────────┐ ┌──────────────┐
└──────────┘ └─────────────┘ └────────────┘ └──────────────┘ └──────────────┘

La returnarea marfii, banii vor fi inapoiati prin transfer bancar/transfer
prin posta in termen de 10 zile de la intrarea marfii in depozitul Quelle.


QUELLE. ─────────────── Retur ───────────────────────────────────────────

┌──────────────────────┐
│Nr. factura │
├──────────────────────┤
│Nr. client │
├──────────────────────┤
│Data emiterii │
└──────────────────────┘

Va rugam indicati motivul returnarii,
indicand codurile enumerate mai jos.
┌─────┬────────┬──────┬────┬────┬───┐
│Nr. │Denumire│Marime│Pret│Can-│Cod│ Cod Motivul returnarii marfii
│Arti-│ │ │ │ti- │ │ ─────────────────────────────────────────
│col │ │ │ │tate│ │ 1. Articolul nu corespunde pozitiei din
├─────┼────────┼──────┼────┼────┼───┤ catalog
├─────┼────────┼──────┼────┼────┼───┤ ─────────────────────────────────────────
├─────┼────────┼──────┼────┼────┼───┤ 2. Calitate nesatisfacatoare
├─────┼────────┼──────┼────┼────┼───┤ ─────────────────────────────────────────
├─────┼────────┼──────┼────┼────┼───┤ 3. Culoarea livrata este gresita
├─────┼────────┼──────┼────┼────┼───┤ ─────────────────────────────────────────
├─────┼────────┼──────┼────┼────┼───┤ 4. Raportul pret/calitate nu corespunde
├─────┼────────┼──────┼────┼────┼───┤ asteptarilor
└─────┴────────┴──────┴────┴────┴───┘ ─────────────────────────────────────────
5. 5. Marimea nu corespunde 5.1 prea
stramt 5.2. prea mic 5.3 prea scurt
─────────────────────────────────────────
6. Marimea nu corespunde 6.1 prea larg,
6.2 prea mare 6.3 prea lung
─────────────────────────────────────────
7. Timpul de livrare a fost prea lung
─────────────────────────────────────────
8. A fost livrat un articol gresit
─────────────────────────────────────────
9. Articolul livrat este deteriorat:
9.1 defect 9.2 deteriorat in timpul
transportului
─────────────────────────────────────────
10. A fost comandat un produs gresit
─────────────────────────────────────────

SE COMPLETEAZA DE CATRE SOCIETATEA S.C. QUELLE S.R.L.

Semnatura client .......... .........[AV] ...... [PV]

Data .........



Aprobat prin O.M.F.P. Nr. 1082/2005 Cod QUELLE 14-4-10/A


------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016