Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.061 din 12 februarie 2018  pentru modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 1.372/2010 privind aprobarea Procedurii de autorizare a unităţilor protejate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.061 din 12 februarie 2018 pentru modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 1.372/2010 privind aprobarea Procedurii de autorizare a unităţilor protejate

EMITENT: Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 315 din 10 aprilie 2018
    Având în vedere:
    - Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârea Guvernului nr. 50/2015 privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Dizabilităţi, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârea Guvernului nr. 12/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale;
    – Referatul de aprobare al Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Dizabilităţi nr. 809 din 26 ianuarie 2018,

    în temeiul art. 17 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 12/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale,
    ministrul muncii şi justiţiei sociale emite următorul ordin:
    ART. I
    Anexa la Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 1.372/2010 privind aprobarea Procedurii de autorizare a unităţilor protejate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 676 din 5 octombrie 2010, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Autorizaţia este eliberată de către Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Dizabilităţi, denumită în continuare ANPD, prin decizie a preşedintelui acesteia, la propunerea structurii de specialitate."

    2. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    În vederea autorizării ca unitate protejată, entitatea trebuie să respecte prevederile art. 5 pct. 29 şi art. 81 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi anume:
    a) operator economic cu personalitate juridică şi gestiune proprie, în cadrul căruia cel puţin 30% din numărul total de angajaţi cu contract individual de muncă sunt persoane cu handicap/invalide gradul III;
    b) secţii, ateliere sau alte structuri, fără personalitate juridică, din cadrul instituţiilor publice, în cadrul cărora cel puţin 30% din numărul total de angajaţi cu contract individual de muncă sunt persoane cu handicap/invalide gradul III;
    c) persoana fizică ce angajează cel puţin 30% persoane cu handicap/invalide gradul III şi care desfăşoară activităţi economice ca persoană fizică autorizată, ca întreprinzător al unei întreprinderi individuale sau ca persoană fizică autorizată în baza unor legi speciale să îşi desfăşoare activitatea atât individual, cât şi în una dintre formele de organizare ale profesiei."

    3. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    Condiţiile de autorizare ale entităţilor solicitante sunt următoarele:
    a) să aibă gestiune proprie;
    b) cel puţin 30% din numărul total de angajaţi să fie persoane cu handicap/invalide gradul III;
    c) documentele depuse să fie în termen de valabilitate."

    4. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    (1) Dosarul cu documentele necesare obţinerii autorizaţiei se depune, personal sau prin poştă, cu confirmare de primire, la sediul ANPD din municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 194, sectorul 1.
    (2) Dosarul va cuprinde următoarele documente:
    a) cerere pentru eliberarea autorizaţiei, conform anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezenta procedură;
    b) copii certificate conform cu originalul de pe actele privind înfiinţarea şi organizarea entităţii care solicită autorizarea, după caz: act normativ, act constitutiv, statut sau orice alte documente considerate relevante, certificatul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, respectiv certificatul de înscriere a persoanei juridice fără scop patrimonial, încheierea eliberată de judecătorie, certificatul constatator din care să rezulte activităţile desfăşurate, certificatul de înregistrare fiscală;
    c) un tabel cu structura şi numărul total al personalului angajat cu contract individual de muncă, din care să rezulte următoarele elemente: numele şi prenumele persoanelor angajate, funcţia şi procentul de persoane cu handicap încadrate, conform anexei nr. 2, care face parte integrantă din prezenta procedură;
    d) copii de pe contractele individuale de muncă şi actele adiţionale ale acestora, pentru persoanele cu handicap/invalide gradul III angajate;
    e) raport per salariat REVISAL pentru fiecare persoană cu handicap/invalidă gradul III;
    f) copii de pe documentele de încadrare în grad de handicap/invaliditate grad III;
    g) declaraţie pe propria răspundere, sub sancţiunea art. 326 din Codul penal, că vor fi respectate condiţiile de autorizare şi că va fi comunicată ANPD orice modificare intervenită cu privire la sediu/punctul de lucru, numărul de persoane cu handicap angajate, documentul de încadrare în grad de handicap/invaliditate gradul III şi suspendarea activităţii, conform anexei nr. 3, care face parte integrantă din prezenta procedură.
    (3) Documentele cuprinse la alin. (2) lit. a), c) şi g) trebuie să fie datate, semnate de către reprezentantul legal, ştampilate şi în termen de valabilitate.
    (4) Orice modificare intervenită cu privire la sediu sau punctul de lucru necesită eliberarea unei alte autorizaţii. În acest sens, solicitantul depune o cerere însoţită de copii de pe documentele menţionate la alin. (2)."

    5. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) Dosarul va fi analizat de către structura de specialitate din cadrul ANPD care, în termen de 20 de zile de la data înregistrării, va întocmi o notă prin care propune preşedintelui ANPD eliberarea autorizaţiei de funcţionare ca unitate protejată, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4 care face parte integrantă din prezenta procedură.
    (2) Eliberarea autorizaţiei are loc în baza notei prevăzute la alin. (1), aprobată şi semnată de preşedintele ANPD.
    (3) În cazul în care se constată că nu sunt respectate condiţiile de autorizare ca unitate protejată prevăzute la art. 4, în termen de 10 zile lucrătoare de la înregistrarea dosarului ANPD
    va emite o notificare de respingere a cererii, pe care o va comunica solicitantului.
    (4) Autorizaţiile eliberate au valabilitatea de 3 ani şi sunt evidenţiate nominal la nivelul ANPD, într-un registru numerotat şi ştampilat pe fiecare pagină."

    6. Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 8
    (1) Unitatea protejată autorizată are obligaţia ca până la data de 31 ianuarie a anului în curs, pentru anul anterior, să prezinte ANPD un raport de activitate, care trebuie să cuprindă cel puţin următoarele:
    a) numărul persoanelor cu handicap/invalide gradul III, raportat la numărul total de angajaţi, pentru fiecare lună calendaristică;
    b) domeniile în care lucrează persoanele cu handicap/invalide gradul III angajate;
    c) numărul de contracte rezervate încheiate în baza Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) documentele care atestă încadrarea în grad de handicap/invaliditate gradul III, în termen de valabilitate, raportul per salariat al persoanei cu handicap/invalide gradul III, pentru luna decembrie.
    (2) Analiza rapoartelor de activitate se face de către structura de specialitate din cadrul ANPD, raportul final fiind înaintat preşedintelui acesteia."

    7. La articolul 9 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) în caz de neprezentare a raportului de activitate;"

    8. La articolul 9, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Suspendarea autorizaţiei se face prin decizie a preşedintelui ANPD, în baza unei note întocmite de către structura de specialitate, sau la propunerea organelor competente potrivit alin. (1) lit. b)."

    9. La articolul 10, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Retragerea autorizaţiei se face prin decizie a preşedintelui ANPD, în baza unei note întocmite de structura de specialitate."

    10. Anexele nr. 1-3 la procedură se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-3, care fac parte integrantă din prezentul ordin.
    11. După anexa nr. 3 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 4, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Până la data de 31 decembrie 2018, unităţile protejate autorizate în baza Procedurii de autorizare a unităţilor protejate, aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 1.372/2010, au obligaţia să solicite autorizarea ca unitate protejată, în condiţiile prezentului ordin.

    ART. III
    În situaţia în care unitatea protejată autorizată nu depune o nouă cerere pentru eliberarea autorizaţiei de funcţionare ca unitate protejată, Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Dizabilităţi va retrage, la expirarea termenului prevăzut la art. II, autorizaţia emisă în temeiul prevederilor anterioare.

    ART. IV
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul muncii şi justiţiei sociale,
                    Lia-Olguţa Vasilescu

    Bucureşti, 12 februarie 2018.
    Nr. 1.061.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la procedură)
    CERERE
    pentru eliberarea autorizaţiei
    Subsemnatul/a, …………………....., legitimat cu BI/CI seria …….. nr. ……….., CNP ………..........., reprezentant legal al
    [] operatorului economic …………., cu sediul în localitatea …………, judeţul/sectorul ………….., strada………….. nr. ….., bl. ………., sc. ………., ap. …….., cod unic de înregistrare (CUI) ………….., număr de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului J ………………..;
    [] instituţiei publice ……………….. (nume), cu sediul în localitatea …...….., judeţul/sectorul …………, str. …….. nr. ………, cod unic de înregistrare (CUI) ………………,

    solicit eliberarea autorizaţiei de funcţionare ca unitate protejată pentru
    [] operatorul economic ……….....….., cu sediul/punct de lucru în localitatea .......………., judeţul/sectorul……….., strada ……………… nr. …….., bl. ………, sc. …….., ap. ……….. (sediul la care persoana cu handicap/invalidă gradul III îşi desfăşoară activitatea);
    [] structura ………………, funcţionând la sediul din localitatea ……………., judeţul/sectorul ………., str. …....….. nr. ……, bl. ………, sc. ………., ap. ………., cod poştal ………, din cadrul instituţiei publice ………..

    Pentru următoarele domenii de activitate:
    .....................................................................................................................
    .....................................................................................................................
    .....................................................................................................................
    .....................................................................................................................
    Data ……………

┌────────────────────────┬─────────────┐
│Semnătura şi ştampila │Solicitant, │
└────────────────────────┴─────────────┘



    ANEXA 2

    (Anexa nr. 2 la procedură)
    ANTET
    TABEL
    cu structura şi numărul total al personalului angajat cu contract individual de muncă
    din cadrul
    • Operatorului economic ………………………………….......................................................................................................
    • Structura ………………………….…….................... din cadrul instituţiei publice …………………….………………………
    ....................................................................................................................


┌────┬───────┬────────────┬────────────┐
│ │ │ │Observaţii │
│ │ │ │(în cazul │
│ │ │Funcţia │persoanelor │
│ │ │(conform │cu handicap │
│Nr. │Nume/ │contractului│se va │
│crt.│Prenume│individual │preciza: PH,│
│ │ │de muncă/ │iar pentru │
│ │ │actului │persoanele │
│ │ │adiţional) │invalide │
│ │ │ │grad III: │
│ │ │ │PI) │
├────┼───────┼────────────┼────────────┤
│1 │ │ │ │
└────┴───────┴────────────┴────────────┘


    Procent persoane cu handicap: …..%

    ANEXA 3

    (Anexa nr. 3 la procedură)
    DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
    Subsemnatul/a, ………………, legitimat cu BI/CI seria ……. nr. ………., CNP …………….., reprezentant legal al
    [] operatorului economic …………… (nume), cu sediul în localitatea ………….., judeţul/sectorul …………., str. ……….. nr. …….., bl. …………, sc. ….., ap. ………., cod unic de înregistrare (CUI) ………., număr de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului J ……………..;
    [] instituţiei publice …………. (nume), cu sediul în localitatea ……………., judeţul/sectorul………., str. ............... nr. ….., cod unic de înregistrare (CUI) …………….
    Declar pe propria răspundere, sub sancţiunea art. 326 din Codul penal, că sunt respectate condiţiile de autorizare ca unitate protejată şi voi comunica Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Dizabilităţi orice modificare intervenită cu privire la sediu, adresa la care funcţionează structura din cadrul instituţiei publice, numărul de persoane cu handicap angajate, documentul de încadrare în grad de handicap/invaliditate gradul III.
    Data …………………
    Semnătura şi ştampila
    ……………………..

    ANEXA 4

    (Anexa nr. 4 la procedură)
    AUTORIZAŢIE
    de funcţionare ca unitate protejată
    nr. ………/…………………
    ............................................................................................................................................................................................,
    (Se va completa denumirea entităţii care se autorizează.)
    cu sediul în localitatea: ……………………, str. …….......................….. nr. ….., bl. ........, ap. ……, sectorul/judeţul ……...…....., având numărul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului …………....., cod unic de înregistrare…………, din data de …………., având numărul şi data înscrierii în registrul special ……….., codul de înregistrare fiscală ……....... din data de …………., cu punct de lucru în ................... localitatea ….............................., str. ….............................…. nr. …, bl. ….., ap. ...., sectorul/judeţul ………………,^1
    care funcţionează în …………….., str. ……….. nr. ….., ap. ……, sectorul/judeţul ……….. din cadrul ……………................ cu sediul în ……………………, str. ……….. nr. ….., ap. ……, sectorul/judeţul ……….., având codul de înregistrare fiscală ……………, din data de ………….^2,
    este autorizată să funcţioneze ca unitate protejată în baza Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru următoarele domenii de activitate:
    .............................................................................................................
    .............................................................................................................
    .............................................................................................................

    Prezenta autorizaţie are valabilitate 3 ani de la data eliberării.
    Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Dizabilităţi,
    (L.S.)
    .............................
    NOTĂ:
    La completarea autorizaţiei se vor elimina rubricile necorespunzătoare.

──────────
    ^1 Se va completa pentru entităţile cu personalitate juridică.
    ^2 Se va completa pentru entităţile fără personalitate juridică.
──────────
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016