Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.056 din 28 septembrie 2022  privind regulile minime de transparenţă în privinţa cadrului de colaborare recomandat  dintre decidenţii de la nivelul autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale  şi persoanele interesate din societatea civilă, în vederea promovării iniţiativelor de politică publică    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.056 din 28 septembrie 2022 privind regulile minime de transparenţă în privinţa cadrului de colaborare recomandat dintre decidenţii de la nivelul autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale şi persoanele interesate din societatea civilă, în vederea promovării iniţiativelor de politică publică

EMITENT: Secretariatul General al Guvernului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 948 din 28 septembrie 2022
    Având în vedere art. II din Hotărârea Guvernului nr. 830/2022 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 123/2002,
    în temeiul prevederilor art. 7 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 137/2020 privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Secretariatului General al Guvernului, cu modificările şi completările ulterioare,
    secretarul general al Guvernului emite prezentul ordin.
    ART. 1
    (1) Prezentul ordin stabileşte regulile minime de transparenţă în privinţa cadrului de colaborare recomandat dintre decidenţii de la nivelul autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale şi persoanele interesate din societatea civilă, respectiv grupurile specializate, în vederea promovării iniţiativelor de politică publică.
    (2) Transparenţa cadrului de colaborare prevăzut la alin. (1) se realizează prin publicarea întâlnirilor dintre decidenţi şi grupurile specializate în platforma Registrul unic al transparenţei intereselor, denumită în continuare RUTI.

    ART. 2
    În sensul prezentului ordin, termenii de mai jos se definesc astfel:
    a) Registrul unic al transparenţei intereselor (RUTI) www.ruti.gov.ro - platformă online guvernamentală, administrată şi gestionată de Secretariatul General al Guvernului, prin intermediul căreia decidenţii înscriu întâlnirile dintre aceştia şi grupurile specializate care îşi manifestă, din proprie iniţiativă, interesul pentru un anumit domeniu ce intră în competenţa de reglementare a administraţiei publice centrale şi/sau locale în vederea promovării unei iniţiative de politică publică, iar întâlnirile sunt afişate în mod public. Registrul stabileşte un cadru de colaborare complementar şi anterior procedurii legale de transparenţă decizională;
    b) decident - prim-ministru, viceprim-ministru, şeful Cancelariei Prim-Ministrului, secretarul general al Guvernului, ministru, consilier de stat, secretar de stat, asimilat al acestor categorii de funcţii publice, conducător cu rang de demnitar al altor autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale;
    c) grup specializat - societate cu personalitate juridică, asociaţie, fundaţie, federaţie, organizaţie religioasă/a cultelor sau asociată unui cult, organizaţie sindicală, organizaţie patronală, cameră de comerţ, structură asociativă a administraţiei publice locale, alte tipuri de organizaţii legal constituite, persoană fizică autorizată, întreprindere individuală, întreprindere de familie, cabinet individual, cabinet asociat, societate profesională, cu sau fără personalitate juridică, sau orice grup/reţea oficială sau informală care are un interes pentru un anumit domeniu ce intră în competenţa de reglementare a unei instituţii publice, în vederea promovării unei iniţiative de politică publică;
    d) solicitant - orice decident sau grup specializat care solicită înregistrarea în RUTI;
    e) utilizator - orice decident care deţine cont activ în RUTI sau grup specializat înregistrat în RUTI;
    f) responsabil de gestionare a contului - persoana încadrată la cabinetul demnitarului sau orice altă persoană din cadrul autorităţii sau instituţiei în care demnitarul îşi desfăşoară activitatea, desemnată în acest sens, care are sarcina de a publica întâlnirile vizate de prezentul ordin şi de a gestiona contul de decident;
    g) întâlniri dintre decidenţi şi grupurile specializate - organizarea şi/sau participarea la întrevederi, reuniuni sau evenimente, în vederea promovării unei iniţiative de politică publică;
    h) cont RUTI - cont de utilizator configurat în platforma RUTI care poate fi accesat prin utilizarea unei adrese de e-mail de autentificare şi a unei parole aferente;
    i) cont activ RUTI - cont al cărui titular deţine şi exercită funcţia de demnitate publică;
    j) cont inactiv RUTI - cont al cărui titular nu mai deţine funcţia de demnitate publică şi a fost inactivat în urma notificării ST RUTI.


    ART. 3
    (1) Secretariatul General al Guvernului asigură Secretariatul tehnic al RUTI, denumit în continuare ST RUTI.
    (2) ST RUTI asigură asistenţa tehnică, gestionează fluxul documentelor şi soluţionează cererile formulate de către solicitanţi şi utilizatori.

    ART. 4
    (1) Decidenţii din cadrul autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale pot solicita înregistrarea în RUTI printro cerere expres adresată Secretariatului General al Guvernului.
    (2) Cererea poate fi formulată în format electronic la adresa de e-mail ruti@gov.ro sau în format letric.
    (3) În cuprinsul cererii sunt menţionate datele de contact ale decidentului şi ale responsabilului de gestionare a contului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1.
    (4) În termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea cererii prevăzute la alin. (1), ST RUTI va soluţiona cererea, respectiv va comunica către solicitant contul RUTI creat şi datele de conectare în platformă (utilizator şi parolă).

    ART. 5
    (1) Grupurile specializate pot solicita înregistrarea în RUTI printr-o cerere expres formulată în format electronic la adresa de e-mail ruti@gov.ro.
    (2) Prin solicitarea de înregistrare în RUTI, grupurile specializate îşi asumă adoptarea unei conduite transparente, etice şi responsabile prin acceptarea prevederilor Codului de conduită prevăzut în anexa nr. 2.
    (3) Cererea prevăzută la alin. (1) este însoţită de formularul electronic de înregistrare prevăzut în anexa nr. 3, completat şi semnat de reprezentantul legal. Modelul formularului electronic de înregistrare este disponibil în format editabil pe platforma www.ruti.gov.ro.
    (4) Completarea informaţiilor necesare înregistrării se realizează conform Ghidului privind înregistrarea grupurilor specializate în Registrul unic al transparenţei intereselor (RUTI), prevăzut în anexa nr. 4.
    (5) Înregistrarea în RUTI a unui grup specializat se realizează cu cel puţin 3 zile lucrătoare anterior datei de desfăşurare a unei întâlniri cu decidenţii.
    (6) Confirmarea participării grupului specializat la întâlnirea cu decidentul este transmisă cu cel puţin 48 de ore anterior datei de desfăşurare.

    ART. 6
    (1) Sarcina publicării în RUTI a întâlnirilor vizate de prezentul ordin revine decidenţilor, prin grija responsabilului de gestionare a contului.
    (2) Publicarea în RUTI a întâlnirilor prevăzute la alin. (1) se realizează cu cel puţin 48 de ore anterior datei de desfăşurare a acestora. Întâlnirile publicate în RUTI includ următoarele informaţii:
    a) denumirea grupului specializat participant;
    b) numele persoanei/persoanelor care au reprezentant grupul specializat respectiv;
    c) data întâlnirii;
    d) locul întâlnirii/online;
    e) numele decidenţilor participanţi la discuţii;
    f) alte persoane prezente;
    g) obiectul/tema întâlnirii.

    (3) Întâlnirile publicate în RUTI care nu conţin toate informaţiile prevăzute la alin. (2) pot fi notificate de către ST RUTI persoanei responsabile cu gestionarea contului RUTI în vederea completării.
    (4) Grupurile specializate care nu sunt înregistrate în RUTI, dar participă la întâlnirea cu decidentul, sunt consemnate în titlul sau tema întâlnirii publicate în RUTI, după informarea prealabilă a acestora.
    (5) Responsabilitatea consemnării grupurilor specializate participante la întâlnirea cu decidentul în modalitatea prevăzută la alin. (4) revine integral decidentului, sub aspectul protecţiei datelor cu caracter personal şi al prevederilor art. 8.

    ART. 7
    (1) Conturile decidenţilor pot fi accesate de către titularii acestora şi de către responsabilul de gestionare a contului doar pe perioada exercitării funcţiei publice pentru care deţin cont în RUTI.
    (2) În cazul în care demnitarul nu mai exercită funcţia publică pentru care deţine cont în RUTI, acesta notifică ST RUTI, iar Secretariatul General al Guvernului va proceda la inactivarea contului de decident. Contul va fi afişat public în continuare.
    (3) În cazul în care un demnitar a deţinut anterior un cont de decident şi exercită aceeaşi funcţie publică, în cadrul aceleiaşi instituţii, acesta va solicita ST RUTI reactivarea contului de decident deţinut anterior.
    (4) În cazul în care un demnitar a mai deţinut anterior un cont de decident şi exercită o nouă funcţie publică, distinctă de cea deţinută anterior, acesta va solicita înregistrarea unui nou cont, distinct de contul anterior.

    ART. 8
    (1) Responsabilitatea pentru veridicitatea, corectitudinea şi caracterul complet al informaţiilor înscrise în RUTI revine integral solicitanţilor şi utilizatorilor prevăzuţi la art. 2 lit. d) şi e).
    (2) Orice utilizator poate solicita ST RUTI, printr-o cerere expres formulată în format electronic la adresa de e-mail ruti@gov.ro, modificarea sau actualizarea propriilor informaţii înscrise în RUTI.
    (3) Orice persoană interesată poate sesiza ST RUTI cu privire la încălcarea de către grupurile specializate a Codului de conduită. Sesizarea este efectuată prin completarea formularului prevăzut în anexa nr. 5 şi transmiterea acestuia la adresa ruti@gov.ro.
    (4) ST RUTI aduce la cunoştinţa grupului specializat vizat sesizarea de încălcare a Codului de conduită şi/sau la cunoştinţa decidentului, după caz.

    ART. 9
    Secretariatul General al Guvernului elaborează şi publică pe site-ul www.ruti.gov.ro, până la data de 30 iunie, un raport anual privind funcţionarea registrului în cursul anului precedent care va cuprinde date statistice relevante rezultate în urma utilizării.

    ART. 10
    Autorităţile administraţiei publice centrale şi locale vizate de prevederile prezentului ordin asigură inserarea linkului de redirecţionare către platforma www.ruti.gov.ro în secţiunea „Agenda conducerii“ a paginilor de internet.

    ART. 11
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 12
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Secretarul general al Guvernului,
                    Marian Neacşu

    Bucureşti, 28 septembrie 2022.
    Nr. 1.056.
    ANEXA 1





    MODELUL CERERII
    de înregistrare a decidenţilor în Registrul unic al transparenţei intereselor (RUTI)
    Către Secretariatul General al Guvernului/ruti@gov.ro
    Subiect: Înregistrare cont de decident în RUTI
    În atenţia Secretariatului tehnic RUTI
    Stimată doamnă/Stimate domnule,
    Subsemnata/ul, ...........(numele şi prenumele decidentului)............, în calitate de .....(funcţia)..... în cadrul ......(instituţia)....,
    vă solicit înregistrarea în platforma RUTI. Menţionez că persoana desemnată responsabil de gestionare a contului RUTI este doamna/domnul .......(numele şi prenumele responsabilului)......, consilier personal/consilier/expert (după caz) în cadrul ....... (cabinetului/direcţiei/serviciului)...... (după caz), telefon .............., e-mail ............. .
    Adresa de e-mail utilizată pentru autentificarea în platforma RUTI va fi ....................... (e-mail demnitar sau e-mail cabinet demnitar, după caz).
    Cu stimă,
    Numele şi prenumele decidentului
    Funcţia, e-mail, telefon
    Semnătura

    ANEXA 2

    CODUL DE CONDUITĂ
    al grupurilor specializate înscrise în Registrul unic al transparenţei intereselor (RUTI)
    Grupurile specializate înscrise în RUTI acceptă un set de reguli care se bazează pe transparenţă, etică şi responsabilitate în contactul direct cu decidenţii, în relaţiile stabilite cu Guvernul României, ministerele, autorităţile/instituţiile administraţiei publice centrale şi locale, instituţiile publice din subordinea/coordonarea/autoritatea executivului, după cum urmează:
    a) se identifică întotdeauna, prin nume, denumirea entităţii înregistrate în RUTI şi/sau sediul profesional, după caz;
    b) declară interesele, obiectivele sau scopurile pe care le promovează şi, acolo unde este cazul, specifică clienţii sau membrii pe care îi reprezintă în cadrul întâlnirii;
    c) nu obţin sau nu încearcă să obţină informaţii ori să convingă decidenţii publici prin utilizarea unor mijloace ilicite;
    d) nu pretind că înscrierea în RUTI sau întâlnirea cu unul dintre factorii de decizie le garantează rezolvarea aspectelor care au constituit motivul întâlnirii;
    e) reprezentanţii săi având funcţii de conducere (consiliu de conducere sau structură executivă) nu ocupă funcţii de demnitate publică din executiv;
    f) nu utilizează în alt scop calitatea de membru RUTI şi nici nu denaturează efectul înregistrării;
    g) nu utilizează, fără o autorizare prealabilă, însemnele autorităţilor/instituţiilor publice cu care vin în contact;
    h) se asigură că informaţiile pe care le furnizează la înregistrarea în RUTI, iar ulterior în cadrul activităţilor lor acoperite de registru sunt reale, complete, actuale şi corecte;
    i) acceptă că unele date (indicate corespunzător) din registru vor fi făcute publice, fiind accesibile publicului larg, şi altele (indicate corespunzător) vor fi accesate exclusiv de instituţiile publice ale administraţiei publice centrale şi locale vizate de RUTI;
    j) acceptă că toate informaţiile furnizate sunt supuse analizei Secretariatului General al Guvernului şi sunt de acord să facă demersurile solicitate, în scopul actualizării informaţiilor;
    k) actualizează datele introduse ori de câte ori intervin modificări şi consideră necesar;
    l) respectă legile, procedurile, regulile, codurile şi practicile stabilite de către instituţiile centrale şi locale, inclusiv regulile de acces valabile pentru fiecare autoritate/instituţie publică în parte, şi acceptă faptul că acordarea dreptului de acces este o prerogativă a instituţiilor publice şi că solicitarea nu conferă, în mod automat, şi accesul efectiv în acea instituţie;
    m) în cazul în care angajează foşti demnitari sau funcţionari din cadrul aparatului executiv, respectă obligaţia acestor angajaţi de a se conforma normelor şi cerinţelor de confidenţialitate care se aplică acestora, în condiţiile legii;
    n) informează persoanele pe care le reprezintă în legătură cu obligaţiile asumate prin prezentul Cod de conduită.


    ANEXA 3

    *) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.




    MODELUL FORMULARULUI ELECTRONIC
    de înregistrare a grupurilor specializate în Registrul unic al transparenţei intereselor (RUTI)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 4

    GHID
    privind înregistrarea grupurilor specializate în Registrul unic al transparenţei intereselor (RUTI)
    Registrul unic al transparenţei intereselor (RUTI) reprezintă un demers asumat la nivel guvernamental, transpus în platforma online cu acelaşi nume, cu scop principal de a înregistra o serie de informaţii despre grupuri specializate care urmăresc să promoveze o propunere de politică publică sau urmăresc să contribuie la revizuirea uneia deja existente pentru ca întâlnirile dintre acestea şi decidenţi, care vor afişa agenda zilnică a întâlnirilor, să se organizeze prin cunoaşterea reciprocă a intereselor celor două părţi.
    RUTI se bazează pe dorinţa reală a grupurilor specializate de implicare transparentă în promovarea politicilor publice şi creşterea încrederii în procesul decizional de la nivelul administraţiei publice.
    Pentru înregistrarea unui grup specializat sunt necesare completarea formularului electronic şi parcurgerea următorilor paşi:
    Pasul 1 - Accesarea formularului de înregistrare grup specializat
    Completarea formularului implică colectarea de informaţii de la mai multe departamente din cadrul grupului specializat, fiind solicitate următoarele tipuri de informaţii:
    • denumirea grupului specializat şi datele de contact;
    • numele reprezentantului legal şi datele de contact;
    • categoria organizaţională în care se încadrează grupul specializat;
    • domeniile de interes;
    • principalele iniţiative de politici publice urmărite în ultimii 3 ani;
    • cifra de afaceri sau veniturile totale din anul anterior;
    • bugetul anual alocat pentru activităţi care fac obiectul prezentului memorandum, prin selectarea unui prag în care acesta se încadrează;
    • acceptul pentru utilizarea datelor personale ale reprezentanţilor grupului specializat, în scopurile de transparenţă ale RUTI.

    Dacă organizaţia reprezentată este membră a unei asociaţii/fundaţii/coaliţii informale şi urmăreşte participarea la o întâlnire cu un decident în numele propriului angajator, independent de această afiliere, este necesară completarea formularului de înregistrare pentru grupuri specializate. Dacă participarea la întâlnirea cu decidenţi se realizează prin intermediul unei asociaţii/fundaţii/coaliţii informale în cadrul căreia organizaţia este afiliată, atunci această entitate trebuie să completeze formularul de înregistrare pentru grupuri specializate.

    Pasul 2 - Completarea formularului de înscriere
    Secţiunea 1/5 este formată din 8 câmpuri, acestea fiind informaţii privind grupurile specializate. Prin grupuri specializate se înţelege societate cu personalitate juridică, asociaţie, fundaţie, federaţie, organizaţie religioasă/a cultelor sau asociată unui cult, organizaţie sindicală, organizaţie patronală, cameră de comerţ, structură asociativă a administraţiei publice locale, alte tipuri de organizaţii legal constituite, persoană fizică autorizată, întreprindere individuală, întreprindere familială, cabinet individual, cabinet asociat, societate profesională, cu sau fără personalitate juridică, sau orice grup/reţea oficială sau informală care are un interes pentru un anumit domeniu ce intră în competenţa de reglementare a unei instituţii publice în vederea promovării unei iniţiative de politică publică.
    Personalitatea juridică a grupului specializat reiese din documentele constitutive, înregistrate la instanţele judecătoreşti sau la instituţiile publice competente, conform legii.
    Toate informaţiile introduse în această secţiune vor fi accesibile publicului larg, iar completarea acestora este obligatorie.
    Secţiunea 2/5 se referă la datele reprezentantului legal al organizaţiei. Toate informaţiile introduse în această secţiune nu vor fi accesibile publicului larg, ci numai instituţiilor publice prezente în RUTI. Completarea câmpurilor este însă obligatorie, având în vedere relevanţa acestora raportat la nevoia decidenţilor de a cunoaşte o serie de informaţii relevante cu privire la organizaţiile cu care se vor întâlni.
    Secţiunea 3/5 implică introducerea datelor persoanei de contact din cadrul grupului specializat care urmăreşte înregistrarea în platforma www.ruti.gov.ro şi care va menţine comunicarea cu decidenţii în vederea stabilirii de întâlniri sau pentru primirea de informaţii cu privire la activitatea curentă. Toate informaţiile introduse în această secţiune vor fi accesibile publicului larg, iar completarea acestora este obligatorie.
    Secţiunea 4/5 urmăreşte introducerea unor informaţii generale despre activitatea organizaţiei, cum ar fi: scopul organizaţiei, anul înfiinţării, la ce nivel este activă organizaţia în principal (local, regional, naţional, european, global). În măsura în care organizaţia reprezintă o altă organizaţie internaţională sau face parte dintr-o coaliţie informală, se va bifa „DA“, iar formularul va genera automat un câmp suplimentar pentru introducerea denumirii organizaţiei internaţionale sau coaliţiei informale. Furnizarea răspunsului la întrebarea referitoare la domeniile de interes ale organizaţiei poate fi realizată prin bifarea unor variante multiple.
    Furnizarea răspunsului la întrebarea privind colaborarea cu persoane plătite care anterior au lucrat în cadrul unei instituţii publice se realizează prin bifarea căsuţei „DA“/„NU“, fără a fi necesară furnizarea unor informaţii suplimentare referitoare la numărul angajaţilor, forma contractuală sub care aceştia îşi desfăşoară activitatea sau la fişa postului. Răspunsul la întrebarea nr. 8 nu va fi accesibil publicului larg, ci numai instituţiilor publice prezente în RUTI. Completarea câmpului este obligatorie, având în vedere relevanţa răspunsurilor raportat la nevoia decidenţilor de a cunoaşte o serie de informaţii relevante cu privire la organizaţiile cu care se vor întâlni.
    Furnizarea răspunsului la câmpul privind 5 contracte/proiecte ale organizaţiei se realizează prin includerea unor informaţii minimale privind activităţile derulate, care acoperă prevederile RUTI. Acest câmp nu se doreşte a fi o imagine completă a activităţii derulate de către organizaţie, ci prezintă cu titlu exemplificativ cele mai importante acţiuni. În cazul în care organizaţia nu deţine 5 contracte/proiecte în portofoliu, se va specifica sintagma „NA“ în primele trei câmpuri (nume contract/proiect, obiectul contractului/proiectului şi nume client/finanţator) şi „NU“ în ultimul câmp.
    Secţiunea 5/5 urmăreşte completarea informaţiilor referitoare la aspectele financiare ale organizaţiei. Furnizarea răspunsului la primele 4 întrebări se va realiza prin consultarea documentelor financiare existente la nivelul organizaţiei şi depuse la autorităţile publice cu privire la anul ultimului exerciţiu financiar încheiat. Un exerciţiu/an financiar include 12 luni consecutive, care începe în prima zi a anului calendaristic şi se finalizează în ultima zi. La finele anului financiar au loc raportările financiare. Anul ultimului exerciţiu/an financiar încheiat se calculează după formula n-1, unde n reprezintă anul în curs.
    Calcularea sumei alocate pentru activităţile de promovare a politicilor publice implică estimarea costurilor anuale care
    acoperă activităţile aplicabile RUTI. Suma este necesar să acopere cel mai recent an financiar care s-a încheiat, până la data înregistrării. Vor fi avute în vedere costuri directe şi indirecte aferente activităţilor ce fac obiectul RUTI.
    Prin bifarea căsuţei „DA“ de la finalul formularului se confirmă adeziunea la Codul de conduită.
    Orice persoană poate sesiza Secretariatul tehnic al RUTI cu privire la incorectitudinea datelor unei grup specializat înscris în RUTI sau cu privire la încălcarea Codului de conduită de către acestea. Dacă sunt identificate incorectitudini cu privire la datele înscrise în RUTI, veţi fi notificat în vederea îndreptării greşelilor/erorilor. În cazul sesizărilor care nu ţin de actualizarea datelor grupului specializat, ci de încălcarea prevederilor Codului de conduită, reprezentanţii autorităţilor publice centrale vor înregistra sesizările, semnalând existenţa lor pentru orice persoană interesată.

    Pasul 3 - Transmiterea formularului de înscriere
    Formularul electronic de înscriere se transmite către ST RUTI, iar înregistrarea se finalizează prin confirmarea efectuării acesteia de către ST RUTI.


    ANEXA 5





    FORMULAR DE SESIZARE
    privind încălcarea Codului de conduită
    Vă mulţumim pentru interesul dumneavoastră în păstrarea climatului de transparenţă şi respectarea Codului de conduită asumat de entităţile înscrise în RUTI.
    Sesizările transmise prin intermediul acestui formular vor fi comunicate grupului specializat vizat şi/sau la cunoştinţa decidentului, după caz.
    1. Numele grupului specializat cu privire la care se face sesizarea*: ...............
    2.1. Numele persoanei care înaintează sesizarea*: ...............
    2.2. Organizaţia reprezentantă de persoana care înaintează sesizarea: (dacă este cazul)
    2.3. Adresa de e-mail*: ...............
    2.4. Telefon*: ...............
    3.1. Încălcările Codului de conduită*: ...............
    (Vă rugăm să menţionaţi literele din Codul de conduită ce au fost încălcate.)
    ..............................

    3.2. Detalierea sesizării (maximum 4.000 de caractere)
    ..............................

    4. Autorizez ST RUTI să îmi divulge identitatea în calitate de petent: DA/NU*
    * Câmpuri obligatorii.


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016