Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.045 din 16 iulie 2010  pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii nr. 1.093/2004  privind abilitarea laboratoarelor de toxicologie pentru efectuarea determinarilor de noxe profesionale si pentru modificarea Normelor sanitare de baza pentru desfasurarea in siguranta a activitatilor nucleare, aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii nr. 381/2004     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.045 din 16 iulie 2010 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii nr. 1.093/2004 privind abilitarea laboratoarelor de toxicologie pentru efectuarea determinarilor de noxe profesionale si pentru modificarea Normelor sanitare de baza pentru desfasurarea in siguranta a activitatilor nucleare, aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii nr. 381/2004

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 529 din 29 iulie 2010

Vãzând Referatul de aprobare al Direcţiei sãnãtate publicã şi control în sãnãtate publicã cu nr. Cs.A. 6.885 din 25 iunie 2010,
având în vedere prevederile:
- <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 68/2010 ;
- <>art. 41 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 7 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu completãrile ulterioare,

ministrul sãnãtãţii emite urmãtorul ordin:

ART. I
<>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 1.093/2004 privind abilitarea laboratoarelor de toxicologie pentru efectuarea determinãrilor de noxe profesionale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 840 din 14 septembrie 2004, se modificã şi se completeazã, dupã cum urmeazã:
1. Articolul 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Abilitarea este acordatã prestatorului pe duratã nelimitatã.
(2) În situaţia în care au apãrut schimbãri în urma cãrora prestatorul nu mai îndeplineşte condiţiile de abilitare, autoritatea competentã poate retrage abilitarea acordatã prestatorului în cauzã.
(3) Abilitarea se supune condiţiei îndeplinirii continue a cerinţelor."
2. Dupã articolul 6 se introduce un nou articol, articolul 6^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 6^1. - (1) Procedurile şi formalitãţile de abilitare trebuie sã fie clare şi uşor accesibile, sã fie fãcute publice în avans şi sã ofere solicitanţilor garanţia cã cererea lor este procesatã în mod obiectiv şi imparţial.
(2) Cererea solicitantului este procesatã în cel mai scurt termen, dar nu mai mult de 30 de zile calendaristice de la data depunerii documentaţiei complete. Termenul poate fi prelungit o singurã datã de cãtre autoritatea competentã, pentru o perioadã de maximum 15 zile calendaristice. Valabilitatea documentelor depuse iniţial nu este afectatã de prelungirea dispusã de autoritatea competentã. Prelungirea termenului de abilitare, precum şi durata acestei prelungiri trebuie motivate în mod corespunzãtor şi notificate solicitantului înainte de expirarea termenului iniţial.
(3) Abilitarea se considerã acordatã în situaţia în care autoritãţile competente nu au rãspuns în termenul prevãzut la alin. (2). Cu toate acestea, se poate stabili un regim diferit în cazul în care acest lucru este justificat de motive imperative de interes general, inclusiv un interes legitim al unei terţe pãrţi.
(4) Autoritatea competentã transmite solicitantului o confirmare de primire a cererii în termen de 5 zile calendaristice de la data primirii cererii. Confirmarea de primire a cererii trebuie sã precizeze urmãtoarele:
a) termenul de procesare a cererii;
b) cãile de atac disponibile;
c) dupã caz, menţiunea cã, în lipsa unui rãspuns în termenul specificat, abilitarea se considerã acordatã.
(5) În cazul unei cereri sau al unei documentaţii incomplete, solicitantul este informat în cel mai scurt timp, dar nu în mai mult de 5 zile lucrãtoare de la primirea cererii, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare, precum şi cu privire la consecinţele asupra termenului de procesare a cererii, prevãzut la alin. (2).
(6) În cazul în care o cerere este respinsã pentru motive de naturã proceduralã, solicitantul este informat în cel mai scurt termen, dar nu în mai mult de 5 zile lucrãtoare de la depunerea cererii."
ART. II
Normele sanitare de bazã pentru desfãşurarea în siguranţã a activitãţilor nucleare, aprobate prin <>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 381/2004 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 527 din 11 iunie 2004, se modificã dupã cum urmeazã:
1. În anexa nr. 2, la litera C «Conţinutul avizului sanitar», punctul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"11. PRECIZAREA: «Prezentul aviz intrã în vigoare la data de .......................»."
2. În anexa nr. 2, la litera F "Conţinutul autorizaţiei sanitare", punctul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"11. PRECIZAREA: «Prezenta autorizare intrã în vigoare la data de .......................»."
3. În anexa nr. 2, litera G "Circuitul documentelor în vederea avizãrii/autorizãrii sanitare de cãtre DSP" va avea urmãtorul cuprins:
"G. CIRCUITUL DOCUMENTELOR ÎN VEDEREA AVIZĂRII/AUTORIZĂRII SANITARE DE CĂTRE DSP
1.1. Solicitantul întocmeşte documentaţia de avizare/autorizare, conform procedurilor în vigoare (anexa nr. 2 la norme).
1.2. Procedurile şi formalitãţile de autorizare trebuie sã fie clare şi uşor accesibile, sã fie fãcute publice în avans şi sã ofere solicitanţilor garanţia cã cererea lor este procesatã în mod obiectiv şi imparţial.
2. Documentaţia se depune de cãtre solicitant la Biroul pentru avize şi autorizaţii sanitare din cadrul direcţiei de sãnãtate publicã a judeţului care are în structurã laborator de igiena radiaţiilor ionizante. Direcţiile de sãnãtate publicã care au în structura lor laboratoare de igiena radiaţiilor ionizante şi arondarea teritorialã a direcţiilor de sãnãtate publicã care nu au în structura lor laboratoare de igiena radiaţiilor ionizante sunt menţionate în <>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 431/2004 privind organizarea şi funcţionarea laboratoarelor şi compartimentelor de igiena radiaţiilor ionizante aflate în reţeaua ministerului sãnãtãţii, cu modificãrile ulterioare.
3. Biroul pentru avize şi autorizaţii înregistreazã documentaţia şi o repartizeazã laboratorului de igiena radiaţiilor ionizante.
4. Pentru o bunã întocmire a documentaţiei necesare şi pentru operativitate, solicitantul poate consulta şi direct laboratorul de igiena radiaţiilor teritorial, înaintea înregistrãrii documentaţiei la Biroul pentru avize şi autorizaţii.
5.1. Cererea solicitantului este procesatã în cel mai scurt termen, dar nu mai mult de 30 de zile calendaristice de la data depunerii documentaţiei complete. Termenul poate fi prelungit o singurã datã de cãtre autoritatea competentã pentru o perioadã de maximum 15 zile calendaristice. Valabilitatea documentelor depuse iniţial nu este afectatã de prelungirea dispusã de autoritatea competentã. Prelungirea termenului de autorizare, precum şi durata acestei prelungiri trebuie motivate în mod corespunzãtor şi notificate solicitantului, de regulã înainte de expirarea termenului iniţial.
5.2. În cazul unei cereri sau al unei documentaţii incomplete, solicitantul este informat în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea cererii, cu privire la necesitatea completãrii documentaţiei şi transmiterii documentelor solicitate, precum şi cu privire la consecinţele termenului de procesare a cererii prevãzut la punctul 5.1.
5.3. În cazul în care o cerere este respinsã pentru motive de naturã proceduralã, solicitantul este informat în cel mai scurt termen, dar nu mai mult de 5 zile lucrãtoare de la depunerea cererii.
6.1. Autorizaţia este acordatã unui prestator pe duratã nelimitatã.
6.2. Autorizaţia se supune condiţiei îndeplinirii continue a cerinţelor. În acest sens autorizaţia sanitarã de funcţionare se vizeazã anual de cãtre autoritatea emitentã, cu excepţia autorizaţiilor pentru laboratoarele de roentgendiagnostic dentar dotate cu instalaţii radiologice dentare având tensiunea radiogenã ≤ 80 kV, autorizaţii care se vizeazã la 2 ani.
6.3. În perioada dintre douã vize, în cazul în care au fost efectuate modificãri faţã de documentaţia şi situaţia pe baza cãrora s-a emis autorizaţia, se solicitã emiterea unei noi autorizaţii de funcţionare.
6.4. Viza menţionatã la punctul 6.2 se aplicã pe acelaşi formular de autorizaţie, pe verso sau în rubrica special destinatã, cuprinzând data, numãrul referatului, numele persoanei care a întocmit referatul şi ştampila conducerii direcţiei de sãnãtate publicã.
7. Anularea autorizaţiei sanitare se poate face în urmãtoarele situaţii:
a) funcţionarea în alte condiţii decât cele existente la data autorizãrii;
b) neremedierea deficienţelor care pot aduce atingere sãnãtãţii publice;
c) funcţionarea unitãţii cu încãlcarea repetatã a normelor legale de igienã;
d) retragerea autorizaţiei Comisiei Naţionale pentru Controlul Activitãţilor Nucleare (CNCAN).
8. Autorizaţia pentru obiectivele/activitãţile cu surse şi generatori de radiaţii care se autorizeazã pe faze de realizare este precedatã de obţinerea avizelor sanitare, dupã caz, de amplasare, construcţie, reamenajare, conservare şi dezafectare instalaţii nucleare şi radiologice, conform tabelului prevãzut în anexa nr. 1 la norme.
9.1. Documentaţiile de avizare/autorizare, însoţite de referatele de evaluare şi copii dupã avizele/autorizaţiile eliberate, se arhiveazã, în condiţii şi spaţii adecvate de pãstrare la laboratorul de igiena radiaţiilor ionizante, precum şi la direcţiile de sãnãtate publicã teritoriale în care se aflã obiectivul/activitatea autorizate.
9.2. Durata de pãstrare a documentelor de la punctul 8: durata de viaţã a obiectivului/activitãţii plus 30 de ani."
ART. III
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul sãnãtãţii,
Raed Arafat,
subsecretar de stat

Bucureşti, 16 iulie 2010.
Nr. 1.045.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016