Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.040 din 16 octombrie 2007  privind modificarea anexei la   Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003 pentru aprobarea Reglementarilor privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.040 din 16 octombrie 2007 privind modificarea anexei la Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003 pentru aprobarea Reglementarilor privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 721 din 25 octombrie 2007
ORDIN nr. 1.040 din 16 octombrie 2007
privind modificarea anexei la <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003 pentru aprobarea Reglementãrilor privind omologarea de tip şi eliberarea cãrţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 721 din 25 octombrie 2007


În temeiul prevederilor <>art. 17 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cãrţii de identitate şi certificarea autenticitãţii vehiculelor rutiere în vederea înmatriculãrii sau înregistrãrii acestora în România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 230/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale art. 5 alin. (2) lit. i) şi k) şi alin. (3) lit. m) şi p) din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 102/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificãrile ulterioare,

ministrul transporturilor emite urmãtorul ordin:

ART. I
Anexa la <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003 pentru aprobarea Reglementãrilor privind omologarea de tip şi eliberarea cãrţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 275 şi 275 bis din 18 aprilie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã conform anexei care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. II
Regia Autonomã "Registrul Auto Român" va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. III
Prezentul ordin transpune:
- Directiva 2006/81/CE a Comisiei din 23 octombrie 2006 pentru adaptarea Directivei 95/17/CE în ceea ce priveşte neînscrierea unuia sau mai multor ingrediente în lista prevãzutã pentru etichetarea produselor cosmetice şi a Directivei 2005/78/CE în ceea ce priveşte mãsurile care trebuie luate împotriva emisiilor de gaze poluante şi de particule poluante ce provin de la motoarele destinate propulsiei vehiculelor, ca urmare a aderãrii Bulgariei şi României;
- Directiva 2006/96/CE a Consiliului din 20 noiembrie 2006 pentru adaptarea anumitor directive din domeniul liberei circulaţii a mãrfurilor, ca urmare a aderãrii Bulgariei şi României;
- Directiva 2006/119/CE a Comisiei din 27 noiembrie 2006 de modificare, în scopul adaptãrii ei la progresul tehnic, a Directivei 2001/56/CE a Parlamentului European şi a Consiliului referitoare la sistemul de încãlzire al autovehiculelor şi remorcilor acestora;
- Directiva 2006/120/CE a Comisiei din 27 noiembrie 2006 de rectificare şi modificare a Directivei 2005/30/CE de modificare, în scopul adaptãrii lor la progresul tehnic, a Directivei 97/24/CE şi a Directivei 2002/24/CE a Parlamentului European şi a Consiliului referitoare la omologarea autovehiculelor cu douã sau trei roţi;
- Directiva 2007/15/CE a Comisiei din 14 martie 2007 de modificare, în scopul adaptãrii ei la progresul tehnic, a anexei I la Directiva 74/483/CEE a Consiliului referitoare la proeminenţele exterioare ale autovehiculelor;
- Directiva 2007/34/CE a Comisiei din 14 iunie 2007 de modificare, în vederea adaptãrii ei la progresul tehnic, a Directivei 70/157/CEE a Consiliului referitoare la nivelul de zgomot admis şi la sistemul de evacuare al autovehiculelor;
- Directiva 2007/35/CE a Comisiei din 18 iunie 2007 de modificare, în scopul adaptãrii ei la progresul tehnic, a Directivei 76/756/CEE a Consiliului privind instalarea dispozitivelor de iluminat şi de semnalizare luminoasã ale autovehiculelor şi ale remorcilor acestora;
- Directiva 2007/37/CE a Comisiei din 21 iunie 2007 de modificare a anexelor I şi III la Directiva 70/156/CEE a Consiliului privind apropierea legislaţiilor statelor membre referitoare la omologarea de tip a autovehiculelor şi a remorcilor acestora.
ART. IV
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intrã în vigoare dupã 30 de zile de la data publicãrii.

p. Ministrul transporturilor,
Barna Tanczos,
secretar de stat

Bucureşti, 16 octombrie 2007.
Nr. 1.040.

ANEXÃ

1. La capitolul II, secţiunea I, dupã subpunctul 3.1 se introduce subpunctul 3.1.1 cu urmãtorul cuprins:
"3.1.1. începând cu 5 ianuarie 2008, pentru vehiculele din categoriile M, N şi O, în conformitate cu prevederile Directivei 70/156/CEE , modificatã ultima datã prin Directiva 2007/37/CE ."
2. La capitolul II, secţiunea I, dupã subpunctul 13 se introduc subpunctele 13^1 şi 13^2 cu urmãtorul cuprins:
"13^1. La acordarea omologãrii CE de tip a întregului vehicul (într-o singurã etapã sau în mai multe etape), a vehiculelor (în ceea ce priveşte produsele utilizate la acestea), a sistemelor, a componentelor şi a entitãţilor tehnice, se vor aplica prevederile administrative prevãzute în Directiva 2006/81/CE şi 96.
13^2. În cazul omologãrilor CE de tip, directiva de modificare la care se face referire în secţiunea 3 a numãrului de omologare CE reprezintã:
13^2.1. în cazul omologãrii CE de tip a întregului vehicul, ultima directivã care modificã un articol (sau articole) al(ale) directivei-cadru;
13^2.2. în cazul omologãrii CE de tip a vehiculelor (în ceea ce priveşte produsele utilizate la acestea), a sistemelor, a componentelor şi a entitãţilor tehnice, ultima directivã care conţine dispoziţii precise pe care vehiculul, sistemul, componenta sau entitatea tehnicã le îndeplineşte;
13^2.3. în cazul în care o directivã specificã conţine date de aplicare diferite în funcţie de cerinţe tehnice diferite, se adaugã un caracter alfabetic corespunzãtor cerinţei tehnice pe baza cãreia a fost acordatã omologarea;
13^2.4. în cazul în care o directivã specificã conţine cerinţe referitoare la subiecte diferite stabilite pe bazã de capitole sau secţiuni diferite, se adaugã numãrul capitolului, anexei şi apendicelui, dupã caz, pentru a se indica subiectul omologãrii."
3. La capitolul II secţiunea a II-a, titlul se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Omologarea naţionalã de tip a întregului vehicul, omologarea naţionalã de tip a vehiculelor şi a produselor, acordarea numãrului de registru şi eliberarea CIV pentru vehicule"
4. La capitolul II secţiunea a II-a, subpunctul 1.1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"1.1. Prevederile prezentei secţiuni se aplicã la omologarea naţionalã de tip a întregului vehicul (într-o singurã etapã sau în mai multe etape), la omologarea naţionalã de tip a vehiculelor (în ceea ce priveşte produsele utilizate la acestea), la acordarea numãrului de registru şi eliberarea CIV pentru vehicule, precum şi la omologarea naţionalã de tip a produselor care sunt reglementate de regulamentele CEE-ONU."
5. La capitolul II secţiunea a II-a, subpunctul 2.1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"2.1. În cadrul prezentei secţiuni, termenul omologare de tip este utilizat pentru a desemna activitãţile sau cerinţele comune pentru omologarea naţionalã de tip a întregului vehicul (într-o singurã etapã sau în mai multe etape), pentru omologarea naţionalã de tip a vehiculelor (în ceea ce priveşte produsele utilizate la acestea) şi pentru omologarea naţionalã de tip a produselor care sunt reglementate de regulamentele CEE- ONU."
6. La capitolul II secţiunea a II-a subpunctul 3.2, litera h) se abrogã.
7. La capitolul II secţiunea a II-a subpunctul 4.2, litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) tipurile de autovehicule şi remorcile acestora [definite la secţiunea I subpct. 1.1, cu excepţia autovehiculelor din categoria M(1)], care sunt conforme cu informaţiile din dosarul constructorului şi care îndeplinesc toate condiţiile tehnice specifice indicate în prezentele reglementãri.
Pentru vehiculele speciale se vor aplica prevederile din anexa XI la Directiva 70/156/CEE , apendicele 1 - 4, în funcţie de destinaţia vehiculului special;".
8. La capitolul II secţiunea a II-a subpunctul 4.2, literele b) şi c) se abrogã.
9. La capitolul II secţiunea a II-a, subpunctele 4.6 şi 4.7 se abrogã.
10. La capitolul II secţiunea a II-a, dupã punctul 4 se introduce un nou punct, punctul 4^1, cu urmãtorul cuprins:
"4^1. Acordarea numãrului de registru
4^1.1. În cazul vehiculelor care deţin omologare comunitarã (CE) de tip a întregului vehicul, RAR acordã, la solicitarea constructorului, reprezentantului acestuia sau importatorului, un numãr de registru care atestã luarea în evidenţã a introducerii în România a tipului/variantei/versiunii respective.
4^1.2. În vederea acordãrii numãrului de registru, trebuie prezentate:
a) o copie de pe certificatul de înmatriculare/înregistrare la oficiul registrului comerţului al solicitantului acordãrii numãrului de registru;
b) o copie de pe documentul prin care constructorul, dacã este cazul, împuterniceşte solicitantul acordãrii numãrului de registru;
c) o copie a certificatul de omologare CE de tip a întregului vehicul;
d) un certificat de conformitate CE, în original, personalizat pe un vehicul din tipul/varianta/versiunea ce se doreşte a fi omologatã.
4^1.3. În cazul omologãrii naţionale de tip a întregului vehicul, acordarea numãrului de registru este inclusã în procedura de omologare."
11. La capitolul II secţiunea a II-a, subpunctul 6.2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"6.2. În urma acordãrii omologãrii naţionale de tip a întregului vehicul, RAR elibereazã CIV pentru fiecare vehicul fabricat conform tipului de vehicul omologat, în vederea înmatriculãrii sau înregistrãrii acestuia.
6.2.1. Dacã o altã persoanã juridicã românã, importator pentru acelaşi tip de vehicul, importã mai mult de 10 bucãţi de acest tip, ea poate, de comun acord cu persoana juridicã deţinãtoare a omologãrii naţionale de tip a întregului vehicul, sã primeascã CIV."
12. La capitolul II secţiunea a II-a, subpunctul 6.4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"6.4. Eliberarea de RAR a CIV pentru vehiculele care deţin omologare CE de tip a întregului vehicul se face în baza numãrului de registru acordat pentru tipul/varianta/versiunea respectivã, fãrã efectuarea de încercãri suplimentare."
13. La capitolul II secţiunea a II-a, subpunctul 6.5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"6.5. Datele din CIV referitoare la vehicul se înscriu de cãtre RAR şi, dupã caz, de cãtre deţinãtorul omologãrii naţionale de tip a întregului vehicul sau de cãtre persoana juridicã la solicitarea cãreia s-a acordat numãr de registru."
14. La capitolul II secţiunea a II-a, dupã subpunctul 6.5 se introduce un nou subpunct, subpunctul 6.5^1, cu urmãtorul cuprins:
"6.5^1. În cazul în care omologarea naţionalã de tip a întregului vehicul sau omologarea CE de tip a întregului vehicul, dupã caz, îşi pierde valabilitatea în scopul primei înmatriculãri, primei înregistrãri ori vânzãrii unui vehicul rutier în conformitate cu prevederile prezentelor reglementãri sau ale legislaţiei comunitare, nu se mai pot elibera CIV în baza omologãrii naţionale de tip ori a numãrului de registru, iar CIV existente mai pot fi folosite numai în conformitate cu prevederile prezentelor reglementãri sau ale legislaţiei comunitare."
15. La capitolul II secţiunea a II-a subpunctul 6.6, al doilea paragraf se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"De asemenea, acesta va aplica pe fiecare produs fabricat în conformitate cu tipul omologat marca sa de fabricaţie ori comercialã, tipul şi/sau, dacã cerinţele existente prevãd astfel, numãrul omologãrii naţionale de tip. În ultimul caz, constructorul poate sã nu mai aplice marca sa de fabricaţie sau comercialã ori tipul."
16. La capitolul II secţiunea a II-a, subpunctul 7.2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"7.2. La prima înmatriculare, prima înregistrare sau la vânzare, un vehicul rutier nou trebuie sã corespundã condiţiilor tehnice impuse la omologarea CE de tip a întregului vehicul sau la omologarea naţionalã de tip a întregului vehicul, dupã caz, precizate prin legislaţia comunitarã ori prin prezentele reglementãri, cu excepţia cazurilor pentru care legislaţia comunitarã sau prezentele reglementãri prevãd în mod expres alte date de aplicare pentru prima înmatriculare, prima înregistrare ori vânzarea unui vehicul rutier nou."
17. La capitolul II secţiunea a II-a, subpunctul 10.1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"10.1. Verificarea conformitãţii producţiei vehiculelor şi a produselor se realizeazã conform prevederilor anexelor corespunzãtoare ale directivelor-cadru şi directivelor specifice sau, dupã caz, apendicelui 2 la Acordul de la Geneva din 1958 şi regulamentelor CEE - ONU aplicabile."
18. La capitolul III, dupã subpunctul 1.2.4 se introduce un nou subpunct, subpunctul 1.2.5, cu urmãtorul cuprins:
"1.2.5. troleibuz - autobuz cu alimentare electricã prin fire electrice exterioare;".
19. La capitolul III, subpunctul 1.10 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"1.10. tractor agricol sau forestier (vezi anexa nr. 1, secţiunea A);".
20. La capitolul IV, subpunctul 1.1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"1.1. Viteza maximã constructivã a vehiculelor rutiere care se înscrie în CIV este cea indicatã de constructor în documentele prezentate în vederea omologãrii/acordãrii numãrului de registru. Ea se mãsoarã:
a) pentru autovehiculele cu 2 sau 3 roţi, conform Directivei 95/1/CEE , modificatã prin Directiva 2006/27/CE ;
b) pentru tractoarele agricole sau forestiere, conform Directivei 74/152/CEE paragraful 1, modificatã prin Directiva 98/89/CE.
1.1.1. Pentru autovehiculele din categoriile M şi N, prevãzute cu limitator de vitezã sau cu sistem integrat de limitare a vitezei, în CIV se va înscrie viteza maximã care nu poate fi depãşitã constructiv, datoritã limitatorului de vitezã ori sistemului integrat de limitare a vitezei, şi care este declaratã de cãtre solicitantul omologãrii/acordãrii numãrului de registru în documentele prezentate în vederea omologãrii/acordãrii numãrului de registru (aceastã vitezã se mãsoarã în conformitate cu Directiva 92/24/CEE , modificatã prin Directiva 2004/11/CE )."
21. La capitolul IV, subpunctul 1.2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"1.2. Puterea netã a motorului care se înscrie în CIV este cea declaratã de constructor în documentele prezentate în vederea omologãrii/acordãrii numãrului de registru. Ea se mãsoarã:
a) pentru autovehiculele din categoriile M şi N, conform Directivei 80/1269/CEE , modificatã prin Directiva 1999/99/CE ;
b) pentru autovehiculele cu 2 sau 3 roţi, conform Directivei 95/1/CEE , modificatã prin Directiva 2002/41/CE ."
22. La capitolul IV, subpunctul 1.3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"1.3. Cilindreea motorului autovehiculelor care se înscrie în CIV este cea declaratã de constructor în documentele prezentate în vederea omologãrii/acordãrii numãrului de registru."
23. La capitolul IV, subpunctul 1.5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"1.5. Caracteristicile şi performanţele care nu sunt reglementate prin norme naţionale, directive/regulamente CE/CEE ori regulamente CEE - ONU sau orice alte documente care nu sunt precizate de prezentele reglementãri nu se verificã de RAR şi se înscriu în documentele eliberate de RAR, inclusiv în CIV, în conformitate cu datele declarate de solicitantul omologãrii/acordãrii numãrului de registru pe propria rãspundere a acestuia. Orice consecinţe de naturã juridicã, administrativã şi/sau economicã ce decurg din respectiva declaraţie vor fi suportate de solicitantul omologãrii de tip/acordãrii numãrului de registru."
24. La capitolul IV, dupã subpunctul 5.1.1 se introduc patru noi subpuncte, subpunctele 5.1.1.1 - 5.1.1.4, cu urmãtorul cuprins:
"5.1.1.1. Nu se admite refuzarea acordãrii omologãrii naţionale sau omologãrii CE de tip, dupã caz, pentru vehiculele din categoriile M, N şi O care corespund cerinţelor Directivei 76/756/CEE , modificatã prin Directiva 2007/35/CE , valabile pentru circulaţia pe partea dreaptã.
5.1.1.2. Începând cu 10 iulie 2008, la omologarea naţionalã sau la omologarea CE de tip, vehiculele din categoriile M, N şi O trebuie sã corespundã cerinţelor Directivei 76/756/CEE , modificatã prin Directiva 2007/35/CE , valabile pentru circulaţia pe partea dreaptã.
5.1.1.3. Începând cu 10 iulie 2011, la prima înmatriculare şi la vânzare, vehiculele din categoriile M, N şi O trebuie sã corespundã cerinţelor Directivei 76/756/CEE , modificatã prin Directiva 2007/35/CE , valabile pentru circulaţia pe partea dreaptã.
5.1.1.4. Cerinţele din Directiva 2007/35/CE referitoare la echiparea cu marcaje cu vizibilitate mare (marcaje reflectorizante pentru contur) se aplicã, în condiţiile prevãzute de Regulamentul CEE - ONU nr. 48, pentru:
a) autovehiculele din categoriile N(2) cu masa maximã tehnic admisibilã mai mare de 7,5 tone şi N(3), cu excepţia autoşasiurilor cu cabinã, a autovehiculelor incomplete şi a autotractoarelor; şi
b) remorcile şi semiremorcile din categoriile O(3) şi O(4)."
25. La capitolul IV, dupã subpunctul 5.6 se introduc douã noi subpuncte, subpunctele 5.7 şi 5.8, cu urmãtorul cuprins:
"5.7. Farurile de viraj trebuie sã respecte condiţiile tehnice din Regulamentul nr. 119 CEE - ONU.
5.8. Sistemele adaptabile pentru iluminare frontalã (AFS) pentru autovehiculele din categoriile M şi N trebuie sã respecte condiţiile tehnice din Regulamentul nr. 123 CEE - ONU."
26. La capitolul IV, dupã subpunctul 8.12.1 se introduc douã noi subpuncte, subpunctele 8.12.1.1 şi 8.12.1.2, cu urmãtorul cuprins:
"8.12.1.1. Începând cu 6 iulie 2008 se aplicã prevederile Directivei 2007/34/CE de modificare a Directivei 70/157/CEE .
8.12.1.2. Începând de la 6 iulie 2008 şi pânã la 6 iulie 2010, vehiculul ce urmeazã a fi omologat de tip trebuie supus încercãrii stabilite în anexa 10 la Regulamentul CEE - ONU nr. 51, numai în scopul monitorizãrii. Rezultatele încercãrii menţionate anterior trebuie adãugate la documentele prevãzute în apendicele 1 şi 2 din anexa I la Directiva 70/157/CEE , modificatã prin Directiva 2007/34/CE, în conformitate cu anexa 9 la Regulamentul CEE - ONU nr. 51. RAR va trimite aceste documente informative Comisiei Europene. Aceste obligaţii nu aduc atingere cazurilor de extindere a omologãrilor existente în conformitate cu Directiva 70/157/CEE . În cadrul procedurii de monitorizare menţionate anterior, un vehicul nu este considerat a fi de un tip nou dacã diferã numai din punct de vedere al prevederilor prevãzute la pct. 2.2.1 şi 2.2.2 din Regulamentul CEE - ONU nr. 51."
27. La capitolul IV, subpunctul 8.15^1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"8.15^1. La omologarea CE de tip a catalizatoarelor de schimb noi destinate a fi instalate pe autovehiculele cu 2 sau 3 roţi, trebuie respectate condiţiile tehnice referitoare la mãsurile împotriva poluãrii atmosferice, la nivelul sonor admisibil şi la protecţia împotriva modificãrilor neautorizate prevãzute în Directiva 2005/30/CE (astfel cum a fost rectificatã şi modificatã prin Directiva 2006/120/CE ) de modificare a Directivei 97/24/CE .
8.15^1.1. Începând cu 1 ianuarie 2009, este permisã vânzarea sau instalarea pe un autovehicul cu 2 sau 3 roţi numai a catalizatoarelor de schimb noi care au fost omologate în conformitate cu cap. 5 din Directiva 97/24/CE , modificatã prin Directiva 2005/30/CE (astfel cum a fost rectificatã şi modificatã prin Directiva 2006/120/CE )."
28. La capitolul IV, dupã subpunctul 8.15^1 se introduce un nou subpunct, subpunctul 8.15^2, cu urmãtorul cuprins:
"8.15^2. Catalizatoarele noi pentru autovehiculele cu 2 sau 3 roţi trebuie sã respecte prevederile prevãzute de cap. 5 din Directiva 97/24/CE , modificatã prin Directiva 2005/30/CE (astfel cum a fost rectificatã şi modificatã prin Directiva 2006/120/CE ) şi prin Directiva 2006/27/CE ."
29. La capitolul IV, dupã subpunctul 8.17 se introduc trei noi subpuncte, subpunctele 8.17^1 - 8.17^3, cu urmãtorul cuprins:
"8.17^1. Pentru dispozitivele de evacuare noi pentru autovehiculele din categoriile M şi N, începând cu 6 iulie 2008 se aplicã prevederile Directivei 2007/34/CE de modificare a Directivei 70/157/CEE .
8.17^2. Dispozitivele de evacuare noi pentru autovehiculele cu 2 sau 3 roţi trebuie sã respecte prevederile cap. 9 din Directiva 97/24/CE , modificatã prin Directiva 2005/30/CE (astfel cum a fost rectificatã şi modificatã prin Directiva 2006/120/CE ) şi Directiva 2006/27/CE . Omologãrile acordate anterior în conformitate cu prevederile cap. 9 din Directiva 97/24/CE rãmân valabile în scopul vânzãrii şi punerii în exploatare.
8.17^3. Începând cu 3 ianuarie 2009 se aplicã prevederile Regulamentului (CE) nr. 715/2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveşte emisiile provenind de la vehiculele uşoare pentru pasageri şi de la vehiculele uşoare comerciale (Euro 5 şi Euro 6) şi privind accesul la informaţiile referitoare la repararea şi întreţinerea vehiculelor."
30. La capitolul IV, dupã subpunctul 9.1.1 se introduc douã noi subpuncte, subpunctele 9.1.1.1 şi 9.1.1.2, cu urmãtorul cuprins:
"9.1.1.1. Începând cu 5 aprilie 2008, nu se admit refuzarea acordãrii omologãrii CE de tip şi interzicerea înmatriculãrii sau vânzãrii unui tip de vehicul din categoria M1 care respectã condiţiile tehnice prevãzute în Directiva 74/483/CEE , modificatã prin Directiva 2007/15/CE .
9.1.1.2. Începând cu 4 aprilie 2009, la omologarea CE de tip, autovehiculele din categoria M1 trebuie sã respecte condiţiile tehnice privind proeminenţele exterioare prevãzute în 483, modificatã prin Directiva 2007/15/CE . Omologãrile acordate anterior rãmân valabile în scopul primei înmatriculãri a autovehiculelor din categoria M(1)."
31. La capitolul IV, subpunctul 9.1.2^1 se abrogã.
32. La capitolul IV, subpunctul 9.1.11 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"9.1.11. Omologarea naţionalã de tip se acordã pentru vehiculele din categoriile N şi O cu masa totalã maximã autorizatã mai mare de 7,5 tone numai dacã acestea sunt echipate cu marcaje cu vizibilitate mare (marcaje reflectorizante pentru contur), cu respectarea prevederilor Regulamentului nr. 48 CEE - ONU.
9.1.11.1. Prevederile subpct. 9.1.11 se aplicã pânã la 10 iulie 2008, datã de la care se aplicã prevederile privind echiparea cu marcaje cu vizibilitate mare (marcaje reflectorizante pentru contur) prevãzute în Directiva 2007/35/CE , în conformitate cu prevederile subpct. 5.1.1.2 - 5.1.1.4."
33. La capitolul IV, dupã subpunctul 10.1.7.1 se introduce un nou subpunct, subpunctul 10.1.7.2, cu urmãtorul cuprins:
"10.1.7.2. Nu se admit refuzarea acordãrii omologãrii naţionale sau omologãrii CE de tip, dupã caz, şi interzicerea înmatriculãrii sau vânzãrii unui tip de vehicul din categoriile M, N şi O echipat cu un sistem de încãlzire cu GPL care respectã condiţiile tehnice prevãzute de Directiva 2001/56/CE , modificatã prin Directiva 2006/119/CE .
10.1.7.2.1. Începând cu 1 aprilie 2008, la omologarea naţionalã sau omologarea CE de tip, dupã caz, a unui tip de vehicul din categoriile M, N şi O echipat cu un sistem de încãlzire cu GPL trebuie respectate condiţiile tehnice prevãzute de Directiva 2001/56/CE , modificatã prin Directiva 2006/119/CE . Omologãrile acordate anterior rãmân valabile în scopul primei înmatriculãri a vehiculelor din categoriile M, N şi O."
34. La capitolul IV, dupã subpunctul 10.7.5.1 se introduce un nou subpunct, subpunctul 10.7.5.2, cu urmãtorul cuprins:
"10.7.5.2. Nu se admit refuzarea acordãrii omologãrii CE de tip şi interzicerea vânzãrii sau punerii în exploatare a unui tip de sistem de încãlzire cu GPL pentru vehiculele din categoriile M, N şi O, ca element component, care respectã condiţiile tehnice prevãzute de Directiva 2001/56/CE , modificatã prin Directiva 2006/119/CE .
10.7.5.2.1. Începând cu 1 aprilie 2008, la omologarea CE de tip a unui tip de sistem de încãlzire cu GPL pentru vehiculele din categoriile M, N şi O, ca element component, trebuie respectate condiţiile tehnice prevãzute de Directiva 2001/56/CE , modificatã prin Directiva 2006/119/CE . Omologãrile acordate anterior rãmân valabile în scopul vânzãrii sau punerii în exploatare a sistemelor de încãlzire cu GPL pentru vehiculele din categoriile M, N şi O."
35. La capitolul IV, subpunctul 12.3.1 se abrogã.
36. La capitolul IV, dupã subpunctul 12.7.1 se introduce un nou subpunct, subpunctul 12.7.1^1, cu urmãtorul cuprins:
"12.7.1^1. Roţile noi de schimb pentru vehiculele din categoriile M(1), M(1)G, O(1) şi O(2) trebuie sã respecte condiţiile tehnice din Regulamentul nr. 124 CEE - ONU.
12.7.1^1.1. Prevederile Regulamentului nr. 124 CEE - ONU nu se aplicã roţilor de origine (de prim montaj), roţilor de schimb furnizate de producãtorul vehiculului şi "roţilor speciale", aşa cum sunt definite în Regulamentul nr. 124 CEE - ONU.
12.7.1^1.2. Prevederile Regulamentului nr. 124 CEE - ONU se aplicã atât în ceea ce priveşte fabricarea roţilor de schimb, cât şi în ceea ce priveşte instalarea lor."
37. La capitolul IV, subpunctul 17.1.9^2.2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"17.1.9^2.2. Începând cu 5 ianuarie 2008, nu se admit refuzarea acordãrii omologãrii naţionale sau omologãrii CE de tip, dupã caz, şi interzicerea înmatriculãrii şi vânzãrii din motive privind emisiile ce provin de la sistemele de climatizare ale autovehiculelor, dacã autovehiculele echipate cu un sistem de climatizare conceput pentru a utiliza gaze cu efect de serã cu fluor al cãror potenţial de încãlzire globalã este mai mare de 150 respectã prevederile Directivei 2006/40/CE ."
38. La capitolul IV, subpunctul 17.1.9^2.3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"17.1.9^2.3. Începând cu 21 iunie 2008, la omologarea naţionalã sau omologarea CE de tip, dupã caz, autovehiculele echipate cu un sistem de climatizare conceput pentru a utiliza gaze cu efect de serã cu fluor al cãror potenţial de încãlzire globalã este mai mare de 150, cu excepţia cazului când pierderile anuale de gaze din sistem nu depãşesc 40 g pentru un evaporator cu simplu efect sau 60 g pentru un evaporator cu dublu efect, trebuie sã respecte prevederile Directivei 2006/40/CE ."
39. La capitolul IV, subpunctul 17.1.9^2.4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"17.1.9^2.4. Începând cu 21 iunie 2009, la prima înmatriculare şi la vânzare, autovehiculele echipate cu un sistem de climatizare conceput pentru a utiliza gaze cu efect de serã cu fluor al cãror potenţial de încãlzire globalã este mai mare de 150, cu excepţia cazului când pierderile anuale de gaze din sistem nu depãşesc 40 g pentru un evaporator cu simplu efect sau 60 g pentru un evaporator cu dublu efect, trebuie sã respecte prevederile Directivei 2006/40/CE ."
40. La capitolul IV, dupã subpunctul 17.1.9^2.11 se introduce un nou subpunct, subpunctul 17.1.9^2.12, cu urmãtorul cuprins:
"17.1.9^2.12. Începând cu 5 ianuarie 2008, se aplicã prevederile Regulamentului (CE) nr. 706/2007 de stabilire a dispoziţiilor administrative pentru omologarea CE de tip a vehiculelor şi a unui test armonizat pentru mãsurarea scurgerilor provenite de la anumite sisteme de climatizare."
41. La capitolul IV, subpunctul 17.3.2 se abrogã.
42. La capitolul IV, subpunctul 18.1.10 se abrogã.
43. La capitolul V, subpunctul 1.2.1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"1.2.1. RAR poate, în limitele precizate mai jos şi pentru o perioadã limitatã, sã permitã eliberarea CIV în vederea înmatriculãrii sau înregistrãrii pentru vehiculele conforme cu un tip de vehicul pentru care omologarea naţionalã de tip a întregului vehicul nu mai este valabilã. Aceastã dispoziţie se aplicã numai vehiculelor rutiere care la data expirãrii omologãrii naţionale de tip a întregului vehicul se aflau pe teritoriul României."
44. La capitolul V, subpunctul 1.2.3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"1.2.3. Numãrul maxim de vehicule complete, de bazã, incomplete sau completate, pentru care se poate aplica exceptarea respectivã, este:
1.2.3.1. pentru vehiculele din categoriile M, N şi O [cu excepţia autovehiculelor din categoria M(1)], numãrul maxim de vehicule de un tip sau mai multe tipuri nu trebuie sã depãşeascã 30% din numãrul de vehicule de toate tipurile respective cãrora li s-a eliberat CIV în vederea înmatriculãrii în cursul anului precedent. Dacã acest procent de 30% reprezintã mai puţin de 100 de vehicule, se poate autoriza eliberarea CIV pentru maximum 100 de vehicule;
1.2.3.2. pentru vehiculele din categoria L, numãrul maxim de vehicule de un tip sau mai multe tipuri nu trebuie sã depãşeascã 10% din numãrul de vehicule de toate tipurile respective cãrora li s-a eliberat CIV în vederea înmatriculãrii sau înregistrãrii în cursul anului precedent. Dacã acest procent de 10% reprezintã mai puţin de 100 de vehicule, se poate autoriza eliberarea CIV pentru maximum 100 de vehicule;
1.2.3.3. pentru vehiculele din categoria T, numãrul maxim de vehicule de un tip sau mai multe tipuri nu trebuie sã depãşeascã 10% din numãrul vehiculelor din toate tipurile respective cãrora li s-a eliberat CIV în vederea înmatriculãrii sau înregistrãrii în cursul ultimilor 2 ani precedenţi, fãrã ca acest numãr sã fie mai mic de 20."
45. La capitolul V, dupã punctul 3 se introduce un nou punct, punctul 4, cu urmãtorul cuprins:
"4. În limitele numerice prevãzute la subpct. 1.2.3, Ministerul Transporturilor poate acorda exceptãri de la unele prevederi ale prezentelor reglementãri, cu condiţia impunerii unor dispoziţii adecvate, astfel încât sã nu fie afectate în mod semnificativ siguranţa rutierã şi protecţia mediului."
46. La capitolul VI, punctul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"1. În conformitate cu legislaţia naţionalã privind circulaţia pe drumurile publice din România, autovehiculele trebuie sã fie dotate la punerea în circulaţie cu:
- trusã medicalã, care sã respecte prevederile legale în vigoare;
- douã triunghiuri reflectorizante, omologate în conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 27 CEE-ONU;
- stingãtor de incendiu, care sã respecte prevederile legale în vigoare.
Aceste dotãri vor fi amplasate în autovehicul într-un spaţiu în care sã nu prezinte risc de rãnire pentru conducãtorul autovehiculului sau pentru pasageri în caz de impact ori frânare bruscã (de exemplu: spaţiul destinat bagajelor, spaţii prevãzute cu sistem de închidere din interiorul sau exteriorul cabinei, spaţii special amenajate etc.)."
47. La capitolul VI, punctul 3 se abrogã.
48. La anexa nr. 2 la reglementãri, la secţiunea A tabelul A1, poziţiile: 1 "Nivel zgomot", 1 "Amortizoare zgomot de înlocuire", 16, 20, 36, 52 "Autobuze (mai mult de 22 persoane)" şi 61 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:


┌───┬───────────────────────────┬────────┬──────────┬─┬─┬─┬───┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬────┐
│"1.│Nivel zgomot │ 70/157 �/101 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ �/34 │X│X│X│ X │X│X│ │ │ │ │ 51 │
├───┼───────────────────────────┼────────┼──────────┼─┼─┼─┼───┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼────┤
𗈕. │Amortizoare zgomot │ 70/157 �/101 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │de schimb │ �/34 │X│X│X│ X │X│X│ │ │ │ │ 59 │
├───┼───────────────────────────┼────────┼──────────┼─┼─┼─┼───┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼────┤
󧓘.│Proeminenţe exterioare │ 74/483 󧔟/354 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ �/15 │X│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ 26 │
├───┼───────────────────────────┼────────┼──────────┼─┼─┼─┼───┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼────┤
󧓜.│Instalarea echipamentelor │ 76/756 󧔩/28 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │de iluminare şi semnalizare│ �/35 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │luminoasã │ │ │X│X│X│ X │X│X│X│X│X│X│ 48 │
├───┼───────────────────────────┼────────┼──────────┼─┼─┼─┼───┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼────┤
󧓬.│Sisteme de încãlzire �/56 �/78 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ �/119 │X│X│X│ X │X│X│X│X│X│X� │
├───┼───────────────────────────┼────────┼──────────┼─┼─┼─┼───┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼────┤
󧓼.│Autobuze �/85 │ - │ │X│X│ │ │ │ │ │ │ � │
├───┼───────────────────────────┼────────┼──────────┼─┼─┼─┼───┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼────┤
󧔅.│Sisteme de climatizare �/40 │R 706/2007│X│ │ │ X │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │(8)│ │ │ │ │ │ │ -"│
└───┴───────────────────────────┴────────┴──────────┴─┴─┴─┴───┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴────┘



49. La anexa nr. 2 la reglementãri, la secţiunea A tabelul A1, poziţiile 52 "Autobuze (cel mult 22 de persoane)" şi 52 "Autobuze cu etaj" se abrogã.
50. La anexa nr. 2 la reglementãri, la secţiunea A tabelul A2, poziţia "Determinarea vitezei maxime" se abrogã.
51. La anexa nr. 2 la reglementãri, la secţiunea A tabelul A2 se introduc douã poziţii noi, cu urmãtorul cuprins:


┌───────────────────────────────────────┬────┐
│"Sisteme adaptabile pentru iluminare � │
│frontalã (AFS) │ │
├───────────────────────────────────────┼────┤
│Roţi de schimb �"│
└───────────────────────────────────────┴────┘


52. La anexa nr. 2 la reglementãri, la secţiunea B tabelul B4, poziţia "Mãsurarea puterii nete, a momentului net şi a consumului specific" se abrogã.
53. La anexa nr. 2 la reglementãri, la secţiunea C tabelul C1, poziţia 28 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:


┌───────────────────────────────┬───────┬────────┬─────┐
│"28. Mãsuri împotriva poluãrii 󧔩/24, �/77 │ -" │
│atmosferice │cap. 5 �/30 │ │
│ │ �/27 │ │
│ │ �/72 │ │
│ │ �/120│ │
└───────────────────────────────┴───────┴────────┴─────┘


_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016