Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.033 din 6 iulie 2004  privind constituirea si atributiile Comisiei fiscale centrale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.033 din 6 iulie 2004 privind constituirea si atributiile Comisiei fiscale centrale

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 677 din 28 iulie 2004
În temeiul <>art. 10 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile ulterioare, în baza prevederilor <>art. 6 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, şi ale <>art. 37 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 560 din 24 iunie 2004,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Pentru aplicarea unitarã a prevederilor <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, şi a actelor normative care reglementau taxa pe valoarea adãugatã, impozitul pe profit, accizele, impunerea unor venituri realizate din România de persoane fizice şi juridice nerezidente, impozitul pe venit, înainte de intrarea în vigoare a Codului fiscal, se constituie Comisia fiscalã centralã la nivelul Ministerului Finanţelor Publice, denumitã în continuare Comisia.
ART. 2
(1) Comisia emite decizii pentru:
a) problemele de naturã fiscalã şi cele de procedurã fiscalã, prin coroborarea legislaţiei din domeniu cu legislaţia conexã, dupã caz, pentru care se impune o soluţionare unitarã în vederea eliminãrii confuziilor şi interpretãrilor diferite în aplicarea legislaţiei;
b) problemele ce privesc conflictele de competenţã ivite între organele fiscale care nu sunt subordonate unui organ ierarhic comun;
c) cazurile în care aplicarea scutirii de taxã pe valoarea adãugatã pentru bunurile şi serviciile finanţate din fonduri nerambursabile nu se poate realiza conform <>art. 8 din anexa la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 141/2004 .
(2) Deciziile Comisiei se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(3) Comisia este formatã din 15 persoane cu drept de vot, din care: un preşedinte, un locţiitor al preşedintelui şi 13 membri, în componenţa prevãzutã în anexã.
(4) În cazul în care Comisia este sesizatã în legãturã cu soluţionarea unor conflicte de competenţã ce privesc bugetele locale, secretariatul va solicita Asociaţiei Comunelor din România, Asociaţiei Oraşelor din România, Asociaţiei Municipiilor din România, Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România, precum şi Ministerului Administraţiei şi Internelor desemnarea câte unui reprezentant în vederea completãrii Comisiei.
(5) Comisia este coordonatã de secretarul de stat care rãspunde de politicã şi legislaţie fiscalã.
ART. 3
În cadrul Comisiei funcţioneazã un secretariat format din 4 persoane, dintre care douã persoane din cadrul Direcţiei de politici şi legislaţie privind veniturile bugetului general consolidat, o persoanã din cadrul Direcţiei generale juridice şi o persoanã din cadrul proiectului "Codul de procedurã fiscalã".
ART. 4
(1) Directorii generali şi/sau adjuncţi în ale cãror atribuţii se regãseşte coordonarea impozitelor prevãzute la art. 1, denumiţi în continuare directori coordonatori, respectiv şeful proiectului "Codul de procedurã fiscalã", selecteazã problematica rezultatã din corespondenţa primitã care este de competenţa Comisiei.
(2) Ceilalţi membri ai Comisiei, alţii decât cei prevãzuţi la alin. (1), pot propune spre dezbatere, în vederea adoptãrii unor soluţii unitare, probleme din domeniul legislaţiei fiscale şi procedurilor fiscale prevãzute la art. 1.
(3) Directorii coordonatori, pentru problematica selectatã, precum şi ceilalţi membri ai Comisiei, pentru problemele pe care le supun spre dezbatere, asigurã elaborarea notei de prezentare şi soluţia propusã. Înscrierea pe ordinea de zi a notelor de prezentare şi a soluţiilor propuse se supune aprobãrii preşedintelui Comisiei.
ART. 5
(1) Comisia se întruneşte o datã pe sãptãmânã sau ori de câte ori este nevoie, dupã cum urmeazã:
a) Comisia se poate întruni şi poate lua decizii în prezenţa a cel puţin 9 membri, dintre care nu pot sã lipseascã preşedintele Comisiei sau locţiitorul acestuia, directorul general al Direcţiei generale juridice şi directorul coordonator sau înlocuitorii de drept ai acestora pe problematica specificã fiecãrui impozit care face obiectul analizei. În situaţia în care se dezbat probleme din domeniul Codului de procedurã fiscalã sau care privesc conflictele de competenţã, nu pot sã lipseascã de la lucrãrile Comisiei şeful proiectului "Codul de procedurã fiscalã" şi directorul Direcţiei juridice din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã sau înlocuitorii de drept ai acestora;
b) în cazul soluţionãrii unor conflicte de competenţã ce privesc bugetele locale, Comisia se poate întruni şi poate lua decizii în prezenţa a cel puţin 11 membri, dintre care nu pot sã lipseascã preşedintele Comisiei sau locţiitorul acestuia, şeful proiectului "Codul de procedurã fiscalã", directorul Direcţiei juridice din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã sau înlocuitorii de drept ai acestora şi cel puţin unul dintre reprezentanţii desemnaţi potrivit art. 2 alin. (4).
(3) Deciziile se iau cu votul a jumãtate plus unu din numãrul membrilor prezenţi şi sunt valabile indiferent de poziţia ulterioarã a persoanelor absente de la lucrãrile Comisiei.
(4) La lucrãrile şedinţei pot fi invitaţi sã participe fãrã drept de vot specialişti din cadrul direcţiilor de specialitate.
(5) Comisia analizeazã notele de prezentare şi soluţiile propuse, înscrise pe ordinea de zi, şi aprobã prin decizii soluţii unitare de aplicare a prevederilor legale sau, dupã caz, respinge soluţiile propuse dacã acestea contravin prevederilor legale sau dacã nu sunt de competenţa Comisiei, în sensul art. 2 alin. (1).
(6) Comisia nu soluţioneazã probleme punctuale care nu presupun adoptarea unor soluţii unitare general aplicabile de cãtre toţi agenţii economici, acestea rezolvându-se potrivit atribuţiilor direcţiilor, prevãzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a Ministerului Finanţelor Publice, şi potrivit legislaţiei specifice.
ART. 6
(1) Secretariatul va ţine un registru în care se vor consemna:
- data şedinţei;
- participanţii (nominal);
- ordinea de zi;
- modul de votare a deciziilor;
- numãrul atribuit deciziei Comisiei.
(2) Cu cel puţin 3 zile înaintea şedinţei, secretariatul distribuie membrilor Comisiei şi invitaţilor: nota de prezentare a problemelor supuse dezbaterii şi soluţiile propuse, sub semnãtura directorilor coordonatori, sau, dupã caz, a celorlalţi membri ai Comisiei.
(3) Procesul-verbal al şedinţei Comisiei se redacteazã de secretariat, va fi semnat de membrii prezenţi ai Comisiei şi va fi pãstrat la secretariatul acesteia.
(4) În termen de 3 zile de la data şedinţei, secretariatul Comisiei redacteazã decizia, care va conţine numai soluţiile aprobate de Comisie şi proiectul de ordin pe care îl va înainta spre aprobare ministrului finanţelor publice.
(5) Prin grija secretariatului şi a directorilor coordonatori decizia Comisiei se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 7
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin îşi înceteazã valabilitatea <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 289/2004 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 148 din 19 februarie 2004.
ART. 8
Soluţiile unitare adoptate prin decizii ale Comisiei şi aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice sunt aplicabile de la data intrãrii în vigoare a actului normativ în baza cãruia au fost date.
ART. 9
Anexa face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 10
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 6 iulie 2004.
Nr. 1.033.

ANEXĂ

COMPONENŢA COMISIEI FISCALE CENTRALE


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Functia Domeniul Statutul
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 Secretar de stat Cu atributii in domeniul politicii presedinte
si legislatiei fiscale
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2 Secretar de stat Presedintele Agentiei Nationale de loctiitor al
Administrare Fiscala presedintelui
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3 Director general Directia generala de politici si membru
legislatie privind veniturile
bugetului general consolidat
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4 Director general Directia generala juridica membru
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5 Director general Directia generala de gestiune a membru
impozitelor si contributiilor - ANAF
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6 Director general Directia generala de colectare a membru
creantelor bugetare - ANAF
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7 Director general Directia generala de inspectie membru
fiscala - ANAF
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8 Director general Directia generala de solutionare a membru
contestatiilor - ANAF
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9 Director general Directia generala de politici si membru
adjunct, care coor- legislatie privind veniturile
doneaza legislatia bugetului general consolidat
privind impunerea
persoanelor juridice
si a altor entitati
similare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10 Director general Directia generala de politici si membru
adjunct, care coor- legislatie privind veniturile
doneaza legislatia bugetului general consolidat
privind taxa pe
valoarea adaugata
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11 Director general Directia generala de politici si membru
adjunct, care coor- legislatie privind veniturile
doneaza legislatia bugetului general consolidat
privind accizele
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
12 Director Directia de reglementari contabile membru
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
13 Director Directia juridica - ANAF membru
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
14 Sef serviciu Serviciul legislatie si armonizare membru
TVA in regim normal si regimuri
speciale
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
15 Sef proiect Proiectul "Codul de procedura membru
fiscala" - ANAF
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
*16 Reprezentant Asociatia Comunelor din Romania membru
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
*17 Reprezentant Asociatia Oraselor din Romania membru
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
*18 Reprezentant Asociatia Municipiilor din Romania membru
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
*19 Reprezentant Uniunea Nationala a Consiliilor membru
Judetene din Romania
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
*20 Reprezentant Ministerul Administratiei si membru
Internelor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


-------------
*) Numai in cazul in care se dezbat problemele prevazute la art. 2
alin. (4) din ordin.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016