Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN  nr. 1.033 din 19 iulie 2018  privind aprobarea procedurii de acordare a avizului tehnic de specialitate  pentru obţinerea vizei de lungă şedere în România în vederea desfăşurării de activităţi comerciale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.033 din 19 iulie 2018 privind aprobarea procedurii de acordare a avizului tehnic de specialitate pentru obţinerea vizei de lungă şedere în România în vederea desfăşurării de activităţi comerciale

EMITENT: Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 727 din 23 august 2018
    Având în vedere:
    - prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/2017 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 129/2017, cu modificările şi completările ulterioare;
    – prevederile art. 3 alin. (2) lit. C pct. 23 din Hotărârea Guvernului nr. 23/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, cu modificările şi completările ulterioare;
    – prevederile art. 43 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

    în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 909/2014 privind aprobarea Strategiei pentru consolidarea administraţiei publice 2014-2020 şi constituirea Comitetului naţional pentru coordonarea implementării Strategiei pentru consolidarea administraţiei publice 2014-2020, cu modificările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 9 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 23/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu art. 46 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă procedura de acordare a avizului tehnic de specialitate pentru obţinerea vizei de lungă şedere în România, în vederea desfăşurării de activităţi comerciale, în conformitate cu anexele nr. 1-4 care fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin, orice dispoziţii contrare acestuia îşi încetează aplicabilitatea.

    ART. 3
    Direcţia investiţii străine duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 4
    Prezentul ordin poate fi contestat în condiţiile şi termenele prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 5
    Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat,
                    Ştefan-Radu Oprea

    Bucureşti, 19 iulie 2018.
    Nr. 1.033.
    ANEXA 1

    LISTA
    privind documentaţia pe care cetăţeanul străin este obligat să o depună în vederea obţinerii avizului tehnic de specialitate
    I. Cerere de eliberare a avizului tehnic (Formularul nr. 1 - anexa care face parte integrantă din prezenta listă)
    II. Dosar
    III. Opis cu toate documentele incluse în dosar (Dosarul va trebui să conţină toate paginile numerotate semnate şi confirmate conform cu originalul de solicitantul de aviz sau de către împuternicit.)
    IV. Copie paşaport solicitant (legalizată la notariat în România)
    V. Procură notarială specială, autentificată la notar în România - în original (în cazul în care deponentul este o altă persoană decât asociatul/acţionarul/administratorul societăţii), din partea cetăţeanului străin solicitant al ordinului privind avizul tehnic, care să cuprindă menţiuni exprese referitoare la mandatarea împuternicitului de a depune documentaţia, de a ridica ordinul privind acordarea/respingerea avizului tehnic sau de a semna în numele şi pe seama mandantului documentaţia necesară, enumerată în mod expres în procură, precum şi limitele împuternicirii date.
    VI. Dovada că sunt acţionari ori asociaţi cu atribuţii de conducere sau administrare:
    a) copie certificat de înregistrare;
    b) certificat constatator valabil, emis de către Oficiul Naţional al Registrului Comerţului - în original, nu mai vechi de 30 de zile;
    c) copie act constitutiv (ultima variantă).

    VII. Plan de afaceri care să cuprindă date referitoare la natura, amplasarea, durata activităţii avute în vedere, nevoile estimate de forţă de muncă [conform art. 43 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare], precum şi proiecţia activităţii financiare pe perioada amortizării investiţiei, întocmit şi asumat de solicitantul avizului tehnic.
    În cazul societăţilor cu 2 sau mai mulţi asociaţi sau acţionari, care solicită acordarea avizului tehnic, condiţiile vor fi analizate pentru fiecare solicitant în mod separat, valoarea investiţiei pe care societatea urmează să o realizeze sau numărul locurilor de muncă ce urmează a fi create [conform art. 43 alin (2) lit. c) şi d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare] majorându-se în mod corespunzător, în funcţie de numărul solicitanţilor de aviz.
    Modelul planului de afaceri este prevăzut la anexa nr. 2 la ordin.

    VIII. Dovada că dispun de fondurile necesare desfăşurării activităţii în valoare de cel puţin 150.000 euro, pentru acţionarii societăţilor pe acţiuni, şi 100.000 euro, pentru asociaţii societăţilor cu răspundere limitată:
    a) extras de cont bancar în original eliberat pe numele persoanei fizice solicitante, emis de o bancă din România. Extrasul de cont bancar nu poate fi mai vechi de 30 de zile;
    b) copia ultimului bilanţ contabil înregistrat la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi ultima balanţă de verificare contabilă; excepţie fac societăţile nou-înfiinţate care nu au depus actele contabile la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;
    c) certificate de atestare fiscală în original privind îndeplinirea obligaţiilor exigibile la plata impozitelor, taxelor şi datoriilor la bugetul consolidat al statului; excepţie fac societăţile nou- înfiinţate care nu au depus actele contabile la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.

    ANEXA 1.1.

    la listă




    FORMULARUL Nr. 1
    CERERE-TIP DE ELIBERARE
    a [ ] avizului/[ ] atestatului tehnic de specialitate
    (Toate rubricile se completează obligatoriu, în limba română, prin tehnoredactare.)

┌──────────────────────────────────────┐
│Subsemnatul, …..................., │
│cetăţean ….........…, domiciliat în │
│...........……, identificat cu paşaport│
│……., eliberat de ….............. la │
│data de ….......…., valabil până la │
│….............…, în calitate de │
│reprezentant legal al │
│…..............................…., │
│solicit eliberarea [ ] avizului/[ ] │
│atestatului tehnic de specialitate pe │
│planul de afaceri al investitorilor │
│străini, în vederea obţinerii vizei de│
│lungă şedere în România/prelungirii │
│dreptului de şedere pentru │
│desfăşurarea de activităţi comerciale.│
├─────────────────────┬────────────────┤
│Titlul planului de │ │
│investiţii │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Numele şi prenumele │ │
│solicitantului │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Cetăţenia │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Adresa solicitantului│ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Denumirea societăţii │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Codul unic de │ │
│înregistrare │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Nr. de înregistrare │ │
│la Oficiul Naţional │ │
│al Registrului │ │
│Comerţului │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Sediul social │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Nr. telefon │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Nr. fax │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│E-mail │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Codul CAEN aferent │ │
│activităţii │ │
│principale │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Codul CAEN aferent │ │
│planului de │ │
│investiţii │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Locaţia implementării│ │
│planului (adresa) │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Persoana de contact │ │
│(nume, telefon, │ │
│e-mail) │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Forma juridică │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│ │…...............│
│ │lei, deţinut de │
│Capitalul social │- persoane │
│ │fizice ...……% - │
│ │persoane │
│ │juridice ………% │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Numărul mediu │ │
│scriptic anual de │ │
│personal în anul │ │
│fiscal anterior (dacă│ │
│este cazul) │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Cifra de afaceri - │ │
│conform ultimului │ │
│bilanţ contabil anual│ │
│aprobat (lei) (dacă │ │
│este cazul) │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Valoarea investiţiei │ │
└─────────────────────┴────────────────┘


    Declar pe propria răspundere că datele din această cerere sunt conforme cu realitatea.

┌──────────────────────────────────────┐
│Reprezentantul legal/Împuternicitul │
│operatorului economic │
│Numele │
│..............................….. │
│Funcţia │
│..............................….. │
│Semnătura │
│............................. │
│Data semnării .....................…..│
└──────────────────────────────────────┘



    ANEXA 2





    PLAN DE AFACERI
    (model)
    A. Informaţii generale

┌──┬───────────────────────────────────┐
│1.│Numele firmei şi forma juridică de │
│ │constituire │
├──┼───────────────────────────────────┤
│2.│Date de identificare │
├──┼───────────────────────────────────┤
│ │Activitatea principală a societăţii│
│3.│şi codul CAEN al activităţii │
│ │principale │
├──┼───────────────────────────────────┤
│4.│Cifră de afaceri │
├──┼───────────────────────────────────┤
│5.│Profit brut │
├──┼───────────────────────────────────┤
│6.│Număr de angajaţi: │
├──┼───────────────────────────────────┤
│7.│Structura acţionariatului │
├──┼──────────┬────────────────┬───────┤
│ │Persoane │Adresa completă,│Acţiuni│
│ │fizice │nr. telefon │(%) │
├──┼──────────┼────────────────┼───────┤
│ │1. │ │ │
│ │……………………..│ │ │
├──┼──────────┼────────────────┼───────┤
│ │ │Adresa completă,│ │
│ │Persoane │tel., nr. │Acţiuni│
│ │juridice │înregistrare, │(%) │
│ │ │cod fiscal │ │
├──┼──────────┼────────────────┼───────┤
│ │1. │ │ │
│ │……………………..│ │ │
└──┴──────────┴────────────────┴───────┘



    B. Prezentarea investiţiei care urmează a fi efectuată
    1. Descrierea proiectului de investiţie
    1.1. Tipul investiţiei (Detaliaţi activitatea aferentă codului CAEN pentru care doriţi să investiţi.)
    1.2. Amplasarea
    - amplasament (descriere);
    – documente care să ateste dreptul de folosinţă sau proprietate (după caz, pe perioada realizării investiţiei).


    2. Resurse financiare ale investiţiei:
    Total …………………… euro, din care:
    Contribuţia din fondurile societăţii ………………... lei
    Contribuţia în numerar a solicitantului ………….…..lei (nu mai mică de 100.000 euro)

    3. Nevoile estimate de forţă de muncă:
    Numărul de personal ce urmează a fi angajat cu normă întreagă în condiţiile legii

┌──────────────────────────────────────┐
│Numărul de locuri de muncă ce urmează │
│a fi create în urma implementării │
│proiectului de investiţii: │
├┬───────────┬─────┬─────┬─────┬───────┤
││Anul Curent│N + 1│N + 2│N + 3│N + ...│
├┼───────────┼─────┼─────┼─────┼───────┤
├┼───────────┼─────┼─────┼─────┼───────┤
└┴───────────┴─────┴─────┴─────┴───────┘



    4. Descrierea detaliată a activităţilor şi a procesului de producţie, comerţ sau servicii
    - titlul şi o descriere detaliată a fiecărei activităţi care va fi desfăşurată pentru obţinerea rezultatelor. În acest sens, descrierea detaliată a activităţilor nu trebuie confundată, ci corelată cu planul de acţiune (conform modelului de la pct. 5);
    – descrierea procesului economic;
    – materii prime, materiale (dacă este cazul);
    – analiză de preţ;
    – reţeaua de distribuţie;
    – impactul de mediu.

    5. Durata şi planul de acţiune
    Durata investiţiei va fi de …......... .
    NOTĂ:
    Planul de acţiune nu trebuie să conţină date precise, ci să menţioneze simplu „perioada 1“, „perioada 2“ etc. Perioada poate fi lunară, semestrială, anuală etc., în funcţie de necesităţile proiectului. Se recomandă ca solicitanţii să prevadă o rezervă de timp în planul de acţiune, ca o precauţie. Planul de acţiune nu trebuie să includă descrierea detaliată a activităţilor, ci numai titlul (vă rugăm să vă asiguraţi că titlurile activităţilor sunt aceleaşi cu cele prevăzute la pct. 4).
    Planul de acţiune pentru perioada de execuţie a investiţiei trebuie să fie suficient de detaliat pentru a ilustra pregătirea şi implementarea fiecărei activităţi.


┌───────────┬────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬──┬──┬────┐
│ │*) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Activitatea│Perioada│2│3│4│5│6│7│8│9│10│11│n**)│
│ │1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼────┤
│Exemplu │exemplu │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼────┤
│Pregătirea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│activităţii│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│1 (titlul) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼────┤
│Realizarea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│activităţii│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│1 (titlul) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼────┤
│Pregătirea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│activităţii│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│2 (titlul) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼────┤
│Etc. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼────┤
└───────────┴────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴──┴──┴────┘


     *) Se vor trece lunile şi anul în care se desfăşoară investiţia.
    **) Toate activităţile trebuie implementate în perioada de efectuare a investiţiei.
    Cuantumul investiţiilor sau al locurilor de muncă se raportează la cota de participare a fiecărui asociat.

    6. Planul de finanţare a investiţiei şi proiecţia financiară pentru perioada necesară amortizării investiţiei
    Situaţia actuală şi proiecţia activităţii financiare viitoare (estimări pe perioada amortizării investiţiei - minimum 3 ani)
    Moneda (Se va specifica în ce monedă s-a efectuat previziunea financiară: euro, RON, USD.)

┌─────────────────────────────┬──┬──┬──┐
│ │An│An│An│
│Indicator │1 │2 │n^│
│ │ │ │1 │
├─────────────────────────────┼──┼──┼──┤
│1. CIFRĂ DE AFACERI │ │ │ │
├─────────────────────────────┼──┼──┼──┤
│2. VENITURI TOTALE (2.1 + 2.2│ │ │ │
│+ 2.3) │ │ │ │
├─────────────────────────────┼──┼──┼──┤
│2.1. Venituri din exploatare:│ │ │ │
│2.1.1. venituri din producţia│ │ │ │
│vândută │ │ │ │
│2.1.2. venituri din vânzarea │ │ │ │
│de mărfuri │ │ │ │
│2.1.3. venituri din servicii │ │ │ │
│prestate │ │ │ │
├─────────────────────────────┼──┼──┼──┤
│2.2. Venituri financiare │ │ │ │
├─────────────────────────────┼──┼──┼──┤
│2.3. Venituri excepţionale │ │ │ │
├─────────────────────────────┼──┼──┼──┤
│3. CHELTUIELI TOTALE (3.1 + │ │ │ │
│3.2 + 3.3) │ │ │ │
├─────────────────────────────┼──┼──┼──┤
│3.1. Cheltuieli pentru │ │ │ │
│exploatare: │ │ │ │
│3.1.1. costuri totale materii│ │ │ │
│prime şi materiale (inclusiv │ │ │ │
│materiale consumabile şi │ │ │ │
│cheltuieli de transport) │ │ │ │
│3.1.2. cost mărfuri vândute │ │ │ │
│3.1.3. combustibil, energie, │ │ │ │
│apă │ │ │ │
│3.1.4. lucrări şi servicii │ │ │ │
│executate de terţi │ │ │ │
│3.1.5. salarii directe │ │ │ │
│(inclusiv CAS, % sănătate, │ │ │ │
│ajutor de şomaj, pensie │ │ │ │
│suplimentară, impozit) │ │ │ │
│3.1.6. salarii indirecte │ │ │ │
│(inclusiv CAS, % sănătate, │ │ │ │
│ajutor de şomaj, pensie │ │ │ │
│suplimentară, impozit) │ │ │ │
│3.1.7. amortizări │ │ │ │
│3.1.8. cheltuieli reclamă, │ │ │ │
│protocol, publicitate │ │ │ │
│3.1.9. alte cheltuieli │ │ │ │
├─────────────────────────────┼──┼──┼──┤
│3.2. Cheltuieli financiare │ │ │ │
├─────────────────────────────┼──┼──┼──┤
│3.3. Cheltuieli excepţionale │ │ │ │
├─────────────────────────────┼──┼──┼──┤
│4. PROFIT BRUT (2–3) │ │ │ │
├─────────────────────────────┼──┼──┼──┤
│5. IMPOZIT PE PROFIT │ │ │ │
├─────────────────────────────┼──┼──┼──┤
│6. PROFIT NET (4–5) │ │ │ │
├─────────────────────────────┼──┼──┼──┤
│7. INVESTIŢIE: │ │ │ │
│7.1. Majorare de capital │ │ │ │
│social │ │ │ │
│7.2. Active │ │ │ │
│7.2.1. Terenuri │ │ │ │
│7.2.2. Clădiri şi construcţii│ │ │ │
│7.2.3. Instalaţii tehnice, │ │ │ │
│mijloace de transport │ │ │ │
│7.2.4. Alte instalaţii, │ │ │ │
│utilaje şi mobilier │ │ │ │
│7.2.5. Cheltuieli de │ │ │ │
│cercetare aplicată şi │ │ │ │
│dezvoltare includ resursele │ │ │ │
│economice alocate pentru │ │ │ │
│tehnologiile noi │ │ │ │
│7.2.6. Altele │ │ │ │
└─────────────────────────────┴──┴──┴──┘


    ^1 an n - anul amortizării investiţiei.
    NOTĂ:
    Fiecare pagină a planului de afaceri va fi numerotată în conformitate cu opisul dosarului, va purta antetul societăţii şi va fi semnată de către solicitantul de care l-a întocmit.




    ANEXA 3

    MODALITATEA
    de soluţionare a cererilor privind acordarea avizului tehnic de specialitate
    I. Dispoziţii generale
    1. Analizarea documentaţiei primite va fi efectuată în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data primirii solicitării de acordare a avizului tehnic.
    2. Avizul va fi eliberat dacă sunt respectate cerinţele prevăzute în art. 43 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    3. Membrilor colectivului de lucru le este interzis să ofere personal relaţii solicitanţilor de aviz tehnic.
    4. Informaţiile solicitate de cetăţenii care au formulat cereri de acordare a avizului tehnic, cu privire la stadiul soluţionării cererii lor, vor fi oferite de către persoana desemnată în acest sens sau de către Secretariatul colectivului de lucru, limitându-se la:
    a) dosar aflat în lucru, fără detalii referitoare la procedura internă sau numele persoanelor competente cu soluţionarea;
    b) dosar soluţionat.


    II. Depunerea dosarului pentru eliberarea avizului tehnic de specialitate
    1. Persoana desemnată prin ordinul ministrului pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat primeşte şi înregistrează în Registrul de intrări-ieşiri documentaţia depusă de către cetăţenii străini care solicită avizul prevăzut de art. 43 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, necesar pentru obţinerea vizei de lungă şedere pentru desfăşurarea de activităţi comerciale.
    2. Persoana desemnată prin ordinul ministrului pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat să primească cererile de eliberare a avizului tehnic de specialitate şi documentaţia aferentă nu va primi cererile cu documentaţia anexată incompletă.
    3. Documentaţia este incompletă dacă nu cuprinde toate înscrisurile menţionate în lista cu documentaţia pe care cetăţeanul străin este obligat să o depună în vederea obţinerii avizului tehnic, prevăzută în anexa nr. 1 la ordin, în conformitate cu art. 43 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    - Dosarul pentru obţinerea avizului tehnic va trebui să cuprindă toate documentele prevăzute în anexa nr. 1 la ordin - Lista privind documentaţia pe care cetăţeanul străin este obligat să o depună în vederea obţinerii avizului tehnic de specialitate.
    – Toate documentele depuse trebuie să fie valabile la data depunerii cererii de eliberare (Formularul 1 - cerere de eliberare).
    – Dosarul va avea ca primă filă un opis şi ordinea actelor în dosar va respecta succesiunea documentelor prevăzute în anexa nr. 1 la ordin.

    4. Programul de lucru pentru depunerea solicitărilor în vederea obţinerii avizului tehnic/eliberării avizului tehnic este luni-joi între orele 10,00 şi 14,30.

    III. Soluţionarea cererii de eliberare a avizului tehnic
    a) În condiţiile respectării cerinţelor descrise în prezenta procedură se va proceda la eliberarea avizului tehnic de specialitate.
    b) În urma analizei colectivului de lucru, în cazul în care se va constata necesitatea depunerii unor completări sau clarificări în vederea emiterii soluţiei finale la cererea depusă, acest lucru îi va fi comunicat solicitantului care va avea la dispoziţie un termen de 10 (zece) zile lucrătoare pentru a le depune la sediul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat.
    c) Depunerea se va face prin procedura descrisă la pct. II.
    d) Nedepunerea completărilor/clarificărilor în termenul specificat conduce la respingerea cererii de acordare a avizului tehnic.

    IV. Predare/Comunicare
    1. Ordinele privind eliberarea avizului tehnic vor fi comunicate solicitantului sau împuternicitului acestuia de către persoana desemnată prin ordinul ministrului pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat, astfel:
    a) cererile soluţionate în mod favorabil:
    (i) se comunică persoanei solicitante, personal, sau împuternicitului acesteia, cu procură specială notarială, care va fi păstrată la dosar;
    (ii) ordinele se vor completa în 2 exemplare originale, din care unul pentru solicitant şi unul pentru Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat;

    b) ordinele prin care s-au respins cererile de acordare a avizului tehnic:
    (i) se vor comunica persoanei solicitante, personal, sau împuternicitului acesteia care face dovada prin procură specială notarială şi va fi păstrată la dosar;
    (ii) ordinele se vor completa în două exemplare originale, din care unul pentru solicitant şi unul pentru Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat.


    2. Ordinele privind acordarea sau respingerea avizului tehnic vor purta timbrul sec al instituţiei.
    3. După soluţionarea cererii, indiferent de soluţia emisă, dosarul va rămâne în arhiva Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat.
    4. În cazul respingerii eliberării avizului tehnic de specialitate solicitantul are dreptul de a formula contestaţie la instanţa de contencios administrativ competentă, în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    V. Eliberarea duplicatului de pe ordinul privind acordarea avizului tehnic şi a copiilor de pe înscrisurile aflate la dosar
    1. Cererile pentru eliberarea unui duplicat al ordinului privind avizul tehnic de specialitate (în caz de distrugere, pierdere şi furt al acestuia) se transmit către direcţia de specialitate, iar colectivul de lucru desemnat prin ordin al ministrului pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat va elibera duplicatul şi va ţine evidenţa acestora.
    2. Duplicatul va purta timbrul sec al instituţiei şi va fi predat de către persoana desemnată prin ordin al ministrului pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat persoanei care a depus documentaţia ce a format dosarul respectiv sau împuternicitului acesteia cu procură specială notarială şi va fi păstrată la dosar.
    3. Cererile pentru eliberarea copiilor de pe înscrisurile aflate la dosarul depus iniţial se transmit către direcţia de specialitate, iar colectivul de lucru desemnat prin ordinul ministrului pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat va elibera aceste documente cu menţiunea „conform cu originalul“.
    4. Eliberarea duplicatului şi a copiilor se va face în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data primirii cererilor.

    VI. Confidenţialitatea
    Documentele depuse de către solicitanţi sunt confidenţiale. În cadrul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat sunt respectate prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date, ale Legii nr. 129/2018 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 102/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, precum şi pentru abrogarea Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date.


    ANEXA 4





    ORDIN Nr. …………..
    privind acordarea avizului tehnic de specialitate
    În conformitate cu prevederile:
    - art. 3 alin. (2) lit. C pct. 23 din Hotărârea Guvernului nr. 23/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, cu modificările şi completările ulterioare,
    – art. 43 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

    ART. 1
    Se acordă/Nu se acordă avizul tehnic de specialitate cetăţeanului ............................, posesor al paşaportului nr. ........................., asociat/acţionar al societăţii ............................, înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. ........................., cod unic de înregistrare ....................... .

    ART. 2
    Prezentul aviz este valabil 6 luni de la data emiterii.

    ART. 3
    Prezentul ordin va fi comunicat persoanei nominalizate la art. 1 de către direcţia de specialitate.

    ART. 4
    Prezentul ordin poate fi contestat în condiţiile şi termenele prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 544/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    Bucureşti ................................
    Ministrul pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat,

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016