Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.031 din 15 iulie 2010  privind aprobarea modelului Contractului pentru desfasurarea activitatilor prevazute in programele nationale de sanatate de evaluare, profilactice si cu scop curativ finantate din bugetul Ministerului Sanatatii, din fonduri de la bugetul de stat si din venituri proprii, derulate de catre spitalele publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.031 din 15 iulie 2010 privind aprobarea modelului Contractului pentru desfasurarea activitatilor prevazute in programele nationale de sanatate de evaluare, profilactice si cu scop curativ finantate din bugetul Ministerului Sanatatii, din fonduri de la bugetul de stat si din venituri proprii, derulate de catre spitalele publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 503 din 20 iulie 2010

Vãzând Referatul comun de aprobare al Direcţiei generale economice şi al Direcţiei asistenţã medicalã nr. Cs.A. 7.743/2010,
având în vedere prevederile <>art. 190^1 lit. a) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 7 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu completãrile ulterioare,

ministrul sãnãtãţii emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se aprobã modelul Contractului pentru desfãşurarea activitãţilor prevãzute în programele naţionale de sãnãtate de evaluare, profilactice şi cu scop curativ finanţate din bugetul Ministerului Sãnãtãţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, derulate de cãtre spitalele publice din reţeaua autoritãţilor administraţiei publice locale, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
(2) Utilizarea modelului contractului prevãzut la alin. (1) este obligatorie.
(3) Pãrţile contractante pot prevedea pe lângã clauzele obligatorii prevãzute în anexã şi clauze suplimentare, negociate conform şi în limita prevederilor legale în vigoare.
ART. 2
În vederea încheierii Contractului pentru desfãşurarea activitãţilor prevãzute în programele naţionale de sãnãtate de evaluare, profilactice şi cu scop curativ finanţate din bugetul Ministerului Sãnãtãţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, derulate de cãtre spitalele publice din reţeaua autoritãţilor administraţiei publice locale, unitatea sanitarã prevãzutã în Normele tehnice de realizare a programelor naţionale de sãnãtate în anul 2010, aprobate prin Ordinul ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 264/407/2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, adreseazã direcţiei de sãnãtate publicã o solicitare scrisã, în termen de maximum 3 zile de la data intrãrii în vigoare a dispoziţiilor prezentului ordin.
ART. 3
Reprezentanţii legali ai unitãţilor sanitare rãspund de exactitatea şi realitatea datelor raportate prin certificarea prin semnãturã a documentelor justificative care stau la baza asigurãrii sumelor prevãzute în contractele încheiate cu direcţiile de sãnãtate publicã.
ART. 4
Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi spitalele publice din reţeaua autoritãţilor administraţiei publice locale duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 5
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii,
Cseke Attila

Bucureşti, 15 iulie 2010.
Nr. 1.031.

ANEXĂ

CONTRACT
pentru desfãşurarea activitãţilor prevãzute în programele naţionale de sãnãtate de evaluare, profilactice şi cu scop curativ, finanţate din bugetul Ministerului Sãnãtãţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, derulate de cãtre spitalele publice din reţeaua autoritãţilor administraţiei publice locale
nr. ........... din ..................
- model -

I. Pãrţile contractante
1. Direcţia de Sãnãtate Publicã a Judeţului .............../Municipiului Bucureşti, cu sediul în municipiul/oraşul ........., str. .............nr. ......, judeţul/sectorul ..............., telefon/fax ........., reprezentatã prin director executiv ...........,
şi
2. Unitatea sanitarã ...................., cu sediul în ................, str. ................... nr. ............., telefon .............., fax ..........., reprezentatã prin........., având Actul de înfiinţare/organizare nr. ..............., Autorizaţia sanitarã de funcţionare nr. ............, Dovada de evaluare nr. ........, codul fiscal ............ şi contul nr. .................. deschis la Trezoreria Statului sau contul nr. ................ deschis la Banca ......., Dovada asigurãrii de rãspundere civilã în domeniul medical, atât pentru furnizor, cât şi pentru personalul medico-sanitar angajat, valabilã pe toatã durata contractului de furnizare servicii medicale spitaliceşti încheiat cu Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Judeţului ........../Municipiului Bucureşti nr. ..... .
II. Obiectul contractului
Art. 1. - Obiectul prezentului contract îl constituie desfãşurarea activitãţilor prevãzute în programele naţionale de sãnãtate de evaluare, profilactice şi cu scop curativ, finanţate din bugetul Ministerului Sãnãtãţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, dupã cum urmeazã: ......./(Se specificã fiecare program/subprogram pentru care se încheie contractul.)......, în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 261/2010 privind aprobarea programelor naţionale de sãnãtate în anul 2010 şi Ordinului ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 264/407/2010 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sãnãtate în anul 2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
III. Durata contractului
Art. 2. - Prezentul contract este valabil de la data încheierii lui pânã la data de 31 decembrie 2010.
Art. 3. - Durata prezentului contract se poate prelungi, cu acordul pãrţilor, în situaţia prelungirii duratei de aplicabilitate a <>Hotãrârii Guvernului nr. 261/2010 .
IV. Obligaţiile pãrţilor
Art. 4. - (1) Direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã/a municipiului Bucureşti are urmãtoarele obligaţii:
1. sã asigure analiza şi monitorizarea modului de derulare a programelor/subprogramelor naţionale de sãnãtate la nivelul unitãţii sanitare prin indicatorii fizici şi de eficienţã realizaţi şi transmişi de aceasta;
2. sã asigure fondurile necesare pentru derularea programelor/subprogramelor naţionale de sãnãtate în cadrul bugetului aprobat cu aceastã destinaţie, decontând lunar, în limita prezentului contract, contravaloarea bunurilor şi serviciilor acordate în cadrul programului/subprogramului, pe baza facturilor transmise de unitatea sanitarã şi a documentelor justificative, conform prevederilor legale în vigoare;
3. sã deconteze lunar, pe baza cererii justificative a unitãţii sanitare, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentul contract, însoţitã de documentele justificative, în termen de maximum 30 de zile lucrãtoare de la data depunerii documentelor justificative, în limita sumei prevãzute în prezentul contract, contravaloarea facturii, prezentatã în copie, pentru bunurile şi serviciile acordate în cadrul programelor/subprogramelor naţionale de sãnãtate, ţinând seama şi de urmãtoarele criterii:
a) gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior;
b) disponibilul din cont rãmas neutilizat;
c) indicatorii fizici realizaţi în perioada anterioarã;
d) bugetul aprobat cu aceastã destinaţie;
e) raportarea, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, a datelor în registrul bolnavilor specific programului derulat, acolo unde aceasta existã;
4. sã gestioneze eficient mijloacele materiale şi bãneşti;
5. sã organizeze evidenţa contabilã a cheltuielilor pe fiecare program/subprogram, pe surse de finanţare şi pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât în prevederi, cât şi în execuţie;
6. sã organizeze evidenţa nominalã a beneficiarilor programului/subprogramului, pe baza codului numeric personal;
7. sã monitorizeze realizarea activitãţilor cuprinse în programele naţionale de sãnãtate, urmãrind cel puţin urmãtoarele:
a) modul de realizare şi de raportare a indicatorilor prevãzuţi în prezentul contract;
b) încadrarea în bugetul aprobat;
c) respectarea destinaţiilor stabilite pentru fondurile alocate unitãţilor sanitare/instituţiilor care deruleazã programe naţionale de sãnãtate;
d) urmãrirea respectãrii de cãtre persoanele implicate a responsabilitãţilor stabilite prin prezentul contract referitoare la derularea programelor naţionale de sãnãtate;
e) identificarea unor posibile disfuncţionalitãţi în derularea programelor naţionale de sãnãtate;
8. sã analizeze indicatorii prezentaţi în decontul înaintat de unitatea sanitarã, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentul contract, precum şi gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior;
9. sã evalueze trimestrial indicatorii specifici şi, în funcţie de realizarea obiectivelor şi activitãţilor propuse în cadrul programelor/subprogramelor naţionale de sãnãtate, sã stabileascã modul de alocare a resurselor rãmase neutilizate;
10. sã urmãreascã şi sã controleze modul de utilizare a fondurilor alocate pentru derularea programelor/subprogramelor naţionale de sãnãtate;
11. sã controleze trimestrial modul de utilizare a fondurilor alocate şi sã analizeze indicatorii prezentaţi;
12. sã organizeze, prin directorul executiv adjunct financiar contabil, evidenţele contabile, evidenţele tehnico-operative ale unitãţii sanitare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
13. sã respecte prevederile legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date.
(2) Obligaţiile direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene/a municipiului Bucureşti prevãzute la alin. (1) se realizeazã prin structurile organizatorice ale acestora, stabilite potrivit legii.
Art. 5. - (1) Unitatea sanitarã are urmãtoarele obligaţii:
1. sã asigure buna desfãşurare a activitãţilor prevãzute în cadrul programelor/subprogramelor naţionale de sãnãtate, în concordanţã cu actele normative în vigoare;
2. sã se asigure cã serviciile medicale furnizate în baza prezentului contract se încadreazã din punctul de vedere al calitãţii în normele privind calitatea asistenţei medicale, elaborate în condiţiile legii;
3. sã asigure tratamentul adecvat şi prescrierea medicamentelor conform reglementãrilor în vigoare;
4. sã utilizeze fondurile primite pentru fiecare program/subprogram de sãnãtate, potrivit destinaţiei acestora;
5. sã dispunã mãsuri pentru gestionarea eficientã a mijloacelor materiale şi bãneşti;
6. sã organizeze şi sã conducã, prin directorul financiar contabil, evidenţele tehnico-operative, precum şi evidenţele contabile ale cheltuielilor pentru fiecare program/subprogram şi pe paragrafele şi subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât pentru bugetul aprobat, cât şi în execuţie;
7. sã efectueze, în condiţiile legii, achiziţia bunurilor şi serviciilor necesare pentru realizarea obiectivelor şi activitãţilor cuprinse în programele naţionale de sãnãtate;
8. sã organizeze evidenţa beneficiarilor programelor/subprogramelor naţionale de sãnãtate prin înregistrarea la nivel de pacient, în format electronic, a urmãtorului set minim de date: codul numeric personal, diagnosticul specific concordant cu programul, medicul curant (cod parafã), bunurile şi serviciile acordate, cantitatea şi valoarea de decontat, conform schemei terapeutice prescrise, cu respectarea protocoalelor;
9. sã raporteze direcţiei de sãnãtate publicã judeţene/a municipiului Bucureşti, în primele 5 zile lucrãtoare ale lunii urmãtoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea, evidenţa nominalã şi în baza codurilor numerice personale pentru beneficiarii programelor/subprogramelor naţionale de sãnãtate;
10. sã transmitã direcţiei de sãnãtate publicã, atât în format electronic, cât şi pe suport hârtie, raportãrile lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale privind sumele utilizate pe fiecare program, precum şi indicatorii realizaţi, rãspunzând de exactitatea şi realitatea atât a datelor raportate pentru justificarea plãţii contravalorii facturii pentru bunurile şi serviciile acordate în cadrul programului/subprogramului naţional de sãnãtate în luna precedentã, cât şi a indicatorilor raportaţi;
11. sã cuprindã sumele contractate pentru programele naţionale de sãnãtate în bugetul de venituri şi cheltuieli şi sã le aprobe odatã cu acesta, în condiţiile legii;
12. sã transmitã direcţiei de sãnãtate publicã judeţene/a municipiului Bucureşti orice alte date referitoare la programele/subprogramele naţionale de sãnãtate pe care le deruleazã şi sã rãspundã de exactitatea şi realitatea datelor raportate;
13. sã transmitã trimestrial, pânã la data de 10 a lunii urmãtoare încheierii trimestrului, direcţiei de sãnãtate publicã judeţene/a municipiului Bucureşti raportul de activitate întocmit de coordonatorul programului/subprogramului naţional de sãnãtate din cadrul unitãţii sanitare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
14. sã înregistreze, sã stocheze, sã prelucreze şi sã transmitã informaţiile legate de programele/subprogramele naţionale de sãnãtate pe care le deruleazã, conform prevederilor legale în vigoare;
15. sã respecte prevederile legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
16. sã deţinã autorizaţie pentru prelucrarea datelor cu caracter personal privind starea de sãnãtate, emisã, în condiţiile legii, de Autoritatea Naţionalã de Supraveghere a Prelucrãrii Datelor cu Caracter Personal;
17. sã dispunã mãsurile necesare în vederea asigurãrii realizãrii obiectivelor programului;
18. sã raporteze corect şi la timp datele cãtre direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã/a municipiului Bucureşti;
19. sã transmitã direcţiei de sãnãtate publicã judeţene/a municipiului Bucureşti raportãri lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale, în primele 5 zile lucrãtoare ale lunii urmãtoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea, cuprinzând indicatorii fizici şi de eficienţã, precum şi valoarea bunurilor şi serviciilor acordate în cadrul programelor/subprogramelor naţionale de sãnãtate în perioada pentru care se face raportarea.
(2) Obligaţiile unitãţilor sanitare prevãzute la alin. (1) se realizeazã prin structurile organizatorice ale acestora, precum şi prin personalul implicat în realizarea activitãţii programelor naţionale de sãnãtate, în limitele competenţelor, potrivit legii.
V. Valoarea contractului
Art. 6. - Valoarea contractului (se detaliazã fiecare program/subprogram) este:
1. .................................. lei;
2. .................................. lei;
3. .................................. lei;
4. .................................. lei.
VI. Decontarea contravalorii bunurilor şi serviciilor acordate pentru desfãşurarea activitãţilor prevãzute în programele naţionale de sãnãtate.
Art. 7. - (1) Decontarea contravalorii bunurilor şi serviciilor acordate pentru desfãşurarea activitãţilor prevãzute în programele naţionale de sãnãtate se realizeazã în termen de maximum 90 de zile de la data documentelor justificative, în limita sumelor disponibile cu aceastã destinaţie.
(2) Unitatea sanitarã prezintã în primele 5 zile lucrãtoare ale lunii curente urmãtoarele documente:
a) decontul pentru luna precedentã, întocmit conform modelului prevãzut în anexa nr. 2;
b) copii ale ordinelor de platã (cu viza trezoreriei) cu care s-a efectuat plata contravalorii facturii pentru bunurile şi serviciile acordate în luna precedentã;
c) cererea justificativã, întocmitã conform anexei nr. 1;
d) copiile facturilor reprezentând contravaloarea bunurilor şi serviciilor acordate în perioada pentru care se face raportarea.
(3) Cheltuielile angajate în cadrul prevederilor bugetare aprobate şi rãmase neplãtite pânã la data încheierii prezentului contract vor fi plãtite în condiţiile prevãzute la alin. (1).
Art. 8. - Direcţia de sãnãtate judeţeanã/a municipiului Bucureşti analizeazã indicatorii prezentaţi din decont, precum şi gradul şi modul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior şi deconteazã, în limita sumei prevãzute în prezentul contract, în termenul şi condiţiile prevãzute la art. 7 alin. (1), sumele facturate de unitatea sanitarã, pentru bunurile şi/sau serviciile acordate, pentru luna precedentã.
VII. Rãspunderea contractualã
Art. 9. - (1) Managerul, inclusiv managerul interimar, rãspunde de îndeplinirea obligaţiilor contractuale ale unitãţii sanitare, aşa cum sunt prevãzute la art. 5.
(2) Personalul implicat în realizarea activitãţilor prevãzute în programele naţionale de sãnãtate are urmãtoarele obligaţii contractuale:
1. medicul coordonator al fiecãrui program/subprogram, dupã caz:
a) rãspunde de utilizarea fondurilor primite pentru derularea programelor/subprogramelor naţionale de sãnãtate, potrivit destinaţiei stabilite pentru acestea;
b) rãspunde de organizarea evidenţei beneficiarilor programelor/subprogramelor naţionale de sãnãtate, pe baza setului minim de date: codul numeric personal, diagnosticul specific concordant cu programul, medicul curant (cod parafã), bunurile şi serviciile acordate, cantitatea şi valoarea de decontat, conform schemei terapeutice prescrise, cu respectarea protocoalelor;
c) dispune mãsurile necesare aplicãrii metodologiei de program/subprogram, în vederea asigurãrii îndeplinirii obiectivelor prevãzute în acesta;
d) rãspunde de desfãşurarea activitãţilor prevãzute în cadrul programelor/subprogramelor naţionale de sãnãtate, în conformitate cu prevederile în vigoare;
e) rãspunde de analiza, centralizarea şi raportarea la timp a datelor cu caracter medical cãtre direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã/a municipiului Bucureşti, precum şi de realitatea şi exactitatea acestora;
f) se asigurã cã serviciile medicale furnizate în baza prezentului contract se încadreazã din punct de vedere al calitãţii în normele privind calitatea serviciilor medicale, elaborate în condiţiile legii;
g) rãspunde de respectarea prevederilor legale referitoare la prescrierea medicamentelor şi la modul de acordare a tratamentului, în cadrul programelor naţionale de sãnãtate;
2. contabilul-şef al unitãţii sanitare:
a) rãspunde de modul de organizare a evidenţei tehnico-operative;
b) rãspunde de utilizarea sumelor alocate potrivit destinaţiilor aprobate, cu respectarea normelor legale în vigoare;
c) rãspunde de exactitatea şi realitatea datelor raportate, la termenele stabilite;
d) asigurã decontarea contravalorii bunurilor şi serviciilor acordate în cadrul programelor naţionale de sãnãtate, la termenul şi în condiţiile stabilite la art. 7 alin. (1);
e) verificã documentele justificative prevãzute la art. 7 alin. (2) prezentate de unitatea sanitarã în vederea decontãrii;
f) organizeazã şi conduce evidenţa contabilã a cheltuielilor pentru fiecare program/subprogram şi pe paragrafele şi subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât în cadrul bugetului aprobat, cât şi în execuţia acestuia;
g) rãspunde de analiza, centralizarea şi raportarea la timp a datelor cu caracter financiar cãtre direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã/a municipiului Bucureşti, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
h) are obligaţia sã cuprindã sumele contractate pentru programele naţionale de sãnãtate în bugetul de venituri şi cheltuieli, pe care îl supune aprobãrii, în condiţiile legii.
Art. 10. - Direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã/a municipiului Bucureşti controleazã trimestrial modul de utilizare a fondurilor alocate şi analizeazã indicatorii prezentaţi.
Art. 11. - Controlul prevãzut la art. 10 efectuat de direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã/a municipiului Bucureşti va urmãri, în principal, urmãtoarele:
a) respectarea reglementãrilor legale în vigoare;
b) existenţa unor disfuncţionalitãţi în derularea programului/subprogramului;
c) încadrarea în sumele contractate pe programe/subprograme;
d) dacã fondurile alocate au fost utilizate potrivit destinaţiilor stabilite;
e) dacã au fost realizate obiectivele programului/subprogramului respectiv;
f) respectarea de cãtre persoanele implicate a responsabilitãţilor stabilite;
g) realitatea şi exactitatea datelor înregistrate şi raportate;
h) stocurile de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice comparativ cu consumul mediu lunar.
Art. 12. - Neprezentarea de cãtre unitatea sanitarã a documentelor prevãzute la anexa nr. 2 atrage amânarea decontãrii pânã la urmãtoarea perioadã de raportare, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
Art. 13. - (1) În cazul în care direcţia de sãnãtate publicã constatã nerespectarea unei/unor obligaţii asumate de cãtre unitatea sanitarã de naturã a prejudicia grav derularea contractului, poate solicita încetarea acestuia.
(2) Prevederile alin. (1) nu sunt de naturã a înlãtura obligaţiile anterioare deja scadente şi neonorate ale pãrţilor.
VIII. Soluţionarea litigiilor
Art. 14. - Litigiile apãrute pe perioada derulãrii contractului se soluţioneazã de pãrţi pe cale amiabilã. În situaţia în care pãrţile nu ajung la o înţelegere, acestea se pot adresa instanţelor judecãtoreşti competente.
IX. Clauze speciale
Art. 15. - Se pot încheia acte adiţionale la prezentul contract în situaţia în care, prin actele normative în materie care intrã în vigoare ulterior datei la care s-a încheiat prezentul contract, au fost aprobate modificãri în volumul şi în structura programelor/subprogramelor, pe parcursul derulãrii acestuia.
Art. 16. - Dacã o clauzã a acestui contract este declaratã nulã, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de aceastã nulitate. Pãrţile convin ca orice clauzã declaratã nulã sã fie înlocuitã printr-o altã clauzã care sã corespundã cât mai bine cu putinţã spiritului contractului, în conformitate cu prevederile legale. Dacã pe durata derulãrii prezentului contract expirã termenul de valabilitate a autorizaţiei sanitare, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de nulitate, cu condiţia reînnoirii autorizaţiei sanitare pentru toatã durata de valabilitate a contractului.
X. Forţa majorã
Art. 17. - Orice împrejurare de fapt independentã de voinţa pãrţilor, intervenitã dupã data semnãrii prezentului contract şi care împiedicã executarea acestuia, este consideratã forţã majorã şi exonereazã de rãspundere partea care o invocã. Sunt considerate forţã majorã, în sensul prezentei clauze, împrejurãri ca: rãzboi, revoluţie, cutremur, mari inundaţii, embargo.
Art. 18. - Partea care invocã forţa majorã trebuie sã anunţe cealaltã parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului caz de forţã majorã şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz.
Art. 19. - Dacã nu se procedeazã la anunţarea în termenele prevãzute mai sus a începerii şi încetãrii cazului de forţã majorã, partea care îl invocã suportã toate daunele provocate celeilalte pãrţi prin neanunţarea la termen.
Art. 20. - În cazul în care împrejurãrile care obligã la suspendarea executãrii prezentului contract se prelungesc pe o perioadã mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluţiunea contractului.
XI. Dispoziţii finale
Art. 21. - Orice modificare poate fi fãcutã numai cu acordul scris al ambelor pãrţi, prin act adiţional.
Art. 22. - În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intrã în vigoare pe durata derulãrii prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzãtor, prin act adiţional semnat de ambele pãrţi.
Art. 23. - Rezilierea contractului înainte de expirarea valabilitãţii acestuia poate fi fãcutã numai cu acordul pãrţilor.
Prezentul contract s-a încheiat astãzi, ................, în douã exemplare, câte unul pentru fiecare parte, şi se completeazã conform normelor legale în vigoare.



Direcţia de Sãnãtate Unitatea sanitarã
Publicã a Judeţului .........../ ...................
Municipiului Bucureşti

Director executiv, Manager,
...................... ...........

Director adjunct executiv economic, Director financiar-contabil,
................................. .............................


Director medical,
.....................

Avizat Avizat
Biroul/Compartimentul juridic, Biroul/Compartimentul juridic
............................. ...............................



ANEXA 1
-------
la contract
-----------

Unitatea sanitarã Direcţia de Sãnãtate Publicã a Judeţului ........./
Spitalul ................. Municipiului Bucureşti
Nr. ...... din ........... Nr. ............... din ................

Cãtre
Direcţia de Sãnãtate Publicã a Judeţului ......../Municipiului Bucureşti

CERERE JUSTIFICATIVĂ
în vederea decontãrii bunurilor şi serviciilor acordate în luna .............. 2010 în cadrul programului/subprogramului naţional de sãnãtate
...............................................

1. Sold iniţial = .............................. mii lei
2. Suma decontatã de Direcţia de Sãnãtate Publicã a Judeţului ........./Municipiului Bucureşti în luna precedentã = ........................... mii lei
3. Suma achitatã de spital furnizorilor pentru bunurile şi serviciile acordate în cadrul programului/subprogramului în luna precedentã = ...................... mii lei


4. Gradul de utilizare a sumelor decontate în cadrul
programului/subprogramului
în luna rând 3


rând 1 + rând 2


5. Suma rãmasã neutilizatã la finele lunii precedente (1 + 2 - 3) = ......... mii lei
6. Suma necesarã a fi decontatã în luna în curs = ................ mii lei



Manager Director financiar - contabil
........... ................................



NOTĂ:
a) Cererea justificativã întocmitã de spital pentru luna curentã va fi însoţitã de copia facturii emise de furnizor pentru bunurile şi serviciile achiziţionate în cadrul programului/subprogramului în luna precedentã.
b) Cererea justificativã se va întocmi distinct, pentru fiecare program/subprogram naţional de sãnãtate, în douã exemplare, din care un exemplar se va depune la Direcţia de Sãnãtate Publicã a Judeţului ......../Municipiului Bucureşti în primele 5 zile ale lunii în curs pentru luna precedentã.


ANEXA 2
-------
la contract
-----------

Unitatea sanitarã Direcţia de Sãnãtate Publicã a Judeţului ......./
Spitalul ................ Municipiului Bucureşti
Nr. ...... din ................ Nr. ......... din .................

Cãtre
Direcţia de Sãnãtate Publicã a Judeţului......../Municipiului Bucureşti

DECONT
privind utilizarea sumelor alocate de Direcţia de Sãnãtate Publicã a Judeţului ...../Municipiului Bucureşti în luna ................. 2010 pentru programul/subprogramul naţional de sãnãtate
.........................

1. Numãr de indicatori fizici realizaţi*): ................................
2. Costul mediu/indicator fizic realizat**): ........................... lei
3. Sumele achitate furnizorilor de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice aprovizionate în luna ........... 2010: .................. lei
4. Nr./data şi suma achitatã conform ordinelor de platã:
4.1. ............... ...................... lei
4.2. ............... ...................... lei
4.3. ............... ...................... lei
Rãspundem de realitatea şi exactitatea datelor.


Manager, Director financiar-contabil,
....................... .............................



NOTĂ:
a) Decontul lunar va fi însoţit de copia ordinelor de platã (cu viza trezoreriei) enumerate la pct. 4 şi de copia facturilor pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice, aprovizionate de spital, care au fãcut obiectul plãţilor în luna pentru care se întocmeşte raportarea.
b) Decontul lunar se întocmeşte distinct pentru fiecare program/subprogram naţional de sãnãtate prevãzut în contract.
c) Decontul lunar se întocmeşte în douã exemplare, din care un exemplar se depune la Direcţia de Sãnãtate Publicã a Judeţului ........../Municipiului Bucureşti în primele 5 zile lucrãtoare ale lunii curente pentru luna precedentã.
d) *) Se vor menţiona distinct indicatorii fizici realizaţi prevãzuţi în Ordinul ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 264/407/2010 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sãnãtate în anul 2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
e) **) Costul mediu/indicator fizic se calculeazã ca raport între cheltuielile efective şi indicatorii fizici realizaţi; în cazul în care au fost finanţate şi alte acţiuni pentru care nu au fost stabiliţi indicatori fizici, acestea vor fi evidenţiate distinct, indicându-se cheltuiala pe fiecare acţiune.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016