Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.009 din 23 iulie 2007  privind procedurile de selectie a practicienilor in insolventa agreati de Agentia Nationala de Administrare Fiscala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.009 din 23 iulie 2007 privind procedurile de selectie a practicienilor in insolventa agreati de Agentia Nationala de Administrare Fiscala

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR - AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 543 din 9 august 2007

În temeiul art. 2 şi al <>art. 12 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã,
având în vedere dispoziţiile <>Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificãrile ulterioare, şi pe cele ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activitãţii practicienilor în insolvenţã,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emite urmãtorul ordin:

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã va elabora o listã a practicienilor în insolvenţã agreaţi, pe zone geografice, dupã cum urmeazã:
a) zona I, care cuprinde judeţele Alba, Sibiu şi Hunedoara;
b) zona II, care cuprinde judeţele Argeş şi Vâlcea;
c) zona III, care cuprinde judeţele Bacãu şi Neamţ;
d) zona IV, care cuprinde judeţele Bihor şi Satu Mare;
e) zona V, care cuprinde judeţele Suceava şi Botoşani;
f) zona VI, care cuprinde judeţele Braşov şi Covasna;
g) zona VII, care cuprinde municipiul Bucureşti, judeţele Cãlãraşi, Giurgiu, Ialomiţa, Ilfov şi Teleorman;
h) zona VIII, care cuprinde judeţele Cluj, Bistriţa-Nãsãud, Maramureş şi Sãlaj;
i) zona IX, care cuprinde judeţele Constanţa şi Tulcea;
j) zona X, care cuprinde judeţele Dolj, Gorj, Mehedinţi şi Olt;
k) zona XI, care cuprinde judeţele Galaţi, Brãila şi Vrancea;
l) zona XII, care cuprinde judeţele Iaşi şi Vaslui;
m) zona XIII, care cuprinde judeţele Mureş şi Harghita;
n) zona XIV, care cuprinde judeţele Prahova, Buzãu şi Dâmboviţa;
o) zona XV, care cuprinde judeţele Timiş, Arad şi Caraş-Severin.
ART. 2
(1) Practicienii în insolvenţã agreaţi de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã se selecteazã de Comisia de selecţie a practicienilor în insolvenţã, denumitã în continuare Comisia, desemnatã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(2) Lista practicienilor în insolvenţã agreaţi de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, având in vedere urmãtoarele criterii:
a) numãrul de societãţi în insolvenţã, reorganizare sau lichidare din portofoliul ofertantului;
b) declaraţia pe propria rãspundere în ceea ce priveşte numãrul de personal calificat afectat procedurii, inclusiv practicieni în insolvenţã compatibili - la aceastã declaraţie va fi ataşatã câte o prezentare a fiecãrei persoane şi dovada cã are încheiat un contract de muncã, de colaborare sau cã existã un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare persoanã în parte;
c) dotarea practicianului cu:
- computer;
- abonament la Buletinul Insolvenţei (acces pe pagina de internet sau în format hârtie);
- paginã de internet proprie;
- acces la internet;
- adresã de e-mail;
- imprimantã;
- telefon mobil;
- telefon fix;
- fax;
d) experienţa în colaborarea cu organele fiscale în zona pentru care şi-a depus documentaţia, rezultatã din situaţia transmisã de organele fiscale şi prezentatã de cãtre Direcţia generalã juridicã din Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, în cadrul întrunirii Comisiei;
e) gradul de acoperire a masei credale pentru toate cazurile din portofoliu;
f) gradul de acoperire a creanţelor fiscale cuprinse în masa credalã pentru toate cazurile din portofoliu;
g) numãrul de cazuri în care au fost aduse sume la masa credalã ca urmare a anulãrii actelor frauduloase încheiate de debitor în dauna drepturilor creditorilor, precum şi a unor transferuri cu caracter patrimonial, a unor operaţiuni comerciale încheiate de debitor şi a constituirii unor garanţii acordate de acesta, susceptibile a prejudicia drepturile creditorilor.
(3) Pentru contribuabilii care au creanţe fiscale mai mari sau egale cu 10.000.000 lei, Comisia va efectua o selecţie pentru desemnarea practicianului care va fi propus judecãtorului-sindic de cãtre organul fiscal, având în vedere urmãtoarele criterii:
a) onorariul lunar solicitat de practician;
b) onorariul de succes solicitat de practician;
c) declaraţia pe propria rãspundere privind numãrul de personal calificat care va fi alocat pentru realizarea activitãţilor legate de procedura insolvenţei la respectiva societate - la aceastã declaraţie va fi ataşatã câte o prezentare a fiecãrei persoane şi dovada cã are încheiat un contract de muncã, de colaborare sau cã existã un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare persoanã în parte;
d) strategia de reorganizare şi/sau lichidare, cu program în timp;
e) colaborarea cu organele fiscale, rezultatã din situaţia transmisã de organele fiscale şi prezentatã de cãtre Direcţia generalã juridicã din Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, în cadrul întrunirii Comisiei.
(4) Pentru contribuabilii care au creanţe fiscale mai mici de 10.000.000 lei, o comisie constituitã prin decizie a directorului executiv, la nivelul Direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, a municipiului Bucureşti sau în cadrul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, va efectua o selecţie pentru desemnarea practicianului care va fi propus de organul fiscal, pe baza criteriilor stabilite la alin. (3).
ART. 3
Punctajele pentru criteriile prevãzute la art. 2 sunt cele cuprinse în anexa nr. 1.
ART. 4
(1) Organele fiscale care au calitatea de creditori fiscali în dosarele care au ca obiect procedura insolvenţei vor propune judecãtorului-sindic şi vor vota desemnarea de administratori judiciari sau de lichidatori numai dintre cei înscrişi pe Lista practicienilor în insolvenţã agreaţi de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã.
(2) Organele fiscale care au calitatea de creditori fiscali în dosarele care au ca obiect procedura insolvenţei pentru contribuabilii care au creanţe fiscale mai mari de 10.000.000 lei vor propune judecãtorului-sindic desemnarea administratorului sau a lichidatorului selectat de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã din Lista practicienilor în insolvenţã agreaţi de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã.
(3) În situaţia în care propunerile de desemnare a administratorului sau a lichidatorului se formuleazã de cãtre un alt creditor sau de debitor, în dosare care au ca obiect insolvenţa unor contribuabili care au creanţe fiscale mai mari de 10.000.000 lei, organele fiscale care au calitatea de creditori fiscali pot fi de acord numai cu desemnarea administratorului sau a lichidatorului selectat de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã din Lista practicienilor în insolvenţã agreaţi de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã.
ART. 5
Lista practicienilor în insolvenţã agreaţi de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, se actualizeazã semestrial, se publicã pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi va fi transmisã organelor fiscale şi Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţã din România.
ART. 6
Organele fiscale care au calitatea de creditori fiscali în dosarele care au ca obiect procedura lichidãrii reglementatã de <>Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau de <>Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalitãţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscalã a acestora, precum şi la autorizarea funcţionãrii persoanelor juridice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, vor propune judecãtorului-delegat de pe lângã oficiul registrului comerţului desemnarea de administratori sau de lichidatori din Lista practicienilor în insolvenţã agreaţi de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã.
ART. 7
Decizia Comisiei poate fi atacatã la instanţa judecãtoreascã de contencios administrativ competentã.

CAP. II
Selecţia practicienilor în insolvenţã agreaţi de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã

ART. 8
(1) Procedura de selecţie a practicienilor în insolvenţã agreaţi de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã începe prin publicarea unui anunţ într-un cotidian de circulaţie naţionalã şi pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, conform modelului din anexa nr. 2.
(2) Termenul de depunere a ofertelor şi termenul de deschidere a ofertelor va fi stabilit de cãtre Comisie.
ART. 9
(1) Pentru participarea la selecţia organizatã pentru completarea Listei practicienilor în insolvenţã agreaţi de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, în termenul indicat în anunţul prevãzut la art. 8, ofertanţii trebuie sã depunã urmãtoarele documente:
a) o adresã prin care îşi manifestã interesul de a participa la selecţia în vederea înscrierii în Lista practicienilor în insolvenţã agreaţi de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, cu precizarea zonei/zonelor pentru care îşi depune oferta - va fi completat formularul cuprins în anexa nr. 3.
b) un act justificativ eliberat de Uniunea Naţionalã a Practicienilor în Insolvenţã din România din care sã rezulte calitatea de practician în insolvenţã a ofertantului, faptul cã nu este suspendat sau incompatibil şi cã ofertantul nu a fost supus niciunei sancţiuni profesionale sau disciplinare în ultimii 3 ani anteriori declanşãrii procedurii de selecţie;
c) certificatul de atestare fiscalã pentru ofertant, eliberat de organul fiscal competent;
d) o copie certificatã de pe poliţa de asigurare de rãspundere profesionalã a ofertantului, în vigoare;
e) situaţia societãţilor în insolvenţã, reorganizare sau lichidare din portofoliul ofertantului, care au fost instrumentate în ultimii 5 ani; situaţia societãţilor comerciale pentru care a fost finalizatã procedura, întocmitã potrivit anexei nr. 4a), şi situaţia societãţilor comerciale pentru care procedura se aflã în desfãşurare, întocmitã potrivit anexei nr. 4b);
f) o declaraţie pe propria rãspundere în ceea ce priveşte numãrul de personal calificat afectat procedurii, inclusiv practicieni în insolvenţã compatibili - la aceastã declaraţie va fi ataşatã câte o prezentare a fiecãrei persoane şi dovada cã are încheiat un contract de muncã, de colaborare sau cã existã un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare persoanã în parte;
g) o declaraţie pe propria rãspundere privind dotarea practicianului cu:
- computer;
- abonament la Buletinul Insolvenţei (acces pe pagina de internet sau în format hârtie) - se anexeazã o copie de pe actul justificativ;
- paginã de internet propria - se anexeazã un extras de pe pagina proprie de internet;
- acces la internet;
- adresã de e-mail;
- imprimantã;
- telefon mobil;
- telefon fix;
- fax,
completatã conform anexei nr. 5.
(2) Practicienii în insolvenţã agreaţi de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã care doresc extinderea agreãrii şi pentru alte zone decât cele pentru care au optat iniţial pot depune documentaţia prevãzutã la alin. (1) în cadrul procedurii de selecţie care se organizeazã semestrial.
(3) Documentaţia va fi depusã în original, îndosariatã în dosar cu şinã, în plic sigilat, toate paginile fiind numerotate, iniţializate şi ştampilate. Participantul va menţiona obligatoriu pe plic numele/denumirea, precum şi adresa/sediul social.
ART. 10
(1) Oferta va fi descalificatã în situaţia în care în documentaţie nu este prezentat unul dintre urmãtoarele documente:
a) adresa prin care îşi manifestã interesul de a participa la selecţia în vederea alcãtuirii Listei practicienilor în insolvenţã agreaţi de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, cu precizarea zonei/zonelor pentru care îşi depune oferta;
b) actul justificativ eliberat de Uniunea Naţionalã a Practicienilor în Insolvenţã din România din care sã rezulte calitatea de practician în insolvenţã a ofertantului, faptul cã nu este suspendat sau incompatibil şi cã ofertantul nu a fost supus niciunei sancţiuni profesionale ori disciplinare în ultimii 3 ani anteriori declanşãrii procedurii de selecţie;
c) certificatul de atestare fiscalã pentru ofertant, eliberat de organul fiscal competent, din care sã rezulte cã nu are datorii cãtre bugetele administrate de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã prin intermediul organelor fiscale;
d) copia certificatã de pe poliţa de asigurare de rãspundere profesionalã a ofertantului, în vigoare.
(2) Oferta va fi descalificatã în situaţia în care va fi depusã dupã termenul indicat în anunţul prevãzut la art. 8.
ART. 11
(1) Comisia se va întruni şi va deschide ofertele la data prevãzutã în anunţ, în prezenţa reprezentanţilor Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţã din România. Uniunea Naţionalã a Practicienilor în Insolvenţã din România va desemna în acest scop 2 sau 3 reprezentanţi. Ofertele care se aflã în situaţia prevãzutã la art. 10 se descalificã de cãtre Comisie.
(2) Ulterior, Comisia va analiza fiecare ofertã în parte şi o va puncta, în funcţie de criteriile şi punctajele stabilite prin prezentul ordin.
(3) Rezultatul selecţiei va fi comunicat fiecãrui practician care a depus documentaţia, prin Direcţia generalã juridicã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(4) Lista practicienilor în insolvenţã agreaţi de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã va fi publicatã pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi va fi comunicatã organelor fiscale, prin Direcţia generalã juridicã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(5) În situaţia în care dupã definitivarea listei practicianul nu îşi respectã obligaţiile asumate prin oferta depusã, oferta va fi reanalizatã, la propunerea Direcţiei generale juridice din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã. În acest caz, Comisia va repuncta oferta şi va decide asupra pãstrãrii sau nu pe lista practicienilor în insolvenţã agreaţi de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, comunicându-i practicianului acest fapt, prin Direcţia generalã juridicã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã. Decizia privind eliminarea de pe Lista practicienilor în insolvenţã agreaţi de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã îşi produce efectele de la data comunicãrii modificãrii ordinului de aprobare a listei.
ART. 12
Procedura de selecţie a practicienilor în insolvenţã agreaţi de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã se repetã semestrial.

CAP. III
Selecţia practicienilor în insolvenţã pentru numire în dosare de insolvenţã

ART. 13
(1) Ori de câte ori se pune problema propunerii sau a agreãrii numirii unui administrator judiciar sau a unui lichidator de cãtre organe fiscale, în cazul în care debitorul are o obligaţie fiscalã mai mare sau egalã cu 10.000.000 lei, Comisia, la solicitarea scrisã a organului fiscal, care are calitatea de creditor fiscal, adresatã Direcţiei generale juridice din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, va efectua o selecţie pentru desemnarea practicianului.
(2) Pentru realizarea selecţiei, Direcţia generalã juridicã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã va publica pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi într-un cotidian de circulaţie naţionalã o invitaţie de participare. Invitaţia de participare va fi comunicatã Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţã din România şi filialelor Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţã din România care se aflã în zona în care se gãseşte sediul social al debitoarei. Invitaţia de participare va fi elaboratã de Comisie, potrivit anexei nr. 6.
ART. 14
(1) Pentru participarea la selecţia organizatã conform art. 13, practicienii în insolvenţã agreaţi de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã trebuie sã depunã o ofertã care va conţine onorariul lunar şi onorariul de succes solicitate de practician, potrivit anexei nr. 7, şi va fi însoţitã de urmãtoarele documente:
a) o declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte cã ofertantul nu se aflã în situaţia de incompatibilitate sau conflict de interese cu debitorul la care urmeazã sã fie numit;
b) o declaraţie pe propria rãspundere privind numãrul de personal calificat care va fi alocat pentru realizarea activitãţilor legate de procedura insolvenţei la respectiva societate - la aceastã declaraţie va fi ataşatã câte o prezentare a fiecãrei persoane şi dovada cã are încheiat un contract de muncã, de colaborare sau cã existã un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare persoanã în parte;
c) strategia de reorganizare şi/sau lichidare, cu program în timp, a cãrei aplicare va fi urmãritã de cãtre organele fiscale.
(2) Documentaţia va fi depusã în original, în plic închis, toate paginile fiind numerotate, iniţializate şi ştampilate.
(3) În situaţia în care ofertele nu sunt depuse în plic închis şi nu conţin o declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte cã ofertantul nu se aflã în situaţie de incompatibilitate sau conflict de interese cu debitorul la care urmeazã sã fie numit sunt descalificate.
ART. 15
(1) Comisia se va întruni şi va puncta ofertele, declarând câştigãtoare oferta care obţine cel mai mare punctaj.
(2) În cazul în care existã 2 ofertanţi cu acelaşi punctaj, va fi desemnat ofertantul care are gradul de acoperire a creanţelor fiscale cuprinse în masa credalã cel mai mare, pentru toate cazurile din portofoliu, soluţionate.
(3) În situaţia în care nu se depune nicio ofertã, se va repeta procedura. În situaţia în care nici dupã a doua selecţie nu se depune nicio ofertã, organul fiscal va desemna un practician cu care a avut o colaborare bunã din Lista de practicieni în insolvenţã agreaţi de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã pentru zona respectivã.
ART. 16
Organele fiscale teritoriale, pentru debitori ale cãror obligaţii fiscale sunt mai mici de 10.000.000 lei, vor selecta practicianul care va fi propus în conformitate cu prevederile art. 13 şi 15.
ART. 17
Anexele nr. 1-7 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 18
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, <>Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã nr. 697/2006 privind procedura de selecţie a Listei practicienilor în insolvenţã agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 751 din 4 septembrie 2006, se abrogã.
ART. 19
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã,
Daniel Chiţoiu

Bucureşti, 23 iulie 2007.
Nr. 1.009.


ANEXA 1

CRITERII ŞI PUNCTAJE DE SELECŢIE

Pct. 1 - 1. Punctajele pentru criteriile de selecţie a practicienilor în insolvenţã agreaţi de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã se vor acorda dupã cum urmeazã:


┌───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────┐
│ Criteriu │ Punctaj │
├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│Numãrul de societãţi în insolvenţã, reorganizare sau │ │
│lichidare din portofoliul ofertantului: │ │
│- mai mult de 5 societãţi: │+5 puncte │
│- 5 societãţi sau mai puţine: │+ câte un punct pentru│
│ │fiecare societate │
├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│Declaraţie pe propria rãspundere în ceea ce priveşte │ │
│numãrul de personal calificat afectat procedurii, │ │
│inclusiv practicieni în insolvenţã compatibili - la │ │
│aceastã declaraţie va fi ataşatã câte o prezentare a │ │
│fiecãrei persoane şi dovada cã are încheiat un contract│ │
│de muncã, de colaborare sau cã existã un raport juridic│ │
│cu ofertantul, pentru fiecare persoanã în parte: │ │
│- mai mult de 5 persoane: │+5 puncte │
│- mai puţin de 5 persoane: │+ câte un punct pentru│
│ │fiecare persoanã │
├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│Dotarea practicianului cu: │ │
│- computer; │+2puncte │
│- abonament la Buletinul Insolvenţei (acces pe pagina │ │
│de internet sau în format hârtie); │+2 puncte │
│- paginã de internet proprie, │+1 punct │
│- acces la internet; │+3 puncte │
│- adresã de e-mail; │+3 puncte │
│- imprimantã; │+1 punct │
│- telefon mobil; │+1 punct │
│- telefon fix; │+1 punct │
│- fax. │+1 punct │
├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│Experienţa în colaborarea cu organele fiscale, în zona │ │
│pentru care a depus documentaţia: │ │
│- fãrã probleme în colaborarea cu organele fiscale: │+10 puncte │
│- cu probleme în colaborarea cu organele fiscale │ │
│într-un dosar: │-20 de puncte │
│- pentru fiecare dosar suplimentar: │- maximum 5 puncte │
├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│Gradul de acoperire a masei credale (gradul de │ │
│acoperire a masei credale va fi calculat pentru │ │
│toate cazurile menţionate în situaţia prezentatã): │ │
│- mai mult de 91% │+15 puncte │
│- între 71-90% │+13 puncte │
│- între 51-70% │+11 puncte │
│- între 31-50% │+9 puncte │
│- între 21-30% │+7 puncte │
│- între 11-20% │+5 puncte │
│- între 5-10% │+3 puncte │
│- sub 5% │+0 puncte │
├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│Gradul de acoperire a creanţelor fiscale cuprinse în │ │
│masa credalã, pentru toate cazurile din portofoliu │ │
│(gradul de acoperire a creanţelor fiscale va fi │ │
│calculat pentru toate cazurile menţionate în situaţia │ │
│prezentatã): │ │
│- mai mult de 91% │+30 de puncte │
│- între 81-90% │+27 de puncte │
│- între 71-80% │+24 de puncte │
│- între 61-70% │+21 de puncte │
│- între 51-60% │+18 puncte │
│- între 41-50% │+15 puncte │
│- între 31-40% │+12 puncte │
│- între 21-30% │+9 puncte │
│- între 11-20% │+6 puncte │
│- între 5-10% │+3 puncte │
│- sub 5% │+0 puncte │
├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│Numãrul de cazuri în care au fost aduse sume la masa │+ pentru fiecare caz │
│credalã ca urmare a anulãrii actelor frauduloase │2 puncte, dar nu mai │
│încheiate de debitor în dauna drepturilor creditorilor,│mult de 20 de puncte │
│precum şi a unor transferuri cu caracter patrimonial, a│ │
│unor operaţiuni comerciale încheiate de debitor şi a │ │
│constituirii unor garanţii acordate de acesta, │ │
│susceptibile a prejudicia drepturile creditorilor: │ │
└───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────┘



2. Vor fi înscrişi în Lista practicienilor în insolvenţã agreaţi de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã practicienii care au obţinut un punctaj total mai mare sau egal cu 30 de puncte.
Pct. 2 - 1. Punctajele pentru desemnarea practicianului care va fi propus de organul fiscal se acordã dupã cum urmeazã:


┌─────────────┬──────────────────────────────────────────┬─────────────────────┐
│ │ Criteriu │ Punctaj │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤
│Criterii │onorariul lunar: │ 25 de puncte │
│financiare │- cel mai mic onorariu lunar, exclusiv TVA│ cu pas de scãdere │
│ │- în ordine descrescãtoare │ de 5 puncte │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │onorariul de succes: │ 25 puncte │
│ │- cel mai mic onorariu de succes aplicat │ cu pas de scãdere │
│ │procentual pentru sumele obţinute prin │ de 5 puncte │
│ │valorificarea bunurilor, exclusiv TVA │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤
│Criterii │Declaraţie pe propria rãspundere privind │ │
│tehnice │numãrul de personal calificat care va fi │ │
│ │alocat pentru realizarea activitãţilor │ │
│ │legate de procedura insolvenţei la │ │
│ │respectiva societate - la aceastã │ │
│ │declaraţie va fi ataşatã câte o prezentare│ │
│ │a fiecãrei persoane şi dovada cã are │ │
│ │încheiat un contract de muncã, de │ │
│ │colaborare sau cã existã un raport juridic│ │
│ │cu ofertantul, pentru fiecare persoanã în │ │
│ │parte, la respectiva societate: │ │
│ │- 5 persoane sau mai multe │ 15 puncte │
│ │- 4 persoane │ 12 puncte │
│ │- 3 persoane │ 9 puncte │
│ │- 2 persoane │ 6 puncte │
│ │- 1 persoanã │ 3 puncte │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │strategia de reorganizare şi/sau │ │
│ │lichidare, cu program în timp: │ │
│ │cea mai avantajoasã strategie │ 25 de puncte │
│ │în ordine descrescãtoare │ cu pas de scãdere │
│ │ │ de 5 puncte │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │colaborarea cu organele fiscale: │ │
│ │- colaborare bunã │ 10 puncte │
│ │- colaborare defectuoasã │ 0 puncte │
└─────────────┴──────────────────────────────────────────┴─────────────────────┘



2. Organele fiscale nu vor accepta ca valoarea onorariului sã fie mai mare decât valoarea creanţei fiscale stinse prin aplicarea prevederilor <>Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificãrile ulterioare.
3. Va fi declarat câştigãtor ofertantul a cãrui ofertã a fost punctatã cu cel mai mare punctaj.


ANEXA 2



ANUNŢ

Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã organizeazã procedura de selecţie
în vederea completãrii Listei practicienilor în insolvenţã agreaţi de Agenţia
Naţionalã de Administrare Fiscalã. Practicienii în insolvenţã interesaţi de
participarea la aceastã selecţie pot depune, pânã cel târziu în data de
............. 2007, ora ...., dosarele de participare la Agenţia Naţionalã de
Administrare Fiscalã, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti, Registratura
generalã, pentru Direcţia generalã juridicã din cadrul Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscalã, în plic sigilat, pe care vor fi înscrise urmãtoarele:
"Documentaţie pentru selecţia practicienilor în insolvenţã agreaţi de Agenţia
Naţionalã de Administrare Fiscalã", numele/denumirea, precum şi adresa/sediul
social. Documentaţia de participare la procedura de selecţie se gãseşte pe
pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi la Direcţia
generalã juridicã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, str.
Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti. Deschiderea ofertelor va avea loc în
data de ................. 2007, ora ...., la sediul Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscalã.




ANEXA 3



OFERTANTUL
...............................
nr. ............../..............
(denumirea/numele, sediul social, numãrul de telefon)

SCRISOARE DE INTENŢIE

Cãtre
Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5,
Bucureşti
I. Având în vedere prevederile Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscalã nr. 1.009/2007 privind procedurile de selecţie a
practicienilor în insolvenţã agreaţi de Agenţia Naţionalã de Administrare
Fiscalã, subsemnaţii, reprezentanţi ai ofertantului ......(denumirea
ofertantului)........, depunem documentaţia în vederea completãrii Listei
practicienilor în insolvenţã agreaţi de Agenţia Naţionalã de Administrare
Fiscalã, pentru zona/zonele .......................... .
II. Anexãm la prezenta scrisoare urmãtoarele documente:
1. actul justificativ eliberat de Uniunea Naţionalã a Practicienilor în
Insolvenţã din România din care sã rezulte calitatea de practician în insolvenţã
a ofertantului, faptul cã nu este suspendat sau incompatibil şi cã ofertantul nu
a fost supus niciunei sancţiuni profesionale sau disciplinare în ultimii 3 ani
anteriori declanşãrii procedurii de selecţie, de la pagina .... la pagina .....;
2. certificatul de atestare fiscalã pentru ofertant, eliberat de organul
fiscal competent, de la pagina ........ la pagina .........;
3. o copie certificatã de pe poliţa de asigurare de rãspundere profesionalã
a ofertantului, în vigoare, de la pagina ...... la pagina .........;
4. situaţia societãţilor în insolvenţã, reorganizare sau lichidare din
portofoliul ofertantului, care au fost instrumentate în ultimii 5 ani; situaţia
societãţilor comerciale pentru care a fost finalizatã procedura si situaţia
societãţilor comerciale pentru care procedura se aflã în desfãşurare, de la
pagina .......... la pagina .........;
5. o declaraţie pe propria rãspundere în ceea ce priveşte numãrul de
personal calificat afectat procedurii, inclusiv practicieni în insolvenţã
compatibili - la aceastã declaraţie va fi ataşatã câte o prezentare a fiecãrei
persoane şi dovada cã are încheiat un contract de muncã, de colaborare sau cã
existã un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare persoanã în parte, de
la pagina ...... la pagina ...........;
6. o declaraţie pe propria rãspundere privind dotarea practicianului cu:
- computer;
- abonament la Buletinul Insolvenţei (acces pe pagina de internet sau în
format hârtie);
- paginã de internet proprie,
- acces la internet;
- adresã de e-mail;
- imprimantã;
- telefon mobil;
- fax (de la pagina ...... la pagina ......)

Prezenta documentaţie de prezentare a ofertei are ...... pagini.
Data ....../......../........

........(semnãtura)......, în calitate de ........................., legal
autorizat sã semnez oferta pentru şi în numele ............(denumirea/numele
ofertantului).........




ANEXA 4a)



OFERTANTUL
...................................
nr. ................./..........................
(denumirea/numele, sediul social, numãrul de telefon)

SITUAŢIA
societãţilor în insolvenţã, reorganizare sau lichidare
din portofoliul ofertantului, pentru care a fost finalizatã
procedura*1)

┌───┬─────────────┬────────────┬──────────┬────────────┬──────────┬───────────┐
│ │ │ │ │ │ │ Valoarea │
│ │ Denumirea │ │ │ │ │ sumelor │
│ │ societãţii │ Totalul │ │ Totalul │ │ aduse │
│ │comerciale în│ creanţelor │ │ creanţelor │ │ la masa │
│Nr │ insolvenţã, │ înscrise │ Valoarea │ bugetare │ Valoarea │ credalã ca│
│crt│reorganizare │ în tabelul │ sumelor │ înscrise │creanţelor│ urmare a │
│ │sau lichidare│creditorilor│recuperate│ în tabelul │ bugetare │ anulãrii │
│ │ │ │ │creditorilor│ stinse │ actelor │
│ │ │ │ │ │ │frauduloase│
├───┼─────────────┼────────────┼──────────┼────────────┼──────────┼───────────┤
│ 1.│ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────┼────────────┼──────────┼────────────┼──────────┼───────────┤
│ 2.│ │ │ │ │ │ │
├───┴─────────────┼────────────┼──────────┼────────────┼──────────┼───────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │ │ │
├─────────────────┼────────────┴──────────┼────────────┴──────────┼───────────┤
│RECUPERARE │= 100 x totalul valorii│= 100 x totalul valorii│ │
│PROCENTUALĂ: │sumelor recuperate / │creanţelor bugetare │ │
│ │totalul creanţelor │stinse / totalul crean-│ │
│ │înscrise în tabelul │ţelor bugetare înscrise│ │
│ │creditorilor │în tabelul creditorilor│ │
└─────────────────┴───────────────────────┴───────────────────────┴───────────┘

Prezenta declaraţie constituie act public şi rãspund, potrivit legii penale,
pentru inexactitatea sau caracterul incomplet al datelor menţionate.

Data ....../......../........

.......(semnãtura)......, în calitate de ........................, legal
autorizat sã semnez oferta pentru şi în numele ............(denumirea/numele
ofertantului)........



-------
*1) Se va avea în vedere şi experienţa avutã de practicienii persoane fizice în cadrul altor societãţii comerciale în care au desfãşurat activitãţi de reorganizare sau lichidare, cu condiţia prezentãrii unor înscrisuri din care sã rezulte cã a existat acea colaborare şi cã s-au ocupat direct de acea reorganizare sau lichidare.


ANEXA 4b)



OFERTANTUL
.........................................
nr. ................./...........................
(denumirea/numele, sediul social, numãrul de telefon)

SITUAŢIA
societãţilor în insolvenţã, reorganizare sau
lichidare din portofoliul ofertantului, pentru care
procedura se aflã în curs de desfãşurare*2)
┌───┬─────────────┬────────────┬──────────┬────────────┬──────────┬───────────┐
│ │ │ │ │ │ │ Valoarea │
│ │ Denumirea │ │ │ │ │ sumelor │
│ │ societãţii │ Totalul │ │ Totalul │ │ aduse │
│ │comerciale în│ creanţelor │ │ creanţelor │ │ la masa │
│Nr │ insolvenţã, │ înscrise │ Valoarea │ bugetare │ Valoarea │ credalã ca│
│crt│reorganizare │ în tabelul │ sumelor │ înscrise │creanţelor│ urmare a │
│ │sau lichidare│creditorilor│recuperate│ în tabelul │ bugetare │ anulãrii │
│ │ │ │ │creditorilor│ stinse │ actelor │
│ │ │ │ │ │ │frauduloase│
├───┼─────────────┼────────────┼──────────┼────────────┼──────────┼───────────┤
│ 1.│ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────┼────────────┼──────────┼────────────┼──────────┼───────────┤
│ 2.│ │ │ │ │ │ │
├───┴─────────────┼────────────┼──────────┼────────────┼──────────┼───────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │ │ │
├─────────────────┼────────────┴──────────┼────────────┴──────────┼───────────┤
│RECUPERARE │= 100 x totalul valorii│= 100 x totalul valorii│ │
│PROCENTUALĂ: │sumelor recuperate / │creanţelor bugetare │ │
│ │totalul creanţelor │stinse / totalul crean-│ │
│ │înscrise în tabelul │ţelor bugetare înscrise│ │
│ │creditorilor │în tabelul creditorilor│ │
└─────────────────┴───────────────────────┴───────────────────────┴───────────┘

Prezenta declaraţie constituie act public şi rãspund, potrivit legii penale,
pentru inexactitatea sau caracterul incomplet al datelor menţionate.

Data ....../......../........

.......(semnãtura)......, în calitate de ........................, legal
autorizat sã semnez oferta pentru şi în numele ............(denumirea/numele
ofertantului)........



-------
*2) Se va avea în vedere şi experienţa avutã de practicienii persoane fizice în cadrul altor societãţii comerciale în care au desfãşurat activitãţi de reorganizare sau lichidare, cu condiţia prezentãrii unor înscrisuri din care sã rezulte cã a existat acea colaborare şi cã s-au ocupat direct de acea reorganizare sau lichidare.


ANEXA 5



OFERTANTUL
.................................
nr. ....................../......................
(denumirea/numele, sediul social, numãrul de telefon)

DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE

Având în vedere prevederile Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscalã nr. 1.009/2007 privind procedurile de selecţie a
practicienilor în insolvenţã agreaţi de Agenţia Naţionalã de Administrare
Fiscalã, declarãm pe propria rãspundere cã beneficiem de urmãtoarea dotare:
....................................................................... .

Data ......../...../......

.......(semnãtura)......, în calitate de ........................, legal
autorizat sã semnez oferta pentru şi în numele ............(denumirea/numele
ofertantului)........




ANEXA 6



INVITAŢIE DE PARTICIPARE

Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã / Direcţia Generalã a Finanţelor
Publice a Judeţului ...... / Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a
Municipiului Bucureşti / Direcţia generalã de administrare a marilor
contribuabili*3) invitã practicienii în insolvenţã înscrişi pe Lista
practicienilor în insolvenţã agreaţi de Agenţia Naţionalã de Administrare
Fiscalã pentru zona ..................*4) sã depunã, pânã cel târziu în data
de ..............., ora 13,00, oferta în vederea desemnãrii unui practician în
insolvenţã în dosarul de insolvenţã privind pe debitoarea ..................,
aflat pe rolul Tribunalului __, întocmitã conform prevederilor art. 14 din
Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã nr. 1.009/2007
privind procedurile de selecţie a practicienilor în insolvenţã agreaţi de
Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã.



--------
*3) Se va menţiona organul care organizeazã selecţia, în funcţie de mãrimea creanţei fiscale (mai mare sau mai micã de 10.000.000 lei).
*4) Se va indica zona în care se aflã sediul social al debitoarei aflate în stare de insolvenţã.


ANEXA 7



OFERTANTUL
....................................
nr. ................./.............................
(denumirea/numele, sediul social, numãrul de telefon)

FORMULAR DE OFERTĂ

Cãtre
Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, str. Apolodor nr. 17, sectorul
5, Bucureşti
I. Având în vedere prevederile Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscalã nr. 1.009/2007 privind procedurile de selecţie a
practicienilor în insolvenţã agreaţi de Agenţia Naţionalã de Administrare
Fiscalã, subsemnaţii, reprezentanţi ai ofertantului .....(denumirea
ofertantului)......, ne manifestãm interesul de a fi numiţi în calitatea de
administrator judiciar/ lichidator în Dosarul nr. ............., aflat pe rolul
Tribunalului .............., având ca obiect insolvenţa debitorului ............
II. Onorariul lunar pe care îl solicitãm, exclusiv TVA, este de ...........
......... lei.
III. Onorariul de succes pe care îl solicitãm este de ..............% din
sumele obţinute prin valorificarea bunurilor, exclusiv TVA.
IV. Anexãm la prezenta scrisoare urmãtoarele documente:
a) o declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte cã ofertantul nu
se aflã în situaţia de incompatibilitate sau conflict de interese cu debitorul
la care urmeazã sã fie numit;
b) o declaraţie pe propria rãspundere privind numãrul de personal calificat
care va fi alocat pentru realizarea activitãţilor legate de procedura
insolvenţei la respectiva societate - la aceastã declaraţie sunt ataşate
prezentãri ale fiecãrei persoane şi dovada cã are încheiat un contract de muncã,
de colaborare sau cã existã un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare
persoanã în parte;
c) strategia de reorganizare şi/sau lichidare, cu program în timp.
Prezenta documentaţie de prezentare a ofertei are ...... pagini.

Data ....../......../........

.......(semnãtura)......, în calitate de ........................, legal
autorizat sã semnez oferta pentru şi în numele ............(denumirea/numele
ofertantului)........



---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016