Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 828 din 15 mai 2020  privind măsurile de organizare şi desfăşurare a activităţii la nivelul cabinetelor stomatologice  şi la nivelul unităţilor sanitare non-COVID, pe perioada stării de alertă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 828 din 15 mai 2020 privind măsurile de organizare şi desfăşurare a activităţii la nivelul cabinetelor stomatologice şi la nivelul unităţilor sanitare non-COVID, pe perioada stării de alertă

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 401 din 15 mai 2020
    Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale de asistenţă medicală şi sănătate publică din cadrul Ministerului Sănătăţii nr. N.T. 2.425 din 15.05.2020,
    având în vedere:
    - prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 68/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative cu incidenţă în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă şi al protecţiei civile;
    – prevederile art. 3 din Hotărârea Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 24/2020 privind aprobarea instituirii stării de alertă la nivel naţional şi a măsurilor de prevenire şi control al infecţiilor, în contextul situaţiei epidemiologice generate de virusul SARS-CoV-2;
    – prevederile art. 16 alin. (1) lit. a) şi b) şi ale art. 25 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

    în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
    ART. 1
    În vederea prevenirii contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2, pe perioada stării de alertă, cabinetele stomatologice şi unităţile sanitare non-COVID din sistemul public şi privat au obligaţia respectării măsurilor prevăzute în prezentul ordin.

    ART. 2
    Se aprobă Măsurile de organizare şi desfăşurare a activităţii în cabinetele stomatologice pe perioada stării de alertă, prevăzute în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 3
    Se aprobă Măsurile de organizare şi desfăşurare a activităţii în unităţile sanitare non-COVID, pe perioada stării de alertă, prevăzute în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 4
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul sănătăţii,
                    Nelu Tătaru

    Bucureşti, 15 mai 2020.
    Nr. 828.
    ANEXA 1

    MĂSURI
    de organizare şi desfăşurare a activităţii în cabinetele stomatologice pe perioada stării de alertă
    Pacienţii simptomatici (astfel cum sunt aceştia desemnaţi în definiţiile de caz publicate periodic de Centrul Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile din cadrul Institutului Naţional de Sănătate Publică la adresa http://www.cnscbt.ro), respectiv pacienţii aflaţi în izolare/carantină sau pozitivi confirmaţi cu coronavirusul SARS-CoV-2 (COVID-19) vor fi trataţi doar în cabinete sanitare avizate de către direcţiile de sănătate publică în acest sens.
    I. Măsuri generale pentru desfăşurarea activităţii în cabinetele stomatologice
    1. Trebuie evitat, pe cât posibil, contactul cu personalul (nu strângeţi mâna, menţineţi o distanţă de mai mult de 1,5 m în timpul unei discuţii etc.).
    2. În afara manoperelor de tratament, trebuie evitat, pe cât posibil, contactul cu pacientul.
    3. Accesul în camera de tratament este permis doar pacientului; prin excepţie, este permis şi accesul unei persoane care însoţeşte un minor, o persoană dependentă sau alte asemenea.
    4. Nu se permite staţionarea în sala de aşteptare şi se recomandă dezinstalarea/scoaterea din funcţiune a oricărui aparat de cafea şi/sau dozator de apă, precum şi eliminarea revistelor, pliantelor, jucăriilor etc.
    5. La intrarea în cabinetul stomatologic se amplasează dispensere cu soluţii dezinfectante (antiseptice pe bază de alcool).
    6. Se realizează dezinfecţia regulată a mânerelor uşilor, sălii de aşteptare şi recepţiei.
    7. Se realizează dezinfecţia toaletei, după utilizarea acesteia de către un pacient.
    8. Este recomandată plata cu cardul şi, cât mai des posibil, dezinfecţia POS.

    II. Accesul la tratament
    1. Se face doar cu programare telefonică/online prealabilă.
    La momentul programării pacientul va fi întrebat dacă:
    a) are simptome de răceală, strănut, tuse, dureri în gât, dificultăţi de respiraţie şi/sau febră (>37,3şC);
    b) membrii familiei cu care locuieşte/gospodăreşte au aceste simptome;
    c) are vârsta de 65 de ani sau mai mult;
    d) suferă de o patologie cronică sau o afecţiune care îi reduce imunitatea;
    e) este sănătos şi se simte în prezent sănătos.


    2. Pacienţii cu risc crescut (peste 65 de ani sau care suferă de o patologie cronică) sunt programaţi în prima parte a programului de lucru.
    3. Pacienţii care necesită proceduri generatoare de aerosoli sunt programaţi la sfârşitul programului de lucru.
    4. La prezentarea în cabinet se efectuează termometrizarea pacientului şi se solicită dezinfecţia mâinilor.
    5. Înainte de începerea tratamentului, medicul stomatolog va obţine acordul scris informat al pacientului.
    6. Sunt permise următoarele tipuri de proceduri:
    a) proceduri fără generare de aerosoli: consultaţie, extracţie simplă, sutură, incizie şi drenaj abces, obturaţie provizorie, radiografie, tratamente ortodontice de menţinere;
    b) proceduri generatoare de aerosoli: utilizarea pieselor de mână rotative (în special turbina), a sprayului apă-aer, a aparaturii ultrasonice, a dispozitivelor cu jet de particule.

    7. Înaintea unei proceduri generatoare de aerosoli, pacientul va clăti în prealabil gura timp de 1 minut cu soluţie 1% peroxid de hidrogen (prin diluarea unei soluţii de H2O2 3% cu apă).

    III. Echipament de protecţie
    1. Personalul va utiliza echipament de protecţie - mască chirurgicală, vizieră şi mănuşi.
    2. Pentru procedurile generatoare de aerosoli se va folosi masca tip FFP2/3 sau echivalent.

    IV. După fiecare pacient se va efectua:
    1. aerisirea camerei de tratament;
    2. dezinfectarea riguroasă a suprafeţelor (unit dentar, blat de lucru etc.), cu dezinfectant de suprafaţă conform standardelor;
    3. dacă există o contaminare vizibilă pe suprafeţe, se va îndepărta mai întâi cu o lavetă umedă (apă) de unică folosinţă cu apă şi săpun;
    4. dezinfecţia cu alcool 80% a tuturor dispozitivelor medicale care nu sunt rezistente la sterilizare cu aer cald. Dacă există o contaminare vizibilă pe dispozitive, aceasta trebuie mai întâi îndepărtată cu o lavetă umedă (cu apă) sau cu o lavetă de unică folosinţă, apă şi săpun. Pentru un dispozitiv medical (sau părţi ale acestuia) care nu este rezistent la alcool se folosesc şerveţele de curăţare şi dezinfectare pentru suprafeţe sensibile;
    5. este de preferat utilizarea unor materiale de curăţare de unică folosinţă, cât mai mult posibil;
    6. dezinfectarea aspiratorului şi a vasului scuipător;
    7. dezinfectarea completă a unitului stomatologic cu dezinfectant cu efect virucid, prin pulverizare;
    8. sterilizarea completă a pieselor înainte de reutilizare (autoclav) sau utilizare de piese de unică folosinţă;
    9. schimbarea măştii, mănuşilor, curăţarea şi dezinfectarea vizierei;
    10. spălarea mâinilor cu apă şi săpun sau dezinfecţia cu soluţie hidroalcoolică înainte de a pune altă pereche de mănuşi.


    ANEXA 2

    MĂSURI
    de organizare şi desfăşurare a activităţii în unităţile sanitare non-COVID pe perioada stării de alertă
    1. În acordarea asistenţei medicale de specialitate pacienţilor care se prezintă la spitale sau la nivelul cabinetelor medicale ambulatorii se vor încerca, pe cât posibil, evitarea internării şi efectuarea tratamentului medical la domiciliu/ambulatoriu.
    2. Din cauza transmiterii comunitare a SARS-CoV-2 în România, toţi pacienţii care se internează trebuie consideraţi ca fiind potenţial infectaţi, motiv pentru care este obligatorie utilizarea echipamentelor individuale de protecţie la toate procedurile medicale efectuate, conform ghidului Institutului Naţional de Sănătate Publică (INSP).
    3. La prezentarea în spital se va realiza triajul tuturor persoanelor şi, în funcţie de simptomatologia prezentată, cazurile suspecte vor fi internate în zone speciale de izolare (zone-tampon), urmând a fi testate prin RT-PCR pentru infecţia cu SARS-CoV-2 (conform recomandărilor INSP).
    4. Pacienţii suspecţi vor purta obligatoriu mască, vor fi preluaţi de la triaj şi conduşi în zona-tampon de personalul anume desemnat, pe un circuit separat faţă de restul bolnavilor.
    5. Dacă numărul pacienţilor nu permite internarea lor singuri în salon, aceştia pot fi internaţi câte doi într-un salon, însă cu respectarea unei distanţe de minimum 2 metri între aceştia.
    6. Pacienţii vor purta mască pe toată perioada internării în zona-tampon.
    7. Personalul medical din zona-tampon va fi echipat corespunzător (halat de unică folosinţă peste uniforma de spital, mănuşi, bonetă, mască).
    8. Se recoltează probe conform procedurii privind prelevarea şi transportul probelor biologice pentru diagnosticul infecţiei cu SARS-CoV-2 şi se trimit la laboratorul de analize medicale, împreuna cu formularul de însoţire probe recoltate.
    9. În cazul pacienţilor internaţi în zona-tampon, având rezultat pozitiv, medicul curant/de gardă sună la 112 şi pacientul va fi transferat la cel mai apropiat spital dedicat managementului pacienţilor infectaţi COVID-19, conform reglementărilor legale în vigoare. Salonul va fi dezinfectat înainte de internarea următorului pacient.
    10. Persoanele care, în urma triajului, nu au fost considerate cazuri suspecte, vor fi internate în secţiile aferente patologiei prezentate, cu asigurarea unei distanţe de minimum 2 metri între pacienţi.
    11. Fiecare unitate sanitară cu paturi are obligaţia de a-şi revizui circuitele funcţionale şi procedurile de lucru în conformitate cu principiile generale prezentate mai sus.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016