Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 643 din 22 aprilie 2020  privind aprobarea modalităţii de plată şi pontaj pentru personalul detaşat sau delegat  din unităţile sanitare publice pe durata stării de urgenţă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 643 din 22 aprilie 2020 privind aprobarea modalităţii de plată şi pontaj pentru personalul detaşat sau delegat din unităţile sanitare publice pe durata stării de urgenţă

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 327 din 22 aprilie 2020
    Având în vedere:
    - titlurile VII şi VIII din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru personalul încadrat în unităţile sanitare, aprobată prin Legea nr. 179/2018;
    – Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 2 din Ordinul comandantului acţiunii, secretar de stat, şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, nr. 74.534 din 28 martie 2020;
    – Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legea bugetului de stat pe anul 2020 nr. 5/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Referatul de aprobare nr. NT 1.321 din 22 aprilie 2020 al Ministerului Sănătăţii şi nr. DG 1.610 din 21 aprilie 2020 al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,

    în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 291 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:
    ART. 1
    (1) Se aprobă modalitatea de plată şi pontaj pentru personalul detaşat sau delegat din unităţile sanitare publice pe durata stării de urgenţă, pentru care influenţele salariale determinate de creşterile salariale se suportă din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, prevăzute în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
    (2) Se aprobă modalitatea de plată şi pontaj pentru rezidenţii detaşaţi sau delegaţi în unităţile sanitare care înregistrează deficit major de personal pe perioada stării de urgenţă, prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    Unităţile sanitare publice, casele de asigurări de sănătate şi direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii şi Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 3
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul sănătăţii,
                    Nelu Tătaru
                    Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
                    Adela Cojan

    ANEXA 1

    MODALITATEA DE PLATĂ ŞI PONTAJ
    pentru personalul detaşat sau delegat din unităţile sanitare publice pe perioada stării de urgenţă,
    pentru care influenţele salariale determinate de creşterile salariale se suportă
    din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate
    ART. 1
    (1) Personalul medical şi auxiliar delegat din unităţile sanitare publice pe perioada stării de urgenţă, în baza Ordinului comandantului acţiunii, secretar de stat, şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, nr. 74.534 din 28 martie 2020, este pontat de unitatea sanitară la care este delegat şi în cadrul căreia îşi desfăşoară efectiv activitatea.
    (2) Pe baza pontajului efectuat şi asumat de unitatea sanitară în cadrul căreia este delegat acest personal, plata drepturilor salariale se realizează de către unitatea sanitară de la care a fost delegat. Pontajul se transmite prin mijloace de comunicare electronică către unitatea sanitară care a delegat personalul, până pe data de 5 a lunii următoare celei pentru care se face plata la adresa de e-mail a conducătorului unităţii sanitare.
    (3) Influenţele financiare determinate de creşterile salariale pentru personalul medical şi auxiliar delegat din unităţile sanitare publice pe perioada stării de urgenţă, determinate de aplicarea acestui ordin, suportate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, în condiţiile legii, se solicită caselor de asigurări de sănătate de către unitatea sanitară publică de la care a fost delegat personalul respectiv. În cadrul solicitării formulate în baza documentelor justificative către casa de asigurări de sănătate se va face menţiunea privind personalul delegat.

    ART. 2
    (1) Personalul medical şi auxiliar detaşat din unităţile sanitare publice pe perioada stării de urgenţă, în baza Ordinului comandantului acţiunii, secretar de stat, şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, nr. 74.534 din 28 martie 2020, este pontat de unitatea sanitară la care a fost detaşat.
    (2) Pe baza pontajului efectuat de unitatea sanitară la care a fost detaşat, aceasta efectuează plata personalului.
    (3) Personalul detaşat beneficiază de drepturile salariale, care îi sunt mai favorabile, fie de la unitatea sanitară de la care s-a dispus detaşarea, fie de la unitatea sanitară la care este detaşat, potrivit dispoziţiilor din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Influenţele financiare determinate de creşterile salariale pentru personalul medical şi auxiliar detaşat din unităţile sanitare publice pe perioada stării de urgenţă, determinate de aplicarea acestui ordin, suportate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, potrivit legii, se solicită caselor de asigurări de sănătate de către unitatea sanitară la care a fost detaşat personalul respectiv. În cadrul solicitării formulate în baza documentelor justificative către casa de asigurări de sănătate se va face menţiunea privind personalul detaşat.

    ART. 3
    (1) Managerul, directorul economic şi compartimentul de resurse umane din cadrul unităţilor sanitare de la care, respectiv la care a fost detaşat sau delegat personal pe perioada stării de urgenţă, în baza Ordinului comandantului acţiunii, secretar de stat, şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, nr. 74.534 din 28 martie 2020, răspund, potrivit legii, pentru realitatea şi exactitatea datelor transmise caselor de asigurări de sănătate, în vederea plăţii influenţelor financiare, determinate de creşterile salariale.
    (2) Documentele prevăzute la art. 1 şi 2 se transmit prin mijloace de comunicare electronică între unităţile sanitare şi, respectiv, către casele de asigurări de sănătate pentru a limita răspândirea cu virusul SARS-CoV-2.


    ANEXA 2

    MODALITATEA DE PLATĂ ŞI PONTAJ
    pentru rezidenţii delegaţi sau detaşaţi în unităţile sanitare
    care înregistrează deficit major de personal pe durata stării de urgenţă
    ART. 1
    (1) Medicii rezidenţi delegaţi sau detaşaţi, pe durata stării de urgenţă, în baza Ordinului comandantului acţiunii, secretar de stat, şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, nr. 74.534 din 28 martie 2020 sau în baza Ordinului secretarului de stat desemnat de ministrul sănătăţii, sunt pontaţi de unitatea la care sunt detaşaţi sau delegaţi şi în cadrul căreia îşi desfăşoară efectiv activitatea.
    (2) Foaia de prezenţă a medicilor rezidenţi se întocmeşte de către unitatea unde aceştia sunt delegaţi sau detaşaţi şi se transmite până la data de 5 a lunii următoare pentru luna anterioară în care se face plata, în format pdf, la adresa de email a conducătorului unităţii unde medicul rezident este încadrat cu contract individual de muncă pe durată determinată sau nedeterminată, după caz.
    (3) Foile de prezenţă sunt transmise sub semnătura reprezentantului legal al unităţii unde medicul rezident este delegat sau detaşat să îşi desfăşoare activitatea.
    (4) În situaţia în care medicii rezidenţi sunt implicaţi în activitatea de transport, echipare, evaluare, diagnostic şi tratament al pacienţilor infectaţi cu COVID-19, acest aspect va fi menţionat în cuprinsul foii de prezenţă.
    (5) În actualul context epidemiologic, unităţile angajatoare nu pot refuza foile de prezenţă transmise în format electronic. Acest demers se impune ca o măsură de protecţie şi limitare a răspândirii virusului SARS-CoV-2.

    ART. 2
    În scopul îndeplinirii integrale şi la timp a obligaţiilor faţă de medicii rezidenţi delegaţi sau detaşaţi pe perioada stării de urgenţă, plata drepturilor salariale se realizează de către unitatea sanitară unde medicul rezident este încadrat cu contract individual de muncă pe durată determinată sau nedeterminată, după caz, şi se suportă în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 18/2009 privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului, cu modificările şi completările ulterioare, în baza documentelor justificative prevăzute la art. 1.


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016