Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 549 din 4 mai 2020  privind aprobarea Recomandărilor necesar a fi avute în vedere pentru reluarea antrenamentelor sportive în cantonamente    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 549 din 4 mai 2020 privind aprobarea Recomandărilor necesar a fi avute în vedere pentru reluarea antrenamentelor sportive în cantonamente

EMITENT: Ministerul Tineretului şi Sportului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 372 din 8 mai 2020
    Luând în considerare prevederile art. 25 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 8 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 11/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare, şi art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale asistenţă medicală şi sănătate publică din cadrul Ministerului Sănătăţii nr. N.T. 1831 din 4 mai 2020,
    ministrul tineretului şi sportului şi ministrul sănătăţii emit următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă Recomandările necesar a fi avute în vedere pentru reluarea antrenamentelor sportive în cantonamente, prevăzute în anexă.

    ART. 2
    Anexa face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 3
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul tineretului şi sportului,
                    Marian Ionuţ Stroe
                    Ministrul sănătăţii,
                    Nelu Tătaru

    ANEXA 1

    RECOMANDĂRI
    necesar a fi avute în vedere pentru reluarea antrenamentelor sportive în cantonamente
    A. Scop
    Prezentul document stabileşte măsuri de prevenţie a infecţiei cu COVID-19 recomandate pentru reluarea antrenamentelor sportive în cantonamente.
    Sunt stabilite liniile directoare recomandate structurilor sportive pentru desfăşurarea activităţilor şi diminuarea riscului de infecţie COVID-19 asociat reluării antrenamentelor în cantonamente în condiţii de siguranţă pentru:
    - sportivi şi familiile lor;
    – staff tehnic, medical şi familiile lor;
    – staff suport şi administrativ.

    Aplicarea corectă a acestor măsuri contribuie la diminuarea riscului de infecţie COVID-19, dar nu garantează eliminarea acestuia în contextul pandemiei.
    Protocolul prezent se aplică următoarelor etape de reluare a antrenamentelor în cantonamente:
    - faza 1 - pregătirea preliminară pentru începerea antrenamentelor;
    – faza 2 - sesiuni de antrenament individual;
    – faza 3 - sesiuni de antrenament de grup;
    – faza 4 - sesiuni de antrenament colectiv.

    B. Recomandări generale în contextul epidemiei COVID-19
    1. Descrierea simptomelor şi recomandărilor generale privind COVID-19
    1. Toţi membrii personalului trebuie să fie întotdeauna informaţi şi atenţi în ceea ce priveşte apariţia simptomelor COVID-19. Informaţiile generale despre COVID-19 şi simptomele acestei boli pot fi găsite pe site-ul autorităţilor de sănătate publică (Ministerul Sănătăţii, Institutul Naţional de Sănătate Publică).
    2. Simptome
    - cele mai comune semne: febră, dificultate în respiraţie (creşterea frecvenţei respiratorii), tuse, durere în gât, stare de oboseală, dureri musculare etc.;
    – rare: dureri de cap, greaţă, diaree, alte simptome.

    3. Recomandări generale de prevenţie pentru a limita răspândirea COVID-19:
    - spălaţi-vă frecvent pe mâini cu apă şi săpun timp de 20 secunde sau folosiţi dezinfectant pentru mâini;
    – când tuşiţi sau strănutaţi acoperiţi-vă gura şi nasul cu plica cotului sau cu o batistă de hârtie - aruncaţi batista imediat şi spălaţi-vă pe mâini cu apă şi săpun;
    – evitaţi să vă atingeţi faţa, ochii, gura, nasul cu mâinile neigienizate;
    – limitaţi, pe cât posibil, contactul fizic (cu menţinerea, pe cât posibil, a unei distanţe sociale de 2 metri);
    – folosiţi pentru dezinfecţie doar produse de dezinfecţie avizate pentru scopul şi nevoia identificate;
    – toate echipamentele sportive trebuie dezinfectate riguros după fiecare utilizare;
    – toate locaţiile vor fi prevăzute cu dispensere cu dezinfectant pentru tegumente (de exemplu: săli de antrenament, săli de şedinţă, spaţii pentru relaxare, holuri etc.);
    – toate locaţiile vor fi prevăzute cu covoraşe de dezinfecţie la intrare.



    C. Recomandări specifice
    1. Resurse umane
    Acestea includ:
    - staff lot sportiv;
    – personal auxiliar (magazioneri, bucătari, personal de curăţenie etc.);
    – personal de securitate.

    Măsurile cu caracter general sunt:
    - fiecare structură sportivă va asigura o persoană de contact responsabilă cu organizarea şi coordonarea aplicării protocoalelor stabilite;
    – va fi stabilită o listă a personalului a cărei prezenţă este absolut necesară pentru pregătirea şi derularea sesiunilor de antrenamente şi activităţilor suport;
    – înainte de intrarea în cantonament toate persoanele sunt obligate să dea o declaraţie pe propria răspundere privind luarea la cunoştinţă şi respectarea regulilor dispuse prin prezentul ordin;
    – medicul va fi implicat în asigurarea sănătăţii şi securităţii în muncă pe parcursul întregului proces.
    În funcţie de nivelul de risc, personalul se împarte în 3 categorii:
    a) persoane care necesită măsuri crescute de protecţie;
    b) persoane care necesită măsuri medii de protecţie;
    c) persoane care necesită măsuri reduse de protecţie.
    a) Măsuri recomandate persoanelor care necesită protecţie crescută
    Personalul din această categorie include sportivii, antrenorii şi alte categorii de personal, precum medicii şi terapeuţii.
    - Înaintea reluării antrenamentelor, sportivii şi fiecare persoană absolut necesară pregătirii sportive vor sta obligatoriu o perioadă de 14 zile în izolare la domiciliu împreună cu toate persoanele care locuiesc la acel domiciliu.
    – Orice simptom trebuie anunţat telefonic înainte ca persoana să ajungă la baza de antrenament. La ieşirea din izolare, personalul mai sus menţionat va fi testat RT PCR pentru COVID-19, urmând ca doar persoanele care au rezultatul testului negativ şi nu prezintă semne şi simptome specifice din definiţia de caz să fie admise să intre în bazele de cantonament desemnate.
    – Aceste persoane nu vor părăsi baza de antrenament pe toată perioada desfăşurării acestuia în locaţia asigurată, cu excepţia vizitei medicale obligatorii.
    – Triajul epidemiologic, la intrarea în cantonament şi zilnic, se va face de către medicul structurii sportive sau un medic angajat de structura sportivă pe perioada epidemiei (până se declară încheierea epidemiei de către Ministerul Sănătăţii) şi va include: fişe pentru sportivi şi staff (temperatură, simptome de tuse, dureri în gât, dificultăţi în a respira, anosmie, ageuzie, saturaţie de oxigen) completate în fiecare zi, cu interzicerea participării la antrenament pentru modificări ale oricăruia dintre criteriile de mai sus.
    – În săptămâna de început a antrenamentelor se va planifica vizita medicală la Institutul Naţional de Medicină Sportivă şi policlinicile sau ambulatoriile de medicină sportivă din ţară. Anamneza completă (chestionar epidemiologie inclus), consultul medico-sportiv şi o probă de efort concludentă sunt obligatorii.
    – Testarea pentru COVID-19 a sportivilor şi a membrilor staffului tehnic se va efectua şi în orice alt moment, la recomandarea medicului structurii sportive, pentru cazuri speciale/simptomatologie.
    – Grupurile de antrenament nu se schimbă şi nu interacţionează între ele decât online până în faza antrenamentelor comune (inclusiv staff).
    – Vor exista echipamente de protecţie (PPE) pentru personalul medical la baza de antrenament, plus termometre şi pulsoximetre, obligatoriu.
    – Dacă membrii personalului se confruntă cu apariţia simptomatologiei, contactează medicul structurii sportive şi sunt izolaţi imediat cu respectarea recomandărilor autorităţilor de sănătate publică. Se vor crea în baza de antrenament sau în proxima vecinătate două spaţii de izolare de câte o persoană, care să nu comunice nici între ele, nici cu celelalte spaţii definite, pentru persoanele cu simptomatologie COVID-19. Utilitatea este aceea de a izola de grup orice membru care prezintă simptome până la un consult de specialitate/testare/evacuare.
    – Transportul de la locul prealabil de izolare către baza de cantonament este recomandat să fie făcut individual, recomandabil cu maşina proprie, fără a se opri pe acest parcurs.
    – Transportul de la baza de cantonament la consultul medical/baza de antrenament se va efectua cu mijloace de transport proprii/autocare dedicate, cu respectarea distanţării sociale şi un grad de ocupare de maximum 50%.


    b) Măsuri recomandate persoanelor care necesită protecţie medie
    - Personalul din această categorie include personalul administrativ şi de suport, precum personalul din bucătării, personal de curăţenie, magazioner etc.
    – Personalul administrativ şi de suport va fi organizat în două echipe care lucrează în ture de minimum 14 zile consecutive. La intrarea în tură va fi supus testării RT PCR pentru COVID-19 şi examinării medicale. Doar persoanele care au rezultatul testului negativ şi nu prezintă semne şi simptome specifice definiţiei de caz urmează să fie admise să intre în tură.
    – Membrii echipei, personalul de antrenament şi un număr minim de personal auxiliar, care să efectueze curăţenia, dezinfecţia şi alte sarcini de logistică, reprezintă singurele persoane a căror prezenţă este permisă în baza de cantonament.
    – Personalul administrativ şi de suport va sosi în locaţiile stabilite înaintea grupurilor de sportivi şi va asigura pe toată perioadă pregătirea terenului/locului de antrenament, echipamentul sportiv corespunzător, organizarea aprovizionării şi pachetele cu mâncare, dezinfecţia spaţiilor cât mai des şi ori de câte ori este necesar.
    – Triajul epidemiologic se va face zilnic, la intrarea în tură, de către medicul structurii sportive sau un medic angajat. Aceasta va include anamneza medicală şi termometrizarea.
    – Structura sportivă va asigura personalului echipamentele necesare de protecţie (dintre care mănuşile şi masca sunt cerinţele minimale) pe toată perioada turei.

    c) Măsuri recomandate persoanelor care necesită protecţie redusă


    – În această categorie este personalul de securitate şi pază, care nu va avea acces în baza de antrenament şi necesită echipament de protecţie individual, monitorizare şi triaj zilnic.


    2. Zona de antrenament
    - Se vor stabili locaţiile unde vor avea loc sesiunile de antrenament.
    – Folosirea spaţiilor definite se va face gradual, în funcţie de etapa de antrenament în care se află echipa/sportivii. Saunele vor fi închise.
    – Vor fi stabilite protocoale clare de curăţenie şi dezinfecţie atât pentru zonele şi locaţiile utilizate, cât şi pentru materialele şi obiectele utilizate de către toate persoanele aflate în baza de cantonament utilizată.
    – Dacă este posibil, se recomandă realizarea activităţilor în aer liber, şi nu în sală. Se va asigura o bună ventilaţie a tuturor locaţiilor în cazul activităţilor în sală.
    – Toate echipamentele şi spaţiile utilizate vor fi curăţate şi dezinfectate după fiecare antrenament.

    3. Bucătăria
    Este recomandat ca bucătăria să fie administrată de un personal numeric cât mai redus, sub coordonarea unui responsabil desemnat.
    Instrucţiuni recomandate pentru gestionarea operaţională a bucătăriei:
    - bucătăria va fi închisă în perioada în care nu se desfăşoară activităţi de preparare a hranei;
    – responsabilul desemnat asigură planificarea şi supervizarea operaţiilor, deschiderea şi închiderea bucătăriei;
    – personalul care utilizează bucătăria trebuie obligatoriu să poarte tot timpul mănuşi şi mască facială şi să acorde atenţie specială igienei mâinilor;
    – toate produsele alimentare trebuie să fie depozitate într-un spaţiu închis şi cu o singură cale de acces;
    – produsele intrate în bucătărie vor fi manipulate şi depozitate conform normelor de igienă. Ambalajele produselor (acolo unde este posibil) vor fi dezinfectate;
    – se va face o planificare a aprovizionării cu alimente, iar aceasta se va efectua de maximum 1-2 ori pe săptămână, în vederea reducerii contactului cu exteriorul la minimum posibil;
    – servirea mesei nu se va face în sala de mese. Aceasta se va efectua în regim „room service“, preferabil în ambalaje de unică folosinţă. Se va evita pe cât posibil contactul dintre personalul de servire/de la bucătărie cu sportivii aflaţi în perioada de antrenament.


    4. Spălătoria
    Este recomandat ca spălătoria să fie administrată de un personal redus numeric, sub coordonarea unui responsabil desemnat.
    Măsurile preventive recomandate sunt:
    - persoana responsabilă de spălătorie trebuie să colecteze în saci de plastic hainele livrate de către sportivi la finalul fiecărui antrenament sau ridicate din camere;
    – toate hainele trebuie spălate la peste 60 de grade şi prosoapele la peste 80 de grade;
    – personalul care utilizează spălătoria trebuie obligatoriu să poarte mănuşi şi mască facială şi să acorde atenţie specială igienei mâinilor;
    – încălţămintea trebuie dezinfectată utilizând o soluţie alcoolică de 96% după fiecare utilizare;
    – un dispenser pentru săpun lichid trebuie să fie disponibil în departament;
    – tot personalul de la spălătorie trebuie să acorde atenţie igienei mâinilor.


    5. Zona vestiarului
    - Ca zonă potenţială cu risc crescut de transmitere a infecţiei, prezenţa membrilor personalului în zona vestiarului trebuie să fie limitată pe cât posibil şi, în general, se recomandă ca acesta să nu fie utilizat, în aşa fel încât să fie respectată regula distanţării.
    – Trebuie acordată o atenţie particulară curăţării şi dezinfecţiei acestei zone, de fiecare dată după ce a fost utilizată.
    – Hainele purtate vor fi depozitate în saci biodegradabili, ce vor fi amplasaţi în coşuri aflate la o distanţă cât mai mare de zonă şi care să fie marcate vizibil cu inscripţia: „obiecte pentru dezinfecţie“.

    6. Zona medicală şi de fizioterapie
    Instrucţiunile recomandate pentru managementul operaţional al zonei medicale şi de fizioterapie sunt:
    - utilizarea zonei să fie limitată la sportivii care au nevoie de îngrijiri medicale;
    – toate materialele sanitare trebuie schimbate după fiecare pacient (sportiv). Trebuie să se acorde o atenţie deosebită curăţeniei şi dezinfecţiei în această zonă.



    D. Regulă generală
    - Fiecare bază de cantonament va avea asigurate cel puţin două camere suplimentare de câte o persoană, cu grup sanitar propriu (spaţii de izolare) pentru persoane cu simptomatologie COVID-19, care să nu comunice între ele şi nici cu celelalte spaţii definite. Utilitatea acestora este aceea de a izola de grup orice membru care prezintă simptome până la un consult de specialitate/testare/evacuare.
    – În cazul în care dintre membrii personalului apar cazuri care se confruntă cu apariţia simptomatologiei, aceştia trebuie să se izoleze rapid şi să anunţe medicul structurii sportive. Acesta din urmă va anunţa direcţia de sănătate publică teritorială, ale cărei recomandări vor fi urmate.

    NOTĂ:
    Acest plan de măsuri se referă numai la perioada de reluare a antrenamentelor în baze de cantonament organizate.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016