Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 425 din 2 decembrie 2020  pentru delegarea atribuţiei privind organizarea examenului de competenţă profesională    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 425 din 2 decembrie 2020 pentru delegarea atribuţiei privind organizarea examenului de competenţă profesională

EMITENT: Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1170 din 3 decembrie 2020
    În temeiul prevederilor:
    - art. 8-10, 43, 50-53, 73-75, art. 77 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Regulamentului (UE) nr. 537/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 aprilie 2014 privind cerinţe specifice referitoare la auditul statutar al entităţilor de interes public şi de abrogare a Deciziei 2005/909/CE a Comisiei,

    raportat la:
    - Normele privind organizarea şi desfăşurarea examenului de competenţă profesională, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 135/2018, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Normele privind supravegherea şi controlul îndeplinirii atribuţiilor delegate, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 393/2020,

    preşedintele Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar emite următorul ordin:
    ART. 1
    (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin se deleagă Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR) atribuţia prevăzută la art. 52 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, privind organizarea examenului de competenţă profesională.
    (2) În conformitate cu prevederile Legii nr. 162/2017, cu modificările şi completările ulterioare, responsabilitatea finală pentru îndeplinirea atribuţiei prevăzute la art. 1 revine Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar (ASPAAS).

    ART. 2
    Atribuţia prevăzută la art. 1 alin. (1) se deleagă pentru o perioadă de 1 (un) an, cu posibilitatea reînnoirii delegării, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 162/2017, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 3
    Atribuţia prevăzută la art. 1 alin. (1) este dusă la îndeplinire de CAFR, punând în aplicare prevederile Legii nr. 162/2017, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Normelor privind organizarea şi desfăşurarea examenului de competenţă profesională, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supraveghere Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 135/2018, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 4
    Activităţile rezultate din îndeplinirea de către CAFR a atribuţiilor delegate sunt supuse supravegherii, printr-un control eficace şi permanent al ASPAAS, în conformitate cu prevederile Normelor privind supravegherea şi controlul îndeplinirii atribuţiilor delegate, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 393/2020.

    ART. 5
    În exercitarea atribuţiilor, CAFR trebuie să respecte condiţiile generale de delegare, potrivit prevederilor art. 52 alin. (8) din Legea nr. 162/2017, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi condiţiile specifice stabilite prin prezentul ordin, după cum urmează:
    a) condiţii generale de delegare:
    (i) raportarea anuală sau ori de câte ori ASPAAS consideră necesar asupra modului de exercitare a atribuţiei sau a atribuţiilor delegate;
    (ii) asigurarea condiţiilor de lucru pentru personalul ASPAAS care supraveghează şi controlează exercitarea atribuţiei sau atribuţiilor delegate, inclusiv a accesului la informaţii şi comunicării cu angajaţii CAFR;
    (iii) aplicarea reglementărilor din domeniul delegat;
    (iv) cooperarea permanentă cu ASPAAS;
    (v) punerea în aplicare a recomandărilor ASPAAS;

    b) condiţii specifice de delegare:
    (i) deţinerea resurselor materiale, financiare şi umane necesare pentru îndeplinirea corespunzătoare a atribuţiei delegate;
    (ii) asigurarea unei comunicări eficiente a informaţiilor şi transmiterea, în timp util, a răspunsurilor la solicitările de informaţii primite;
    (iii) păstrarea evidenţei tuturor documentelor referitoare la îndeplinirea atribuţiei delegate;
    (iv) luarea măsurilor necesare pentru evitarea situaţiilor de conflict de interese;
    (v) îndeplinirea, cu profesionalism, a sarcinilor şi activităţilor rezultate din Normele privind organizarea şi desfăşurarea examenului de competenţă profesională, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 135/2018, cu modificările şi completările ulterioare.



    ART. 6
    Încălcarea condiţiilor de delegare prevăzute la art. 5, neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a atribuţiei delegate indicate la art. 1, precum şi nerespectarea prevederilor legale aplicabile conduc la retragerea delegării îndeplinirii atribuţiei delegate şi aplicarea sancţiunilor administrativ-disciplinare prevăzute la art. 43 din Legea nr. 162/2017, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 7
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe site-ul ASPAAS, respectiv pe site-ul CAFR.



                    Preşedintele Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar,
                    Georgiana Oana Stănilă

    Bucureşti, 2 decembrie 2020.
    Nr. 425.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016