Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 342 din 20 martie 2020  privind modificarea şi completarea Procedurii de primire şi de soluţionare a cererilor de loc de muncă sau indemnizaţie de şomaj, aprobată prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă nr. 85/2002     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 342 din 20 martie 2020 privind modificarea şi completarea Procedurii de primire şi de soluţionare a cererilor de loc de muncă sau indemnizaţie de şomaj, aprobată prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă nr. 85/2002

EMITENT: Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 266 din 31 martie 2020
    Având în vedere prevederile Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 22 alin. (3) din Legea nr. 202/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă emite următorul ordin:
    ART. I
    Procedura de primire şi de soluţionare a cererilor de loc de muncă sau indemnizaţie de şomaj, aprobată prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă nr. 85/2002, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 181 din 18 martie 2002, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) curriculum vitae, întocmit conform modelului comun aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae;"

    2. La articolul 5 alineatul (3), litera d) se abrogă.
    3. La articolul 5, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
    "(5) Documentele prevăzute la alin. (1), (3) şi (4) se pot depune personal sau prin e-mail. În cazul în care persoanele optează pentru transmiterea documentelor prin e-mail, documentele se transmit şi se acceptă în copie certificată pentru conformitate cu originalul, de către persoana solicitantă, cu excepţia cererii prevăzute la alin. (1) şi a declaraţiei pe propria răspundere prevăzute la alin. (3) lit. c), care se transmit în format electronic cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat."

    4. La articolul 6, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Actele pentru care prezenta procedură prevede prezentarea lor în original se păstrează la dosar în copie."

    5. La articolul 6 alineatul (3), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Copiile de pe acte se efectuează şi se certifică de către funcţionarul public care întocmeşte dosarul prin:"

    6. La articolul 6, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu următorul cuprins:
    "(7) Cu excepţia cazului în care persoana se prezintă cu adeverinţa de venit eliberată, conform prevederilor legale, de către organele fiscale teritoriale subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, inclusiv prin intermediul spaţiului privat virtual, reglementat potrivit legii, informaţiile privind venitul impozabil se obţin la solicitarea agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, de la organele fiscale teritoriale subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală din adeverinţele de venit emise şi transmise în formă electronică, în condiţiile prevăzute de art. 6 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 174/2002, cu modificările şi completările ulterioare."

    7. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    Agenţia locală pentru ocuparea forţei de muncă sau punctul de lucru verifică actele şi documentele prevăzute la art. 6 alin. (1) şi (7) şi în urma soluţionării cererii eliberează titularului decizia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizaţie de şomaj, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta procedură."

    8. Articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 12
    (1) Evidenţa dosarelor persoanelor cu drept de indemnizaţie de şomaj se ţine în sistemul informatic al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă.
    (2) Pentru asigurarea evidenţei dosarelor prevăzute la alin. (1), lunar sau ori de câte ori este necesar, la nivelul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti se generează rapoarte care vor conţine minimum următoarele informaţii:
    a) data înregistrării;
    b) numele şi prenumele;
    c) identificatorul unic de anonimizare a codului numeric personal."

    9. Articolul 14 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 14
    Carnetul de evidenţă se vizează lunar sau ori de câte ori persoanele care beneficiază de indemnizaţie de şomaj sunt solicitate, la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă la care sunt înregistrate, pe baza actului de identitate."

    10. După articolul 16 se introduce un nou articol, articolul 16^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 16^1
    Persoanele în căutarea unui loc de muncă care îndeplinesc cumulativ condiţiile prevăzute la art. 5 pct. IV din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare, se înregistrează la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă în a cărei rază teritorială îşi au domiciliul sau, după caz, reşedinţa, dacă au avut ultimul loc de muncă sau au realizat venituri în respectiva rază teritorială, pe baza documentelor prevăzute la art. 2 şi a adeverinţei de venit prevăzute la art. 6 alin. (7)."

    11. Articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 17
    (1) Evidenţa persoanelor care nu beneficiază de indemnizaţie de şomaj, dar care solicită un loc de muncă, se ţine în sistemul informatic al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă.
    (2) Pentru asigurarea evidenţei persoanelor prevăzute la alin. (1), lunar sau ori de câte ori este necesar, la nivelul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti se generează rapoarte care vor conţine minimum următoarele informaţii:
    a) data înregistrării;
    b) numele şi prenumele;
    c) identificatorul unic de anonimizare a codului numeric personal."

    12. Articolul 23 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 23
    (1) Evidenţa deciziilor privind stabilirea, respingerea, suspendarea/încetarea şi repunerea în plată a dreptului de indemnizaţie de şomaj se ţine în sistemul informatic al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă.
    (2) Pentru asigurarea evidenţei deciziilor prevăzute la alin. (1), lunar sau ori de câte ori este necesar, la nivelul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti se generează, pentru fiecare dintre categoriile de dispoziţii prevăzute la alin. (1), borderouri centralizatoare care vor conţine minimum următoarele informaţii:
    a) data înregistrării cererii;
    b) numele şi prenumele;
    c) numărul de evidenţă al cererii de loc de muncă."

    13. Articolul 24 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 24
    (1) Rapoartele şi borderourile centralizatoare prevăzute de art. 12 alin. (2), art. 17 alin. (2) şi art. 23 alin. (2) se arhivează atât pe suport hârtie, cât şi pe suport magnetic.
    (2) Numerele de evidenţă din documentele prevăzute la alin. (1) se acordă în ordine crescătoare, pentru o perioadă de un an calendaristic."

    14. În tot cuprinsul procedurii, sintagma „în original şi în copie“ se înlocuieşte cu sintagma „în original“.
    15. În tot cuprinsul procedurii, sintagma „dispoziţia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizaţie de şomaj“ se înlocuieşte cu sintagma „decizia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizaţie de şomaj“.
    16. În tot cuprinsul procedurii, sintagma „dispoziţia privind stabilirea dreptului de indemnizaţie de şomaj“ se înlocuieşte cu sintagma „decizia privind stabilirea dreptului de indemnizaţie de şomaj“.
    17. În tot cuprinsul procedurii, sintagma „dispoziţia de încetare/suspendare/repunere în plată a indemnizaţiei de şomaj“ se înlocuieşte cu sintagma „decizia de încetare/ suspendare/repunere în plată a indemnizaţiei de şomaj“.
    18. În anexa nr. 3 la procedură, la punctul 6, literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "b) declaraţie pe propria răspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, că persoana nu are restricţii medicale care o împiedică să presteze muncă sau că are eventuale restricţii medicale care o împiedică să presteze o anumită muncă;
c) adeverinţa de venit prevăzută la art. 6 alin. (7);"

    19. Anexele nr. 6, 7 şi nr. 10-13 la procedură se abrogă.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare începând cu data publicării.




                    Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă,
                    Emanuel Victor Picu


    Bucureşti, 20 martie 2020.
    Nr. 342.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016