Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.190 din 24 septembrie 2020  pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind atestarea specialiştilor, experţilor şi verificatorilor tehnici în domeniul protejării monumentelor istorice, aprobate prin Ordinul ministrului culturii şi patrimoniului naţional nr. 2.495/2010     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.190 din 24 septembrie 2020 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind atestarea specialiştilor, experţilor şi verificatorilor tehnici în domeniul protejării monumentelor istorice, aprobate prin Ordinul ministrului culturii şi patrimoniului naţional nr. 2.495/2010

EMITENT: Ministerul Culturii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 894 din 1 octombrie 2020
    În conformitate cu dispoziţiile art. 26 alin. (1) pct. 16 din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 2 lit. q) din Hotărârea Guvernului nr. 593/2011 privind organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional al Patrimoniului, republicată,
    în temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul culturii emite următorul ordin:
    ART. I
    Normele metodologice privind atestarea specialiştilor, experţilor şi verificatorilor tehnici în domeniul protejării monumentelor istorice, aprobate prin Ordinul ministrului culturii şi patrimoniului naţional nr. 2.495/2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 634 din 9 septembrie 2010, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 15 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 15
    (1) Comisia are următoarele atribuţii principale:
    a) analizează dosarele, examinează candidaţii în sesiuni de atestare şi dispune, prin hotărâre, admiterea solicitării de atestare şi emiterea certificatului de atestare pentru specialişti, experţi şi experţi tehnici, respectiv respingerea;
    b) analizează dosarele unităţilor de învăţământ, ale entităţilor publice ori private care organizează forme de pregătire profesională agreate pentru atestarea în domeniul monumentelor istorice, lista cursurilor postliceale, postuniversitare, a cursurilor, atelierelor şi şantierelor de specializare, precum şi exigenţele şi competenţele pentru care acestea sunt considerate relevante şi propune înscrierea acestor forme de pregătire profesională în lista entităţilor agreate;
    c) reanalizează atestatele emise persoanelor dovedite ulterior că au adus prejudicii sau au condus la distrugerea de monumente istorice;
    d) reanalizează atestatele emise, la intervale de 5 ani, pe baza activităţii profesionale depuse în intervalul respectiv; persoanele atestate trebuie să facă dovada activităţii continue în domeniul protejării monumentelor istorice, prin activitate practică şi/sau ştiinţifică, inclusiv participare anuală la conferinţe, seminare, cursuri de perfecţionare în domeniul monumentelor istorice.
    (2) Comisia nu va putea solicita completări suplimentare cu privire la experienţa şi calificarea profesională, în afara documentelor aflate la dosar, cu excepţia cazului în care candidatul le poate prezenta la momentul examinării sau poate oferi Comisiei clarificări verbale concludente.
    (3) Comisia organizează sesiuni de atestare lunar şi anunţă, prin afişare la sediul Institutului şi/sau pe pagina de internet a acestuia, data, ora, modalitatea de desfăşurare a sesiunii, inclusiv online, şi stabileşte, pentru proba de aptitudini prevăzută la art. 17 alin. (3), condiţiile de participare, bibliografia, tematica şi etapele necesare.
    (4) Conţinutul anunţului public prevăzut la alin. (3) se aprobă de către directorul general al Institutului, prin decizie.
    (5) Comisia se poate reuni şi în afara sesiunilor lunare, în scopul analizării situaţiilor de suspendare sau de retragere a documentelor de atestare, precum şi în alte cazuri.
    (6) Punctele de vedere ale membrilor Comisiei se consemnează în procesele-verbale de şedinţă, care se contrasemnează de către secretarul Comisiei şi se ţin într-un registru special."

    2. La articolul 17, după alineatul (2) se introduc şase noi alineate, alineatele (3)-(8), cu următorul cuprins:
    "(3) Secretariatul Comisiei, în urma evaluării preliminare a dosarului depus, propune susţinerea unei probe de aptitudini, în situaţia în care constată faptul că persoanele atestate cu drept de liberă practică în unul dintre statele membre ale UE se află în una din următoarele situaţii:
    a) profesia reglementată în legislaţia românească cuprinde una sau mai multe activităţi profesionale care nu se regăsesc în profesia corespunzătoare în statul membru de origine al solicitantului, pentru calităţile, specializările şi domeniile de atestare prevăzute la art. 7-9, sau în cazul în care diferenţa este caracterizată de o formare specială, care este necesară în România şi care include discipline semnificativ diferite de cele la care se referă atestatul de competenţă sau titlul de calificare pe care îl posedă solicitantul;
    b) durata formării pe care o dovedeşte solicitantul este mai mică cu cel puţin un an decât cea necesară în România;
    c) formarea pe care a urmat-o solicitantul acoperă discipline semnificativ diferite de cele incluse în titlul de calificare necesar în România.
(4) În termen de maximum 30 de zile de la depunerea dosarului complet, Comisia hotărăşte cu privire la propunerea formulată de către secretariatul Comisiei, potrivit alin. (3).
(5) Evaluarea candidaţilor în cadrul probei de aptitudini constă în:
    a) susţinerea unui interviu cu scopul evaluării competenţelor în domeniul protejării monumentelor istorice, respectiv prin verificarea cunoştinţelor referitoare la reglementări tehnice, proceduri şi doctrină, specifice profesiei, şi prin verificarea cunoştinţelor referitoare la legislaţia în domeniul monumentelor istorice;
    b) prezentarea portofoliului de lucrări/proiecte.
(6) În urma evaluării candidaţilor, Comisia hotărăşte acordarea atestării, respectiv respingerea solicitării de atestare, în termen de 5 zile de la susţinerea probei de aptitudini.
(7) În baza hotărârilor Comisiei, directorul general al Institutului emite dispoziţiile de acordare a certificatelor de atestare sau dispoziţiile de respingere a atestării, după caz.
(8) Prevederile referitoare la procedura privind contestaţiile, prevăzute la art. 16, se aplică în mod corespunzător.“"



    ART. II
    Dosarele care au fost depuse înainte de data intrării în vigoare a prezentului ordin se soluţionează potrivit legislaţiei în vigoare la data depunerii acestora.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul culturii,
                    Bogdan Gheorghiu

    Bucureşti, 24 septembrie 2020.
    Nr. 3.190.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016