Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.165 din 21 ianuarie 2021  pentru modificarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2021-2022, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.991/2020     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.165 din 21 ianuarie 2021 pentru modificarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2021-2022, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.991/2020

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 70 din 22 ianuarie 2021
    Având în vedere:
    - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 212/2020 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative;
    – prevederile art. 19 alin. (3) şi art. 63 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

    în temeiul prevederilor art. 15 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, cu modificările ulterioare,
    ministrul educaţiei emite prezentul ordin.
    ART. I
    Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2021-2022, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.991/2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.121 şi 1.121 bis din 23 noiembrie 2020, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 4 alineatul (2), litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "f) acordul directorului liceului pedagogic eliberat în baza criteriilor stabilite de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, avizat de inspectorul şcolar care coordonează activitatea liceelor pedagogice pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate de la clasele/grupele din profilul pedagogic, de la liceele cu profil pedagogic, calificările educator-puericultor, educatoare sau învăţător, constituite din disciplinele care se regăsesc în anexa nr. 2 la Regulamentul-cadru pentru organizarea şi funcţionarea învăţământului pedagogic în sistemul de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.812/2020, în care se precizează etapa de mobilitate pentru care a fost eliberat;"

    2. La anexa nr. 19, la punctul I, subpunctele 3) şi 4)  se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "3) Constituirea posturilor didactice/catedrelor, încadrarea personalului didactic, soluţionarea cererilor de întregire/ completare a normei didactice de predare la nivelul unităţilor de învăţământ a personalului didactic care beneficiază de aceste drepturi, conform prevederilor Metodologiei, şi soluţionarea cererilor cadrelor didactice titulare prevăzute la art. 27 alin. (1) şi (2) din Metodologie:
    a) elaborarea ofertei şcolii şi stabilirea disciplinelor opţionale pentru anul şcolar următor;
    b) constituirea tuturor posturilor didactice/catedrelor la nivelul unităţilor de învăţământ/consorţiilor şcolare, ca urmare a aplicării planurilor-cadru de învăţământ, a aprobării proiectelor planurilor de şcolarizare şi a ofertei educaţionale;
    c) depunerea cererilor de către cadrele didactice titulare prevăzute la art. 27 alin. (1) şi (2) din Metodologie şi a cererilor de întregire/completare a normei didactice de predare la secretariatele unităţilor de învăţământ;
    Până la 29 ianuarie 2021
    d) întregirea normei didactice de predare pentru personalul didactic de predare titular în două sau mai multe unităţi de învăţământ ori pe două sau mai multe specializări şi completarea normei didactice de predare pe perioadă nedeterminată/determinată a personalului didactic de predare titular la nivelul unităţii/unităţilor de învăţământ în care este titular/consorţiului şcolar sau în unităţi de învăţământ din aceeaşi localitate şi comunicarea către cadrele didactice şi inspectoratelor şcolare a acordului/acordului de principiu/ refuzului cadrelor didactice titulare pentru întregirea/ completarea normei didactice de predare;
    Perioada: 1-2 februarie 2021
    e) depunerea şi înregistrarea contestaţiilor la inspectoratele şcolare;
    Perioada: 2-3 februarie 2021
    f) analizarea contestaţiilor şi stabilirea de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar a listei finale a cadrelor didactice titulare pentru care se acordă întregirea/completarea normei didactice de predare;
    Perioada: 4-5 februarie 2021
    g) completarea normei didactice de predare pe perioadă determinată pentru cadrele didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) şi (6) din Metodologie la nivelul unităţii/unităţilor de învăţământ/consorţiului şcolar sau în unităţi de învăţământ din aceeaşi localitate, cărora li se poate constitui cel puţin o jumătate de normă didactică de predare în baza documentelor de numire/transfer/repartizare pe post/catedră;
    Perioada: 4-5 februarie 2021
    h) analizarea cererilor cadrelor didactice titulare prevăzute la art. 27 alin. (1) şi (2) din Metodologie în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ şi comunicarea, la inspectoratele şcolare, a acordului/acordului de principiu/refuzului cadrelor didactice titulare pentru transfer;
    Termen: 8 februarie 2021
    i) constituirea normei didactice de predare, întregirea normei didactice de predare pentru cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei în două sau mai multe unităţi de învăţământ ori pe două sau mai multe specializări şi comunicarea, la inspectoratele şcolare, a acordului/acordului de principiu/refuzului cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pentru întregirea normei didactice, urmată de completarea normei didactice de predare pe perioadă determinată, la nivelul unităţilor de învăţământ în care sunt angajate, pentru cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei, cărora li se poate constitui cel puţin o jumătate de normă didactică de predare în baza documentelor de repartizare pe post/catedră;
    Perioada: 9-10 februarie 2021
    j) depunerea şi înregistrarea contestaţiilor la inspectoratele şcolare;
    Perioada: 10-11 februarie 2021
    k) analizarea contestaţiilor şi stabilirea de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar a listei finale a cadrelor didactice titulare prevăzute la art. 27 alin. (1) şi (2) din Metodologie pentru care solicită transferul şi a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pentru care solicită întregirea/completarea normei didactice de predare;
    Termen: 12 februarie 2021
    l) organizarea inspecţiilor speciale la clasă/probelor practice/orale de profil, afişarea rezultatelor la sediul inspectoratului şcolar şi pe pagina web a inspectoratului şcolar*);
    Perioada: 29 ianuarie-11 februarie 2021
    *) Pe durata stării de alertă, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, până la eliminarea restricţiilor privind adunările publice de către autorităţile de resort, se susţin doar probe practice/orale evaluate prin calificative «Admis/Respins», conform anexei nr. 4 la Metodologie, probe la care nu se admit contestaţii, rezultatul stabilit de comisia de organizare şi desfăşurare a probelor orale rămânând definitiv.
    m) analiza, corectarea şi avizarea proiectului de încadrare şi a ofertei de posturi didactice/catedre vacante/rezervate de către inspectoratul şcolar;
    Perioada: 12-17 februarie 2021
    n) emiterea şi comunicarea deciziilor de transfer/întregire de normă didactică de predare.
    Perioada: 15-18 februarie 2021
4) Stabilirea personalului didactic care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 29 alin. (4) şi (5) din Metodologie şi se menţine în activitate ca titular în funcţia didactică, la cerere, în anul şcolar 2021-2022:
    a) depunerea şi înregistrarea cererilor la secretariatele unităţilor de învăţământ;
    Până la 3 februarie 2021
    b) aprobarea cererilor privind menţinerea în activitate ca titular în funcţia didactică peste vârsta de pensionare la nivelul unităţilor de învăţământ;
    Până la 12 februarie 2021
    c) întocmirea, la nivelul inspectoratelor şcolare, a listelor finale cuprinzând cadrele didactice care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 29 alin. (4) şi (5) din Metodologie şi au solicitat menţinerea în activitate ca titular în anul şcolar 2021-2022, prezentarea acestora spre validare consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar, conform hotărârii comisiei paritare şi afişarea listelor finale la inspectoratele şcolare;
    Zilele: 12 şi 15 februarie 2021
    d) înregistrarea contestaţiilor la inspectoratele şcolare;
    Perioada: 15-16 februarie 2021
    e) soluţionarea contestaţiilor de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar.
    Termen: 17 februarie 2021"



    ART. II
    Direcţia generală învăţământ preuniversitar din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării, inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul educaţiei,
                    Sorin-Mihai Cîmpeanu

    Bucureşti, 21 ianuarie 2021.
    Nr. 3.165.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016