Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.037 din 26 noiembrie 2020  pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanţă a actelor de executare şi a procedurii de comunicare a acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.037 din 26 noiembrie 2020 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanţă a actelor de executare şi a procedurii de comunicare a acestora

EMITENT: Ministerul Finanţelor Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1210 din 11 decembrie 2020
    În temeiul prevederilor art. 47 alin. (16) şi art. 54 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    ţinând cont de dispoziţiile art. 46 alin. (4) şi ale art. 69 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere avizul Autorităţii pentru Digitalizarea României comunicat prin Adresa nr. 3.028 din 19.10.2020,
    ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanţă a actelor de executare şi a procedurii de comunicare a acestora, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 200 din 12 martie 2020, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 12, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
    "(3) Comunicarea către instituţiile de credit a deciziilor de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităţilor băneşti, aferente popririlor înfiinţate până la data intrării în vigoare a prevederilor prezentului ordin, se realizează de către Punctul central prin preluarea informaţiilor cuprinse în acestea de la Unitatea de Imprimare Rapidă şi încărcarea în spaţiul privat de pe portalul A.N.A.F., prin intermediul platformei ePopriri. Dispoziţiile art. 1-3, 6-9 şi 11 se aplică în mod corespunzător."

    2. La anexa nr. 1 punctul 1.2 litera i), punctul i3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "i3) suspendare totală sau parţială - starea generată de suspendarea executării silite, în condiţiile legii, totală (pentru întreaga sumă rămasă de recuperat) sau parţială (pentru o parte din suma rămasă de recuperat);"

    3. La anexa nr. 1 punctul 2.5 litera c), punctul c2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c2) societate aflată în procedura insolvenţei;"

    4. La anexa nr. 1, punctul 5.2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "5.2. După actualizarea informaţiilor conform pct. 5.1 şi, după caz, pct. 6.2, Punctul central emite, prin sistemul informatic ePopriri, Adresa de suspendare, temporară, totală sau parţială a indisponibilizării conturilor sau Adresa privind continuarea măsurilor de executare silită prin poprire asupra disponibilităţilor băneşti, pentru poprirea înfiinţată prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, după caz, şi o încarcă pe platforma ePopriri, aplicându-se în mod corespunzător prevederile pct. 2.3-2.5 şi 2.7. Prin excepţie de la prevederile pct. 2.5, instituţia de credit nu transmite mesajul privind motivul neînfiinţării, acesta urmând să se actualizeze automat, săptămânal, de sistemul informatic e-Popriri prin preluarea informaţiilor existente în bazele de date deţinute sau la care are acces Agenţia Naţională de Administrare Fiscală."

    5. La anexa nr. 1, punctul 6.3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "6.3. După actualizarea sumelor efectuată conform pct. 4.6 şi 6.2, se transmite Adresa pentru înştiinţarea instituţiilor de credit privind sumele rămase de recuperat, ca urmare a stingerilor efectuate, din popririle înfiinţate prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, instituţiilor de credit cărora li s-au comunicat adresele de înfiinţare a popririi, indiferent dacă acestea au încheiat sau nu cu A.N.A.F. convenţia-cadru prevăzută în anexa nr. 2 la ordin. Prevederile pct. 2.3-2.5 se aplică în mod corespunzător. Prin excepţie de la prevederile pct. 2.5, instituţia de credit nu transmite mesajul privind motivul neînfiinţării, acesta urmând să se actualizeze automat, săptămânal, de sistemul informatic e-Popriri prin preluarea informaţiilor existente în bazele de date deţinute sau la care are acces Agenţia Naţională de Administrare Fiscală."

    6. La anexa nr. 1, punctul 7.2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "7.2. În baza informaţiilor prevăzute la pct. 7.1, precum şi în cazul în care în urma actualizării sumei rămase de recuperat potrivit pct. 4.6 aceasta este «zero» lei, Punctul central emite, prin sistemul informatic e-Popriri, Decizia de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităţilor băneşti, pentru poprirea înfiinţată prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, şi o încarcă pe platforma e-Popriri, aplicându-se în mod corespunzător prevederile pct. 2.3-2.5 şi 2.7. Prin excepţie de la prevederile pct. 2.5, instituţia de credit nu transmite mesajul privind motivul neînfiinţării, acesta urmând să se actualizeze automat, săptămânal, de sistemul informatic e-Popriri prin preluarea informaţiilor existente în bazele de date deţinute sau la care are acces Agenţia Naţională de Administrare Fiscală."

    7. La anexa nr. 1, punctul 8.4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "8.4. Până la data semnării Convenţiei-cadru de aderare a instituţiilor de credit la mecanismul de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă a actelor de executare silită, instituţiile de credit aplică prevederile prezentei proceduri, cu excepţia dispoziţiilor cap. III. Până la data semnării convenţiei-cadru, pentru popririle înfiinţate potrivit prezentei proceduri, informaţiile prevăzute la pct. 2.5 pot fi comunicate la Punctul central de către instituţiile de credit, prin poştă electronică."



    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul finanţelor publice,
                    Vasile-Florin Cîţu

    Bucureşti, 26 noiembrie 2020.
    Nr. 3.037.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016