Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.855 din 15 mai 2020  privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2  şi pentru asigurarea desfăşurării activităţilor în condiţii de siguranţă sanitară în domeniul culturii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.855 din 15 mai 2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 şi pentru asigurarea desfăşurării activităţilor în condiţii de siguranţă sanitară în domeniul culturii

EMITENT: Ministerul Culturii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 404 din 16 mai 2020
    Văzând Referatul de aprobare nr. 2.970 din 15 mai 2020,
    în vederea stabilirii măsurilor necesare pentru prevenirea răspândirii virusului SARS-CoV-2 pe perioada stării de alertă, în condiţiile ridicării graduale a restricţiilor, coroborat cu necesitatea asigurării desfăşurării în condiţii de siguranţă sanitară a activităţii instituţiilor de cultură şi operatorilor economici cu obiect de activitate în domeniul cultural,
    luând în considerare Hotărârea Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 24/2020 privind aprobarea instituirii stării de alertă la nivel naţional şi a măsurilor de prevenire şi control al infecţiilor, în contextul situaţiei epidemiologice generate de virusul SARS-CoV-2, prin care s-a declarat starea de alertă pe întreg teritoriul României, pentru o perioadă de 30 de zile,
    în temeiul prevederilor art. 44 alin. (2) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, al prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul culturii şi ministrul sănătăţii emit următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 şi pentru asigurarea desfăşurării activităţilor în condiţii de siguranţă sanitară în domeniul culturii, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    Instituţiile publice şi operatorii economici care derulează activităţi în sectorul cultural creativ vor duce la îndeplinire prevederile ordinului.

    ART. 3
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul culturii,
                    Camelia Veronica Marcu,
                    secretar general
                    Ministrul sănătăţii,
                    Nelu Tătaru

    ANEXA 1

    MĂSURILE
    pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2
    şi pentru asigurarea desfăşurării activităţilor în condiţii de siguranţă sanitară în domeniul culturii
    I. Măsuri şi reguli pentru activitatea muzeelor şi galeriilor de artă
    1. Măsuri care privesc angajaţii şi răspunderea individuală:
    Angajaţii vor respecta măsurile de precauţie universal valabile:
    a) portul obligatoriu al măştii (medicale/nonmedicale), care pentru o protecţie eficace trebuie să acopere atât gura, cât şi nasul;
    b) se vor izola la domiciliu în cazul în care au venit în contact cu un caz suspect sau confirmat de infecţie cu virusul SARS-CoV-2;
    c) nu trebuie să se prezinte la muncă dacă prezintă simptomatologie de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală alterată);
    d) îşi vor informa fără întârziere superiorii în cazul în care află că o persoană cu care au avut contact în perioada desfăşurării activităţii este infectată/suspectă că ar fi infectată cu virusul SARS-CoV-2, precum şi în cazul în care află că au fost infectaţi ei înşişi;
    e) spălatul pe mâini ori de câte ori este nevoie, evitarea atingerii feţei cu mâinile neigienizate.


    2. Măsuri care privesc accesul şi contactul cu publicul vizitator:
    a) coordonarea cu autorităţile de sănătate şi cele locale astfel încât asigurarea sănătăţii angajaţilor şi a publicului să reprezinte obiectivul prioritar;
    b) deschiderea graduală, fazată, în concordanţă cu situaţia epidemiologică locală, din judeţul/regiunea în care se află muzeul sau galeriile de artă;
    c) se vor plasa la loc vizibil anunţuri scrise privind regulile de distanţare fizică şi cele de acces în muzeu;
    d) accesul în muzeu sau galerie de artă se face cu respectarea de către participanţi a distanţării de minimum 2 m;
    e) limitarea accesului publicului vizitator astfel încât să fie asigurată o distanţă de minimum 2 m între oricare două persoane, dar fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului;
    f) stabilirea unor fluxuri de vizitare unidirecţionale pentru facilitarea menţinerii distanţei fizice;
    g) accesul publicului va fi permis numai în condiţiile purtării de mască (medicală/non-medicală) pe toată durata vizitei în muzeu. Pentru a oferi o protecţie eficace, masca trebuie să acopere gura şi nasul;
    h) limitarea vizitei la un interval de timp de 2 ore în muzeu sau galerie de artă;
    i) vizitatorii îşi vor dezinfecta mâinile cu dezinfectat pe bază de alcool care va fi pus la dispoziţie la intrarea în muzeu sau în galeria de artă;
    j) vizitatorii vor utiliza covoarele cu dezinfectant pentru încălţăminte aflate la intrarea în muzeu sau în galeria de artă;
    k) la intrarea în muzeu sau în galeria de artă se va efectua un triaj observaţional şi nu se va permite accesul persoanelor care prezintă simptome de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree);
    l) termometrizarea noncontact a vizitatorilor. Persoanele care refuză să le fie verificată temperatura nu vor avea acces în muzeu sau în galeria de artă;
    m) plasarea de paravane despărţitoare la ghişeele muzeului;
    n) încurajarea utilizării plăţii cu cardul;
    o) interzicerea reutilizării pliantelor, broşurilor şi a altor materiale informative în format fizic;
    p) dezinfecţia regulată a suprafeţelor;
    q) interzicerea utilizării aparatelor de audio-guide;
    r) aerisirea periodică a încăperilor;
    s) în cazul încăperilor climatizate cu recircularea aerului se va efectua nebulizare o dată pe săptămână, de preferat la sfârşitul săptămânii, şi se va efectua dezinfecţia instalaţiei de climatizare conform instrucţiunilor producătorului;
    t) restricţionarea accesului în sălile de expoziţie cu suprafeţe mici;
    u) interzicerea accesului la cafeneaua/bistroul muzeului sau a galeriei de artă, acolo unde acestea există;
    v) restricţionarea grupurilor de vizitatori, tururilor ghidate, evenimentelor publice şi/sau private;
    w) restricţionarea accesului la zone de picnic şi spaţii de joacă organizate în spaţiile în aer liber, acolo unde acestea există.

    3. Măsuri care privesc angajatorii:
    a) triajul observaţional al angajaţilor nu permite prezenţa la locul de muncă al persoanelor care prezintă simptomatologie de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală alterată);
    b) termometrizarea noncontact zilnică, la intrarea în serviciu - angajaţii cu temperatura peste 37,3şC vor fi trimişi acasă;
    c) angajaţii muzeului vor purta mască (medicală/ nonmedicală);
    d) se va asigura distanţa fizică între angajaţi de minimum 2 m;
    e) acordarea pauzelor de masă eşalonat, cu respectarea distanţei sociale de minimum 2 metri;
    f) decalarea programului de lucru pentru a evita aglomerările la intrare/ieşire din incintă şi pentru a limita numărul de angajaţi prezenţi în acelaşi timp în incintă.

    4. Măsuri pentru personalul care lucrează în birouri:
    a) asigurarea distanţei de minimum 1,5 m între angajaţii care lucrează la birouri orientate faţă-spate şi spate-spate;
    b) pentru birourile deschise orientate faţă-faţă asigurarea separării acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu soluţii pe bază de alcool;
    c) dezinfecţia suprafeţelor de lucru la începerea serviciului şi apoi o dată la 4 ore;
    d) acordarea pauzelor de masă eşalonat, cu respectarea distanţei fizice de minimum 2 m;
    e) aerisirea periodică a încăperilor;
    f) în cazul încăperilor climatizate cu recircularea aerului se efectuează nebulizare o dată pe săptămână, de preferat la sfârşitul săptămânii, şi se va efectua dezinfecţia instalaţiei de climatizare conform instrucţiunilor producătorului.


    II. Măsuri şi reguli pentru activitatea bibliotecilor
    1. Măsuri care privesc angajaţii şi răspunderea individuală
    Angajaţii vor respecta măsurile de precauţie universal valabile:
    a) portul obligatoriu al măştii (medicale/non-medicale), care pentru o protecţie eficace trebuie să acopere atât gura, cât şi nasul;
    b) se vor izola la domiciliu în cazul în care au venit în contact cu un caz suspect sau confirmat de infecţie cu virusul SARS-CoV-2;
    c) nu trebuie să se prezinte la muncă dacă au simptomatologie de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală alterată);
    d) îşi vor informa fără întârziere superiorii în cazul în care află că o persoană cu care au avut contact în perioada desfăşurării activităţii este infectată/suspectă că ar fi infectată cu virusul SARS-CoV-2, precum şi în cazul în care află că au fost infectaţi ei înşişi;
    e) spălatul pe mâini ori de câte ori este nevoie, evitarea atingerii feţei cu mâinile neigienizate.


    2. Măsuri care privesc accesul şi contactul cu publicul vizitator:
    a) coordonarea cu autorităţile de sănătate şi cele locale astfel încât asigurarea sănătăţii angajaţilor şi a publicului să reprezinte obiectivul prioritar;
    b) deschiderea graduală, fazată, în concordanţă cu situaţia epidemiologică locală, din judeţul/regiunea în care se află biblioteca;
    c) se vor plasa la loc vizibil anunţuri scrise privind regulile de distanţare fizică şi cele de acces;
    d) limitarea accesului astfel încât să fie asigurată o distanţă de minimum 2 m între persoane;
    e) au obligaţia de a termometriza noncontact vizitatorii. Persoanele care refuză să le fie verificată temperatura nu vor avea acces în incinta clădirii;
    f) accesul publicului va fi permis numai în condiţiile purtării de mască (medicală/nonmedicală) pe toată durata vizitei. Pentru a oferi o protecţie eficace, masca trebuie să acopere gura şi nasul;
    g) vizitatorii îşi vor dezinfecta mâinile cu dezinfectat pe bază de alcool care va fi pus la dispoziţie la intrare;
    h) vizitatorii vor utiliza covoarele cu dezinfectant pentru încălţăminte aflate la intrare;
    i) se va efectua un triaj observaţional şi nu se va permite accesul persoanelor care prezintă simptome de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree);
    j) plasarea de paravane despărţitoare la ghişee/casierii;
    k) încurajarea utilizării plăţii cu cardul;
    l) dezinfecţia regulată a suprafeţelor;
    m) aerisirea periodică a încăperilor;
    n) în cazul încăperilor climatizate cu recircularea aerului se efectuează nebulizare o dată pe săptămână, de preferat la sfârşitul săptămânii şi se va efectua dezinfecţia instalaţiei de climatizare conform instrucţiunilor producătorului;
    o) restricţionarea accesului în sălile de lectură cu suprafeţe mici;
    p) interzicerea accesului la cafenea/bistro, acolo unde acestea există;
    q) sunt interzise evenimentele publice şi/sau private;
    r) restricţionarea activităţilor culturale şi de educare în biblioteci;
    s) asigurarea amenajării biroului de la recepţie astfel încât să existe mai multe staţii de lucru separate, aflate la cel puţin 1,5 metri unul de altul, şi fiecare angajat să aibă locul său;
    t) recepţia şi birourile de împrumut vor trebui să aibă instalate ecrane de protecţie;
    u) se vor monta marcaje în apropierea biroului pentru a impune respectarea unei distanţe de cel puţin 1 metru între utilizatori;
    v) se va stabili şi implementa un plan de trafic pentru a limita aglomerările şi pentru respectarea distanţării impuse;
    w) organizarea rezervărilor documentelor se va putea face prin telefon, e-mail, site etc., cu stabilirea unor intervale orare de ridicare a cărţilor, pentru a elimina formarea de aglomerări de cititori;
    x) în vederea limitării numărului de persoane care ating un obiect, personalul bibliotecii va merge la rafturi pentru a procura documentul cerut de utilizator;
    y) accesul în sălile de lectură vă fi redus, cu respectarea prevederilor referitoare la distanţarea socială, astfel încât să fie asigurată o distanţă de minimum 1,5 m între oricare 2 persoane sau 4 m^2 pentru fiecare vizitator;
    z) accesul la calculatoare în bibliotecă va fi limitat, cu respectarea normelor de distanţare socială, iar în lipsa unui protocol de dezinfectare se recomandă anularea acestui serviciu;
    aa) se recomandă o perioadă de carantină a documentelor, în cazul în care dezinfecţia acestora nu este posibilă;
    bb) restituirea documentelor împrumutate şi împrumutul de documente se vor face cu respectarea următoarelor reguli:
    1. documente (cărţi, reviste etc.) pe hârtie fără elemente din plastic: minimum 3 zile carantină;
    2. documente pe hârtie (monografii sau periodice) cu coperte laminate: 10 zile carantină;
    3. sau dezinfectarea copertelor cu material îmbibat cu produse biocide avizate, respectând timpul de uscare, urmat de o carantinare de 3 zile, înainte de a intra din nou în circulaţie, pentru a se asigura că virusul nu mai este viabil pe suprafaţa de hârtie;
    4. documente din plastic (CD, DVD etc.): 10 zile carantină sau dezinfecţie cu material îmbibat cu produse biocide avizate, respectând timpul de uscare, urmat de o carantinare de 3 zile, dacă sunt documente din hârtie în acel CD sau DVD (broşuri, cutii din carton etc.), apoi pot fi puse la raft;

    cc) documentele care au rămas în bibliotecă şi care nu au fost manipulate în timpul izolării pot fi manipulate în continuare fără a mai fi dezinfectate în vederea reluării operaţiunilor;
    dd) în absenţa unei camere de carantină se va aranja un spaţiu specific (o parte din depozit sau din sala de lectură care poate fi uşor adaptat şi izolat), cu rafturi şi/sau mese disponibile pe care să se stocheze documente, asigurându-se faptul că acel spaţiu nu este accesibil pentru public;
    ee) toate operaţiunile de manipulare, carantină, dezinfecţie şi curăţenie vor trebui să fie executate de personalul din bibliotecă echipat cu echipament de protecţie.

    3. Măsuri care privesc angajatorii:
    a) triajul observaţional al angajaţilor şi nu vor permite prezenţa la locul de muncă a persoanelor care prezintă simptomatologie de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală alterată);
    b) termometrizarea zilnică, la intrarea în serviciu - angajaţii cu temperatura peste 37,3şC vor fi trimişi acasă;
    c) angajaţilor li se vor asigura măşti (medicală/nonmedicală);
    d) nu vor obliga angajaţii să se prezinte la muncă dacă aceştia prezintă simptomatologie de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală alterată);
    e) se va asigura distanţa fizică între angajaţi de minimum 2 m;
    f) acordarea pauzelor de masă eşalonat, cu respectarea distanţei sociale de minimum 1,5 metri;
    g) decalarea programului de lucru pentru a evita aglomerările la intrarea/ieşirea din incintă şi pentru a limita numărul de angajaţi prezenţi în acelaşi timp în incintă.

    4. Măsuri pentru personalul care lucrează în birouri:
    a) asigurarea distanţei de minimum 1,5 m între angajaţii care lucrează la birouri orientate faţă-spate şi spate-spate;
    b) pentru birourile deschise orientate faţă-faţă asigurarea separării acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu soluţii pe bază de alcool;
    c) dezinfecţia suprafeţelor de lucru la începerea serviciului şi apoi o dată la 4 ore;
    d) acordarea pauzelor de masă eşalonat, cu respectarea distanţei fizice de minimum 2 m;
    e) aerisirea periodică a încăperilor;
    f) în cazul încăperilor climatizate cu recircularea aerului se efectuează nebulizare o dată pe săptămână, de preferat la sfârşitul săptămânii, şi se va efectua dezinfecţia instalaţiei de climatizare conform instrucţiunilor producătorului.



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016