Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.201 din 22 iulie 2020  privind instituirea unor măsuri referitoare la deschiderea şi repartizarea/retragerea  creditelor bugetare din bugetele componente ale bugetului general consolidat,  până la data de 31 decembrie 2020    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.201 din 22 iulie 2020 privind instituirea unor măsuri referitoare la deschiderea şi repartizarea/retragerea creditelor bugetare din bugetele componente ale bugetului general consolidat, până la data de 31 decembrie 2020

EMITENT: Ministerul Finanţelor Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 676 din 30 iulie 2020
    În temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
     ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
    ART. 1
    (1) În scopul deschiderii şi repartizării/retragerii creditelor bugetare, în perioada cuprinsă între data intrării în vigoare a prezentului ordin şi 31 decembrie 2020, se va proceda astfel:
    a) ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetului asigurărilor pentru şomaj, bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate pot transmite scanate pe e-mail, la Ministerul Finanţelor Publice, într-un singur exemplar, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de efectuarea plăţilor, cererile pentru deschiderea de credite bugetare însoţite de documentele prevăzute la art. 1 alin. (6) din Normele metodologice privind deschiderea şi repartizarea/retragerea creditelor bugetare din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru şomaj, bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, bugetul Trezoreriei Statului, bugetul Fondului pentru mediu şi bugetele locale, aprobate prin Ordinul ministrului delegat pentru buget nr. 501/2013, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi dispoziţiile bugetare privind retragerea de credite bugetare;
    b) după avizarea şi aprobarea deschiderii de credite bugetare în conformitate cu prevederile legale în vigoare, precum şi după înregistrarea dispoziţiilor bugetare privind retragerea de credite bugetare, Ministerul Finanţelor Publice, prin Direcţia de contabilitate publică, va înştiinţa ordonatorii principali de credite cu privire la deschiderea creditelor bugetare solicitate de aceştia/retragerea de credite bugetare, printr-o comunicare privind deschiderea de credite bugetare/comunicare privind retragerea de credite bugetare transmisă acestora scanată pe e-mail;
    c) dispoziţiile bugetare privind repartizarea/retragerea de credite bugetare sunt transmise cu borderoul, scanate, pe e-mail, de Ministerul Finanţelor Publice către unităţile Trezoreriei Statului;
    d) ordonatorii secundari de credite din subordinea ordonatorilor principali de credite prevăzuţi la lit. a) pot transmite scanate pe e-mail unităţilor teritoriale ale Trezoreriei Statului la care au conturile deschise dispoziţiile bugetare privind repartizarea/retragerea de credite bugetare către/de la ordonatorii terţiari de credite bugetare din subordine, în vederea transmiterii acestora scanate pe e-mail la unităţile Trezoreriei Statului destinatare.

    (2) Adresele de e-mail de la care/la care vor fi transmise documentele prevăzute la alin. (1) se stabilesc de comun acord între direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice/unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului şi instituţiile publice care deschid, repartizează sau retrag creditele bugetare, după caz, din bugetele prevăzute la alin. (1).

    ART. 2
    (1) Pe perioada prevăzută la art. 1 alin. (1), cererile pentru deschiderea de credite bugetare transmise scanate pe e-mail de ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetului asigurărilor pentru şomaj şi bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, însoţite de documentele prevăzute la art. 1 alin. (6) din Normele metodologice privind deschiderea şi repartizarea/retragerea creditelor bugetare din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru şomaj, bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, bugetul Trezoreriei Statului, bugetul Fondului pentru mediu şi bugetele locale, aprobate prin Ordinul ministrului delegat pentru buget nr. 501/2013, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia celor efectuate din bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni Generale, se printează şi se înregistrează în Registrul cererilor pentru deschiderea de credite bugetare al Direcţiei generale de programare bugetară. Eventualele dispoziţii bugetare privind retragerea de credite bugetare primite scanat potrivit prevederilor art. 1 alin. (1) lit. a) se printează de Direcţia generală de programare bugetară.
    (2) Cererile pentru deschiderea de credite bugetare primite pe e-mail, printate şi avizate de Direcţia generală de programare bugetară, însoţite de documentele printate prevăzute la alin. (1), se transmit cu adresă de înaintare la Direcţia de contabilitate publică în vederea înregistrării în Registrul cererilor pentru deschiderea de credite bugetare din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru şomaj şi bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate. La Direcţia de contabilitate publică se transmit printate şi eventualele dispoziţii bugetare privind retragerea de credite bugetare prevăzute la alin. (1).
    (3) Pe perioada prevăzută la art. 1 alin. (1), cererile pentru deschiderea de credite bugetare din bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni Generale pot fi transmise scanate pe e-mail însoţite de documentele prevăzute la art. 1 alin. (6) din Normele metodologice privind deschiderea şi repartizarea/retragerea creditelor bugetare din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru şomaj, bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, bugetul Trezoreriei Statului, bugetul Fondului pentru mediu şi bugetele locale, aprobate prin Ordinul ministrului delegat pentru buget nr. 501/2013, cu modificările şi completările ulterioare, cu cel puţin 2 zile lucrătoare înainte de efectuarea plăţilor. Pot fi transmise scanate şi eventualele dispoziţii bugetare privind retragerea de credite bugetare. Documentele respective se printează şi se înregistrează în Registrul cererilor pentru deschiderea de credite bugetare din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru şomaj şi bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate/Registrul privind retragerea de credite bugetare, după caz, de Direcţia de contabilitate publică.

    ART. 3
    Documentele prevăzute la art. 1 alin. (1) se întocmesc şi se semnează de către persoanele cu astfel de atribuţii, cu respectarea prevederilor Normelor metodologice privind deschiderea şi repartizarea/retragerea creditelor bugetare din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru şomaj, bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, bugetul Trezoreriei Statului, bugetul Fondului pentru mediu şi bugetele locale, aprobate prin Ordinul ministrului delegat pentru buget nr. 501/2013, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 4
    (1) Pe perioada prevăzută la art. 1 alin. (1), instituţiile publice care deschid credite bugetare în conformitate cu prevederile Normelor metodologice privind execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli ale instituţiilor publice autonome, instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii şi activităţilor finanţate integral din venituri proprii, inclusiv a bugetelor creditelor interne, bugetelor creditelor externe, bugetelor fondurilor externe nerambursabile, bugetelor fondului de risc şi bugetelor privind activitatea de privatizare, gestionate de instituţiile publice, indiferent de modalitatea de organizare şi finanţare a acestora, aprobate prin Ordinul ministrului delegat pentru buget nr. 720/2014, cu modificările şi completările ulterioare, pot transmite scanate pe e-mail unităţilor teritoriale ale Trezoreriei Statului la care îşi au deschise conturile cererile pentru deschiderea de credite bugetare, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de efectuarea plăţilor, sau dispoziţiile bugetare privind retragerea de credite bugetare.
    (2) Pe perioada prevăzută la art. 1 alin. (1), instituţiile publice care deschid credite bugetare din bugetele locale şi din bugetul Fondului pentru mediu în conformitate cu prevederile Normelor metodologice privind deschiderea şi repartizarea/retragerea creditelor bugetare din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru şomaj, bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, bugetul Trezoreriei Statului, bugetul Fondului pentru mediu şi bugetele locale, aprobate prin Ordinul ministrului delegat pentru buget nr. 501/2013, cu modificările şi completările ulterioare, pot transmite scanate pe e-mail unităţilor teritoriale ale Trezoreriei Statului la care îşi au deschise conturile cererile pentru deschiderea de credite bugetare şi dispoziţiile bugetare privind repartizarea de credite bugetare, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de efectuarea plăţilor, sau dispoziţiile bugetare privind retragerea de credite bugetare.
    (3) Documentele prevăzute la alin. (1) se printează de către unităţile Trezoreriei Statului, procedându-se la verificarea, avizarea şi înregistrarea acestora în conformitate cu Normele metodologice privind execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli ale instituţiilor publice autonome, instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii şi activităţilor finanţate integral din venituri proprii, inclusiv a bugetelor creditelor interne, bugetelor creditelor externe, bugetelor fondurilor externe nerambursabile, bugetelor fondului de risc şi bugetelor privind activitatea de privatizare, gestionate de instituţiile publice, indiferent de modalitatea de organizare şi finanţare a acestora, aprobate prin Ordinul ministrului delegat pentru buget nr. 720/2014, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Documentele prevăzute la alin. (2) se printează de către unităţile Trezoreriei Statului, procedându-se la verificarea, avizarea şi înregistrarea acestora în conformitate cu Normele metodologice privind deschiderea şi repartizarea/retragerea creditelor bugetare din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru şomaj, bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, bugetul Trezoreriei Statului, bugetul Fondului pentru mediu şi bugetele locale, aprobate prin Ordinul ministrului delegat pentru buget nr. 501/2013, cu modificările şi completările ulterioare, şi ulterior la transmiterea lor scanată pe e-mail la unităţile Trezoreriei Statului destinatare.
    (5) Adresele de e-mail de la care/la care vor fi transmise documentele prevăzute la alin. (1) şi (2) se stabilesc de comun acord între unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului şi instituţiile publice care deschid, repartizează sau retrag creditele bugetare, după caz, potrivit prevederilor alin. (1) şi (2).

    ART. 5
    Pe perioada prevăzută la art. 1 alin. (1), ordonatorii de credite pot stabili în relaţia cu ordonatorii de credite ierarhic inferiori transmiterea scanată pe e-mail a cererilor pentru deschiderea de credite bugetare pentru care, potrivit prevederilor legale în vigoare, este necesar avizul acestora, precum şi a bugetelor de venituri şi cheltuieli în care au fost introduse modificări, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

    ART. 6
    (1) Pe perioada prevăzută la art. 1 alin. (1), instituţiile publice, indiferent de modalitatea de organizare şi finanţare, pot transmite scanate pe e-mail la unităţile Trezoreriei Statului bugetele de venituri şi cheltuieli aprobate în conformitate cu prevederile legale în vigoare, pe care aveau obligaţia de a le depune pe suport hârtie.
    (2) Adresele de e-mail de la care/la care vor fi transmise documentele prevăzute la alin. (1) se stabilesc de comun acord între instituţiile publice şi unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului.

    ART. 7
    Răspunderea privind documentele care se transmit scanate la Ministerul Finanţelor Publice sau la unităţile Trezoreriei Statului, după caz, potrivit prevederilor prezentului ordin, precum şi adresele de e-mail de la care sunt acestea transmise revine ordonatorilor de credite ai instituţiilor publice, indiferent de modalitatea de organizare şi finanţare a acestora.

    ART. 8
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul finanţelor publice,
                    Vasile-Florin Cîţu

    Bucureşti, 22 iulie 2020.
    Nr. 2.201.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016