Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 205 din 10 martie 2021  privind stabilirea criteriilor de prioritizare a plăţii disputelor contractuale, astfel  cum acestea au fost stabilite prin comisiile de adjudecare a disputelor, aferente proiectelor  de infrastructură transeuropeană de transport    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 205 din 10 martie 2021 privind stabilirea criteriilor de prioritizare a plăţii disputelor contractuale, astfel cum acestea au fost stabilite prin comisiile de adjudecare a disputelor, aferente proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport

EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 289 din 23 martie 2021
    Având în vedere Referatul de aprobare nr. 8.674 din 25.02.2021,
    ţinând cont de importanţa implementării proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport la termenele stabilite, precum şi de necesitatea asigurării unui flux de numerar continuu necesar realizării lucrărilor conform graficelor de execuţie,
    luând în considerare dispoziţiile art. VII alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 7/2016 privind unele măsuri pentru accelerarea implementării proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 241/2016,
    în temeiul prevederilor art. XI din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 7/2016 privind unele măsuri pentru accelerarea implementării proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 241/2016, precum şi ale art. 57 alin. (1), (2) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:
    ART. 1
    (1) Se aprobă criteriile de prioritizare a plăţii disputelor contractuale, ca urmare a punerii în aplicare a deciziilor emise de comisiile de adjudecare a disputelor, cu respectarea prevederilor legale în vigoare, dacă nivelul sumelor solicitate pentru plata disputelor depăşeşte nivelul bugetului anual alocat proiectelor de infrastructură de transport la nivel naţional, prevăzute în anexa nr. 1.
    (2) Beneficiarii proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport elaborează nota justificativă prevăzută la art. VII alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 7/2016 privind unele măsuri pentru accelerarea implementării proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 241/2016, respectând conţinutul minimal al acesteia, prevăzut în anexa nr. 2.

    ART. 2
    (1) Beneficiarii care pun în aplicare deciziile comisiei de adjudecare a disputelor vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    (2) Termenii utilizaţi în prezentul ordin au înţelesul prevăzut în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 7/2016, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 241/2016.

    ART. 3
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 4
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.



                    Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Cătălin Drulă

    Bucureşti, 10 martie 2021.
    Nr. 205.
    ANEXA 1

    Criterii de prioritizare a plăţii disputelor contractuale,
    astfel cum acestea au fost stabilite prin comisiile de adjudecare a disputelor,
    aferente proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport
    În cazul în care nivelul sumelor solicitate pentru plata disputelor depăşeşte nivelul bugetului anual alocat proiectelor de infrastructură de transport de interes naţional, plăţile se vor efectua în funcţie de următoarele criterii:
    1. lucrările aflate în execuţie - pondere 25%;
    2. lucrările să fie neîntrerupte pe parcursul execuţiei proiectului - pondere 25%;
    3. proiectele să fie finanţate din fonduri europene nerambursabile - pondere 25%;
    4. în ordinea vechimii deciziei comisiei de adjudecare a disputelor, vechimea deciziei comisiei de adjudecare a disputelor se stabileşte de la data comunicării acesteia către beneficiar - pondere 25%.


    ANEXA 2

    Conţinutul minimal al notei justificative privind necesitatea
    punerii în aplicare a deciziilor emise de comisiile de adjudecare
    a disputelor pentru a asigura continuarea proiectelor*
    * Nota justificativă trebuie să fie însuşită prin semnătura directorului general şi a persoanelor responsabile din punct de vedere tehnic, economic şi juridic din cadrul beneficiarului cu privire la legalitatea, necesitatea, oportunitatea, realitatea şi exactitatea datelor.
    1. Se menţionează îndeplinirea cumulativă a condiţiilor prevăzute la art. VII alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 7/2016 privind unele măsuri pentru accelerarea implementării proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 241/2016.
    2. Se prezintă elementele pe baza cărora se fundamentează necesitatea punerii în aplicare a deciziilor emise de comisiile de adjudecare a disputelor.
    3. Beneficiarii care pun în aplicare deciziile comisiilor de adjudecare a disputelor asigură finanţarea acestor cheltuieli din bugetul proiectelor de la titlul de cheltuieli unde este prevăzută alocarea de resurse pentru proiectul respectiv, cu încadrarea în indicatorii tehnico-economici aprobaţi conform legii, precum şi în creditele bugetare anuale aprobate proiectului în anul respectiv.
    4. Se anexează, în copie, următoarele documente:
    a) declaraţia pe propria răspundere a beneficiarului de asumare a necesităţii, oportunităţii şi legalităţii plăţii sumelor aferente deciziilor comisiilor de adjudecare a disputelor;
    b) hotărârea consiliului de administraţie a beneficiarului prin care se aprobă oportunitatea şi necesitatea plăţii sumelor aferente deciziei comisiei de adjudecare a disputelor în conformitate cu art. VII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 7/2016, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 241/2016, şi dacă prin această măsură proiectele vor fi accelerate şi există rentabilitate din punct de vedere economic;
    c) scrisoarea de garanţie bancară constituită în favoarea beneficiarului, verificată de acesta;
    d) actul adiţional la contractele în vigoare semnat de executanţii de lucrări şi/sau prestatorii de servicii prin care se acceptă renunţarea la plata accesoriilor aferente disputelor, precum şi la plata accesoriilor care fac parte din disputele contractuale, astfel cum acestea au fost stabilite prin comisiile de adjudecare a disputelor;
    e) fişa de buget a proiectului respectiv din care să reiasă faptul că sunt asigurate sumele aferente plăţii din titlurile 55, 56 şi 58 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu încadrarea în indicatorii tehnico-economici aprobaţi conform legii în creditele bugetare anuale aprobate proiectului în anul respectiv;
    f) decizia comisiei de adjudecare a disputelor aferentă proiectului la care se face referire.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016