Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.012 din 4 iunie 2020  pentru modificarea şi completarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între Ministerul Finanţelor Publice/organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 660/2017     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.012 din 4 iunie 2020 pentru modificarea şi completarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între Ministerul Finanţelor Publice/organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 660/2017

EMITENT: Ministerul Finanţelor Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 494 din 11 iunie 2020
    În temeiul prevederilor art. 47 alin. (16),art. 79 alin. (4) şi art. 80 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere avizul Autorităţii pentru Digitalizarea României comunicat prin Adresa nr. 7.710 din 25.05.2020,
    ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
    ART. I
    Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între Ministerul Finanţelor Publice/organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 660/2017, cu modificările şi completările ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 368 din 17 mai 2017, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 5, după litera h) se introduce o nouă literă, litera h^1), cu următorul cuprins:
    "h^1) identificare vizuală online - procesul de recunoaştere unică prin sistem video a persoanei fizice titular sau reprezentant desemnat/împuternicit al persoanelor fizice, juridice sau entităţii fără personalitate juridică în baza documentelor transmise şi/sau informaţiilor comunicate de persoana fizică, reprezentantul legal, împuternicitul sau reprezentantul desemnat pe baza acordului privind prelucrarea datelor cu caracter personal conform Regulamentului nr. 2016/679."

    2. La articolul 5, după litera n) se introduce o nouă literă, litera o), cu următorul cuprins:
    "o) sistem video - sistem de transmitere şi de înregistrare a imaginii."

    3. La articolul 17, alineatele (4), (5) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(4) În situaţia în care nu sunt acceptaţi termenii şi condiţiile de utilizare a SPV cererea de înregistrare în SPV se respinge.
(5) În situaţia în care împuternicirea nu este generală pentru toate operaţiunile din SPV sau desemnarea ca reprezentant nu este generală pentru toate operaţiunile din SPV se notifică solicitantul la adresa de poştă electronică, în termen de 5 zile de la înregistrare, cu privire la transmiterea documentelor. Dispoziţiile alin. (2) se aplică în mod corespunzător.
(6) În situaţia în care informaţiile referitoare la datele de identificare ale persoanei juridice, ale entităţii fără personalitate juridică sau ale persoanei fizice sunt validate, dar informaţiile referitoare la calitatea de reprezentant sau calitatea de împuternicit nu se pot verifica ori informaţiile furnizate sunt insuficiente sau din verificarea documentelor justificative prezentate opţional rezultă că acestea conţin date incomplete sau incorecte, se notifică solicitantul la adresa de poştă electronică, în termen de 5 zile de la înregistrare, cu privire la completarea informaţiilor sau cu privire la faptul că aprobarea cererii de înregistrare se face la ghişeu ori prin identificare vizuală online."

    4. La articolul 17, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (6^1), cu următorul cuprins:
    "(6^1) În cazul în care aprobarea cererii de înregistrare se face prin identificarea vizuală online, astfel cum aceasta este prevăzută la alin. (6), organul fiscal iniţiază procesul de recunoaştere prin sistem video cu persoana care a desemnat sau împuternicit solicitantul, în scopul confirmării calităţii atribuite acestuia. În acest sens, organul fiscal notifică atât solicitantul, cât şi entitatea care l-a desemnat/împuternicit la adresele de poştă electronică completate în cererea de înregistrate, în termen de 5 zile de la înregistrare. Dispoziţiile art. 20 alin. (6) lit. c) şi ale art. 21 alin. (2^1)-(2^8) şi (4^1) se aplică în mod corespunzător."

    5. La articolul 17, după alineatul (11) se introduc două noi alineate, alineatele (11^1) şi (11^2), cu următorul cuprins:
    "(11^1) În cazul aprobării cererii de înregistrare prin identificare vizuală online, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/ împuternicitul utilizează sistemul video oferit pe platforma informatică dedicată.
(11^2) În vederea aprobării cererii prevăzute la alin. (1) prin identificare vizuală online, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/împuternicitul prezintă documentele şi/sau comunică informaţiile solicitate de organul fiscal central. Dispoziţiile art. 21 alin. (2^1)-(2^8) şi (4^1) se aplică în mod corespunzător."

    6. La articolul 20 alineatul (6), după litera b) se introduce o nouă literă, litera c), cu următorul cuprins:
    "c) aprobare prin identificare vizuală online. În acest caz persoana fizică trebuie să se programeze online, prin intermediul aplicaţiei disponibile pe site-ul ANAF, selectând data şi ora la care este disponibilă pentru a fi iniţiată procedura de identificare vizuală online."

    7. La articolul 21, după alineatul (2) se introduc opt noi alineate, alineatele (2^1)-(2^8), cu următorul cuprins:
    "(2^1) În cazul exercitării de către persoana fizică a opţiunii privind aprobarea prin identificare vizuală online Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală iniţiază identificarea prin sistem video.
(2^2) În vederea identificării vizuale online Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală transmite persoanei fizice o informare, pe adresa de poştă electronică completată în formularul de înregistrare, care cuprinde:
    a) instrucţiuni de desfăşurare a identificării vizuale online ce se va derula;
    b) comunicarea faptului că, în situaţia în care nu poate participa la identificarea vizuală online la data şi ora programate, acesta are posibilitatea de a solicita o reprogramare, prin accesarea aplicaţiei de programări online puse la dispoziţie;
    c) comunicarea faptului că neprezentarea la ora şi data ce vor fi comunicate va conduce la respingerea înregistrării în SPV;
    d) reguli de conduită.
(2^3) În situaţia în care persoana fizică nu este prezentă la sesiunea de identificare vizuală online la data şi ora programate/reprogramate, cererea de înregistrare în SPV se respinge.
(2^4) În cazul în care documentele transmise în vederea identificării vizuale online de persoana fizică nu reprezintă imaginea actului de identitate valabil şi/sau datele nu sunt corecte, atunci cererea de înregistrare în SPV se respinge.
(2^5) În timpul sesiunii de identificare vizuală online funcţionarul public poate formula întrebări cu privire la informaţii ce trebuie să conţină elemente cunoscute de Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi persoana fizică.
(2^6) În situaţia în care persoana fizică nu răspunde corect întrebărilor adresate, cererea de înregistrare în SPV se respinge.
(2^7) În cazul în care identificarea vizuală online se întrerupe din motive tehnice independente de voinţa solicitantului şi/sau a Ministerului Finanţelor Publice/Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, se transmite un mesaj contribuabilului pe adresa de poştă electronică cu privire la faptul că trebuie să se reprogrameze.
(2^8) În cazul în care identificarea vizuală online s-a realizat cu succes, se procedează la aprobarea cererii şi se transmite un mesaj contribuabilului pe adresa de poştă electronică."

    8. La articolul 21, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu următorul cuprins:
    "(4^1) Organul fiscal central arhivează datele furnizate pentru aprobarea cererilor de înregistrare, potrivit prevederilor legale în vigoare."

    9. Laarticolul 24 alineatul (1), după litera j) se introduce o nouă literă, litera k), cu următorul cuprins:
    "k) informaţii referitoare la efectuarea de plăţi potrivit art. 163 din Codul de procedură fiscală."

    10. După articolul 24^1 se introduce un nou articol, articolul 24^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 24^2
    Efectuarea plăţilor de către persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică
    Contribuabilii pot efectua plăţi în sistem online pentru tipurile de creanţe fiscale stabilite în anexa la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.376/2016 privind tipurile de creanţe fiscale care pot fi plătite prin intermediul cardurilor bancare în sistem online prin intermediul Sistemului Naţional Electronic de Plăţi, cu modificările şi completările ulterioare."



    ART. II
    Dispoziţiile prevăzute la art. I pct. 1-7 intră în vigoare în termen de două luni de la data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul finanţelor publice,
                    Vasile-Florin Cîţu

    Bucureşti, 4 iunie 2020.
    Nr. 2.012.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016